Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.124  din 5 decembrie 2023  privind modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.182/2022 pentru aprobarea Ghidului beneficiarului pentru investiţia specifică I1.1 Cabinete ale medicilor de familie sau asocieri de cabinete de asistenţă medicală primară din cadrul pilonului V: Sănătate şi rezilienţă instituţională - componenta 12: Sănătate - investiţia I1. Dezvoltarea infrastructurii medicale prespitaliceşti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 4.124 din 5 decembrie 2023 privind modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.182/2022 pentru aprobarea Ghidului beneficiarului pentru investiţia specifică I1.1 Cabinete ale medicilor de familie sau asocieri de cabinete de asistenţă medicală primară din cadrul pilonului V: Sănătate şi rezilienţă instituţională - componenta 12: Sănătate - investiţia I1. Dezvoltarea infrastructurii medicale prespitaliceşti

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1096 din 5 decembrie 2023
    Văzând Referatul de aprobare nr. AR 22.297 din 5.12.2023 al Direcţiei generale implementare şi monitorizare proiecte,
    având în vedere prevederile Regulamentului (UE) 2020/2.094 al Consiliului din 14 decembrie 2020 de instituire a unui instrument de redresare al Uniunii Europene pentru a sprijini redresarea în urma crizei provocate de COVID-19 şi ale Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă,
    luând în considerare prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând cont de prevederile Hotărârii Guvernului nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă,
    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    În anexa la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.182/2022 pentru aprobarea Ghidului beneficiarului pentru investiţia specifică I1.1 Cabinete ale medicilor de familie sau asocieri de cabinete de asistenţă medicală primară din cadrul pilonului V: Sănătate şi rezilienţă instituţională - componenta 12: Sănătate - investiţia I1. Dezvoltarea infrastructurii medicale prespitaliceşti, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 712 şi 712 bis din 15 iulie 2022, cu modificările ulterioare, punctele 3.2, 3.3.2 şi 4.3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "3.2. Perioada de implementare:
    Perioada de implementare a proiectelor începe de la data semnării contractelor de finanţare, dar după data de 1 iulie 2022.
    .....................................................
3.3.2. Componenta «Renovare»
    Sunt acceptate doar lucrările de renovare care nu implică obţinerea unei autorizaţii de construcţie.
    În conformitate cu art. 11 alin. (1) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, categoriile de lucrări pentru care nu este necesară eliberarea unei autorizaţii de construcţie sunt (fără a fi considerată listă exhaustivă):
    a) amenajări interioare: tencuieli, zugrăveli, vopsitorii, placaje şi alte finisaje interioare, precum şi pardoseli interioare;
    b) instalaţii şi sanitare: reparaţii sau înlocuiri la instalaţiile interioare de apă, electricitate, termice, canalizare şi sanitare;
    c) amenajări exterioare: reparaţii la tencuieli, zugrăveli, vopsitorii, placaje, alte finisaje exterioare atunci când nu se schimbă aspectul iniţial;
    d) eficienţă energetică: lucrări de îmbunătăţire a eficienţei energetice în interior şi înlocuirea tâmplăriei exterioare atunci când nu se schimbă aspectul, culoarea sau golul acesteia;
    e) reparaţii la învelitoare: reparaţii la acoperişuri, învelitori, respectiv lucrări de hidroizolaţie atunci când nu se schimbă forma acestora;
    f) energie regenerabilă: montarea sistemelor locale de încălzire şi de preparare a apei calde menajere, respectiv de producere a energiei electrice din surse regenerabile/eficiente energetic.
    Componenta de renovare este recomandat să conţină lucrări cu scopul conformării la normele igienico-sanitare şi al creşterii eficienţei energetice (dacă este cazul).
    Baza legală în vederea stabilirii ne/eligibilităţii:
    - Regulamentul (UE) nr. 241/2021 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
    – Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat;
    – Decizia de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării Planului de redresare şi rezilienţă al României din 3 noiembrie 2021;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
    – Acordul de finanţare nr. 26.588 din 8.03.2022 dintre Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi Ministerul Sănătăţii privind implementarea reformelor şi/sau investiţiilor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR).
    Pentru a fi eligibile în vederea finanţării prin PNRR, toate cheltuielile trebuie să respecte prevederile reglementărilor de mai sus, să corespundă obiectivelor PNRR, să fie indispensabile atingerii obiectivelor proiectului, să fie incluse în oferta aprobată şi defalcate în bugetul prezentat în ofertă.
    Cheltuielile neeligibile în cadrul prezentei investiţii sunt următoarele (enumerarea nefiind exhaustivă):
    - cheltuielile cu amortizarea;
    – cheltuielile aferente obţinerii terenurilor sau altor active corporale;
    – cheltuielile cu închirierea;
    – cheltuielile generale de administraţie;
    – cheltuielile pentru comisioane, cote, taxe;
    – amenzile, penalităţile, cheltuielile de judecată şi arbitraj;
    – costurile pentru operarea obiectivelor de investiţii;
    – cheltuielile efectuate pentru obiective de investiţii executate în regie proprie;
    – cheltuielile cu lucrările pregătitoare, cum ar fi obţinerea avizelor şi autorizaţiilor, realizarea studiilor de fezabilitate (şi a studiilor tehnice stabilite de standarde şi normative pentru pregătirea proiectului);
    – alte cheltuieli cu caracter general (de exemplu, publicitate, informare, audit financiar, managementul proiectului).
    NOTĂ:
    În cadrul compnonentei «Renovare» sunt obligatorii intervenţii asupra cabinetului în care îşi desfăşoară activitatea medicul de familie.
    NOTĂ:
    În situaţia în care se schimbă utilizarea spaţiului înainte de 30 iunie 2026, beneficiarul se obligă să restituie contravaloarea sumelor primite în cadrul Componentei «Renovare».
    NOTĂ:
    În situaţia în care mai multe cabinete ale medicilor de familie funcţionează în/pe aceeaşi clădire/acelaşi palier, după caz, este recomandat ca acestea să aplice în parteneriat.
    NOTĂ:
    Intervenţiile în cadrul componentei «Renovare» nu se rezumă doar la spaţiul cabinetului medicului de familie, ci pot viza întreaga clădire, cu menţiunea încadrării în baremul maxim per cabinet de medic de familie şi a destinaţiei medicale de utilizare a spaţiilor/clădirii renovate. De exemplu: dacă într-o clădire funcţionează 3 cabinete de medici de familie şi 2 cabinete de altă specialitate, fără să existe spaţii cu altă destinaţie decât medicală, iar cabinetele medicilor de familie aplică în parteneriat, acestea vor beneficia de un grant maxim de 221.377 lei, fără TVA (3 x 73.792 lei, fără TVA), echivalentul a 45.000 euro, fără TVA (3 x 15.000 euro, fără TVA). Această sumă poate viza intervenţii în cabinetele medicilor de familie (în mod obligatoriu), respectiv spaţiile comune sau cabinetele celorlalţi medici în mod opţional. Pentru componenta «Renovare» se alocă pentru fiecare cabinet suma maximă de 73.792 lei, fără TVA (echivalent a 15.000 euro, fără TVA). Ministerul Sănătăţii îşi rezervă dreptul ca la contractare să aloce suma maximă eligibilă de 73.792 lei, fără TVA (echivalent a 15.000 euro, fără TVA)/cabinet, pentru reabilitare, urmând ca în baza devizelor finale suma contractelor să fie ajustată la valoarea devizului.
    NOTĂ:
    Componenta «Renovare» poate să vizeze spaţiul actual în care medicul de familie îşi desfăşoară activitatea sau un spaţiou în care acesta doreşte să îşi mute activitatea.
    Imobilul/Spaţiul care face obiectul lucrărilor în cadrul componentei «Renovare» trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    - să fie liber de orice sarcini şi interdicţii care pot afecta implementarea proiectului;
    – să nu facă obiectul unor litigii având ca obiect dreptul invocat de către solicitant pentru realizarea proiectului, aflate în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti;
    – să nu facă obiectul revendicărilor potrivit unor legi speciale în materie de drept comun.
    Pentru a fi eligibilă, o cheltuială trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii cu caracter general:
    - să fie însoţită de facturi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, sau de alte documente contabile cu valoare probatorie, echivalentă facturilor, pe baza cărora cheltuielilie să poată fi auditate şi identificate;
    – să fie în conformitate cu prevederile contractului de finanţare (CF) încheiat cu Ministerul Sănătăţii;
    – să fie conformă cu prevederile legislaţiei naţionale şi comunitare, în special în ceea ce priveşte achiziţiile publice;
    – cheltuielile finanţate din fondurile PNRR nu au fost finanţate şi nu sunt finanţate în prezent din alte fonduri publice.
    ....................................................
4.3. TERMENE:
    Data publicării ghidului beneficiarului: 15 iulie 2022
    Data deschiderii platformei pentru depunerea dosarelor de finanţare: 4 august 2022, ora 10.00
    Data închiderii: 10 februarie 2023, ora 16.00 (ora României) sau până la înregistrarea a 1.000 de dosare depuse în cadrul apelului necompetitiv. În funcţie de verificarea eligibilităţii/calităţii dosarelor primite sau semnarea contractelor de finanţare, apelul se poate redeschide."


    ART. II
    Direcţia generală implementare şi monitorizare proiecte din cadrul Ministerului Sănătăţii va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru-Florin Rogobete,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 5 decembrie 2023.
    Nr. 4.124.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016