Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 4.095 din 22 iunie 2022 pentru completarea Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 3.844/2016
EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 678 din 7 iulie 2022
În conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2) şi art. 94 alin. (2) lit. y) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
ART. I
Regulamentul privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 3.844/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 411 din 31 mai 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
- La capitolul III, după secţiunea a 2-a se introduce o nouă secţiune, secţiunea a 3-a „Gestiunea actelor de studii/duplicatelor şi a documentelor şcolare de către unităţile de învăţământ preuniversitar înfiinţate în cadrul instituţiilor de învăţământ superior acreditate“, cuprinzând un articol, articolul 36^1, cu următorul cuprins:
" SECŢIUNEA a 3-a
Gestiunea actelor de studii/duplicatelor şi a documentelor şcolare de către unităţile de învăţământ preuniversitar înfiinţate în cadrul instituţiilor de învăţământ superior acreditate
ART. 36^1
(1) Pentru unitatea de învăţământ preuniversitar înfiinţată în cadrul instituţiei de învăţământ superior acreditată, actele de studii prevăzute la art. 1 alin. (2) aferente absolvenţilor acesteia, care au finalizat un nivel de învăţământ/profil/ specializare/domeniu/calificare profesională acreditat/acreditată, sunt gestionate de către instituţia de învăţământ superior.
(2) Instituţia de învăţământ superior acreditată pentru unitatea de învăţământ preuniversitar înfiinţată în cadrul acesteia stabileşte şi transmite către Ministerul Educaţiei necesarul de formulare de acte de studii pentru nivelul de învăţământ/profilul/specializarea/domeniul/calificarea profesională pentru care a fost acreditat/acreditată şi informează inspectoratul şcolar cu privire la numărul de formulare de acte de studii comandate.
(3) Formularele actelor de studii se ridică de la Compania Naţională «Imprimeria Naţională» - S.A. de către delegaţii instituţiilor de învăţământ superior, pe baza comenzilor avizate de către Ministerul Educaţiei.
(4) Pe actele de studii/duplicatele eliberate absolvenţilor care au urmat un nivel de învăţământ/profil/specializare/domeniu/ calificare profesională acreditat/acreditată în unităţile de învăţământ preuniversitar înfiinţate în cadrul instituţiilor de învăţământ superior se aplică sigiliul şi timbrul sec al instituţiei de învăţământ superior.
(5) Actele de studii/duplicatele se eliberează titularului/ împuternicitului pe baza prezentării documentului de identitate/ procurii, în termen de maximum 30 de zile de la data promovării examenului de absolvire/certificare.
(6) Pentru unitatea de învăţământ preuniversitar înfiinţată în cadrul unei instituţii de învăţământ superior, documentele şcolare prevăzute la art. 2 alin. (1) sunt gestionate de către instituţia de învăţământ superior.
(7) Costurile aferente tipăririi formularelor tipizate ale actelor de studii se suportă de către instituţiile de învăţământ superior.
(8) Prevederile din prezentul regulament referitoare la întocmirea, completarea, eliberarea actelor de studii şi a documentelor şcolare se aplică în mod corespunzător de către instituţiile de învăţământ superior acreditate în cadrul cărora sunt înfiinţate unităţi de învăţământ preuniversitar.
(9) Prevederile din prezentul regulament referitoare la întocmirea, completarea, eliberarea duplicatelor actelor de studii se aplică în mod corespunzător de către instituţiile de învăţământ superior acreditate în cadrul cărora sunt înfiinţate unităţi de învăţământ preuniversitar, cu excepţia prevederilor art. 37 alin. (2) lit. f)."
ART. II
Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală învăţământ universitar, Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul, Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor, Biroul acte de studii din cadrul Ministerului Educaţiei, inspectoratele şcolare, unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi particular şi instituţiile de învăţământ superior duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul educaţiei,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
Bucureşti, 22 iunie 2022.
Nr. 4.095.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: