Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 4.020 din 7 aprilie 2020 privind derogarea de la prevederile legale în domeniul învăţământului superior, pe durata stării de urgenţă pe teritoriul României
EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 299 din 9 aprilie 2020
În baza prevederilor art. 136, 137, 138, 143, 144 şi ale art. 300 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 49 şi ale art. 51 alin. (1) din Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României,
luând în considerare Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă (CNSSU) nr. 7/2020 privind aprobarea Hotărârii Grupului de suport tehnico-ştiinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României nr. 9/2020, potrivit căruia se recomandă „utilizarea unor metode didactice alternative de învăţământ“,
în temeiul art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării,
ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.
ART. I
Metodologia-cadru de organizare şi desfăşurare a examenelor de licenţă/diplomă şi disertaţie, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 6.125/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 7 din 4 ianuarie 2017, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
1. La articolul 13, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (3^1) şi (3^2), cu următorul cuprins:
"(3^1) Prin derogare de la alin. (3), pentru anul universitar 2019-2020, pe perioada stării de urgenţă, în baza autonomiei universitare, cu respectarea calităţii actului didactic şi cu asumarea răspunderii publice, probele menţionate la alin. (1) pentru examenul de licenţă/diplomă se pot desfăşura şi on-line, în baza unei proceduri aprobate de către senatul universitar, cu condiţia ca universitatea să dispună de o platformă electronică adecvată.
(3^2) Susţinerea în varianta on-line trebuie să fie înregistrată integral, pentru fiecare absolvent în parte, şi arhivată la nivelul facultăţii."
2. La articolul 18, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:
"(2^1) Prin derogare de la alin. (2), pentru anul universitar 2019-2020, pe perioada stării de urgenţă, în baza autonomiei universitare, cu respectarea calităţii actului didactic şi cu asumarea răspunderii publice, susţinerea lucrării de disertaţie se poate desfăşura şi on-line, în baza unei proceduri aprobate de către senatul universitar, cu condiţia ca universitatea să dispună de o platformă electronică adecvată.
(2^2) Susţinerea în varianta on-line trebuie să fie înregistrată integral, pentru fiecare absolvent în parte, şi arhivată la nivelul facultăţii."
ART. II
Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea procesului de obţinere a atestatului de abilitare, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. 3.121/2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 107 din 10 februarie 2015, se completează după cum urmează:
1. La articolul 12, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
"(1^1) Pentru anul universitar 2019-2020, pe perioada stării de urgenţă, în baza autonomiei universitare, cu asumarea răspunderii publice, susţinerea tezei de abilitare se poate desfăşura şi on-line, în baza unei proceduri aprobate de către senatul universitar, cu condiţia ca universitatea să dispună de o platformă electronică adecvată.
(1^2) Susţinerea în varianta on-line trebuie să fie înregistrată integral, pentru fiecare candidat în parte, şi arhivată la nivelul IOSUD."
2. La articolul 12, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) Prin derogare de la alin. (1), pentru anul universitar 2019-2020, pe perioada stării de urgenţă, în baza autonomiei universitare, cu asumarea răspunderii publice, în urma susţinerii on-line, comisia de specialitate pentru evaluarea tezei de abilitare întocmeşte on-line un raport de evaluare, care cuprinde propunerea de acceptare sau respingere a tezei de abilitare, precum şi motivaţia deciziei luate. Raportul va fi semnat electronic de către membrii comisiei."
ART. III
(1) Pe durata stării de urgenţă, fiind suspendată activitatea didactică directă (interacţiunea „faţă în faţă“), instituţiile de învăţământ superior din sistemul naţional de învăţământ, în baza autonomiei universitare, cu respectarea calităţii actului didactic şi cu asumarea răspunderii publice, vor utiliza metode didactice alternative de învăţământ (platforme on-line).
(2) Cadrele didactice vor raporta săptămânal, către responsabilii desemnaţi de conducerea facultăţilor/departamentelor, activitatea desfăşurată prin intermediul platformelor on-line.
(3) Activităţile didactice de tipul laboratoare, proiecte, activităţi de cercetare etc., care impun interacţiunea „faţă în faţă“, vor fi recuperate în sistem modular, intensiv, după încetarea stării de urgenţă.
(4) Pe perioada stării de urgenţă, având în vedere infrastructura din universităţi, activităţile de evaluare a studenţilor se pot desfăşura şi on-line, în baza unei proceduri aprobate de către senatul universitar.
ART. IV
Direcţia generală învăţământ universitar, Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare şi instituţiile de învăţământ superior vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. V
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei şi cercetării,
Cristina Monica Anisie
Bucureşti, 7 aprilie 2020.
Nr. 4.020.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: