Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 372 din 21 septembrie 2001  privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea modului de organizare a activitatii de imbunatatiri funciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 372 din 21 septembrie 2001 privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea modului de organizare a activitatii de imbunatatiri funciare

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 61 din 29 ianuarie 2002

Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor,
având în vedere prevederile <>art. 10 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2000 privind înfiinţarea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 440/2001 ,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, cu modificãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice pentru implementarea modului de organizare a activitãţii de îmbunãtãţiri funciare, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Societatea Nationala "Îmbunãtãţiri Funciare" S.A. va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga <>Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 65/2000 privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea modului de organizare a activitãţii de îmbunãtãţiri funciare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 264 din 13 iunie 2000.
ART. 4
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul agriculturii,
alimentaţiei şi pãdurilor,
Ilie Sarbu


ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
pentru implementarea modului de organizare a activitãţii de îmbunãtãţiri funciare

Structura organizatoricã a Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
Societatea Nationala "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor.
Conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" S.A. este asigurata de adunarea generalã a actionarilor, consiliul de administraţie şi de directorul general.
Societatea Nationala "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. are în structura sa o unitate centrala compusa din direcţii, servicii, birouri şi compartimente şi 41 de sucursale judeţene în teritoriu.
Structura organizatoricã a unitãţii centrale este formatã din compartimente functionale, astfel:
Atribuţiile Serviciului planificarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare şi a lucrãrilor de investiţii
1. Propune consiliului de administraţie indicatorii de plan pentru sucursalele Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A., în conformitate cu bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
2. Verifica şi aproba reactualizarea planurilor tehnice anuale în funcţie de evoluţia elementelor de cheltuieli care compun preţurile, tarifele şi salariile sau ca urmare a modificãrii bugetului de venituri şi cheltuieli şi a contractului colectiv de munca.
3. Controleazã la nivel de sucursala respectarea prevederilor din planurile tehnice aprobate în Consiliul de administraţie al Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" S.A. şi încadrarea în nivelurile de cheltuieli transmise prin bugetul de venituri şi cheltuieli.
4. Urmãreşte lunar modul de realizare a planului tehnic pe elemente de cheltuieli, raportate prin deconturi justificative şi devize financiare.
5. Analizeazã propunerile sucursalelor de introducere în plan a lucrãrilor de investiţii aflate în derulare, precum şi de promovare a unor lucrãri noi şi de reabilitare a celor existente, în vederea completãrii, modernizãrii şi retehnologizãrii, urmãrindu-se reducerea pierderilor de apa, economisirea energiei electrice şi reducerea consumurilor specifice pe resursele consumate, finanţate de la bugetul de stat sau din surse proprii.
6. Urmãreşte deschiderea de finanţare, asigurarea listelor de investiţii şi transmiterea la sucursale a acestora, în vederea încheierii contractelor sau a actelor adiţionale pentru derularea procesului investitional.
7. Propune introducerea în planul de proiectare a documentaţiilor tehnico-economice elaborate de proiectanţi la solicitarea sucursalelor, în limita alocaţiilor bugetare aprobate.
8. Urmãreşte stadiul realizarilor valorice la lucrãrile de investiţii stabilite şi aprobate prin programul de investiţii şi întocmeşte raportarile periodice solicitate de organele abilitate.
9. Participa la avizarea în Consiliului tehnico-economic a documentaţiilor tehnico-economice elaborate pentru obiectivele de investiţii din amenajãrile de îmbunãtãţiri funciare.
10. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
Atribuţiile Direcţiei managementului exploatãrii, întreţinerii şi reparaţiilor lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare, cadastru şi patrimoniu al imbunatatirilor funciare
1. Întocmeşte inventarul suprafeţelor amenajate cu lucrãri de irigaţii, desecare-drenaj, combaterea eroziunii solului din administrarea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A., conform dãrii de seama statistice A.G.R. 1I.F.;
2. Întocmeşte inventarul lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare din patrimoniul Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A., de pe suprafeţele amenajate cu lucrãri de îmbunãtãţiri funciare.
