Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDIN nr. 4.148 din 23 noiembrie 2022 pentru aprobarea procedurii privind activitatea de monitorizare şi control al respectării de către structurile de specialitate din cadrul Autorităţii Vamale Române a condiţiilor legale privind autorizarea antrepozitarilor autorizaţi, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi
Având în vedere prevederile art. 359 alin. (1) şi ale art. 393^1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul dispoziţiilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul finanţelor emite următorul ordin: ART. 1 Se împuternicesc persoanele cu atribuţii de inspecţie economico-financiară din Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor să efectueze activitatea de monitorizare şi control al respectării condiţiilor legale de către structurile prevăzute la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv de către direcţiile regionale vamale prevăzute la art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.329/2022 privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi.
ART. 2 Se aprobă Procedura privind activitatea de monitorizare şi control al respectării de către structurile prevăzute la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a condiţiilor legale privind autorizarea antrepozitarilor autorizaţi, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, prevăzută în anexa nr. 1.
ART. 3 Se aprobă modelul, conţinutul şi instrucţiunile de completare a procesului-verbal de control, prevăzute în anexa nr. 2.
ART. 4 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 5 Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor, precum şi Autoritatea Vamală Română şi unităţile subordonate vor lua măsuri pentru aplicarea şi ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 6 Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.062/2018 pentru aprobarea Procedurii privind activitatea de monitorizare şi control al respectării de către autoritatea prevăzută la 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a condiţiilor legale privind autorizarea antrepozitarilor autorizaţi, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 445 din 29 mai 2018, cu modificările ulterioare, îşi încetează aplicabilitatea cu data abrogării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.482/2017 privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 7 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor, Adrian Câciu
Bucureşti, 23 noiembrie 2022. Nr. 4.148. ANEXA 1 PROCEDURĂ
ANEXA 2
- model - MINISTERUL FINANŢELOR DIRECŢIA GENERALĂ DE INSPECŢIE ECONOMICO-FINANCIARĂ Nr. ... Data ... PROCES-VERBAL DE CONTROL încheiat la data de ... Cap. 1 - Date privind controlul Cap. 2 - Date privind direcţia regională vamală Cap. 3 - Constatări Cap. 4 - Punctul de vedere al directorului executiv al direcţiei regionale vamale Cap. 5 - Sinteza constatărilor Cap. 6 - Anexele şi circuitul actului de control Prezentul proces-verbal de control a fost întocmit în 2 (două) sau, după caz, 3 (trei) exemplare, înregistrate la registratura Direcţiei Regionale Vamale ..., din care un exemplar a fost lăsat Direcţiei Regionale Vamale ..., unul pentru organul de control şi, după caz, unul ca anexă la sesizarea penală care se transmite organelor de cercetare penală. Întocmit Echipa de control, ............................................................. (numele, prenumele, funcţia şi semnătura) Direcţia Regională Vamală ... Director executiv, ......................................................................................... (numele, prenumele, funcţia, semnătura şi ştampila)
Instrucţiuni privind întocmirea procesului-verbal de control Procesul-verbal de control este actul de control care se întocmeşte în timpul controlului şi în care se prezintă constatările controlului din punct de vedere faptic şi legal. Procesul-verbal de control se semnează de echipa de control şi de directorul executiv al direcţiei regionale vamale controlate, cu sau fără explicaţii ori obiecţii. În cazul refuzului directorului executiv al direcţiei regionale vamale controlate de a semna procesul-verbal de control, în conţinutul acestuia se consemnează refuzul, cu specificarea condiţiilor şi a motivelor care au generat refuzul. Toate exemplarele procesului-verbal de control trebuie să conţină pe fiecare pagină semnătura în original a organului de control şi a directorului executiv al direcţiei regionale vamale controlate. Procesul-verbal de control se înregistrează la nivelul Direcţiei generale de inspecţie economico-financiară şi la nivelul direcţiei regionale vamale verificate. În situaţia în care constatările efectuate cu ocazia controlului ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracţiuni, procesul-verbal de control se înaintează ca anexă la sesizarea penală care se transmite organelor de cercetare penală. CAP. 1 Date privind controlul Prezentarea echipei de control, precizându-se, pentru fiecare membru, numele şi prenumele, funcţia, numărul legitimaţiei, direcţia din care face parte, numărul/data ordinului de serviciu şi denumirea direcţiei regionale vamale De asemenea se vor preciza: - temeiul legal al efectuării controlului; – data începerii controlului, conform ordinului de serviciu; – perioada supusă controlului; – perioada în care s-a desfăşurat controlul, precum şi locul de desfăşurare; – obiectivele controlului.
CAP. 2 Date privind direcţia regională vamală 2.1. Datele de identificare ale direcţiei regionale vamale: denumirea, sediul, ordinul de numire a directorului executiv 2.2. Numele persoanelor cu atribuţii în întocmirea notelor de prezentare sau a referatelor, după caz, respectiv cu atribuţii în raportarea lunară a informaţiilor privind autorizarea CAP. 3 Constatări 3.1. Descrierea faptelor constatate, inclusiv a constatărilor care ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracţiuni, în condiţiile prevăzute de legea penală, cu consemnarea actelor normative încălcate, stabilirea consecinţelor şi nominalizarea persoanelor răspunzătoare 3.2. Menţionarea măsurilor de remediere dispuse operativ direcţiei regionale vamale, după caz 3.3. În susţinerea constatărilor se vor prezenta copii de pe documente justificative, registre, tabele, situaţii privind starea de fapt constatată, efectele juridice produse ş.a. CAP. 4 Punctul de vedere al directorului executiv al direcţiei regionale vamale Prezentarea punctului de vedere al directorului executiv al direcţiei regionale vamale controlate sau al persoanei împuternicite de către acesta ori al persoanelor în sarcina cărora s-a reţinut răspunderea faţă de constatările echipei de control, pentru fiecare faptă constatată, inclusiv constatările pentru care există indicii că fapta a fost săvârşită cu încălcarea legii penale, în situaţia în care aceste persoane au o opinie contrară celei a echipei de control şi o prezintă în scris CAP. 5 Sinteza constatărilor 5.1. Prezentarea punctului de vedere al echipei de control, motivat în drept şi în fapt, cu privire la punctul de vedere exprimat de directorul executiv al direcţiei regionale vamale controlate sau al persoanei împuternicite de către acesta ori al persoanelor în sarcina cărora s-a reţinut răspunderea 5.2. Prezentarea, în sinteză, a deficienţelor constatate de echipa de control, precum şi a măsurilor dispuse CAP. 6 Anexele şi circuitul actului de control Se prezintă informaţii cu privire la: - numărul anexelor actului de control, actele, documentele, înscrisurile, evidenţele, situaţiile care au stat la baza constatărilor, notele explicative; – numărul de exemplare în care a fost emis actul de control, precum şi destinaţia acestora.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email