Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 38 din 21 ianuarie 2025  privind publicarea acceptării amendamentelor la Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC.345(78) a Comitetului pentru protecţia mediului marin din 10 iunie 2022 şi, respectiv, prin Rezoluţia MSC.526(106) a Comitetului de siguranţă maritimă din 10 noiembrie 2022    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 38 din 21 ianuarie 2025 privind publicarea acceptării amendamentelor la Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC.345(78) a Comitetului pentru protecţia mediului marin din 10 iunie 2022 şi, respectiv, prin Rezoluţia MSC.526(106) a Comitetului de siguranţă maritimă din 10 noiembrie 2022

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 89 din 31 ianuarie 2025
    Având în vedere Referatul Direcţiei transport naval nr. 16.726/40 din 14.01.2025 privind acceptarea amendamentelor la Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC.345(78) a Comitetului pentru protecţia mediului marin din 10 iunie 2022 şi, respectiv, prin Rezoluţia MSC.526(106) a Comitetului de siguranţă maritimă din 10 noiembrie 2022,
    ţinând seama de prevederile art. 16(2)(f)(iii) şi ale art. 16(2)(g)(ii) din Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra la data de 17 februarie 1978, la care România a aderat prin Legea nr. 6/1993, precum şi ale art. VIII(b)(vi)(2) (bb) şi ale art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 1974), la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979,
    în temeiul art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Se publică amendamentele la Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC.345(78) a Comitetului pentru protecţia mediului marin din 10 iunie 2022 şi, respectiv, prin Rezoluţia MSC.526(106) a Comitetului de siguranţă maritimă din 10 noiembrie 2022, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Autoritatea Navală Română duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin-Mihai Grindeanu

    Bucureşti, 21 ianuarie 2025.
    Nr. 38.
    ANEXA 1

    REZOLUŢIE MEPC.345(78)
    (adoptată la 10 iunie 2022) Amendamente la Codul internaţional
    pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac
    al produselor chimice periculoase (Codul IBC) (Uşi etanşe la apă)
    Comitetul pentru protecţia mediului marin,
    amintind articolul 38(a) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului pentru protecţia mediului marin, conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine de către nave,
    amintind, de asemenea, Rezoluţia MEPC.19(22), prin care a adoptat Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), şi Rezoluţia MEPC.16(22), prin care Codul IBC a devenit obligatoriu în conformitate cu anexa II din Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL),
    amintind în plus articolul 16 din MARPOL şi regula 1.4 din anexa II la MARPOL referitoare la procedura de amendare a Codului IBC,
    luând în considerare, în cadrul celei de-a şaptezeci şi opta sesiune a sa, amendamentele propuse la Codul IBC privind uşile etanşe la apă,
    1 adoptă, în conformitate cu articolul 16(2)(d) din MARPOL, amendamentele la Codul IBC, al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
    2 stabileşte, în conformitate cu articolul 16(2)(f)(iii) din MARPOL, că amendamentele la Codul IBC se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2024, cu excepţia cazului în care, înainte de această dată, cel puţin o treime din părţi sau părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi comunicat Organizaţiei obiecţiile lor la aceste amendamente;
    3 invită părţile să ia notă că, în conformitate cu articolul 16(2)(g)(ii) din MARPOL, amendamentele la Codul IBC vor intra în vigoare la 1 iulie 2024, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
    4 solicită secretarului general, în conformitate cu articolul 16(2)(e) din MARPOL, să transmită tuturor părţilor la MARPOL copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor la Codul IBC conţinut în anexă;
    5 solicită, de asemenea, secretarului general să transmită membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la MARPOL copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale.
    REZOLUŢIA MSC.526(106)
    (adoptată la 10 noiembrie 2022) Amendamente la Codul internaţional
    pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac
    al produselor chimice periculoase (Codul IBC) (Uşi etanşe la apă)
    Comitetul de siguranţă maritimă,
    amintind articolul 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
    amintind, de asemenea, Rezoluţia MSC.4(48), prin care a adoptat Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), care a devenit obligatoriu conform capitolului VII din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), (Convenţia),
    amintind în plus articolul VIII(b) şi regula VII/8.1 din Convenţie privind procedura de amendare a Codului IBC,
    luând act de faptul că, la cea de-a şaptezeci şi opta sesiune a sa, Comitetul pentru protecţia mediului marin a adoptat amendamente la Codul IBC privind uşile etanşe la apă prin Rezoluţia MEPC.345(78), în vederea adoptării concomitente de către Comitetul de siguranţă maritimă,
    luând în considerare, la cea de-a o suta şasea sesiune a sa, amendamentele la Codul IBC propuse şi difuzate în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Convenţie,
    1 adoptă, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul IBC, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;
    2 stabileşte, în conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele trebuie să fie considerate ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2024, cu excepţia cazului în care, înainte de această dată, cel puţin o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
    3 invită guvernele contractante să ia notă de faptul că, în conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 iulie 2024, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
    4 solicită secretarului general, în conformitate cu articolul VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinut în anexă;
    5 solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
    ANEXA COMUNĂ

    la Rezoluţia MEPC.345(78) şi la Rezoluţia MSC.526(106)
    ANEXA 1

    Amendamente la Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor
    pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC) (Uşi etanşe la apă)
    CAP. 2
    Capacitatea de supravieţuire a navei şi amplasarea tancurilor de marfă
    2.9 Cerinţe de supravieţuire
    Punctul 2.9.2.1 se înlocuieşte cu următorul text:
    ".1 linia de plutire, ţinând cont de afundare, bandare şi asietă, trebuie să fie situată sub marginea inferioară a oricărei deschideri prin care se poate produce o inundare progresivă sau o inundare rapidă. Aceste deschideri trebuie să includă tubulaturile de aerisire şi deschiderile care sunt închise cu ajutorul uşilor sau capacelor etanşe la intemperii şi se pot exclude acele deschideri închise prin capacele gurilor de vizitare cu soclu şi fără soclu etanşe la apă, capacele mici etanşe la apă ale gurilor tancurilor de marfă care menţin o etanşeitate ridicată a punţii, uşile glisante etanşe la apă, acţionate de la distanţă, uşi de acces etanşe cu balamale, cu indicaţie de deschidere/închidere la nivel local şi pe puntea de navigaţie, de tip cu acţiune rapidă sau cu acţiune unică, care sunt închise în mod normal pe mare, uşi etanşe cu balamale care sunt închise în permanenţă şi hublourile de bordaj de tip fix;"



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016