Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 39 din 17 ianuarie 2005  privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 39 din 17 ianuarie 2005 privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 87 din 26 ianuarie 2005
În temeiul <>art. 10 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile ulterioare,
în baza prevederilor <>art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 4, precum şi ale <>art. 37 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Pentru aplicarea unitarã a prevederilor <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, şi a actelor normative care reglementau taxa pe valoarea adãugatã, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi juridice nerezidente, impozitul pe venit, înainte de intrarea în vigoare a Codului fiscal, se constituie Comisia fiscalã centralã la nivelul Ministerului Finanţelor Publice, denumitã în continuare Comisia.
ART. 2
(1) Comisia emite decizii pentru:
a) problemele de naturã fiscalã şi cele de procedurã fiscalã, prin coroborarea legislaţiei din domeniu cu legislaţia conexã, dupã caz, pentru care se impune o soluţionare unitarã în vederea eliminãrii interpretãrilor diferite în aplicarea legislaţiei;
b) problemele ce privesc conflictele de competenţã ivite între organele fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun;
c) cazurile în care aplicarea scutirii de taxã pe valoarea adãugatã pentru bunurile şi serviciile finanţate din fonduri nerambursabile nu se poate realiza conform <>art. 8 din anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 141/2004 .
(2) Comisia are competenţa de a emite şi soluţii fiscale individuale anticipate, în condiţiile <>art. 6 alin. (5)-(8) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
(1) Deciziile Comisiei se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(2) Soluţiile fiscale individuale anticipate, adoptate de Comisie, se semneazã de preşedintele şi vicepreşedintele Comisiei fiscale centrale şi se comunicã solicitantului.
ART. 4
(1) Comisia este formatã din 15 membri cu drept de vot, în componenţa prevãzutã în anexã. În cazul absenţei temeinic justificate a unuia dintre membrii Comisiei, va participa înlocuitorul de drept al acestuia.
(2) Comisia este coordonatã de secretarul de stat care rãspunde de politicã şi legislaţie fiscalã, în calitate de preşedinte, şi de secretarul de stat, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în calitate de vicepreşedinte.
(3) În cazul în care Comisia a fost învestitã cu o cerere pentru emiterea unei soluţii fiscale individuale anticipate, aceasta se suplimenteazã cu un membru care va fi directorul executiv adjunct care coordoneazã activitatea de inspecţie fiscalã din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.
(4) În cazul în care Comisia este sesizatã în legãturã cu soluţionarea unor conflicte de competenţã ce privesc bugetele locale, secretariatul va solicita Asociaţiei Comunelor din România, Asociaţiei Oraşelor din România, Asociaţiei Municipiilor din România, Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România, precum şi Ministerului Administraţiei şi Internelor desemnarea câte unui reprezentant în vederea completãrii Comisiei.
ART. 5
(1) În cadrul Comisiei funcţioneazã un secretariat format din 4 persoane, dintre care douã persoane din cadrul Direcţiei de politici şi legislaţie privind veniturile bugetului general consolidat, o persoanã din cadrul Direcţiei generale juridice şi o persoanã din cadrul proiectului "Codul de procedurã fiscalã".
(2) În cazul în care Comisia este sesizatã cu o cerere pentru emiterea unei soluţii fiscale individuale anticipate, aceasta se repartizeazã, în vederea analizei, unui grup de lucru constituit dintr-un reprezentant al Direcţiei generale de politici şi legislaţie privind veniturile bugetului general consolidat, un reprezentant al Direcţiei generale de inspecţie financiar-fiscalã din cadrul Administraţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, un reprezentant al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, un reprezentant al Direcţiei generale juridice şi un reprezentant al Direcţiei juridice din cadrul Administraţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(3) Reprezentanţii vor fi desemnaţi de conducerile direcţiilor menţionate la alin. (2). Reprezentantul Direcţiei de inspecţie financiar-fiscalã va fi coordonatorul grupului de lucru.
