Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Ţinând cont de obligaţia asumată prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă - componenta 16 privind înfiinţarea şi operaţionalizarea ghişeelor unice de eficienţă energetică, jalonul 523, ţintele 524 şi 525, văzând Referatul Direcţiei generale dezvoltare regională, inovare şi societate digitalizată nr. 57.407 din 23.09.2024, în temeiul: - art. 6 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2024 privind înfiinţarea reţelei naţionale de ghişee unice de eficienţă energetică; – art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei şi ministrul investiţiilor şi proiectelor europene emit prezentul ordin. ART. 1 Prezentul ordin reglementează activităţile specifice pentru implementarea investiţiilor I4: Schemă de granturi sub formă de bonuri valorice pentru accelerarea utilizării energiei din surse regenerabile de către gospodării şi I7: Schema de granturi sub formă de bonuri valorice pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a gospodăriilor din componenta 16: REPowerEU a Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, denumit în continuare PNRR, care se desfăşoară în cadrul ghişeelor unice de eficienţă energetică. ART. 2 Prezentul ordin se aplică apelurilor de proiecte în cadrul componentei 16: REPowerEU a Planului naţional de redresare şi rezilienţă, investiţia I4 - Schemă de granturi sub formă de bonuri valorice pentru accelerarea utilizării energiei din surse regenerabile de către gospodării şi investiţia I7 - Schema de granturi sub formă de bonuri valorice pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a gospodăriilor, lansate de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene după intrarea în vigoare a acestuia. ART. 3 Verificarea privind conformitatea administrativă şi eligibilitatea proiectelor depuse în cadrul apelurilor prevăzute la art. 2 se realizează de către ghişeele unice de eficienţă energetică, denumite în continuare GUEE, prin utilizarea grilelor din anexa 2 - Lista GUEE de verificare a eligibilităţii beneficiarilor finali la ghidul specific aplicabil investiţiei 4 (I4) sau investiţiei 7 (I7), anexa 2 fiind parte integrantă din ghidurile specifice aprobate prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 6.251/2024 pentru I7 şi Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 6.252/2024 pentru I4. ART. 4 În urma operaţionalizării reţelei naţionale de ghişee unice, în scopul asigurării comunicării operative la nivelul reţelei, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, precum şi asociaţiile de dezvoltare intercomunitară, unde este cazul, transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, denumit în continuare MDLPA, şi Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, denumit în continuare MIPE, datele de contact ale persoanelor responsabile cu activitatea stabilită prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2024 privind înfiinţarea reţelei naţionale de ghişee unice de eficienţă energetică, precum şi linkul către secţiunea specifică de pe site-ul propriu. ART. 5 (1) GUEE asigură sprijinul pentru MIPE în implementarea investiţiilor I4 şi I7, prin informarea publicului cu privire la mecanismele de accesare a fondurilor aferente investiţiilor I4 şi I7 pentru implementarea proiectelor, prin intermediul unei secţiuni dedicate pe site-ul instituţiei, cu respectarea prevederilor Manualului de identitate vizuală al PNRR. (2) În limitele bugetelor aprobate la nivelul consiliilor judeţene sau al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, precum şi al asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară, după caz, informarea publicului, inclusiv a consumatorilor vulnerabili de energie, se poate realiza, fără a avea caracter limitativ, prin instrumente de vizibilitate şi promovare precum: a) website dedicat/subpagină web dedicată, postări dedicate pe conturile de social media ale instituţiei, unde există; b) comunicate de presă, anunţuri de presă; c) afişe, broşuri; d) evenimente/dezbateri, sesiuni de training/workshopuri. (3) MIPE, în calitate de coordonator de reformă, în baza datelor colectate şi existente la nivel naţional, transmite către GUEE lista consumatorilor vulnerabili de energie, precum şi lista operatorilor economici validaţi, în vederea diseminării şi promovării investiţiilor I4 şi I7 în teritoriu, cu sprijinul autorităţilor publice locale, după caz. (4) Listele enunţate la alin. (3) vor fi transmise cu cel puţin 15 zile înainte de datele de depunere a proiectelor, dispuse prin ghidurile specifice aferente investiţiilor I4 şi I7. ART. 6 (1) GUEE va publica în secţiunea dedicată pe site-ul instituţiei, va afişa în loc vizibil la sediul acesteia şi va trimite primarilor unităţilor administrativ-teritoriale lista operatorilor economici înscrişi şi validaţi de către MIPE, în vederea alegerii/selectării acelui/acelor operator/operatori care să depună cerere de finanţare în numele beneficiarilor finali, în calitate de solicitant de finanţare. (2) Împreună cu autorităţile administraţiei publice locale GUEE facilitează interacţiunea dintre consumatorii vulnerabili de energie şi operatorii economici, în vederea încheierii contractelor comerciale. ART. 7 (1) În îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 6 alin. (4) lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2024, GUEE primeşte şi verifică dosarele depuse de către solicitanţii de finanţare, ca urmare a contractelor comerciale încheiate cu beneficiarii finali. (2) Solicitanţii de finanţare depun la registratură sau transmit la adresa de e-mail a GUEE dosarele complete ale beneficiarilor finali, constituite conform specificaţiilor din ghidul specific aplicabil, în vederea efectuării verificării acestora de către GUEE. (3) Dosarele depuse sau transmise electronic se înregistrează la consiliul judeţean sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, precum şi la asociaţia de dezvoltare intercomunitară, după caz, prin grija personalului GUEE, prin atribuirea numerelor de înregistrare şi menţionarea datelor de depunere. (4) Înregistrarea şi verificarea dosarelor se realizează în ordinea dată de data şi ora depunerii/transmiterii solicitărilor, pe principiul „primul depus, primul evaluat“. În cazul depunerii sau transmiterii dosarelor prin e-mail într-un format centralizat, înregistrarea acestora se va realiza în funcţie de ordinea alfabetică a numelor de familie ale beneficiarilor finali. (5) Dosarele sunt repartizate personalului din cadrul GUEE în vederea efectuării verificărilor în conformitate cu ghidul specific aplicabil, pe baza unui sistem de evaluare de tip Da/Nu/Nu este cazul, şi utilizând formularul din anexa 2 - Lista GUEE de verificare a eligibilităţii beneficiarilor finali la ghidul specific prevăzut la art. 3. (6) În situaţia în care personalul GUEE constată lipsa anumitor documente sau a anumitor informaţii, acesta poate transmite solicitări de clarificări/completări. (7) Prin transmiterea scrisorii de clarificări beneficiarul final nu îşi pierde locul în lista dosarelor înregistrate. (8) Lista de verificare se închide după expirarea termenului de depunere a clarificărilor, dacă este cazul, cu înscrierea în lista de verificare a rezultatelor verificărilor, ţinând cont şi de solicitările de clarificări şi răspunsurile la acestea. (9) Lista de verificare aferentă fiecărui dosar, semnată de către persoana care a realizat verificarea, avizată/aprobată de superiorul ierarhic/conducătorul instituţiei, după caz, se comunică solicitantului, în termen de 3 zile lucrătoare de la închiderea acesteia, în copie conformă cu originalul sau în format electronic semnat/ă cu semnătură electronică extinsă, în vederea anexării la cererea de finanţare pe care acesta o depune în platforma PNRR. (10) În cazul în care GUEE constată că a fost deja depus şi verificat un dosar pentru un beneficiar final, indiferent de operatorul ales, GUEE respinge direct acel dosar/acele dosare depus(e) ulterior pentru acelaşi beneficiar final, fără a mai efectua verificările prevăzute anterior. (11) Lista de verificare se întocmeşte şi se comunică solicitantului, în termen de 3 zile lucrătoare de la închiderea acesteia, inclusiv în cazul în care dosarul beneficiarului final a fost respins ca urmare a neîndeplinirii condiţiilor specifice şi/sau a transmiterii răspunsului neclar sau incomplet la solicitarea de clarificări. (12) Transmiterea rezultatului evaluării se realizează prin poştă electronică (e-mail), prin scrisoare recomandată sau orice alte mijloace agreate la nivelul fiecărui GUEE. ART. 8 Fiecare GUEE va transmite către MIPE, în a treia zi lucrătoare a săptămânii, lista dosarelor validate, în vederea centralizării informaţiilor şi asigurării transparenţei cu privire la gradul de accesare a bonurilor valorice. ART. 9 (1) În îndeplinirea atribuţiilor specifice prevăzute la art. 6 alin. (4) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2024, personalul GUEE realizează, pe bază de eşantion, verificări pe teren cu privire la modul în care au fost implementate investiţiile I4 şi I7 din componenta 16 REPowerEU, atât pe perioada de implementare a investiţiilor I4 şi I7, cât şi ex post, după plata de către MIPE a sumelor aferente ultimelor bonuri valorice în cadrul programului. (2) Aceste verificări au următoarele obiective: a) confirmarea conformităţii: verificarea faptului că investiţiile au fost implementate conform specificaţiilor şi cerinţelor prevăzute în ghidul specific şi cu respectarea angajamentelor asumate prin cererea de finanţare; b) evaluarea impactului: asigurarea că investiţiile realizate îşi ating indicatorii prevăzuţi în ghidul specific şi cererea de finanţare; c) identificarea problemelor: detectarea oricăror probleme sau deficienţe în implementare pentru a putea fi corectate şi pentru a îmbunătăţi eficienţa investiţiilor; d) transparenţă şi responsabilitate: asigurarea transparenţei în utilizarea fondurilor publice şi a responsabilităţii implementării corecte a proiectelor finanţate. ART. 10 (1) Eşantionul va fi stabilit trimestrial, distinct pentru fiecare investiţie. Astfel, în primele 15 zile de la finalul fiecărui trimestru, se va selecta un eşantion de beneficiari finali dintre cei pentru care au fost plătite bonuri valorice de către MIPE în trimestrul de referinţă. (2) Eşantionul va fi stabilit de MIPE, conform metodologiei de selecţie prevăzute în procedurile proprii. (3) Lista beneficiarilor finali selectaţi în eşantion se comunică personalului GUEE, în vederea planificării verificărilor pe teren. (4) Lista cuprinde informaţiile minime prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin. (5) Odată cu comunicarea listei, MIPE va pune la dispoziţia GUEE documentele proiectului relevante pentru verificările ce urmează a fi realizate. ART. 11 (1) Pe baza listei beneficiarilor finali selectaţi în eşantion, în termen de 10 zile lucrătoare, personalul GUEE elaborează şi aprobă planificarea trimestrială a verificărilor în teren, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin. (2) În termen de 2 zile lucrătoare de la aprobarea planificării aceasta se va comunica MIPE. (3) MIPE, atât în calitate de coordonator de reforme şi investiţii, cât şi în calitate de coordonator naţional, poate decide participarea, împreună cu personalul GUEE, la una sau mai multe verificări în teren dintre cele cuprinse în planificarea GUEE. În acest caz, MIPE va notifica GUEE cu privire la verificările la care va participa, cel mai târziu cu 2 zile lucrătoare înainte de data planificată a fiecărei verificări. (4) Cu cel mult 2 zile lucrătoare înainte de data planificată pentru verificarea în teren, conform anexei nr. 3 la prezentul ordin, GUEE informează despre data şi ora planificate pentru verificarea în teren atât beneficiarul final selectat în eşantion, cât şi operatorul economic care a depus proiectul în numele acestuia. (5) Operatorul economic va fi notificat exclusiv prin mijloace electronice, în timp ce informarea beneficiarului final se va face prin telefon, e-mail sau scrisoare recomandată, personalul GUEE asigurându-se că aceştia au fost informaţi în mod corespunzător. (6) În situaţia în care beneficiarul final şi/sau operatorul economic solicită reprogramarea verificării din motive obiective, GUEE poate reprograma verificarea la o dată ulterioară, fără a depăşi 10 zile lucrătoare de la data planificată iniţial. În acest caz se vor transmite alte informări, cuprinzând şi motivele reprogramării invocate de beneficiarul final şi/sau operatorul economic. (7) Personalul GUEE şi, dacă este cazul, personalul MIPE se deplasează la locaţiile selectate şi efectuează verificările aplicabile fiecărei entităţi. (8) Verificările includ evaluarea implementării fizice a investiţiilor, interviuri cu beneficiarul final şi operatorul economic şi colectarea de dovezi fotografice sau video, dacă este necesar. (9) Personalul GUEE realizează verificările şi completează raportul privind verificarea pe teren, prevăzut în anexa nr. 4 la prezentul ordin. (10) Raportul privind verificarea pe teren se poate completa olograf, la locaţie, sau utilizând mijloace electronice, inclusiv la birou, finalizând elaborarea şi semnarea acestuia în cel mult 2 zile lucrătoare de la data verificării. (11) O copie a raportului prevăzut la alin. (10), semnat olograf sau semnat electronic, după caz, se înmânează sau se transmite prin mijloace electronice, după caz, atât operatorului economic, cât şi beneficiarului final, în cel mult 2 zile lucrătoare de la semnarea acestuia, în vederea luării la cunoştinţă asupra rezultatelor verificărilor realizate de GUEE. ART. 12 (1) După