Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.500 din 21 aprilie 2008  pentru stabilirea unui cadru unitar privind metodele de completare si transmitere a datelor si informatiilor referitoare la respectarea normelor de conduita de catre functionarii publici si la implementarea procedurilor disciplinare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 4.500 din 21 aprilie 2008 pentru stabilirea unui cadru unitar privind metodele de completare si transmitere a datelor si informatiilor referitoare la respectarea normelor de conduita de catre functionarii publici si la implementarea procedurilor disciplinare

EMITENT: AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 351 din 7 mai 2008

Având în vedere:
- prevederile art. 20 alin. (1) lit. a) şi ale <>art. 21 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduitã a funcţionarilor publici, republicatã;
- prevederile <>art. 9 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cu modificãrile ulterioare;
- prevederile <>art. 55 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplinã;
- necesitatea îndeplinirii activitãţilor prevãzute de condiţionalitatea nr. 4 I. "Prevenirea faptelor de corupţie", mãsura 4 "Monitorizarea respectãrii normelor de conduitã şi a standardelor etice în administraţia publicã", etapa 4.2 "Stabilirea metodelor de colectare a informaţiilor relevante privind încãlcarea normelor de eticã de cãtre funcţionarii publici din toate sectoarele, centralizarea acestora şi prezentarea lor într-un format unic" şi etapa 4.3 "Colectarea informaţiilor relevante privind mãsurile luate pentru reducerea oportunitãţilor de corupţie, precum şi evaluarea impactului acestora. Raportarea mãsurilor luate pentru reducerea oportunitãţilor de corupţie, precum şi a sancţiunilor luate împotriva funcţionarilor publici, în particular a celor din administraţia publicã de la nivel local. Pregãtirea şi diseminarea de cãtre mass-media a datelor statistice, pe baza unor rapoarte semestriale", cuprinse în Planul de acţiune pentru îndeplinirea condiţionalitãţilor din cadrul mecanismului de cooperare şi verificare a progresului realizat de România în domeniul reformei sistemului judiciar şi al luptei împotriva corupţiei, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.346/2007 ,
în temeiul prevederilor art. 21 alin. (2) şi ale <>art. 22 alin. (1) lit. b) şi d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã,

preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Prin prezentul ordin se asigurã un cadru unitar privind stabilirea metodelor de completare, transmitere şi colectare periodicã, în formate standard de raportare şi centralizare, a datelor şi informaţiilor relevante privind respectarea normelor de conduitã de cãtre funcţionarii publici şi implementarea procedurilor disciplinare în cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice.
(2) Scopul prezentului ordin îl constituie asigurarea condiţiilor necesare îmbunãtãţirii procesului de monitorizare şi evaluare a implementãrii normelor de conduitã şi a efectelor procedurilor disciplinare în sistemul funcţiei publice, prin standardizarea procesului de raportare, în vederea facilitãrii prelucrãrii datelor şi a creşterii obiectivitãţii şi calitãţii procesului de analizã.
ART. 2
(1) Prezentul ordin se aplicã urmãtoarelor autoritãţi şi instituţii publice:
a) autoritãţilor şi instituţiilor publice din administraţia publicã centralã;
b) serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din unitãţile administrativ-teritoriale;
c) autoritãţilor şi instituţiilor publice din administraţia publicã localã.
(2) Autoritãţile şi instituţiile publice prevãzute la alin. (1) îndeplinesc obligaţiile prevãzute de prezentul ordin prin consilierii etici şi preşedinţii comisiilor de disciplinã, potrivit responsabilitãţilor exprese ale acestora prevãzute de prezentul ordin.
ART. 3
(1) Se aprobã Instrucţiunile de completare şi transmitere a formatului standard de raportare privind respectarea normelor de conduitã şi a formatului standard de raportare privind implementarea procedurilor disciplinare, prevãzute în anexa nr. 1, denumite în continuare instrucţiuni.
(2) Se aprobã formatul standard de raportare privind respectarea normelor de conduitã, prevãzut în anexa nr. 2.
(3) Se aprobã formatul standard de raportare privind implementarea procedurilor disciplinare, prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 4
(1) Autoritãţile şi instituţiile publice au obligaţia de raportare a datelor şi informaţiilor relevante privind respectarea normelor de conduitã de cãtre funcţionarii publici şi implementarea procedurilor disciplinare, în forma şi în conţinutul stabilite pentru formatele standard de raportare prevãzute în anexele nr. 2 şi 3.
(2) Formatele standard de raportare prevãzute în anexele nr. 2 şi 3 se completeazã cu respectarea regulilor procedurale prevãzute în instrucţiuni.
(3) Autoritãţilor şi instituţiilor publice le revine responsabilitatea corectitudinii datelor şi informaţiilor completate în formatele standard de raportare prevãzute în anexele nr. 2 şi 3, care se transmit Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
ART. 5
(1) Raportul privind respectarea normelor de conduitã de cãtre funcţionarii publici se întocmeşte trimestrial, în formatul standard de raportare prevãzut în anexa nr. 2, de cãtre consilierul etic din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice.
(2) Raportul prevãzut la alin. (1) se aprobã de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice, se comunicã funcţionarilor publici din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice şi se transmite trimestrial Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în primele 7 zile lucrãtoare ale lunii imediat urmãtoare sfârşitului fiecãrui trimestru al anului.
(3) Raportul privind implementarea procedurilor disciplinare se întocmeşte semestrial, în formatul standard de raportare prevãzut în anexa nr. 3, de cãtre preşedintele comisiei de disciplinã, se comunicã conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice şi consilierului etic şi se transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici de cãtre consilierul etic în primele 7 zile lucrãtoare ale lunii imediat urmãtoare sfârşitului fiecãrui semestru al anului. Formatul standard de raportare completat în condiţiile prezentului alineat se transmite de consilierul etic odatã cu formatul standard de raportare prevãzut la alin. (1), completat pentru trimestrul al doilea, şi, respectiv, al patrulea al anului.
ART. 6
(1) În vederea aplicãrii unitare de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice a prevederilor art. 5, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici publicã pe portalul instituţiei modelul formatului standard de raportare prevãzut în anexa nr. 2 şi modelul formatului standard de raportare prevãzut în anexa nr. 3, în format Excel, la adresa www.anfp.gov.ro, secţiunea "Materiale utile", subsecţiunea "Formate de raportare".
(2) Cele douã modele ale formatelor standard de raportare prevãzute în anexele nr. 2 şi 3 se publicã pe portalul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, la adresa prevãzutã la alin. (1), cu 20 de zile calendaristice înainte de sfârşitul fiecãrui trimestru, respectiv semestru.
(3) Autoritãţile şi instituţiile publice au obligaţia sã descarce, trimestrial şi, respectiv, semestrial, modelul celor douã formate standard de raportare şi sã le completeze în format Excel, cu respectarea condiţiilor tehnice de formatare şi de completare stabilite în instrucţiunile prevãzute în anexa nr.1, pentru a permite prelucrarea automatã a datelor.
(4) Fişierul tip .xls trimestrial, respectiv fişierele tip .xls semestriale completate în condiţiile prevãzute la alin. (3) se comunicã Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici numai în format electronic, ca ataşament al unui singur e-mail transmis de consilierul etic din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice, cu respectarea alin. (5).
(5) Transmiterea formatelor de raportare completate se face astfel:
a) prin comunicarea electronicã la adresa de e-mail conduitacentrale@anfp.gov.ro, pentru autoritãţile şi instituţiile publice din administraţia publicã centralã;
b) prin comunicarea electronicã la adresa de e-mail conduitadeconcentrate@anfp.gov.ro, pentru serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale în unitãţile administrativ-teritoriale;
c) prin comunicarea electronicã la adresa de e-mail conduitalocale@anfp.gov.ro, pentru autoritãţile şi instituţiile publice din administraţia publicã localã.
ART. 7
(1) Datele şi informaţiile cuprinse în formatele de raportare completate şi transmise în condiţiile prevãzute la art. 6 alin. (5) sunt centralizate şi prelucrate de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici pe baza unor programe informatice.
(2) Pe baza programelor informatice folosite pentru centralizarea şi prelucrarea datelor, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici poate decide invalidarea formatelor de raportare şi neintegrarea datelor şi informaţiilor cuprinse în acestea, ca mãsurã proceduralã specificã ce se aplicã în situaţia neconformitãţii cu instrucţiunile de completare. Invalidarea rapoartelor are loc în urmãtoarele situaţii:
a) netransmiterea formatelor de raportare în termenul prevãzut la art. 5 alin. (2), respectiv alin. (3);
b) nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (3);
c) nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (4);
d) netransmiterea formatelor de raportare în condiţiile prevãzute la art. 6 alin. (5);
e) constatarea de cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici a unor date nereale sau erori procedurale în completarea formatelor de raportare.
ART. 8
(1) Pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în formatele de raportare trimestriale privind respectarea normelor de conduitã de cãtre funcţionarii publici şi în formatele de raportare semestriale privind implementarea procedurilor disciplinare în cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici elaboreazã rapoarte semestriale, pe care le publicã pe portalul instituţiei, dupã cum urmeazã:
a) în luna iulie, pentru semestrul I al anului în curs;
b) în luna ianuarie a anului urmãtor, pentru semestrul II al anului precedent.
(2) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici poate prezenta în cuprinsul rapoartelor semestriale prevãzute la alin. (1) şi lista instituţiilor şi autoritãţilor publice care nu au transmis de douã ori consecutiv formatele standard de raportare completate în condiţiile şi termenele prevãzute în prezentul ordin.
ART. 9
Prin excepţie de la prevederile art. 5 alin. (2), formatele standard de raportare privind respectarea normelor de conduitã de cãtre funcţionarii publici pe trimestrul I al anului 2008 se întocmesc şi se transmit, cu respectarea prevederilor prezentului ordin, pânã la data de 20 mai 2008.
ART. 10
Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici recomandã consiliilor judeţene sã acorde sprijinul necesar primãriilor comunelor care nu au acces la mijloacele de comunicare informaticã, la cererea acestora, în vederea comunicãrii electronice a formatelor de raportare, în condiţiile prevãzute la art. 6 alin. (5) lit. c).
ART. 11
(1) În vederea exercitãrii atribuţiilor prevãzute de <>art. 21 alin. (2) din Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduitã a funcţionarilor publici, republicatã, precum şi pentru a se asigura consolidarea rolului instituţional al consilierului etic, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici recomandã autoritãţilor şi instituţiilor publice urmãtoarele:
a) desemnarea consilierului etic sã se facã, de regulã, din cadrul compartimentului de resurse umane;
b) calitatea de consilier etic sã nu fie atribuitã conducãtorului compartimentului de resurse umane;
c) persoana desemnatã consilier etic sã nu fie membru al comisiei de disciplinã;
d) atribuţiile funcţionarului public desemnat consilier etic sã fie revizuite astfel încât atribuţiile corespunzãtoare calitãţii de consilier etic sã aibã o pondere proporţionalã cu importanţa şi volumul activitãţii de consiliere eticã şi de monitorizare a respectãrii normelor de conduitã în cadrul fiecãrei autoritãţi şi instituţii publice;
e) sã sprijine activitatea consilierului etic;
f) sã asigure condiţiile necesare participãrii consilierului etic la programe de perfecţionare profesionalã având tematici precum eticã, conduitã şi integritate, mãsuri anticorupţie şi comunicare;
g) sã asigure condiţiile necesare participãrii consilierului etic la dezbaterile şi evenimentele organizate de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici în vederea dezvoltãrii reţelei consilierilor etici.
(2) Tematicile programelor de perfecţionare profesionalã prevãzute la alin. (1) lit. f) sunt considerate de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici domenii prioritare de instruire a consilierilor etici.
(3) Tematicile programelor de perfecţionare profesionalã prevãzute la alin. (1) lit. f) nu sunt limitative. Autoritãţile şi instituţiile publice pot identifica şi alte tematici pentru perfecţionarea profesionalã a consilierilor etici, în raport cu necesitãţile de instruire ale acestora identificate în cadrul procedurii de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de oferta disponibilã a furnizorilor de formare profesionalã.
ART. 12
Anexele nr. 1- 3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 13
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele
Agenţiei Naţionale
a Funcţionarilor Publici,
Jozsef Birtalan


Bucureşti, 21 aprilie 2008.
Nr. 4.500.


ANEXA 1

INSTRUCŢIUNI
de completare şi transmitere a formatului standard de raportare privind respectarea normelor de conduitã şi a formatului standard de raportare privind implementarea procedurilor disciplinare

CAP. I
Dispoziţii comune aplicabile pentru completarea şi transmiterea formatelor standard de raportare prevãzute în anexele nr. 2 şi 3

SECŢIUNEA 1
Scopul instrucţiunilor şi responsabilitãţi ale autoritãţilor şi instituţiilor publice în implementarea instrucţiunilor

ART. 1
Scopul prezentelor instrucţiuni este de a asigura, prin intermediul unei reglementãri unitare aplicabile autoritãţilor şi instituţiilor publice, coordonarea metodologicã necesarã pentru completarea şi transmiterea formatului standard de raportare privind respectarea normelor de conduitã prevãzut în anexa nr. 2 şi a formatului de raportare privind implementarea procedurilor disciplinare prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 2
(1) Conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice implicate în procesul de raportare îl desemneazã pe consilierul etic responsabil de implementarea prezentelor instrucţiuni, precum şi de completarea formatului standard de raportare prevãzut în anexa nr. 2 şi de transmiterea acestuia şi a formatului standard de raportare prevãzut în anexa nr. 3 în condiţiile şi în termenele reglementate.
(2) Preşedinţii comisiilor de disciplinã, cu sprijinul secretarilor comisiilor, au obligaţia de a completa semestrial formatul standard de raportare prevãzut în anexa nr. 3. Acesta se comunicã conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice şi consilierului etic şi se transmite semestrial Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, denumitã în continuare Agenţia, de cãtre consilierul etic.
(3) Comisiile de disciplinã şi compartimentele de resurse umane au obligaţia de a pune la dispoziţia consilierului etic datele şi informaţiile necesare pentru transmiterea formatelor de raportare prevãzute în anexele nr. 2 şi 3, în condiţiile şi termenele reglementate.
(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), pentru comisiile de disciplinã constituite în temeiul prevederilor <>art. 6, 7 şi 8 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind organizarea şi funcţionarea comisiilor de disciplinã, completarea formatului de raportare prevãzut în anexa nr. 3 se face de cãtre preşedintele comisiei de disciplinã şi se transmite Agenţiei, în condiţiile şi termenele reglementate. La completarea formatului de raportare prevãzut în anexa nr. 3, preşedinţii comisiilor de disciplinã vor avea în vedere şi actele administrative privind sancţionarea disciplinarã comunicate de autoritãţi şi instituţii publice conform <>art. 50 alin. (5) lit. b) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007 .
ART. 3
(1) Consilierul etic este persoana de contact în relaţia cu Agenţia.
(2) Coordonatele de contact ale consilierului etic sunt utilizate de Agenţie pentru a lãmuri anumite aspecte legate de raportare.
(3) Agenţia introduce coordonatele de contact ale consilierilor etici într-o bazã de date, administratã şi utilizatã în vederea dezvoltãrii reţelei de consilieri etici.
(4) Coordonatele de contact ale consilierilor etici se completeazã, alãturi de celelalte date solicitate, în tabelul I al formatului standard de raportare cuprins în anexa nr. 2 şi se actualizeazã ori de câte ori pe parcursul raportãrilor intervin modificãri în ceea ce priveşte persoana desemnatã consilier etic.
ART. 4
(1) Completarea şi transmiterea formatelor standard de raportare prevãzute în anexele nr. 2 şi 3 se fac cu respectarea prezentelor instrucţiuni.
(2) Formatul de raportare privind respectarea normelor de conduitã prevãzut în anexa nr. 2 se completeazã şi se transmite trimestrial.
(3) Formatul de raportare privind implementarea procedurilor disciplinare prevãzut în anexa nr. 3 se completeazã şi se transmite semestrial.
(4) Trimestrele şi semestrele sunt corespunzãtoare anului calendaristic, iar calculul acestora se face începând cu luna ianuarie a fiecãrui an.
ART. 5
(1) Formatele de raportare se completeazã numai în format Excel, prin utilizarea modelului formatelor standard de raportare prevãzute de anexele nr. 2 şi 3, stabilite de Agenţie, postate la adresa www.anfp.gov.ro, secţiunea "Materiale utile", subsecţiunea "Formate de raportare".
(2) Formatele de raportare prevãzute în anexele nr. 2 şi 3 conţin tabele care se completeazã cu respectarea condiţiilor tehnice prestabilite specifice modelului fiecãrui format de raportare stabilit de Agenţie, potrivit alin. (3)-(7).
(3) Fiecare coloanã sau rubricã a tabelelor afişeazã în momentul selectãrii un marcaj electronic care conţine îndrumãri metodologice de completare şi se referã la principalele dispoziţii speciale despre modul de completare a coloanei sau rubricii respective, cuprinse în prezentele instrucţiuni.
(4) Coloanele sau rubricile care nu trebuie completate sunt blocate. Coloanele sau rubricile care trebuie completate sunt formatate în ceea ce priveşte dimensiunea, culoarea şi proprietãţile caracterelor.
(5) Coloanele sau rubricile evidenţiate prin culoare mai închisã se completeazã numai cu cifre. Este obligatorie completarea acestor rubrici. În cazul în care nu existã date exprimate în cifre pentru trimestrul sau, dupã caz, semestrul pentru care se completeazã formatul de raportare, se înscrie în mod obligatoriu cifra 0 (zero). Înscrierea cifrei zero este necesarã pentru a permite utilizarea formulelor şi prelucrarea datelor pe baza programelor informatice utilizate de Agenţie. Fiecãrei coloane sau rubrici care trebuie completatã îi sunt atribuite limite ale valorilor numerice care pot fi înscrise. La completarea cu text sau în momentul în care coloana sau rubrica se completeazã cu alte valori numerice decât cele considerate admisibile din punct de vedere procedural se afişeazã automat un mesaj de eroare, fiind necesarã revizuirea modului de completare a coloanei sau rubricii respective.
(6) Coloanele sau rubricile neevidenţiate prin culoare mai închisã se completeazã cu text care poate conţine şi cifre.
(7) Modificarea oricãrui tabel sau completarea cu litere a coloanelor ori rubricilor evidenţiate prin culoare mai închisã îl face inutilizabil.
ART. 6
(1) Transmiterea formatelor de raportare completate se face ca ataşament al unui singur e-mail trimis de consilierul etic la urmãtoarele adrese:
a) conduitacentrale@anfp.gov.ro, pentru autoritãţile şi instituţiile publice din administraţia publicã centralã;
b) conduitadeconcentrate@anfp.gov.ro, pentru serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale în unitãţile administrativ-teritoriale;
c) conduitalocale@anfp.gov.ro, pentru autoritãţile şi instituţiile publice din administraţia publicã localã.
(2) Subiectul e-mailului prin care se transmit Agenţiei formatele de raportare completate trebuie sã cuprindã specificaţii referitoare la tipul autoritãţii sau instituţiei publice, trimestrul, respectiv semestrul, anul şi indicaţii privind conţinutul raportãrii. Completarea în subiectul e-mailului a acestor specificaţii se face cu respectarea urmãtoarelor reguli:
a) Tipul instituţiei este, dupã caz:
(i) CEN, dacã instituţia care raporteazã este din administraţia publicã centralã;
(ii) DEC, dacã instituţia care raporteazã este serviciu public deconcentrat;
(iii) PRF, dacã raportarea provine de la instituţia prefectului;
(iv) CJ, dacã raportarea provine de la un consiliu judeţean;
(v) P, dacã raportarea provine de la o primãrie de municipiu, oraş sau comunã;
b) Trimestrul, respectiv semestrul se numeroteazã cu cifre romane, dupã caz, de la I la IV;
c) Anul se scrie cu cifre arabe;
d) Indicaţiile despre conţinutul raportãrii se specificã în subiectul e-mailului astfel:
(i) în cazul raportãrii trimestriale a formatului standard de raportare prevãzut în anexa nr. 2 se specificã litera R dacã raportarea conţine date sau litera N dacã autoritatea sau instituţia publicã nu are nimic de raportat pentru trimestrul respectiv;
(ii) în cazul raportãrii semestriale, când se comunicã prin acelaşi e-mail atât formatul de raportare prevãzut în anexa nr. 2 completat pentru trimestrul al II-lea, respectiv trimestrul al IV-lea al anului, cât şi formatul de raportare prevãzut în anexa nr. 3, completat pentru semestrul I, respectiv pentru semestrul al II-lea al anului, se specificã literele RR, dacã raportarea conţine date despre ambele formate de raportare, sau literele NN, dacã autoritatea sau instituţia publicã nu are nimic de raportat pentru perioada respectivã;
(iii) în cazul raportãrii semestriale, când se comunicã prin acelaşi e-mail atât formatul de raportare prevãzut în anexa nr. 2 completat pentru trimestrul al II-lea, respectiv trimestrul al IV-lea al anului, cât şi formatul de raportare prevãzut în anexa nr. 3, completat pentru semestrul I, respectiv pentru semestrul al II-lea al anului, se specificã literele RN, dacã raportarea conţine date despre formatul de raportare prevãzut în anexa nr. 2 şi nu conţine date despre formatul de raportare prevãzut de anexa nr. 3, sau literele NR, dacã raportarea nu conţine date despre formatul de raportare prevãzut în anexa nr. 2 şi conţine date despre formatul de raportare prevãzut în anexa nr. 3.
(3) În înscrierea subiectului e-mailului, între fiecare dintre specificaţiile prevãzute la alin. (2) lit. a)-d) se insereazã caracterul "." (punct).
(4) Specificaţiile prevãzute la alin. (2) trebuie sã fie corect înscrise în subiectul e-mailului pentru a facilita procesul de centralizare şi prelucrare a datelor la nivelul Agenţiei.
(5) Autoritãţile sau instituţiile publice care nu au nimic de raportat cu privire la niciunul dintre formatele de raportare prevãzute în anexele nr. 2 şi 3 completeazã numai tabelul nenumerotat şi tabelul I al formatului de raportare prevãzut în anexa nr. 2 şi îl transmit Agenţiei, în condiţiile prevãzute la alin. (1)-(4).

SECŢIUNEA a 2-a
Reguli şi responsabilitãţi privind evaluarea şi îmbunãtãţirea procesului de implementare

ART. 7
(1) Evaluarea şi îmbunãtãţirea procesului de implementare a prezentelor instrucţiuni se realizeazã:
a) la nivelul fiecãrei autoritãţi sau instituţii publice, pe baza analizelor interne, a concluziilor rezultate pe baza acestora şi a soluţiilor considerate adecvate pentru creşterea calitãţii implementãrii prezentelor instrucţiuni;
b) la nivelul Agenţiei, pe baza analizei generale a procesului de raportare şi implementare a prezentelor instrucţiuni la nivelul autoritãţilor şi instituţiilor publice, precum şi pe baza analizei interne a procesului de centralizare şi prelucrare a datelor şi informaţiilor transmise de autoritãţi şi instituţii publice.
(2) Pentru asigurarea calitãţii procesului de implementare a prezentelor instrucţiuni, Agenţia poate posta pe portalul instituţiei la adresa www.anfp.gov.ro, secţiunea "Materiale utile", subsecţiunea "Formate de raportare", urmãtoarele:
a) unele modele cu caracter exemplificativ privind completarea unor rubrici sau coloane cuprinse în tabelele din formatele standard de raportare prevãzute în anexele nr. 2 şi 3, în scopul facilitãrii înţelegerii şi aplicãrii prezentelor instrucţiuni;
b) recomandãri privind îmbunãtãţirea procesului de raportare sau, dupã caz, de eliminare/diminuare a erorilor de raportare, pe baza analizelor periodice pe care Agenţia le efectueazã cu privire la aplicarea prezentelor instrucţiuni şi la desfãşurarea procesului de implementare.
(3) Persoanele şi compartimentele cu responsabilitãţi în implementarea prezentelor instrucţiuni, prevãzute la art. 2, au obligaţia de a consulta trimestrial, respectiv semestrial, anterior completãrii şi transmiterii formatelor de raportare prevãzute în anexele nr. 2 şi 3, portalul Agenţiei la adresa www.anfp.gov.ro, secţiunea "Materiale utile", subsecţiunea "Formate de raportare", în vederea informãrii lor cu privire la mãsurile de natura celor prevãzute la alin. (2).

CAP. II
Dispoziţii speciale privind completarea şi transmiterea formatului standard de raportare privind respectarea normelor de conduitã prevãzut în anexa nr. 2

SECŢIUNEA 1
Reguli generale de completare şi transmitere a formatului standard de raportare prevãzut în anexa nr. 2

ART. 8
Datele şi informaţiile cuprinse în formatul standard de raportare prevãzut în anexa nr. 2 se referã la trimestrul pentru care acesta se completeazã la nivelul autoritãţilor şi instituţiilor publice şi se transmite Agenţiei.
ART. 9
Formatul de raportare prevãzut în anexa nr. 2 conţine un tabel nenumerotat, identificabil pe baza titlului, şi 6 tabele identificabile pe baza numerotãrii cu cifre romane şi a titlului. Titlul fiecãrui tabel reflectã în sintezã obiectul datelor şi informaţiilor la care se referã.

SECŢIUNEA a 2-a
Reguli referitoare la completarea tabelelor cuprinse în formatul standard de raportare prevãzut în anexa nr. 2

ART. 10
Tabelele cuprinse în formatul de raportare prevãzut în anexa nr. 2 se completeazã cu respectarea dispoziţiilor comune prevãzute în cap. I şi a dispoziţiilor speciale prevãzute în cap. II din prezentele instrucţiuni.
ART. 11
Tabelul "Raport privind respectarea normelor de conduitã" este singurul tabel nenumerotat din acest format de raportare şi cuprinde informaţii referitoare la anul şi la trimestrul pentru care se face raportarea. Acest tabel nu se completeazã de cãtre consilierii etici. Informaţiile cuprinse în acest tabel se actualizeazã periodic de Agenţie.
ART. 12
În tabelul I "Date despre consilierul etic" se completeazã numai coloana 2, dupã cum urmeazã:
a) rubrica "Denumire instituţie/autoritate publicã" se completeazã cu denumirea integralã a instituţiei sau autoritãţii publice;
b) rubrica "Judeţ" se completeazã cu indicativul judeţului;
c) rubrica "Nr. funcţionari publici din instituţie" se completeazã cu numãrul de funcţionari publici încadraţi în autoritatea sau instituţia publicã, actualizat la data raportãrii, comunicat de compartimentul de resurse umane.
d) rubrica "Numele şi prenumele" se completeazã cu numele şi prenumele persoanei de contact - consilierul etic;
e) rubrica "Departament" se completeazã cu denumirea departamentului în care consilierul etic îşi desfãşoarã activitatea;
f) rubrica "Cursuri de formare urmate de consilierul etic" se completeazã cu denumirea cursurilor urmate de acesta în domenii relevante;
g) rubrica "Nr. telefon" se completeazã cu numãrul de telefon, inclusiv prefixul telefonic interurban şi interiorul, acolo unde este cazul, la care consilierul etic poate fi contactat;
h) rubrica "Nr. fax" se completeazã cu numãrul de fax, inclusiv prefixul telefonic interurban la care consilierul etic poate primi corespondenţã referitoare la activitatea de raportare;
i) rubrica "E-mail" se completeazã cu adresa de e-mail de serviciu la care consilierul etic poate primi corespondenţa referitoare la activitatea de raportare. Completarea acestei rubrici nu este obligatorie.
ART. 13
Tabelul II "Date privind activitatea de consiliere eticã" se completeazã, pe baza rezultatelor activitãţii consilierului etic, dupã cum urmeazã:
a) rubrica "Nr. de funcţionari publici care au solicitat consiliere eticã" se completeazã cu numãrul de funcţionari publici care au solicitat consilierului etic sfaturi sau informaţii referitoare la respectarea normelor de conduitã, defalcat pe categoria din care aceştia fac parte, coloana 1 - de conducere şi coloana 2 - de execuţie. Nu se va înscrie aici numãrul de situaţii în care a fost solicitatã consilierea eticã, ci numãrul efectiv de persoane care au solicitat consiliere eticã. Cifrele înscrise se vor referi numai la trimestrul pentru care se face raportarea şi nu vor însuma şi cifrele raportate în trimestrele anterioare.
b) rubrica "Problemele care au constituit obiectul consilierii etice" - coloana 3 se completeazã prin rezumarea aspectelor asupra cãrora a fost solicitatã consilierea.
c) rubrica "Numãrul de funcţionari publici cãrora li s-a acordat consiliere eticã" se completeazã cu numãrul de funcţionari publici cãrora consilierul etic le-a acordat consiliere eticã, defalcat pe categoria din care aceştia fac parte, coloana 4 - de conducere sau coloana 5 - de execuţie. Nu se va înscrie aici numãrul de situaţii în care a fost acordatã consilierea eticã, ci numãrul efectiv de funcţionari publici care au beneficiat de consiliere. Cifrele înscrise se vor referi numai la trimestrul pentru care se face raportarea şi nu vor însuma şi cifrele raportate în trimestrele anterioare.
d) rubrica "Modalitãţile de acţiune ulterioarã a funcţionarului public" - coloana 6 se completeazã prin rezumarea modului în care funcţionarii publici care au beneficiat de consiliere eticã s-au comportat ulterior în ceea ce priveşte aspectele consiliate, respectiv mãsura în care funcţionarii publici au respectat sau nu normele de conduitã referitor la care au solicitat consiliere.
e) rubrica "Observaţii" - coloana 7 se completeazã cu acele aspecte pe care consilierul etic le-a remarcat cu ocazia îndeplinirii îndatoririlor sale.
ART. 14
(1) Tabelul III "Cauzele şi consecinţele nerespectãrii normelor de conduitã la nivelul instituţiei sau autoritãţii publice" se completeazã dupã cum urmeazã:
a) rubrica "Cauzele nerespectãrii normelor de conduitã" - coloana 1 se completeazã cu informaţii referitoare la identificarea cauzelor concrete care au determinat, au favorizat ori au condus la nerespectarea normelor de conduitã. Se completeazã cu o scurtã descriere obiectivã a acelor împrejurãri care au favorizat sau determinat funcţionarul public sã încalce dispoziţiile legale. Cauzele apar anterior sau concomitent sãvârşirii faptei prin care se încalcã o normã legalã.
b) rubrica "Consecinţele nerespectãrii normelor de conduitã" - coloana 2 cuprinde identificarea consecinţelor care pot fi asociate uneia sau mai multor cauze de nerespectare a normelor de conduitã, indicate în coloana 1. Consecinţele sunt, de regulã, reprezentate de efectele juridice produse sau, dupã caz, de urmãrile negative ale faptei funcţionarului public. Consecinţele survin ulterior sãvârşirii faptei şi sunt strâns legate de aceasta şi de cauza producerii ei.
(2) În cuprinsul coloanelor 1 şi 2 se completeazã şi informaţii privind:
a) identificarea situaţiilor în care asupra funcţionarului public au fost exercitate constrângeri sau ameninţãri care l-au determinat sã încalce dispoziţiile legale;
b) cazurile în care funcţionarilor publici li s-a cerut sã acţioneze sub presiunea factorului politic.
ART. 15
Tabelul IV "Cazuri care au prezentat interes pentru opinia publicã" se completeazã dupã cum urmeazã:
a) rubrica "Nr. cazuri" - coloana 1 se completeazã prin înscrierea numãrului de cazuri care au prezentat interes pentru opinia publicã;
b) rubrica "Descrierea pe scurt a cazurilor" - coloana 2 se completeazã prin identificarea faptei, a cauzelor şi consecinţelor produse;
c) rubrica "Motivele pentru care cazurile au fost considerate ca prezentând interes pentru opinia publicã" - coloana 3 se completeazã prin indicarea modalitãţii/contextului care a determinat apariţia interesului pentru opinia publicã şi efectul creat.
ART. 16
(1) Tabelul V "Modalitãţile de prevenire a încãlcãrii normelor de conduitã în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice" se completeazã prin specificarea de cãtre consilierul etic a acelor mãsuri, identificate şi implementate la nivelul fiecãrei autoritãţi sau instituţii publice, care pot contribui la prevenirea încãlcãrii normelor de conduitã.
(2) Se recomandã ca mãsurile de prevenire a încãlcãrii normelor de conduitã sã aibã la bazã:
a) analize prealabile ale mediului organizaţional intern şi extern, precum şi asupra modului în care mediul intern şi extern autoritãţii sau instituţiei publice poate influenţa conduita funcţionarilor publici;
b) previzionarea şi evaluarea riscurilor care pot apãrea în activitatea funcţionarilor publici din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice;
c) identificarea domeniilor de activitate sau a activitãţilor cu risc ridicat de expunere la vulnerabilitãţi care ar putea conduce la încãlcarea normelor de conduitã sau la fapte mai grave de încãlcare a legii;
d) identificarea factorilor care genereazã vulnerabilitãţi sau care favorizeazã încãlcarea normelor de conduitã; studierea comportamentelor/atitudinilor/vulnerabilitãţilor identificate atât la nivel individual, cât şi la nivelul autoritãţii sau instituţiei publice, care pot conduce la încãlcarea normelor de conduitã;
e) mãsuri manageriale şi administrative menite sã contribuie la îmbunãtãţirea climatului de lucru;
f) identificarea şi implementarea mãsurilor de eliminare sau reducere a riscurilor care pot apãrea în activitate şi care pot conduce la încãlcarea normelor legale;
g) identificarea şi implementarea mãsurilor de limitare a intervenţiei factorilor care genereazã vulnerabilitãţi şi de apariţie a situaţiilor cu potenţial impact negativ asupra conduitei funcţionarilor publici.
(3) Mãsurile de prevenire trebuie sã fie specifice şi adaptate situaţiilor susceptibile de nerespectare a normelor de conduitã. Acestea trebuie sã aibã un caracter preventiv prin implementarea acestora înainte de a constata încãlcãri ale normelor legale.
(4) Mãsurile de prevenire a încãlcãrii normelor de conduitã pot viza:
a) acţiuni de conştientizare a funcţionarilor publici asupra riscurilor încãlcãrii normelor de conduitã;
b) acţiuni de informare, educare şi modificare a comportamentelor;
c) dupã caz, alte mãsuri care sunt identificate şi considerate la nivelul fiecãrei autoritãţi sau instituţii publice adecvate pentru prevenirea apariţiei unor situaţii de încãlcare a normelor de conduitã.
(5) Mãsurile şi acţiunile prevãzute la alin. (2) şi (4) nu sunt limitative. Autoritãţile şi instituţiile publice pot identifica şi implementa şi alte mãsuri pe care le considerã adecvate domeniului de competenţã şi activitãţii.
ART. 17
(1) Tabelul VI "Mãsuri privind reducerea/eliminarea cazurilor de nerespectare a normelor de conduitã la nivelul instituţiei sau autoritãţii publice" se completeazã prin specificarea de cãtre consilierul etic a acelor mãsuri, identificate şi implementate la nivelul fiecãrei autoritãţi sau instituţii publice, care pot contribui la eliminarea sau reducerea cazurilor de nerespectare a normelor de conduitã.
(2) Mãsurile de reducere/eliminare a cazurilor de nerespectare a normelor de conduitã sunt implementate, de regulã, dupã ce au fost identificate cazuri de nerespectare a normelor de conduitã la nivelul autoritãţii sau instituţiei publice.
(3) Se recomandã ca mãsurile de reducere/eliminare a cazurilor de nerespectare a normelor de conduitã sã aibã la bazã:
a) identificarea cauzelor care au condus la nerespectarea normelor de conduitã;
b) identificarea şi evaluarea consecinţelor produse în cazurile concrete de nerespectare a normelor de conduitã;
c) identificarea şi implementarea mãsurilor de înlãturare a cauzelor care au condus la nerespectarea normelor de conduitã şi de eliminare a consecinţelor care s-ar fi putut produce.
(4) Mãsurile de reducere/eliminare a cazurilor de nerespectare a normelor de conduitã pot viza:
a) eliminarea/diminuarea incidenţei cauzelor care stau la baza producerii de încãlcãri ale normelor de conduitã;
b) mãsuri manageriale şi administrative menite sã contribuie la îmbunãtãţirea climatului de lucru;
c) mãsuri de sancţionare disciplinarã aplicate şi ulterior urmate de acţiuni de conştientizare a personalului instituţiei cu privire la consecinţele încãlcãrii normelor de conduitã şi ale sancţionãrii disciplinare;
d) implementarea mãsurilor de prevenire a încãlcãrii normelor de conduitã;
e) dupã caz, alte mãsuri care sunt identificate şi considerate la nivelul fiecãrei autoritãţi sau instituţii publice adecvate pentru reducerea/eliminarea cazurilor de încãlcare a normelor de conduitã.
(5) Mãsurile şi acţiunile prevãzute la alin. (3) şi (4) nu sunt limitative. Autoritãţile şi instituţiile publice pot identifica şi implementa şi alte mãsuri pe care le considerã adecvate domeniului de competenţã şi activitãţii.
ART. 18
Datele şi informaţiile din tabelele II-VI vor fi sintetizate de consilierul etic pe baza rezultatelor activitãţii de consiliere eticã, a analizei rapoartelor comisiei de disciplinã şi a mãsurilor implementate la nivelul autoritãţilor sau instituţiilor publice.

CAP. III
Dispoziţii speciale privind completarea şi transmiterea formatului standard de raportare privind implementarea procedurilor disciplinare prevãzut în anexa nr. 3

ART. 19
Formatul de raportare prevãzut în anexa nr. 3 conţine un tabel nenumerotat, identificabil pe baza titlului, şi un tabel identificabil pe baza numerotãrii cu cifre romane şi a titlului. Titlul fiecãrui tabel reflectã în sintezã obiectul datelor şi informaţiilor la care se referã.
ART. 20
Tabelul "Raport privind situaţia implementãrii procedurilor disciplinare" este singurul tabel nenumerotat din acest format de raportare şi cuprinde informaţii referitoare la anul şi la semestrul pentru care se face raportarea. Acest tabel nu se completeazã de cãtre preşedinţii comisiilor de disciplinã. Informaţiile cuprinse în acest tabel se actualizeazã periodic de cãtre Agenţie.
ART. 21
Tabelul I "Situaţia implementãrii procedurilor disciplinare", cuprins în formatul de raportare prevãzut în anexa nr. 3, se completeazã cu respectarea dispoziţiilor comune prevãzute în cap. I şi a dispoziţiilor speciale prevãzute în prezentul capitol.
ART. 22
(1) Tabelul prevãzut la art. 21 se completeazã cu datele şi informaţiile solicitate, care se raporteazã ulterior finalizãrii procedurilor de cercetare administrativã, în condiţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.344/2007 .
(2) În sensul prezentelor instrucţiuni, se considerã necesare pentru completarea tabelului datele şi informaţiile privind finalizarea procedurii de cercetare administrativã, în urmãtoarele cazuri:
a) comisia de disciplinã a aplicat soluţia clasãrii sesizãrii în condiţiile prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007 ;
b) comisia de disciplinã a formulat, prin raportul sãu, propunerea de sancţionare disciplinarã a funcţionarului public, iar actul administrativ de sancţionare disciplinarã nu a fost emis în condiţiile şi în termenul prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007 ;
c) persoana care are competenţa legalã a emis actul administrativ privind sancţionarea disciplinarã a funcţionarului public, în condiţiile prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007 ;
d) procedura disciplinarã a fost suspendatã în condiţiile <>art. 77 alin. (6) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã;
e) au fost sesizate organele de cercetare penalã pentru fapta funcţionarului public, în condiţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.344/2007 .
ART. 23
(1) Tabelul se completeazã, cu respectarea prevederilor art. 5, de cãtre preşedintele comisiei de disciplinã, pe baza datelor şi informaţiilor care rezultã din activitatea comisiei de disciplinã şi, acolo unde este cazul, pe baza datelor furnizate de compartimentul de resurse umane.
(2) Rubrica "Capacitatea de sesizare" se completeazã dupã cum urmeazã:
a) rubrica "Nr. de funcţionari publici pentru care a fost sesizatã comisia de disciplinã" se completeazã prin indicarea numãrului de funcţionari publici, defalcat pe categoria din care aceştia fac parte, coloana 1 "De conducere" sau coloana 2 "De execuţie", împotriva cãrora a fost formulatã o sesizare la comisia de disciplinã, al cãrei obiect a vizat nerespectarea normelor legale şi pentru care procedura de cercetare administrativã a fost finalizatã în semestrul pentru care se face raportarea - prin clasare, aplicarea unei sancţiuni disciplinare prin act administrativ de cãtre persoana care are competenţa legalã de aplicare a sancţiunii disciplinare, sau au fost luate mãsurile legale ce se impun în vederea sesizãrii organelor de cercetare penalã.
(i) coloana 1 "De conducere" se completeazã cu numãrul de funcţionari publici de conducere pentru care, în semestrul pentru care se face raportarea, sunt întrunite urmãtoarele condiţii:
- cercetarea disciplinarã s-a încheiat, comisia de disciplinã a întocmit un raport prin care a propus o sancţiune disciplinarã; şi
- persoana care are competenţa legalã a aplicat o sancţiune disciplinarã (aceeaşi cu cea propusã de comisie sau alta);
sau
- comisia de disciplinã a pronunţat soluţia clasãrii sesizãrii;
sau
- au existat indicii cã fapta sãvârşitã de funcţionarul public poate angaja rãspunderea penalã şi comisia de disciplinã a luat mãsurile legale ce se impun în vederea sesizãrii organelor de cercetare penalã;
(ii) coloana 2 "De execuţie" se completeazã cu numãrul de funcţionari publici de execuţie pentru care, în perioada de raportare, sunt întrunite urmãtoarele condiţii:
- cercetarea disciplinarã s-a încheiat, comisia de disciplinã a întocmit un raport prin care a propus o sancţiune disciplinarã; şi
- persoana care are competenţa legalã a aplicat o sancţiune disciplinarã (aceeaşi cu cea propusã de comisie sau alta);
sau
- comisia de disciplinã a pronunţat soluţia clasãrii sesizãrii;
sau
- au existat indicii cã fapta sãvârşitã de funcţionarul public poate angaja rãspunderea penalã şi comisia de disciplinã a luat mãsurile legale ce se impun în vederea sesizãrii organelor de cercetare penalã;
(iii) în coloanele 1 şi 2 nu se va înregistra numãrul de sesizãri, ci numãrul de funcţionari publici împotriva cãrora au fost formulate sesizãri la comisia de disciplinã. În situaţia în care mai multe sesizãri au fost îndreptate împotriva unui singur funcţionar public, se va avea în vedere un funcţionar public şi nu mai multe sesizãri;
b) rubrica "Nr. de sesizãri adresate comisiei de disciplinã" se completeazã cu numãrul de sesizãri înregistrate, pentru care s-a finalizat procedura de cercetare administrativã, coloana 3 se completeazã cu numãrul de sesizãri vizând funcţionari publici de conducere, iar coloana 4 se completeazã cu numãrul de sesizãri vizând funcţionari publici de execuţie;
c) rubrica "Conducãtorul instituţiei" - coloana 5 se completeazã cu numãrul de sesizãri formulate de conducãtorul instituţiei. Cifra poate fi obţinutã de la comisia de disciplinã;
d) rubrica "Conducãtorul compartimentului în care este încadrat funcţionarul public" - coloana 6 se completeazã cu numãrul de sesizãri formulate de conducãtorul compartimentului în care acesta este încadrat;
e) rubrica "Alţi funcţionari publici sau alte categorii de personal din instituţie" - coloana 7 se completeazã cu numãrul de sesizãri formulate de funcţionari publici, alţii decât cei înscrişi în categoriile precedente, sau de alte categorii de personal din instituţie;
f) rubrica "Beneficiari ai serviciului public" - coloana 8 se completeazã cu numãrul de sesizãri formulate de cetãţeni, beneficiari ai serviciului public oferit de autoritatea sau instituţia publicã;
g) rubrica "Avertizorul în interes public" - coloana 9 se completeazã cu numãrul de sesizãri formulate de cãtre avertizorul în interes public, astfel cum este definit la <>art. 3 lit. b) din Legea nr. 571/2004 privind protecţia personalului din autoritãţile publice şi din alte unitãţi care semnaleazã încãlcãri ale legii;
h) rubrica "Motivele sesizãrilor" - coloana 10 se completeazã prin indicarea obiectului şi a principalelor motive pe baza cãrora autorii sesizãrilor le-au formulat. Informaţiile pot fi sintetizate de consilierul etic pe baza rapoartelor întocmite de comisia de disciplinã.
(3) Rubrica "Modalitatea de finalizare a procedurii disciplinare" se completeazã avându-se în vedere sesizãrile pentru care a fost aplicatã funcţionarilor publici o sancţiune disciplinarã sau, dupã caz, a fost aplicatã soluţia clasãrii ori sesizarea organelor de cercetare penalã în cursul semestrului pentru care se face raportarea. Aceastã rubricã se completeazã dupã cum urmeazã:
a) rubrica "Nr. de funcţionari publici în cazul cãrora s-a propus clasarea sesizãrii" - coloana 11 se completeazã cu numãrul de cazuri în care comisia de disciplinã a dispus clasarea sesizãrii;
b) rubrica "Normele juridice încãlcate" - coloana 12 se completeazã cu textul/textele legale încãlcate, cu precizarea articolului, alineatului şi actului normativ în vigoare încãlcat;
c) rubrica "Numãr şi tip de sancţiuni propuse de comisia de disciplinã" se completeazã cu numãrul de sancţiuni disciplinare propuse de comisia de disciplinã, defalcat pe tip de sancţiuni şi categorii de funcţionari publici. Vor face obiectul raportãrii numai propunerile înaintate de comisia de disciplinã persoanei care are competenţa legalã de a aplica sancţiunea disciplinarã, care s-au finalizat prin emiterea actului administrativ de sancţionare în semestrul pentru care se face raportarea;
d) rubrica "Nr. de mustrãri scrise" se completeazã cu numãrul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse în trimestrul pentru care se face raportarea, defalcat, în coloana 13 completându-se numãrul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de conducere, iar în coloana 14, numãrul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de execuţie;
e) rubrica "Nr. de diminuãri salariale" se completeazã cu numãrul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse, în coloana 15 completându-se numãrul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de conducere, iar în coloana 16, cu numãrul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de execuţie;
f) rubrica "Nr. de suspendãri ale dreptului la avansare/promovare" se completeazã cu numãrul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse, în coloana 17 completându-se numãrul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de conducere, iar în coloana 18, cu numãrul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de execuţie;
g) rubrica "Nr. de retrogradãri" se completeazã cu numãrul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse, în coloana 19 completându-se numãrul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de conducere, iar în coloana 20, cu numãrul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de execuţie;
h) rubrica "Nr. de destituiri" se completeazã cu numãrul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse, în coloana 21 completându-se numãrul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de conducere, iar în coloana 22, cu numãrul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de execuţie;
i) rubrica "Numãr şi tip de sancţiuni disciplinare dispuse de persoana care are competenţa legalã de aplicare" reflectã numãrul sancţiunilor disciplinare aplicate de persoana care are competenţa legalã de aplicare a sancţiunii disciplinare, care pot fi aceleaşi ca şi cele propuse de comisia de disciplinã sau alte sancţiuni;
j) rubrica "Nr. de mustrãri scrise" se completeazã cu numãrul de sancţiuni disciplinare de acest fel care au fost aplicate în semestrul pentru care se face raportarea, coloana 23 cu numãrul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de conducere, iar coloana 24 cu numãrul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de execuţie;
k) rubrica "Nr. de diminuãri salariale" se completeazã cu numãrul de sancţiuni disciplinare de acest fel care au fost aplicate în semestrul pentru care se face raportarea, coloana 25 cu numãrul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de conducere, iar coloana 26 cu numãrul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de execuţie;
l) rubrica "Nr. de suspendãri ale dreptului la avansare/promovare" se completeazã cu numãrul de sancţiuni disciplinare de acest fel care au fost aplicate în semestrul pentru care se face raportarea, coloana 27 cu numãrul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de conducere, iar coloana 28 cu numãrul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de execuţie;
m) rubrica "Nr. de retrogradãri" se completeazã cu numãrul de sancţiuni disciplinare de acest fel care au fost aplicate în semestrul pentru care se face raportarea, coloana 29 cu numãrul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de conducere, iar coloana 30 cu numãrul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de execuţie;
n) rubrica "Nr. de destituiri" se completeazã cu numãrul de sancţiuni disciplinare de acest fel care au fost aplicate în semestrul pentru care se face raportarea, coloana 31 cu numãrul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de conducere, iar coloana 32 cu numãrul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de execuţie.
(4) Datele şi informaţiile necesare completãrii rubricilor prevãzute la lit. d)-h) se obţin din cuprinsul rapoartelor comisiei de disciplinã cu privire la propunerea de sancţionare disciplinarã.
(5) Datele şi informaţiile necesare completãrii rubricilor prevãzute la lit. j)-n) se obţin din cuprinsul actelor administrative de sancţionare emise de cãtre persoana care are competenţa legalã de a aplica sancţiunea disciplinarã şi transmise comisiei de disciplinã conform <>art. 50 alin. (5) lit. b) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007 .
(6) Rubrica "Motivele aplicãrii unei sancţiuni diferite" - coloana 33 se completeazã prin sintetizarea motivelor care au determinat persoana care are competenţa legalã de a aplica o altã sancţiune decât cea propusã de comisia de disciplinã şi care are obligaţia de a motiva aceastã decizie. Motivele aplicãrii unei alte sancţiuni disciplinare decât cea propusã de comisia de disciplinã pot fi obţinute din cuprinsul actului administrativ de sancţionare disciplinarã.
(7) Rubrica "Cazuri în care au fost sesizate organele de cercetare penalã" conţine referiri la situaţiile în care fapta a fost sesizatã şi ca infracţiune sau fapte asupra cãrora au existat indicii cã poate fi atrasã rãspunderea penalã, pe baza sesizãrii formulate şi pentru care au fost sesizate organele de cercetare penalã de cãtre comisia de disciplinã. Aceastã rubricã se completeazã dupã cum urmeazã:
a) rubrica "Nr. de cazuri" se completeazã cu numãrul de cazuri în care fapta a fost sesizatã ca infracţiune sau pentru care au existat indicii cã fapta sãvârşitã de funcţionarul public poate angaja rãspunderea penalã şi au fost luate mãsurile legale ce se impun în vederea sesizãrii organelor de cercetare penalã, defalcat în coloana 34 pe numãrul aferent funcţionarilor publici de conducere, iar în coloana 35 pe numãrul aferent funcţionarilor publici de execuţie;
b) la rubrica "Fapte sesizate ca infracţiuni" - coloana 36 se indicã pe scurt fapta sesizatã, consideratã a întruni elementele constitutive ale unei infracţiuni, pentru care au fost sesizate organele de cercetare penalã.
(8) Rubrica "Decizia organelor de cercetare penalã/instanţelor de judecatã" reflectã modul de finalizare a cazurilor în care au fost sesizate organele abilitate de cãtre comisia de disciplinã sau de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice, completându-se dupã cum urmeazã:
a) rubrica "Nr. de cazuri în care s-a dispus condamnarea penalã prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã" - coloana 37 reflectã cazurile respective, astfel cum rezultã pe baza hotãrârilor judecãtoreşti definitive pronunţate în semestrul pentru care se face raportarea;
b) rubrica "Încadrarea juridicã a faptei pentru care s-a dispus condamnarea penalã" - coloana 38 se completeazã cu identificarea articolului din Codul penal, prevãzut în hotãrârea definitivã de condamnare, şi cu pedeapsa aplicatã care se regãseşte în dispozitivul hotãrârii judecãtoreşti;
c) rubrica "Alte decizii" - coloana 39 se completeazã cu mãsura dispusã, alta decât una dintre cele prevãzute în coloanele 37 şi 38.
(9) Pentru cazurile în care fapta funcţionarului public a fost sesizatã ca abatere disciplinarã şi ca infracţiune, procedura angajãrii rãspunderii disciplinare se suspendã pânã la dispunerea neînceperii urmãririi penale, scoaterii de sub urmãrire penalã ori încetãrii urmãririi penale sau pânã la data la care instanţa judecãtoreascã dispune achitarea ori încetarea procesului penal. În situaţiile în care se dispune una dintre aceste mãsuri şi înceteazã suspendarea procedurii angajãrii rãspunderii disciplinare, reluându-se cursul derulãrii acesteia, date şi informaţii despre acesta se raporteazã la momentul la care procedura de cercetare administrativã a fost finalizatã în semestrul pentru care se face raportarea, în condiţiile art. 22 alin. (2) lit. a)-c).
(10) Rubrica "Soluţii ale instanţelor de judecatã pronunţate în cazurile contestãrii actului administrativ de sancţionare" colecteazã date referitoare la modul de soluţionare a cauzelor privind contestarea, modificarea sau anularea actelor administrative de sancţionare disciplinarã care au fãcut obiectul unor litigii judecãtoreşti:
a) rubrica "Numãr de sancţiuni disciplinare contestate în instanţã" se completeazã cu numãrul de sancţiuni disciplinare care au fost contestate în instanţã şi pentru care instanţa de judecatã a pronunţat o hotãrâre definitivã şi irevocabilã în perioada pentru care se face raportarea. Coloana 40 se completeazã cu numãrul de sancţiuni disciplinare contestate de cãtre funcţionarii publici de conducere, iar coloana 41 se completeazã cu numãrul de sancţiuni disciplinare contestate de funcţionarii publici de execuţie;*)
b) rubrica "Numãr de hotãrâri judecãtoreşti pronunţate de instanţã" se completeazã cu numãrul de hotãrâri definitive şi irevocabile pronunţate de instanţa de judecatã în perioada de raportare, dupã cum urmeazã: prin care s-a menţinut sancţiunea disciplinarã iniţialã - coloana 42, prin care instanţa judecãtoreascã a dispus aplicarea unei sancţiuni mai uşoare decât cea iniţialã - coloana 43 şi prin care instanţa a dispus anularea sancţiunii disciplinare iniţiale - coloana 44.

ANEXA 2


┌─────────────────────────────────────────────────────────┐
│ RAPORT PRIVIND RESPECTAREA NORMELOR DE CONDUITĂ │
├─────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Anul: Trimestrul: │
└─────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────┐
│ I. DATE DESPRE CONSILIERUL ETIC │
├──────────────────────────────────────────────┬──────────┤
│ 1 │ 2 │
├──────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ Denumire instituţie/autoritate publicã:│ │
├──────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ Judeţ:│ │
├──────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ Nr. funcţionari publici din instituţie:│ │
├──────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ Numele şi prenumele:│ │
├──────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ Departamentul:│ │
├──────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Cursuri de formare urmate de consilierul etic:│ │
├──────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ Nr. telefon:│ │
├──────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ Nr. fax:│ │
├──────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ E-mail:│ │
└──────────────────────────────────────────────┴──────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ II. DATE PRIVIND ACTIVITATEA DE CONSILIERE ETICĂ │
├─────────────────────────┬──────────┬─────────────────────────┬─────────────┬─┤
│ Nr. de funcţionari │Problemele│ Numãrul de funcţionari │Modalitãţile │ │
│publici care au solicitat│care au │ publici cãrora li s-a │de acţiune │O│
│ consiliere eticã │constituit│acordat consiliere eticã │ulterioarã a │B│
├────────────┬────────────┤obiectul ├────────────┬────────────┤funcţionaru- │S│
│De conducere│De execuţie │consilie- │De conducere│De execuţie │lui public │ │
│ │ │rii etice │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼─┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │7│
├────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼─┤
└────────────┴────────────┴──────────┴────────────┴────────────┴─────────────┴─┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│III. CAUZELE ŞI CONSECINŢELE NERESPECTĂRII NORMELOR DE CONDUITĂ LA NIVELUL │
│ INSTITUŢIEI SAU AUTORITĂŢII PUBLICE │
├─────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│Cauzele nerespectãrii normelor de conduitã │Consecinţele nerespectãrii │
│ │ normelor de conduitã │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
└─────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ IV. CAZURI CARE AU PREZENTAT INTERES PENTRU OPINIA PUBLICĂ │
├──────┬───────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┤
│Nr. de│Descrierea pe scurt a cazurilor│Motivele pentru care cazurile au fost │
│cazuri│ │considerate ca prezentând interes │
│ │ │pentru opinia publicã │
├──────┼───────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │
├──────┼───────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
└──────┴───────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ V. MODALITĂŢILE DE PREVENIRE A ÎNCĂLCĂRII NORMELOR DE CONDUITĂ ÎN CADRUL │
│ AUTORITĂŢII SAU INSTITUŢIEI PUBLICE │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│VI. MĂSURI PRIVIND REDUCEREA/ELIMINAREA CAZURILOR DE NERESPECTARE A NORMELOR │
│DE CONDUITĂ LA NIVELUL INSTITUŢIEI SAU AUTORITĂŢII PUBLICE │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 3

Formatul standard de raportare privind implementarea procedurilor disciplinare

NOTA CTCE
----------
Reprezentarea grafica a anexe nr. 3 se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 351 din 7 mai 2008, la pagina 13, a se vedea imaginea asociata.

________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016