Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile art. 242 şi 244 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare, în acord cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 134/2021 pentru aprobarea Acordului de împrumut (Mecanismul de redresare şi rezilienţă) dintre Comisia Europeană şi România, semnat la Bucureşti la 26 noiembrie 2021 şi la Bruxelles la 15 decembrie 2021, aprobată prin Legea nr. 114/2022, precum şi, cu Acordul de tip operaţional nr. 12.319/21/ADD, încheiat între România, prin Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, şi Comisia Europeană, în baza Acordului de finanţare privind implementarea reformelor şi/sau investiţiilor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă nr. 31.394 din 18.03.2022, încheiat între Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi Ministerul Educaţiei şi al Referatului de aprobare nr. 2.775/DGMRURS din 27.06.2022 al proiectului de ordin pentru completarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.561/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei emite prezentul ordin. ART. I Metodologia privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.561/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 767 şi 767 bis din 31 octombrie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se completează cu patru noi anexe, anexele nr. 2a, 3a, 8a şi 10a, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1-4 care fac parte integrantă din prezentul ordin. ART. II (1) Anexele nr. 2, 3, 8 şi 10 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.561/2001 pentru aprobarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică candidaţilor înscrişi care sunt în procedură de obţinere a gradelor II şi I. (2) Anexele nr. 2a, 3a, 8a şi 10a la ordinul menţionat la alin. (1) se aplică candidaţilor care se înscriu la examenul pentru acordarea gradelor didactice II şi I, începând cu anul şcolar 2022-2023. ART. III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei, Sorin-Mihai Cîmpeanu Bucureşti, 29 iunie 2022. Nr. 4.151. ANEXA 1 (Anexa nr. 2a la metodologie) FIŞĂ DE EVALUARE a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic II Unitatea de învăţământ: Data: Numele şi prenumele cadrului didactic: Specializarea: Domeniul/Disciplina/Modulul*: Unitatea tematică/Unitatea de învăţare: Tema activităţii didactice: Tipul activităţii didactice: Tipul inspecţiei: Numele inspectorului şcolar/metodistului:
┌─────────────┬───────────────────┬───────┬───────┬──────────┐
│Domenii ale │Criterii de │Punctaj│Punctaj│Observaţii│
│evaluării │evaluare │maxim │acordat│ │
├─────────────┼───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Utilizarea adecvată│ │ │ │
│ │a informaţiilor │ │ │ │
│ │teoretice şi │ │ │ │
│ │metodologice în │ │ │ │
│ │proiectarea │ │ │ │
│ │documentelor şi a │ │ │ │
│ │activităţilor │5 │ │ │
│ │didactice, │ │ │ │
│ │respectând │ │ │ │
│ │documentele │ │ │ │
│ │curriculare şi │ │ │ │
│ │principiile │ │ │ │
│ │curriculumului │ │ │ │
│ │centrat pe elev │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Formularea clară a │ │ │ │
│ │obiectivelor/ │5 │ │ │
│ │rezultatelor │ │ │ │
│ │învăţării │ │ │ │
│1. Proiectare├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│curriculară │Proiectarea unor │ │ │ │
│(20 p) │experienţe de │ │ │ │
│ │învăţare relevante,│ │ │ │
│ │înlănţuite logic, │5 │ │ │
│ │care sprijină │ │ │ │
│ │dezvoltarea │ │ │ │
│ │competenţelor-cheie│ │ │ │
│ │ale elevilor │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Selectarea │ │ │ │
│ │responsabilă a │ │ │ │
│ │resurselor pentru │ │ │ │
│ │predare şi │ │ │ │
│ │învăţare, inclusiv │ │ │ │
│ │a resurselor de │ │ │ │
│ │tehnologie │5 │ │ │
│ │digitală, cu │ │ │ │
│ │respectarea │ │ │ │
│ │normelor privind │ │ │ │
│ │confidenţialitatea │ │ │ │
│ │şi drepturile de │ │ │ │
│ │autor │ │ │ │
├─────────────┼───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Valorificarea │ │ │ │
│ │experienţelor │ │ │ │
│ │anterioare ale │ │ │ │
│ │elevilor în │2,5 │ │ │
│ │procesul de │ │ │ │
│ │facilitare a │ │ │ │
│ │învăţării acestora │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Asigurarea │ │ │ │
