Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 39 din 19 aprilie 2018  privind structura organizatorică la nivelul Ministerului Afacerilor Interne în calitate de operator  de program pentru Programul Afaceri Interne, finanţat prin Mecanismul financiar norvegian  pe perioada de programare 2014-2021    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 39 din 19 aprilie 2018 privind structura organizatorică la nivelul Ministerului Afacerilor Interne în calitate de operator de program pentru Programul Afaceri Interne, finanţat prin Mecanismul financiar norvegian pe perioada de programare 2014-2021

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 407 din 14 mai 2018
    Având în vedere:
    - atribuţiile stabilite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2017 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar Spaţiul Economic European 2014-2021 şi Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2017;
    – dispoziţiile Memorandumului de înţelegere dintre Regatul Norvegiei şi Guvernul României privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, publicat prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 2.101/2016;
    – necesitatea atingerii obiectivelor generale ale Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, precum şi importanţa realizării obiectivelor Programului Afaceri Interne, gestionat de către Ministerul Afacerilor Interne în calitate de operator de program,

    în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. 1
    Dispoziţii generale
    Prin prezentul ordin se reglementează structura organizatorică la nivelul Ministerului Afacerilor Interne în calitate de operator de program pentru Programul Afaceri Interne finanţat prin Mecanismul financiar norvegian pe perioada de programare 2014-2021, denumit în continuare MFN.

    ART. 2
    Definiţii
    Pentru scopurile prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele înţelesuri:
    a) Programul Afaceri Interne - programul finanţat prin MFN, gestionat de către Ministerul Afacerilor Interne, în calitate de operator de program (OP);
    b) structuri desemnate - structuri din cadrul Ministerului Afacerilor Interne desemnate să îndeplinească atribuţiile OP pentru Programul Afaceri Interne;
    c) structuri de specialitate - structuri din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, altele decât structurile desemnate, cum ar fi, dar fără a se limita la: Direcţia generală logistică, Direcţia generală juridică, Direcţia de audit public intern;
    d) autorităţile desemnate - instituţiile/autorităţile/organizaţiile definite şi/sau desemnate prin Memorandumul de înţelegere dintre Regatul Norvegiei şi Guvernul României privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, publicat prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 2.101/2016, şi prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2017 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European 2014-2021 şi Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2017;
    e) reprezentantul operatorului de program (ROP) - persoana desemnată să reprezinte Ministerul Afacerilor Interne în raporturile juridice rezultate din calitatea de OP pentru Programul Afaceri Interne;
    f) document extern - orice tip de document emis de OP către autorităţile desemnate, prin care sunt asumate angajamente şi obligaţii juridice sau financiare în numele OP;
    g) angajamente legale pe program - contractele de finanţare a proiectelor sau alte acte juridice din care rezultă ori ar putea rezulta o obligaţie pe seama fondurilor publice aferente Programului Afaceri Interne prevăzute în bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în calitate de ordonator principal de credite;
    h) comisia de evaluare - comisia responsabilă de evaluarea şi/sau selecţia propunerilor de proiecte.


    ART. 3
    Sistemul de management şi control
    În cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), în calitate de OP pentru Programul Afaceri Interne, se stabileşte următorul sistem de competenţe generale:
    a) secretarul general al MAI reprezintă Ministerul Afacerilor Interne în raporturile juridice rezultate din calitatea de OP pentru Programul Afaceri Interne;
    b) se desemnează Direcţia Fonduri Externe Nerambursabile ca structură responsabilă de managementul general al Programului Afaceri Interne, denumită în continuare DFEN;
    c) se desemnează Direcţia Generală Financiară ca unitate de plată, structură responsabilă de managementul financiar al Programului Afaceri Interne, denumită în continuare DGF;
    d) structurile de specialitate ale MAI vor acorda sprijin, conform atribuţiilor prevăzute în regulamentele proprii de organizare şi funcţionare, structurilor desemnate, la solicitarea acestora.


    ART. 4
    Programarea fondurilor
    (1) DFEN este punctul de contact al OP în relaţia cu autorităţile naţionale şi externe şi asigură informarea şi transmiterea către DGF a tuturor documentelor relevante privind Programul Afaceri Interne.
    (2) DFEN organizează şi conduce reuniunile Comitetului de cooperare aferent Programului Afaceri Interne.
    (3) DFEN organizează activităţile de informare şi consultare pentru elaborarea şi revizuirea documentelor de programare.
    (4) Documentele privind programarea, inclusiv revizuirile ulterioare, se elaborează de DFEN, se avizează de DGF şi se aprobă de ROP înainte de a fi transmise finanţatorilor spre aprobare.

    ART. 5
    Evaluarea şi selecţia proiectelor şi aprobarea granturilor
    (1) Evaluarea şi selecţia proiectelor se organizează de către DFEN şi se desfăşoară în conformitate cu prevederile cuprinse în capitolul 7 din Regulamentul privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 (denumit în continuare Regulamentul MFN 2014-2021). Comisia de evaluare a proiectelor este desemnată prin dispoziţia ROP şi este formată din minimum 3 membri, dintre care preşedintele care va face parte din DFEN şi va propune componenţa comisiei, precum şi cel puţin un membru extern structurilor desemnate ale OP. Atunci când este cazul, la solicitarea DFEN, din comisie pot face parte, în calitate de observatori, experţi din cadrul DGF, din cadrul structurilor de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne sau alţi specialişti din ţară sau din străinătate.
    (2) Şedinţele de evaluare ale proiectelor predefinite se pot desfăşura în România sau în Regatul Norvegiei. Selecţia proiectelor transmise în urma apelurilor de proiecte se va efectua în România.
    (3) Angajamentele legale pe program se semnează de către DFEN, se vizează de control financiar preventiv propriu şi se semnează de ROP.
    (4) Angajamentele legale pe program aferente cheltuielilor efectuate direct de către OP se semnează de DFEN, se vizează de control financiar preventiv propriu şi se semnează de ROP.
    (5) DFEN are următoarele atribuţii:
    a) în cadrul procesului de programare pentru proiectele predefinite şi apelurile de proiecte organizează selecţia acestora, elaborează documentaţia necesară şi primeşte aplicaţiile de proiect;
    b) verifică dacă proiectele propuse contribuie la obiectivele globale, la rezultatele şi obiectivele specifice Programului Afaceri Interne;
    c) verifică dacă proiectele propuse respectă Regulamentul MFN 2014-2021, Acordul de program şi legislaţia aplicabilă;
    d) realizează demersurile necesare pentru desemnarea comisiei de evaluare, asigură organizarea şedinţelor şi secretariatul comisiei de evaluare şi participă în cadrul comisiei de evaluare;
    e) verifică dacă cheltuielile prevăzute în propunerea de buget respectă criteriile administrative şi de eligibilitate stabilite prin Regulamentul MFN 2014-2021, Acordul de program şi legislaţia aplicabilă;
    f) elaborează modelul de contract de finanţare al proiectului;
    g) aprobă acordarea grantului şi iniţiază semnarea contractelor de finanţare a proiectului, în calitatea de compartiment de specialitate, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    h) gestionează administrativ Fondul de relaţii bilaterale la nivel de program.

    (6) DGF are următoarele atribuţii:
    a) avizează modelul de contract de finanţare al proiectului;
    b) asigură verificarea operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu, la nivelul OP, din punctul de vedere al legalităţii, regularităţii şi încadrării în limitele angajamentelor bugetare stabilite potrivit legii;
    c) acordă viza de control financiar preventiv propriu pe contractele de finanţare a proiectelor.


    ART. 6
    Informarea şi publicitatea
    (1) DFEN are următoarele atribuţii:
    a) elaborează planul de comunicare aferent Programului Afaceri Interne;
    b) asigură îndeplinirea cerinţelor de comunicare şi vizibilitate aferente Programului Afaceri Interne, conform cerinţelor Regulamentului MFN 2014-2021;
    c) organizează activităţile şi evenimentele de informare aferente Programului Afaceri Interne;
    d) verifică dacă promotorii de proiecte îşi îndeplinesc obligaţiile ce le revin referitoare la informare şi publicitate în conformitate cu prevederile Regulamentului MFN 2014-2021;
    e) asigură transparenţa, disponibilitatea şi diseminarea informaţiilor relevante în mediul virtual, a căror obligaţie de prezentare este menţionată în cuprinsul Regulamentului MFN 2014-2021.

    (2) DGF are următoarele atribuţii:
    a) comunică DFEN plăţile efectuate către promotorii de proiecte;
    b) asigură transparenţa şi disponibilitatea documentelor a căror obligaţie de prezentare este menţionată în cuprinsul Regulamentului MFN 2014-2021 şi în legislaţia incidentă.


    ART. 7
    Monitorizare, verificare şi control
    (1) DFEN are următoarele atribuţii:
    a) elaborează planurile anuale de monitorizare şi efectuează monitorizările anuale ale tuturor proiectelor din cadrul Programului Afaceri Interne;
    b) analizează şi centralizează informaţii privind progresul tehnic, financiar, fizic şi administrativ al proiectelor;
    c) verifică atingerea rezultatelor pentru fiecare proiect în parte în conformitate cu Regulamentul MFN 2014-2021, cu Acordul de program şi cu legislaţia aplicabilă;
    d) urmăreşte calitatea implementării Programului Afaceri Interne şi verifică progresul proiectelor raportat la rezultatele aşteptate;
    e) efectuează verificări administrative şi controale/verificări la faţa locului care acoperă aspecte tehnice, financiare, fizice şi administrative ale proiectelor pentru a se asigura că cheltuielile declarate de către promotorii de proiecte au fost efectiv efectuate şi sunt în conformitate cu reglementările aplicabile;
    f) efectuează controale la faţa locului care acoperă aspecte tehnice, fizice şi administrative în urma transmiterii Rapoartelor finale de către promotorii de proiecte;
    g) se asigură că legislaţia naţională şi a Uniunii Europene aplicabilă, inclusiv, dar nu limitat la legislaţia privind mediul, achiziţiile publice şi ajutorul de stat, este respectată;
    h) verifică din punct de vedere tehnic şi administrativ dacă contribuţia financiară este utilizată exclusiv pentru scopul Programului Afaceri Interne şi al proiectelor sale, conform prevederilor stipulate în legislaţia aplicabilă, şi dacă toate activele achiziţionate în cadrul Programului Afaceri Interne sunt folosite pentru scopurile prevăzute în Acordul de program;
    i) evaluează, pe baza datelor, informaţiilor şi stării de fapt prezentate şi asumate de promotorii de proiecte, angajamentul şi capacitatea acestora cu privire la implementarea proiectelor.

    (2) DGF are următoarele atribuţii:
    a) analizează şi centralizează informaţii privind progresul financiar al programului, prin monitorizarea regulată a sumelor angajate şi plăţilor efectuate la nivelul programului;
    b) comunică DFEN plăţile efectuate la nivelul programului;
    c) se asigură de existenţa unui sistem informatic pentru înregistrarea şi stocarea înregistrărilor contabile pe fiecare proiect din cadrul Programului Afaceri Interne şi de colectarea informaţiilor aferente implementării necesare pentru managementul financiar, raportări, monitorizări, verificări, audituri şi evaluări;
    d) efectuează verificări pentru a se asigura că promotorii de proiecte menţin fie un sistem contabil separat, fie o evidenţă contabilă adecvată pentru toate tranzacţiile aferente proiectelor.


    ART. 8
    Autorizarea cheltuielilor şi aprobarea sumelor solicitate
    DFEN are următoarele atribuţii:
    a) primeşte, verifică şi autorizează cheltuielile eligibile declarate de promotorii de proiecte în rapoartele intermediare şi finale, prin acordarea vizei „Bun de plată“;
    b) primeşte, verifică şi aprobă cererile de plată aferente avansului, plăţilor intermediare şi finale, transmise de promotorii de proiecte, prin acordarea vizei „Bun de plată“;
    c) efectuează operaţiunile specifice angajării, lichidării şi ordonanţării cheltuielilor şi certifică documentele justificative în privinţa realităţii şi legalităţii pentru tipurile de asistenţă financiară nerambursabilă aferente Programului Afaceri Interne, în calitate de compartiment de specialitate, conform atribuţiilor prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 9
    Managementul financiar
    DGF are următoarele atribuţii:
    a) deschide şi utilizează conturi bancare şi de trezorerie, purtătoare de dobândă, dedicate exclusiv primirii grantului şi efectuării de cheltuieli aferente Programului Afaceri Interne din aceste sume;
    b) deschide şi utilizează conturi bancare şi de trezorerie, dedicate gestionării costurilor de management;
    c) virează dobânda aferentă sumelor reprezentând grantul, conform Regulamentului MFN 2014-2021;
    d) efectuează pe parcursul exerciţiului bugetar, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, virări de credite de la acelaşi titlu sau de la alte titluri ori capitole de cheltuieli, în condiţiile legii;
    e) verifică operaţiunile specifice angajării şi ordonanţării cheltuielilor şi completează documentele aferente cu informaţiile din responsabilitatea compartimentului de contabilitate;
    f) organizează evidenţa contabilă a angajamentelor bugetare şi legale la nivelul programului;
    g) organizează contabilitatea cheltuielilor efectuate direct de operatorul de program;
    h) asigură verificarea operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu, la nivelul OP, din punctul de vedere al legalităţii, regularităţii şi încadrării în limitele angajamentelor bugetare stabilite potrivit legii;
    i) acordă viza de control financiar preventiv propriu pe toate operaţiunile supuse controlului financiar preventiv propriu, la nivelul OP;
    j) transferă sumele cuvenite promotorilor de proiecte;
    k) efectuează plăţile şi transferurile aferente operaţiunilor Programului Afaceri Interne.


    ART. 10
    Raportare
    (1) DFEN are următoarele atribuţii:
    a) este punctul de contact al OP în relaţia cu autorităţile naţionale şi externe;
    b) elaborează rapoartele intermediare, anuale şi raportul final şi estimarea cererilor de plată, conform dispoziţiilor relevante din Regulamentul MFN 2014-2021, şi le propune spre aprobarea ROP;
    c) completează informaţiile solicitate şi încarcă documentele relevante în sistemul informatic DoRIS şi le transmite autorităţii desemnate, conform prevederilor legale aplicabile.

    (2) DGF are următoarele atribuţii:
    a) verifică şi avizează documentele menţionate la alin. (1) lit. b), transmise de DFEN;
    b) comunică lunar Ministerului Finanţelor Publice virările şi redistribuirile de credite efectuate;
    c) raportează dobânda aferentă sumelor reprezentând grantul, acumulată în conturile prevăzute la art. 9 lit. a);
    d) transmite către DFEN informaţiile financiare gestionate care sunt necesare completării rapoartelor intermediare la nivel de program şi raportului final şi care sunt solicitate de către autorităţile competente.


    ART. 11
    Evaluare
    Structurile desemnate şi promotorii de proiecte au obligaţia să transmită informaţiile şi documentele solicitate de evaluatorii independenţi pentru îndeplinirea cerinţelor de evaluare ale Programului Afaceri Interne, conform prevederilor Regulamentului MFN 2014-2021.

    ART. 12
    Nereguli
    (1) Structurile desemnate asigură toate măsurile necesare şi adecvate pentru prevenirea neregulilor, în conformitate cu obligaţiile şi atribuţiile stabilite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Activitatea de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare/corecţiilor financiare se efectuează prin echipe de control, formate din reprezentanţi din cadrul structurilor desemnate.
    (3) Componenţa nominală a echipelor de control, durata, mandatul şi structura/structurile verificate se stabilesc prin dispoziţii ale ROP.
    (4) Echipa de control elaborează procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţei bugetare sau nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare, care se avizează de către structurile desemnate şi se aprobă de către ROP.
    (5) DFEN are următoarele atribuţii:
    a) înregistrarea şi evidenţa informaţiilor în Registrul neregulilor şi în Registrul debitorilor;
    b) desemnarea ofiţerului de nereguli pe program, responsabil de activitatea de înregistrare, monitorizare şi raportare a neregulilor;
    c) raportarea către autoritatea desemnată a tuturor suspiciunilor de nereguli, neregulilor constatate şi măsurilor întreprinse pentru recuperarea sumelor afectate de nereguli, conform prevederilor relevante cuprinse în capitolul 12 al Regulamentului MFN 2014-2021.

    (6) DGF are următoarele atribuţii:
    a) recuperarea creanţelor bugetare rezultate din nereguli;
    b) monitorizarea stingerii creanţelor bugetare rezultate din nereguli.


    ART. 13
    Proceduri şi instrucţiuni
    (1) Modul de realizare a activităţilor din responsabilitatea OP, etapele şi verificările efectuate de DFEN şi DGF se stabilesc prin proceduri proprii sau comune aprobate de ROP, după caz;
    (2) În aplicarea prezentului ordin, structurile desemnate pot emite precizări şi instrucţiuni proprii sau comune aprobate de ROP, după caz.

    ART. 14
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan

    Bucureşti, 19 aprilie 2018.
    Nr. 39.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016