┌───────────────────────┬────────────────────────────┬─────────┬─────┬─────┬─────┬────────┐
│Domenii ale evaluãrii │ Criterii de performanţã │Punctaj │Auto-│Evalu│Evalu│Punctaj │
│ │ │maxim │evalu│are │are │final şi│
│ │ │al crite-│are │cole │C.A. │califi- │
│ │ │riului │ │gialã│ │cativ │
│ │ │ │ │ │ │C.A. │
├───────────────────────┼────────────────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼────────┤
│1. Proiectarea │- Fundamentarea proiectãrii │5 p. │ │ │ │ │
│eficientã a curricu- │didactice pe achiziţiile │ │ │ │ │ │
│lumului 15 puncte │anterioare de învãţare ale │ │ │ │ │ │
│minimum 13 p. pentru FB│educabililor (preşcolari sau│ │ │ │ │ │
│minimum 11 p. pentru B │levi) │ │ │ │ │ │
│minimum 8 p. pentru S │- Asigurarea caracterului │3 p. │ │ │ │ │
│ │aplicativ al proiectãrii │ │ │ │ │ │
│ │curriculare │ │ │ │ │ │
│ │- Respectarea reglementã- │3 p. │ │ │ │ │
│ │rilor legale în vigoare │ │ │ │ │ │
│ │privind conţinutul şi forma │ │ │ │ │ │
│ │documentelor de proiectare │ │ │ │ │ │
│ │- Fundamentarea proiectãrii │3 p. │ │ │ │ │
│ │curriculare pe rezultatele │ │ │ │ │ │
│ │evaluãrilor naţionale şi │ │ │ │ │ │
│ │locale │ │ │ │ │ │
│ │- Adaptarea la particulari- │1 p. │ │ │ │ │
│ │tãţile geografice, │ │ │ │ │ │
│ │demografice, etnice, econo- │ │ │ │ │ │
│ │mice, sociale şi culturale │ │ │ │ │ │
│ │ale comunitãţii în care │ │ │ │ │ │
│ │funcţioneazã unitatea de │ │ │ │ │ │
│ │învãţãmânt │ │ │ │ │ │
├───────────────────────┴────────────────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼───┬────┤
│ TOTAL: │15 p. │ │ │ │ │ │
├───────────────────────┬────────────────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼───┴────┤
│2. Realizarea │- Utilizarea metode lor │ 5 p. │ │ │ │ │
│curriculumului 30 de │active (care presupun │ │ │ │ │ │
│puncte │activitatea independentã a │ │ │ │ │ │
│minimum 24 p. pentru FB│educabilului, individual │ │ │ │ │ │
│minimum 21 p. pentru B │sau în grup) în activitãţile│ │ │ │ │ │
│minimum 15 p. pentru S │de învãţare │ │ │ │ │ │
│ │- Adaptarea limbajului la │ 3 p. │ │ │ │ │
│ │nivelul achiziţiilor │ │ │ │ │ │
│ │anterioare ale educabililor │ │ │ │ │ │
│ │- Utilizarea manualelor, a │ 3 p. │ │ │ │ │
│ │auxiliarelor curriculare │ │ │ │ │ │
│ │autorizate şi a bazei │ │ │ │ │ │
│ │logistice existente în │ │ │ │ │ │
│ │unitatea de învãţãmânt │ │ │ │ │ │
│ │- Utilizarea experienţei │ 3 p. │ │ │ │ │
│ │individuale şi a achizi- │ │ │ │ │ │
│ │ţiilor anterioare de │ │ │ │ │ │
│ │învãţare ale educabililor │ │ │ │ │ │
│ │- Furnizarea de feed-back │ 3 p. │ │ │ │ │
│ │şi informarea sistematicã │ │ │ │ │ │
│ │a educabililor şi, dupã │ │ │ │ │ │
│ │caz, a pãrinţilor în │ │ │ │ │ │
│ │privinţa progresului şcolar │ │ │ │ │ │
│ │realizat │ │ │ │ │ │
│ │- Realizarea majoritãţii │ 3 p. │ │ │ │ │
│ │obiectivelor curriculare în │ │ │ │ │ │
│ │timpul activitãţii şcolare a│ │ │ │ │ │
│ │educabililor │ │ │ │ │ │
│ │- Punctualitate şi reali- │ 2 p. │ │ │ │ │
│ │zarea întocmai şi la timp a │ │ │ │ │ │
│ │activitãţilor planificate │ │ │ │ │ │
│ │- Asigurarea caracterului │ 3 p. │ │ │ │ │
│ │aplicativ al cunoştinţelor │ │ │ │ │ │
│ │predate │ │ │ │ │ │
│ │- Respectarea indicaţiilor │ 1 p. │ │ │ │ │
│ │metodice asociate documen- │ │ │ │ │ │
│ │telor curriculare în uz │ │ │ │ │ │
│ │- Adaptarea metodologiei │ 1 p. │ │ │ │ │
│ │didactice la particularitã- │ │ │ │ │ │
│ │ţile geografice, demografice│ │ │ │ │ │
│ │etnice, economice, sociale │ │ │ │ │ │
│ │şi culturale ale comunitãţii│ │ │ │ │ │
│ │în care funcţioneazã │ │ │ │ │ │
│ │unitatea de învãţãmânt │ │ │ │ │ │
│ │- Respectarea tuturor preve-│ 1 p. │ │ │ │ │
│ │derilor legale privind │ │ │ │ │ │
│ │drepturile copilului şi │ │ │ │ │ │
│ │drepturile omului │ │ │ │ │ │
│ │- Acordarea unui respect │ 2 p. │ │ │ │ │
│ │egal tuturor educabililor, │ │ │ │ │ │
│ │indiferent de mediul de │ │ │ │ │ │
│ │provenienţã, capacitatea de │ │ │ │ │ │
│ │învãţare şi rezultatele │ │ │ │ │ │
│ │obţinute │ │ │ │ │ │
├───────────────────────┴────────────────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼───┬────┤
│ TOTAL: │30 p. │ │ │ │ │ │
├───────────────────────┬────────────────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼───┴────┤
│3. Evaluarea rezultate-│- Evaluarea continuã şi │ 5 p. │ │ │ │ │
│lor învãţãrii 20 de │notarea conform reglementã- │ │ │ │ │ │
│puncte │rilor legale şi standardelor│ │ │ │ │ │
│minimum 16 p. pentru FB│naţionale în vigoare │ │ │ │ │ │
│minimum 14 p. pentru B │- Asigurarea transparenţei │ 3 p. │ │ │ │ │
│minimum 10 p. pentru S │criteriilor şi a proceduri- │ │ │ │ │ │
│ │lor de evaluare │ │ │ │ │ │
│ │- Evaluarea satisfacţiei │ 4 p. │ │ │ │ │
│ │beneficiarilor de educaţie │ │ │ │ │ │
│ │conform procedurilor stabi- │ │ │ │ │ │
│ │lite la nivelul unitãţii de │ │ │ │ │ │
│ │învãţãmânt │ │ │ │ │ │
│ │- Înregistrarea activitã- │ 2 p. │ │ │ │ │
│ │ţilor de evaluare în confor-│ │ │ │ │ │
│ │mitate cu legislaţia în │ │ │ │ │ │
│ │vigoare │ │ │ │ │ │
│ │- Comunicarea sistematicã, │ 3 p. │ │ │ │ │
│ │cãtre beneficiarii de │ │ │ │ │ │
│ │educaţie, a rezultatelor │ │ │ │ │ │
│ │evaluãrii │ │ │ │ │ │
│ │- Promovarea autoevaluãrii │ 3 p. │ │ │ │ │
│ │educabililor │ │ │ │ │ │
├───────────────────────┴────────────────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼───┬────┤
│ TOTAL: │20 p. │ │ │ │ │ │
├───────────────────────┬────────────────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼───┴────┤
│4. Realizarea activitã-│- Realizarea de activitãţi │ 4 p. │ │ │ │ │
│ţilor extracurriculare │extracurriculare care │ │ │ │ │ │
│10 puncte │contribuie direct la │ │ │ │ │ │
│minimum 9 p. pentru FB │atingerea obiectivelor │ │ │ │ │ │
│minimum 7 p. pentru B │curriculare, ale dezvoltãrii│ │ │ │ │ │
│minimum 5 p. pentru S │personale, instituţionale şi│ │ │ │ │ │
│ │comunitare sau a celor │ │ │ │ │ │
│ │propuse de beneficiarii de │ │ │ │ │ │
│ │educaţie │ │ │ │ │ │
│ │- Realizarea activitãţilor │ 2 p. │ │ │ │ │
│ │extracurriculare pe baza │ │ │ │ │ │
│ │documentelor proiective ale │ │ │ │ │ │
│ │unitãţii de învãţãmânt │ │ │ │ │ │
│ │- Asigurarea participãrii │ 2 p. │ │ │ │ │
│ │grupurilor-ţintã şi │ │ │ │ │ │
│ │realizarea activitãţilor │ │ │ │ │ │
│ │extracurriculare pe baza │ │ │ │ │ │
│ │planificãrii stabilite │ │ │ │ │ │
│ │- Utilizarea potenţialului │ 2 p. │ │ │ │ │
│ │local pentru creşterea │ │ │ │ │ │
│ │atractivitãţii activitãţilor│ │ │ │ │ │
│ │extracurriculare şi │ │ │ │ │ │
│ │comunitare │ │ │ │ │ │
├───────────────────────┴────────────────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼───┬────┤
│ TOTAL: │10 p. │ │ │ │ │ │
├───────────────────────┬────────────────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼───┴────┤
│5. Dezvoltarea │- Participarea la programele│ 5 p. │ │ │ │ │
│profesionalã, activi- │de formare obligatorii │ │ │ │ │ │
│tatea metodicã şi │stabilite la nivel naţional │ │ │ │ │ │
│ştiinţificã 15 puncte │sau local │ │ │ │ │ │
│minimum 13 p. pentru FB│- Aplicarea în activitatea │ 5 p. │ │ │ │ │
│minimum 11 p. pentru B │didacticã a rezultatelor │ │ │ │ │ │
│minimum 8 p. pentru S │participãrii la activitãţile│ │ │ │ │ │
│ │metodice, ştiinţifice şi de │ │ │ │ │ │
│ │dezvoltare profesionalã │ │ │ │ │ │
│ │- Participarea la activitã- │ 3 p. │ │ │ │ │
│ │ţile metodice şi ştiinţifice│ │ │ │ │ │
│ │stabilite la nivel de │ │ │ │ │ │
│ │catedrã, unitate de │ │ │ │ │ │
│ │învãţãmânt, localitate │ │ │ │ │ │
│ │- Utilizarea resurselor │ 2 p. │ │ │ │ │
│ │informaţionale ale │ │ │ │ │ │
│ │bibliotecii/centrului de │ │ │ │ │ │
│ │documentare şi informare │ │ │ │ │ │
│ │şi a surselor de informaţie │ │ │ │ │ │
│ │disponibile │ │ │ │ │ │
├───────────────────────┴────────────────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼───┬────┤
│ TOTAL: │15 p. │ │ │ │ │ │
├───────────────────────┬────────────────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼───┴────┤
│6. Contribuţia la │- Realizarea integralã şi la│ 3 p. │ │ │ │ │
│activitatea generalã a │timp a atribuţiilor │ │ │ │ │ │
│unitãţii de învãţãmânt │stabilite prin fişa postului│ │ │ │ │ │
│şi la promovarea │- Realizarea comunicãrii │ 1 p. │ │ │ │ │
│imaginii acesteia │formale şi a schimbului de │ │ │ │ │ │
│10 puncte │date conform legislaţiei şi │ │ │ │ │ │
│minimum 9 p. pentru FB │procedurilor stabilite la │ │ │ │ │ │
│minimum 7 p. pentru B │nivelul unitãţii de │ │ │ │ │ │
│minimum 5 p. pentru S │învãţãmânt şi completarea │ │ │ │ │ │
│ │documentelor şcolare conform│ │ │ │ │ │
│ │prevederilor legale │ │ │ │ │ │
│ │- Respectarea integralã a │ 1 p. │ │ │ │ │
│ │regulamentelor interne şi a │ │ │ │ │ │
│ │procedurilor stabilite la │ │ │ │ │ │
│ │nivelul unitãţii de │ │ │ │ │ │
│ │învãţãmânt (inclusiv din │ │ │ │ │ │
│ │domeniul asigurãrii │ │ │ │ │ │
│ │calitãţii) │ │ │ │ │ │
│ │- Realizarea/Participarea la│ 2 p. │ │ │ │ │
│ │programe/activitãţi de │ │ │ │ │ │
│ │prevenire şi combatere a │ │ │ │ │ │
│ │violenţei şi de prevenire şi│ │ │ │ │ │
│ │combatere a comportamentelor│ │ │ │ │ │
│ │nesãnãtoase │ │ │ │ │ │
│ │- Realizarea/Participarea la│ 1 p. │ │ │ │ │
│ │programe/activitãţi în │ │ │ │ │ │
│ │spiritul integrãrii şi soli-│ │ │ │ │ │
│ │daritãţii europene │ │ │ │ │ │
│ │- Respectarea sistemelor şi │ 1 p. │ │ │ │ │
│ │a procedurilor de sãnãtate │ │ │ │ │ │
│ │şi securitate a muncii şi │ │ │ │ │ │
│ │de PSI prevãzute de legis- │ │ │ │ │ │
│ │laţia în vigoare pentru │ │ │ │ │ │
│ │activitãţile desfãşurate în │ │ │ │ │ │
│ │tipul respectiv de organi- │ │ │ │ │ │
│ │zaţie │ │ │ │ │ │
│ │- Promovarea în comunitate a│ 1 p. │ │ │ │ │
│ │activitãţii unitãţii de │ │ │ │ │ │
│ │învãţãmânt şi a ofertei │ │ │ │ │ │
│ │educaţionale │ │ │ │ │ │
├───────────────────────┼────────────────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼───┬────┤
│ │TOTAL: │10 p. │ │ │ │ │ │
└───────────────────────┴────────────────────────────┴─────────┴─────┴─────┴─────┴───┴────┘
─────
la criterii
───────────
Lista surselor de informare
1. Evaluarea directã:
- la clasã;
- în cadrul activitãţilor extracurriculare;
- la activitãţile cu pãrinţii sau cu alţi purtãtori de interese de la nivelul comunitãţii.
2. Ancheta prin chestionar sau interviu:
a) aplicat educabililor şi absolvenţilor, pentru evidenţierea:
- nivelului de satisfacţie faţã de activitatea depusã;
- nivelului respectului reciproc manifestat în cadrul relaţiei profesor-elev;
- calitãţii limbajului utilizat - corectitudine, accesibilitate;
- nivelului de satisfacere a nevoilor şi intereselor individuale;
b) aplicat pãrinţilor, pentru evidenţierea:
- nivelului de satisfacţie faţã de activitatea depusã;
- nivelului respectului reciproc manifestat în cadrul relaţiei profesor-elev;
- calitãţii limbajului utilizat - corectitudine, accesibilitate;
- nivelului de satisfacere a nevoilor şi intereselor individuale;
c) aplicat reprezentanţilor altor purtãtori de interese din comunitate, pentru evidenţierea:
- nivelului de satisfacţie faţã de activitatea depusã;
- utilitãţii şi aplicabilitãţii celor învãţate;
- nivelului de satisfacere a nevoilor şi intereselor comunitare.
3. Analiza produselor activitãţii:
- produsele educabililor - caiete, lucrãri scrise, lucrãri practice, rezultatele la probele de evaluare, artefacte (desene, lucrãri practice etc.), înregistrãri video sau audio, imagini etc.;
- produsele activitãţii cadrului didactic: documente de proiectare a activitãţii (planificãrile calendaristice, proiectele unitãţilor de învãţare), documente privind evaluarea rezultatelor şcolare şi ale activitãţilor extraşcolare, portofolii, auxiliare curriculare şi material didactic, fişe de progres, fişe de lucru (individual sau colectiv) etc.;
- documente emise de terţi: diplome, adeverinţe şi certificate, procese-verbale şi alte documente legate de inspecţie, procese-verbale şi alte documente ale comisiilor metodice şi ale catedrelor, rapoarte de autoevaluare/evaluare internã şi de evaluare externã etc.
__________