Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În conformitate cu prevederile art. 77 alin. (6) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, în temeiul prevederilor art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin. ART. 1 Se aprobă Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării absolvenţilor învăţământului liceal, filiera vocaţională, prezentată în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 (1) Metodologia prevăzută la art. 1 se aplică începând cu anul şcolar 2014-2015. (2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice prevedere contrară se abrogă. ART. 3 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. ART. 4 Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, conducerile unităţilor de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie Bucureşti, 29 august 2014. Nr. 4.433. ANEXĂ METODOLOGIE de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării absolvenţilor învăţământului liceal, filiera vocaţională CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Prezenta metodologie cuprinde normele de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării absolvenţilor învăţământului liceal, filiera vocaţională, denumit în continuare examen de certificare, pentru profilurile: artistic, pedagogic, teologic şi sportiv. ART. 2 Absolvirea învăţământului liceal, filiera vocaţională, are două componente: a) examenul de bacalaureat, a cărui promovare dă dreptul la obţinerea diplomei de bacalaureat; b) examenul de certificare a calificării, a cărui promovare dă dreptul la obţinerea certificatului de calificare, nivelul 4, însoţit de suplimentul descriptiv al certificatului, în format Europass. ART. 3 (1) Candidaţii proveniţi din învăţământul liceal, filiera vocaţională, pot susţine examenul de certificare, fără taxă, de cel mult două ori. Prezentările ulterioare la acest examen sunt condiţionate de achitarea unei taxe. (2) Taxa de examen menţionată la alin. (1) se stabileşte de Ministerul Educaţiei Naţionale. (3) Candidaţii proveniţi din învăţământul liceal, filiera vocaţională, din unităţile de învăţământ liceal autorizate să funcţioneze provizoriu, susţin examenul pentru certificarea competenţelor profesionale la unităţile de învăţământ acreditate, stabilite de inspectoratele şcolare judeţene/inspectoratul şcolar al municipiului Bucureşti. Unităţile de învăţământ acreditate la care aceşti candidaţi susţin examenul de certificare se stabilesc cu cel puţin 60 de zile înainte de susţinerea examenului. ART. 4 (1) În urma promovării examenului de certificare, absolventului i se eliberează certificatul de calificare, în condiţiile prevăzute de reglementările legale în vigoare. (2) Certificatul de calificare este un act prin care se confirmă pregătirea profesională dobândită de absolvenţi pe întreaga durată a studiilor liceale. ART. 5 În conformitate cu prevederile legale în vigoare, eliberarea certificatului de calificare nu este condiţionată de promovarea examenului de bacalaureat. CAP. II Coordonarea metodologică a examenului de certificare ART. 6 (1) Organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare în învăţământul liceal, filiera vocaţională, sunt coordonate, la nivel naţional, de Comisia Naţională de Evaluare şi Certificare, care se constituie în fiecare an şcolar şi funcţionează în cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale. (2) Comisia Naţională de Evaluare şi Certificare coordonează şi organizarea şi desfăşurarea celorlalte examene de certificare a absolvenţilor din învăţământul preuniversitar. (3) Comisia Naţională de Evaluare şi Certificare, denumită în continuare CNEC, are următoarea componenţă: a) preşedinte: secretarul/subsecretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar; b) vicepreşedinţi: directorul general al Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, directorul general al Direcţiei generale învăţământ în limbile minorităţilor, directorul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic - CNDIPT; c) secretar: un inspector general de specialitate din cadrul Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii; d) 7-9 membri: directori, şefi de serviciu, consilieri, inspectori generali din cadrul Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii şi din cadrul Direcţiei generale învăţământ în limbile minorităţilor din Ministerul Educaţiei Naţionale, parteneri sociali din Comisia de dialog social a Ministerului Educaţiei Naţionale, inspectori de specialitate din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic. (4) Componenţa nominală a CNEC se aprobă anual, prin ordin al ministrului educaţiei naţionale. (5) CNEC are următoarele atribuţii: a) centralizează datele cu privire la componenţa nominală a comisiilor judeţene/a municipiului Bucureşti de evaluare şi certificare; b) instruieşte preşedinţii comisiilor judeţene/a municipiului Bucureşti de evaluare şi certificare; c) controlează şi îndrumă acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare; d) controlează modul în care îşi desfăşoară activitatea comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de evaluare şi certificare; e) analizează modul de desfăşurare a examenelor de certificare, precum şi rezultatele acestora, pe baza rapoartelor întocmite de comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de evaluare şi certificare, din cadrul inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti; f) întocmeşte şi prezintă ministrului educaţiei naţionale raportul naţional al examenului de certificare; g) propune ministrului educaţiei naţionale eventuale modificări în modul de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare; h) dispune în orice alte situaţii nereglementate de prezenta metodologie. (6) CNEC poate delega, pe perioada pe care o stabileşte aceasta, reprezentanţi pe lângă comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de evaluare şi certificare. Reprezentantul CNEC are următoarele atribuţii: a) controlează modul în care îşi desfăşoară activitatea comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de evaluare şi certificare, precum şi comisiile de examinare din centrele de examen, verificând respectarea dispoziţiilor prezentei metodologii; b) consiliază comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de evaluare şi certificare şi comisiile de examinare în privinţa organizării şi desfăşurării examenului de certificare; c) propune comisiilor judeţene/a municipiului Bucureşti de evaluare şi certificare schimbări în componenţa comisiilor de examinare şi a supraveghetorilor, atunci când constată abateri de la aplicarea prezentei metodologii, şi informează CNEC cu privire la acestea; d) informează comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de evaluare şi certificare sau CNEC, în cazul în care constată disfuncţii în organizarea examenului de certificare, în vederea sancţionării persoanelor vinovate, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare; e) întocmeşte un raport cu privire la modul de desfăşurare a examenului, pe care îl transmite CNEC. ART. 7 (1) La nivelul inspectoratelor şcolare judeţene/inspectoratului şcolar al municipiului Bucureşti se constituie Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de evaluare şi certificare, denumită în continuare CJEC/CMBEC, care coordonează organizarea examenului pentru certificarea competenţelor profesionale în învăţământul liceal, filiera vocaţională. (2) CJEC/CMBEC are următoarea componenţă: a) preşedinte - inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct; b) vicepreşedinte - inspector şcolar de specialitate; c) 2 secretari: cadre didactice de specialitate/metodişti; d) 3-5 membri: inspectori şcolari de specialitate. (3) În judeţele în care există candidaţi care susţin probe în limbile minorităţilor naţionale, cel puţin unul dintre membrii CJEC/CMBEC trebuie să fie cadru didactic de specialitate aparţinând minorităţilor naţionale. (4) Componenţa nominală a CJEC/CMBEC se aprobă, anual, prin decizie a inspectorului şcolar general, se transmite Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii din Ministerul Educaţiei Naţionale şi este valabilă pentru sesiunile examenului de certificare ale anului şcolar în curs. (5) CJEC/CMBEC are următoarele atribuţii: a) transmite Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii din Ministerul Educaţiei Naţionale, spre informare, componenţa nominală a CJEC/CMBEC; b) organizează, coordonează şi răspunde de desfăşurarea examenului de certificare la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, şi sesizează imediat CNEC orice situaţie care presupune luarea unei decizii de către aceasta; c) stabileşte centrele de examen şi ia măsuri pentru dotarea acestora cu logistica necesară bunei desfăşurări a examenului: copiatoare, calculatoare pentru elaborarea listelor cu rezultate şi a altor documente necesare comisiei, televizor sau radio, telefon, fax etc.; d) desemnează reprezentanţi ai CJEC/CMBEC care pot controla desfăşurarea examenului de certificare în centrele de examen; e) solicită Autorităţii de Sănătate Publică din judeţ/municipiul Bucureşti desemnarea personalului medical necesar în fiecare centru de examen; f) decide, în situaţii deosebite sau la propunerea reprezentantului CNEC, schimbarea componenţei comisiilor de examinare, precum şi a profesorilor supraveghetori; g) realizează instruirea preşedinţilor comisiilor de examinare cu 48 de ore înaintea primei probe a examenului de certificare; h) controlează modul de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare în centrele de examen; i) sesizează imediat CNEC cu privire la orice situaţie deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezenta metodologie; j) decide, în funcţie de condiţiile meteorologice, schimbarea orarului probei practice, pentru a asigura desfăşurarea ei în condiţii optime şi protejarea sănătăţii candidaţilor; această schimbare poate însemna inclusiv prelungirea cu o zi a probei practice, fără a afecta graficul de desfăşurare a celorlalte probe de examen; k) primeşte de la comisiile de examinare din centrele de examen rapoarte detaliate privind organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare; l) analizează, pe baza rapoartelor transmise de comisiile de examinare, modul de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare, întocmeşte şi transmite Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii din Ministerul Educaţiei Naţionale, în termen de 15 zile de la afişarea rezultatelor, raportul cu privire la rezultatele examenului de certificare, în conformitate cu anexa A, care face parte integrantă din prezenta metodologie. ART. 8 (1) La nivelul unităţii de învăţământ, desemnată centru de examen de CJEC/CMBEC, coordonarea examenului de certificare revine comisiei de examinare din unitatea de învăţământ respectivă. (2) Constituirea comisiei de examinare din unitatea de învăţământ se face prin decizie a inspectorului şcolar general, la propunerea consiliului de administraţie al şcolii, cu avizul inspectorului de specialitate. (3) În cazul examenului de certificare pentru învăţământul teologic, decizia de constituire se emite după obţinerea avizului din partea cultului respectiv. ART. 9 (1) Comisia de examinare din unitatea de învăţământ este alcătuită din: a) preşedinte - directorul sau directorul adjunct al unităţii de învăţământ (de regulă cel care este profesor de specialitate), fără drept de notare; b) secretar - responsabilul catedrei de specialitate din unitatea de învăţământ respectivă, fără drept de notare; c) membri - profesori examinatori de specialitate din unitatea/unităţile de învăţământ din care provin candidaţii, care evaluează în echipe de câte doi, numărul lor variind în funcţie de numărul candidaţilor. (2) În cazul liceelor teologice, din comisie poate face parte un reprezentant al cultului, în calitate de observator, fără drept de notare. (3) În cazul liceelor de artă, la profilul muzică, în comisia pentru canto clasic şi pentru muzică tradiţională românească va fi cooptat în calitate de membru, cu drept de notare, un profesor de teorie - solfegiu - dicteu. ART. 10 (1) Comisia de examinare din unitatea de învăţământ centru de examen are următoarele atribuţii: a) întocmeşte graficul de acţiuni privind organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare şi îl afişează cu cel puţin două săptămâni înainte de începerea acestuia; b) pregăteşte documentaţia tehnică, sălile, aparatele, instrumentele, dispozitivele, materialele necesare şi asigură condiţiile normale de desfăşurare a probelor de examen; c) asigură asistenţa medicală de specialitate pe perioada desfăşurării probei practice, acolo unde specialitatea examinată o impune; d) stabileşte criteriile de evaluare pentru probele examenului de certificare, în conformitate cu competenţele specifice specializării; e) stabileşte subiectele pentru proba practică; f) stabileşte durata probei practice; g) organizează şi efectuează examinarea şi notarea candidaţilor; h) afişează rezultatele examenului de certificare; i) întocmeşte şi păstrează, pe toată durata desfăşurării examenului, dosarul comisiei de examinare; j) înaintează CJEC/CMBEC un raport cu privire la modul de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare, care să conţină propuneri cu privire la optimizarea desfăşurării acestuia. (2) Inspectorul de specialitate va consemna atribuţiile fiecărui membru al comisiei de examen în fişe individuale, întocmite în conformitate cu anexa B, care face parte integrantă din prezenta metodologie. Fişele individuale vor fi semnate de persoanele nominalizate în comisie şi vor fi păstrate la dosarul acesteia. ART. 11 (1) Fiecare comisie de examinare va păstra în dosarul comisiei, pe toată durata desfăşurării examenului, toate documentele de referinţă. (2) La încheierea examenului de certificare, dosarul comisiei de examinare va fi predat de preşedinte, sub semnătură, secretarului unităţii de învăţământ desemnate centru de examen, pentru arhivare. (3) Unitatea de învăţământ centru de examen are obligaţia de a păstra dosarul comisiei de examinare timp de 3 ani. ART. 12 (1) La nivelul unităţii de învăţământ se pot constitui mai multe subcomisii de examinare în funcţie de specializările existente. (2) Un profesor examinator poate avea calitatea de membru cu drept de notare într-o singură comisie de examinare. ART. 13 Nu pot avea calitatea de membru cu drept de notare într-o comisie de examinare cadrele didactice care au, printre candidaţi, soţ/soţie, copil sau alte rude de până la gradul al IV-lea. Toţi membrii comisiilor de examinare au obligaţia de a da declaraţii scrise în acest sens. Declaraţiile se păstrează alături de celelalte documente de examen în dosarul comisiei de examinare. ART. 14 La activităţile comisiei de examinare din unitatea de învăţământ este obligatorie prezenţa tuturor membrilor acesteia. ART. 15 La nivelul fiecărei comisii de examinare din unitatea de învăţământ se elaborează lista candidaţilor înscrişi la examenul de certificare, în ordine alfabetică, pe specializări, indiferent de forma de învăţământ la care au absolvit ultima clasă şi de tipul unităţii de învăţământ absolvite. CAP. III Înscrierea candidaţilor la examenul de certificare ART. 16 La examenul de certificare au dreptul să se înscrie elevii care finalizează studiile în anul în care se susţine examenul, precum şi absolvenţi din promoţiile anterioare care au promovat ultimul an de liceu, dar nu au promovat sau nu sau prezentat la examenul de certificare în sesiunile anterioare. ART. 17 (1) Înscrierea candidaţilor proveniţi din unităţile de învăţământ acreditate la examenul de certificare se face la secretariatul unităţii de învăţământ la care elevul este înscris, conform calendarului aprobat pentru organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare. (2) Înscrierea candidaţilor proveniţi din unităţile de învăţământ autorizate să funcţioneze provizoriu se face la unităţile de învăţământ nominalizate ca centre de examen de către CJEC/CMBEC din inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti. ART. 18 (1) În vederea înscrierii la examenul de certificare a candidaţilor din seria curentă, profesorii diriginţi întocmesc, în perioada prevăzută de calendar, tabele care cuprind următoarele date: numele şi prenumele elevilor, clasa şi specializarea în care s-au pregătit, semnăturile elevilor şi ale dirigintelui, conform anexei C, care face parte integrantă din prezenta metodologie. (2) Tabelele prevăzute la alin. (1) se depun, în perioada prevăzută de calendar, la secretariatul unităţii de învăţământ. Pe baza acestora, secretarii/secretarii-şefi ai unităţilor de învăţământ întocmesc listele provizorii cu elevii înscrişi pentru susţinerea examenului de certificare, pentru fiecare specializare. (3) Înscrierea candidaţilor care studiază/şi-au finalizat studiile la unităţi de învăţământ autorizate să funcţioneze provizoriu se fac respectând prevederile prezentei metodologii şi pe baza următoarelor înscrisuri: a) certificat de naştere - în copie certificată ca fiind conformă cu originalul; b) certificat de căsătorie, dacă este cazul - în copie certificată ca fiind conformă cu originalul; c) foaia matricolă, în original, eliberată de unitatea de învăţământ privat, precum şi o copie a acesteia, certificată ca fiind conformă cu originalul, copie care se păstrează în arhiva unităţii de învăţământ la care se susţine examenul; foaia matricolă şi copia acesteia se depun de către unitatea de învăţământ autorizată să funcţioneze provizoriu, în momentul încheierii situaţiei şcolare a candidaţilor; d) actul de identitate - în copie certificată ca fiind conformă cu originalul, copie care se păstrează în arhiva unităţii de învăţământ la care se susţine examenul de certificare. (4) În cazul candidaţilor de la liceele/clasele sportive, înscrierea la examenul de certificare este condiţionată de prezentarea avizului medical valabil care specifică: "apt pentru susţinerea probei practice sportive din cadrul examenului de certificare". (5) Lista provizorie cu elevii înscrişi pentru susţinerea examenului de certificare, certificată prin semnătura directorului şi ştampila instituţiei, se depune la secretariatul unităţii de învăţământ stabilite de CJEC/CMBEC drept centru de examen, la care unitatea de învăţământ a fost arondată. Pe baza tabelelor transmise de toate unităţile de învăţământ arondate centrului de examen, secretarul/secretarul-şef din unitatea de învăţământ centru de examen întocmeşte lista provizorie cu elevii înscrişi pentru susţinerea examenului de certificare pentru fiecare specializare. (6) După încheierea cursurilor anului şcolar, secretarul/secretarul-şef al unităţii de învăţământ întocmeşte lista candidaţilor care trebuie eliminaţi din lista provizorie întrucât sunt corigenţi, repetenţi, cu situaţia neîncheiată sau exmatriculaţi şi o trimite la centrul de examen la care este arondată unitatea de învăţământ. Aceşti candidaţi nu vor participa la examenul de certificare. ART. 19 (1) Candidaţii care provin din promoţiile anterioare anului în care se susţine examenul de certificare se înscriu la secretariatele unităţilor de învăţământ la care şi-au finalizat studiile, în condiţiile prevăzute de art. 18 alin. (3). (2) În situaţia în care candidaţii prevăzuţi la alin. (1) au domiciliul în altă localitate decât aceea în care se află unitatea de învăţământ la care şi-au finalizat studiile, aceştia se pot înscrie la o unitate de învăţământ din localitatea de domiciliu, de acelaşi profil cu cea absolvită, cu aprobarea inspectorului şcolar general din judeţul/municipiul Bucureşti în care se află domiciliul candidatului. (3) Dacă unităţile de învăţământ la care candidaţii prevăzuţi la alin. (1) au absolvit cursurile nu organizează examen de certificare în specializarea respectivă, înscrierea acestora se face la o unitate de învăţământ centru de examen pentru specializarea respectivă, pe baza aprobării inspectorului şcolar general. (4) În mod excepţional, în situaţia în care, pentru specializarea candidaţilor prevăzuţi la alin. (1), nicio unitate de învăţământ din judeţul de domiciliu al acestora nu organizează examen de certificare, cu aprobarea inspectorului şcolar general se poate înfiinţa pentru aceştia o subcomisie specială în cadrul unei comisii de examinare în profil. ART. 20 (1) Directorii unităţilor de învăţământ care organizează examen de certificare elaborează lista specializărilor pentru care se susţine examen şi transmit situaţia CJEC/CMBEC, până la data de 1 martie a anului şcolar în care se susţine examenul. (2) Directorii unităţilor de învăţământ care au absolvenţi ai învăţământului liceal, filiera vocaţională, iau măsuri pentru informarea candidaţilor şi a părinţilor acestora asupra prevederilor prezentei metodologii. ART. 21 Inspectorul de specialitate din cadrul inspectoratului şcolar judeţean/al inspectoratului şcolar al municipiului Bucureşti întocmeşte o situaţie centralizată la nivel judeţean care cuprinde lista specializărilor pentru care se organizează examen de certificare. Aceasta va fi transmisă, spre informare, Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii din Ministerul Educaţiei Naţionale, până la data de 15 martie a anului şcolar în care se susţine examenul. CAP. IV Structura examenului de certificare ART. 22 (1) Examenul de certificare conţine două probe: a) susţinerea proiectului/lucrării de specialitate; b) proba practică, relevantă pentru specializarea certificată. (2) Proba practică poate avea mai multe etape. (3) Probele examenului de certificare prevăzute la alin. (1) se pot desfăşura în aceeaşi zi. ART. 23 (1) La liceele de artă, specializările arte plastice/arte decorative/arhitectură/arte ambientale/design/conservare-restaurare bunuri culturale, structura probelor de examen este: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate; - probă practică - realizarea unei secvenţe din proiectul de specialitate. (2) La liceele de artă, specializarea muzică, structura probelor de examen este: a) secţia instrumentală: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate; - probă practică - cu etapele: (i) recital instrumental care cuprinde un studiu şi două lucrări de stil, caracter şi formă diferite; (ii) citirea la prima vedere a unui text muzical de minimum 16 măsuri, la nivelul de dificultate al clasei a XII-a; (iii) argumentarea teoretică a recitalului; b) secţia artă vocală interpretativă, canto clasic: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate; - probă practică - cu etapele: (i) recital vocal care cuprinde 3 lucrări: arie antică, lied clasic sau romantic şi o piesă românească; (ii) citirea la prima vedere a unui solfegiu din programa clasei a XII-a; (iii) argumentarea teoretică a recitalului; c) secţia artă vocală interpretativă, canto popular: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate; - probă practică - cu etapele: (i) recital vocal cuprinzând 3 lucrări: o doină sau o baladă şi două melodii populare în ritmuri diferite din zona de provenienţă a candidatului; (ii) citirea la prima vedere a unui solfegiu din programa clasei a XII-a; (iii) argumentarea teoretică a recitalului; d) secţia teoretică: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate; - probă practică - cu etapele: (i) auz muzical (un interval simplu consonant şi disonant, un interval compus, inclusiv cvintadecima, un trison în poziţie strânsă, un trison în poziţie largă); (ii) dicteu melodic şi armonic de 16 şi, respectiv, 8 măsuri, conform programei clasei a XII-a; (iii) solfegiu la prima vedere de 12 măsuri de 3 sau 4 timpi, în cheile sol şi fa, în tonalităţi cu maximum 3 alteraţii constitutive, cu salturi de maximum decimă mare, cu maximum 4 durate pe timp, cu elemente de conflict metroritmic: sincope, contratimpi, anacruze, cu inflexiuni modulatorii şi modulaţii pasagere la tonalităţi apropiate - o cvintă ascendentă, respectiv descendentă, la relativă, la omonimă; se va analiza solfegiul în plan teoretic. (3) La liceele de artă, specializarea coregrafie, structura probelor de examen este: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate; - probă practică - cu etapele: (i) dans clasic - studiu la sală; (ii) repertoriu - spectacol; (iii) prezentarea şi susţinerea teoretică a repertoriului de către candidat pentru propriul rol. Pentru repertoriul-spectacol, candidatul se prezintă solo, în duet sau ansamblu, cu lucrări în stil clasic, modern, de caracter sau românesc. (4) La liceele de artă, specializarea Arta actorului, structura probelor de examen este: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate; - probă practică - moment individual susţinut din propriul repertoriu (monolog/povestire/poezii - relevante pentru tema lucrării de specialitate) maximum 15 minute sau scenă/fragment dintr-un spectacol, din dramaturgia românească sau universală (relevantă pentru tema lucrării de specialitate), maximum 30 de minute. (5) La seminariile teologice, specializarea pastorală, structura probelor de examen este: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate din dogmatică şi din studiul biblic al Vechiului şi Noului Testament; - proba practică din tipic şi muzică bisericească, predică şi cateheză. (6) La seminariile teologice, specializarea patrimoniu cultural, structura probelor de examen este: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate din dogmatică şi din studiul biblic al Vechiului şi Noului Testament; - executarea unei lucrări practice în specialitate. (7) La liceele pedagogice, specializarea învăţător-educatoare, structura probelor de examen este: - prezentarea şi susţinerea strategiei didactice a lecţiei demonstrative - proiecte de activitate didactică, resurse didactice; - probă practică - activitate didactică - susţinerea a două lecţii demonstrative - una în învăţământul preşcolar şi cealaltă în învăţământul primar, în conformitate cu programa de practică pedagogică specifică specializării şi cu planurile de învăţământ pentru cele două niveluri. (8) La liceele pedagogice, specializarea educator-puericultor, structura probelor de examen este: - prezentarea şi susţinerea strategiei didactice a lecţiei demonstrative - proiecte de activitate didactică, resurse didactice; - probă practică - activitate didactică - susţinerea unei lecţii demonstrative în învăţământul antepreşcolar, conform programei de practică pedagogică specifică specializării şi curriculumului pentru educaţie timpurie. (9) La liceele pedagogice, specializarea instructor de educaţie extraşcolară, structura probelor de examen este: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate; - probă practică - prezentarea complexă (proiectare, organizare, desfăşurare) a unei activităţi educative de timp liber, pe o temă la alegere. (10) La liceele pedagogice, specializarea mediator şcolar, structura probelor de examen este: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate; - probă practică - prezentarea complexă (identificare, abordare, demers, soluţionare) a unui caz supus medierii. (11) La liceele pedagogice, specializarea bibliotecar-documentarist, structura probelor de examen este: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate; - probă practică - prezentarea complexă (organizare şi desfăşurare) a unei activităţi de bibliotecă - inventariere, clasificare, îndrumare metodico-ştiinţifică. (12) La liceele pedagogice, specializarea pedagog şcolar, structura probelor de examen este: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate; - probă practică - prezentarea complexă (proiectare, organizare, desfăşurare) a unei activităţi educative, pe o temă la alegere. (13) La liceele/clasele cu program sportiv, structura probelor de examen este: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate din pregătirea sportivă teoretică; - proba practică de specialitate, care constă în demonstrarea unui număr de elemente tehnico-tactice din disciplina sportivă studiată, executată separat sau în condiţii de joc, set, rundă. ART. 24 Proiectul/lucrarea de specialitate reflectă cunoştinţele şi competenţele generale şi specifice dobândite de către elev, atât din punct de vedere teoretic, cât şi practic, şi îşi propune să verifice capacitatea candidatului de: a) a sistematiza şi a sintetiza cunoştinţele generale în domeniu şi pe cele de specialitate corespunzătoare specializării absolvite; b) a utiliza deprinderile şi competenţele formate în rezolvarea problemelor teoretice şi practice, specifice specializării absolvite; c) a mobiliza competenţele specifice dobândite prin studierea disciplinelor din aria curriculară de specialitate în vederea rezolvării unor cazuri/situaţii problematice impuse de tema lucrării, după caz; d) a utiliza, după caz, tehnologiile informatice moderne în aplicaţii specifice domeniului în care s-a specializat. ART. 25 (1) Temele proiectelor/lucrărilor de specialitate şi criteriile de evaluare sunt stabilite la nivelul unităţii de învăţământ de comisia metodică de specialitate, care, acolo unde este necesar, poate consulta reprezentanţi ai partenerilor sociali interesaţi. (2) Temele proiectelor/lucrărilor de specialitate trebuie să se încadreze în mod obligatoriu în domeniul profilului respectiv şi să fie adecvate programelor şcolare studiate de elevi la disciplinele din ariile curriculare specifice specializării. (3) Tematica probelor examenului de certificare se afişează la avizierul unităţii de învăţământ până la data de 1 noiembrie a anului şcolar în care se susţine examenul. (4) Candidaţii pot opta şi pentru teme care nu se regăsesc în listă, dacă au acordul profesorului coordonator al proiectului/lucrării de specialitate şi al responsabilului catedrei de specialitate. Opţiunea se face în scris, până la data de 10 noiembrie a anului şcolar în care se susţine examenul. (5) Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ aprobă, până la data de 15 noiembrie a anului şcolar în care se susţine examenul, repartizarea temelor/lucrărilor proiectelor de specialitate. ART. 26 Comisia metodică de specialitate din unitatea de învăţământ organizatoare are responsabilitatea de a comunica elevilor, în termenul stabilit prin art. 25 alin. (3), criteriile de evaluare a proiectelor/lucrărilor de specialitate, ţinând cont de: a) compoziţie: pertinenţa conţinutului ştiinţific; rigurozitatea demersului; originalitate şi inovare în abordare; b) structură: încadrarea în programă/domeniu ştiinţific, compoziţie echilibrată; c) prezentare/promovare: elaborarea/susţinerea lucrării; competenţe, abilităţi sociale. ART. 27 Profesorul coordonator al proiectului/lucrării de specialitate, cadru didactic care a predat disciplinele de specialitate sau a coordonat pregătirea practică, are următoarele obligaţii: a) face cunoscute temele propuse pentru proiectele/lucrările de specialitate tuturor elevilor din anii terminali; b) revizuieşte şi actualizează, în fiecare an, tematica proiectelor/lucrărilor de specialitate; c) oferă consultanţă şi sprijin elevilor în alegerea temelor pentru proiectele/lucrările de specialitate; d) recomandă bibliografia minimală şi structura proiectului/lucrării de specialitate; e) definitivează, împreună cu elevii, planul şi etapele de elaborare a proiectului/lucrării de specialitate înainte de începerea semestrului al II-lea al ultimului an de studiu; f) oferă consultaţii, îndrumă şi urmăreşte modul de elaborare a proiectului/lucrării de specialitate, insistând asupra originalităţii; g) verifică proiectul/lucrarea de specialitate şi întocmeşte un referat de evaluare, propunând comisiei de examinare un calificativ: admis sau respins; h) se asigură că elevii cu diverse tipuri de deficienţe/cerinţe educative speciale primesc sprijin pentru realizarea şi susţinerea proiectului de specialitate, potrivit nevoilor lor. ART. 28 La solicitarea scrisă a profesorului coordonator, conducerea unităţii de învăţământ poate aproba organizarea de consultaţii şi de către alte cadre didactice sau specialişti în domeniu, pentru a le facilita elevilor accesul la informaţiile de care au nevoie pentru elaborarea proiectului/lucrării de specialitate. ART. 29 Proiectul/Lucrarea de specialitate se elaborează de către fiecare candidat în parte, în conformitate cu tematica repartizată şi aprobată conform prevederilor din prezenta metodologie, în baza cunoştinţelor şi deprinderilor dobândite în contexte formale şi informale, disciplinar sau interdisciplinar. ART. 30 (1) Proiectul/Lucrarea de specialitate are următoarea structură: a) cuprins; b) argument: 1-2 pagini, în care sunt sintetizate atât aspectele teoretice, cât şi cele practice, din perspectiva importanţei şi a utilităţii lor pentru specializarea respectivă; c) compoziţie; d) anexe - bibliografie, note, referinţe critice, glosar etc. (2) Pentru tehnoredactarea textului proiectului/lucrării de specialitate candidaţii trebuie să demonstreze minime competenţe TIC. (3) Prelucrarea datelor experimentale se face obligatoriu cu ajutorul instrumentelor informatice, în vederea valorificării capacităţilor dezvoltate prin disciplinele "informatică/tehnologii asistate de calculator/tehnologia informaţiei" în specialitatea absolvită. (4) Proiectul/Lucrarea de specialitate va avea între 10 şi 30 de pagini, fără anexe. (5) Proiectul/Lucrarea de specialitate, însoţit/însoţită de referatul de evaluare elaborat de profesorul îndrumător, se depune la secretariatul unităţii de învăţământ, unde este înregistrat (6) După susţinere, proiectul şi referatul de evaluare se păstrează în arhiva unităţii de învăţământ timp de 3 ani. ART. 31 (1) La specializările arte plastice/arte decorative/arte ambientale/arhitectură/design, precum şi la specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, proiectele/lucrările de specialitate au două componente: un proiect practic, realizat de candidat sub îndrumarea profesorului coordonator, şi o lucrare de specialitate, având structura precizată la art. 30, care însoţeşte şi susţine teoretic proiectul practic. (2) Tematica, pentru fiecare specializare menţionată la alin. (1), se stabileşte astfel încât să faciliteze, în principal, evaluarea competenţelor dobândite de către candidaţi la disciplina atelier de specialitate. CAP. V Organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare Secţiunea 1 Dispoziţii generale ART. 32 Sălile, cabinetele, atelierele etc. în care se susţine examenul de certificare sunt adaptate acestor activităţi, prin: a) dotarea corespunzătoare; b) eliminarea oricăror materiale didactice care ar putea influenţa candidaţii în susţinerea probelor; c) afişarea pe uşa fiecărei săli a listei nominale a candidaţilor repartizaţi în sala respectivă şi a prevederilor referitoare la eliminarea din examen a candidaţilor, în situaţia constatării fraudei sau tentativei de fraudă. ART. 33 (1) Fiecare unitate de învăţământ nominalizată ca centru de examen îşi va elabora propriul calendar de desfăşurare a examenului de certificare, examen care va fi planificat în perioada 1 martie-31 mai, care va fi comunicat unităţilor de învăţământ arondate. (2) Modul de organizare şi desfăşurare a probelor din cadrul examenului de certificare este stabilit de fiecare comisie de examinare în parte, în funcţie de specializare şi de condiţiile concrete din unitatea de învăţământ, şi este comunicat candidaţilor prin afişare, în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (1). Secţiunea a 2-a Susţinerea proiectului/lucrării de specialitate ART. 34 Profesorii coordonatori ai proiectelor/lucrărilor de specialitate depun la secretariatul unităţii de învăţământ referatele de evaluare a proiectului/lucrării de specialitate elaborat/ă de candidaţi, însoţite de un tabel din care să rezulte calificativul pentru fiecare candidat: admis/respins, conform anexei D, care face parte integrantă din prezenta metodologie. Documentele menţionate, împreună cu proiectele/lucrările de specialitate, vor fi transmise de către director, cu adresă de înaintare, însoţite de proces-verbal de predare-primire, la secretariatul unităţii de învăţământ nominalizate ca centru de examen, la care şcoala este arondată. ART. 35 În faţa comisiei de examinare din unitatea de învăţământ se susţin numai proiectele/lucrările de specialitate care au obţinut calificativul admis, confirmat prin referatul de evaluare elaborat de profesorul coordonator al proiectului/lucrării de specialitate. ART. 36 Candidaţii intră în sala de examen în ordinea afişată, respectându-se ora prevăzută. Preşedintele, vicepreşedintele şi membrii comisiei/subcomisiei de examinare verifică identitatea fiecărui candidat. Candidatul primeşte proiectul/lucrarea de specialitate, cu referatul de evaluare al coordonatorului şi, după caz, hârtie ştampilată pentru ciornă. ART. 37 (1) Prezentarea proiectului/lucrării de specialitate se face în faţa comisiei de examinare, care stabileşte nota finală a acestei probe. (2) Membrii comisiei/subcomisiei de examinare pot adresa candidatului întrebări asupra conţinutului, rezultatelor obţinute etc., fără a depăşi un timp maxim de 20 minute pentru fiecare candidat, pentru prezentare şi răspuns la întrebări. (3) Evaluarea susţinerii proiectului/lucrării de specialitate va ţine cont de următoarele criterii: a) criterii care vizează calitatea proiectului/lucrării de specialitate: elaborarea, calitatea redactării şi structurarea proiectului/lucrării, calitatea materialului documentar utilizat; b) criterii care vizează calitatea prezentării proiectului/lucrării de specialitate de către candidat: raportarea candidatului la tema proiectului/lucrării de specialitate, elaborarea şi comunicarea, calitatea rezultatelor şi, după caz, creativitatea. ART. 38 (1) Fiecare dintre cei 2 profesori examinatori care evaluează un proiect/o lucrare de specialitate, membri cu drept de notare ai comisiei/subcomisiei de examinare, notează candidaţii cu note întregi de la 10 la 1. (2) Diferenţa dintre notele acordate de membrii comisiei nu trebuie să fie mai mare de un punct. În situaţiile în care diferenţa de notare este mai mare de un punct, preşedintele comisiei solicită reevaluarea probei. Nota acordată în urma reevaluării rămâne definitivă şi se trece în catalogul de examen. (3) Nota finală la susţinerea proiectului/lucrării de specialitate se stabileşte ca medie aritmetică a notelor acordate de cei 2 profesori examinatori, membri cu drept de notare ai comisiei/subcomisiei de examinare, calculată cu două zecimale, fără rotunjire. Nota finală se trece în catalogul de examen. (4) Nu se admit contestaţii privitoare la nota obţinută la susţinerea proiectului/lucrării de specialitate. (5) Nota minimă de promovare la susţinerea proiectului/lucrării de specialitate este 7 (şapte). Secţiunea a 3-a Proba practică ART. 39 (1) Proba practică are ca scop verificarea modului în care candidatul şi-a format deprinderile practice şi abilităţile necesare pentru demonstrarea competenţelor specifice specializării pentru care s-a pregătit. (2) Proba practică se poate realiza ca: probă muzicală interpretativă, probă artistică, probă sportivă, lecţie, activitate de timp liber/de mediere etc. (3) Calendarul de organizare şi desfăşurare a probei se afişează cu cel puţin două săptămâni înainte de începerea acesteia şi cuprinde: a) programarea pe zile şi ore a candidaţilor, în ordine alfabetică, pe clase (grupe) şi specializări; b) numărul maxim al candidaţilor dintr-o grupă, stabilit de către fiecare unitate de învăţământ, în funcţie de posibilităţile sale; c) durata probei practice pentru liceele sportive, stabilită în funcţie de specializare/disciplinele sportive, numărul concurenţilor şi baza materială existentă; d) unitatea şcolară/clasa, cadrul didactic metodist şi disciplina la care se susţine lecţia/activitatea educativă, pentru candidaţii de la profilul pedagogic, specializarea învăţători-educatoare şi educator-puericultor. (4) Proba practică se desfăşoară în afara orelor de curs. Proba practică se susţine în săli de clasă, cabinete sau laboratoare de specialitate, baze sportive acoperite sau în aer liber. Proba practică pentru liceele/clasele cu program sportiv se susţine într-un spaţiul delimitat, denumit "zonă de examen". (5) Pentru specializarea muzică, subiectele pentru proba de solfegiu şi citire la prima vedere vor fi elaborate de comisia de examinare cu o oră înaintea începerii probei, în prezenţa inspectorului de specialitate. Comisia de examinare elaborează un număr de bilete egal cu cel puţin jumătate din numărul candidaţilor, conţinând subiecte cu acelaşi grad de dificultate. (6) La liceele/seminariile teologice, proba practică se desfăşoară în săptămâna programată de comisia de examinare, în perioada menţionată la art. 33. (7) La liceele sportive, proba practică se desfăşoară simultan în toate unităţile şcolare din judeţ/municipiul Bucureşti. ART. 40 (1) La probele practice nu se admit contestaţii. (2) La specializările la care proba practică conţine mai multe etape, pentru promovare, candidaţii trebuie să obţină la fiecare etapă minimum nota 5 (cinci). (3) Nota minimă de promovare a probei practice este 7 (şapte). CAP. VI Stabilirea şi comunicarea rezultatelor finale ART. 41 (1) Nota finală pentru fiecare probă a examenului de certificare se stabileşte ca medie aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de fiecare examinator, membru al comisiei cu drept de notare. (2) Media finală la examenul de certificare o constituie nota obţinută din media aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor obţinute la: - susţinerea proiectului/lucrării de specialitate; - proba practică. ART. 42 Media minimă de promovare a examenului de certificare, calculată în conformitate cu precizările din prezenta metodologie, este 7 (şapte). ART. 43 (1) Rezultatele pentru fiecare probă a examenului de certificare se afişează în termen de cel mult 24 de ore de la desfăşurare. (2) După încheierea examenului de certificare se comunică rezultatele finale, prin afişarea listelor nominale care cuprind: numele şi prenumele candidaţilor, notele obţinute la fiecare probă a examenului, media finală şi rezultatul final, respectiv "admis", "respins", "neprezentat", "eliminat din examen". (3) Se consideră "neprezentat" un candidat care a absentat la cel puţin una dintre probele/etapele de examen. (4) Se consideră "eliminat din examen" un candidat pentru care s-a probat frauda sau tentativa de fraudă. CAP. VII Dispoziţii finale ART. 44 Probele practice ale examenului de certificare au caracter public, fără ca persoanele prezente în asistenţă să poată interveni. În mod excepţional, preşedintele poate dispune întreruperea examinării şi eliminarea din sală a persoanelor cu atitudine şi comportament necorespunzătoare. ART. 45 (1) În unităţile de învăţământ care şcolarizează elevi cu deficienţe, vicepreşedintele comisiei de examinare este un profesor cu specialitatea psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie sau, în lipsa acestuia, un profesor de specialitate pentru pregătirea de bază şi în specialitate, având cel puţin gradul didactic II. (2) În unităţile de învăţământ menţionate la alin. (1), comisiile de examinare asigură şanse egale candidaţilor cu deficienţe, prin adaptarea procedurilor de examinare, în funcţie de particularităţile individuale şi de cele specifice deficienţei respective. (3) Exemple de adaptare a procedurilor de examinare la deficienţele elevilor: a) asigurarea posibilităţii de comunicare prin utilizarea sistemului Braille, la elevii nevăzători, respectiv a limbajului mimico-gestual la elevii cu deficienţe de auz, inclusiv posibilitatea asigurării, după caz, a unui interpret autorizat; b) mărirea timpului destinat efectuării lucrării practice de către candidaţii cu deficienţe fizice (motorii) sau vizuale; c) asigurarea scrisului cu caractere mărite la candidaţii ambliopi; d) transmiterea prin dictare, la elevii cu anumite deficienţe, a informaţiilor corespunzătoare tematicii probelor de examen afişate/prezentate vizual; e) adaptarea probelor practice pentru absolvenţii cu deficienţe motorii şi neuromotorii. (4) Candidaţii cu deficienţe din liceele obişnuite pot beneficia, după caz, de prevederile alin. (3), în baza certificatului de încadrare în grad de handicap sau a unei adeverinţe medicale eliberate de comisia medicală judeţeană/a municipiului Bucureşti de orientare şcolar-profesională. ART. 46 Respectarea prezentei metodologii este obligatorie pentru toate persoanele implicate în organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare. ART. 47 Responsabilitatea cu privire la corectitudinea şi legalitatea completării certificatelor de calificare pentru absolvenţii fiecărei unităţi de învăţământ din filiera vocaţională revine directorului unităţii de învăţământ care eliberează certificatul, conform prevederilor legale. ART. 48 Colectarea unor fonduri materiale sau băneşti de la candidaţi, de la părinţii sau rudele acestora, pentru organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare, este interzisă. Încălcarea acestei dispoziţii atrage sancţionarea în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare. ART. 49 (1) În termen de 30 de zile de la încheierea sesiunii de examen, CJEC/CMBEC elaborează raportul privind organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare şi îl transmite, atât letric (prin delegat sau prin poştă), cât şi electronic, la Direcţia generală, educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii din Ministerul Educaţiei Naţionale. (2) Raportul prevăzut la alin. (1) se întocmeşte după modelul prevăzut în anexa A. ANEXA A la metodologie Comisia de evaluare şi certificare a judeţului ....../municipiului Bucureşti RAPORT privind organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării absolvenţilor învăţământului liceal, filiera vocaţională 1. Situaţia statistică privind rezultatele examenului de certificare raportate, pe specializări, separat, pentru învăţământul de stat şi învăţământul particular:
┌──────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
│ *) │ Numărul de elevi │ Promova- │
│ ├───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┤ bilitate │
│ │ Înscrişi │ Prezenţi │ Absenţi │ Promovaţi │ Respinşi │ (%) │
│ ├─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┤
│ │urban│rural│urban│rural│urban│rural│urban│rural│urban│rural│urban│rural│
├──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │
├──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼─────┴─────┼─────┴─────┼─────┴─────┼─────┴─────┼─────┴─────┼─────┴─────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │
│gene- │ │ │ │ │ │ │
│ral │ │ │ │ │ │ │
└──────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘
---------- *) Se completează specializarea. 2. Modul de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare (numărul centrelor de examen, respectarea prevederilor prezentei metodologii, probleme apărute etc.) 3. Propuneri de modificare/completare a metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării absolvenţilor învăţământului liceal, filiera vocaţională. ANEXA B la metodologie Conţinutul fişei individuale privind atribuţiile membrilor comisiei de examinare din unitatea de învăţământ
Inspectoratul Şcolar al Judeţului ........../
al Municipiului Bucureşti
Comisia de evaluare şi certificare a judeţului
........./municipiului Bucureşti
Comisia de examinare din ............*)
Aprobat,
Preşedintele CJEC/CMBEC,
FIŞĂ INDIVIDUALĂ
privind atribuţiile în cadrul comisiei de examinare
a domnului/doamnei ..........., desemnat(ă) în calitate
de ..........**) în cadrul Comisiei
de examinare din ........*)
Ca urmare a Deciziei nr. ..... din ......... a Inspectoratului Şcolar al
Judeţului ........./al Municipiului Bucureşti, domnul/doamna ......... a fost
desemnat(ă) în calitate de ............**) în cadrul Comisiei de examinare
din ...........*) cu următoarele atribuţii:
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
........................................................................ .***)
Inspector şcolar de specialitate, Am luat cunoştinţă.
............................ ................
------------ *) Se trece unitatea de învăţământ în care se organizează centrul de examen. **) Se trece calitatea în comisia de examinare (preşedinte, secretar, membru). ***) Se trec atribuţiile în cadrul comisiei de examinare, particularizate în funcţie de numărul de subcomisii, specializări, probe/etape etc. ANEXA C la metodologie TABEL NOMINAL privind înscrierea elevilor la examenul de certificare
┌────┬───────────────────────┬─────────┬─────────────────┬───────────┐
│Nr. │ Numele şi prenumele │ Clasa │ Specialitatea*) │ Semnătura │
│crt.│ elevului │ │ │ elevului │
├────┼───────────────────────┼─────────┼─────────────────┼───────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼───────────────────────┼─────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────┴─────────┴─────────────────┴───────────┘
Profesor diriginte,
.......................
---------- *) Se va menţiona specialitatea candidatului, după caz: instrument, canto, patrimoniu cultural, bibliotecar-documentarist, volei, handbal etc. ANEXA D la metodologie TABEL NOMINAL privind calificativele acordate referatelor de evaluare a proiectelor/lucrărilor de specialitate
┌────┬───────────────────────┬─────────┬─────────────────┬───────────┐
│Nr. │ Numele şi prenumele │ Clasa │ Specialitatea*) │Calificativ│
│crt.│ elevului │ │ │ acordat │
├────┼───────────────────────┼─────────┼─────────────────┼───────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼───────────────────────┼─────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────┴─────────┴─────────────────┴───────────┘
Profesor coordonator,
.........................
--------------- *) Se va menţiona specialitatea candidatului, după caz: instrument, canto, patrimoniu cultural, bibliotecar-documentarist, volei, handbal etc. -----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.