Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 350 din 23 iulie 2010  pentru aprobarea Regulamentului de garnizoana    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 350 din 23 iulie 2010 pentru aprobarea Regulamentului de garnizoana

EMITENT: SERVICIUL DE TELECOMUNICATII SPECIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 554 din 6 august 2010

Pentru aplicarea prevederilor <>art. 5 alin. (1) lit. j) şi o) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu modificãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 , cu modificãrile ulterioare, al <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 23 alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 13 din Hotãrârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul apãrãrii naţionale, ministrul administraţiei şi internelor, ministrul justiţiei, directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi directorul Serviciului Român de Informaţii emit prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de garnizoanã, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã "R.G.-9, Regulamentul de garnizoanã", aprobat prin Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.83/2001*), cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.44/2002*) privind întãrirea colaborãrii între garnizoane şi autoritãţile administraţiei publice locale.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apãrãrii naţionale,
Gabriel Oprea

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul justiţiei,
Cãtãlin Marian Predoiu

Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
Marcel Opriş

Directorul Serviciului Român de Informaţii,
George Cristian Maior
__________
*) Ordinele nr. M.83/2001 şi M.44/2002 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare a ţãrii şi securitate naţionalã.


ANEXĂ
REGULAMENT DE GARNIZOANĂ

CAP. I
Principii generale

ART. 1
Regulamentul de garnizoanã se adreseazã tuturor structurilor militare din sistemul naţional de apãrare şi stabileşte regulile şi principiile de desfãşurare a activitãţilor specifice pe linie de garnizoanã.
ART. 2
(1) Prin garnizoanã, în sensul prezentului regulament, se înţelege zona sau localitatea unde sunt dislocate permanent ori temporar mari unitãţi, unitãţi, comandamente, servicii, secţii, oficii, posturi, formaţiuni şi instituţii militare aparţinând sistemului naţional de apãrare.
(2) Limitele şi categoria fiecãrei garnizoane, precum şi structurile militare incluse în perimetrul acestora se stabilesc astfel:
a) de cãtre şeful Statului Major General pentru Garnizoana Bucureşti şi pentru garnizoanele de categoria I;
b) de cãtre comandanţii de divizie, pe linia subordonãrii, pentru garnizoanele de categoria a II-a şi a III-a;
c) de cãtre comandantul eşalonului superior al unitãţii militare din garnizoanã, cu aprobarea comandantului diviziei în a cãrei zonã de responsabilitate se aflã garnizoana, pentru garnizoanele unde unitãţile militare existente nu intrã în subordinea diviziei;
d) de cãtre comandanţii de divizie, cu aprobarea eşalonului superior al unitãţii militare al cãrei comandant are gradul cel mai mare, pentru garnizoanele unde existã unitãţi militare cu altã subordonare decât divizia.
(3) Garnizoana primeşte denumirea celei mai importante localitãţi din interiorul limitelor sale.
(4) Clasificarea garnizoanelor se face în raport cu numãrul şi valoarea unitãţilor militare cuprinse în interiorul teritoriului acestora, astfel:
a) Garnizoana Bucureşti;
b) garnizoanã de categoria I - garnizoana pe teritoriul cãreia existã un comandament de divizie/similar şi un numãr variabil de mari unitãţi/unitãţi militare;
c) garnizoanã de categoria a II-a - garnizoana pe teritoriul cãreia existã un comandament de brigadã/similar şi un numãr variabil de unitãţi militare;
d) garnizoanã de categoria a III-a - garnizoana pe teritoriul cãreia existã un comandament de regiment/batalion/divizion sau similare şi un numãr variabil de subunitãţi/formaţiuni militare.
ART. 3
(1) Între garnizoanã şi autoritãţile administraţiei publice din interiorul limitelor sale se pot stabili relaţii de colaborare în domenii de interes comun, fãrã a exista raporturi de subordonare.
(2) Comandantul garnizoanei se subordoneazã comandantului/şefului care a delimitat garnizoana şi care a semnat ordinul de numire a acestuia.
(3) La invitaţia autoritãţilor administraţiei publice locale, cu aprobarea eşalonului superior, comandantul garnizoanei, comandanţii/şefii unitãţilor militare din cadrul garnizoanei sau înlocuitorii legali ai acestora participã la activitãţile de interes comun desfãşurate în garnizoanã.
ART. 4
Diagrama de relaţii a garnizoanei este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament.

CAP. II
Conducerea garnizoanei

SECŢIUNEA 1
Conducerea activitãţilor din garnizoanã

ART. 5
Conducerea activitãţilor din garnizoanã revine comandantului garnizoanei.
ART. 6
În Garnizoana Bucureşti funcţioneazã Comandamentul Garnizoanei Bucureşti, ca structurã aparţinând Ministerului Apãrãrii Naţionale, iar pentru soluţionarea problemelor specifice ale Ministerului Administraţiei şi Internelor funcţioneazã Comenduirea Garnizoanei Bucureşti a Ministerului Administraţiei şi Internelor, în baza unui regulament propriu de organizare şi funcţionare.
ART. 7
(1) Pentru conducerea principalelor activitãţi din garnizoanã, precum şi pentru adoptarea unor hotãrâri care privesc angrenarea în diferite activitãţi a efectivelor sau a unei pãrţi importante a acestora, se constituie consiliul de garnizoanã.
(2) Consiliul de garnizoanã este condus de comandantul garnizoanei şi este format din locţiitorii sãi prevãzuţi la art. 9, şeful cercului militar, ofiţerul de informare şi relaţii publice în garnizoanã şi consilierul juridic al garnizoanei. Pentru Garnizoana Bucureşti, din consiliul de garnizoanã fac parte şi reprezentanţi ai direcţiilor centrale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, statelor majore ale categoriilor de forţe, comandamentelor de armã şi ai altor structuri independente.
(3) Secretarul consiliului de garnizoanã este şeful comenduirii garnizoanei; în Garnizoana Bucureşti, secretarul consiliului de garnizoanã este locţiitorul comandantului Comandamentului Garnizoanei Bucureşti, încadrat conform statului de organizare al Comandamentului Garnizoanei Bucureşti.
(4) Atribuţiile consiliului de garnizoanã se stabilesc de comandantul garnizoanei/comandantul Comandamentului Garnizoanei Bucureşti, în funcţie de numãrul de structuri militare din compunerea garnizoanei, de dimensiunea, specificul, dispunerea geograficã şi de tradiţiile locale existente pe teritoriul garnizoanei.
(5) Şedinţele consiliului de garnizoanã se desfãşoarã trimestrial şi/sau ori de câte ori este necesar. La acestea pot fi invitaţi, dupã caz, în funcţie de problemele abordate, reprezentanţi ai administraţiei publice locale şi alte persoane cu responsabilitãţi în cadrul garnizoanei.
ART. 8
(1) Comandant al garnizoanei este numit militarul cu funcţia cea mai mare, aparţinând Ministerului Apãrãrii Naţionale, iar la funcţii egale, cel mai mare sau mai vechi în grad.
(2) Numirea comandantului garnizoanei o face comandantul diviziei în a cãrei zonã de responsabilitate se aflã garnizoana, cu acordul eşalonului superior al unitãţii militare al cãrei comandant are gradul cel mai mare, pentru garnizoanele unde existã unitãţi militare cu altã subordonare decât divizia.
(3) Când un comandant de divizie/similar urmeazã a fi şi comandant al garnizoanei, numirea acestuia o face şeful Statului Major General.
(4) Comandantul Garnizoanei Bucureşti este comandantul Comandamentului Garnizoanei Bucureşti, numit de şeful Statului Major General.
ART. 9
În situaţia în care într-o garnizoanã sunt dislocate structuri militare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, comandantul garnizoanei aparţinând Ministerului Apãrãrii Naţionale are câte un locţiitor al comandantului pentru fiecare dintre aceste instituţii, anume desemnat de aceste structuri, care se subordoneazã pe linie de garnizoanã comandantului garnizoanei.
ART. 10
Comandantul garnizoanei informeazã, în scris, autoritãţile administraţiei publice centrale/locale, toate structurile militare din garnizoanã, precum şi structurile de poliţie comunitarã în legãturã cu numirea sa în funcţie.
ART. 11
Atunci când pãrãseşte garnizoana pentru mai mult de 48 de ore, comandantul garnizoanei desemneazã, prin ordin de zi al marii unitãţi/unitãţii militare de garnizoanã, un înlocuitor, care, de regulã, este locţiitorul sau şeful de stat major al unitãţii/marii unitãţi militare al cãrei comandant este. În Garnizoana Bucureşti, înlocuitorul este locţiitorul comandantului Comandamentului Garnizoanei Bucureşti şi şeful Comenduirii Garnizoanei.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile persoanelor cu diferite funcţii pentru activitãţile de garnizoanã

1. Comandantul garnizoanei
ART. 12
Autoritatea şi drepturile comandantului garnizoanei se exercitã asupra tuturor structurilor militare în afara cazãrmii, pentru activitãţi organizate pe linie de garnizoanã.
ART. 13
(1) Comandantul garnizoanei desemneazã prin ordin de zi pe unitate personalul cu diferite funcţii în garnizoanã, cu excepţia celui stabilit prin statele de organizare, comunicã gradul, numele şi prenumele persoanelor desemnate tuturor structurilor militare din garnizoanã la începutul fiecãrui an calendaristic şi coordoneazã activitatea personalului desemnat.
(2) Locţiitorii comandantului garnizoanei aparţinând altor structuri decât Ministerul Apãrãrii Naţionale sunt nominalizaţi de aceste structuri la începutul fiecãrui an şi comunicaţi comandantului garnizoanei.
(3) Pentru conducerea activitãţilor de garnizoanã, comandantul garnizoanei desemneazã în subordinea sa nemijlocitã, dupã caz, urmãtorul personal:
a) şeful comenduirii garnizoanei;
b) locţiitorii comandantului garnizoanei pentru unitãţile militare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
c) ofiţerul cu mobilizarea în garnizoanã;
d) ofiţerul cu contrainformaţiile şi securitatea militarã în garnizoanã;
e) ofiţerul cu protecţia informaţiilor clasificate în garnizoanã;
f) ofiţerul cu protecţia civilã în garnizoanã;
g) ofiţerul cu operaţiile în garnizoanã;
h) ofiţerul cu logistica în garnizoanã;
i) ofiţerul/subofiţerul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoanã;
j) ofiţerul cu comunicaţiile şi informatica în garnizoanã;
k) comandantul poligonului de garnizoanã;
l) ofiţerul cu educaţia fizicã militarã în garnizoanã;
m) ofiţerul de informare şi relaţii publice în garnizoanã;
n) preotul militar al garnizoanei;
o) ofiţerul financiar/contabilul-şef al garnizoanei;
p) medicul garnizoanei;
q) consilierul juridic al garnizoanei;
r) ofiţerul cu cercetarea penalã specialã în garnizoanã;
s) ofiţerul/subofiţerul de poliţie militarã în garnizoanã;
ş) responsabilul cu activitatea de protecţie a mediului în garnizoanã;
t) consilierul comandantului garnizoanei pentru probleme ale maiştrilor militari şi subofiţerilor.
(4) Pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţiilor care nu sunt prevãzute în statul de organizare al garnizoanei se desemneazã cadre militare şi personal civil din unitãţile militare din garnizoanã.
ART. 14
Comandantul garnizoanei aprobã, la propunerea şefului comenduirii garnizoanei/locţiitorului comandantului Comandamentului Garnizoanei Bucureşti, numãrul şi efectivul subunitãţilor militare care asigurã paza obiectivelor de garnizoanã, documentele acestora, graficul cu rândul la serviciul în garnizoanã, precum şi efectivele pentru deservirea obiectivelor de garnizoanã, în mod echitabil, în funcţie de efective, cu acordul comandanţilor de unitãţi militare.
ART. 15
Comandantul garnizoanei organizeazã şi conduce nemijlocit activitãţile de elaborare a Planului de mobilizare a garnizoanei, corelarea lui cu resursele existente, cooperarea cu structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor şi cu autoritãţile administraţiei publice centrale/locale din zona de responsabilitate pentru asigurarea îndrumãrii resurselor în locurile de prezentare la mobilizare.
ART. 16
(1) Comandantul garnizoanei, de regulã, face parte din comitetul judeţean/local pentru situaţii de urgenţã, respectiv din Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţã pentru Garnizoana Bucureşti.
(2) Comandantul garnizoanei verificã anual forţele şi mijloacele disponibile pentru intervenţie, conform situaţiei înaintate de unitãţile militare la Centrul Naţional Militar de Comandã.
(3) Comandantul garnizoanei coordoneazã intervenţia cu forţe şi mijloace în caz de atac asupra obiectivelor de garnizoanã, cu excepţia intervenţiilor în eventualitatea unor atacuri teroriste.
ART. 17
Comandantul garnizoanei furnizeazã datele şi informaţiile necesare întocmirii şi actualizãrii monografiei economico-militare a judeţului/municipiului Bucureşti, solicitate de cãtre compartimentele teritoriale ale Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale.
ART. 18
(1) În colaborare cu autoritãţile administraţiei publice centrale/locale, pe baza ordinelor eşaloanelor superioare, comandantul garnizoanei stabileşte mãsurile ce trebuie luate pentru cazarea, hrãnirea şi aprovizionarea trupelor aflate în trecere prin garnizoanã, asigurarea cazãrii şi hrãnirii militarilor sosiţi în interes de serviciu, precum şi pentru parcarea autovehiculelor. În acest sens, comandantul garnizoanei este obligat sã cunoascã permanent capacitatea de cazare şi parcare din garnizoanã.
(2) Comandantul garnizoanei verificã, personal sau printr-un delegat, starea cazãrmii/cantonamentului repartizate/repartizat unei unitãţi militare înainte de sosirea acesteia în garnizoanã. La sosirea unitãţii militare, îl întâmpinã pe comandantul acesteia sau trimite un ofiţer delegat pentru a-l conduce la comandantul garnizoanei.
(3) Comandantul garnizoanei, însoţit de comandantul unitãţii militare, verificã asigurarea condiţiilor de cazare, dupã ce unitatea militarã sositã a terminat dispunerea, şi raporteazã despre aceasta comandantului eşalonului superior.
(4) Pentru Garnizoana Bucureşti, problemele privind asigurarea cazãrii se rezolvã prin Comandamentul Garnizoanei Bucureşti sau structurile de logisticã ale Comandamentului logistic întrunit ori ale statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei.
ART. 19
Comandantul garnizoanei ia mãsuri pentru întreţinerea monumentelor, plãcilor comemorative, a cimitirelor militare şi a mormintelor eroilor din garnizoanã, conform reglementãrilor în vigoare, de comun acord cu autoritãţile administraţiei publice centrale/locale, îndeosebi cu primãriile.
ART. 20
(1) Comandantul garnizoanei aprobã Planul cu principalele activitãţi ce se desfãşoarã în garnizoanã şi Planul întrebuinţãrii de unitãţile militare din garnizoanã a obiectivelor de garnizoanã şi a bunurilor de interes comun şi supravegheazã ca acestea sã fie folosite conform destinaţiei lor.
(2) Comandantul garnizoanei, de comun acord cu comandanţii unitãţilor militare din garnizoanã, stabileşte mãsuri pentru înzestrarea şi buna funcţionare, dupã caz, a cercului militar, cãminului de garnizoanã, policlinicii militare de garnizoanã, spitalului militar, popotei de garnizoanã şi a altor clãdiri şi instalaţii de folosinţã comunã din garnizoanã.
ART. 21
Comandantul garnizoanei stabileşte împreunã cu autoritãţile administraţiei publice locale zonele de siguranţã ale poligoanelor în care se executã trageri, ale depozitelor de garnizoanã şi ale altor obiective militare, reglementeazã accesul cetãţenilor în aceste zone, stabileşte cãile de comunicaţie pentru deplasarea tehnicii militare, terenurile pentru instrucţie şi exerciţii, precum şi perioadele când pot fi folosite, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 22
Comandantul garnizoanei îndeplineşte atribuţiile prevãzute în Instrucţiunile privind repartizarea, închirierea şi folosirea locuinţelor de serviciu şi a locuinţelor de intervenţie din Ministerul Apãrãrii Naţionale.
ART. 23
(1) Comandantul garnizoanei, de comun acord cu autoritãţile administraţiei publice locale:
a) fixeazã programul diferitelor ceremonii militare ce se desfãşoarã în garnizoanã, stabileşte efectivele participante şi ia mãsuri pentru prezentarea onorurilor militare; când se constituie gãrzi de onoare mixte, stabileşte, împreunã cu şefii unitãţilor militare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Ministerului Justiţiei, efectivele, ţinuta, locul şi perioada de timp pentru antrenamente şi pentru ceremonie;
b) aprobã planificarea muzicii/muzicilor militare sau a trompeţilor pentru activitãţile desfãşurate simultan în garnizoanã.
(2) În municipiul Bucureşti planificarea muzicii/muzicilor militare revine Serviciului muzicilor militare din subordinea Comandamentului logistic întrunit.
ART. 24
(1) Comandantul garnizoanei asigurã menţinerea permanentã a disciplinei militare în garnizoanã, urmãrind prin personalul de serviciu stabilit respectarea regulilor privind portul ţinutei militare, comportarea militarilor, respectarea prevederilor privind executarea serviciului de pazã la obiectivele de garnizoanã, precum şi respectarea regulilor de deplasare a tehnicii militare în garnizoanã.
(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la alin. (1), comandantul garnizoanei organizeazã activitãţi de control în locurile aglomerate, cum ar fi pieţe, gãri, autogãri, stadioane, zone de agrement.
ART. 25
Comandantul garnizoanei conduce activitatea de analizã a stãrii disciplinei militare pe garnizoanã, anual, pânã la data de 15 ianuarie, pentru anul precedent, la care participã membrii consiliului de garnizoanã, comandanţii/şefii unitãţilor militare/subunitãţilor/formaţiunilor militare/serviciilor, alte cadre militare nominalizate şi invitaţi din rândul autoritãţilor administraţiei publice locale. Concluziile privind executarea serviciului în garnizoanã, ordinea şi disciplina, paza şi securitatea obiectivelor se transmit de cãtre comandantul garnizoanei, prin ordin sau notã telefonicã, ori de câte ori se considerã necesare informarea oportunã a comandanţilor/şefilor şi aplicarea unor mãsuri imediate la nivelul garnizoanei.
ART. 26
Comandantul garnizoanei aprobã Planul de control auto în garnizoanã şi stabileşte, dupã caz, traseele de deplasare a autovehiculelor militare care tranziteazã garnizoana.
ART. 27
Comandantul garnizoanei organizeazã activitãţi de educaţie rutierã cu posesorii de permise de conducere auto, în colaborare cu structurile specializate din Ministerul Administraţiei şi Internelor şi parchetele militare, la care se prezintã legislaţia care reglementeazã circulaţia rutierã, evenimentele rutiere mai semnificative, neregulile, cauzele, împrejurãrile producerii accidentelor rutiere, şi stabileşte mãsuri de prevenire a acestora ori de câte ori este nevoie.
ART. 28
(1) Când în garnizoanã sosesc Preşedintele României, preşedinţii Senatului şi Camerei Deputaţilor, primul-ministru, aflaţi în vizite oficiale, sau alte persoane anunţate oficial faţã de care comandantul garnizoanei se aflã în raport de subordonare, acesta raporteazã comandantului eşalonului superior despre aceastã vizitã şi le întâmpinã, luând mãsurile regulamentare pentru prezentarea onorurilor militare, când se fac precizãri în acest sens de cãtre eşalonul superior.
(2) Comandantul garnizoanei, atunci când nu se fac precizãri pentru întâmpinarea persoanelor precizate la alin. (1), se prezintã în cel mai scurt timp la locul de desfãşurare a activitãţii.
ART. 29
Comandantul garnizoanei aprobã Planul de cooperare între structurile militare din garnizoanã privind intervenţia şi sprijinul reciproc de apãrare împotriva incendiilor pentru obiectivele de garnizoanã. Extrase din acest plan se trimit fiecãrei structuri militare.
ART. 30
Comandantul garnizoanei poate folosi efectivele militare, mijloacele de transport şi de evacuare ale structurilor militare din garnizoanã avute la dispoziţia sa pentru prevenirea sau înlãturarea urmãrilor dezastrelor, la solicitarea comitetului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã.
ART. 31
Comandantul garnizoanei rezolvã reclamaţiile, cererile şi sesizãrile militarilor şi persoanelor civile, în limita competenţelor legale.
ART. 32
Comandantul garnizoanei îndrumã activitatea asociaţiei sportive de garnizoanã şi a consiliului sportiv al garnizoanei, care i se subordoneazã nemijlocit.
2. Şeful comenduirii garnizoanei
ART. 33
(1) Şeful comenduirii garnizoanei îşi îndeplineşte atribuţiile conform fişei postului referitoare la serviciul în garnizoanã.
(2) Şeful comenduirii garnizoanei are urmãtoarele atribuţii:
a) rãspunde de organizarea serviciului şi a altor activitãţi pe linie de garnizoanã;
b) organizeazã şi controleazã serviciul de pazã şi securitate a obiectivelor de garnizoanã;
c) întocmeşte şi prezintã comandantului garnizoanei spre aprobare documentele serviciului în garnizoanã şi trimite la unitãţi extrase, în pãrţile care intereseazã, pentru a se asigura personalul necesar;
d) coordoneazã activitatea cercului militar şi a muzicii militare, conform planului aprobat de comandantul garnizoanei;
e) conduce instructajul cu personalul care executã serviciul în cadrul garnizoanei, analizeazã rapoartele întocmite dupã încheierea serviciului şi ia mãsuri de soluţionare a problemelor ridicate; cele mai importante mãsuri se prezintã şi comandantului garnizoanei;
f) colaboreazã cu birourile de transporturi militare pentru asigurarea îndeplinirii misiunilor de pazã a transporturilor militare care tranziteazã garnizoana;
g) organizeazã activitatea de control privind comportarea şi portul ţinutei militarilor în afara unitãţilor militare şi modul de executare a serviciului de pazã la obiectivele de garnizoanã;
h) întocmeşte Planul întrebuinţãrii de unitãţile militare din garnizoanã a obiectivelor de garnizoanã şi a bunurilor de interes comun;
i) propune comandantului garnizoanei, în funcţie de anotimp şi de starea vremii, trecerea personalului militar la portul ţinutei de iarnã sau de varã, conform prevederilor regulamentare, şi înştiinţeazã despre aceasta unitãţile militare din garnizoanã;
j) ia mãsuri pentru cazarea/cartiruirea trupelor care sunt în trecere prin garnizoanã, precum şi a militarilor veniţi în interes de serviciu;
k) asigurã, în funcţie de posibilitãţile existente, cazarea militarilor şi a personalului civil din Ministerul Apãrãrii Naţionale sosiţi în garnizoanã, la cãminul de garnizoanã; dacã nu existã cãmine de garnizoanã sau nu sunt locuri disponibile, asigurã informarea acestora despre posibilitãţile de cazare din localitate şi menţioneazã în ordinele de serviciu cã nu s-a putut asigura cazarea gratuitã;
l) ia mãsuri pentru anunţarea imediatã a unitãţilor militare din garnizoanã pe adresa cãrora au sosit transporturi de materiale pe calea feratã, urmãrind eliberarea neîntârziatã a mijloacelor respective şi a rampelor;
m) asigurã, prin unitãţile militare din garnizoanã, efectivele şi mijloacele necesare pentru îngrijirea monumentelor/plãcilor comemorative, cimitirelor militare şi a mormintelor eroilor, la solicitarea autoritãţilor administraţiei publice locale, cu aprobarea comandantului garnizoanei;
n) organizeazã controlul circulaţiei şi al folosirii autovehiculelor militare în garnizoanã şi propune mãsuri împotriva celor care încalcã regulile de circulaţie sau folosesc autovehiculele în alte scopuri decât cele ordonate;
o) organizeazã, cu sprijinul unitãţilor militare din garnizoanã, funeralii cu onoruri militare, în conformitate cu prevederile regulamentelor în vigoare, şi consiliazã familiile militarilor decedaţi, la cerere, pentru obţinerea drepturilor legale;
p) asigurã necesarul de transport pentru comenduirea garnizoanei cu mijloacele existente în statele proprii sau prin detaşare de la unitãţile militare din garnizoanã, pe baza graficului aprobat de comandantul garnizoanei.
3. Locţiitorii comandantului garnizoanei pentru unitãţile militare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei, Serviciului Român de Informaţii şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale
ART. 34
Locţiitorii comandantului garnizoanei pentru unitãţile militare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei, Serviciului Român de Informaţii şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale au urmãtoarele atribuţii:
a) la solicitarea şefului comenduirii garnizoanei/locţiitorului comandantului garnizoanei pentru Garnizoana Bucureşti, propun planificarea unitãţilor militare ale ministerului/serviciului respectiv, dupã caz, pentru executarea controlului în garnizoanã şi verificã modul în care personalul desemnat îşi îndeplineşte îndatoririle;
b) iau mãsurile necesare pentru cazarea, hrãnirea şi aprovizionarea unitãţilor/subunitãţilor militare şi a personalului ministerului/serviciului în trecere prin garnizoanã;
c) participã la întocmirea Planului întrebuinţãrii de cãtre unitãţile militare din garnizoanã a obiectivelor de garnizoanã şi a bunurilor de interes comun;
d) asigurã, în timpul desfãşurãrii ceremoniilor militare, de comun acord cu comandantul garnizoanei, participarea efectivelor stabilite, ordinea şi îndrumarea circulaţiei în zonã;
e) stabilesc mãsuri comune, inclusiv controale inopinate prin echipaje mixte, atunci când comandantul garnizoanei considerã necesar;
f) raporteazã şefului structurii de care aparţin şi comandantului garnizoanei despre cele mai importante mãsuri luate în garnizoanã.
4. Ofiţerul cu mobilizarea în garnizoanã
ART. 35
(1) Ofiţerul cu mobilizarea în garnizoanã este comandantul centrului militar judeţean/zonal ori un alt ofiţer desemnat de comandantul centrului militar judeţean/zonal. În situaţia în care în garnizoanã nu îşi are reşedinţa centrul militar judeţean, ofiţerul cu mobilizarea este şeful structurii de mobilizare a marii unitãţi/unitãţii militare al cãrei comandant este comandantul garnizoanei.
(2) Ofiţerul cu mobilizarea în Garnizoana Bucureşti este ofiţerul încadrat la comandamentul garnizoanei.
(3) Ofiţerul cu mobilizarea beneficiazã de datele specifice ce trebuie cuprinse în Planul de mobilizare al garnizoanei, transmise prin extras de structurile militare din garnizoanã.
ART. 36
Ofiţerul cu mobilizarea în garnizoanã are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã, sub conducerea nemijlocitã a comandantului garnizoanei, Planul de mobilizare a garnizoanei, împreunã cu ofiţerii cu mobilizarea din toate unitãţile militare şi cu reprezentanţii Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, centrelor militare zonale/judeţene/de sector, dupã caz, precum şi cu şeful Oficiului pentru mobilizare a economiei şi pregãtirea teritoriului pentru apãrare;
b) întocmeşte cererea centralizatoare, pe categorii de bunuri şi de personal, pentru prestãri de servicii, pe baza cererilor primite de la unitãţile militare din garnizoanã, şi o înainteazã centrului militar în a cãrui zonã de responsabilitate se aflã;
c) întocmeşte situaţia centralizatoare a fişelor de repartiţie a bunurilor prevãzute a se rechiziţiona şi a persoanelor stabilite pentru prestãri de servicii, precum şi graficul de distribuţie a bunurilor ce se rechiziţioneazã din garnizoanã, pe baza fişelor de repartiţie primite de la centrul militar, şi le trimite, în extras, fiecãrei unitãţi militare beneficiare;
d) prezintã comandantului garnizoanei pentru avizare propunerile de raioane de mobilizare ale unitãţilor militare.
5. Ofiţerul cu contrainformaţiile şi securitatea militarã în garnizoanã
ART. 37
Ofiţerul cu contrainformaţiile şi securitatea militarã în garnizoanã este ofiţerul sau şeful biroului/secţiei cu contrainformaţiile şi securitatea militarã al unitãţii militare al cãrei comandant este şi comandantul garnizoanei şi are urmãtoarele atribuţii:
a) culege informaţiile specifice domeniului de activitate, necesare pãstrãrii în orice moment a demnitãţii şi onoarei personalului, prevenind atât persoana în cauzã, pe comandantul/şeful acesteia, cât şi pe comandantul garnizoanei asupra celor constatate. Ia mãsuri pentru cunoaşterea stãrii de spirit a personalului militar din unitãţile militare din garnizoanã;
b) menţine legãtura cu toate sursele specifice existente în garnizoanã şi coopereazã cu ofiţeri din Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Justiţiei, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, pentru verificarea veridicitãţii informaţiilor;
c) participã la activitãţile din garnizoanã şi din unitãţile militare unde sunt invitaţi militari strãini, precum şi la exerciţii multinaţionale;
d) prezintã concluziile sale şi propune mãsurile necesare comandantului garnizoanei pentru eliminarea disfuncţionalitãţilor constate în domeniul contrainformaţiilor militare.
6. Ofiţerul cu protecţia informaţiilor clasificate în garnizoanã
ART. 38
(1) Ofiţerul cu protecţia informaţiilor clasificate în garnizoanã este ofiţerul cu protecţia informaţiilor clasificate al unitãţii militare al cãrei comandant este şi comandantul garnizoanei.
(2) Ofiţerul cu protecţia informaţiilor clasificate în garnizoanã organizeazã activitãţile pe linia protecţiei informaţiilor clasificate, luând mãsuri de aplicare a reglementãrilor în vigoare în urmãtoarele domenii:
a) organizarea şi administrarea securitãţii informaţiilor;
b) protecţia personalului;
c) securitatea industrialã;
d) protecţia fizicã a informaţiilor clasificate;
e) INFOSEC;
f) protecţia documentelor.
7. Ofiţerul cu protecţia civilã în garnizoanã
ART. 39
(1) Ofiţerul cu protecţia civilã în garnizoanã este ofiţerul cu protecţia civilã al unitãţii militare al cãrei comandant este şi comandantul garnizoanei aparţinând Ministerului Apãrãrii Naţionale.
(2) Ofiţerul cu protecţia civilã în garnizoanã organizeazã şi controleazã activitãţile de protecţie civilã din unitãţile militare aparţinând Ministerului Apãrãrii Naţionale, în conformitate cu dispoziţiile eşaloanelor superioare şi cu ordinele comandantului garnizoanei, astfel:
a) transmite precizãrile comandantului garnizoanei privind organizarea şi desfãşurarea pregãtirii efectivelor pe linia protecţiei civile;
b) propune comandantului garnizoanei mãsurile necesare când în perimetrul garnizoanei s-a gãsit muniţie neexplodatã ori s-a produs un accident în care este implicat un mijloc de transport care transportã muniţii sau explozivi;
c) prezintã comandantului garnizoanei estimarea cursului acţiunilor în situaţii de urgenţã;
d) propune comandantului garnizoanei mãsurile de limitare şi înlãturare a urmãrilor atacurilor din aer sau în cazul producerii unor dezastre;
e) colaboreazã cu structurile militare şi civile de protecţie civilã din garnizoanã pentru realizarea mãsurilor ce se impun.
(3) Ofiţerul cu protecţia civilã în garnizoanã îşi prezintã concluziile, periodic sau dupã derularea principalelor activitãţi specifice, comandantului garnizoanei şi şefului structurii cãreia i se subordoneazã.
(4) Ofiţerul cu protecţia civilã în garnizoanã informeazã unitãţile militare, autoritãţile publice locale şi populaţia despre activitãţile importante care vizeazã protecţia civilã, prin mijloacele la dispoziţie sau prin cele ale comandantului garnizoanei, precum şi prin intermediul mass-mediei.
8. Ofiţerul cu operaţiile în garnizoanã
ART. 40
Ofiţerul cu operaţiile în garnizoanã este şeful structurii de operaţii din marea unitate/unitatea militarã al cãrei comandant este şi comandantul garnizoanei şi are urmãtoarele atribuţii:
a) participã, împreunã cu ofiţerul cu mobilizarea şi cu un ofiţer din cadrul centrului militar judeţean/zonal, la întocmirea Planului de îndrumare a resurselor la mobilizare, asigurând corelarea activitãţilor specifice la mobilizare pentru toate unitãţile militare din garnizoanã, indiferent de instituţia de care aparţin;
b) coordoneazã elaborarea hãrţii cu raioanele de mobilizare şi de alertã ale marilor unitãţi/unitãţilor din garnizoanã, trimite extrase, conform aprobãrii şefului Statului Major General, şi ia mãsurile necesare pentru dirijarea circulaţiei spre raioanele respective şi spre raioanele acţiunilor de luptã, în timpul executãrii mobilizãrii şi alertei.
9. Ofiţerul cu logistica în garnizoanã
ART. 41
(1) Ofiţerul cu logistica în garnizoanã este, de regulã, comandantul/şeful unitãţii militare de logisticã din garnizoanã, acolo unde existã, sau şeful logisticii marii unitãţi/unitãţii militare al cãrei comandant este şi comandantul garnizoanei. Pentru Garnizoana Bucureşti, acesta este ofiţerul desemnat de comandantul Comandamentului logistic întrunit.
(2) Ofiţerul cu logistica în garnizoanã are urmãtoarele atribuţii:
a) controleazã şi ia mãsuri pentru cazarea, hrãnirea şi echiparea subunitãţilor militare care asigurã paza obiectivelor de garnizoanã şi a militarilor de la cercul militar, din cãminul de garnizoanã, tabere etc.;
b) organizeazã, la cerere, hrãnirea şi cazarea militarilor şi subunitãţilor militare aflate temporar în garnizoanã;
c) ia mãsuri pentru buna funcţionare a popotei şi cãminului de garnizoanã;
d) coordoneazã activitatea depozitului/depozitelor de garnizoanã, în funcţie de specific, personal sau prin ofiţerii cu asigurarea cu armament şi muniţii, auto, carburanţi-lubrifianţi, materiale tehnice;
e) întocmeşte, împreunã cu ajutorul sãu pentru tehnica auto, Planul cu traseele optime de deplasare a autovehiculelor pentru activitãţile gospodãreşti şi de control în garnizoanã, iar dupã aprobarea acestuia de comandantul garnizoanei, trimite extrase la unitãţile militare din garnizoanã;
f) coordoneazã acţiunea forţelor şi mijloacelor care participã la stingerea incendiilor în obiectivele de garnizoanã sau în spaţiile şi terenurile aferente pânã la sosirea serviciilor de urgenţã profesioniste;
g) asigurã intervenţia pichetelor de pompieri pentru stingerea incendiilor declanşate în afara unitãţilor militare, la solicitare sau din proprie iniţiativã, când existã pericolul extinderii spre unitãţile militare.
ART. 42
Pentru îndeplinirea atribuţiilor, ofiţerul cu logistica în garnizoanã are în subordine ajutorul pentru tehnica auto, un ofiţer/subofiţer de specialitate desemnat de comandantul garnizoanei, care are urmãtoarele atribuţii:
a) planificã şi organizeazã executarea controlului circulaţiei şi modul de folosire a autovehiculelor militare în garnizoanã;
b) participã, împreunã cu organele de poliţie locale, la cercetarea accidentelor în care este implicat personalul armatei;
c) selecţioneazã controlorii de circulaţie şi le verificã activitatea în timpul serviciului în garnizoanã;
d) cunoaşte în permanenţã situaţia realã, organizeazã şi stabileşte locuri de parcare pentru autovehiculele militare sosite temporar în garnizoanã, iar la solicitare, acordã sprijinul tehnic necesar.
10. Ofiţerul/Subofiţerul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoanã
ART. 43
(1) Ofiţerul/Subofiţerul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoanã este ofiţerul/subofiţerul cu cazarea de la marea unitate/unitatea militarã al cãrei comandant este comandantul garnizoanei. În unele situaţii, în aceastã funcţie poate fi desemnat ofiţerul/subofiţerul/personalul civil contractual care este şef al hotelului militar sau al cãminului de garnizoanã.
(2) Ofiţerul/Subofiţerul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoanã are urmãtoarele atribuţii:
a) ţine evidenţa locuinţelor de serviciu;
b) asigurã cazarea personalului armatei aflat în misiune, precum şi cantonamentul trupelor sosite temporar în garnizoanã la ordinul/cu aprobarea comandantului garnizoanei;
c) monitorizeazã gradul de asigurare cu mijloace de stingere a incendiilor necesare obiectivelor de garnizoanã şi buna funcţionare a acestora.
11. Ofiţerul cu comunicaţiile şi informatica în garnizoanã
ART. 44
Ofiţerul cu comunicaţiile şi informatica în garnizoanã este şeful comunicaţiilor şi informaticii din unitatea militarã al cãrei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are urmãtoarele atribuţii:
a) urmãreşte ca tehnica de comunicaţii şi informaticã aflatã la dispoziţia garnizoanei sã fie permanent în stare de funcţionare;
b) asigurã legãturile pentru conducerea activitãţii în garnizoanã, folosind efective şi mijloace asigurate de unitãţile militare din garnizoanã.
12. Comandantul poligonului de garnizoanã
ART. 45
Comandantul poligonului de garnizoanã asigurã executarea tragerilor şi a exerciţiilor tactice cu trageri de luptã pentru care a fost omologat poligonul. Acesta are urmãtoarele atribuţii:
a) verificã şi urmãreşte respectarea cu stricteţe de cãtre întregul personal a mãsurilor de siguranţã în poligon în timpul executãrii tragerilor;
b) asigurã permanent menţinerea în stare de funcţionare a instalaţiilor poligonului;
c) ţine evidenţa rezultatelor tragerilor executate în poligon.
13. Ofiţerul cu educaţia fizicã militarã în garnizoanã
ART. 46
Ofiţerul cu educaţia fizicã militarã în garnizoanã este comandantul/şeful asociaţiei sportive militare din garnizoanã sau ofiţerul cu educaţia fizicã militarã de la marea unitate/unitatea militarã al cãrei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are urmãtoarele atribuţii:
a) mobilizeazã, prin mijloace specifice, personalul din unitãţile militare pentru participarea la competiţiile sportive organizate în garnizoanã, conform calendarului cu activitãţi sportive aprobat de comandantul garnizoanei;
b) colaboreazã cu structurile locale de educaţie fizicã şi sport, sprijinind participarea militarilor cu performanţe notabile la competiţiile organizate de acestea;
c) coordoneazã participarea echipelor militare la diferite concursuri aplicativ-militare, spartachiade şi campionate, conform ordinelor în vigoare.
14. Ofiţerul de informare şi relaţii publice în garnizoanã
ART. 47
Ofiţerul de informare şi relaţii publice în garnizoanã este ofiţerul cu relaţiile publice de la marea unitate/unitatea militarã al cãrei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are urmãtoarele atribuţii:
a) urmãreşte prezentarea în mass-media a activitãţilor pe linie de garnizoanã, cu respectarea prevederilor legale privind protecţia informaţiilor;
b) asigurã condiţii pentru desfãşurarea activitãţii mass-mediei militare în zona de responsabilitate;
c) este purtãtorul de cuvânt al comandantului garnizoanei şi coordoneazã activitatea personalului de informare şi relaţii publice de la unitãţile militare din garnizoanã pentru rezolvarea problemelor specifice de garnizoanã. În Garnizoana Bucureşti, activitatea ofiţerului cu relaţiile publice este coordonatã de Secţia relaţii publice a Statului Major General;
d) coordoneazã activitatea de informare internã la nivelul eşalonului unde îşi desfãşoarã activitatea.
15. Preotul militar al garnizoanei
ART. 48
(1) Preotul militar al garnizoanei este preotul militar al marii unitãţi/unitãţii militare al cãrei comandant este comandantul garnizoanei şi se subordoneazã acestuia şi ierarhului locului.
(2) Preotul militar al garnizoanei are urmãtoarele atribuţii:
a) participã la ceremoniile militare ce au loc pe teritoriul garnizoanei, oficiind serviciul religios;
b) coordoneazã activitatea celorlalţi preoţi militari din unitãţi numai în activitãţi specifice de garnizoanã.
(3) La activitãţile care reunesc militari aparţinând altor religii sau culte admise de lege, preotul militar al garnizoanei va organiza, pe cât posibil, serviciul religios ecumenic.
16. Ofiţerul financiar/Contabilul-şef al garnizoanei
ART. 49
Ofiţerul financiar/Contabilul-şef al garnizoanei este ofiţerul financiar/contabilul-şef al marii unitãţi/unitãţii militare al cãrei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã şi conduce şedinţele de pregãtire pe linia managementului financiar-contabil, la care participã personalul militar şi civil din compunerea structurilor financiar-contabile din garnizoanã;
b) îndrumã şi asigurã consultanţã de specialitate, cu prioritate, cadrelor militare şi personalului civil, absolvenţi ai instituţiilor militare şi civile de învãţãmânt, care se aflã la începutul carierei în domeniul financiar-contabil;
c) organizeazã şi asigurã activitatea financiarã a cercului militar, cãminului de garnizoanã, popotei, asociaţiilor sportive, poligoanelor, cabanelor şi caselor de odihnã şi a altor acţiuni ce se desfãşoarã la nivelul garnizoanei, cum ar fi cursuri, tabere, exerciţii, convocãri;
d) asigurã financiar, conform legislaţiei în vigoare, activitãţile şi acţiunile militare ce se desfãşoarã pe linie de garnizoanã.
17. Medicul garnizoanei
ART. 50
Medicul garnizoanei este şeful policlinicii de garnizoanã sau medicul marii unitãţi/unitãţii militare al cãrei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã asigurarea asistenţei medicale pentru activitãţile ce se desfãşoarã la nivelul garnizoanei, conform planului aprobat de comandantul acesteia, folosind în acest scop medicii şi sanitarii din unitãţile militare;
b) menţine legãtura cu autoritãţile sanitare locale în vederea cunoaşterii permanente a stãrii epidemiologice din zonã şi informeazã unitãţile şi formaţiunile militare despre aceasta;
c) coordoneazã şi planificã activitatea de asistenţã medicalã a subunitãţilor militare care asigurã paza obiectivelor de garnizoanã, a participanţilor la competiţii sportive militare, precum şi a unitãţilor militare aflate în trecere sau dislocate temporar în garnizoanã;
d) asigurã, la cererea acestora şi în absenţa medicului de familie, vizitarea la domiciliu a veteranilor de rãzboi, cadrelor militare în rezervã şi retragere care nu se pot deplasa, precum şi a militarilor sosiţi temporar în garnizoanã care sunt bolnavi şi nu se pot deplasa.
18. Consilierul juridic al garnizoanei
ART. 51
Consilierul juridic al garnizoanei este consilierul juridic al marii unitãţi/unitãţii militare al cãrei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are urmãtoarele atribuţii:
a) îl consiliazã, pe linie de specialitate, pe comandantul garnizoanei atât în ceea ce priveşte luarea deciziilor, cât şi în raporturile acestuia cu autoritãţile şi instituţiile publice, precum şi cu orice persoanã fizicã sau juridicã;
b) desfãşoarã activitãţi specifice pentru documentarea juridicã a tuturor categoriilor de personal din garnizoanã, în vederea prevenirii încãlcãrii legilor şi regulamentelor militare.
19. Ofiţerul cu cercetarea penalã specialã în garnizoanã
ART. 52
Ofiţerul cu cercetarea penalã specialã în garnizoanã este ofiţerul cu cercetarea penalã specialã nominalizat de cãtre comandantul garnizoanei şi îndeplineşte atribuţiile potrivit legislaţiei în vigoare.
20. Ofiţerul/Subofiţerul de poliţie militarã în garnizoanã
ART. 53
(1) Ofiţerul/Subofiţerul de poliţie militarã în garnizoanã este ofiţerul/subofiţerul de poliţie militarã de la unitatea/marea unitate militarã al cãrei comandant este comandantul garnizoanei.
(2) Ofiţerul/Subofiţerul de poliţie militarã are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã respectarea legilor şi a regulamentelor militare privind pãstrarea ordinii şi disciplinei militare în garnizoanã;
b) asigurã controlul şi îndrumarea circulaţiei autovehiculelor şi coloanelor militare în garnizoanã;
c) dispune mãsurile necesare pentru protecţia şi paza demnitarilor militari şi civili din Ministerul Apãrãrii Naţionale, precum şi a demnitarilor strãini, militari şi civili, din structurile militare, pe timpul şederii lor în garnizoanã;
d) asigurã echipaje de poliţie militarã pentru siguranţa şi fluenţa circulaţiei pe timpul însoţirii coloanelor oficiale;
e) verificã executarea serviciului de permanenţã şi pazã în garnizoanã;
f) participã, împreunã cu organele de cercetare ale poliţei locale şi parchetului competent teritorial, la cercetarea cauzelor şi urmãrilor evenimentelor sãvârşite de personalul armatei în garnizoanã.
21. Responsabilul cu activitatea de protecţie a mediului în garnizoanã
ART. 54
(1) Responsabilul cu activitatea de protecţie a mediului în garnizoanã este persoana cu activitatea de protecţie a mediului de la marea unitate/unitatea militarã al cãrei comandant este comandantul garnizoanei şi executã activitãţile specifice prevãzute în actele normative în vigoare referitoare la acest domeniu.
(2) Pe lângã atribuţiile prevãzute de reglementãrile în domeniu îi mai revin urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã aplicarea operativã în garnizoanã a legislaţiei naţionale de mediu;
b) coordoneazã activitatea de informare şi perfecţionare a pregãtirii personalului din garnizoanã cu atribuţii în domeniul protecţiei mediului, în colaborare cu autoritãţile teritoriale de protecţie a mediului;
c) controleazã aplicarea prevederilor instrucţiunilor specifice în timpul exerciţiilor, taberelor de instrucţie, tragerilor de luptã şi al altor activitãţi practice desfãşurate pe teritoriul garnizoanei;
d) iniţiazã, coordoneazã şi promoveazã acţiuni pe linia protecţiei mediului în garnizoanã, în corelare cu Planul local de acţiune în domeniul protecţiei mediului;
e) urmãreşte aplicarea în garnizoanã a normelor tehnice privind supravegherea calitãţii factorilor de mediu;
f) cerceteazã/verificã sesizãrile şi reclamaţiile adresate comandantului garnizoanei care vizeazã producerea unor accidente de mediu sau a unor încãlcãri ale legislaţiei în domeniul protecţiei mediului în care sunt implicate structuri sau persoane din armatã;
g) colaboreazã cu organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale, precum şi cu autoritãţile publice locale în domeniul protecţiei mediului.
22. Consilierul comandantului garnizoanei pentru probleme ale maiştrilor militari şi subofiţerilor
ART. 55
(1) Consilierul comandantului garnizoanei pentru probleme ale maiştrilor militari şi subofiţerilor este maistrul militar/subofiţerul consilier al comandantului pentru probleme ale maiştrilor militari şi subofiţerilor din unitatea militarã al cãrei comandant este şi comandantul garnizoanei.
(2) Maistrul militar/Subofiţerul consilier îşi desfãşoarã activitatea pe probleme specifice maiştrilor militari, subofiţerilor şi soldaţilor şi gradaţilor voluntari din garnizoanã şi are urmãtoarele atribuţii:
a) consiliazã comandantul garnizoanei în problemele ce îi privesc pe militarii din corpul maiştrilor militari, subofiţerilor, precum şi pe cei din corpul soldaţilor şi gradaţilor voluntari;
b) informeazã comandantul garnizoanei asupra problemelor sociale ale categoriilor de personal aflate în responsabilitate, referitoare la spaţiul locativ, asigurarea medicalã, problemele familiale, refacerea capacitãţii de muncã, nivelul de trai, şi prezintã propuneri de soluţionare a acestora;
c) participã la activitatea de analizã a stãrii disciplinei militare pe garnizoanã;
d) participã la întocmirea planurilor de întrebuinţare a instituţiilor, bunurilor şi facilitãţilor de interes comun de unitãţile militare din garnizoanã;
e) participã la întocmirea Planului centralizator de evacuare a membrilor familiilor cadrelor militare, soldaţilor şi gradaţilor voluntari, precum şi ai familiilor personalului civil din unitãţile militare aflate în garnizoanã;
f) consiliazã comandantul garnizoanei în situaţia organizãrii unor conferinţe de presã care vizeazã probleme ale personalului din responsabilitate;
g) urmãreşte respectarea tradiţiilor militare şi a normelor privind portul ţinutei militare în garnizoanã de cãtre maiştrii militari, subofiţerii, soldaţii şi gradaţii voluntari;
h) face propuneri comandantului garnizoanei şi şefilor de structuri cu responsabilitãţi în domeniu pentru organizarea de activitãţi educative, profesionale sau recreative cu şi pentru maiştrii militari, subofiţerii, soldaţii şi gradaţii voluntari din garnizoanã, contribuind la dezvoltarea spiritului de corp al acestor categorii de cadre;
i) însoţeşte comandantul garnizoanei, potrivit hotãrârii acestuia, în timpul ceremoniilor militare şi al activitãţilor oficiale organizate la nivelul garnizoanei şi contribuie la menţinerea relaţiilor bune cu autoritãţile publice locale;
j) informeazã pe cale ierarhicã, dacã este cazul, asupra unor probleme deosebite ale personalului din domeniul de responsabilitate;
k) consiliazã maiştrii militari, subofiţerii, soldaţii şi gradaţii voluntari care doresc sã se prezinte la comandantul garnizoanei pentru rezolvarea diferitelor probleme personale;
l) consiliazã comandantul garnizoanei în cazul cadrelor militare în activitate/rezervã/retragere care fac parte din corpul maiştrilor militari, subofiţerilor, soldaţilor şi gradaţilor voluntari.

CAP. III
Activitatea în garnizoanã

SECŢIUNEA 1
Principii generale

ART. 56
(1) Activitatea în garnizoanã reprezintã totalitatea acţiunilor desfãşurate de unitãţi/formaţiuni militare, precum şi de personalul acestora în afara cazãrmilor, pe diferite domenii, astfel:
a) instruirea;
b) executarea serviciului în garnizoanã;
c) acţiuni culturale şi sportive;
d) ceremonii militare şi religioase;
e) acţiuni umanitare;
f) acţiuni de informare publicã şi pentru promovarea profesiei militare.
(2) Întreaga activitate din garnizoanã este cuprinsã în Planul cu principalele activitãţi ce se desfãşoarã în garnizoanã, aprobat de comandantul garnizoanei. Extrase din acest plan se trimit tuturor unitãţilor, subunitãţilor, serviciilor şi formaţiunilor militare din garnizoanã.
ART. 57
Responsabilitatea pentru executarea activitãţilor în garnizoanã revine persoanelor desemnate în funcţii cu responsabilitãţi la nivelul garnizoanei, conform prevederilor statelor de organizare, detaşate/desemnate prin cumul.
ART. 58
(1) Comandantul garnizoanei conduce activitatea în garnizoanã prin comenduirea garnizoanei/comandamentul garnizoanei.
(2) Comenduirea garnizoanei/Comandamentul garnizoanei are sediu şi telefon, cunoscute de toate unitãţile, subunitãţile, serviciile şi formaţiunile militare din garnizoanã, de personalul acestora, precum şi de celelalte instituţii mai importante din localitate.
(3) Sediul comenduirii garnizoanei se face cunoscut prin aplicarea unei plãci indicatoare cu inscripţia "GARNIZOANA..." denumirea localitãţii -, iar sub aceasta, cu litere mai mici, "Comenduirea garnizoanei"; pentru Garnizoana Bucureşti, inscripţia este: "Comandamentul Garnizoanei Bucureşti".

SECŢIUNEA a 2-a
Folosirea obiectivelor de garnizoanã şi a bunurilor de interes comun din garnizoanã

ART. 59
(1) Obiectivele de garnizoanã şi bunurile de interes comun din garnizoanã sunt, dupã caz: cercul militar, cãminul de garnizoanã, popota/restaurantul de garnizoanã, biserica de garnizoanã, cabanele şi casele de odihnã, policlinica militarã de garnizoanã, spitalul militar, bazele sportive, terenurile, depozitele, poligoanele şi materialele de instrucţie, care sunt folosite de mai multe unitãţi militare.
(2) Planificarea folosirii obiectivelor de garnizoanã şi a bunurilor de interes comun se întocmeşte de şeful comenduirii garnizoanei, de acord cu comandanţii structurilor militare beneficiare, şi se aprobã de comandantul garnizoanei. În Garnizoana Bucureşti se obţine în prealabil avizul şefilor structurilor centrale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale cu responsabilitãţi în conducerea/coordonarea obiectivelor/ bunurilor prevãzute la alin (1).
(3) În poligonul de garnizoanã, indiferent cui aparţine, structurile militare pot executa trageri cu armamentul din dotare. Comandantul garnizoanei încheie un protocol cu comandanţii unitãţilor militare care folosesc poligonul de garnizoanã, prin care se stabilesc obligaţiile acestora privind asigurarea cu personal pentru pazã şi întreţinere, repararea aparaturii, a materialelor şi instalaţiilor existente în poligon, conform reglementãrilor în vigoare.
ART. 60
Când garnizoana foloseşte spaţii ale instituţiilor civile, comandantul garnizoanei stabileşte, de comun acord cu autoritãţile administraţiei publice locale, programul orar de folosire şi condiţiile contractuale, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 61
Comandantul garnizoanei dã dispoziţii pentru întreţinerea, paza şi securitatea obiectivelor de garnizoanã şi a bunurilor de interes comun din garnizoanã, stabilind obligaţiile ce revin fiecãrei unitãţi/formaţiuni militare.

SECŢIUNEA a 3 -a
Relaţiile cu administraţia publicã localã, cu instituţiile civile şi cu populaţia din garnizoanã

