Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere dispoziţiile: - art. 230 alin. (3) şi art. 342 alin. (3) şi (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 16 alin. (7) şi (9) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; – Referatului de aprobare al Direcţiei financiar, contabilitate, administrativ nr. 706.610 din 27 mai 2019; – Avizului favorabil al Ministerului Finanţelor Publice, comunicat prin Adresa nr. 805.333 din 26 iulie 2019, în temeiul art. 4 alin. (4) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. 22/2017, cu modificările şi completările ulterioare, preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice emite prezentul ordin. ART. 1 (1) Se aprobă Procedura de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice, prevăzută în anexa nr. 1. (2) Se aprobă următoarele formulare: a) „Cerere privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare“, prevăzută în anexa nr. 2; b) „Atestat“, prevăzut în anexa nr. 3; c) „Înştiinţare privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare“, prevăzută în anexa nr. 4; d) „Decizie prin care se ia act de retragerea cererii privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare“, prevăzută în anexa nr. 5; e) „Adresă de înfiinţare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice“, prevăzută în anexa nr. 6; f) „Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită a sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice“, prevăzută în anexa nr. 7. (3) Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Direcţia financiar, contabilitate, administrativ din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. ART. 3 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, Ionel Tescaru Bucureşti, 7 august 2019. Nr. 365. ANEXA 1 PROCEDURA ANEXA 2
CERERE privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare Subsemnatul/Subscrisa ........................, cu domiciliul fiscal în ................., str. .......................... nr. ......, bl. ......, sc. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ................., cod de identificare fiscală ...................................., solicit prin prezenta aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere că am de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la ..................*), astfel cum reiese din Atestatul nr. ........ din data de .............., ataşat la prezenta, eliberat de ........................... . *) Se va menţiona denumirea autorităţii sau instituţiei publice care a eliberat atestatul. ............................................. (numele şi prenumele debitorului sau ale reprezentatului legal al acestuia) ............................................. (semnătura) ANEXA 3
Denumirea autorităţii sau instituţiei publice ........................... Adresa .......................................... Codul de identificare fiscală ....................... Nr. ......... din data de ...................... ATESTAT Ca urmare a Cererii nr. .......... din data de .............., depusă de contribuabilul .........................., cu domiciliul fiscal în localitatea ..........................., str. ............................... nr. ........, bl. ......., sc. ......, ap. ....., judeţul/sectorul ......................., cod de identificare fiscală ........................, certificăm că acesta figurează în evidenţa noastră cu sume certe, lichide şi exigibile existente în sold la data eliberării prezentului atestat, în cuantum total de ...................... lei. Prezentul atestat se eliberează în temeiul art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. Precizăm că în prezentul atestat nu sunt cuprinse sumele aflate în litigiu, întrucât acestea nu sunt considerate exigibile. De la data eliberării prezentului atestat, pentru sumele cuprinse în acesta ne angajăm să nu efectuăm plăţi către debitor până la achitarea sumelor pentru care urmează să ni se comunice adresa de înfiinţare a popririi sau până la comunicarea de către Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, prin compartimentul de specialitate, a deciziei de ridicare a măsurii de executare silită a sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice ori a înştiinţării că nu sunt în curs noi măsuri de executare silită, după caz. Conducătorul autorităţii sau instituţiei publice Funcţia .................. Numele şi prenumele ................................. Semnătura ........................ L.S. ANEXA 4
(antet A.N.R.S.C.) Dosar de executare nr. ........... Nr. ............ din ........................ Către*) ............................................ ÎNŞTIINŢARE privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare În temeiul art. 230 alin. (3)-(6) şi art. 236 alin. (17) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. 365/2019 pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice, având în vedere Atestatul eliberat de dumneavoastră cu nr. ............... din data de ..................... şi Adresa de înfiinţare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice nr. .......... din data de ................., având numărul de evidenţă a plăţii ..........................., vă înştiinţăm că asupra debitorului .....................**), cu domiciliul fiscal în localitatea ....................., str. .................... nr. ......, bl. ......., sc. ....., ap. ......, judeţul/sectorul ....................., cod de identificare fiscală ..........................***), nu s-au întreprins noi măsuri de executare silită. *) Se vor menţiona denumirea autorităţii sau instituţiei publice şi datele de identificare ale acesteia. **) Se vor menţiona numele şi prenumele/denumirea debitorului. ***) Se vor menţiona codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz. Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice Numele şi prenumele ....................... Semnătura ................................. L.S. Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal -......... ANEXA 5
(antet A.N.R.S.C.) Dosar de executare nr. .......... Nr. ............ din ............ Către*) ........................................................... cod de identificare fiscală ............................. str. .................................................... nr. ......, bl. ......, sc. ....., et. ....., ap. ......, sectorul ......, localitatea ......................, judeţul .................., cod poştal .............. DECIZIE prin care se ia act de retragerea cererii privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare În temeiul prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. ................ pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice, având în vedere Cererea privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, nr. ......... din data de ..............., înregistrată la Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (A.N.R.S.C.) cu nr. .................... din data de ...................., precum şi Cererea de retragere a cererii dumneavoastră nr. ............. din data de ................., înregistrată la A.N.R.S.C. cu nr. .............. din data de ......................., am luat act de retragerea cererii dumneavoastră. Preşedintele A.N.R.S.C. Numele şi prenumele ....................... Semnătura ................................. L.S. Număr de operator de date cu caracter personal - ........... *) Se vor menţiona numele şi prenumele sau denumirea debitorului, după caz. ANEXA 6
(antet A.N.R.S.C.) Dosar de executare nr. ............ Nr. ............ din .............. Către*) ....................................... *) Se vor menţiona denumirea, codul de identificare fiscală şi domiciliul fiscal al autorităţii sau instituţiei publice. ADRESĂ de înfiinţare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice În temeiul prevederilor art. 230 alin. (3) şi art. 236 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, se înfiinţează poprirea asupra sumelor certe, lichide şi exigibile pe care debitorul .............................................**) le are de încasat de la dumneavoastră, conform Atestatului nr. ...... din data de ............ . **) Se vor menţiona numele, prenumele/denumirea şi domiciliul fiscal, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz, alte date de identificare a debitorului. În cazul sediilor secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, se va menţiona contribuabilul/plătitorul care le-a înfiinţat. Sumele urmăribile vor fi reţinute şi virate în contul RO29TREZ70320F365000XXXX deschis la Trezoreria Operativă a Sectorului 3 pe numele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (A.N.R.S.C.), utilizând numărul dosarului de executare, după cum urmează:
┌─────────────────────────────────────────┬─────────┬──────────────┬────────┬───────┐
│ │ │ │ │Contul │
│ │Categorie│Titlul │Suma │în care│
│Denumirea obligaţiei fiscale/bugetare │suma de │executoriu nr.│datorată│urmează│
│ │plată***)│/data****) │(lei) │a se │
│ │ │ │ │vira │
│ │ │ │ │suma │
├─────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────────┼────────┼───────┤
│ │ │Titlul │ │ │
│.........................................│ │executoriu nr.│ │ │
│ │ │......... │ │ │
│ │ │/.............│ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────────┼────────┤ │
│ │ │Titlul │ │ │
│.........................................│ │executoriu nr.│ │ │
│ │ │......... │ │ │
│ │ │/.............│ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────────┼────────┤ │
│ │ │Titlul │ │ │
│.........................................│ │executoriu nr.│ │ │
│ │ │......... │ │ │
│ │ │/.............│ │ │
├─────────────────────────────────────────┴─────────┴──────────────┼────────┤ │
│TOTAL │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┴───────┘
***) Se va menţiona categoria de sumă: D - debit, M - majorare de întârziere/DO - dobândă, A - amendă, P - penalitate, PI - penalitate de întârziere, PN - penalitate de nedeclarare. ****) În cazul în care s-au emis mai multe titluri executorii, se vor indica pentru toate numărul şi data emiterii. Poprirea se consideră înfiinţată din momentul primirii adresei de înfiinţare de către dumneavoastră. În acest sens aveţi obligaţia să înregistraţi atât ziua, cât şi ora primirii adresei de înfiinţare a popririi. De la data comunicării prezentei adrese sunteţi obligaţi: a) dacă nu datoraţi vreo sumă de bani debitorului - să înştiinţaţi organul de executare silită în termen de 5 zile de la primirea prezentei adrese; b) să plătiţi de îndată sumele pentru care s-a înfiinţat poprirea sau, în cazul în care disponibilităţile băneşti existente la data primirii prezentei adrese sunt insuficiente pentru stingerea sumelor cuprinse în aceasta, să plătiţi cu prioritate, din sumele existente şi cele viitoare, sumele cuprinse în adresă. Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestaţie la instanţa judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă a prezentei adrese, în conformitate cu prevederile art. 260 şi 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, audierea contribuabilului nu este obligatorie. Vă mulţumim pentru cooperare, Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice Numele şi prenumele ..................................... Semnătura ................................ L.S. Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - .......................................... 1. Denumire: Adresă de înfiinţare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice 2. Format: A4/t1 3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic. 4. Se utilizează în baza prevederilor art. 230 alin. (3) şi art. 236 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. 5. Se întocmeşte în două exemplare de către organul de executare silită. 6. Circulă un exemplar la autoritatea sau instituţia publică de la care debitorul are de încasat sume. 7. Se arhivează un exemplar la dosarul de executare silită. ANEXA 7
(antet A.N.R.S.C.) Dosar de executare nr. .................... Nr. ........... din ........................... Către*) ............................................ *) Se vor menţiona denumirea şi sediul autorităţii sau instituţiei publice. DECIZIE DE RIDICARE a măsurilor de executare silită a sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice În baza prevederilor art. 234 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, pentru debitorul ...........................**) cu domiciliul fiscal în localitatea ........................, str. ....................... nr. ......, bl. ....., sc. ........, ap. ......., judeţul/sectorul ............................, cod de identificare fiscală ............................***), pentru care a fost comunicată Adresa de înfiinţare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice nr. ......./............., având Dosarul de executare nr. ..................., se ridică măsurile de executare silită aplicate, în limita sumei de ............... lei, întrucât obligaţiile fiscale/restante pentru care s-a înfiinţat poprirea au fost stinse integral/parţial prin alte modalităţi prevăzute de lege, iar la data emiterii prezentei decizii nu sunt în curs alte măsuri de executare silită. **) Se vor menţiona numele şi prenumele/denumirea debitorului. ***) Se vor menţiona: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz. Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestaţie la instanţa judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă, în conformitate cu prevederile art. 260 şi 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice Numele şi prenumele ............................. Semnătura .............................. L.S. Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - ............................. 1. Denumire: Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită a sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice 2. Format: A4/t1 3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic. 4. Se utilizează în baza prevederilor art. 234 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. 5. Se întocmeşte în două exemplare de către organul de executare silită. 6. Circulă un exemplar la autoritatea sau instituţia publică la care a fost înfiinţată poprirea. 7. Se arhivează un exemplar la dosarul de executare silită. ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.