Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 4.276 din 21 august 2024 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical
EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 847 din 26 august 2024
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale de asistenţă medicală din cadrul Ministerului Sănătăţii nr. 4.276R din 21.08.2024,
având în vedere prevederile art. 1 alin. (3) şi (7), art. 11 alin. (3), art. 12 alin. (1) şi ale art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
ART. I
Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 574 din 26 iunie 2023, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. În anexa nr. 2, la articolul 3 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) sală de aşteptare. Accesul în sala de aşteptare va fi permis în limita asigurării a minimum 2 mp/persoană aflată în aşteptare."
2. În anexa nr. 2, la articolul 4 alineatul (1), literele b) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) sală de aşteptare. Accesul în sala de aşteptare va fi permis în limita asigurării a minimum 2 mp/persoană aflată în aşteptare;
......................
d) grup sanitar dotat cu lavoar şi vas WC;"
3. În anexa nr. 2, la articolul 4 alineatul (1), litera e) se abrogă.
4. În anexa nr. 2, la articolul 5 alineatul (1), literele a)-h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) posibilitatea accesului pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii, cu respectarea normativelor de proiectare în vigoare;
b) sală de aşteptare. Accesul în sala de aşteptare va fi permis în limita asigurării a minimum 2 mp/persoană aflată în aşteptare;
c) grup sanitar dotat cu lavoar şi vas WC; cabinetele amplasate în cadrul centrelor comerciale sau în cadrul altor spaţii în care există amenajate grupuri sanitare utilizează grupurile sanitare comune organizate în cadrul acestor spaţii;
d) spaţiu de lucru, care va avea pe una dintre laturi lungimea de minimum 5 m şi va avea asigurat lavoar alimentat cu apă rece şi caldă. În cazul în care cabinetul de liberă practică este dotat cu optotip proiector care poate fi aşezat la o distanţă mai mică de 5 m, se acceptă ca una dintre laturile spaţiului de lucru să aibă lungimea de 3 m;
e) spaţiu pentru depozitarea materialelor necesare în desfăşurarea activităţii;
f) spaţiu destinat depozitării şi prelucrării sanitare a materialelor şi a ustensilelor de curăţenie, cu asigurarea unui lavoar alimentat cu apă rece şi caldă şi asigurarea ventilării naturale şi/sau mecanice;
g) finisajele vor fi din materiale lavabile, impermeabile;
h) în cadrul cabinetului pentru servicii publice conexe actului medical de optică-optometrie, autorizat sanitar, se acceptă doar activităţi corespunzătoare domeniului de activitate. Pentru activitatea comercială corespunzătoare domeniului de activitate poate fi utilizată sala de aşteptare."
5. În anexa nr. 2, la articolul 6 alineatul (1), literele a)-h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) posibilitatea accesului pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii, cu respectarea normativelor de proiectare în vigoare;
b) sală de aşteptare. Accesul în sala de aşteptare va fi permis în limita asigurării a minimum 2 mp/persoană aflată în aşteptare;
c) grup sanitar dotat cu lavoar şi vas WC; cabinetele amplasate în cadrul centrelor comerciale sau în cadrul altor spaţii în care există amenajate grupuri sanitare utilizează grupurile sanitare comune organizate în cadrul acestor spaţii;
d) spaţiul de lucru va avea asigurat lavoar alimentat cu apă rece şi caldă;
e) spaţiu pentru depozitarea materialelor necesare în desfăşurarea activităţii;
f) spaţiu destinat depozitării şi prelucrării sanitare a materialelor şi a ustensilelor de curăţenie, cu asigurarea unui lavoar alimentat cu apă rece şi caldă şi asigurarea ventilării naturale şi/sau mecanice;
g) finisajele vor fi din materiale lavabile, impermeabile;
h) în cadrul cabinetului pentru servicii publice conexe actului medical de protezare şi ortezare, autorizat sanitar, se acceptă doar activităţi corespunzătoare domeniului de activitate. Pentru activitatea comercială corespunzătoare domeniului de activitate poate fi utilizată sala de aşteptare."
6. În anexa nr. 2, la articolul 7 alineatul (1), literele a)-h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) posibilitatea accesului pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii, cu respectarea normativelor de proiectare în vigoare;
b) sală de aşteptare. Accesul în sala de aşteptare va fi permis în limita asigurării a minimum 2 mp/persoană aflată în aşteptare;
c) grup sanitar dotat cu lavoar şi vas WC; cabinetele amplasate în cadrul centrelor comerciale sau în cadrul altor spaţii în care există amenajate grupuri sanitare utilizează grupurile sanitare comune organizate în cadrul acestor spaţii;
d) spaţiul de lucru va avea asigurat lavoar alimentat cu apă rece şi caldă;
e) spaţiu pentru depozitarea materialelor necesare în desfăşurarea activităţii;
f) spaţiu destinat depozitării şi prelucrării sanitare a materialelor şi a ustensilelor de curăţenie, cu asigurarea unui lavoar alimentat cu apă rece şi caldă şi asigurarea ventilării naturale şi/sau mecanice;
g) finisajele vor fi din materiale lavabile, impermeabile;
h) în cadrul cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de protezare auditivă şi audiologie, autorizat sanitar, se acceptă doar activităţi corespunzătoare domeniului de activitate. Pentru activitatea comercială corespunzătoare domeniului de activitate poate fi utilizată sala de aşteptare."
7. În anexa nr. 2, la articolul 8 alineatul (1), literele a)-h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) posibilitatea accesului pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii, cu respectarea normativelor de proiectare în vigoare;
b) sală de aşteptare. Accesul în sala de aşteptare va fi permis în limita asigurării a minimum 2 mp/persoană aflată în aşteptare;
c) grup sanitar dotat cu lavoar şi vas WC;
d) spaţiul de lucru va avea asigurat lavoar alimentat cu apă rece şi caldă;
e) spaţiu pentru depozitarea materialelor necesare în desfăşurarea activităţii;
f) spaţiu destinat depozitării şi prelucrării sanitare a materialelor şi a ustensilelor de curăţenie, cu asigurarea unui lavoar alimentat cu apă rece şi caldă şi asigurarea ventilării naturale şi/sau mecanice;
g) finisajele vor fi din materiale lavabile, impermeabile;
h) în cadrul cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de nutriţie şi dietetică, autorizat sanitar, se acceptă doar activităţi corespunzătoare domeniului de activitate. Pentru activitatea comercială corespunzătoare domeniului de activitate poate fi utilizată sala de aşteptare."
8. În anexa nr. 3, articolul 5 se abrogă.
9. În anexa nr. 3, la articolul 6 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) copii ale documentelor de studii de formare profesională reprezentate de:
(i) diplomă de licenţă eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de optician-optometrist sau inginerie medicală/certificat de absolvire eliberat de o instituţie de învăţământ postliceal acreditată prin care se atestă formarea în profesia de optician-optometrist/certificat de atestare a competenţelor profesionale emis în urma frecventării programelor postuniversitare de formare şi dezvoltare profesională în optică-optometrie sau adeverinţă de absolvire a studiilor universitare/postliceale, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;
sau
(ii) certificat de calificare profesională cu durată de minimum 1.440 de ore/nivel de calificare minimum 5, emis conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 772/2022 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulţilor, precum şi pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare, pentru absolvenţi de învăţământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior;
sau
(iii) certificat de absolvire a unui program de formare profesională de minimum 500 de ore, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele cu experienţă în domeniu de minimum 3 ani, atestată prin adeverinţă de salariat;
sau
(iv) diplomă de master eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de optician-optometrist sau adeverinţă de absolvire a studiilor de master, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;"
10. În anexa nr. 3, la articolul 7 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) copii ale documentelor de studii de formare profesională reprezentate de:
(i) diplomă de licenţă eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare-ortezare sau inginerie medicală/certificat de absolvire eliberat de o instituţie de învăţământ postliceal acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare-ortezare/diplomă de absolvire a studiilor medii eliberată de o instituţie de învăţământ mediu acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare-ortezare/certificat de atestare a competenţelor profesionale emis în urma frecventării programelor postuniversitare de formare şi dezvoltare profesională în protezare-ortezare sau adeverinţă de absolvire a studiilor universitare/postliceale, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;
sau
(ii) certificat de calificare profesională cu durată de minimum 1.440 de ore/nivel de calificare minimum 5, emis conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 772/2022 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulţilor, precum şi pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare, pentru absolvenţi de învăţământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior;
sau
(iii) certificat de absolvire a unui program de formare profesională de minimum 500 de ore, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele cu experienţă în domeniu de minimum 3 ani, atestată prin adeverinţă de salariat;
sau
(iv) diplomă de master eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare şi ortezare sau adeverinţă de absolvire a studiilor de master, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;"
11. În anexa nr. 3, la articolul 8 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) copii ale documentelor de studii de formare profesională reprezentate de:
(i) diplomă de licenţă eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare auditivă, tehnician acustician-audioprotezist sau inginerie medicală/certificat de absolvire eliberat de o instituţie de învăţământ postliceal acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare auditivă, tehnician acustician-audioprotezist/certificat de atestare a competenţelor profesionale emis în urma frecventării programelor postuniversitare de formare şi dezvoltare profesională în profesia de tehnician protezare auditivă, tehnician acustician-audioprotezist/diplomă de absolvire a studiilor medii eliberată de o instituţie de învăţământ mediu acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare auditivă, tehnician acustician-audioprotezist sau adeverinţă de absolvire a studiilor universitare/postliceale, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;
sau
(ii) certificat de calificare profesională cu durată de minimum 1.440 de ore/nivel de calificare minimum 5, emis conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 772/2022 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulţilor, precum şi pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare, pentru absolvenţi de învăţământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior;
sau
(iii) certificat de absolvire a unui program de formare profesională de minimum 500 de ore, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele cu experienţă în domeniu de minimum 3 ani, atestată prin adeverinţă de salariat;
sau
(iv) diplomă de master eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de protezare auditivă sau adeverinţă de absolvire a studiilor de master, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;"
12. Anexele nr. 4 şi 5 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Alexandru Rafila
Bucureşti, 21 august 2024.
Nr. 4.276.
ANEXA 1
(Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 1.992/2023)
Modelul autorizaţiilor de liberă practică pentru personalul care
desfăşoară servicii publice conexe actului medical: optician-optometrist/
tehnician de proteze şi orteze/tehnician de proteze auditive/audiolog/
terapeut vocal (după caz)/fizician medical/sociolog medical
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
DIRECŢIA ................*)
*) Se va menţiona numele structurii de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii responsabile de eliberarea autorizaţiilor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical.
AUTORIZAŢIE DE LIBERĂ PRACTICĂ
Nr. ................
Ministerul Sănătăţii autorizează pe domnul/doamna ......................, CNP .........., absolvent/absolventă al/a ............, promoţia .........., seria şi nr. documentului de studii .............., domeniul/profilul ........., specializarea/profesia ................., să practice profesia/activitatea de ............. în unităţi autorizate de Ministerul Sănătăţii, conform pregătirii profesionale, în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
Director,**)
**) Se vor menţiona numele şi funcţia conducătorului structurii de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii responsabile de eliberarea autorizaţiilor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical.
Referat DSP: Nr. ........ data ........
Prezenta autorizaţie se avizează anual.
.......................
ANEXA 2
(Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 1.992/2023)
Modelul cererii pentru solicitarea autorizaţiei de liberă practică
pentru serviciile publice conexe actului medical
A. Modelul de cerere pentru optician-optometrist
Doamnă/Domnule director,
Subsemnatul(a), ................, născut(ă) la data de ........., CNP ..............., cu domiciliul stabil în localitatea ........, str. ........ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ........., tel. ............, absolvent(ă) al/a ................., cu diploma ............., având specialitatea ............., Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ............/......., perioada ........., cu un număr total de ore de pregătire de ..........., angajat(ă) la ............, vă rog a-mi emite autorizaţia de liberă practică în specialitatea ............. .
Anexez următoarele acte:
a) copii ale documentelor de studii de formare profesională reprezentate de:
(i) diplomă de licenţă eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de optician-optometrist sau inginerie medicală/certificat de absolvire eliberat de o instituţie de învăţământ postliceal acreditată prin care se atestă formarea în profesia de optician-optometrist/certificat de atestare a competenţelor profesionale emis în urma frecventării programelor postuniversitare de formare şi dezvoltare profesională în optică-optometrie sau adeverinţă de absolvire a studiilor universitare/postliceale, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;
sau
(ii) certificat de calificare profesională cu durată de minimum 1.440 de ore/nivel de calificare minimum 5, emis conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 772/2022 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulţilor, precum şi pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare, pentru absolvenţi de învăţământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior;
sau
(iii) certificat de absolvire a unui program de formare profesională de minimum 500 de ore, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele cu experienţă în domeniu de minimum 3 ani, atestată prin adeverinţă de salariat;
sau
(iv) diplomă de master eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de optician-optometrist sau adeverinţă de absolvire a studiilor de master, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;
b) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
c) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi a medicului de medicina muncii, în original;
d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
e) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.
Data ...................
Semnătura .............................
B. Modelul de cerere pentru tehnician protezare şi ortezare
Doamnă/Domnule director,
Subsemnatul(a), .............., născut(ă) la data de ........., CNP .............., cu domiciliul stabil în localitatea ........, str. .......... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ............, tel. ........., absolvent(ă) al/a ............., cu diploma ............, având specialitatea ............, Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ............/.........., perioada ..............., cu un număr total de ore de pregătire de ............, angajat(ă) la ........., vă rog a-mi emite autorizaţia de liberă practică în specialitatea ............
Anexez următoarele acte:
a) copii ale documentelor de studii de formare profesională, reprezentate de:
(i) diplomă de licenţă eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare-ortezare sau inginerie medicală/certificat de absolvire eliberat de o instituţie de învăţământ postliceal acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare-ortezare/diplomă de absolvire a studiilor medii eliberată de o instituţie de învăţământ mediu acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare-ortezare/certificat de atestare a competenţelor profesionale emis în urma frecventării programelor postuniversitare de formare şi dezvoltare profesională în protezare-ortezare sau adeverinţă de absolvire a studiilor universitare/postliceale, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;
sau
(ii) certificat de calificare profesională cu durată de minimum 1.440 de ore/nivel de calificare minimum 5, emis conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 772/2022 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulţilor, precum şi pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare, pentru absolvenţi de învăţământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior;
sau
(iii) certificat de absolvire a unui program de formare profesională de minimum 500 de ore, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele cu experienţă în domeniu de minimum 3 ani, atestată prin adeverinţă de salariat;
sau
(iv) diplomă de master eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare-ortezare sau adeverinţă de absolvire a studiilor de master, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;
b) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
c) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi a medicului de medicina muncii, în original;
d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
e) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.
Data ........................
Semnătura .............................
C. Modelul de cerere pentru audiolog
Doamnă/Domnule director,
Subsemnatul(a), ................, născut(ă) la data de ........, CNP ........, cu domiciliul stabil în localitatea ............, str. ........... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ..........., tel. ............, absolvent(ă) al/a ............., cu diploma ........, având specialitatea ................, Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ............/..........., perioada ........, cu un număr total de ore de pregătire de ..........., angajat(ă) la ............, vă rog a-mi emite autorizaţia de liberă practică în specialitatea .............. .
Anexez următoarele acte:
a) document de studii superioare specifice de lungă durată (diplomă de absolvire/diplomă de licenţă/master):
(i) specializarea de audiologie şi protezare auditivă - în cadrul universităţilor de medicină (facultatea de medicină sau facultatea de bioinginerie) - 3 ani;
(ii) colegiul de audiologie şi protezare auditivă - în cadrul universităţilor de medicină - 3 ani;
b) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
c) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă vizele medicului psihiatru şi a medicului de medicina muncii, în original;
d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
e) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.
D. Modelul de cerere pentru tehnician protezare auditivă/tehnician acustician-audioprotezist
Doamnă/Domnule director,
Subsemnatul(a), .............., născut(ă) la data de .........., CNP ........., cu domiciliul stabil în localitatea .........., str. ......... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ............, tel. ........., absolvent(ă) al/a .........., cu diploma ........., având specialitatea ............, Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ........./......., perioada ......., cu un număr total de ore de pregătire de ..........., angajat(ă) la ..........., vă rog a-mi emite autorizaţia de liberă practică în specialitatea .......... .
Anexez următoarele acte:
a) copii ale documentelor de studii de formare profesională, reprezentate de:
(i) diplomă de licenţă eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare auditivă, tehnician acustician-audioprotezist sau inginerie medicală/certificat de absolvire eliberat de o instituţie de învăţământ postliceal acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare auditivă, tehnician acustician-audioprotezist/certificat de atestare a competenţelor profesionale emis în urma frecventării programelor postuniversitare de formare şi dezvoltare profesională în profesia de tehnician protezare auditivă, tehnician acustician-audioprotezist/diplomă de absolvire a studiilor medii eliberată de o instituţie de învăţământ mediu acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare auditivă, tehnician acustician-audioprotezist sau adeverinţă de absolvire a studiilor universitare/postliceale, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;
sau
(ii) certificat de calificare profesională cu durată de minimum 1.440 de ore/nivel de calificare minimum 5, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţi de învăţământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior şi ale Hotărârii Guvernului nr. 772/2022 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulţilor, precum şi pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare, pentru absolvenţi de învăţământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior;
sau
(iii) certificat de absolvire a unui program de formare profesională de minimum 500 de ore, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele cu experienţă în domeniu de minimum 3 ani, atestată prin adeverinţă de salariat;
sau
(iv) diplomă de master eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată prin care se atestă formarea în profesia de tehnician protezare auditivă sau adeverinţă de absolvire a studiilor de master, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor;
b) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
c) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi a medicului de medicina muncii, în original;
d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
e) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.
E. Modelul de cerere pentru terapeut vocal
Doamnă/Domnule director,
Subsemnatul(a), ............, născut(ă) la data de ................, CNP .........., cu domiciliul stabil în localitatea .........., str. ........... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ......., tel. ......., absolvent(ă) al/a ............, cu diploma ........., având specialitatea ..........., Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ........./........., perioada ..........., cu un număr total de ore de pregătire de ................, angajat(ă) la ..........., vă rog a-mi emite autorizaţia de liberă practică în specialitatea .......... .
Anexez următoarele acte:
a) copii ale documentelor de studii superioare de lungă durată (diplomă de absolvire/diplomă de licenţă) emise de:
(i) facultatea de psihopedagogie specială;
(ii) facultatea de medicină generală;
(iii) facultatea de muzică - secţia pedagogie muzicală, canto;
b) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
c) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi a medicului de medicina muncii, în original;
d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
e) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.
F. Modelul de cerere pentru fizician medical/sociolog medical
Doamnă/Domnule director,
Subsemnatul(a), ..........., născut(ă) la data de ............, CNP ..........., cu domiciliul stabil în localitatea ........., str. ........... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul .............., tel. ..........., absolvent(ă) al/a .............., cu diploma ........., având specialitatea .............., Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ........../........, perioada ............., cu un număr total de ore de pregătire de ............., angajat(ă) la ............., vă rog a-mi emite autorizaţia de liberă practică în specialitatea .............. .
Anexez următoarele acte:
a) copii ale documentelor de studii eliberate de o instituţie de învăţământ superior acreditată care atestă formarea în profesia de fizician (licenţă în fizică) sau sociolog (licenţă în sociologie), precum diplomă de licenţă sau adeverinţă de absolvire a studiilor universitare;
b) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
c) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi a medicului de medicina muncii, în original;
d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
e) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: