Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile <>art. 8 alin. (1) lit. n) din Legea gazelor nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul prevederilor <>art. 3 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 410/2007 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite urmãtorul ordin: ART. 1 Se aprobã Standardul de performanţã pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin. ART. 2 La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Decizia preşedintelui Agenţiei Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 947/2001 privind aprobarea Standardului de performanţã pentru furnizarea gazelor naturale pe piaţa angro, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 7 din 9 ianuarie 2002, şi Decizia preşedintelui Agenţiei Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 938/2002 privind aprobarea Standardului de performanţã pentru serviciul de furnizare a gazelor naturale, realizat de operatorii de distribuţie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 847 din 25 noiembrie 2002. ART. 3 Compartimentele de resort din cadrul Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei şi titularii licenţelor pentru furnizarea gazelor naturale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 4 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, Gergely Olosz Bucureşti, 1 octombrie 2007. Nr. 37. ANEXĂ STANDARD DE PERFORMANŢĂ pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale CAP. I Dispoziţii generale 1.1. Scop ART. 1 Prezentul standard de performanţã reglementeazã criteriile de calitate comercialã definite prin indicatorii de performanţã pentru asigurarea serviciului de furnizare a gazelor naturale cãtre consumatori, precum şi cerinţele de raportare pentru furnizori. ART. 2 Prezentul standard de performanţã este emis în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) lit. n) şi ale <>art. 73 lit. c) din Legea gazelor nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 1.2. Domeniu de aplicare ART. 3 (1) Prezentul standard de performanţã defineşte obligaţiile ce revin furnizorilor în relaţiile acestora cu consumatorii de gaze naturale, precum şi cu Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). (2) Prezentul standard de performanţã stabileşte nivelurile indicatorilor de performanţã şi obiectivele cu privire la furnizarea gazelor naturale, pentru urmãtoarele activitãţi: a) contractarea gazelor naturale; b) facturarea contravalorii gazelor naturale furnizate; c) soluţionarea sesizãrilor consumatorilor cu privire la condiţiile de calitate a gazelor naturale furnizate; d) informarea consumatorilor în conformitate cu cerinţele prezentului standard de performanţã; e) rezolvarea reclamaţiilor la adresa furnizorului formulate de solicitanţi/consumatori cu privire la nerespectarea standardului de performanţã; f) rezolvarea altor reclamaţii şi cereri ale solicitanţilor/ consumatorilor. ART. 4 Prevederile prezentului standard de performanţã nu se aplicã în caz de: a) refuz al consumatorului de a permite accesul delegatului împuternicit al furnizorului; b) forţã majorã. 1.3. Definiţii şi abrevieri ART. 5 În sensul prezentului standard de performanţã, se definesc urmãtorii termeni: a) indicatori de performanţã garantaţi - IPG - indicatori care stabilesc nivelurile minime de performanţã pentru prestarea serviciului de cãtre furnizor şi pentru a cãror nerespectare furnizorul va plãti solicitantului/consumatorului afectat penalitãţi, în cuantumul şi condiţiile prevãzute în prezentul standard de performanţã; b) indicatori de performanţã anuali - IPA - indicatori care stabilesc nivelurile anuale de performanţã în prestarea serviciului de furnizare a gazelor naturale; c) solicitant - persoanã fizicã sau juridicã care depune o solicitare pentru încheierea unui contract de furnizare reglementatã/negociatã a gazelor naturale; d) întreruperea furnizãrii - mãsurã de sistare a livrãrii cantitãţilor de gaze naturale contractate; e) consumator - persoanã fizicã sau juridicã care cumpãrã gaze naturale pentru consumul propriu; f) contract de furnizare reglementatã a gazelor naturale - contract comercial încheiat în baza contractului-cadru de furnizare reglementatã a gazelor naturale pentru consumatorii captivi; g) contract de furnizare negociatã a gazelor naturale - contract comercial încheiat în regim negociat între consumatorul de gaze naturale şi titularul licenţei de furnizare; h) furnizor - titular al licenţei de furnizare care comercializeazã gaze naturale în baza unui contract de furnizare. CAP. II Calitatea serviciului 2.1. Indicatori de performanţã garantaţi 2.1.1. IPG1 - Contractarea gazelor naturale ART. 6 (1) Furnizorul are obligaţia de a rãspunde solicitãrii primite din partea oricãrui solicitant/consumator, având ca obiect încheierea/modificarea unui contract de furnizare reglementatã/ negociatã a gazelor naturale. (2) În cazul în care furnizorul nu comunicã în scris solicitantului/consumatorului, în termen de 15 zile de la data înregistrãrii solicitãrii, acordul împreunã cu proiectul contractului de furnizare reglementatã/negociatã a gazelor naturale, notificarea pentru transmiterea unor documente/informaţii necesare pentru încheierea/modificarea contractului sau refuzul privind încheierea/modificarea unui contract de furnizare reglementatã/negociatã a gazelor naturale, furnizorul va plãti solicitantului/consumatorului penalitãţile precizate în anexa nr. 1. (3) În cazul depãşirii termenului de 15 zile, furnizorul are obligaţia de a plãti penalitãţile prevãzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentarã în care nu îşi îndeplineşte obligaţia prevãzutã la alin. (2), inclusiv pentru ziua în care îşi îndeplineşte aceastã obligaţie. (4) Penalitãţile prevãzute la alin. (3) vor fi percepute pentru o perioadã maximã de 15 zile. 2.1.2. IPG2 - Rezolvarea solicitãrilor consumatorilor cu privire la facturi ART. 7 (1) Furnizorul are obligaţia de a rãspunde sesizãrilor adresate în scris de consumatori cu privire la facturi, explicând acestora conţinutul facturilor şi, în cazul în care solicitarea consumatorilor se dovedeşte a fi întemeiatã, de a proceda la recalcularea facturilor. (2) În cazul în care în termen de 15 zile de la primirea solicitãrii furnizorul nu verificã corectitudinea facturii emise şi nu comunicã în scris consumatorului rezultatele verificãrii, precum şi, dupã caz, modalitãţile şi termenul de soluţionare, furnizorul va plãti consumatorului penalitãţile prevãzute în anexa nr. 1. (3) În cazul depãşirii termenului de 15 zile, furnizorul are obligaţia de a plãti penalitãţile prevãzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentarã în care nu îşi îndeplineşte obligaţia stabilitã de acest articol, inclusiv pentru ziua în care îşi îndeplineşte aceastã obligaţie. (4) În cazul în care solicitarea consumatorului se dovedeşte a fi întemeiatã şi este necesarã recalcularea consumului ca efect al defectãrii aparatului de mãsurã, furnizorul va proceda la recalcularea consumului de gaze naturale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. 2.1.3. IPG3 - Calitatea gazelor naturale furnizate ART. 8 (1) Furnizorul are obligaţia de a rãspunde sesizãrilor oricãrui consumator cu privire la calitatea gazelor naturale furnizate. (2) Furnizorul are obligaţia de a furniza gaze naturale care sã respecte condiţiile minime de calitate a gazelor naturale prevãzute în Acordul tehnic de exploatare a punctelor de predare/preluare comercialã. (3) În cazul în care, în termen de 15 zile, furnizorul nu analizeazã sesizarea primitã şi nu comunicã în scris consumatorului rezultatul acestei analize, inclusiv prin transmiterea, dupã caz, a celui mai recent buletin de analizã cromatograficã, determinat în conformitate cu prevederile legale în vigoare, furnizorul va plãti acestuia penalitãţile prevãzute în anexa nr. 1. (4) În cazul depãşirii termenului de 15 zile, furnizorul are obligaţia de a plãti penalitãţile prevãzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentarã în care nu îşi îndeplineşte obligaţia stabilitã de acest articol, inclusiv pentru ziua în care îşi îndeplineşte aceastã obligaţie. (5) În cazul în care în urma sesizãrii primite se constatã cã puterea calorificã superioarã a gazelor naturale furnizate, determinatã în conformitate cu prevederile Regulamentului de mãsurare a cantitãţilor de gaze naturale tranzacţionate pe piaţa angro, este diferitã faţã de aceea a gazelor naturale facturate, furnizorul va proceda la recalcularea consumului de gaze naturale, conform prevederilor legale în vigoare. (6) Reclamaţiile consumatorilor cu privire la valoarea puterii calorifice utilizate la facturare se pot face în maximum douã luni de la data emiterii facturii. 2.1.4. IPG4 - Rezolvarea solicitãrilor consumatorilor cu privire la mãsurarea cantitãţilor de gaze naturale ART. 9 (1) Furnizorul are obligaţia de a rãspunde sesizãrilor oricãrui consumator cu privire la funcţionarea, înlocuirea, remedierea, schimbarea amplasamentului contorului şi altele asemenea. (2) În cazul în care furnizorul nu transmite un rãspuns la sesizarea consumatorului prevãzutã la alin. (1) în termen de 30 de zile de la primirea acesteia, furnizorul va plãti consumatorului penalitãţile prevãzute în anexa nr. 1. (3) În cazul depãşirii termenului de 30 de zile, furnizorul are obligaţia de a plãti penalitãţile prevãzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentarã în care nu îşi îndeplineşte obligaţia stabilitã de acest articol, inclusiv pentru ziua în care îşi îndeplineşte aceastã obligaţie. 2.1.5. IPG5 - Penalitãţi datorate pentru neîndeplinirea obligaţiilor de platã ale furnizorului ART. 10 (1) Prezentul articol se aplicã în cazul în care furnizorul are obligaţia de a efectua o platã cãtre un solicitant/consumator, potrivit prevederilor art. 6-9. (2) În cazul în care, în termen de 20 de zile de la data la care obligaţiile furnizorului au devenit scadente, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2), art. 7 alin. (2), art. 8 alin. (3) şi art. 9 alin. (2), furnizorul nu informeazã în scris consumatorul/ solicitantul în legãturã cu penalitãţile exigibile sau nu efectueazã plata acestora, consumatorul/solicitantul are dreptul la penalitãţile suplimentare prevãzute în anexa nr. 1. (3) Prezentul articol nu se aplicã în cazul în care existã un litigiu între furnizor şi solicitant/consumator cu privire la obligaţia furnizorului de a efectua plata respectivã, iar litigiul a fãcut obiectul unei reclamaţii depuse la ANRE sau al unei soluţionãri în faţa unei instanţe judecãtoreşti, potrivit cap. III. 2.2. Indicatori de performanţã anuali 2.2.1. IPA1 - Procesarea cererilor de contractare ART. 11 (1) Furnizorul are obligaţia sã rãspundã unei cereri cu privire la încheierea/modificarea unui contract de furnizare reglementatã/negociatã a gazelor naturale, potrivit prevederilor art. 6. (2) Furnizorul va presta serviciile menţionate la alin. (1) cel puţin în procentul de cazuri prevãzut în anexa nr. 2. Procentul indicã raportul dintre numãrul cererilor rezolvate în intervalul de timp prevãzut la alin. (1) şi numãrul total de cereri primite, referitoare la încheierea/modificarea unui contract de furnizare reglementatã/negociatã a gazelor naturale. 2.2.2. IPA2 - Rãspunsuri la solicitãrile consumatorului ART. 12 (1) Furnizorul are obligaţia sã rãspundã unei solicitãri a consumatorului, altele decât cele prevãzute la art. 6-8, în termen de 30 de zile de la data primirii respectivei solicitãri. (2) Furnizorul va presta serviciile menţionate la alin. (1) cel puţin în procentul de cazuri prevãzut în anexa nr. 2. Procentul indicã raportul dintre numãrul solicitãrilor rezolvate în intervalul de timp prevãzut la alin. (1) şi numãrul total de solicitãri. 2.2.3. IPA3 - Reluarea furnizãrii în cazul limitãrii/ întreruperii ca efect al neîndeplinirii obligaţiilor de platã ART. 13 (1) În situaţia limitãrii/întreruperii furnizãrii ca efect al neîndeplinirii obligaţiilor de platã la termenele prevãzute în contract, furnizorul are obligaţia sã asigure reluarea furnizãrii, în termen de 24 de ore de la momentul îndeplinirii obligaţiilor de platã, conform prevederilor contractuale. (2) Furnizorul va presta serviciile menţionate la alin. (1) cel puţin în procentul de cazuri prevãzut în anexa nr. 2. Procentul indicã raportul dintre numãrul de consumatori cãrora li s-a reluat furnizarea în termenul prevãzut la alin. (1) şi numãrul total de consumatori cãrora li s-a limitat/întrerupt furnizarea şi care şi-au îndeplinit obligaţiile de platã. 2.2.4. IPA4 - Informaţii cu privire la indicatorii de performanţã ART. 14 (1) În termen de cel mult 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului standard de performanţã, furnizorul va întocmi şi va face publicã o sintezã a obligaţiilor sale prevãzute în cadrul secţiunii 2.1 "Indicatori de performanţã garantaţi", precum şi în cap. III "Reclamaţii". (2) Furnizorul are urmãtoarele obligaţii: a) sã transmitã aceastã sintezã la ANRE, cu minimum 5 zile înainte de publicare; b) sã publice sinteza pe pagina sa de internet, precum şi, dupã caz, la centrele de relaţii cu clienţii; c) sã notifice aceastã sintezã fiecãrui consumator, client al sãu. (3) În situaţia promovãrii unor modificãri şi/sau completãri ale prezentului standard de performanţã, furnizorul are obligaţia de a actualiza aceastã sintezã, în termen de 30 de zile, cu respectarea prevederilor alin. (2). ART. 15 Furnizorul va informa anual ANRE, în termenul prevãzut la art. 21, cu privire la: a) numãrul total de consumatori cãrora li s-a limitat/întrerupt furnizarea ca efect al neîndeplinirii obligaţiilor de platã; b) numãrul total de consumatori cãrora li s-a limitat/întrerupt furnizarea şi care şi-au îndeplinit obligaţiile de platã; c) numãrul de consumatori cãrora li s-a limitat/întrerupt furnizarea, care şi-au îndeplinit obligaţiile de platã şi cãrora li s-a reluat furnizarea în termenul prevãzut la art. 13 alin. (1); d) numãrul de solicitãri privind încheierea contractelor de furnizare negociatã a gazelor naturale, primite din partea consumatorilor casnici şi, respectiv, din partea consumatorilor noncasnici de gaze naturale; e) numãrul de contracte de furnizare negociatã a gazelor naturale, încheiate în baza solicitãrilor prevãzute la lit. d). CAP. III Reclamaţii ART. 16 (1) Solicitanţii/consumatorii au dreptul sã adreseze reclamaţii furnizorului în legãturã cu nerespectarea de cãtre acesta a obligaţiilor prevãzute în prezentul standard de performanţã. (2) Reclamaţia poate fi depusã în termen de maximum 30 de zile de la data exigibilitãţii obligaţiei prevãzute la art. 6 alin. (2), art. 7 alin. (2), art. 8 alin. (3), art. 9 alin. (2) şi art. 10 alin. (2). (3) Procedura de soluţionare a reclamaţiilor prevãzute la alin. (1) nu implicã niciun fel de cheltuieli din partea solicitanţilor/consumatorilor. ART. 17 În urma primirii reclamaţiei, furnizorul are urmãtoarele obligaţii: a) sã menţinã evidenţa distinctã a reclamaţiilor primite; b) sã verifice inclusiv, dupã caz, prin constatarea la faţa locului, aspectele semnalate în reclamaţie şi sã contacteze reclamantul, dacã este necesar pentru obţinerea unor informaţii suplimentare; c) sã comunice, în termen de cel mult 20 de zile de la data primirii reclamaţiei, un rãspuns reclamantului prin care, dupã caz: 1. sã admitã cã reclamaţia este justificatã şi sã ia mãsuri în regim de urgenţã pentru îndeplinirea obligaţiilor; 2. sã respingã reclamaţia, justificând cauzele respingerii. ART. 18 (1) Solicitantul/consumatorul are dreptul de a adresa ANRE reclamaţii în legãturã cu nerespectarea de cãtre furnizor a obligaţiilor care revin acestuia conform prevederilor prezentului standard de performanţã. (2) Reclamaţia poate fi depusã în termen de maximum 60 de zile de la data exigibilitãţii obligaţiei prevãzute la art. 6 alin. (2), art. 7 alin. (2), art. 8 alin. (3), art. 9 alin. (2) şi art. 10 alin. (2). (3) Pentru analiza situaţiei precizate la alin. (1), ANRE va parcurge urmãtoarele etape: a) verificarea, inclusiv prin constatarea la faţa locului, a aspectelor semnalate în reclamaţie, contactarea reclamantului şi/sau a furnizorului, dacã este necesar pentru obţinerea unor informaţii suplimentare; b) comunicarea rãspunsului cãtre reclamant şi furnizor, în termen de cel mult 30 de zile de la data înregistrãrii reclamaţiei, prin care, dupã caz: 1. sã admitã cã reclamaţia este justificatã şi sã impunã furnizorului un termen de realizare a obligaţiilor care îi revin; 2. sã respingã reclamaţia, justificând cauzele respingerii. (4) În cazul în care reclamaţia s-a dovedit a fi justificatã, ANRE va proceda la sancţionarea furnizorului, în conformitate cu prevederile legale. CAP. IV Dispoziţii finale ART. 19 (1) În vederea transmiterii sesizãrilor şi a reclamaţiilor de cãtre consumatori, furnizorul are obligaţia sã asigure un serviciu telefonic permanent al cãrui numãr va fi înscris pe facturã. (2) Furnizorul are obligaţia sã înregistreze şi sã transmitã de urgenţã operatorului de distribuţie sesizãrile şi reclamaţiile consumatorului privind posibilele scãpãri de gaze naturale, comunicându-i ulterior consumatorului numãrul de înregistrare alocat de operatorul de distribuţie sesizãrii/reclamaţiei, precum şi perioada în care urmeazã sã soseascã echipa de intervenţie. ART. 20 (1) Cererile/solicitãrile primite de furnizor dupã ora 16,00 dintr-o zi lucrãtoare sau la orice orã din zilele nelucrãtoare vor fi considerate primite în urmãtoarea zi lucrãtoare. (2) În cazul în care termenele prevãzute în prezentul standard de performanţã se împlinesc într-o zi nelucrãtoare, acestea se decaleazã în mod corespunzãtor, începând cu prima zi lucrãtoare. ART. 21 (1) Furnizorul are obligaţia de a raporta anual cãtre ANRE nivelul de realizare a indicatorilor de performanţã conform anexei nr. 3. (2) Anexa nr. 3 se completeazã de cãtre furnizor şi se depune la ANRE, în scris şi în format electronic, pânã cel târziu la data de 1 aprilie. ART. 22 ANRE va publica pe pagina proprie de internet datele transmise de cãtre furnizori, pânã cel târziu la data de 1 mai. ART. 23 Toate cererile, sesizãrile, reclamaţiile, notificãrile, rapoartele şi orice alte comunicãri prevãzute în prezentul standard de performanţã se transmit la adresa destinatarului în scris şi se considerã primite de destinatar: a) la data predãrii, dacã sunt transmise personal sau prin curier, la adresa corespunzãtoare sub semnãturã de primire; b) la data primirii de cãtre destinatar sau a refuzului de primire din partea acestuia, dacã sunt expediate prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire; c) la data generãrii raportului afirmativ de primire a documentelor, în cazul expedierii prin fax sau poşta electronicã specificatã. ART. 24 ANRE are dreptul de a aplica amenzi conform art. 109 pct. 15 şi <>art. 110 alin. (2) lit. d) din Legea gazelor nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel: a) în cazul nerespectãrii termenelor impuse prin indicatorii de performanţã garantaţi, suplimentar faţã de penalitãţile pe care furnizorul are obligaţia sã le plãteascã solicitanţilor/ consumatorilor; b) în cazul nerespectãrii indicatorilor de performanţã anuali, prevãzuţi în anexa nr. 2. ART. 25 Furnizorul va avea dreptul sã-şi recupereze de la operatorii de sisteme penalitãţile plãtite consumatorilor, în situaţia în care cauzele care au generat plata acestora sunt independente de capabilitatea furnizorului de a acţiona şi sunt datorate acestor operatori. ART. 26 (1) Prevederile cap. II pct. 2.1 "Indicatori de performanţã garantaţi" intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2008. (2) Furnizorii vor începe raportarea nivelului de realizare a indicatorilor de performanţã, conform prevederilor art. 21, pentru activitatea aferentã intervalului 1 ianuarie 2008 - 31 decembrie 2008. ART. 27 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul standard de performanţã. ANEXA 1 -------la standardul de performanţã----------------------------
PENALITĂŢI
aplicabile în cazul nerespectãrii indicatorilor
de performanţã garantaţi
┌───────────────────┬───────────┬─────────────────────────────────────┬────────┐
│Numãrul articolului│ Alineatul │Perioada de timp specificatã │ Suma │
│ │ │ │ speci- │
│ │ │ │ ficatã │
├───────────────────┼───────────┼─────────────────────────────────────┼────────┤
│Art. 6. │ Alin. (2)│ 15 zile de la data primirii cererii │ 30 lei│
│IPG1 - Contractarea├───────────┼─────────────────────────────────────┼────────┤
│gazelor naturale │ Alin. (3)│ fiecare zi suplimentarã │ 5 lei│
├───────────────────┼───────────┼─────────────────────────────────────┼────────┤
│Art. 7. │ Alin. (2)│ 15 zile de la data primirii cererii │ 30 lei│
│IPG2 - Solicitãri ├───────────┼─────────────────────────────────────┼────────┤
│privind facturile │ Alin. (3)│ fiecare zi suplimentarã │ 5 lei│
├───────────────────┼───────────┼─────────────────────────────────────┼────────┤
│Art. 8. │ Alin. (3)│ 15 zile de la data primirii cererii │ 50 lei│
│IPG3 - Calitatea ├───────────┼─────────────────────────────────────┼────────┤
│gazelor naturale │ Alin. (4)│ fiecare zi suplimentarã │ 10 lei│
│furnizate │ │ │ │
├───────────────────┼───────────┼─────────────────────────────────────┼────────┤
│Art. 9. │ Alin. (2)│ 30 de zile de la primirea cererii │ 30 lei│
│IPG4 - Solicitãrile├───────────┼─────────────────────────────────────┼────────┤
│privind mãsurarea │ Alin. (3)│ fiecare zi suplimentarã │ 5 lei│
├───────────────────┼───────────┼─────────────────────────────────────┼────────┤
│Art. 10. │ Alin. (2)│ 20 de zile de la data la care │150 lei │
│IPG5 - Penalitãţi │ │ obligaţiile furnizorului au devenit │ │
│datorate pentru │ │ scadente │ │
│neîndeplinirea │ │ │ │
│obligaţiilor de │ │ │ │
│platã ale │ │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
└───────────────────┴───────────┴─────────────────────────────────────┴────────┘
ANEXA 2 -------la standardul de performanţã----------------------------
OBIECTIVE
aplicabile indicatorilor de performanţã anuali
┌───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│ Numãrul articolului │ Obiectiv │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ Art. 11 │ │
│ IPA1 - Procesarea cererilor de contractare │ 90% │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ Art. 12 │ │
│ IPA2 - Rãspunsuri la solicitãrile consumatorilor │ 95% │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ Art. 13 │ │
│ IPA3 - Reluarea furnizãrii │ 95% │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ Art. 14 │ │
│ IPA4 - Informaţii cu privire la indicatorii de performanţã│ 100% │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘
ANEXA 3 -------la standardul de performanţã---------------------------- MODELE DE RAPORTARE A. Indicatori de performanţã anuali
┌────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┬────────┐
│ Numãrul articolului │Obiectiv│Realizat│
├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│ Art. 11 │ │ │
│ IPA1 - Procesarea cererilor de contractare │ 90% │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│ Art. 12 │ │ │
│ IPA2 - Rãspunsuri la solicitãrile consumatorilor │ 95% │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│ Art. 13 │ │ │
│ IPA3 - Reluarea furnizãrii │ 95% │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│ Art. 14 │ │ │
│ IPA4 - Informaţii cu privire la indicatorii de performanţã │ 100% │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┴────────┘
B. Date generale privind activitatea furnizorului
┌────────────────────────────────────────────┬───────────┬────────────────────┐
│Numãrul de solicitãri privind încheierea │casnici │ │
│contractelor de furnizare ├───────────┼────────────────────┤
│negociatã a gazelor naturale │noncasnici │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────────┼────────────────────┤
│Numãrul de contracte de furnizare │casnici │ │
│negociatã a gazelor naturale ├───────────┼────────────────────┤
│ │noncasnici │ │
├────────────────────────────────────────────┴───────────┼────────────────────┤
│Numãrul total de consumatori cãrora li s-a limitat/ │ │
│întrerupt furnizarea ca efect al neîndeplinirii │ │
│obligaţiilor de platã │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Numãrul total de consumatori cãrora li s-a limitat/ │ │
│întrerupt furnizarea şi care şi-au îndeplinit │ │
│obligaţiile de platã │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Numãrul de consumatori cãrora li s-a limitat/întrerupt │ │
│furnizarea, care şi-au îndeplinit obligaţiile de platã │ │
│şi cãrora li s-a reluat furnizarea în termen de │ │
│24 de ore │ │
└────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┘
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.