Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 199 din 8.01.2024 al Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR), în baza prevederilor: - Planului strategic PAC 2023-2027, aprobat prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei Europene C(2022)8.783 din 7 decembrie 2022; – Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013; – Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) şi finanţate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) şi de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013 şi (UE) nr. 1.307/2013, rectificat, cu modificările ulterioare; – Regulamentului delegat (UE) 2022/127 al Comisiei din 7 decembrie 2021 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului cu norme privind agenţiile de plăţi şi alte organisme, gestiunea financiară, verificarea conturilor, garanţiile şi utilizarea monedei euro; – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/128 al Comisiei din 21 decembrie 2021 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte agenţiile de plăţi şi alte organisme, gestiunea financiară, verificarea conturilor, controalele, garanţiile şi transparenţa; – Regulamentului delegat (UE) 2022/1.172 al Comisiei din 4 mai 2022 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte sistemul integrat de administrare şi control din cadrul politicii agricole comune şi aplicarea şi calcularea sancţiunilor administrative aferente condiţionalităţii; – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/1.173 al Comisiei din 31 mai 2022 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte sistemul integrat de administrare şi control din cadrul politicii agricole comune; – Regulamentului delegat (UE) 2022/126 al Comisiei din 7 decembrie 2021 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului cu cerinţe suplimentare referitoare la anumite tipuri de intervenţii specificate de statele membre în planurile lor strategice PAC pentru perioada 2023-2027 în temeiul regulamentului respectiv, precum şi cu norme privind raportul pentru standardul GAEC 1 (bune condiţii agricole şi de mediu); – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/1.317 al Comisiei din 27 iulie 2022 de stabilire a unor derogări de la Regulamentul (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte aplicarea standardelor privind bunele condiţii agricole şi de mediu ale terenurilor (standardele GAEC) 7 şi 8 pentru anul de cerere 2023; – Hotărârii Guvernului nr. 1.570/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023-2027, cu modificările şi completările ulterioare; – Legii nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu modificările şi completările ulterioare; – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2014 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, prin reorganizarea Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, aprobată prin Legea nr. 43/2015, cu modificările şi completările ulterioare; – Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 66/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a mecanismului de compensare de către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură a debitelor şi creanţelor beneficiarilor Fondului european de garantare agricolă şi ai Fondului european agricol de dezvoltare rurală, precum şi ai fondurilor de la bugetul de stat, cu modificările ulterioare; – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 85/2023 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile alocate României din FEGA şi FEADR, aferente politicii agricole comune, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2023-2027 şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul garantării; – Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (MADR/MMAP/ANSVSA) nr. 54/570/32/2023 pentru punerea în aplicare a normelor privind condiţionalitatea în cadrul intervenţiilor sub formă de plăţi directe şi al unor intervenţii şi măsuri pentru dezvoltare rurală, începând cu anul de cerere 2023, în temeiul prevederilor: - art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 47 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.570/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023-2027, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 9 alin. (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin. ART. I Anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 201/2023 privind aprobarea sistemelor de sancţiuni pentru Intervenţia DR 06 „Bunăstarea animalelor“ pachet a) - porcine şi pachet b) - păsări din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 483 şi 483 bis din 31 mai 2023, se modifică după cum urmează: 1. Anexa nr. 1 „Sistemul de sancţiuni pentru Intervenţia DR-06 - «Bunăstarea animalelor» - pachetul a) porcine“ se modifică după cum urmează: a) al treilea paragraf de la secţiunea „Definiţii“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "Efectivul declarat (solicitat) nu poate depăşi capacitatea maximă a spaţiilor de creştere în condiţii superioare înmulţită cu nr. de cicluri declarate dintr-un an, conform tehnologiei de creştere a suinelor. În cazul în care Efectivul declarat (solicitat) este mai mare decât capacitatea maximă a spaţiilor de cazare în condiţii superioare înmulţită cu numărul de cicluri declarate într-un an (capacitatea maximă anuală), se va lua în considerare la calculul sancţiunilor/plăţii valoarea minimă dintre cele două. Capacitatea maximă anuală = nr. locuri cazare în condiţii superioare * nr. de cicluri de producţie declarate într-un an - reprezintă numărul maxim de animale crescute în spaţii autorizate sanitar-veterinar, care respectă densitatea în condiţii superioare de bunăstare pe durata unui an de angajament.“;" b) paragraful referitor la categoriile de animale neeligibile de la rubrica „Determinarea Efectivului eligibil (nr. capete)“ din cadrul secţiunii „Definiţii“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "În categoriile de animale neeligibile se încadrează: - animale care nu au intrat în categorie (ex. vieri); – porcii graşi a căror populare/intrare în exploataţie s-a realizat după intrarea în categorie (la o greutate medie de peste 30 kg/cap - rezultată din documentele de livrare); – porci graşi livraţi la o greutate medie de sub 96 de kg/cap (rezultată din documentele de livrare); – animalele reformă, cele sacrificate de necesitate şi mortalităţile; – numărul de animale care depăşeşte capacitatea maximă anuală a exploataţiei în condiţii minime de bunăstare. Capacitatea maximă anuală a spaţiilor de creştere în condiţii minime de bunăstare reprezintă numărul maxim de animale ce pot fi crescute în spaţiul/spaţii autorizat/e sanitar-veterinar rezultat/e din documentele emise de DSVSA: referat, autorizaţie sanitar-veterinară sau alte asemenea, pe durata unui an de angajament.“;" c) la secţiunea „Definiţii“, paragraful referitor la Notă* se modifică şi va avea următorul cuprins: "Notă* Având în vedere faptul că anumite categorii de porcine (animalele reformă, cele sacrificate din necesitate, mortalităţile) sunt încadrate conform fişei intervenţiei ca efective neeligibile, dar sunt considerate şi ieşiri în fişa de urmărire a activităţii, fiind luate în calcul la determinarea efectivului mediu, se va urmări ca efectivul categoriilor respective să nu fie cuantificat de două ori în cadrul etapei de determinare a efectivului eligibil la plată. În asemenea cazuri efectivele respective vor fi eliminate o singură dată, şi anume la determinarea efectivului mediu.“;" d) la secţiunea „Definiţii“, definiţia referitoare la „Efectivul afectat anual care nu respectă condiţiile minime“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "Efectiv afectat anual care nu respectă condiţiile minime (număr capete) = efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime în P1 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime în P2 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime în P3 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime în P4 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime rezultat în urma vizitei la faţa locului (dacă este cazul) + efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime rezultat în urma verificărilor efectuate pentru beneficiarii incluşi în eşantionul de supracontrol (dacă este cazul).“;" e) la secţiunea „Definiţii“, definiţia referitoare la „Efectivul afectat anual care nu respectă condiţiile superioare“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "Efectiv afectat anual care nu respectă condiţiile superioare = efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare în P1 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare în P2 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare în P3 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare în P4 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare rezultat în urma vizitei la faţa locului (dacă este cazul) + efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare rezultat în urma verificărilor efectuate pentru beneficiarii incluşi în eşantionul de supracontrol (dacă este cazul).“;" f) secţiunea „Ordinea aplicării sancţiunilor; Calculul sancţiunilor“ se modifică şi va avea următorul cuprins: " Ordinea aplicării sancţiunilor; calculul sancţiunilor Calcularea sancţiunilor se realizează pe fiecare exploataţie, în cadrul exploataţiei pe fiecare subpachet şi în cadrul subpachetului pe fiecare categorie de porcine. Există 4 categorii de sancţiuni, care se aplică în următoarea ordine, prin calcularea din suma rămasă după etapa anterioară de calcul:
┌──────────────────────────────────────┐
│A. Sancţiuni administrative în ceea ce│
│priveşte animalele declarate │
├──────────────────────────────────────┤
│B. Sancţiuni pentru nerespectarea │
│condiţiilor de eligibilitate, │
│standardelor de bază şi superioare │
├──────────────────────────────────────┤
│C. Sancţiuni pentru nedepunerea │
│decontului justificativ │
├──────────────────────────────────────┤
│D. Sancţiuni pentru nerespectarea │
│condiţionalităţii │
└──────────────────────────────────────┘
" g) paragraful al treilea al secţiunii „A) Sancţiuni administrative în ceea ce priveşte animalele declarate“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "Dacă efectivul declarat (solicitat) anual în deconturile justificative/decontul anual (echivalent UVM) este mai mic sau egal cu efectivul anual eligibil la plată (echivalent UVM), nu se aplică nicio sancţiune, iar valoarea sprijinului este calculată la efectivul declarat anual (solicitat) în deconturile justificative, dar nu mai mult de capacitatea maximă a spaţiilor de cazare în condiţii superioare înmulţită cu numărul de cicluri de producţie din anul de angajament (echivalent UVM).“;" h) litera d) de la paragraful al cincilea de la secţiunea A) „Sancţiuni administrative în ceea ce priveşte animalele declarate“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "d) În cazul în care neconformităţile se referă la un număr de animale ce depăşeşte pragul stabilit (echivalent UVM) şi dacă procentul rezultat din raportul menţionat depăşeşte 50%, nu se acordă sprijinul la care ar fi avut dreptul beneficiarul pentru subpachetul pentru anul în cauză.“;" i) la secţiunea B) „Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate, standardelor de bază şi superioare“, titlul menţionat în tabelul al treilea rândul 1 coloana a doua se modifică şi va avea următorul cuprins: "Cerinţe obligatorii relevante conform prevederilor fişei intervenţiei DR-06 din PS 2023-2027“;" j) la secţiunea B) „Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate, standardelor de bază şi superioare“, în tabelul al optulea, subpachetul 1a) - cerinţa specifică 1.2 „Menţinerea parametrilor de ventilaţie corespunzători populării halei la nivelul cerinţei minime de bunăstare privind densitatea“, observaţia menţionată la rândul al optsprezecelea se modifică şi va avea următorul cuprins: "Obs: prin necompletarea evidenţelor se va înţelege fie că lipsesc toate înregistrările pentru perioada respectivă, fie că în perioada respectivă beneficiarul a completat doar o parte din date, fie datele din registre nu sunt completate corect.“;" k) la secţiunea B) „Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate, standardelor de bază şi superioare“, în tabelul al optulea, subpachetul 1a) - cerinţa specifică 1.3 „Păstrarea evidenţelor pentru a fi prezentate autorităţii de control“, observaţia menţionată la rândul al şaselea se modifică şi va avea următorul cuprins: "Obs: prin necompletarea evidenţelor se va înţelege fie că lipsesc toate înregistrările pentru perioada respectivă, fie că în perioada respectivă beneficiarul a completat doar o parte din date, fie datele din registre nu sunt completate corect.“;" l) la secţiunea B) „Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate, standardelor de bază şi superioare“, în tabelul al nouălea, subpachetul 2a) - cerinţa specifică 2.2.1 „Păstrarea pentru control a evidenţelor privind măsurătorile efectuate pentru pulberi prin înregistrări zilnice în registru şi păstrarea dovezilor care să demonstreze că au fost atinse condiţiile superioare de bunăstare“, observaţia menţionată la rândul al şaselea se modifică şi va avea următorul cuprins: "Obs: prin necompletarea evidenţelor se va înţelege fie că lipsesc toate înregistrările pentru perioada respectivă, fie că în perioada respectivă beneficiarul a completat doar o parte din date, fie datele din registre nu sunt completate corect.“;" m) la secţiunea B) „Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate, standardelor de bază şi superioare“, în tabelul al nouălea, subpachetul 2a) - cerinţa specifică 2.2.2 „Păstrarea pentru control a evidenţelor privind măsurătorile efectuate pentru amoniac prin înregistrări lunare în registru (se fac înregistrări în fiecare hală o dată pe lună la nivelul nasului animalului) şi păstrarea dovezilor care să demonstreze că au fost atinse condiţiile superioare de bunăstare“, observaţia menţionată la rândul al şaselea se modifică şi va avea următorul cuprins: "Obs: prin necompletarea evidenţelor se va înţelege fie că lipsesc toate înregistrările pentru perioada respectivă, fie că în perioada respectivă beneficiarul a completat doar o parte din date, fie datele din registre nu sunt completate corect.“;" n) la secţiunea B) „Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate, standardelor de bază şi superioare“, în tabelul al zecelea, subpachetul 3a) - cerinţa specifică 3.2 „Păstrarea pentru control a evidenţelor privind măsurătorile efectuate prin înregistrări zilnice în registru şi păstrarea dovezilor care să demonstreze că au fost atinse condiţiile superioare de bunăstare“, observaţia menţionată la rândul al şaselea se modifică şi va avea următorul cuprins: "Obs: prin necompletarea evidenţelor se va înţelege fie că lipsesc toate înregistrările pentru perioada respectivă, fie că în perioada respectivă beneficiarul a completat doar o parte din date, fie datele din registre nu sunt completate corect.“;" o) ultimul paragraf de la secţiunea D) „Sancţiuni pentru nerespectarea condiţionalităţii“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "În cazul în care se constată nerespectarea de către fermieri a normelor de condiţionalitate, se vor aplica sancţiuni administrative în conformitate cu Sistemul de sancţiuni pentru nerespectarea normelor de condiţionalitate aprobat prin ordin comun.“;" p) secţiunea E) „Sancţiuni suplimentare“ se abrogă. 2. Anexa nr. 2 „Sistemul de sancţiuni pentru Intervenţia DR-06 - «Bunăstarea animalelor» - pachetul b) păsări“ se modifică după cum urmează: a) al treilea paragraf de la secţiunea „Definiţii“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "Efectivul declarat (solicitat) nu poate depăşi capacitatea maximă a spaţiilor de creştere în condiţii superioare înmulţită cu nr. de serii declarate dintr-un an, conform tehnologiei de creştere a păsărilor. În cazul în care Efectivul declarat (solicitat) este mai mare decât capacitatea maximă a spaţiilor de cazare în condiţii superioare înmulţită cu numărul de serii declarate într-un an (capacitatea maximă anuală), se va lua în considerare la calculul sancţiunilor/plăţii valoarea minimă dintre cele două. Capacitatea maximă anuală a spaţiilor de creştere în condiţii superioare = nr. locuri cazare în condiţii superioare * nr. de cicluri de producţie (serii) declarate într-un an = reprezintă numărul maxim de animale crescute în spaţii autorizate sanitar-veterinar, care respectă densitatea în condiţii superioare de bunăstare pe durata unui an de angajament.“;" b) paragraful referitor la categoriile de animale neeligibile de la secţiunea „Definiţii“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "În categoriile de păsări neeligibile se încadrează: - păsările care nu au intrat în categorie (ex. pui zburaţi, tineret de înlocuire, cocoşi de reproducţie etc.); – păsările care nu au stat în exploataţie perioada minimă de eligibilitate a ciclului de producţie; – păsările reformă, cele sacrificate de necesitate şi mortalităţile; – numărul de păsări care depăşeşte capacitatea maximă anuală a exploataţiei în condiţii minime de bunăstare, inclusiv răririle (necesare pentru asigurarea densităţii pe întreaga perioadă a ciclului de producţie). Capacitatea maximă anuală a spaţiilor de creştere în condiţii minime de bunăstare reprezintă numărul maxim de animale ce pot fi crescute în spaţiul/spaţii autorizat/e sanitar-veterinar rezultat/e din documentele emise de DSVSA: referat, autorizaţie sanitar-veterinară sau altele asemenea, pe durata unui an de angajament.“;" c) la secţiunea „Definiţii“, Nota* se modifică şi va avea următorul cuprins: "Notă* Având în vedere faptul că anumite categorii de păsări (păsările reformă, cele sacrificate din necesitate, mortalităţile) sunt încadrate conform fişei intervenţiei la efective neeligibile, dar sunt considerate şi ieşiri în fişa de urmărire a activităţii, fiind luate în calcul la determinarea efectivului mediu, se va urmări ca efectivul categoriilor respective să nu fie cuantificat de două ori în cadrul etapei de determinare a efectivului eligibil la plată. În asemenea cazuri efectivele respective vor fi eliminate o singură dată, şi anume la determinarea efectivului mediu.“;" d) la secţiunea „Definiţii“, definiţia referitoare la „Efectivul afectat anual care nu respectă condiţiile minime“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "Efectiv afectat anual care nu respectă condiţiile minime (număr capete) = efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime în P1 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime în P2 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime în P3 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime în P4 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime rezultat în urma vizitei la faţa locului (dacă este cazul) + efectiv afectat care nu respectă condiţiile minime rezultat în urma verificărilor efectuate pentru beneficiarii incluşi în eşantionul de supracontrol (dacă este cazul).“;" e) la secţiunea „Definiţii“, definiţia referitoare la „Efectivul afectat anual care nu respectă condiţiile superioare“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "Efectiv afectat anual care nu respectă condiţiile superioare = efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare în P1 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare în P2 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare în P3 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare în P4 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare rezultat în urma vizitei la faţa locului (dacă este cazul) + efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare rezultat în urma verificărilor efectuate pentru beneficiarii incluşi în eşantionul de supracontrol (dacă este cazul).“;" f) secţiunea „Ordinea aplicării sancţiunilor; Calculul sancţiunilor“ se modifică şi va avea următorul cuprins: " Ordinea aplicării sancţiunilor; calculul sancţiunilor Calcularea sancţiunilor se realizează pe fiecare exploataţie, în cadrul exploataţiei pe fiecare subpachet şi în cadrul subpachetului pe fiecare categorie de păsări. Există 4 categorii de sancţiuni, care se aplică în următoarea ordine, prin calcularea din suma rămasă după etapa anterioară de calcul:
┌──────────────────────────────────────┐
│A. Sancţiuni administrative în ceea ce│
│priveşte animalele declarate │
├──────────────────────────────────────┤
│B. Sancţiuni pentru nerespectarea │
│condiţiilor de eligibilitate, │
│standardelor de bază şi superioare │
├──────────────────────────────────────┤
│C. Sancţiuni pentru nedepunerea │
│decontului justificativ │
├──────────────────────────────────────┤
│D. Sancţiuni pentru nerespectarea │
│condiţionalităţii │
└──────────────────────────────────────┘
" g) paragraful al treilea al secţiunii A) „Sancţiuni administrative în ceea ce priveşte animalele declarate“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "Dacă efectivul declarat (solicitat) anual în deconturile justificative/decontul anual (echivalent UVM) este mai mic sau egal cu efectivul anual eligibil la plată (echivalent UVM), nu se aplică nicio sancţiune, iar valoarea sprijinului este calculată la efectivul declarat anual (solicitat) în deconturile justificative, dar nu mai mult de capacitatea maximă a spaţiilor de cazare în condiţii superioare înmulţită cu numărul de serii (cicluri) din anul de angajament (echivalent UVM).“;" h) litera d) de la paragraful al cincilea al secţiunii A) „Sancţiuni administrative în ceea ce priveşte animalele declarate“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "d) În cazul în care neconformităţile se referă la un număr de animale ce depăşeşte pragul stabilit (echivalent UVM) şi dacă procentul rezultat din raportul menţionat depăşeşte 50%, nu se acordă sprijinul la care ar fi avut dreptul beneficiarul pentru subpachetul pentru anul în cauză.“;" i) la secţiunea B) „Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate, standardelor de bază şi superioare“, titlul menţionat în tabelul al treilea rândul 1 coloana a doua se modifică şi va avea următorul cuprins: "Cerinţe obligatorii relevante conform prevederilor fişei intervenţiei DR-06 din PS 2023-2027“;" j) la secţiunea B) „Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate, standardelor de bază şi superioare“, tabelul al şaptelea, subpachetul 1b) - cerinţa specifică 1.3 „Păstrarea pentru control a evidenţelor privind numărul maxim de păsări distribuite pe suprafaţa respectivă, numărul de păsări introduse la fiecare repopulare şi mortalităţile“, observaţia menţionată la rândul al şaselea se modifică şi va avea următorul cuprins: "Obs: prin necompletarea evidenţelor se va înţelege fie că lipsesc toate înregistrările pentru perioada respectivă, fie că în perioada respectivă beneficiarul a completat doar o parte din date, fie datele din registre nu sunt completate corect.“;" k) la secţiunea B) „Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate, standardelor de bază şi superioare“, tabelul al nouălea, subpachetul 2b) - cerinţa specifică 2.2 „Păstrarea pentru control a evidenţelor privind măsurătorile efectuate prin înregistrări zilnice în registru şi păstrarea dovezilor care să demonstreze că au fost atinse condiţiile superioare de bunăstare“, observaţia menţionată la rândul al şaselea se modifică şi va avea următorul cuprins: "Obs: prin necompletarea evidenţelor se va înţelege fie că lipsesc toate înregistrările pentru perioada respectivă, fie că în perioada respectivă beneficiarul a completat doar o parte din date, fie datele din registre nu sunt completate corect.“;" l) ultimul paragraf de la secţiunea D) „Sancţiuni pentru nerespectarea condiţionalităţii“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "În cazul în care se constată nerespectarea de către fermieri a normelor de condiţionalitate, se vor aplica sancţiuni administrative în conformitate cu Sistemul de sancţiuni pentru nerespectarea normelor de condiţionalitate, aprobat prin ordin comun.“;" m) secţiunea E) „Sancţiuni suplimentare“ se abrogă. ART. II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Violeta Muşat, secretar de stat Bucureşti, 1 februarie 2024. Nr. 37. ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.