Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.041 din 22 martie 2024  privind modificarea şi completarea Metodologiei de selecţie a personalului din România pentru posturi didactice din cadrul sistemului şcolilor europene, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.475/2018     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 4.041 din 22 martie 2024 privind modificarea şi completarea Metodologiei de selecţie a personalului din România pentru posturi didactice din cadrul sistemului şcolilor europene, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.475/2018

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 276 din 1 aprilie 2024
    În temeiul Legii nr. 356/2007 pentru aderarea României la Convenţia privind definirea statutului şcolilor europene, adoptată la Luxemburg la 21 iunie 1994,
    având în vedere Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederilor Statutului personalului detaşat la şcolile europene,
    în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
    ART. I
    Metodologia de selecţie a personalului din România pentru posturi didactice din cadrul sistemului şcolilor europene, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.475/2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 339 din 18 aprilie 2018, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 4 alineatul (1), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:
    "g) subcomisia de evaluare a nivelului de competenţă lingvistică specificat de profilul postului, în situaţia în care nu este prezentat un certificat lingvistic în acord cu profilul postului, formată din 2 evaluatori."

    2. La articolul 5, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Subcomisia pentru evaluarea probei scrise în specialitate şi subcomisia de evaluare a nivelului de competenţă lingvistică au următoarele atribuţii:
    a) elaborează subiectele şi baremele de evaluare, asigurând confidenţialitatea acestora;
    b) evaluează lucrările scrise;
    c) transmit secretariatului comisiei de selecţie rezultatele evaluării candidaţilor la proba scrisă de specialitate şi la proba de evaluare a nivelului de competenţă lingvistică."

    3. La articolul 6 alineatul (1) litera d), pct. 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3) certificat lingvistic recunoscut internaţional, valabil la data susţinerii concursului, care atestă cunoaşterea aprofundată a uneia dintre limbile engleză/franceză/germană, având nivelul de competenţă lingvistică specificat de profilul postului pentru care candidează. În cazul în care candidatul nu deţine un certificat lingvistic recunoscut internaţional, valabil la data susţinerii concursului, candidatul va susţine un test lingvistic."

    4. La articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Documentele menţionate la alin. (1) lit. a)-c), lit. d) pct. 2 şi 4 şi lit. h) sunt obligatorii pentru validarea dosarului de înscriere, în etapa de verificare administrativă, conform grilei din anexa nr. 2 la prezenta metodologie."

    5. La articolul 7 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:
    "e) test de competenţe lingvistice în conformitate cu profilul postului, dacă dosarul de înscriere nu cuprinde un certificat lingvistic recunoscut internaţional, valabil la data susţinerii concursului, care atestă cunoaşterea aprofundată a uneia dintre limbile engleză/franceză/germană, având nivelul de competenţă lingvistică specificat de profilul postului pentru care candidează."

    6. După articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 10^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 10^1
    (1) Candidaţii declaraţi admişi ca urmare a evaluării activităţii profesionale şi care nu au prezentat un certificat de competenţă lingvistică susţin proba de verificare a nivelului lingvistic, ca probă scrisă. Rezultatul admis/respins este transmis candidatului imediat după evaluarea acestuia de către membrii comisiei de concurs.
    (2) Candidaţii prevăzuţi la alin. (1) trebuie să demonstreze nivelul lingvistic prevăzut la art. 6 alin. (1) lit. d) pct. 3.
    (3) Subiectele şi baremele de evaluare pentru proba de verificare a nivelului lingvistic sunt elaborate de către membrii evaluatori din subcomisia de evaluare a nivelului de competenţă lingvistică, în conformitate cu bibliografia publicată pentru sesiunea de selecţie respectivă, pentru fiecare post/disciplină de concurs.
    (4) Proba de verificare a nivelului lingvistic se organizează în aceeaşi zi în care este programat interviul, anterior acestuia.
    (5) Proba de verificare a nivelului lingvistic se desfăşoară începând cu ora 10.00, durata de redactare a lucrării fiind de 2 ore.
    (6) În cazul în care candidatul este respins la proba de verificare a nivelului lingvistic, acesta nu mai poate participa la celelalte etape ale concursului."

    7. La articolul 11, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Candidaţii declaraţi admişi ca urmare a evaluării activităţii profesionale şi care au prezentat un certificat de competenţă lingvistică susţin interviul în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (4) lit. b), în prezenţa preşedintelui comisiei."

    8. Articolul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 27
    (1) Fiecărui profesor detaşat i se încheie contract de muncă pe durată determinată de maximum 9 ani, în temeiul art. 29 lit. a) pct. ii) şi iii) din statut, pentru postul din sistemul şcolilor europene pentru care a concurat. În cazuri excepţionale, conform art. 29 lit. a) pct. ii) şi iii) din statut, se poate acorda o prelungire a detaşării de până la 3 ani.
    (2) Personalul care şi-a încheiat detaşarea pe un post în sistemul şcolilor europene poate fi redetaşat de către Ministerul Educaţiei, conform statutului personalului detaşat la şcolile europene, în baza analizării performanţelor profesionale, cu avizul inspectorilor pentru şcoli europene."



    ART. II
    Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrului educaţiei,
                    Gigel Paraschiv,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 22 martie 2024.
    Nr. 4.041.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016