Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor emite următorul ordin:
ART. I
Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 2.007/2008 privind aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, precum şi a Criteriilor referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 516 din 9 iulie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La anexa nr. 1, punctele 1 şi 2 vor avea următorul cuprins:
"1. Directorul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor - preşedinte
2. Şeful Serviciului de autorizare şi monitorizare case de schimb valutar şi alte domenii, evaluare, raportare şi avize din cadrul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor - vicepreşedinte"
2. La anexa nr. 1, nota va avea următorul cuprins:
"NOTĂ:
În cazul absenţei motivate sau al vacanţei postului, directorul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor este înlocuit de directorul adjunct al aceleiaşi direcţii, care exercită toate atribuţiile preşedintelui conform prezentului ordin.
În cazul absenţei motivate sau al vacanţei postului, şeful Serviciului de autorizare şi monitorizare case de schimb valutar şi alte domenii, evaluare, raportare şi avize este înlocuit de şeful Serviciului de autorizare operatori din domenii reglementate specific şi de soluţionare a contestaţiilor din domeniul produselor accizabile din cadrul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor, care exercită toate atribuţiile vicepreşedintelui conform prezentului ordin.
În cazuri justificate, la şedinţele comisiei, în locul membrilor vor putea participa înlocuitorii desemnaţi de aceştia."
3. La anexa nr. 2, la articolul 5, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
"ART. 5
(1) Direcţia de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanţelor va pune la dispoziţia membrilor comisiei, cu cel puţin două zile lucrătoare înainte, ordinea de zi şi notele de prezentare întocmite în urma analizării fiecărei documentaţii."
4. La anexa nr. 2, la articolul 6, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
"(2) Fiecare documentaţie va fi prezentată printr-o notă care va cuprinde propunerea de soluţionare formulată de direcţia de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanţelor şi va fi semnată de către directorul acesteia sau de înlocuitorul său, după caz. Membrii comisiei îşi fundamentează votul pe baza informaţiilor conţinute de notele de prezentare. "
5. În tot cuprinsul ordinului sintagma „un reprezentant al Direcţiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanţelor“ se înlocuieşte cu sintagma „un reprezentant al Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor“.
ART. II
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.909/2019 pentru aprobarea criteriilor referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de bilete de valoare, a componenţei şi procedurii de lucru a Comisiei pentru autorizarea unităţilor emitente de bilete de valoare, precum şi a componenţei echipei de specialişti prevăzute la art. 22 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.045/2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 269 din 9 aprilie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 13 alineatul (1), prima liniuţă va avea următorul cuprins:
" un reprezentant al Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor;"
2. La articolul 13 alineatul (1), ultima liniuţă se abrogă.
3. La anexa nr. 1, punctele 1 şi 2 vor avea următorul cuprins:
"1. Directorul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor - preşedinte
2. Şeful Serviciului de autorizare şi monitorizare case de schimb valutar şi alte domenii, evaluare, raportare şi avize din cadrul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor - vicepreşedinte"
4. La anexa nr. 1, nota va avea următorul cuprins:
"NOTĂ:
În cazul absenţei motivate sau al vacanţei postului, directorul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor este înlocuit de directorul adjunct al aceleiaşi direcţii, care exercită toate atribuţiile preşedintelui conform prezentului ordin.
În cazul absenţei motivate sau al vacanţei postului, şeful Serviciului de autorizare şi monitorizare case de schimb valutar şi alte domenii, evaluare, raportare şi avize este înlocuit de şeful Serviciului de autorizare operatori din domenii reglementate specific şi de soluţionare a contestaţiilor din domeniul produselor accizabile din cadrul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor, care exercită toate atribuţiile vicepreşedintelui conform prezentului ordin.
În cazuri justificate, la şedinţele comisiei, în locul membrilor vor putea participa înlocuitorii desemnaţi de aceştia."
5. La anexa nr. 2, articolul 4 va avea următorul cuprins:
"ART. 4
(1) Comisia se întruneşte ori de câte ori este necesar, pentru analiza situaţiilor care impun luarea unei decizii.
(2) Comisia este convocată de preşedintele sau vicepreşedintele acesteia, inclusiv la propunerea direcţiei de specialitate."
6. La anexa nr. 2, la articolul 5, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
"ART. 5
(1) Direcţia de specialitate pune la dispoziţia membrilor comisiei, cu cel puţin două zile lucrătoare înainte, ordinea de zi şi notele de prezentare întocmite în urma analizării fiecărei documentaţii."
7. La anexa nr. 2, la articolul 7, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
"ART. 7
(1) Comisia analizează propunerile din notele de prezentare întocmite pentru fiecare documentaţie transmisă de operatorii economici, în vederea obţinerii autorizaţiei, conform prevederilor prezentului ordin. Membrii comisiei îşi fundamentează votul pe baza informaţiilor conţinute de notele de prezentare."
ART. III
Anexa la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 228/2014 pentru stabilirea componenţei Comisiei de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 121 din 18 februarie 2014, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Punctele 1 şi 2 vor avea următorul cuprins:
"1. Directorul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor - preşedinte
2. Şeful Serviciului de autorizare operatori din domenii reglementate specific şi de soluţionare a contestaţiilor din domeniul produselor accizabile din cadrul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor - vicepreşedinte"
2. Nota va avea următorul cuprins:
"NOTĂ:
În cazul vacanţei postului, directorul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor este înlocuit de directorul adjunct al aceleiaşi direcţii, care exercită toate atribuţiile preşedintelui.
În cazul absenţei motivate sau al vacanţei postului, şeful Serviciului de autorizare operatori din domenii reglementate specific şi de soluţionare a contestaţiilor din domeniul produselor accizabile este înlocuit de şeful Serviciului de autorizare şi monitorizare case de schimb valutar şi alte domenii, evaluare, raportare şi avize din cadrul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor, care exercită toate atribuţiile vicepreşedintelui conform prezentului ordin.
În cazuri justificate, la şedinţele comisiei, în locul membrilor vor putea participa înlocuitorii desemnaţi de aceştia."
ART. IV
Ordinul ministrului finanţelor, al ministrului afacerilor interne, al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi al preşedintelui Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor nr. 3.934/154/720/6.428/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1070 din 4 noiembrie 2022, se modifică după cum urmează:
1. La articolul alineatul (1), punctele 1 şi 2 vor avea următorul cuprins:
"1. directorul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor - preşedinte;
2. şeful Serviciului de autorizare şi monitorizare case de schimb valutar şi alte domenii, evaluare, raportare şi avize din cadrul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor - vicepreşedinte;"
2. La articolul 1, alineatele (2) şi (3) vor avea următorul cuprins:
"(2) În cazul absenţei motivate sau al vacanţei postului, directorul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor este înlocuit de directorul adjunct al aceleiaşi direcţii, care exercită toate atribuţiile preşedintelui.
(3) În cazul absenţei motivate sau al vacanţei postului, şeful Serviciului de autorizare şi monitorizare case de schimb valutar şi alte domenii, evaluare, raportare şi avize este înlocuit de şeful Serviciului de autorizare operatori din domenii reglementate specific şi de soluţionare a contestaţiilor din domeniul produselor accizabile din cadrul Direcţiei domenii reglementare specifică din cadrul Ministerului Finanţelor, care exercită toate atribuţiile vicepreşedintelui conform prezentului ordin."
ART. V
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul finanţelor,
Carmen Moraru,
secretar de stat
Bucureşti, 26 iulie 2024.
Nr. 4.076.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: