În conformitate cu prevederile art. 94 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, ţinând cont de Decizia de punere în aplicare a Consiliului European de aprobare a evaluării Planului naţional de redresare şi rezilienţă pentru România din 22 octombrie 2021, având în vedere Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, în temeiul art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei emite prezentul ordin. ART. 1 Se aprobă Normativul de dotare minimală pentru clasele V-VIII, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 3.486/2006*) pentru aprobarea Normativului de dotare minimală pentru clasele V-VIII. *) Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 3.486/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. ART. 3 Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală pentru implementarea proiectului România Educată, Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul, Direcţia generală dezvoltare patrimoniu, inspectoratele şcolare, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei, Sorin-Mihai Cîmpeanu Bucureşti, 29 iunie 2022. Nr. 4.142. ANEXA 1 NORMATIV de dotare minimală pentru clasele V-VIII Aria curriculară: Limbă şi comunicare Cabinet de limbă şi comunicare
┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Materiale audiovizuale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Ecranizări/Înregistrări cu puneri │
│ │în scenă ale operelor dramatice, │
│ │ale unor opere literare, │
│ │spectacole de poezie şi muzică; │
│ │opere în lectura scriitorilor/ │
│1. │autorilor sau în lectura unor │
│ │actori; interviuri date de │
│ │scriitori/personalităţi ale vieţii│
│ │culturale româneşti şi/sau │
│ │internaţionale/ale minorităţilor │
│ │naţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Filme didactice pentru diferite │
│ │teme (literatură, ştiinţe, │
│ │ecologie, istorie etc. - în limba │
│2. │română, în limba modernă studiată,│
│ │în limbile minorităţilor sau │
│ │subtitrate în limbile │
│ │minorităţilor/în limba română) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Filme didactice cu diferite texte,│
│ │conversaţii în limba română, limba│
│ │maternă, limba modernă studiată │
│3. │pentru exerciţii de ascultare/ │
│ │reproducere/utilizare a limbii │
│ │române/limbii materne/limbii │
│ │moderne studiate │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Filme, înregistrări cu conţinut │
│ │legat de aspecte geografice, │
│4. │istorice, de cultură şi │
│ │civilizaţie a ţării respective şi │
│ │pentru dezvoltarea exprimării │
│ │orale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Portrete ale scriitorilor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Cărţi (poezii, ghicitori, poveşti,│
│ │povestiri, legende etc.) - autori │
│6. │români/autori din rândul │
│ │minorităţilor naţionale/autori │
│ │străini │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Cărţi în limba română sau bilingve│
│ │(română - limba minorităţii │
│7. │respective, română - limba modernă│
│ │studiată) cu texte scurte şi │
│ │simplificate │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Cărţi de geografia şi istoria │
│8. │spaţiului cultural respectiv, de │
│ │cultură şi civilizaţie, atlas │
│ │geografic │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Dicţionare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Volume din literatura română, │
│10.│literatura minorităţii, literatură│
│ │străină (în limbile minorităţilor │
│ │naţionale) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Enciclopedii │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Planşe pentru învăţarea limbii │
│12.│române, limbii moderne, limbii │
│ │minorităţii respective (comunicare│
│ │funcţională) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Planşe pentru studiul arhitecturii│
│ │textului literar │
├───┼──────────────────────────────────┤
│14.│Planşe pentru ortografie, │
│ │punctuaţie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Hărţi, hărţi literare, hărţi │
│ │mentale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocuri didactice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│16.│Cărţi de joc/jetoane cu imagini │
│ │pentru realizarea de texte │
├───┼──────────────────────────────────┤
│17.│Jocuri de interacţiune verbală │
├───┼──────────────────────────────────┤
│18.│Jocuri lingvistice, rebusuri │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│ │muzee virtuale din spaţiul │
│19.│cultural respectiv, platforme │
│ │educaţionale, publicaţii online, │
│ │aplicaţii, softuri, programe │
│ │informatice educaţionale │
└───┴──────────────────────────────────┘
Aria curriculară: matematică şi ştiinţe ale naturii Cabinet de matematică
┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Truse geometrice, jocuri didactice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Trusă de geometrie pentru profesor │
│ │şi elevi │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Trusă de corpuri geometrice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Trusă optică │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Jocuri didactice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Jocuri didactice matematice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Ghiduri metodologice, didactica │
│ │disciplinei, repere metodologice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Ghiduri de pregătire pentru │
│ │evaluările naţionale, baterii de │
│6.│teste tipărite/în format digital, │
│ │culegeri de teste, fişe de │
│ │activitate independentă │
├──┼───────────────────────────────────┤
│7.│Reviste de specialitate │
├──┼───────────────────────────────────┤
│8.│Alte produse curriculare: tabele cu│
│ │formule, planşe didactice, pliante │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│9.│platforme educaţionale, publicaţii │
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└──┴───────────────────────────────────┘
Laborator de fizică
┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Echipamente digitale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Set senzori (cel puţin următoarele │
│ │tipuri): │
│ │1. Senzor de mişcare │
│ │- d = (0,100 – 3.000 ± 0,001) m │
│ │- v = ± 10 m/s │
│ │- a = ± 30 m/s/s │
│1.│- frecvenţa de măsurare max. 100 Hz│
│ │2. Senzor de presiune a gazelor │
│ │- cel puţin 0 ÷ 400 kPa; │
│ │- precizia: ± 1 kPa; │
│ │- rezoluţia: 0,1 kPa; │
│ │- frecvenţa de măsurare nu mai │
│ │puţin de 100 Hz. │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │3. Senzor de temperatură │
│ │- domeniu de măsurare: -20 până la │
│ │+120°C, rezoluţie 0,1°C, sondă din │
│ │inox - 100 mm; │
│ │- frecvenţa de măsurare nu mai │
│ │puţin de 100 Hz. │
│ │4. Senzor de intensitate electrică,│
│ │tensiune electrică │
│ │- domeniu de funcţionare cel puţin │
│ │+/- 1 A, respectiv +/- 1 V │
│ │- acurateţea ± 1% │
│ │- frecvenţa de măsurare nu mai │
│ │puţin de 1.000 Hz │
│ │5. Senzor de lumină │
│ │- 0-100.000 lux, rezoluţia cel │
│ │puţin 1,0 lux pentru măsurări până │
│ │la 6.000 lux, domeniul spectral cel│
│ │puţin 350 ÷ 1.000 nm │
│ │6. Interfaţă pentru conectare │
│ │senzori │
│ │- specificaţii: conectare wireless │
│ │sau USB. Soft propriu pentru │
│ │interfaţare cu PC cu sistem de │
│ │operare instalat │
│ │- soft propriu pentru exportul │
│ │datelor în format accesibil │
│ │prelucrării sau soft pentru │
│ │prelucrarea datelor │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Varianta A: │
│ │Kit senzori + Arduino UNO │
│ ├───────────────────────────────────┤
│ │Varianta B: │
│ │Kit senzori + Arduino Nano │
│ ├───────────────────────────────────┤
│2.│Varianta C: │
│ │Kit senzori BBC micro:bit │
│ │Placă de dezvoltare BBC micro:bit │
│ │GO │
│ ├───────────────────────────────────┤
│ │Varianta D: │
│ │Kit senzori + Raspberry Pi │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Truse pentru elevi │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Trusă: Modul de mecanică şi │
│ │fenomene mecanice │
│ │Dispozitive: │
│ │- dinamometru; │
│ │- balanţă; │
│ │- cronometru digital; │
│ │- diferite tipuri şi dimensiuni de │
│ │resorturi; │
│ │- stativ; │
│ │- set de mase marcate; │
│ │- plan înclinat cu accesorii; │
│1.│- pârghie; │
│ │- riglă metalică cu diviziuni mm │
│ │(50 mm, diviziune 1 mm); │
│ │- uluc metalic cu accesorii (3 bile│
│ │cu diametru diferit); │
│ │- coardă elastică; │
│ │- pendule diferite; │
│ │- capsulă manometrică; │
│ │- manometre; │
│ │- maşină Atwood etc. │
│ │Accesorii: stative, cleme, tije, │
│ │alte dispozitive de montare a │
│ │componentelor experimentale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Trusă: Modul de fizică moleculară, │
│ │calorimetrie şi fenomene termice │
│ │Dispozitive: │
│ │- calorimetru cu accesorii; │
│ │- tipuri de termometre cu lichid; │
│ │- termometru electronic; │
│ │- higrometru; │
│ │- set 3 cilindri (cupru, aluminiu │
│ │şi oţel); │
│ │- cilindru gradat din sticlă cu │
│ │cioc (250 ml, diviziune 0,5 ml); │
│2.│- pahar din sticlă (pahar Berzelius│
│ │250 ml). │
│ │Accesorii: stative, cleme, tije, │
│ │alte dispozitive de montare/fixare │
│ │magnetică a componentelor │
│ │experimentale, cuvă, tuburi │
│ │transparente rigide cu diametru de │
│ │minimum 5 mm cu lungime de minimum │
│ │1,5 m, picnometru, tuburi capilare,│
│ │densimetre, tuburi flexibile de │
│ │plastic, cilindru gradat, │
│ │manometru, barometru, suflantă, │
│ │modele aerodinamice, tub Pitot │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Trusă: Modul de electricitate şi │
│ │magnetism │
│ │Dispozitive pentru studiul │
│ │fenomenelor electrostatice: │
│ │- generator Van de Graaf/generator │
│ │Wimshurst; │
│ │- baghete de diferite materiale; │
│ │- pendul electrostatic; │
│ │- electroscop. │
│ │Dispozitive pentru studiul │
│ │fenomenelor electrocinetice: │
│ │• Set pentru realizarea circuitelor│
│ │electrice simple: │
│ │- plăci de montaj; │
│ │- becuri (bec pe suport 2,5 V; bec │
│ │pe suport 3,5 V, bec cu │
│ │incandescenţă 6,3 V); │
│ │- leduri; │
│ │- întrerupător; │
│ │- set motoraşe electrice miniatură;│
│ │- set conductoare din materiale cu │
│ │rezistivitate diferită; │
│ │- dispozitiv pentru studiul │
│ │efectului Joule; │
│ │- miliampermetru; │
│ │- voltmetru; │
│ │- sursă de tensiune [alternativă │
│ │(două borne) şi continuă (alte două│
│ │borne), reglabilă de la 0 la 12 V, │
│ │tensiune de alimentare 220 V]; │
│3.│- set microcelule solare. │
│ │• Set pentru studiul electrolizei │
│ │Dispozitive pentru studiul │
│ │fenomenelor magnetice: │
│ │- seturi de minimagneţi de diferite│
│ │forme: cilindru/paralelipiped, │
│ │sferic, tip bară, tip potcoavă; │
│ │- ace magnetice; │
│ │- bobine; │
│ │- miez de fier; │
│ │- spiră; │
│ │- conductor; │
│ │- circuite pentru studiul efectului│
│ │magnetic al curentului electric; │
│ │- modele de maşini electrice. │
│ │Dispozitive pentru studiul │
│ │fenomenelor electromagnetice: │
│ │- miniteslametru; │
│ │- bobine de diferite dimensiuni cu │
│ │miez mobil; │
│ │- modele motor electric; │
│ │- dispozitiv/circuit pentru studiul│
│ │efectului magnetic al curentului │
│ │electric; │
│ │- surse de tensiune [alternativă │
│ │(două borne) şi continuă (alte două│
│ │borne), reglabilă de la 0 la 12 V, │
│ │tensiune de alimentare 220 V]; │
│ │- ampermetru; │
│ │- voltmetru; │
│ │- electromagneţi. │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Trusă: Modul de optică │
│ │Modulul are minimum: │
│ │- banc optic; │
│ │- oglinzi; │
│ │- plăci; │
│ │- diodă laser cu adaptor; │
│4.│- lumânări; │
│ │- ecran; │
│ │- planşe; │
│ │- 2 diode laser cu fascicul plan; │
│ │- model de lentilă convergentă şi │
│ │divergentă; │
│ │- hârtie cu axă optică şi cu obiect│
│ │desenat. │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Truse pentru profesor │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Trusă: Modul de mecanică şi │
│ │fenomene mecanice │
│ │Dispozitive/Aparatură │
│ │- linie cu pernă de aer cu │
│ │accesorii; │
│ │- cronometru electronic; │
│ │- echipament pentru studiul │
│ │dinamicii fluidelor (suflantă, │
│ │dispozitiv pentru măsurarea │
│ │portanţei, profiluri aripă, tub │
│1.│Pitot); │
│ │- micrometru; │
│ │- şubler digital; │
│ │- ruletă; │
│ │- riglă metalică 100 cm; │
│ │- cântar digital; │
│ │- set scripeţi; │
│ │- pendulul lui Newton; │
│ │- resort cilindric lung (3 m); │
│ │- tubul lui Newton; │
│ │- tubul lui Pascal. │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Trusă: Modul de fenomene termice │
│ │Componente/Materiale: │
│ │- 1 tijă cu clip; │
│ │- 1 tijă cu bază; │
│ │- 1 tub de testare 16 \'d7 150 mm; │
│ │- 1 tub de sticlă cu dop; │
│ │- 1 calorimetru cu termometru; │
│ │- 1 sticlă de observaţie; │
│ │- 1 tub curbat de sticlă cu dop; │
│ │- 1 tijă de aluminiu; │
│ │- 1 cutie; │
│ │- 1 cap bosare; │
│ │- 1 placă de aluminiu cu gaură; │
│ │- 1 instrucţiuni de predare; │
│ │- 1 sticlă de alcool denaturat; │
│ │- 1 mostră de aluminiu; │
│ │- 1 riglă; │
│ │- 1 praf albastru de metilen; │
│ │- 1 bază tripod; │
│ │- 1 sticlă glicen; │
│ │- 5 benzi de cauciuc; │
│2.│- 1 sită de sârmă cu disc ceramic; │
│ │- 1 pipetă; │
│ │- 1 dop de cauciuc; │
│ │- 1 bandă bimetalică; │
│ │- 1 termoscop; │
│ │- 1 arzător cu alcool; │
│ │- 1 bilă de plumb; │
│ │- 1 aparat cu bilă şi inel; │
│ │- 2 termometre; │
│ │- 6 lumânări; │
│ │- 2 pahare 250 ml; │
│ │- 1 suport lumânări; │
│ │- 1 pahar 400 ml; │
│ │- 1 lupă; │
│ │- 1 pahar 100 ml; │
│ │- 1 cleşte plat; │
│ │- 1 tijă de amestecat din sticlă. │
│ │Componentele trebuie stocate şi │
│ │ordonate în compartimente │
│ │corespunzătoare formate din plăci │
│ │de spumă poliuretanică şi ambalate │
│ │în cutii de plastic. │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Trusă: Modul de electricitate şi │
│ │magnetism │
│ │Componente/Materiale: │
│ │- pahar Berzelius 250 ml; │
│ │- suport electrolizi cu electrozi; │
│ │- suport izolator cu cârlig; │
│ │- pendul electrostatic; │
│ │- baston PVC şi din plexiglas; │
│ │- material textil de electrizare; │
│ │- pipetă; │
│ │- electroscop; │
│ │- calorimetru; │
│ │- suport cu tijă; │
│ │- mufă; │
│ │- placă cu întrerupător; │
│ │- placă cu dulie cu bec (2 buc.); │
│ │- conductorul de legătură (10 │
│ │buc.); │
│ │- multimetru; │
│ │- electrolit, CuSO_4; │
│ │- electroscop; │
│ │- magneţi bară; │
│ │- miez de fier; │
│ │- busolă; │
│ │- potenţiometru; │
│3.│- alimentator reglabil; │
│ │- placă cu rezistori (3 buc.); │
│ │- cleme crocodil; │
│ │- fire crom-nichel; │
│ │- transformator electric, didactic;│
│ │- pâlnie; │
│ │- vas conic de 100 ml; │
│ │- tije cu izolator; │
│ │- instrucţiuni de utilizare; │
│ │- cutie de depozitare şi transport;│
│ │- electroscop cu accesorii; │
│ │- ac magnetic; │
│ │- electromagnet tip U; │
│ │- dispozitiv pentru demonstrarea │
│ │liniilor de câmp magnetic; │
│ │- busolă; │
│ │- maşină electrostatică Wimshurst; │
│ │- ampermetru analogic CC şi CA; │
│ │- voltmetru analogic CC şi CA; │
│ │- condensator plan demonstrativ; │
│ │- dispozitiv pentru studiul │
│ │curentului electric în electroliţi.│
│ │Componentele trebuie stocate │
│ │ordonat în compartimente │
│ │corespunzătoare formate din plăci │
│ │de spumă poliuretanică şi ambalate │
│ │în cutii rezistente. │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Trusă: Modul de optică │
│ │Componente/Materiale: │
│ │- banc optic; │
│ │- plăci; │
│ │- filtre; │
│ │- sursă de lumină albă; │
│ │- diodă laser; │
│ │- modele din plexiglas; │
│ │- ecran; │
│ │- scale; │
│ │- prismă; │
│ │- lentile; │
│ │- planşe; │
│ │- panou vertical de montaj etc. │
│ │- Componentele trebuie stocate şi │
│4.│ordonate în compartimente │
│ │corespunzătoare formate din plăci │
│ │de spumă poliuretanică şi ambalate │
│ │în cutii rezistente. │
│ │Modulul trebuie ambalat într-o │
│ │singură cutie, plus panoul vertical│
│ │de montaj din material │
│ │feromagnetic. │
│ │Sunt necesare: │
│ │- fixarea magnetică a componentelor│
│ │pe placa verticală de montaj; │
│ │- planşă cu defectele ochiului şi │
│ │corectarea acestor defecte; │
│ │- planşă cu iluzii optice; │
│ │- baterie solară; │
│ │- binoclu; │
│ │- telescop (reflector). │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Reviste de specialitate │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│6.│platforme educaţionale, publicaţii │
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└──┴───────────────────────────────────┘
Mobilier
┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Bancă individuală/Masă cu două │
│ │locuri. Banca trebuie să asigure │
│ │utilizarea în siguranţă a │
│ │laptopului/desktopului şi │
│1.│manipularea facilă a senzorilor şi │
│ │a elementelor de interfaţare, │
│ │precum şi efectuarea experimentelor│
│ │de fizică în modul frontal, │
│ │ajustabilă ca înălţime. │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Scaun ergonomic pentru elevi │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Masă de laborator multifuncţională │
│ │pentru experimente de ştiinţe, cu │
│ │blat special cu grosime de 12 mm, │
│ │prize electrice 220 V, structură │
│3.│metalică placată cu tablă DKP de │
│ │0,7 mm, vopsită cu pulbere │
│ │electrostatică, cu suport pentru │
│ │aparatura demonstrativă şi scaun │
│ │ergonomic │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Masă pentru echipamente │
│ │audiovizuale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Dulap pentru depozitarea │
│ │materialelor didactice │
└──┴───────────────────────────────────┘
Laborator de chimie
┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Aparate, truse de laborator, │
│ │echipamente │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Eprubete - mari şi mici │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Pahare Berzelius gradate şi │
│ │negradate │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Pahare Erlenmeyer 50 ml, 100 ml, │
│ │200 ml │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Pahar Erlenmeyer gradat cu gură │
│ │îngustă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Pâlnie analitică │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Pâlnie de separare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Magnet │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Pipete din sticlă gradate 1 ml, 5 │
│ │ml, 10 ml │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Pipete din plastic │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Baghete de sticlă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Biurete │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Biuretă cu robinet din sticlă Mohr│
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Balon cu fund rotund │
├───┼──────────────────────────────────┤
│14.│Balon distilare cu tub lateral │
│ │Wurtz │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Refrigerant │
├───┼──────────────────────────────────┤
│16.│Balon cotat 50 ml, 100 ml │
├───┼──────────────────────────────────┤
│17.│Cilindru gradat 50 ml, 10 ml, 250 │
│ │ml │
├───┼──────────────────────────────────┤
│18.│Cristalizor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│19.│Termometre -10-+100 grade Celsius │
├───┼──────────────────────────────────┤
│20.│Sticlă de ceas │
├───┼──────────────────────────────────┤
│21.│Sticluţe picurătoare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│22.│Stativ pentru eprubete │
├───┼──────────────────────────────────┤
│23.│Stativ pentru pipete │
├───┼──────────────────────────────────┤
│24.│Stativ pentru biurete │
├───┼──────────────────────────────────┤
│25.│Stativ pentru pâlnii/Inel pentru │
│ │fixare pâlnii │
├───┼──────────────────────────────────┤
│26.│Spatule │
├───┼──────────────────────────────────┤
│27.│Pensete │
├───┼──────────────────────────────────┤
│28.│Trepied şi sită │
├───┼──────────────────────────────────┤
│29.│Cleme Mohr │
├───┼──────────────────────────────────┤
│30.│Cleşte de fier; cleşte de lemn │
├───┼──────────────────────────────────┤
│31.│Perie de spălat eprubete │
├───┼──────────────────────────────────┤
│32.│Dopuri de cauciuc găurite şi │
│ │negăurite │
├───┼──────────────────────────────────┤
│33.│Suport T cu mufă, tijă şi clemă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│34.│Spirtieră din sticlă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│35.│Fitil de rezervă pentru spirtieră │
├───┼──────────────────────────────────┤
│36.│Cleme Hoffman │
├───┼──────────────────────────────────┤
│37.│Mojar cu pistil │
├───┼──────────────────────────────────┤
│38.│Capsulă de porţelan │
├───┼──────────────────────────────────┤
│39.│Creuzet de porţelan │
├───┼──────────────────────────────────┤
│40.│Lingură de ars │
├───┼──────────────────────────────────┤
│41.│Balanţă electronică digitală │
├───┼──────────────────────────────────┤
│42.│Trusă construcţii molecule (cu │
│ │bile) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│43.│Mulaj cub NaCl │
├───┼──────────────────────────────────┤
│44.│Modelul planetar - configuraţii │
│ │electronice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│45.│Pară de cauciuc pentru pipete │
├───┼──────────────────────────────────┤
│46.│Hârtie de filtru │
├───┼──────────────────────────────────┤
│47.│Hârtie de turnesol, hârtie │
│ │indicator (pH = 1-14) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│48.│pH-metru │
├───┼──────────────────────────────────┤
