Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.498 din 5 septembrie 2024  privind aprobarea modelului de contract pentru decontarea cheltuielilor aferente desfăşurării operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 4.498 din 5 septembrie 2024 privind aprobarea modelului de contract pentru decontarea cheltuielilor aferente desfăşurării operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 921 din 12 septembrie 2024
    Având în vedere:
    - Referatul de aprobare nr. 4.498R din 5.09.2024 al Ministerului Sănătăţii şi nr. DG 5.937 din 23.08.2024 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
    – art. 244 alin. (7) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 2 alin. (1) şi (2) din Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.684/2024 privind aprobarea normelor de colectare şi decontare a costurilor pentru desfăşurarea operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie, cu modificările ulterioare,

    ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă modelul contractului pentru decontarea cheltuielilor aferente desfăşurării operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    (1) Casele de asigurări de sănătate încheie cu spitalele publice sau private aflate în relaţie contractuală cu acestea pentru furnizare de servicii medicale, precum şi cu spitalele private care nu se află în relaţie contractuală cu acestea pentru furnizare de servicii medicale contracte distincte pentru decontarea cheltuielilor aferente desfăşurării operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie.
    (2) Contractele prevăzute la alin. (1) dintre spitale şi casele de asigurări de sănătate se încheie de către reprezentanţii legali ai acestora, pe baza următoarelor documente:
    a) cererea/solicitarea pentru intrare în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate;
    b) contul deschis la Trezoreria Statului;
    c) codul de înregistrare fiscală;
    d) copia contractului pentru serviciul de preluare şi distrugere a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate colectate de la populaţie, încheiat de spital cu operatorul economic autorizat pentru preluarea şi gestionarea deşeurilor;
    e) dovada autorizării pentru preluarea şi gestionarea deşeurilor pentru operatorul cu care s-a încheiat contractul de preluare şi distrugere a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate colectate de la populaţie.

    (3) Documentele necesare încheierii contractelor se transmit în format electronic, asumate de fiecare parte prin semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului. Reprezentantul legal al furnizorului răspunde de realitatea şi exactitatea documentelor necesare încheierii contractelor.

    ART. 3
    Casele de asigurări de sănătate, direcţiile de sănătate publică, precum şi spitalele publice sau private vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 4
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila
                    Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Valeria Herdea

    ANEXA 1

    - model -
    CONTRACT
    pentru decontarea cheltuielilor aferente desfăşurării operaţiunilor de
    eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate
    provenite de la populaţie
    I. Părţile contractante
    Casa de Asigurări de Sănătate ..............., cu sediul în municipiul/oraşul ............, CUI .........., str. ........ nr. ..... judeţul/sectorul ........, telefon ............... fax .............., adresă de e-mail ............, reprezentată prin directorul general ............,
    şi
    Spitalul ................., CUI .............., cu sediul în .............., str. ................. nr. ....., telefon fix/mobil ............., adresă de e-mail ..........., fax ............, reprezentată prin ............, având actul de înfiinţare sau de organizare*) nr. ........, autorizaţia sanitară de funcţionare*) nr. .............,
    *) Numărul actului de înfiinţare/organizare şi numărul autorizaţiei de funcţionare se vor completa doar pentru spitalele private care nu se află în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate pentru furnizare de servicii medicale.

    Spitalul este ............**).
    **) Se va completa cu „public, aflat în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate pentru furnizare de servicii medicale“/„privat, aflat în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate pentru furnizare de servicii medicale“/„privat, care nu se află în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate pentru furnizare de servicii medicale“.


    II. Obiectul contractului
    ART. 1
    Obiectul prezentului contract îl constituie decontarea cheltuielilor aferente desfăşurării operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie, conform Ordinului ministrului sănătăţii nr. 2.684/2024 privind aprobarea normelor de colectare şi decontare a costurilor pentru desfăşurarea operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie, cu modificările ulterioare.


    III. Durata contractului
    ART. 2
    Prezentul contract este valabil de la data încheierii până la data de 31 decembrie a anului pentru care a fost încheiat contractul.

    ART. 3
    Durata prezentului contract se prelungeşte anual până la încetarea aplicabilităţii Ordinului ministrului sănătăţii nr. 2.684/2024, cu modificările ulterioare.


    IV. Obligaţiile părţilor
    ART. 4
    Casa de asigurări de sănătate are următoarele obligaţii:
    a) să încheie contracte cu spitalele publice sau private pentru decontarea cheltuielilor aferente desfăşurării operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie;
    b) să deconteze spitalelor publice sau private, la termenele prevăzute în contract, pe bază de factură fiscală, ce va conţine exclusiv serviciul de preluare şi distrugere a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate colectate de la populaţie, cheltuielile rezultate, la un cost care nu poate depăşi valoarea de 10 lei/kg;
    c) să comunice în format electronic spitalelor publice sau private motivarea cu privire la refuzul decontării cheltuielilor ce fac obiectul contractului, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data refuzului.


    ART. 5
    În relaţiile contractuale cu casele de asigurări de sănătate, spitalele publice sau private care desfăşoară activităţi de colectare a deşeurilor de medicamente expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie au următoarele obligaţii:
    a) să factureze lunar, în vederea decontării de către casa de asigurări de sănătate, activitatea realizată conform contractului pentru decontarea cheltuielilor aferente desfăşurării operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie şi să transmită factura care va conţine exclusiv serviciul de preluare şi distrugere a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate colectate de la populaţie, precum şi copia fişei de evidenţă internă a gestiunii deşeurilor, prevăzută la art. 6 alin. (1) din Instrucţiunea ministrului sănătăţii nr. 6.226/2024 privind modalitatea de gestionare a deşeurilor de medicamente neutilizate şi/sau expirate provenite de la populaţie, până la data de 5 a lunii următoare celei pentru care se face decontarea;
    b) să notifice casa de asigurări de sănătate despre modificarea oricăreia dintre condiţiile care au stat la baza încheierii contractului pentru decontarea cheltuielilor aferente desfăşurării operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie, cu cel puţin 3 zile înaintea datei la care modificarea produce efecte, cu excepţia situaţiilor neprevăzute, pe care are obligaţia să le notifice cel târziu în ziua în care modificarea produce efecte; notificarea se face conform reglementărilor privind corespondenţa între părţi prevăzute în contract;
    c) să transmită casei de asigurări de sănătate, în termen de cel mult 10 zile de la data decontării activităţii, dovada efectuării plăţii către operatorul economic autorizat pentru preluarea şi gestionarea deşeurilor, respectiv factura şi ordinul de plată.


    ART. 6
    Spitalele publice sau private care desfăşoară activităţi de colectare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie au următoarele drepturi:
    a) să primească la termenele prevăzute în contract, pe baza facturii, contravaloarea cheltuielilor aferente desfăşurării operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie, la un cost care nu poate depăşi valoarea de 10 lei/kg;
    b) să fie informate de către casele de asigurări de sănătate cu privire la condiţiile de contractare a decontării cheltuielilor aferente desfăşurării operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie, precum şi la eventualele modificări ale acestora survenite ca urmare a apariţiei unor noi acte normative, prin publicare în termen de maximum 5 zile lucrătoare pe pagina web a caselor de asigurări de sănătate şi prin poşta electronică;
    c) să primească din partea caselor de asigurări de sănătate în format electronic motivarea cu privire la refuzul decontării cheltuielilor ce fac obiectul contractului, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data refuzului;
    d) să fie îndrumate în vederea aplicării corecte şi unitare a prevederilor legale incidente contractului încheiat cu casa de asigurări de sănătate.



    V. Modalităţi de plată
    ART. 7
    (1) Lunar, până la data de .......... a lunii următoare celei pentru care se face plata, casa de asigurări de sănătate decontează cheltuielile aferente desfăşurării operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie, pe baza facturii transmise până la data de 5 a lunii următoare celei pentru care se face decontarea.
    (2) Decontarea cheltuielilor se face la un cost de ............. lei/kg.
    (3) Suma de plată se calculează înmulţind cantitatea rezultată în urma cântăririi medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie în luna pentru care se face plata cu tariful de la alin. (2).
    (4) Cantitatea utilizată la calculul sumei de plată de la alin. (3) trebuie să corespundă cu cea consemnată în fişa de evidenţă internă a gestiunii deşeurilor spitalului.

    ART. 8
    Plata se face în contul nr. ..........., deschis la Trezoreria Statului, sau în contul nr. .........., deschis la Banca ............ .


    VI. Răspunderea contractuală
    ART. 9
    Reprezentantul legal al unităţii sanitare cu care casa de asigurări de sănătate a încheiat contract este direct răspunzător de corectitudinea, legalitatea şi exactitatea sumelor solicitate.


    VII. Controlul
    ART. 10
    (1) Controlul privind obiectul prezentului contract se exercită de către comisii mixte formate din reprezentanţi ai direcţiilor de sănătate publică şi ai Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate/caselor de asigurări de sănătate.
    (2) Controlul prevăzut la alin. (1) va urmări în principal verificarea concordanţei dintre cheltuielile aferente desfăşurării operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie şi evidenţele specifice existente la nivelul spitalului.


    VIII. Clauze speciale
    ART. 11
    (1) Orice împrejurare independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării contractului şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, marile inundaţii, embargo.
    (2) Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte, în termen de 5 zile calendaristice de la data apariţiei sau încetării respectivului caz de forţă majoră, şi să prezinte un act confirmativ eliberat de autoritatea competentă din propriul judeţ, respectiv municipiul Bucureşti, prin care să se certifice realitatea şi exactitatea faptelor şi împrejurărilor care au condus la invocarea forţei majore. Dacă nu procedează la anunţarea în termenul prevăzut a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea în termen.
    (3) În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de o lună, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.


    IX. Încetarea contractului
    ART. 12
    Contractul pentru decontarea cheltuielilor pentru desfăşurarea operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie încheiat cu casa de asigurări de sănătate încetează în următoarele situaţii:
    a) de drept, la data la care a intervenit una dintre următoarele situaţii:
    (i) spitalul îşi încetează activitatea în raza administrativ-teritorială a casei de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală;
    (ii) încetare prin faliment, dizolvare cu lichidare, lichidare, desfiinţare sau reprofilare a spitalului, după caz;
    (iii) încetarea definitivă a activităţii casei de asigurări de sănătate;

    b) prin denunţarea unilaterală a contractului de către reprezentantul legal al spitalului sau al casei de asigurări de sănătate, printr-o notificare scrisă cu 30 de zile calendaristice anterioare datei de la care se doreşte încetarea contractului, cu indicarea motivului şi a temeiului legal;
    c) în cazul modificării legislaţiei referitoare la obligaţia spitalului de colectare a deşeurilor de medicamente expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie.



    X. Corespondenţa
    ART. 13
    (1) Corespondenţa legată de derularea prezentului contract se efectuează în scris prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax, prin poşta electronică sau direct la sediul părţilor - sediul casei de asigurări de sănătate şi sediul spitalului declarat în contract.
    (2) Fiecare parte contractantă este obligată ca în situaţia în care intervin modificări ale datelor ce figurează în prezentul contract să notifice celeilalte părţi contractante schimbarea survenită cel târziu în ziua în care modificarea produce efecte.


    XI. Modificarea contractului
    ART. 14
    Prezentul contract se poate modifica prin negociere şi acord bilateral, la iniţiativa oricărei părţi contractante, sub rezerva notificării scrise a intenţiei de modificare şi a propunerilor de modificare cu cel puţin ......... zile înaintea datei de la care se doreşte modificarea. Modificarea se face printr-un act adiţional, semnat de ambele părţi, care este anexă la prezentul contract.

    ART. 15
    În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător.

    ART. 16
    Dacă o clauză a acestui contract ar fi declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului contractului.


    XII. Soluţionarea litigiilor
    ART. 17
    (1) Litigiile legate de încheierea, derularea şi încetarea prezentului contract vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluţionare pe cale amiabilă.
    (2) Dacă după 15 zile de la începerea procedurilor prevăzute la alin. (1) părţile semnatare ale prezentului contract nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare parte se poate adresa instanţelor judecătoreşti competente.
    (3) Litigiile legate de încheierea, derularea şi încetarea contractelor dintre furnizori şi casele de asigurări de sănătate se soluţionează de către Comisia de arbitraj care funcţionează pe lângă Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, organizată conform art. 307 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau de către instanţele de judecată, după caz.


    XIII. Alte clauze
    .....................................
    .....................................

    Prezentul contract pentru decontarea cheltuielilor aferente desfăşurării operaţiunilor de eliminare a medicamentelor expirate şi/sau neutilizate provenite de la populaţie a fost încheiat astăzi, ..............., în două exemplare a câte ......... pagini fiecare, câte unul pentru fiecare parte contractantă.

┌────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────┐
│Casa de Asigurări de Sănătate │ │
│............................................│ │
│Director general, │ │
│............................................│ │
│Director executiv al Direcţiei economice, │Spitalul │
│............................................│............................................│
│Director executiv al Direcţiei relaţii │Reprezentant legal, │
│contractuale, │............................................│
│............................................│ │
│Vizat │ │
│juridic, contencios │ │
│............................................│ │
└────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────┘


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016