3. Analizeazã propunerile sucursalelor privind includerea în programul anual de întreţinere şi reparaţii a suprafeţelor amenajate cu lucrãri de îmbunãtãţiri funciare.
4. Analizeazã volumul lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii propuse de sucursale pentru a fi incluse în planurile tehnice.
5. Participa la stabilirea cuantumului resurselor financiare ce se repartizeazã sucursalelor pentru realizarea lucrãrilor incluse în planul tehnic.
6. Avizeazã documentaţiile tehnice de întreţinere şi reparaţii prezentate de sucursale.
7. Analizeazã propuneri de tehnologii noi în activitatea de întreţinere şi reparaţii şi propune aprobarea şi implementarea acestora în realizarea lucrãrilor.
8. Urmãreşte în teren realitatea execuţiei lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii, conform situaţiilor de lucrãri întocmite de sucursale.
9. Elaboreazã metodologia de întocmire a programelor de lucru şi înregistrare a realizarilor la nivel de formatie, sistem, sucursala.
10. Analizeazã propunerile sucursalelor pentru trecerea în conservare temporarã a unor amenajãri de irigaţii.
11. Propune programul de perfecţionare profesionalã a personalului din sucursale.
12. Participa la elaborarea normelor metodologice pentru acordarea alocaţiilor bugetare destinate acoperirii costului lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii şi al energiei electrice pentru pomparea apei în amenajãrile de irigaţii şi desecãri.
13. Coordoneazã acţiunea de completare şi imbunatatire a regulamentelor de funcţionare a amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare.
14. Face propuneri pentru echiparea suprafeţelor amenajate pentru irigat cu instalaţii moderne adecvate schemei hidrotehnice a sistemului de irigaţii.
15. Urmãreşte volumele de apa pompate în activitatea de irigaţii şi desecãri, încadrarea în consumurile specifice de energie electrica pentru 1.000 mc de apa pompata, încadrarea randamentului de funcţionare a sistemelor de irigaţii în randamentele aprobate prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
16. Urmãreşte consumul de energie electrica necesar pentru pomparea apei în sistemele de irigaţii şi desecãri şi face propuneri de alocare a fondurilor necesare, în funcţie de necesitãţile concrete ale sucursalelor.
17. Avizeazã normele tehnice şi tehnologiile rezultate din cercetarea ştiinţificã privind exploatarea, întreţinerea şi repararea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare şi colaboreazã în acest scop cu staţiunile experimentale ale Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu Sisesti".
18. Coordoneazã activitatea de prevenire şi combatere a inundatiilor, prin sucursalele care au în administrare construcţii cu rol de apãrare impotriva inundatiilor.
19. Verifica şi avizeazã planurile de apãrare impotriva inundatiilor, întocmite de sucursale; le supune aprobãrii conducerii Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" S.A. şi le prezintã spre avizare Comisiei centrale de apãrare impotriva inundatiilor din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului.
20. Urmãreşte înscrierea în planurile tehnice de întreţinere şi reparaţii a volumelor necesare pentru repararea lucrãrilor cu rol de apãrare.
21. Analizeazã propunerile sucursalelor pentru fondurile necesare acţiunilor de apãrare şi de constituire a stocurilor de materiale şi a mijloacelor de intervenţie.
22. Propune conducerii Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. constituirea Comandamentului propriu de apãrare, asigura constituirea Secretariatului central şi aproba componenta secretariatelor din sucursalele Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
23. Colaboreazã cu Comisia centrala de apãrare impotriva inundatiilor de pe lângã Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului pentru verificarea stãrii tehnice a lucrãrilor cu rol de apãrare şi realizarea lucrãrilor de reparaţii necesare.
24. Participa la acţiunile Convenţiei hidrotehnice încheiate de România cu Ungaria şi Iugoslavia privind problemele de apãrare impotriva inundatiilor şi problemele legate de apele de frontiera.
25. Coordoneazã activitatea de obţinere a autorizaţiilor de gospodãrire a apelor şi a autorizaţiilor de mediu.
26. Rãspunde de întocmirea cadastrului lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare.
27. Participa la negocierile privind prestaţiile efectuate de sucursale ţãrilor vecine în domeniul apelor şi al apãrãrii impotriva inundatiilor.
28. Întocmeşte operativã cu precipitatiile cãzute în sistemele de îmbunãtãţiri funciare şi cu rezerva de apa din sol.
29. Urmãreşte elaborarea bilanţului de mediu în procesul de privatizare, conform <>Ordinului ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului nr. 184/1997 şi <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile ulterioare.
30. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
Atribuţiile Direcţiei de strategii şi relaţii internaţionale
1. Analizeazã documentaţiile tehnico-economice elaborate pentru obiectivele de investiţii din amenajãrile de îmbunãtãţiri funciare.
2. Coordoneazã activitatea Consiliului tehnico-economic al Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A., întocmeşte referatele de avizare a documentaţiilor tehnico-economice şi le supune spre aprobare directorului general, preşedinte al Consiliului tehnico-economic, urmãreşte avizarea acestora la Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi la Ministerul Finanţelor Publice.
3. Urmãreşte elaborarea proiectelor tehnice, a caietelor de sarcini, a detaliilor de execuţie, precum şi reactualizarea de cãtre sucursale a devizelor generale la lucrãrile în curs de execuţie, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
4. Urmãreşte stadiul realizãrii fizice a capacitãţilor din programul de investiţii aprobat şi, de asemenea, asigura reprezentarea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" S.A. în cadrul comisiilor de recepţie a obiectivelor de investiţii.
5. Elaboreazã tarifele de prestaţii pentru pomparea apei de irigaţii şi pentru alte activitãţi cu aplicabilitate generalã, pe care le supune aprobãrii Consiliului de administraţie al Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
6. Elaboreazã contracte-tip în conformitate cu legislaţia în vigoare pentru diversele activitãţi specifice sectorului de îmbunãtãţiri funciare. Verifica şi aproba contractele încheiate de Societatea Nationala "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. pentru lucrãri de investiţii din programul anual şi pentru lucrãri cu terţii finanţate din planul tehnic.
7. Coordoneazã acţiunile de cooperare tehnico-ştiinţificã interna şi internationala, colaborand cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Integrãrii Europene, cu Reprezentanta din România a Bãncii Mondiale, în limita competentelor acordate de conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
8. Coordoneazã şi urmãreşte derularea contractelor cu finanţare externa, asigura asistenta tehnica necesarã şi furnizeazã date altor compartimente functionale interesate din cadrul Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
9. Elibereazã avize în conformitate cu <>Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 30/1998 pentru aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfasura activitãţi de îmbunãtãţiri funciare, în scopul participãrii acestora la licitaţiile pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectãrii şi executãrii lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare de utilitate publica din domeniul agricol, organizate potrivit legii.
10. Coordoneazã, verifica şi aproba procedurile de adjudecare a lucrãrilor de proiectare, construcţii-montaj şi reparaţii în domeniul imbunatatirilor funciare şi al achiziţiilor de bunuri, organizate de sucursale, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
11. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
Atribuţiile Direcţiei financiar-contabile, informatica, administrativ
1. Urmãreşte respectarea prevederilor Legii contabilitãţii nr. 82/1991, republicatã, privind organizarea contabilitãţii patrimoniului.
2. Asigura colaborarea cu celelalte compartimente ale Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. în vederea elaborãrii bugetului de venituri şi cheltuieli anual.
3. Exercita controlul financiar preventiv la nivelul centralei Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. şi urmãreşte sarcinile ce decurg din decizia de organizare a acestuia.
4. Urmãreşte asigurarea disponibilitãţilor financiare necesare desfãşurãrii activitãţii Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
5. Analizeazã rezultatele economico-financiare ale Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A., urmãrind încadrarea în indicatorii aprobaţi prin bugetul de venituri şi cheltuieli.
6. Asigura integritatea patrimoniului Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. prin organizarea efectuãrii inventarierii periodice a acestuia la sucursale şi urmãreşte înregistrarea în contabilitate a plusurilor şi minusurilor de inventar.
7. Întocmeşte decontul centralizat privind acordarea şi justificarea subvenţiilor bugetare, cu respectarea normelor metodologice aprobate.
8. Asigura relaţia cu Banca Agricolã - S.A. Sucursala municipiului Bucureşti şi cu Banca Comercialã Romana - S.A. privind derularea operaţiunilor prin conturile deschise la acestea.
9. Asigura relaţia cu Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti privind T.V.A., impozite, taxe, datorii cãtre bugetul de stat şi furnizarea informaţiilor solicitate de organele de control.
10. Urmãreşte permanent respectarea prevederilor legale pe linie financiar-contabila şi a tuturor modificãrilor şi completãrilor apãrute.
11. Urmãreşte desfãşurarea activitãţii tuturor compartimentelor aflate în subordinea sa.
12. Propune programe de îndrumare şi control al personalului din subordine, la sucursalele Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
13. Urmãreşte rezolvarea problemelor de serviciu ale personalului din subordine.
14. Coordoneazã, indruma şi dispune mãsuri pentru îmbunãtãţirea calitãţii în activitatea de aprovizionare tehnico-materialã din structura organizatoricã a Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
15. Asigura proiectarea şi programarea sistemului informatic al Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
16. Implementeaza sistemul informatic în teritoriu, având în vedere realizarea prin teletransmisie a informarilor operative şi curente.
17. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
Atribuţiile Compartimentului managementul resurselor umane
1. Propune spre aprobare consiliului de administraţie şi adunãrii generale a actionarilor structuri organizatorice şi norme de personal prin dimensionare, organizare şi gradare a activitãţii centralei şi a sucursalelor.
2. Urmãreşte desfãşurarea activitãţii de personal şi salarizare din cadrul centralei şi al sucursalelor.
3. Urmãreşte respectarea drepturilor şi obligaţiilor salariaţilor centralei şi sucursalelor, stipulate în contractul colectiv de munca negociat.
4. Analizeazã şi propune materiale pentru negocierea contractului colectiv de munca.
5. Întocmeşte, înregistreazã şi difuzeazã celor în drept deciziile Compartimentului managementul resurselor umane.
6. Gestioneazã deciziile celorlalte compartimente functionale ale centralei Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
7. Întocmeşte, înregistreazã şi difuzeazã contractele individuale de munca ale salariaţilor centralei şi ale conducerii sucursalelor, negociate cu conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A., conform structurii organizatorice aproabte şi în conformitate cu drepturile stabilite în contractul colectiv de munca în vigoare.
8. Transmite la centrala şi la sucursale dispoziţii de conformare aprobate de conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. şi urmãreşte realizarea acestora.
9. Propune programe de îndrumare şi control al activitãţii Compartimentului managementul resurselor umane din sucursale.
10. Urmãreşte evidenta concediilor de odihna ale salariaţilor centralei şi ale conducerii sucursalelor.
11. Tine evidenta carnetelor de munca, urmãrind înscrierea conform documentelor prezentate, cu modificãrile intervenite pe parcursul derulãrii contractului individual de munca, a datelor (angajari, transferãri, promovari, trimitere în şomaj etc.), în conformitate cu legislaţia în vigoare.
12. Controleazã şi verifica în teren corectitudinea respectãrii sarcinilor Compartimentului managementul resurse lor umane la nivel de sucursale.
13. Analizeazã necesitatea şi oportunitatea calificãrii, perfecţionãrii sau specializãrii profesionale a salariaţilor Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
14. Urmãreşte şi centralizeazã lunar şi cumulat încadrarea în fondul de salarii al personalului centralei şi al sucursalelor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
15. Urmãreşte şi centralizeazã date privind numãrul de personal al centralei şi al sucursalelor, lunar şi cumulat, pentru subvenţii şi alte activitãţi.
16. Întocmeşte situaţiile lunare privind numãrul mediu de personal, fondul de salarii, salariul mediu realizat pe societate şi productivitatea muncii, elaborate în colaborare cu Direcţia financiar-contabila, informatica, administrativ, situaţii solicitate de Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi de Ministerul Finanţelor Publice.
17. Întocmeşte, gestioneazã şi transmite rapoarte statistice lunare, trimestriale, anuale.
18. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
Atribuţiile Compartimentului juridic
1. Reprezintã şi apara interesele Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. în fata instanţelor judecãtoreşti, organelor de arbitrare şi a altor organe de justiţie, organelor de urmãrire penalã şi a notariatelor de stat, precum şi în raporturile cu persoanele juridice şi cu persoanele fizice, pe baza delegaţiei de autoritate date de conducere.
2. Analizeazã periodic modul de respectare a dispoziţiilor legale cu privire la apãrarea proprietãţii Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. şi a intereselor legitime ale personalului acesteia, stabilind cauzele care genereazã sãvârşirea de infracţiuni şi litigii, şi semnaleaza conducerii abaterile constatate, propunand mãsurile corespunzãtoare.
3. Asigura acţiunile necesare pentru realizarea creanţelor prin obţinerea titlurilor executorii şi sprijinã executarea acestora.
4. Avizeazã asupra legalitatatii contractelor economice, contractelor de munca, deciziilor de sancţionare, deciziilor de imputare, deciziilor de împuternicire sau de delegare de competente, a deciziilor de numire şi eliberare din funcţie, precum şi a oricãror mãsuri care sunt de natura sa angajeze rãspunderea patrimonialã a Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
5. Întocmeşte sau avizeazã proiectele de acte normative, regulamente, instrucţiuni, precum şi orice acte similare care sunt legate de atribuţiile şi activitatea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. şi face propuneri pentru modificarea sau retragerea celor care nu mai sunt în concordanta cu legea.
6. Iniţiazã sau participa la acţiuni de popularizare a legilor şi de prevenire a încãlcãrii dispoziţiilor legale.
7. Indruma şi controleazã activitatea juridicã din cadrul sucursalelor teritoriale ale Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. şi organizeazã consfatuiri cu juristii acestora în legatura cu atribuţiile ce le revin pentru aplicarea unitarã a prevederilor legale.
8. Avizeazã încadrarea juristilor la sucursalele judeţene ale Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A., asigurând participarea de specialitate în comisia de examinare.
9. Informeazã conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. asupra interpretãrii şi aplicãrii unor acte normative.
10. Prezintã informãri periodice în fata conducerii Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. asupra situaţiei juridice a acesteia, evidentiind cauzele unor disfunctii şi propunand mãsuri de eliminare a deficienţelor, conform temeiului legal.
11. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
Atribuţiile Biroului de audit intern
1. Efectueazã inspecţii şi analize ale sistemului propriu de control intern, în scopul propunerii de mãsuri care sa conducã la asigurarea îndeplinirii obiectivelor Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
2. Realizarea planului de activitate de audit intern se efectueazã prin cooptarea şi a revizorilor contabili existenţi în sucursalele Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" S.A., a cãror activitate este coordonata de Biroul de audit intern.
3. Constatãrile rezultate în urma verificãrilor efectuate sunt înscrise în rapoartele de audit intern prezentate directorului general pentru aprobarea mãsurilor propuse.
4. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
Atribuţiile Biroului corpului de control
Verifica în teritoriu sesizãrile adresate Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, care sunt repartizate spre rezolvare Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A., precum şi sesizãrile din teritoriu adresate directorului general, propunand mãsuri de rezolvare şi de penalizare a celor vinovaţi.
Efectueazã acţiuni periodice de verificare şi control la nivelul sucursalelor, care au în vedere urmãtoarele:
1. respectarea prevederilor legale privind întocmirea planului tehnic;
2. corespondenta cantitãţilor raportate în situaţiile de lucrãri lunare cu cele realizate în teren;
3. încadrarea în norme a consumurilor realizate la principalele materiale, carburanţi, lubrifianţi;
4. corectitudinea încadrãrii personalului;
5. respectarea legislaţiei în vigoare la achiziţia de materiale şi piese.
Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
Atribuţiile Compartimentului protecţia muncii şi PSI
1. Indruma, coordoneazã şi controleazã activitatea de protecţie a muncii, siguranta circulaţiei, de prevenire şi stingere a incendiilor, din toate sucursalele Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A., pentru asigurarea celor mai bune condiţii de munca, prevenirea accidentelor de munca, imbolnavirilor profesionale şi a pagubelor materiale.
2. Propune spre aprobare conducerii Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. normativele pentru acordarea echipamentului de protecţie şi de lucru şi controleazã modul în care se acorda şi se foloseşte acest echipament în procesul de producţie la sucursalele Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
3. Controleazã modul în care se organizeazã şi se efectueazã instructajele de protecţie a muncii, siguranta circulaţiei şi prevenirea şi stingerea incendiilor şi dacã au fost însuşite cunoştinţele necesare.
4. Controleazã aplicarea normelor de protecţie a muncii, siguranta circulaţiei, prevenirea şi stingerea incendiilor.
5. Controleazã, din punct de vedere al protecţiei muncii, respectarea dispoziţiilor legale referitoare la timpul de lucru şi timpul de odihna, munca suplimentarã şi de noapte, condiţiile de munca grele sau vãtãmãtoare sãnãtãţii.
6. Cerceteazã, sub aspectul cauzelor şi raspunderilor, accidentele de munca colective, mortale, cele care au produs invaliditate, accidentele tehnice, accidentele de circulaţie, precum şi cauzele incendiilor şi pagubele produse de acestea.
7. Controleazã înregistrarea, evidenta şi raportarea accidentelor de munca şi a incendiilor şi modul cum au fost cercetate de persoanele în drept din cadrul sucursalelor Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
8. Studiazã cauzele accidentelor de munca în vederea generalizarii celor mai bune metode de prevenire a acestora.
9. Controleazã nominalizarea şi utilizarea fondurilor destinate activitãţii de protecţie a muncii, siguranta circulaţiei şi de prevenire şi stingere a incendiilor.
10. Coordoneazã şi controleazã modul în care se desfãşoarã activitatea de propaganda.
11. Organizeazã instruiri anuale cu coordonatorii activitãţii de specialitate din cadrul sucursalelor Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
12. Dispune mãsuri pentru înlãturarea deficienţelor constatate, stabilind termene de execuţie şi de comunicare pentru realizarea lor.
13. Dispune mãsuri pentru limitarea temporarã a activitãţii în locurile de munca în care situaţia din punct de vedere al protecţiei muncii şi al prevenirii şi stingerii incendiilor prezintã pericol iminent de producere a unor accidente.
14. Dispune oprirea din circulaţie pe drumurile publice a autovehiculelor aparţinând Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. care nu îndeplinesc normele legale.
15. Dispune oprirea din lucru a utilajelor aparţinând Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. care nu sunt dotate cu accesorii care sa previnã producerea unor accidente.
16. Dispune aplicarea de sancţiuni disciplinare celor care se fac vinovaţi de nerespectarea atribuţiilor privind protecţia muncii, siguranta circulaţiei, prevenirea şi stingerea incendiilor.
17. Tine evidenta evenimentelor produse în cadrul sucursalelor.
18. Supravegheazã respectarea normelor de protecţie a muncii, siguranta circulaţiei şi PSI de cãtre salariaţii centralei Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. şi face instructajul acestora.
19. Prezintã periodic în fata conducerii Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. informãri asupra situaţiei sucursalelor.
20. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
*
* *
Fiecare compartiment funcţional din structura organizatoricã a unitãţii centrale a Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. îşi gãseşte corespondentul în cadrul structurii organizatorice a sucursalei judeţene.
Sucursalele judeţene sunt unitãţi fãrã personalitate juridicã, funcţioneazã pe baza de gestiune economicofinanciara şi întocmesc evidenta contabila la nivel de balanţa de verificare.
În exercitarea atribuţiilor sucursalelor, în vederea derulãrii în bune condiţii a lucrãrilor de întreţinere, reparaţii şi exploatare, conducerile sucursalelor primesc delegare de competenta din partea directorului general.
Structura organizatoricã a Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. se modifica prin hotãrâre a adunãrii generale a actionarilor, la propunerea consiliului de administraţie.




───────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016