│49.│Pisetă (plastic) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│50.│Tuburi de sticlă în formă de U │
├───┼──────────────────────────────────┤
│51.│Tăvi pentru experimente pe grupe │
│ │de lucru (20 x 25 cm) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Substanţe chimice* │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Substanţe chimice anorganice şi │
│ │organice, indicatori şi coloranţi,│
│ │reactivi chimici, în funcţie de │
│52.│experimentele şi activităţile │
│ │practice prevăzute în programele │
│ │şcolare şi în programele pentru │
│ │concursuri şi olimpiade şcolare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│53.│platforme educaţionale, publicaţii│
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Echipament de protecţie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│54.│Halate │
├───┼──────────────────────────────────┤
│55.│Mănuşi de unică folosinţă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│56.│Ochelari de protecţie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Trusă de prim ajutor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale sanitare pentru │
│ │acordarea primului ajutor în cazul│
│57.│unor accidente de laborator, │
│ │precum tăieturi, arsuri, │
│ │intoxicări (trusă fixă) │
└───┴──────────────────────────────────┘
* Cantităţile de substanţe se stabilesc în funcţie de experimentele şi activităţile practice prevăzute în programele şcolare. În vederea achiziţionării şi depozitării substanţelor utilizate în laboratorul de chimie se va ţine cont de respectarea prevederilor legale în vigoare. Mobilier
┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Masă de laborator pentru 2 elevi şi│
│ │scaune │
│ │Material: │
│ │- pentru suprafaţa de lucru: pal │
│ │melaminat, rezistent la şocuri │
│1.│termice şi substanţe agresive │
│ │- pentru structură: oţel, sudură │
│ │argon, vopsite în câmp │
│ │electrostatic │
│ │Tălpi de protecţie din PVC │
│ │Componentă: chiuvetă din ceramică │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Masă de laborator pentru profesor, │
│ │cu suprafaţă de lucru protejată, │
│2.│rezistentă la şocuri termice, │
│ │mecanice şi substanţe agresive, cu │
│ │spaţii de depozitare şi scaun │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Nişă pentru uz didactic, construită│
│ │în conformitate cu standardele DIN │
│ │40050, EN 61010-1 şi CEI 66-5 cu │
│ │clasa de protecţie IP 44 │
│ │Panouri laterale, din spate şi cel │
│ │frontal glisant, transparente din │
│3.│„metacrilat acrilic“, pentru │
│ │instalarea în clasă în vederea │
│ │utilizării în procesul educaţional.│
│ │Date tehnice: │
│ │Alimentare: 220-230 V │
│ │Filtru de cărbune activ şi filtru │
│ │HEPA │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Masă cu sertare pentru echipamente │
│ │IT/audio-video │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Dulap metalic, securizat, pentru │
│ │substanţe 60 cm/50 cm/50 cm │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Dulapuri pentru instrumente, │
│ │materiale, aparatură │
└──┴───────────────────────────────────┘
Laborator de biologie
┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Instrumente optice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Lupe simple - pentru observaţii │
│ │individuale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Microscoape optice şcolare - │
│2. │pentru observaţii în grupe de 2 │
│ │elevi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Lupe binoculare - pentru │
│ │observaţii în grupe de 2 elevi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Microscop digital pentru profesor/│
│ │Microscop cu cameră - pentru │
│ │demonstrarea frontală a unui │
│ │preparat microscopic, pentru │
│4. │orientarea observaţiilor │
│ │microscopice realizate de fiecare │
│ │elev în grupele de lucru, pentru │
│ │fotografierea şi stocarea │
│ │observaţiilor microscopice │
│ │realizate │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Cameră pentru microscopie - se │
│ │poate folosi atât pentru │
│ │microscop, cât şi pentru lupele │
│5. │binoculare, care permit observaţii│
│ │asupra unei game mai variate de │
│ │material biologic, fără │
│ │prelucrarea prealabilă după │
│ │tehnici specifice microscopiei │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Microscoape portabile - pentru │
│6. │investigaţii ecologice pe teren, │
│ │lucru în grupe mici │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumente pentru observaţii │
│ │microscopice şi macroscopice, │
│ │experimente de fiziologie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Tăvi de disecţie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Lame de sticlă pentru microscop │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Lamele │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Truse de disecţie sau componente │
│ │separate: │
│ │• bisturie; │
│ │• brice anatomice; │
│10.│• foarfece; │
│ │• ace simple; │
│ │• ace spatulate; │
│ │• pense; │
│ │• pipete. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Microtom │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Stative pentru eprubete │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Sticlărie: │
│ │• cristalizoare/cutii Petri/sticle│
│ │de ceas; │
│ │• cilindri gradaţi; │
│13.│• pahare/baloane; │
│ │• eprubete/tuburi; │
│ │• baghete de sticlă; │
│ │• spirtieră de sticlă şi fitil de │
│ │rezervă. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Ustensile ajutătoare: │
│ │• cleme; │
│ │• linguri de ars; │
│ │• spatule; │
│ │• cleşti; │
│14.│• trepied şi sită; │
│ │• perie de spălat eprubete; │
│ │• dopuri de cauciuc găurite şi │
│ │negăurite; │
│ │• mojar cu pistil; │
│ │• hârtie de filtru. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumente/Senzori/Aparate pentru│
│ │măsurători în lucrări practice de │
│ │ecologie şi fiziologie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumente/Senzori pentru analiza│
│15.│aerului (CO_2, O_2, umiditate, │
│ │temperatură, PM, vânt, │
│ │luminozitate) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumente/Senzori pentru analiza│
│16.│apei (pH, temperatură, diverse │
│ │componente organice şi anorganice)│
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumente/Senzori pentru analiza│
│17.│solului (pH, temperatură, diverse │
│ │componente organice şi anorganice)│
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumente pentru măsurători │
│ │fiziologice: │
│ │• spirometru; │
│18.│• pulsoximetru; │
│ │• stetoscop; │
│ │• aparat pentru măsurarea │
│ │tensiunii sangvine. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│19.│Balanţă electronică │
├───┼──────────────────────────────────┤
│20.│Minicentrifugă - pentru lucrări │
│ │practice de genetică şi fiziologie│
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Truse/Laboratoare mobile │
├───┼──────────────────────────────────┤
│21.│Trusă/Laborator mobil pentru │
│ │determinarea calităţii aerului │
├───┼──────────────────────────────────┤
│22.│Trusă/Laborator mobil pentru │
│ │determinarea calităţii apei │
├───┼──────────────────────────────────┤
│23.│Trusă/Laborator mobil pentru │
│ │determinarea calităţii solului │
├───┼──────────────────────────────────┤
│24.│Trusă pentru experimente de │
│ │fiziologie vegetală │
├───┼──────────────────────────────────┤
│25.│Trusă pentru experimente de │
│ │fiziologie animală/umană │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Substanţe chimice* │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │• Indicatori │
│26.│• Coloranţi │
│ │• Reactivi │
│ │• Fixatori │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Modele (cu aplicaţii digitale) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Mulaje: │
│ │• Organismul unei plante │
│ │angiosperme │
│ │• Rădăcina │
│ │• Tulpina │
│ │• Frunza │
│ │• Floarea la angiosperme │
│ │• Sămânţa │
│ │• Scheletul uman │
│ │• Sistemul muscular uman │
│ │• Pielea │
│ │• Capul/Organele cefalice umane │
│ │• Cavitatea toracică/Organele │
│27.│toracice umane │
│ │• Cavitatea abdominală/Organele │
│ │abdominale umane │
│ │• Cavitatea pelviană/Organele │
│ │pelviene umane │
│ │• Celule/Genetică │
│ │• Organe cefalice/toracice/ │
│ │abdominale/pelviene │
│ │• Decompozabile (de exemplu, ochi,│
│ │ureche, encefal, inimă, plămâni, │
│ │rinichi, organe digestive), de │
│ │dimensiuni mici - număr necesar │
│ │pentru observaţii realizate în │
│ │grupe │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Preparate microscopice: │
│ │• Secţiuni prin organe vegetale │
│ │• Secţiuni prin organe animale │
│ │• Protiste │
│28.│• Fungi │
│ │• Glande endocrine │
│ │• Genetică/Citologie │
│ │• Ţesuturi vegetale │
│ │• Ţesuturi animale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Colecţii │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Incluziuni în masă transparentă - │
│29.│alge, ciuperci microscopice, │
│ │nevertebrate │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Preparate uscate - colecţii de │
│30.│plante, fructe uscate, animale de │
│ │dimensiuni mici, cochilii │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├───┼──────────────────────────────────┤
│31.│Atlase (digitale) - botanice, │
│ │zoologice, de anatomie umană │
├───┼──────────────────────────────────┤
│32.│Determinatoare digitale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│33.│platforme educaţionale, publicaţii│
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Echipament de protecţie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│34.│Halate │
├───┼──────────────────────────────────┤
│35.│Mănuşi de unică folosinţă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│36.│Ochelari de protecţie │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Trusă de prim ajutor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale sanitare pentru │
│ │acordarea primului ajutor în cazul│
│37.│unor accidente de laborator precum│
│ │tăieturi, arsuri, intoxicări │
│ │(trusă fixă) │
└───┴──────────────────────────────────┘
* Cantităţile de substanţe se stabilesc în funcţie de experimentele şi activităţile practice prevăzute în programele şcolare. În vederea asigurării şi depozitării acestora se va ţine cont de prevederile legislaţiei în vigoare. Mobilier
┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Masă de laborator pentru 2 elevi, │
│ │cu cadru metalic, cu suprafaţă de │
│ │lucru protejată, rezistentă la │
│1.│şocuri termice, mecanice şi │
│ │substanţe agresive, cu colţuri │
│ │rotunjite, cu protecţie PVC pentru │
│ │pardoseală │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Masă de laborator pentru profesor, │
│ │cu suprafaţă de lucru protejată, │
│2.│rezistentă la şocuri termice, │
│ │mecanice şi substanţe agresive şi │
│ │cu spaţii de depozitare │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Scaune │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Masă cu sertare pentru echipamente │
│ │IT/audio-video │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Dulap metalic, securizat, pentru │
│ │substanţe 60 cm/50 cm/50 cm │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Dulapuri pentru instrumente, │
│ │materiale, aparatură │
├──┼───────────────────────────────────┤
│7.│Dulap vitrină pentru mulaje, │
│ │colecţii │
└──┴───────────────────────────────────┘
Aria curriculară: Om şi societate Educaţie socială Gândire critică şi drepturile copilului - clasa a V-a Educaţie interculturală - clasa a VI-a Educaţie pentru cetăţenie democratică - clasa a VII-a
┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Materiale audiovizuale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Filme didactice pe teme din │
│ │programa şcolară │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Biografii ale unor personalităţi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Scurtmetraje animate care │
│ │promovează valori (toleranţa, │
│3. │empatia, diversitatea, │
│ │incluziunea, valorizarea pozitivă │
│ │a diferenţelor, dialogul │
│ │intercultural) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Convenţia drepturilor copilului │
│4. │adaptată; Declaraţia Universală a │
│ │Drepturilor Omului │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Hărţi (interactive): lingvistice, │
│ │etnografice, turistice, ale │
│5. │comunităţilor etnice din România, │
│ │despre istoria şi tradiţiile │
│ │minorităţilor din România │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Atlase, enciclopedii, albume │
│6. │(interactive): etnografie, istoria│
│ │localităţii, istoria drepturilor │
│ │omului/drepturilor copilului │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Crestomaţii de texte privind │
│7. │legislaţia naţională şi │
│ │internaţională │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Fotografii tematice: oraşul │
│ │viitorului; soluţii pentru energie│
│8. │verde; inovaţii pentru protecţia │
│ │mediului; alternative la resursele│
│ │neregenerabile │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocuri didactice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Jocuri de masă pe teme din │
│ │programa şcolară (drepturile │
│9. │copilului, colectarea corectă a │
│ │deşeurilor pentru un mediu sănătos│
│ │etc.) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│10.│platforme educaţionale, publicaţii│
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└───┴──────────────────────────────────┘
Educaţie economico-financiară - clasa a VIII-a
┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Materiale audiovizuale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Filme, clipuri video, tutoriale pe │
│ │teme din programa şcolară │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Hărţi (interactive): │
│2.│administrativă, economică, │
│ │economică şi financiară a României/│
│ │a Europei/a lumii │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Planşe - model - analize specifice │
│3.│domeniului economic: analiza SWOT; │
│ │diagrama Ishikawa; analiza SMART │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Fotografii tematice: oraşul │
│ │viitorului; soluţii pentru energie │
│4.│verde; inovaţii pentru protecţia │
│ │mediului; alternative la resursele │
│ │neregenerabile │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Modele │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Monede şi bancnote din România, │
│5.│Uniunea Europeană şi alte state, în│
│ │format fizic │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Instrumente de plată │
├──┼───────────────────────────────────┤
│7.│Bancnote şi monede (virtuale) │
│ │naţionale şi internaţionale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│8.│platforme educaţionale, publicaţii │
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└──┴───────────────────────────────────┘
Cabinet de istorie/istoria şi tradiţiile minorităţilor
┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Materiale audiovizuale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Filme tematice pe teme de istorie │
│ │şi educaţie civică │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Documentare legate de momente │
│2. │importante din istoria minorităţii│
│ │respective │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Simbolurile naţionale ale statului│
│ │(stema României, drapelul României│
│3. │şi al Uniunii Europene, drapelul │
│ │NATO, textul imnului de stat al │
│ │României) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Constituţia României │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Documente (Convenţia europeană │
│ │pentru drepturile omului, Legea cu│
│5. │privire la drepturile copilului în│
│ │România, Declaraţia Universală a │
│ │Drepturilor Omului, Convenţia cu │
│ │privire la drepturile copilului) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Galeria domnitorilor/Portrete ale │
│ │personalităţilor istorice din │
│6. │istoria României/Portrete ale │
│ │personalităţilor din istoria │
│ │minorităţii respective │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Setul de hărţi (interactive) │
│7. │pentru toate epocile istorice │
│ │(istoria românilor, istoria │
│ │minorităţii respective) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Hărţi - interactive (harta │
│8. │politică a lumii, harta │
│ │administrativă a României, harta │
│ │politică a Europei) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Atlase pentru toate epocile │
│9. │istorice (istoria românilor, │
│ │istoria minorităţii respective) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Planşe/Panouri tematice │
│ │structurate pe problemele │
│10.│fundamentale ale istoriei │
│ │românilor/istoriei universale, │
│ │istoriei minorităţii respective │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Planşe murale cronologice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Crestomaţii (culegeri de documente│
│ │/surse istorice) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Dicţionare istorice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Monografii ale unor personalităţi,│
│ │lucrări importante (sinteză) │
│14.│pentru istoria românilor, istoria │
│ │universală, istoria minorităţii │
│ │respective │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Cărţi, publicaţii, caiete, │
│ │culegeri de teste de evaluare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│16.│platforme educaţionale, publicaţii│
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└───┴──────────────────────────────────┘
Cabinet de geografie
┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Aparate, instrumente - pentru │
│ │aplicaţii de teren │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Aparate şi instrumente pentru │
│1.│evidenţierea şi măsurarea unor │
│ │fenomene meteorologice (termometre,│
│ │pluviometre, giruete, barometre) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Instrumente pentru măsurarea │
│ │lungimilor, adâncimilor, │
│2.│unghiurilor, altitudinilor, │
│ │distanţelor pe hărţi şi planuri │
│ │etc. (batimetru, altimetru, busolă,│
│ │lupă) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Aparat foto digital │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Binoclu cu ecran │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Modele │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Colecţii naturale de roci, │
│ │minerale, soluri │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Hărţi (interactive) pentru │
│ │geografia României, geografia │
│6.│continentelor (harta fizică, │
│ │politică, economică, hidrografică, │
│ │harta climei pe glob), planiglob │
├──┼───────────────────────────────────┤
│7.│Atlasul geografic al României, │
│ │atlas geografic general │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│8.│platforme educaţionale, publicaţii │
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└──┴───────────────────────────────────┘
Cabinet de religie
┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Materiale audiovizuale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Filme video pe teme din programele │
│ │şcolare în vigoare │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Hărţi (interactive) în concordanţă │
│ │cu temele din programa şcolară │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Albume cu icoane, troiţe, artă │
│ │religioasă │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Planşe tematice, tabele │
│ │cronologice, calendare │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Icoane în conformitate cu programa │
│ │şcolară │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Metodici, ghiduri metodologice, │
│ │ghiduri de evaluare │
├──┼───────────────────────────────────┤
│7.│Reviste, beletristică inspirată din│
│ │viaţa religioasă │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Dicţionare (de simboluri şi termeni│
│8.│religioşi, Dicţionarul religiilor │
│ │lumii, dicţionar biblic, dicţionar │
│ │religios online) │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│9.│platforme educaţionale, publicaţii │
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└──┴───────────────────────────────────┘
Aria curriculară: Arte Cabinet de educaţie plastică
┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Truse şi echipamente │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Planşete pentru format A0, A1, A2,│
│ │A3, A4 │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Truse pentru desen - grafică, │
│2. │pictură, desen tehnic, desen │
│ │proiectiv - arhitectură, machetare│
│ │- instrumente şi materiale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Truse pentru activităţi creative -│
│ │Hobby Art (textile, ceramică, │
│3. │sticlă, ipsos, răşină, plastilină │
│ │polimer, obiecte decorative şi │
│ │podoabe) - instrumente şi │
│ │materiale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Truse pentru brodat, ţesut, │
│4. │imprimat şi cusut (design │
│ │vestimentar, scenografie) - │
│ │instrumente şi materiale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Plastilină/Lut de modelaj pentru │
│ │redarea volumului/formei în 3D │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Planşete mici pentru modelaj │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Ladă/Vas de păstrat lutul umed │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Eboşoare de lemn pentru modelaj │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale audiovizuale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Documentare de artă universală, de│
│ │artă naţională, documentare de │
│ │istoria artelor, documentare având│
│9. │ca subiect viaţa şi opera marilor │
│ │artişti, tururi virtuale ale unor │
│ │muzee de artă şi situri │
│ │arheologice, reconstituiri/ │
│ │simulări 3D-VR │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Reproduceri ale unor lucrări de │
│ │artă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Albume de artă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Publicaţii de specialitate (din │
│ │domeniul artelor plastice, │
│12.│decorative, arhitectură, design, │
│ │cinematografie, anatomie artistică│
│ │etc.) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Planşe didactice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Modele/Recuzită - necesare │
│ │realizării naturilor statice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Forme geometrice spaţiale: cub, │
│14.│con, piramidă, sferă, cilindru │
│ │etc. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Vase diverse forme şi culori: de │
│ │ceramică, de metal etc. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Mulaje ghips destinate studiului: │
│ │portrete antice, fragmente │
│16.│portrete, părţi anatomice - mâna, │
│ │urechea, nasul, gura, piciorul │
│ │etc. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│17.│Mulaje fructe şi legume │
├───┼──────────────────────────────────┤
│18.│Material textil - drapaj │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│19.│platforme educaţionale, publicaţii│
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└───┴──────────────────────────────────┘
Mobilier
┌──┬───────────────────────────────────┐
│1.│Bănci şi scaune pentru elevi │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Catedră şi scaun pentru profesor │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Masă pentru echipamentele │
│ │audiovizuale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Dulap pentru depozitare materiale │
│ │şi mijloace didactice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Rastel de uscat planşele │
└──┴───────────────────────────────────┘
Cabinet de educaţie muzicală
┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Aparate, instrumente muzicale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Pianină mecanică sau electrică │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Diapazon │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Instrumente muzicale (de coarde, │
│ │de suflat, de percuţie) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Microfon │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Reportofon digital portabil │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale audiovizuale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Înregistrări de muzică vocală şi │
│6. │instrumentală, spectacole de │
│ │operă, teatru, balet, conform │
│ │programelor în vigoare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Tematică cu specific │
│ │artistico-muzical: notaţie │
│7. │muzicală, instrumente muzicale, │
│ │portrete ale compozitorilor şi │
│ │artiştilor consacraţi │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Albume, enciclopedii muzicale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Culegeri de cântece, partituri │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│10.│platforme educaţionale, publicaţii│
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└───┴──────────────────────────────────┘
Mobilier
┌──┬───────────────────────────────────┐
│1.│Pupitre individuale şi scaune │
│ │pentru elevi │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Masă şi scaun pentru profesor │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Masă pentru echipamentele │
│ │audiovizuale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Stative/Pupitre pentru partituri │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Scaun pentru pianină │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Dulap pentru depozitarea │
│ │instrumentelor muzicale │
└──┴───────────────────────────────────┘
Aria curriculară: Educaţie fizică, sport şi sănătate Educaţie fizică şi sport
┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Echipamente, instalaţii, aparatură│
│ │sportivă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │Capră pentru sărituri │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │Ladă de gimnastică │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │Trambulină pentru sărituri │
├───┼──────────────────────────────────┤
│4. │Masă de tenis │
├───┼──────────────────────────────────┤
│5. │Fileu de tenis de masă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│6. │Palete de tenis de masă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│7. │Mingi de tenis de masă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│8. │Panouri de baschet cu stâlpi şi │
│ │inele │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Plase pentru coşul de baschet │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Poartă de handbal │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Plase pentru porţi de handbal │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Scară fixă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│13.│Stâlpi pentru volei │
├───┼──────────────────────────────────┤
│14.│Fileu pentru volei │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Saltea de gimnastică │
├───┼──────────────────────────────────┤
│16.│Cronometru │
├───┼──────────────────────────────────┤
│17.│Ruletă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│18.│Joc de şah │
├───┼──────────────────────────────────┤
│19.│Mingi de fotbal │
├───┼──────────────────────────────────┤
│20.│Mingi de handbal │
├───┼──────────────────────────────────┤
│21.│Mingi de volei │
├───┼──────────────────────────────────┤
│22.│Mingi de baschet │
├───┼──────────────────────────────────┤
│23.│Mingi de oină │
├───┼──────────────────────────────────┤
│24.│Mingi de rugby │
├───┼──────────────────────────────────┤
│25.│Mingi medicinale 1-2 kg │
├───┼──────────────────────────────────┤
│26.│Eşarfe TAG pentru jocul de rugby │
├───┼──────────────────────────────────┤
│27.│Echipament pentru competiţie de │
│ │jocuri sportive │
├───┼──────────────────────────────────┤
│28.│Rachete de badminton │
├───┼──────────────────────────────────┤
│29.│Mingi de badminton │
├───┼──────────────────────────────────┤
│30.│Copete │
├───┼──────────────────────────────────┤
│31.│Jaloane │
├───┼──────────────────────────────────┤
│32.│Gărduleţe pentru sărituri │
├───┼──────────────────────────────────┤
│33.│Scăriţă pentru coordonare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│34.│Bază pentru cercuri/bastoane │
├───┼──────────────────────────────────┤
│35.│Cercuri │
├───┼──────────────────────────────────┤
│36.│Bastoane │
├───┼──────────────────────────────────┤
│37.│Coardă de sărit │
├───┼──────────────────────────────────┤
│38.│Beţe de ştafetă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│39.│Gantere │
├───┼──────────────────────────────────┤
│40.│Maiou de departajare │
└───┴──────────────────────────────────┘
Aria curriculară: Tehnologii Cabinet de educaţie tehnologică şi aplicaţii practice
┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Truse pentru elevi şi profesor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Trusă: unelte specifice │
│ │operaţiilor tehnologice pentru │
│1. │prelucrarea lemnului (truse de │
│ │traforaj, pirogravură, sculptură),│
│ │materialelor textile, lutului - │
│ │ceramicii, pielii │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Trusă: scule, dispozitive şi │
│2. │verificatoare pentru prelucrarea │
│ │manuală a diferitelor │
│ │semifabricate metalice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Trusă: ustensile de bucătărie │
│ │necesare tehnicilor de preparare │
│ │la rece a alimentelor, veselă, │
│3. │tacâmuri; masă de lucru, faţă de │
│ │masă, tocător, cântar de │
│ │bucătărie, mixer, dulap, │
│ │detergenţi, prosoape de hârtie, │
│ │chiuvetă cu apă curentă │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Trusă: unelte de grădinărit, │
│4. │unelte specifice cultivării │
│ │plantelor │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Trusă: scule utilizate în domeniul│
│5. │electric: sonerie, lampă de │
│ │control, întrerupătoare, cabluri │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumente şi materiale specifice│
│ │prelucrării manuale a firelor şi │
│ │materialelor textile: maşină de │
│ │cusut, andrele, masă de croitorie,│
│ │gherghef de cusut, gherghef de │
│6. │ţesut, maşină de călcat, │
│ │centimetru, foarfece, trusă de │
│ │ace, cretă de croitorie, materiale│
│ │pentru prelucrat, aţe, lână, │
│ │piele, produse de mercerie, │
│ │pasmanterie şi marochinărie etc. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumente şi materiale specifice│
│ │prelucrării manuale a metalelor: │
│ │banc de lucru, menghină, ruletă, │
│ │punctator, şubler, ferăstrău, │
│7. │foarfece pentru tablă, ciocan, │
│ │cleşte, şurubelniţă, şuruburi şi │
│ │piuliţe, dălţi, pile, filiere, │
│ │dornuri, burghiu, maşină de găurit│
│ │manuală, materiale metalice pentru│
│ │prelucrat (sârmă, tablă) etc. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Instrumente şi materiale specifice│
│ │prelucrării manuale a lutului - │
│ │ceramicii: instrumente necesare │
│8. │pentru înfrumuseţarea vaselor din │
│ │ceramică, lut, figurine din │
│ │polistiren expandat, ipsos, roata │
│ │olarului, materiale de prelucrat -│
│ │pungi cu lut etc. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│9. │Set de instrumente geometrice │
├───┼──────────────────────────────────┤
│10.│Pistol de lipit cu silicon │
├───┼──────────────────────────────────┤
│11.│Maşină de cusut │
├───┼──────────────────────────────────┤
│12.│Gherghef pentru ţesut │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale audiovizuale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Filme didactice, documentare pe │
│13.│teme specifice unităţilor de │
│ │învăţare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Planşe tematice - specifice │
│14.│diferitelor teme pentru clasele │
│ │V-VIII │
├───┼──────────────────────────────────┤
│15.│Dicţionar tehnic │
├───┼──────────────────────────────────┤
│16.│Enciclopedii │
├───┼──────────────────────────────────┤
│17.│Cărţi cu tematică specifică │
│ │programelor şcolare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Cărţi - amenajări interioare, │
│18.│decoraţiuni interioare, clădiri │
│ │importante din lume, minunăţiile │
│ │lumii │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Modele │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Materiale, produse finite din │
│19.│materialele studiate (lemn, │
│ │textile, metale, lut - ceramică, │
│ │piele) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│20.│Diferite tipuri de seminţe, de │
│ │cereale, de sare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│21.│Mostre de materiale de construcţii│
│ │şi instalaţii tehnico-sanitare │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │- Mostre de lemn în secţiune │
│ │transversală; │
│ │- Mostre de semifabricate lemnoase│
│ │de diferite specii; │
│22.│- Bucăţi de materiale textile │
│ │(fibre, fire, fire pluşate, │
│ │ţesături, tricoturi); │
│ │- Mostre de materiale metalice, │
│ │lut - ceramică, piele. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │- Mostre de conductori electrici; │
│23.│- Elemente de circuite electrice; │
│ │- Aparate de conectare şi │
│ │protecţie. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│24.│platforme educaţionale, publicaţii│
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└───┴──────────────────────────────────┘
Laborator de informatică şi TIC
┌──┬───────────────────────────────────┐
│1.│Sisteme de operare │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Aplicaţii informatice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Softuri pentru algoritmică şi │
│ │animaţii grafice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Softuri pentru programare │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Softuri pentru editare audio │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Softuri pentru editare imagini │
├──┼───────────────────────────────────┤
│7.│Softuri pentru redare şi procesare │
│ │multimedia │
├──┼───────────────────────────────────┤
│8.│Softuri pentru pagini web │
├──┼───────────────────────────────────┤
│9.│Softuri pentru administrarea │
│ │reţelei │
└──┴───────────────────────────────────┘
Aria curriculară: Consiliere şi orientare Cabinet de consiliere şi orientare
┌──┬───────────────────────────────────┐
│ │Materiale grafice sau în format │
│ │digital │
├──┼───────────────────────────────────┤
│1.│Cărţi cu tematică în conformitate │
│ │cu programa şcolară │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Ghiduri metodologice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Jocuri şi jucării didactice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Jocuri şi jucării pentru activităţi│
│3.│în echipă, dezvoltare emoţională, │
│ │dezvoltarea creativităţii │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Carduri pentru facilitarea │
│4.│interacţiunilor, exprimarea │
│ │emoţiilor │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Programe informatice educaţionale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Acces la biblioteci digitale, │
│5.│platforme educaţionale, publicaţii │
│ │online, aplicaţii, softuri, │
│ │programe informatice educaţionale │
└──┴───────────────────────────────────┘
Mobilier pentru sala de clasă
┌──┬───────────────────────────────────┐
│1.│Catedră/Masa profesorului şi scaun │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Pupitru individual cu scaun, │
│ │reglabile pe înălţime │
├──┼───────────────────────────────────┤
│3.│Cuiere │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Dulapuri individuale pentru elevi │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Dulap pentru depozitarea │
│ │materialelor didactice │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Suport pentru prezentare planşe │
└──┴───────────────────────────────────┘
----