│ │corectitudinii │ │ │ │
│ │ştiinţifice şi a │ │ │ │
│ │organizării │2,5 │ │ │
│ │eficiente a │ │ │ │
│ │informaţiilor │ │ │ │
│ │transmise │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Accesibilizarea │ │ │ │
│ │conţinuturilor şi │ │ │ │
│ │facilitarea │2,5 │ │ │
│ │comprehensiunii/ │ │ │ │
│ │înţelegerii │ │ │ │
│ │acestora │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Valorificarea │ │ │ │
│ │permanentă a │ │ │ │
│ │limbajului specific│2,5 │ │ │
│ │domeniului/ │ │ │ │
│ │disciplinei │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Utilizarea unei │ │ │ │
│ │varietăţi de │ │ │ │
│ │resurse │ │ │ │
│ │educaţionale, care │ │ │ │
│ │să faciliteze │2,5 │ │ │
│ │motivarea elevilor │ │ │ │
│ │şi transferul │ │ │ │
│ │informaţiilor în │ │ │ │
│ │diferite situaţii │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Utilizarea │ │ │ │
│2. Predare. │strategiilor │ │ │ │
│Facilitarea │didactice │2,5 │ │ │
│învăţării │interactive şi │ │ │ │
│(25 p) │colaborative în │ │ │ │
│ │procesul didactic │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Organizarea │ │ │ │
│ │activităţilor cu │ │ │ │
│ │elevii în funcţie │ │ │ │
│ │de obiectivele │ │ │ │
│ │învăţării │ │ │ │
│ │(dispunerea │2,5 │ │ │
│ │mobilierului în │ │ │ │
│ │funcţie de tipul de│ │ │ │
│ │activitate, │ │ │ │
│ │diferite forme de │ │ │ │
│ │organizare a │ │ │ │
│ │elevilor etc.) │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Evidenţierea │ │ │ │
│ │aplicabilităţii în │ │ │ │
│ │viaţa reală a │ │ │ │
│ │conţinuturilor │2,5 │ │ │
│ │studiate/ │ │ │ │
│ │abilităţilor │ │ │ │
│ │dezvoltate │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Realizarea de │ │ │ │
│ │activităţi de │ │ │ │
│ │învăţare în care │ │ │ │
│ │sunt utilizate │2,5 │ │ │
│ │dispozitive │ │ │ │
│ │digitale, resurse │ │ │ │
│ │sau strategii de │ │ │ │
│ │informare digitală │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Punerea la │ │ │ │
│ │dispoziţia elevilor│ │ │ │
│ │de resurse şi │ │ │ │
│ │informaţii │2,5 │ │ │
│ │suplimentare de │ │ │ │
│ │învăţare/ │ │ │ │
│ │dezvoltare, │ │ │ │
│ │inclusiv digitale │ │ │ │
├─────────────┼───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Utilizarea │ │ │ │
│ │diferitelor tehnici│ │ │ │
│ │şi instrumente de │ │ │ │
│3. Feedback │evaluare pentru a │ │ │ │
│şi evaluare a│monitoriza procesul│ │ │ │
│învăţării │de învăţare şi │5 │ │ │
│(20 p) │pentru a obţine │ │ │ │
│ │informaţii despre │ │ │ │
│ │progresul elevilor,│ │ │ │
│ │inclusiv aplicaţii │ │ │ │
│ │informatice │ │ │ │
├─────────────┼───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Furnizarea de │ │ │ │
│ │feedback │ │ │ │
│ │personalizat şi de │ │ │ │
│ │sprijin diferenţiat│ │ │ │
│ │pentru elevi pe │5 │ │ │
│ │baza datelor │ │ │ │
│ │generate de │ │ │ │
│ │instrumentele │ │ │ │
│ │utilizate │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Încurajarea │ │ │ │
│ │elevilor pentru a │ │ │ │
│ │aprecia şi │ │ │ │
│ │interpreta │ │ │ │
│ │rezultatele │ │ │ │
│ │evaluărilor │5 │ │ │
│ │formative, │ │ │ │
│ │sumative, ale │ │ │ │
│ │autoevaluărilor şi │ │ │ │
│ │ale evaluărilor │ │ │ │
│ │colegiale │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Utilizarea │ │ │ │
│ │tehnologiilor │ │ │ │
│ │digitale pentru a │ │ │ │
│ │îmbunătăţi │ │ │ │
│ │strategiile de │5 │ │ │
│ │evaluare şi pentru │ │ │ │
│ │a crea instrumente │ │ │ │
│ │de evaluare │ │ │ │
│ │adaptate │ │ │ │
│ │obiectivelor │ │ │ │
├─────────────┼───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Utilizarea │ │ │ │
│ │frecventă a │ │ │ │
│ │tehnicilor de │ │ │ │
│ │încurajare a │ │ │ │
│ │participării │ │ │ │
│ │tuturor elevilor, │5 │ │ │
│ │într-o atmosferă │ │ │ │
│ │sigură, │ │ │ │
│ │prietenoasă, │ │ │ │
│ │incluzivă, propice │ │ │ │
│ │învăţării │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Valorizarea │ │ │ │
│4. Mediu/ │activităţii şi │2,5 │ │ │
│Climat │produselor │ │ │ │
│educaţional │realizate de elevi │ │ │ │
│(15 p) ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Aplicarea │ │ │ │
│ │strategiilor de │ │ │ │
│ │management al │ │ │ │
│ │clasei pentru a │5 │ │ │
│ │crea un mediu care │ │ │ │
│ │să susţină │ │ │ │
│ │învăţarea şi starea│ │ │ │
│ │de bine │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Încurajarea │ │ │ │
│ │comunicării şi a │2,5 │ │ │
│ │respectului │ │ │ │
│ │reciproc │ │ │ │
├─────────────┼───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Reflecţie asupra │ │ │ │
│ │activităţii │2,5 │ │ │
│ │didactice realizate│ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│5. │Evaluarea │ │ │ │
│Autoevaluarea│impactului │ │ │ │
│activităţii │experienţelor de │ │ │ │
│didactice │învăţare asupra │ │ │ │
│(5 p) │elevilor şi │2,5 │ │ │
│ │utilizarea acestuia│ │ │ │
│ │pentru dezvoltare/ │ │ │ │
│ │ameliorare/ │ │ │ │
│ │îmbunătăţire │ │ │ │
├─────────────┴───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│Total │85 │ │ │
└─────────────────────────────────┴───────┴───────┴──────────┘
Inspector/Metodist, ............... Am luat cunoştinţă de rezultatul inspecţiei. Candidat ................. NOTĂ: Inspectorul şcolar/Cadrul didactic metodist care a efectuat inspecţia: - utilizează fişa de evaluare a activităţii didactice pentru redactarea raportului de inspecţie scris şi pentru stabilirea calificativului final; – predă (la finalizarea activităţii) inspectorului şcolar pentru dezvoltarea resursei umane raportul scris încheiat la inspecţie şi fişele de evaluare a activităţii didactice (în număr de 4 dintre care una pentru o activitate de evaluare sau, în cazul învăţământului preşcolar/primar, un număr de minimum două fişe de evaluare a activităţilor didactice desfăşurate la grupă/clasă şi fişele de la alte activităţi evaluate în cadrul inspecţiei). Raportul scris încheiat la inspecţie este valabil numai însoţit de fişele de evaluare a activităţii cadrului didactic inspectat. ANEXA 2 (Anexa 3a la metodologie) RAPORT SCRIS încheiat la inspecţia curentă/specială pentru acordarea gradului didactic II Tipul inspecţiei*............................ * Curentă/Specială. Numele şi prenumele cadrului didactic evaluat ................................ Funcţia didactică şi specialitatea ................................................... Unitatea de învăţământ ............................................... Nivelul de învăţământ la care se desfăşoară activităţile didactice** ....................... ** Se completează nivelul sau nivelurile de învăţământ (de exemplu, gimnazial şi liceal sau preşcolar/primar/gimnazial/liceal). Domeniul/Disciplina/Modulul*** în/la care se desfăşoară activitatea didactică ................... *** Se completează domeniul/disciplina/modul, în funcţie de nivelul de învăţământ la care se desfăşoară activitatea didactică şi de filieră/profil, în cazul nivelului liceal. Număr de activităţi didactice evaluate**** ................................. **** De regulă, 4 activităţi didactice la clasă, dintre care o activitate de evaluare, cu excepţia învăţământului preşcolar şi primar, pentru care numărul activităţilor didactice la clasă/grupă evaluate poate fi de minimum 2, având în vedere specificul curriculumului pentru aceste niveluri de învăţământ. Data efectuării inspecţiei ........................... Cine efectuează inspecţia ............ (numele şi prenumele, funcţia, gradul didactic, unitatea/instituţia de la care provine).... Constatări şi aprecieri NOTĂ: În consemnarea constatărilor şi aprecierilor pe domenii de evaluare, se va avea în vedere raportarea la fiecare dintre criteriile asociate acestora. Activitatea didactică a) Activităţi verificate: ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... ...................................................................................... b) Proiectare curriculară ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... c) Predare. Facilitarea învăţării ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... d) Feedback şi evaluare ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... e) Mediu/climat educaţional ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... f) Autoevaluarea activităţii didactice ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... g) Activitatea educativă în şcoală şi în afara ei, inclusiv în sistem blended-learning (maximum 5 p) ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... h) Dezvoltare profesională continuă - preocupare pentru studiu individual, pentru învăţare şi sprijin între colegi, pentru dezvoltarea competenţei digitale în procesul de predare-învăţare-evaluare, participarea la activităţi de formare, reuniuni profesionale, conferinţe, mobilităţi etc. (maximum 5 p) ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... i) Aprecierea Consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ cu privire la conduita în cadrul şcolii şi al comunităţii şcolare (maximum 5 p): ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... j) Concluzii - puncte forte, arii de ameliorare (Se completează obligatoriu.): ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... k) Recomandări (Se completează obligatoriu.): ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... .....................................................................................
┌──────────────────────┬───────┬───────┐
│Domeniul de evaluare │Punctaj│Punctaj│
│ │maxim │acordat│
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Competenţe │ │ │
│profesionale evaluate │ │ │
│în cadrul activităţii │85 │ │
│didactice (inclusiv │ │ │
│competenţe digitale) │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Activitatea educativă │ │ │
│în şcoală şi în afara │5 │ │
│ei │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Dezvoltare │5 │ │
│profesională continuă │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Aprecierea Consiliului│ │ │
│de administraţie al │ │ │
│unităţii de învăţământ│5 │ │
│cu privire la conduita│ │ │
│în cadrul şcolii şi al│ │ │
│comunităţii şcolare │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Total │100 │ │
└──────────────────────┴───────┴───────┘
┌────────────┬─────────────────────────┐
│Punctaj │Calificativ │
├────────────┼─────────────────────────┤
│91-100 │Foarte bine │
├────────────┼─────────────────────────┤
│81-90 │Bine │
├────────────┼─────────────────────────┤
│65-80 │Satisfăcător │
├────────────┼─────────────────────────┤
│< 65 │Nesatisfăcător │
└────────────┴─────────────────────────┘
Calificativ: .......................................... Data întocmirii raportului scris: ...................................... Inspector şcolar/Profesor metodist/Profesor mentor, ................... ANEXA 3 (Anexa nr. 8a la metodologie) FIŞĂ DE EVALUARE a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic I Unitatea de învăţământ: Data: Numele şi prenumele cadrului didactic: Specializarea: Domeniul/Disciplina/Modulul*: Unitatea tematică/Unitatea de învăţare: Tema activităţii didactice: Tipul activităţii didactice: Tipul inspecţiei: Numele inspectorului şcolar/metodistului:
┌─────────────┬───────────────────┬───────┬───────┬──────────┐
│Domenii ale │Criterii de │Punctaj│Punctaj│Observaţii│
│evaluării │evaluare │maxim │acordat│ │
├─────────────┼───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Utilizarea adecvată│ │ │ │
│ │a informaţiilor │ │ │ │
│ │teoretice şi │ │ │ │
│ │metodologice în │ │ │ │
│ │proiectarea │ │ │ │
│ │documentelor şi a │ │ │ │
│ │activităţilor │5 │ │ │
│ │didactice, │ │ │ │
│ │respectând │ │ │ │
│ │documentele │ │ │ │
│ │curriculare şi │ │ │ │
│ │principiile │ │ │ │
│ │curriculumului │ │ │ │
│ │centrat pe elev │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Formularea clară a │ │ │ │
│ │obiectivelor/ │5 │ │ │
│ │rezultatelor │ │ │ │
│ │învăţării │ │ │ │
│1. Proiectare├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│curriculară │Proiectarea unor │ │ │ │
│(20 p) │experienţe de │ │ │ │
│ │învăţare relevante,│ │ │ │
│ │înlănţuite logic, │5 │ │ │
│ │care sprijină │ │ │ │
│ │dezvoltarea │ │ │ │
│ │competenţelor-cheie│ │ │ │
│ │ale elevilor │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Selectarea │ │ │ │
│ │responsabilă a │ │ │ │
│ │resurselor pentru │ │ │ │
│ │predare şi │ │ │ │
│ │învăţare, inclusiv │ │ │ │
│ │a resurselor de │ │ │ │
│ │tehnologie │5 │ │ │
│ │digitală, cu │ │ │ │
│ │respectarea │ │ │ │
│ │normelor privind │ │ │ │
│ │confidenţialitatea │ │ │ │
│ │şi drepturile de │ │ │ │
│ │autor │ │ │ │
├─────────────┼───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Valorificarea │ │ │ │
│ │experienţelor │ │ │ │
│ │anterioare ale │ │ │ │
│ │elevilor în │2,5 │ │ │
│ │procesul de │ │ │ │
│ │facilitare a │ │ │ │
│ │învăţării acestora │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Asigurarea │ │ │ │
│ │corectitudinii │ │ │ │
│ │ştiinţifice şi a │ │ │ │
│ │organizării │2,5 │ │ │
│ │eficiente a │ │ │ │
│ │informaţiilor │ │ │ │
│ │transmise │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Accesibilizarea │ │ │ │
│ │conţinuturilor şi │ │ │ │
│ │facilitarea │2,5 │ │ │
│ │comprehensiunii/ │ │ │ │
│ │înţelegerii │ │ │ │
│ │acestora │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Valorificarea │ │ │ │
│ │permanentă a │ │ │ │
│ │limbajului specific│2,5 │ │ │
│ │domeniului/ │ │ │ │
│ │disciplinei │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Utilizarea unei │ │ │ │
│ │varietăţi de │ │ │ │
│ │resurse │ │ │ │
│ │educaţionale, care │ │ │ │
│ │să faciliteze │2,5 │ │ │
│ │motivarea elevilor │ │ │ │
│ │şi transferul │ │ │ │
│ │informaţiilor în │ │ │ │
│ │diferite situaţii │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Utilizarea │ │ │ │
│2. Predare. │strategiilor │ │ │ │
│Facilitarea │didactice │2,5 │ │ │
│învăţării │interactive şi │ │ │ │
│(25 p) │colaborative în │ │ │ │
│ │procesul didactic │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Organizarea │ │ │ │
│ │activităţilor cu │ │ │ │
│ │elevii în funcţie │ │ │ │
│ │de obiectivele │ │ │ │
│ │învăţării │ │ │ │
│ │(dispunerea │2,5 │ │ │
│ │mobilierului în │ │ │ │
│ │funcţie de tipul de│ │ │ │
│ │activitate, │ │ │ │
│ │diferite forme de │ │ │ │
│ │organizare a │ │ │ │
│ │elevilor etc.) │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Evidenţierea │ │ │ │
│ │aplicabilităţii în │ │ │ │
│ │viaţa reală a │ │ │ │
│ │conţinuturilor │2,5 │ │ │
│ │studiate/ │ │ │ │
│ │abilităţilor │ │ │ │
│ │dezvoltate │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Realizarea de │ │ │ │
│ │activităţi de │ │ │ │
│ │învăţare în care │ │ │ │
│ │sunt utilizate │2,5 │ │ │
│ │dispozitive │ │ │ │
│ │digitale, resurse │ │ │ │
│ │sau strategii de │ │ │ │
│ │informare digitală │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Punerea la │ │ │ │
│ │dispoziţia elevilor│ │ │ │
│ │de resurse şi │ │ │ │
│ │informaţii │2,5 │ │ │
│ │suplimentare de │ │ │ │
│ │învăţare/ │ │ │ │
│ │dezvoltare, │ │ │ │
│ │inclusiv digitale │ │ │ │
├─────────────┼───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Utilizarea │ │ │ │
│ │diferitelor tehnici│ │ │ │
│ │şi instrumente de │ │ │ │
│ │evaluare pentru a │ │ │ │
│ │monitoriza procesul│ │ │ │
│ │de învăţare şi │5 │ │ │
│ │pentru a obţine │ │ │ │
│ │informaţii despre │ │ │ │
│3. Feedback │progresul elevilor,│ │ │ │
│şi evaluare a│inclusiv aplicaţii │ │ │ │
│învăţării (20│informatice │ │ │ │
│p) ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Furnizarea de │ │ │ │
│ │feedback │ │ │ │
│ │personalizat şi de │ │ │ │
│ │sprijin diferenţiat│ │ │ │
│ │pentru elevi pe │5 │ │ │
│ │baza datelor │ │ │ │
│ │generate de │ │ │ │
│ │instrumentele │ │ │ │
│ │utilizate │ │ │ │
├─────────────┼───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Încurajarea │ │ │ │
│ │elevilor pentru a │ │ │ │
│ │aprecia şi │ │ │ │
│ │interpreta │ │ │ │
│ │rezultatele │ │ │ │
│ │evaluărilor │5 │ │ │
│ │formative, │ │ │ │
│ │sumative, ale │ │ │ │
│ │autoevaluărilor şi │ │ │ │
│ │ale evaluărilor │ │ │ │
│ │colegiale │ │ │ │
├─────────────┼───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Utilizarea │ │ │ │
│ │tehnologiilor │ │ │ │
│ │digitale pentru a │ │ │ │
│ │îmbunătăţi │ │ │ │
│ │strategiile de │5 │ │ │
│ │evaluare şi pentru │ │ │ │
│ │a crea instrumente │ │ │ │
│ │de evaluare │ │ │ │
│ │adaptate │ │ │ │
│ │obiectivelor │ │ │ │
├─────────────┼───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Utilizarea │ │ │ │
│ │frecventă a │ │ │ │
│ │tehnicilor de │ │ │ │
│ │încurajare a │ │ │ │
│ │participării │ │ │ │
│ │tuturor elevilor, │5 │ │ │
│ │într-o atmosferă │ │ │ │
│ │sigură, │ │ │ │
│ │prietenoasă, │ │ │ │
│ │incluzivă, propice │ │ │ │
│ │învăţării │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Valorizarea │ │ │ │
│4. Mediu/ │activităţii şi │2,5 │ │ │
│climat │produselor │ │ │ │
│educaţional │realizate de elevi │ │ │ │
│(15 p) ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Aplicarea │ │ │ │
│ │strategiilor de │ │ │ │
│ │management al │ │ │ │
│ │clasei pentru a │5 │ │ │
│ │crea un mediu care │ │ │ │
│ │să susţină │ │ │ │
│ │învăţarea şi starea│ │ │ │
│ │de bine │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Încurajarea │ │ │ │
│ │comunicării şi a │2,5 │ │ │
│ │respectului │ │ │ │
│ │reciproc │ │ │ │
├─────────────┼───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Reflecţie asupra │ │ │ │
│ │activităţii │2,5 │ │ │
│ │didactice realizate│ │ │ │
│ ├───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│5. │Evaluarea │ │ │ │
│Autoevaluarea│impactului │ │ │ │
│activităţii │experienţelor de │ │ │ │
│didactice (5 │învăţare asupra │ │ │ │
│p) │elevilor şi │2,5 │ │ │
│ │utilizarea acestuia│ │ │ │
│ │pentru dezvoltare/ │ │ │ │
│ │ameliorare/ │ │ │ │
│ │îmbunătăţire │ │ │ │
├─────────────┴───────────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│Total │85 │ │ │
└─────────────────────────────────┴───────┴───────┴──────────┘
Inspector/Metodist, …............. Am luat cunoştinţă de rezultatul inspecţiei. Candidat ................. NOTĂ: Inspectorul şcolar/Cadrul didactic metodist care a efectuat inspecţia: - utilizează fişa de evaluare a activităţii didactice pentru redactarea raportului de inspecţie scris şi pentru stabilirea calificativului final; – predă (la finalizarea activităţii) inspectorului şcolar pentru dezvoltarea resursei umane raportul scris încheiat la inspecţie şi fişele de evaluare a activităţii didactice (în număr de 4 dintre care una pentru o activitate de evaluare sau, în cazul învăţământului preşcolar/primar, un număr de minimum două fişe de evaluare a activităţilor didactice desfăşurate la grupă/clasă şi fişele de la alte activităţi evaluate în cadrul inspecţiei). Raportul scris încheiat la inspecţie este valabil numai însoţit de fişele de evaluare a activităţii cadrului didactic inspectat. ANEXA 4 (Anexa nr. 10a la metodologie) RAPORT SCRIS încheiat la inspecţia curentă/specială pentru acordarea gradului didactic I Tipul inspecţiei* ....................................... * Curentă/Specială. Numele şi prenumele cadrului didactic evaluat ............................... Funcţia didactică şi specialitatea ................................. Unitatea de învăţământ ................................. Nivelul de învăţământ la care se desfăşoară activităţile didactice**.......................... ** Se completează nivelul sau nivelurile de învăţământ (de exemplu, gimnazial şi liceal sau preşcolar/primar/gimnazial/liceal). Domeniul/Disciplina/Modulul*** în/la care se desfăşoară activitatea didactică .................... *** Se completează domeniul/disciplina/modul, în funcţie de nivelul de învăţământ la care se desfăşoară activitatea didactică şi de filieră/profil, în cazul nivelului liceal. Număr de activităţi didactice evaluate****........................... **** De regulă, 4 activităţi didactice la clasă, dintre care o activitate de evaluare, cu excepţia învăţământului preşcolar şi primar, pentru care numărul activităţilor didactice la clasă/grupă evaluate poate fi de minimum 2, având în vedere specificul curriculumului pentru aceste niveluri de învăţământ. Data efectuării inspecţiei .............................................. Cine efectuează inspecţia .......(numele şi prenumele, funcţia, gradul didactic, unitatea/instituţia de la care provine)................ Constatări şi aprecieri NOTĂ: În consemnarea constatărilor şi aprecierilor pe domenii de evaluare, se va avea în vedere raportarea la fiecare dintre criteriile asociate acestora. Activitatea didactică a) Activităţi verificate: .................................................................................... .................................................................................... .................................................................................... .................................................................................... b) Proiectare curriculară .................................................................................... ..................................................................................... c) Predare. Facilitarea învăţării .................................................................................... .................................................................................... d) Feedback şi evaluare .................................................................................... .................................................................................... e) Mediu/Climat educaţional .................................................................................... .................................................................................... f) Autoevaluarea activităţii didactice .................................................................................... .................................................................................... g) Activitatea educativă în şcoală şi în afara ei, inclusiv în sistem blended-learning (maximum 5 p) .................................................................................... .................................................................................... h) Dezvoltare profesională continuă - preocupare pentru studiu individual, pentru învăţare şi sprijin între colegi, pentru dezvoltarea competenţei digitale în procesul de predare-învăţare-evaluare, participarea la activităţi de formare, reuniuni profesionale, conferinţe, mobilităţi etc. (maximum 5 p) .................................................................................... .................................................................................... i) Aprecierea Consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ cu privire la conduita în cadrul şcolii şi al comunităţii şcolare (maximum 5 p): .................................................................................... .................................................................................... j) Concluzii - puncte forte, arii de ameliorare (Se completează obligatoriu.): .................................................................................... .................................................................................... k) Recomandări (Se completează obligatoriu.): .................................................................................... ....................................................................................
┌──────────────────────┬───────┬───────┐
│Domeniul de evaluare │Punctaj│Punctaj│
│ │maxim │acordat│
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Competenţe │ │ │
│profesionale evaluate │ │ │
│în cadrul activităţii │85 │ │
│didactice, inclusiv │ │ │
│competenţe digitale │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Activitatea educativă │ │ │
│în şcoală şi în afara │5 │ │
│ei │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Dezvoltare │5 │ │
│profesională continuă │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Aprecierea Consiliului│ │ │
│de administraţie al │ │ │
│unităţii de învăţământ│5 │ │
│cu privire la conduita│ │ │
│în cadrul şcolii şi al│ │ │
│comunităţii şcolare │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Total │100 │ │
└──────────────────────┴───────┴───────┘
┌────────────┬─────────────────────────┐
│Punctaj │Calificativ │
├────────────┼─────────────────────────┤
│91-100 │Foarte bine │
├────────────┼─────────────────────────┤
│81-90 │Bine │
├────────────┼─────────────────────────┤
│65-80 │Satisfăcător │
├────────────┼─────────────────────────┤
│< 65 │Nesatisfăcător │
└────────────┴─────────────────────────┘
Calificativ: .......................................... Data întocmirii raportului scris: ...................................... Inspector şcolar/Profesor metodist/Profesor mentor, ............................ ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.