finalizarea verificărilor aferente tuturor beneficiarilor finali incluşi într-un eşantion, dar nu mai târziu de primele 15 zile de la finalul trimestrului următor celui pentru care s-a selectat eşantionul, GUEE centralizează rezultatele rapoartelor de verificare pe teren şi transmit către MIPE, exclusiv prin mijloace electronice, cu adresă de înaintare, utilizând modelul prevăzut în anexa nr. 5 la prezentul ordin, un raport detaliat al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6 la prezentul ordin. (2) MIPE analizează informaţiile cuprinse în rapoartele detaliate şi decide asupra oricăror acţiuni corective necesare, în conformitate cu legislaţia aplicabilă şi procedurile proprii. (3) MIPE colaborează cu ghişeele unice de eficienţă energetică şi alte părţi implicate pentru a remedia deficienţele identificate şi pentru a asigura îmbunătăţirea procesului de implementare a investiţiilor. (4) În situaţia existenţei unor sesizări sau în urma identificării de către GUEE sau MIPE a unor nereguli cu potenţial caracter sistematic sau a altor riscuri, eşantionul poate fi suplimentat de către MIPE, cu respectarea prevederilor art. 10 alin. (2)-(5). ART. 13 (1) În desfăşurarea activităţilor prevăzute în prezentul ordin personalul GUEE are obligaţia de a respecta prevederile aferente conflictului de interese, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 70/2022 privind prevenirea, verificarea şi constatarea neregulilor/dublei finanţări, a neregulilor grave apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora şi recuperarea creanţelor rezultate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2023. (2) În aplicarea prevederilor alin. (1) personalul GUEE are obligaţia să depună o declaraţie pe propria răspundere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 7 la prezentul ordin, cel mai târziu înainte de realizarea primei verificări. ART. 14 Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin. ART. 15 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, Adrian-Ioan Veştea Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene, Adrian Câciu ANEXA 1 Lista beneficiarilor finali selectaţi în eşantion
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Lista beneficiarilor finali selectaţi în eşantion │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Trimestrul .... - anul .... │
├────┬─────────────────────────┬────────────┬───┬───────────┬────────────┬──────────────┬───┬───────────┬───────────┤
│ │ │ │ │Nr. │Datele de │Numele şi │ │ │ │
│Nr. │ │Denumirea │CUI│contract de│contact ale │prenumele │ │Localizarea│Tipul │
│crt.│Componenta-Investiţia-Axa│operatorului│/ │finanţare/ │operatorului│beneficiarului│CNP│investiţiei│investiţiei│
│ │ │economic │CIF│Codul │economic │final │ │ │ │
│ │ │ │ │proiectului│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼────────────┼───┼───────────┼────────────┼──────────────┼───┼───────────┼───────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │
├────┼─────────────────────────┼────────────┼───┼───────────┼────────────┼──────────────┼───┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────────────┴────────────┴───┴───────────┴────────────┴──────────────┴───┴───────────┴───────────┘
ANEXA 2 Planificarea trimestrială a verificărilor pe teren
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Planificarea trimestrială a verificărilor pe teren │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Eşantionul aferent trimestrului .... - anul .... │
├────┬─────────────────────────┬────────────┬───┬───────────┬────────────┬──────────────┬───┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────────┬──────────┤
│ │ │ │ │Nr. │Datele de │Numele şi │ │ │ │ │Numele şi │ │
│Nr. │ │Denumirea │CUI│contract de│contact ale │prenumele │ │Localizarea│Tipul │Data │prenumele │ │
│crt.│Componenta-Investiţia-Axa│operatorului│/ │finanţare/ │operatorului│beneficiarului│CNP│investiţiei│investiţiei│planificată│responsabilului│Observaţii│
│ │ │economic │CIF│Codul │economic │final │ │ │ │ │de verificare │ │
│ │ │ │ │proiectului│ │ │ │ │ │ │OSS │ │
├────┼─────────────────────────┼────────────┼───┼───────────┼────────────┼──────────────┼───┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────┼──────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │11 │12 │
├────┼─────────────────────────┼────────────┼───┼───────────┼────────────┼──────────────┼───┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────────────┴────────────┴───┴───────────┴────────────┴──────────────┴───┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────────┴──────────┘
NOTE: 1. Coloanele 0-9 se vor prelua din Lista beneficiarilor finali selectaţi în eşantion. 2. Coloanele 10-12 se vor completa de personalul ghişeului unic de eficienţă energetică. ANEXA 3 Informare privind verificarea pe teren Către: ...............(denumirea operatorului economic)............ În atenţia domnului/doamnei ............................................................., reprezentant legal Către: domnul/doamna .............(denumirea beneficiarului final)......... Vă informăm că în data de ........................., începând cu ora ..........., se va efectua o verificare pe teren, în conformitate cu prevederile Ordinului .............................., pentru gospodăria care a beneficiat de sprijin în cadrul componentei 16 - REPowerEU - investiţia .................... din PNRR, aflată la locaţia: .....................(strada, numărul, codul poştal, localitatea, municipiul, judeţul)..................... Verificarea în teren va fi efectuată de către personalul ghişeului unic de eficienţă energetică din cadrul consiliului judeţean/agenţiei de dezvoltare intercomunitară/Consiliului Municipiului Bucureşti, împreună cu reprezentaţi ai MIPE (dacă este cazul). Obiectivele verificării pe teren sunt: [ ] verificarea faptului că investiţiile au fost implementate conform specificaţiilor şi cerinţelor prevăzute în ghidul specific şi cu respectarea angajamentelor asumate prin cererea de finanţare; [ ] asigurarea că investiţiile realizate îşi ating indicatorii prevăzuţi în ghidul specific şi cererea de finanţare; [ ] detectarea oricăror probleme sau deficienţe în implementare pentru a putea fi corectate şi pentru a îmbunătăţi eficienţa investiţiilor; [ ] asigurarea transparenţei în utilizarea fondurilor publice şi a responsabilităţii implementării corecte a proiectelor finanţate. Având în vedere natura verificărilor, vă adresăm rugămintea să asiguraţi disponibilitatea personalului responsabil de implementarea proiectului şi să asiguraţi accesul la toată documentaţia referitoare la proiect, precum şi în locaţiile în care se află clădirile/echipamentele care fac obiectul proiectului. Pentru informaţii suplimentare vă rugăm să ne contactaţi la tel. .................., dl/dna ....................... .
┌──────────────────┬───────────────────┐
│Cu stimă, │ │
│…………………………… │ │
│nume/prenume, │ │
│funcţie │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Avizat │Întocmit │
│…………………………… │…………………………… │
│nume/prenume, │nume/prenume, │
│funcţie │funcţie │
└──────────────────┴───────────────────┘
ANEXA 4
┌──────────────────────────────────────┐
│Raport privind verificarea pe teren │
│nr. …./data….. │
├──────────────────────────────────────┤
│Data vizitei: se va selecta data. │
├──────────────────────────────────────┤
│Participanţi la verificarea pe teren: │
├──────────────────────────────────────┤
│Din partea ghişeului unic de eficienţă│
│energetică: consiliul judeţean/agenţia│
│de dezvoltare intercomunitară/ │
│Consiliul Municipiului Bucureşti │
├──────────────────────────┬───────────┤
│Numele şi prenumele: │Funcţia: │
├──────────────────────────┼───────────┤
│Numele şi prenumele: │Funcţia: │
├──────────────────────────┴───────────┤
│Din partea operatorului economic: │
│denumirea operatorului economic (lider│
│şi partener, dacă este cazul)^1 │
├──────────────────────────────────────┤
│Lider: ………………… │
├──────────────────────────┬───────────┤
│Numele şi prenumele: │Funcţia: │
├──────────────────────────┴───────────┤
│Partener: ………………. │
├──────────────────────────┬───────────┤
│Numele şi prenumele: │Funcţia: │
├──────────────────────────┴───────────┤
│Din partea beneficiarului final │
├──────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele: │
└──────────────────────────────────────┘
^1 Se va adapta în funcţie de situaţie. Investiţia: [ ] investiţia 7 - Schema de granturi sub formă de bonuri valorice pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a gospodăriilor: [ ] axa I - renovare ce vizează eficienţa energetică combinată cu instalarea de panouri solare pe clădirile rezidenţiale unifamiliale, numai pentru gospodăriile sărace din punct de vedere energetic şi pentru consumatorii de energie vulnerabili [ ] axa II - renovare ce vizează eficienţa energetică a clădirilor rezidenţiale unifamiliale [ ] Investiţia 4 - Schema de granturi sub formă de bonuri valorice pentru accelerarea utilizării energiei din surse regenerabile de către gospodării Secţiunea 1 - Beneficiar final şi localizarea investiţiei Beneficiar final: ..............(numele şi prenumele).................. CNP: ................................. Se va completa adresa locului de implementare^2 ..............(strada, numărul, codul poştal, localitatea, municipiul, judeţul)............ Secţiunea a 2-a - Operator economic (lider şi partener, dacă este cazul)^2 Operator economic: .................................................................. (lider, dacă este cazul) CUI/CIF: ................................................... Operator economic (partener): .................................................. (dacă este cazul) CUI/CIF: ................................................... ^2 Se va adapta în funcţie de situaţie. Secţiunea a 3-a - Verificări realizate cu privire la investiţie
┌─────┬──────────────┬──┬──┬──────┬─────────────────────────┐
│Nr. │Obiectul │ │Nu│Nu │Observaţii/Documente │
│crt. │verificării │Da│^3│este │verificate │
│ │ │ │ │cazul.│ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│ │Localizarea │ │ │ │ │
│ │investiţiei │ │ │ │ │
│ │corespunde cu │ │ │ │ │
│ │cea │[ │[ │ │ │
│1 │specificată în│] │] │[ ] │ │
│ │cererea de │ │ │ │ │
│ │finanţare şi │ │ │ │ │
│ │cererea de │ │ │ │ │
│ │transfer. │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│ │Participanţii │ │ │ │ │
│ │s-au prezentat│ │ │ │ │
│ │în data şi la │ │ │ │ │
│ │locul │ │ │ │ │
│ │programat, au │ │ │ │ │
│ │asigurat │ │ │ │ │
│ │accesul │ │ │ │ │
│2 │neîngrădit la │[ │[ │[ ] │ │
│ │investiţie şi │] │] │ │ │
│ │au pus la │ │ │ │ │
│ │dispoziţie │ │ │ │ │
│ │toate │ │ │ │ │
│ │documentele │ │ │ │ │
│ │necesare │ │ │ │ │
│ │realizării │ │ │ │ │
│ │verificărilor.│ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│ │Au fost │ │ │ │ │
│ │realizate │ │ │ │ │
│ │activităţile │ │ │ │ │
│ │eligibile │ │ │ │ │
│3 │pentru care │ │ │ │ │
│ │s-au acordat │ │ │ │ │
│ │bonurile │ │ │ │ │
│ │valorice? După│ │ │ │ │
│ │cum urmează: │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│3.1 │pentru │ │ │ │ │
│ │investiţia 4 │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│ │instalarea │ │ │ │ │
│ │unui sistem de│ │ │ │ │
│ │panouri │ │ │ │ │
│ │fotovoltaice │ │ │ │ │
│ │(cu o │ │ │ │ │
│ │capacitate │ │ │ │ │
│ │netă de cel │ │ │ │Contract comercial nr. │
│ │puţin 3 kW) │ │ │ │............/data │
│ │Specificaţiile│[ │[ │ │............... │
│3.1.1│sistemului de │] │] │[ ] │Proces-verbal de recepţie│
│ │panouri │ │ │ │la terminarea lucrărilor │
│ │fotovoltaice │ │ │ │nr. .........../data │
│ │îndeplinesc │ │ │ │................ │
│ │specificaţiile│ │ │ │ │
│ │minime │ │ │ │ │
│ │prevăzute în │ │ │ │ │
│ │anexa la │ │ │ │ │
│ │ghidul │ │ │ │ │
│ │specific? │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│ │instalarea de │ │ │ │ │
│ │sisteme de │ │ │ │ │
│ │stocare a │ │ │ │ │
│ │energiei │ │ │ │ │
│ │electrice (cu │ │ │ │ │
│ │o capacitate │ │ │ │ │
│ │utilizabilă de│ │ │ │ │
│ │stocare a │ │ │ │ │
│ │energiei │ │ │ │Contract comercial nr. │
│ │electrice de │ │ │ │............/data │
│ │cel puţin 5 │ │ │ │............... │
│3.1.2│kW) │[ │[ │[ ] │Proces-verbal de recepţie│
│ │Specificaţiile│] │] │ │la terminarea lucrărilor │
│ │sistemului de │ │ │ │nr. .........../data │
│ │stocare a │ │ │ │................ │
│ │energiei │ │ │ │ │
│ │electrice │ │ │ │ │
│ │îndeplinesc │ │ │ │ │
│ │specificaţiile│ │ │ │ │
│ │minime │ │ │ │ │
│ │prevăzute în │ │ │ │ │
│ │anexa la │ │ │ │ │
│ │ghidul │ │ │ │ │
│ │specific? │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│ │pentru │ │ │ │ │
│3.2 │investiţia 7 -│ │ │ │ │
│ │axa I │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│ │reabilitarea │ │ │ │ │
│ │termică a │ │ │ │ │
│ │elementelor de│ │ │ │ │
│ │anvelopă a │ │ │ │ │
│ │clădirii prin:│ │ │ │ │
│ │i. izolarea │ │ │ │ │
│ │termică a │ │ │ │ │
│ │peretelui │ │ │ │ │
│ │exterior şi a │ │ │ │Contract comercial nr. │
│ │faţadei; │ │ │ │............/data │
│ │ii. lucrări de│ │ │ │............... │
│3.2.1│înlocuire a │[ │[ │[ ] │Proces-verbal de recepţie│
│ │tâmplăriei │] │] │ │la terminarea lucrărilor │
│ │exterioare │ │ │ │nr. .........../data │
│ │existente cu │ │ │ │................ │
│ │tâmplărie │ │ │ │ │
│ │termoizolantă,│ │ │ │ │
│ │incluzând │ │ │ │ │
│ │ferestre şi │ │ │ │ │
│ │uşi; │ │ │ │ │
│ │iii. izolarea │ │ │ │ │
│ │termică a │ │ │ │ │
│ │acoperişului/ │ │ │ │ │
│ │planşeului │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│ │instalarea │ │ │ │ │
│ │sistemelor │ │ │ │Contract comercial nr. │
│ │fotovoltaice │ │ │ │............/data │
│ │de generare de│[ │[ │ │............... │
│3.2.2│energie │] │] │[ ] │Proces-verbal de recepţie│
│ │electrică, cu │ │ │ │la terminarea lucrărilor │
│ │o capacitate │ │ │ │nr. .........../data │
│ │netă de cel │ │ │ │................ │
│ │puţin 3 kW │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│ │pentru │ │ │ │ │
│3.3 │investiţia 7 -│ │ │ │ │
│ │axa II │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│ │reabilitarea │ │ │ │ │
│ │termică a │ │ │ │ │
│ │elementelor de│ │ │ │ │
│ │anvelopă a │ │ │ │ │
│ │clădirii prin:│ │ │ │ │
│ │i. izolarea │ │ │ │ │
│ │termică a │ │ │ │ │
│ │peretelui │ │ │ │ │
│ │exterior şi a │ │ │ │Contract comercial nr. │
│ │faţadei; │ │ │ │............/data │
│ │ii. lucrări de│ │ │ │............... │
│3.3.1│înlocuire a │[ │[ │[ ] │Proces-verbal de recepţie│
│ │tâmplăriei │] │] │ │la terminarea lucrărilor │
│ │exterioare │ │ │ │nr. .........../data │
│ │existente cu │ │ │ │................ │
│ │tâmplărie │ │ │ │ │
│ │termoizolantă,│ │ │ │ │
│ │incluzând │ │ │ │ │
│ │ferestre şi │ │ │ │ │
│ │uşi; │ │ │ │ │
│ │iii. izolarea │ │ │ │ │
│ │termică a │ │ │ │ │
│ │acoperişului/ │ │ │ │ │
│ │planşeului │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│ │Certificatul │ │ │ │ │
│ │de racordare │ │ │ │ │
│ │(CR) │ │ │ │ │
│ │actualizat a │ │ │ │ │
│ │fost │ │ │ │ │
│ │prezentat? │ │ │ │ │
│ │În situaţia în│ │ │ │ │
│ │care CR │ │ │ │ │
│ │actualizat nu │ │ │ │ │
│ │a fost obţinut│ │ │ │ │
│ │şi se află în │ │ │ │ │
│ │curs de │ │ │ │ │
│ │obţinere, │ │ │ │Aviz tehnic de raportare/│
│ │beneficiarul │ │ │ │Certificat de racordare │
│ │poate depune │ │ │ │nr. ......../data │
│ │cererea de │ │ │ │............... │
│ │transfer │ │ │ │sau │
│ │însoţită de │ │ │ │dovada demarării │
│ │dovada │[ │[ │ │procesului de obţinere a │
│4 │demarării │] │] │[ ] │ATR-ului/actualizării CR,│
│ │procesului de │ │ │ │respectiv: │
│ │obţinere a CR │ │ │ │Document ...... nr. │
│ │(dovada │ │ │ │....../ data │
│ │înregistrării │ │ │ │.....................; │
│ │la/ │ │ │ │Document ...... nr. .....│
│ │transmiterii │ │ │ │/ data │
│ │prin platforme│ │ │ │..................... │
│ │online către │ │ │ │ │
│ │instituţiile │ │ │ │ │
│ │abilitate a │ │ │ │ │
│ │documentelor │ │ │ │ │
│ │necesare │ │ │ │ │
│ │obţinerii CR).│ │ │ │ │
│ │CR-ul se va │ │ │ │ │
│ │depune, în │ │ │ │ │
│ │acest caz, cel│ │ │ │ │
│ │târziu până la│ │ │ │ │
│ │31 august │ │ │ │ │
│ │2026. │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│ │Certificatul │ │ │ │ │
│ │de performanţă│ │ │ │ │
│ │energetică │ │ │ │ │
│ │final a fost │ │ │ │ │
│ │prezentat şi │ │ │ │ │
│ │din conţinutul│ │ │ │ │
│ │acestuia │ │ │ │ │
│ │rezultă │ │ │ │ │
│ │conformarea cu│ │ │ │Certificat de performanţă│
│ │cerinţele de │ │ │ │energetică nr. │
│ │eligibilitate,│ │ │ │............/ │
│ │după cum │ │ │ │data │
│ │urmează: │ │ │ │.........................│
│ │- reducerea │ │ │ │Creştere cu ......% │
│5 │consumului │[ │[ │[ ] │Valoarea iniţială: │
│ │anual de │] │] │ │............. Valoarea │
│ │energie │ │ │ │finală: ............... │
│ │primară de │ │ │ │Clasa iniţială: │
│ │minimum 30% în│ │ │ │................... │
│ │comparaţie cu │ │ │ │Clasa finală: │
│ │starea de │ │ │ │..................... │
│ │prerenovare? │ │ │ │ │
│ │- trecerea │ │ │ │ │
│ │clădirii │ │ │ │ │
│ │într-o clasă │ │ │ │ │
│ │energetică │ │ │ │ │
│ │superioară în │ │ │ │ │
│ │comparaţie cu │ │ │ │ │
│ │starea de │ │ │ │ │
│ │prerenovare? │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│ │Beneficiarul │ │ │ │ │
│ │final │ │ │ │ │
│ │semnalează │ │ │ │ │
│ │dificultăţi în│[ │[ │ │ │
│6 │finalizarea │] │] │[ ] │ │
│ │investiţiei │ │ │ │ │
│ │proiectului? │ │ │ │ │
│ │Dacă da, │ │ │ │ │
│ │detaliaţi. │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼──┼──┼──────┼─────────────────────────┤
│ │Operatorul │ │ │ │ │
│ │economic │ │ │ │ │
│ │semnalează │ │ │ │ │
│ │dificultăţi în│ │ │ │ │
│7 │derularea şi/ │[ │[ │[ ] │ │
│ │sau │] │] │ │ │
│ │finalizarea │ │ │ │ │
│ │proiectului? │ │ │ │ │
│ │Dacă da, │ │ │ │ │
│ │detaliaţi. │ │ │ │ │
└─────┴──────────────┴──┴──┴──────┴─────────────────────────┘
^3 Pentru verificările la care s-a bifat coloana Nu se va preciza în coloana Observaţii motivul care a condus la neîndeplinirea cerinţei. Comentarii privind verificările realizate
┌──────────────────────────────────────┐
└──────────────────────────────────────┘
Secţiunea a 4-a - Alte informaţii
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──┬──┬──────────┐
│Echipamente │Da│Nu│Observaţii│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│Investiţia prevede achiziţia de echipamente? │[ │[ │ │
│Dacă da, se vor detalia echipamentele achiziţionate: │] │] │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┴──────────┤
│Panouri fotovoltaice: │
│• model ......................... │
│• nr. de bucăţi .................... │
│• putere instalată .............. kw/panou, ............... kw/sistem │
│• capacitate netă ............. kw/sistem │
│• alte informaţii relevante ...................... │
│Invertor: │
│• model ......................... │
│• modul de comunicare ...................... │
│• alte informaţii relevante ...................... │
│Sistem de stocare: │
│• model ......................... │
│• nr. de bucăţi ......................... │
│• capacitate netă ................ kw/sistem │
│• alte informaţii relevante ...................... │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──┬──┬──────────┤
│Echipamentele sunt instalate? │[ │[ │ │
│ │] │] │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│Echipamentele sunt puse în funcţiune? │[ │[ │ │
│ │] │] │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│Lucrări, doar în cazul investiţiei 7 │Da│Nu│Observaţii│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│Lucrările realizate corespund cu cele prevăzute în contractul comercial/ │ │ │ │
│procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor? │[ │[ │ │
│Dacă se constată diferenţe/neconcordanţe, se vor detalia: │] │] │ │
│............................................................................................│ │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┴──────────┘
Secţiunea a 5-a - Activităţi de informare şi publicitate
┌────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Activităţi obligatorii │Elemente obligatorii │
├────────────┬───────────┼─────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┤
│ │ │Conformitatea materialelor de informare/promovare │ │
│ │ ├──────────────────┬──────────────────────┬───────────┼─────────────┤
│ │ │Sigle/Logouri │ │Expunerea │ │
│ │Activitatea│obligatorii (sigla│ │s-a │Materialul │
│ │a fost │UE, cu textul │ │realizat │îndeplineşte,│
│Activitate │realizată: │„Finanţat de │Text obligatoriu - │într-un loc│din punctul │
│ │Da/Nu/Nu │Uniunea Europeană │„PNRR. Finanţat de │vizibil/ │de vedere al │
│ │este cazul.│NextGenerationEU“,│Uniunea Europeană - │anunţul a │conţinutului,│
│ │ │sigla Guvernului │UrmătoareaGeneraţieUE“│fost │cerinţele │
│ │ │României, logoul │ │publicat pe│pentru PNRR? │
│ │ │PNRR - siglă şi │ │site/în │ │
│ │ │slogan) │ │mass-media?│ │
├────────────┼───────────┼──────────────────┼──────────────────────┼───────────┼─────────────┤
│Anunţ de │ │ │ │ │ │
│început al │..... │..... │..... │..... │..... │
│proiectului │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼──────────────────┼──────────────────────┼───────────┼─────────────┤
│Anunţ de │ │ │ │ │ │
│finalizare a│..... │..... │..... │..... │..... │
│proiectului │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼──────────────────┼──────────────────────┼───────────┼─────────────┤
│Panou │..... │..... │..... │..... │..... │
│temporar │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼──────────────────┼──────────────────────┼───────────┼─────────────┤
│Placă │..... │..... │..... │..... │..... │
│permanentă │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼──────────────────┼──────────────────────┼───────────┼─────────────┤
│Afiş │..... │..... │..... │..... │..... │
├────────────┼───────────┼──────────────────┼──────────────────────┼───────────┼─────────────┤
│Autocolant/ │..... │..... │..... │..... │..... │
│Plăcuţă │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼──────────────────┼──────────────────────┼───────────┼─────────────┤
│Scurtă │ │ │ │ │ │
│descriere a │ │ │ │ │ │
│proiectului │..... │..... │..... │..... │..... │
│pe site-ul │ │ │ │ │ │
│operatorului│ │ │ │ │ │
│economic │ │ │ │ │ │
└────────────┴───────────┴──────────────────┴──────────────────────┴───────────┴─────────────┘
┌──────────┬─────────────────────────────────────────┐
│Activităţi│Elemente opţionale │
│opţionale │ │
├──────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Activitate│Conformitatea materialelor de informare/ │
│de │promovare │
│comunicare│ │
├──────────┼──────────────────┬──────────────────────┤
│ │Sigle/Logouri │ │
│ │obligatorii (sigla│ │
│ │UE, cu textul │ │
│ │„Finanţat de │Text obligatoriu - │
│ │Uniunea Europeană │„PNRR. Finanţat de │
│ │NextGenerationEU“,│Uniunea Europeană - │
│ │sigla Guvernului │UrmătoareaGeneraţieUE“│
│ │României, logoul │ │
│ │PNRR - siglă şi │ │
│ │slogan) │ │
├──────────┼──────────────────┼──────────────────────┤
│Spot tv │..... │..... │
├──────────┼──────────────────┼──────────────────────┤
│Spot radio│..... │..... │
├──────────┼──────────────────┼──────────────────────┤
│Broşură │..... │..... │
├──────────┼──────────────────┼──────────────────────┤
│Etc. │..... │..... │
└──────────┴──────────────────┴──────────────────────┘
Secţiunea a 6-a^4 - Probleme care afectează implementarea optimă a proiectului
┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘
^4 Secţiunea vizează operatorul economic, respectiv proiectul în derulare pentru care s-a încheiat contractul de finanţare cu MIPE. Secţiunea a 7-a - Concluzii şi recomandări
┌──────────────────────────────────────┐
│Concluzii │
│În urma verificării pe teren cu │
│privire la modul în care a fost │
│implementată investiţia: │
│[ ] nu s-au constatat deficienţe; │
│[ ] s-au constatat deficienţe. │
│Recomandări │
│1. │
│2. │
│3. │
│Data-limită pentru răspuns/punere în │
│practică a recomandărilor: se va │
│selecta data. │
└──────────────────────────────────────┘
Întocmit
┌──────────────────┬────────┬──────────┐
│Numele şi │Funcţia:│Semnătura:│
│prenumele: │ │Data: │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│Numele şi │Funcţia:│Semnătura:│
│prenumele: │ │Data: │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │
└──────────────────┴────────┴──────────┘
Am luat la cunoştinţă: Din partea operatorului economic
┌──────────────────┬────────┬──────────┐
│Numele şi │Funcţia:│Semnătura:│
│prenumele: │ │Data: │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│Numele şi │Funcţia:│Semnătura:│
│prenumele: │ │Data: │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │
└──────────────────┴────────┴──────────┘
Din partea beneficiarului final
┌──────────────────┬────────┬──────────┐
│Numele şi │Funcţia:│Semnătura:│
│prenumele: │ │Data: │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │
└──────────────────┴────────┴──────────┘
ANEXA 5 Adresă de înaintare Nr. de înregistrare ............/data .................. Către: Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în calitate de coordonator de reforme şi investiţii În atenţia: Direcţiei Generale ................................... Subiect: Informare cu privire la finalizarea verificărilor aferente eşantionului nr. ......./data ........... pentru trimestrul .............. anul ......... Prin prezenta vă informăm că personalul Ghişeului unic de eficienţă energetică .............................. a finalizat toate verificările aferente eşantionului nr. ......./data ........... pentru trimestrul ..... anul ......, rezultând următoarele: - din totalul de ................... de beneficiari finali incluşi în eşantionul aferent judeţului ....................... au fost realizate verificări pe teren pentru ........ de beneficiari finali; – pentru un număr de ...... beneficiari finali au fost identificate deficienţe şi au fost formulate recomandări în urma verificării pe teren. Dintre recomandările formulate, până la data prezentei au fost implementate/puse în practică/remediate deficienţele pentru .................... beneficiari finali. Pentru diferenţa de ............. beneficiari finali nu s-a primit răspuns/nu au fost puse în practică/nu au fost remediate deficienţele, conform centralizatorului anexat. În concluzie, în urma verificărilor realizate:^1 - nu s-au constatat deficienţe; – s-au constatat deficienţe care au fost remediate în urma recomandărilor; – s-au constatat deficienţe majore care nu au putut fi remediate, conform raportului detaliat anexat. Certificăm corectitudinea informaţiilor completate în centralizatorul anexat. Anexăm prezentei raportul detaliat cuprinzând rezultatele verificărilor pe teren, în format electronic (Excel) şi semnat (.pdf). Cu stimă, Întocmit/Avizat/Aprobat^2 .................................................... ^1 Se va bifa doar una dintre variante, în acord cu datele cuprinse în raportul detaliat anexat. ^2 Secţiunea de avizare/aprobare se va adapta în funcţie de fluxul de aprobare sau procedurile interne aplicabile la nivelul fiecărui ghişeu, fiind obligatorie existenţa a cel puţin unui nivel de avizare/aprobare. ANEXA 6 GHIŞEUL UNIC DE EFICIENŢĂ ENERGETICĂ ...................... RAPORT DETALIAT al rezultatelor verificărilor pe teren pentru eşantionul nr. ...../data ...... pentru trimestrul ...... al anului ........
┌────┬───────────┬────────────┬───┬───────────┬────────────┬──────────────┬───┬───────────┬───────────┬────────────┬─────────────┬───────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Diferenţele │Raport de │ │
│ │ │ │ │Nr. │Datele de │Numele şi │ │ │ │identificate│verificare pe│Data │
│Nr. │Componenta-│Denumirea │CUI│contract de│contact │prenumele │ │Localizarea│Tipul │faţă de │teren nr. │verificării│
│crt.│Investiţia-│operatorului│/ │finanţare/ │ale │beneficiarului│CNP│investiţiei│investiţiei│lista │.........../ │(zz/ll/ │
│ │Axa │economic │CIF│Codul │operatorului│final │ │ │ │proiectelor,│data │aaaa) │
│ │ │ │ │proiectului│economic │ │ │ │ │unde este │.............│ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │cazul │ │ │
├────┼───────────┼────────────┼───┼───────────┼────────────┼──────────────┼───┼───────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼───────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │11 │12 │
├────┼───────────┼────────────┼───┼───────────┼────────────┼──────────────┼───┼───────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴────────────┴───┴───────────┴────────────┴──────────────┴───┴───────────┴───────────┴────────────┴─────────────┴───────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Verificări realizate cu privire la investiţii şi alte informaţii │
├────────────┬────────────┬─────────┬──────────┬───────────┬──────────┬─────────────────┬────────┬────────┬──────────┤
│ │ │ │ │ │Aviz │ │Consumul│Consumul│ │
│ │ │ │Capacitate│ │tehnic de │ │anual de│anual de│ │
│ │Capacitate │PVRTL │netă │ │racordare │Nr. ......../ │energie │energie │Reducerea │
│PVRTL sistem│netă sistem │sistem de│sistem de │PVRTL │(ATR) sau │data │primară │primară │consumului│
│de panouri │de panouri │stocare a│stocare a │reabilitare│Certificat│.................│- │- │de energie│
│fotovoltaice│fotovoltaice│energiei │energiei │termică │de │ATR/CR/documente │valoare │valoare │primară │
│ │- kw - │electrice│electrice │ │racordare │doveditoare │iniţială│finală │(%) │
│ │ │ │- kw - │ │(CR) │ │(kwh/mp/│(kwh/mp/│ │
│ │ │ │ │ │actualizat│ │an) │an) │ │
├────────────┼────────────┼─────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────────────┼────────┼────────┼──────────┤
│13 │14 │15 │16 │17 │18 │19 │20 │21 │22 │
├────────────┼────────────┼─────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────────────┼────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴────────────┴─────────┴──────────┴───────────┴──────────┴─────────────────┴────────┴────────┴──────────┘
┌───────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬───────────────┬──────────┐
│Activităţi │ │ │ │ │
│de │ │ │ │ │
│informare │Concluzii şi recomandări │ │ │ │
│şi │ │ │ │ │
│publicitate│ │Concluzii │Numele şi │ │
├───────────┼─────────┬──────────┬────────────┬─────────────┬─────────────┤finale, │prenumele │ │
│ │ │ │ │Recomandările│ │inclusiv în │responsabilului│Observaţii│
│Activitatea│ │ │ │au fost puse │ │urma │de verificare │ │
│a fost │ │Deficienţe│Au fost │în practică/ │Dacă da, se │recomandărilor│OSS │ │
│realizată │Concluzii│constatate│formulate │s-a primit │va completa │ │ │ │
│Da/Nu/Nu │ │(succint) │recomandări?│răspuns până │cu dovada │ │ │ │
│este cazul.│ │ │ │la data │implementării│ │ │ │
│ │ │ │ │prezentului │ │ │ │ │
│ │ │ │ │raport? │ │ │ │ │
├───────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────┤
│23 │24 │25 │26 │27 │28 │29 │30 │31 │
├───────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────┴─────────┴──────────┴────────────┴─────────────┴─────────────┴──────────────┴───────────────┴──────────┘
ANEXA 7 Declaraţie pe propria răspundere Nr. de înregistrare .................................. DECLARAŢIE privind conflictul de interese Subsemnatul, .............................................................., angajat în cadrul ......................................... în funcţia de ..................................................., cu atribuţii în verificarea dosarelor de finanţare ale beneficiarilor finali/verificarea pe teren a beneficiarilor finali selectaţi în eşantion aferente investiţiilor I4 şi I7 din componenta 16: RePowerEU a Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, care se desfăşoară în cadrul ghişeelor unice de eficienţă energetică, declar că: - am luat cunoştinţă de conţinutul art. 61 din Regulamentul financiar 2018/1.046 al Parlamentului European şi al Consiliului, care prevede că: "(1) Actorilor financiari în sensul capitolului 4 de la prezentul titlu şi celorlalte persoane, inclusiv autorităţi naţionale la orice nivel, implicate în execuţia bugetară în cadrul gestiunii directe, indirecte şi partajate a bugetului, inclusiv în elaborarea actelor pregătitoare corespunzătoare, precum şi în auditarea sau controlul bugetului le este interzis să ia măsuri care pot genera un conflict între propriile lor interese şi cele ale Uniunii. De asemenea, aceştia iau măsurile adecvate pentru a preveni apariţia unui conflict de interese în ceea ce priveşte funcţiile aflate în responsabilitatea lor şi pentru a aborda situaţiile care pot fi, în mod obiectiv, percepute ca un conflict de interese.(2) În cazul în care există un risc de conflict de interese care implică un membru al personalului unei autorităţi naţionale, persoana în cauză sesizează superiorul său ierarhic cu privire la acest aspect. Atunci când un astfel de risc există pentru personalul care intră sub incidenţa Statutului funcţionarilor, persoana în cauză sesizează ordonatorul de credite delegat relevant. Superiorul ierarhic sau ordonatorul de credite delegat relevant confirmă în scris dacă se constată existenţa unui conflict de interese. Atunci când se constată existenţa unui conflict de interese, autoritatea împuternicită să facă numiri sau autoritatea naţională relevantă se asigură că persoana în cauză încetează toate activităţile în legătură cu respectiva chestiune. Ordonatorul de credite delegat relevant sau autoritatea naţională relevantă se asigură că orice măsuri ulterioare adecvate se iau în conformitate cu legislaţia aplicabilă.(3) În sensul alineatului (1), un conflict de interese există în cazul în care exercitarea imparţială şi obiectivă a funcţiilor unui actor financiar sau ale unei alte persoane, menţionate la alineatul (1), este compromisă din motive care implică familia, viaţa afectivă, afinităţile politice sau naţionale, interesul economic sau orice alt interes personal direct sau indirect.“;" – am luat cunoştinţă de conţinutul art. 5 alin. (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 70/2022 privind prevenirea, verificarea şi constatarea neregulilor/dublei finanţări, a neregulilor grave apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora şi recuperarea creanţelor rezultate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2023, şi înţeleg următoarele situaţii care pot genera un conflict între interesele proprii şi interesele financiare ale Uniunii Europene: (1) persoanele fizice sau juridice care participă direct în procesul de elaborare ghiduri/evaluare/ selecţie/aprobare, după caz, a proiectelor nu pot fi în acelaşi timp şi solicitanţi/beneficiari finali şi/sau nu pot acorda servicii de consultanţă unui solicitant/beneficiar final; (2) nu au dreptul să fie implicate în mod direct în procesul de elaborare ghiduri/evaluare/ selecţie/aprobare/control, după caz, a cererilor de finanţare, respectiv de verificare/autorizare/plată/ control/audit, după caz, a cererilor de transfer/cererilor de transfer de fonduri următoarele persoane: - cele care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre solicitanţi sau fac parte din consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere/organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre solicitanţi; – sunt soţ/soţie, rudă până la gradul al doilea sau afin până la gradul al doilea inclusiv cu beneficiarii finali sau persoane care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre solicitanţi ori care fac parte din consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre solicitanţi; – se află în raporturi de muncă sau în alte raporturi contractuale cu solicitantul/beneficiarul final pe care îl verifică; (3) persoanele fizice sau juridice care au fost implicate în procesul de evaluare/selecţie/aprobare a cererilor de finanţare au obligaţia, pentru o perioadă de 12 luni de la semnarea contractului de finanţare, să nu se angajeze în raporturi de muncă sau în raporturi contractuale cu un solicitant pe care l-au verificat. Mă angajez ca, dacă descopăr sau constat în cursul activităţii proprii o legătură de natura celor prevăzute în legislaţia amintită în raport cu solicitanţii/beneficiarii finali care fac obiectul verificărilor, să semnalez imediat şefului ierarhic, să încetez să particip la procesul de verificare şi să mă abţin de la a lua orice decizii care pot genera un conflict interese. Mă angajez, de asemenea, că voi păstra confidenţialitatea asupra tuturor informaţiilor/datelor/ documentelor de care iau cunoştinţă în cursul activităţii mele şi voi folosi informaţiile obţinute în conformitate cu prevederile legale comunitare şi naţionale. Totodată, la încheierea/întreruperea/suspendarea temporară a activităţii, declar că mă voi asigura că atribuţiile locului de muncă ulterior nu vor fi în conflict de interese, definit conform legii, cu activităţile desfăşurate în cadrul investiţiilor I4 şi I7 din componenta 16 - RePowerEU din PNRR şi că voi declara persoanei responsabile pentru gestionarea resurselor umane/şefului ierarhic superior locul de muncă ulterior/atribuţiile ce le voi desfăşura pentru a asigura monitorizarea conflictului de interese după plecarea definitivă/temporară din funcţie. Am luat la cunoştinţă că falsul în declaraţii este pedepsit potrivit art. 326 din Codul penal. Am întocmit prezenta declaraţie potrivit art. 5 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 70/2022, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2023. Data ........................ Semnătura .................................. ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.