(4) Grupul de lucru va întocmi o notã de prezentare ce va conţine sinteza problematicii expuse, precum şi proiectul soluţiei fiscale individuale anticipate, propusã a fi adoptatã.
(5) Comisia poate solicita contribuabilului completarea cererii, prezentarea unor înscrisuri sau orice alte informaţii necesare soluţionãrii cererii.
ART. 6
(1) Directorii generali şi/sau adjuncţi în ale cãror atribuţii se regãseşte coordonarea impozitelor prevãzute la art. 1, denumiţi în continuare directori coordonatori, respectiv şeful proiectului "Codul de procedurã fiscalã", selecteazã problematica rezultatã din corespondenţa primitã care este de competenţa Comisiei.
(2) Ceilalţi membri ai Comisiei, alţii decât cei prevãzuţi la alin. (1), pot propune spre dezbatere, în vederea adoptãrii unor soluţii unitare, probleme din domeniul legislaţiei fiscale şi procedurilor fiscale prevãzute la art. 1.
(3) Directorii coordonatori, pentru problematica selectatã, precum şi ceilalţi membri ai Comisiei, pentru problemele pe care le supun spre dezbatere, asigurã elaborarea notei de prezentare şi soluţia propusã. Înscrierea pe ordinea de zi a notelor de prezentare şi a soluţiilor propuse se supune aprobãrii preşedintelui Comisiei.
ART. 7
(1) Comisia se întruneşte cel puţin o datã pe lunã sau ori de câte ori este nevoie, dupã cum urmeazã:
a) Comisia se poate întruni şi poate adopta decizii/soluţii fiscale individuale anticipate în prezenţa tuturor membrilor acesteia;
b) în cazul soluţionãrii unor conflicte de competenţã ce privesc bugetele locale, Comisia se poate întruni şi poate adopta decizii în prezenţa tuturor membrilor acesteia şi a tuturor reprezentanţilor desemnaţi potrivit art. 4 alin. (3).
(2) Deciziile şi soluţiile fiscale individuale anticipate se adoptã cu votul a cel puţin 9 membri.
(3) La lucrãrile Comisiei pot fi invitaţi sã participe fãrã drept de vot specialişti din cadrul direcţiilor de specialitate, precum şi coordonatorul grupului de lucru, în cazul în care Comisia analizeazã o cerere pentru emiterea unei soluţii fiscale individuale anticipate.
(4) Comisia analizeazã notele de prezentare şi soluţiile propuse, înscrise pe ordinea de zi, şi adoptã prin decizii soluţii unitare de aplicare a prevederilor legale sau, dupã caz, respinge soluţiile propuse, dacã acestea contravin prevederilor legale ori dacã nu sunt de competenţa Comisiei, în sensul art. 2 alin. (1).
(5) Comisia nu soluţioneazã probleme punctuale care nu presupun adoptarea unor soluţii unitare general aplicabile de cãtre toţi agenţii economici, acestea rezolvându-se potrivit atribuţiilor direcţiilor, prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Finanţelor Publice, şi potrivit legislaţiei specifice.
(6) În cazul în care Comisia a fost învestitã cu o cerere pentru emiterea unei soluţii fiscale individuale anticipate, aceasta va analiza nota de prezentare şi va adopta soluţia propusã de grupul de lucru sau va respinge motivat cererea.
ART. 8
(1) Secretariatul va ţine câte un registru pentru deciziile Comisiei şi pentru soluţiile fiscale individuale anticipate, în care se vor consemna:
- data şedinţei;
- participanţii (nominal);
- ordinea de zi;
- modul de votare a deciziilor/soluţiilor fiscale individuale anticipate;
- numãrul atribuit deciziei/soluţiilor fiscale individuale anticipate.
(2) Cu cel puţin 3 zile înaintea şedinţei, secretariatul distribuie membrilor Comisiei şi invitaţilor: nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii şi soluţiile propuse, sub semnãtura directorilor coordonatori, sau, dupã caz, a celorlalţi membri ai Comisiei. În cazul soluţiilor fiscale individuale anticipate, nota de prezentare se semneazã de coordonatorul grupului de lucru.
(3) Procesul-verbal al şedinţei Comisiei se redacteazã de secretariat, va fi semnat de membrii Comisiei sau de înlocuitorii de drept ai acestora.
(4) În termen de 3 zile de la data şedinţei, secretariatul Comisiei redacteazã decizia, care va conţine numai soluţiile aprobate de Comisie şi proiectul de ordin pe care îl va înainta spre aprobare ministrului finanţelor publice.
(5) Prin grija secretariatului şi a directorilor coordonatori decizia Comisiei se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(6) Prin grija secretariatului şi a coordonatorului grupului de lucru soluţia fiscalã individualã anticipatã se comunicã solicitantului şi organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului solicitant.
ART. 9
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin îşi înceteazã valabilitatea <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.033/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 677 din 28 iulie 2004.
ART. 10
(1) Soluţiile unitare adoptate prin decizii ale Comisiei şi aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice sunt aplicabile de la data intrãrii în vigoare a actului normativ în baza cãruia au fost date.
(2) Soluţiile fiscale individuale anticipate, adoptate de Comisie, sunt opozabile şi obligatorii faţã de organul fiscal de la data comunicãrii acestora, conform legii.
ART. 11
Anexa face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 12
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 17 ianuarie 2005.
Nr. 39.

ANEXĂ

COMPONENTA COMISIEI FISCALE CENTRALE


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Domeniul Statutul
crt.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 Secretar de stat Cu atribuţii in domeniul politicii preşedinte
si legislaţiei fiscale
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2 Secretar de stat Preşedintele Agenţiei Naţionale de vicepreşedinte
Administrare Fiscala
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3 Director general Direcţia generala de politici si membru
legislaţie privind veniturile bugetului
general consolidat
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4 Director general Direcţia generala juridica membru
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5 Director general Direcţia generala de gestiune a membru
impozitelor si contribuţiilor - ANAF
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6 Director general Direcţia generala de colectare a membru
creanţelor bugetare - ANAF
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7 Director general Direcţia generala de inspecţie membru
financiar-fiscala - ANAF
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8 Director general Direcţia generala de soluţionare a membru
contestaţiilor - ANAF
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9 Director general Direcţia generala de politici si membru
adjunct, care legislaţie privind veniturile bugetului
coordoneazã general consolidat
legislaţia privind
impunerea
persoanelor juridice
si a altor entitãţi
similare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10 Director general Direcţia generala de politici si membru
adjunct, care legislaţie privind veniturile bugetului
coordoneazã general consolidat
legislaţia privind
taxa pe valoarea
adãugata
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11 Director general Direcţia generala de politici si membru
adjunct care legislaţie privind veniturile bugetului
coordoneazã general consolidat
legislaţia privind
accizele
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12 Director Direcţia de reglementari contabile membru
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13 Director Direcţia juridica - ANAF membru
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14 Şef serviciu Serviciul legislaţie si armonizare TVA membru
in regim normal si regimuri speciale
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15 Şef proiect Proiectul "Codul de procedura fiscala" - membru
ANAF
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*16 Director executiv Direcţia de administrare a marilor membru
adjunct care contribuabili
coordoneazã
activitatea de
inspecţie fiscala
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
**17 Reprezentant Asociaţia Comunelor din România membru
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
**18 Reprezentant Asociaţia Oraşelor din România membru
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
**19 Reprezentant Asociaţia Municipiilor din România membru
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
**20 Reprezentant Uniunea Naţionala a Consiliilor Judeţene membru
din România
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
**21 Reprezentant Ministerul Administraţiei si Internelor membru
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*) numai in cazul in care se dezbat problemele prevãzute la art. 2
alin. (2).
**) numai in cazul in care se dezbat problemele prevãzute la
art. 4 alin. (3).

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016