ART. 62
(1) Problemele care necesitã o reglementare comunã între unitãţile, subunitãţile, serviciile şi formaţiunile militare şi autoritãţile administraţiei publice locale, instituţiile civile sau populaţia din garnizoanã se rezolvã de comandantul garnizoanei, în limita competenţelor stabilite sau cu aprobarea eşalonului superior, împreunã cu conducãtorii acestor instituţii.
(2) În cazuri deosebite, când se solicitã ajutorul direct la o unitate militarã, comandantul acesteia cere aprobarea comandantului/şefului eşalonului superior pentru intervenţie şi acţioneazã potrivit ordinelor primite de la comandantul garnizoanei.
(3) Comandantul unitãţii militare cantonate temporar în localitate sau dispuse în apropierea acesteia rezolvã eventualele litigii înaintea terminãrii misiunii, raportând despre aceasta comandantului garnizoanei.
ART. 63
(1) În situaţii de crizã, unitãţile, subunitãţile, serviciile şi formaţiunile militare trebuie sã fie în mãsurã sã acţioneze pentru înlãturarea urmãrilor dezastrelor, pe lângã îndeplinirea misiunilor specifice.
(2) Comandantul garnizoanei şi comandanţii unitãţilor militare cu potenţial sporit de acţiune în asemenea situaţii fac parte din comitetul local/judeţean pentru situaţii de urgenţã/Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţã, în funcţie de specificul crizei.
(3) La şeful comenduirii garnizoanei şi la ofiţerul cu protecţia civilã din garnizoanã existã permanent o situaţie actualizatã cu forţele şi mijloacele de intervenţie în situaţii de urgenţã, aparţinând Ministerului Apãrãrii Naţionale. Semestrial, pânã la 15 iunie şi 15 decembrie, comandanţii de unitãţi militare înainteazã comandantului de garnizoanã situaţia cu efectivele şi tehnica disponibilã pe funcţii de sprijin.
(4) Legãturile dintre comandantul garnizoanei şi comandanţii de unitãţi militare în astfel de situaţii sunt asigurate prin telefon, radio, curieri sau cu mijloace auto.
ART. 64
(1) Forţele aparţinând Ministerului Apãrãrii Naţionale, prevãzute în Planul de intervenţie în situaţii de urgenţã, acţioneazã pe baza ordinului comandantului garnizoanei, transmis iniţial prin notã telefonicã şi ulterior în scris.
(2) Coordonarea acţiunilor forţelor participante la înlãturarea urmãrilor situaţiilor de urgenţã se face de cãtre persoana împuternicitã, dupã caz, de Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţã ori de comitetul ministerial/judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã.
(3) Pe baza ordinului primit pentru intervenţie, comandanţii unitãţilor militare asigurã echiparea şi dotarea subunitãţilor respective şi le precizeazã scopul acţiunii, itinerarul, ora începerii, durata, logistica, legãturile şi mãsurile de sãnãtate şi securitate în muncã în condiţiile specifice.
(4) La sosirea în raionul de intervenţie, comandantul unitãţii/subunitãţii/detaşamentului militar primeşte detalii de la reprezentantul administraţiei publice locale şi îl informeazã pe acesta despre valoarea efectivelor şi a tehnicii şi capacitatea de acţiune a acestora în funcţie de situaţia creatã.
(5) Dacã la locul intervenţiei nu este prezent reprezentantul administraţiei publice locale, comandantul unitãţii/subunitãţii/ detaşamentului militar trece din proprie iniţiativã la îndeplinirea misiunii primite, coordonând permanent acţiunile cu cele ale forţelor şi mijloacelor din zonã.
ART. 65
În situaţia producerii unor incendii la obiectivele militare sau la cele civile din garnizoanã, comandantul garnizoanei ordonã punerea în aplicare a Planului de cooperare între structurile militare din garnizoanã privind intervenţia şi sprijinul reciproc de apãrare împotriva incendiilor pentru obiectivele de garnizoanã, iar apoi raporteazã comandantului eşalonului superior.
ART. 66
(1) La mobilizare şi/sau la rãzboi, activitatea în garnizoanã se desfãşoarã în baza Planului de mobilizare a garnizoanei adaptat la condiţiile create sau în baza ordonanţelor militare emise de comandantul garnizoanei conform legii.
(2) Deplasãrile în garnizoanã, în afara celor care se înscriu în punerea în aplicare a planului de mobilizare, sunt limitate sau interzise.
(3) Dacã în garnizoanã sunt unitãţi militare de aviaţie sau de apãrare antiaerianã, comandantul garnizoanei solicitã date privind acţiunile inamicului aerian în vederea înştiinţãrii la timp a unitãţilor militare despre pericolul atacurilor din aer asupra garnizoanei.
(4) Comandantul garnizoanei pãstreazã legãtura cu inspectoratul pentru situaţii de urgenţã judeţean/al municipiului Bucureşti, în vederea înlãturãrii efectelor acţiunii inamicului asupra cazãrmilor şi raioanelor de mobilizare din garnizoanã.
ART. 67
Comandantul militar al judeţului/municipiului Bucureşti, numit la mobilizare şi/sau la rãzboi, preia de la comandantul garnizoanei activitatea de desfãşurare a mobilizãrii unitãţilor militare, ia cunoştinţã de problemele existente şi de mãsurile luate.

CAP. IV
Serviciul în garnizoanã

ART. 68
(1) Personalul necesar pentru serviciul în garnizoanã este stabilit de comandantul garnizoanei, în funcţie de specificul unitãţilor militare aflate permanent în garnizoanã.
(2) În toate garnizoanele se executã urmãtoarele servicii:
a) serviciul de permanenţã;
b) serviciul de control;
c) serviciul de intervenţie;
d) serviciul de relaţii cu publicul.

SECŢIUNEA 1
Serviciul de permanenţã

ART. 69
(1) Serviciul de permanenţã este îndeplinit de ofiţerul de serviciu pe garnizoanã. Ofiţerii de serviciu pe garnizoanã se numesc din rândul ofiţerilor/subofiţerilor stabiliţi de unitãţile militare din garnizoanã, conform planificãrii aprobate de comandantul garnizoanei.
(2) În garnizoanele cu numãr mare de unitãţi militare şi trafic intens de vehicule militare se poate organiza şi executa serviciul permanent pentru controlul circulaţiei cu ofiţeri şi subofiţeri din cadrul unitãţilor militare din garnizoanã, în baza Graficului cu rândul la serviciu aprobat de comandantul garnizoanei.
(3) În Garnizoana Bucureşti, ofiţerii/subofiţerii de serviciu pe garnizoanã se numesc din rândul personalului Comandamentului Garnizoanei Bucureşti, conform planificãrii aprobate de comandant.
(4) În garnizoanele de categoria a III-a, serviciul de permanenţã se organizeazã la ordinul comandantului garnizoanei.
(5) Durata serviciului este de 24 de ore şi se executã la sediul comenduirii garnizoanei/Comandamentului Garnizoanei Bucureşti.
(6) Ofiţerul de serviciu pe garnizoanã îndeplineşte atribuţiile stabilite de şeful comenduirii garnizoanei şi aprobate de comandantul garnizoanei. Indiferent de specificul garnizoanei, ofiţerul de serviciu pe garnizoanã executã urmãtoarele:
a) se documenteazã asupra activitãţilor care se desfãşoarã sau se organizeazã în garnizoanã în timpul serviciului sãu;
b) se informeazã la unitãţile, subunitãţile, serviciile, formaţiunile şi asociaţiile militare din garnizoanã asupra problemelor a cãror rezolvare implicã garnizoana;
c) ia cunoştinţã de prezenţa în garnizoanã a unor personalitãţi militare sosite în control/vizitã şi de programul acestora, în vederea informãrii oportune a unitãţilor militare interesate;
d) cunoaşte unde pot fi gãsite în orice moment persoanele din conducerea garnizoanei sau cele care deservesc obiectivele din garnizoanã: poligonul, depozitul, cercul militar, popota, cãminul de garnizoanã, restaurantul militar.

SECŢIUNEA a 2-a
Serviciul de control

ART. 70
(1) Serviciul de control în garnizoanã constã în:
a) controlul pazei obiectivelor de garnizoanã, executat de ofiţerii de control numiţi de comandantul garnizoanei, propuşi de comandanţii de unitãţi militare, în baza Graficului cu rândul la serviciu în garnizoanã;
b) controlul comportãrii militarilor în afara unitãţilor militare, executat de ofiţerii de control numiţi de comandantul garnizoanei, propuşi de comandanţii de unitãţi militare, în baza Graficului cu rândul la serviciu în garnizoanã;
c) controlul circulaţiei şi folosirii autovehiculelor militare, executat de echipaje de poliţie militarã din cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale, în cooperare cu echipaje de poliţie din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, în baza Graficului cu rândul la serviciu în garnizoanã, Planului acţiunilor comune, Planului de control lunar şi Planului de control zilnic.
(2) Constatãrile serviciului de control se consemneazã în registrul unic de control, existent la ofiţerul de serviciu pe garnizoanã şi prezentat zilnic şefului comenduirii garnizoanei/locţiitorului comandantului garnizoanei - în Garnizoana Bucureşti - pentru stabilirea mãsurilor necesare şi informarea comandanţilor structurilor militare implicate despre aspectele constatate în timpul executãrii controalelor.
ART. 71
(1) Ofiţerul de control îşi îndeplineşte atribuţiile conform documentelor aprobate de comandantul garnizoanei, în zilele şi între orele stabilite, diferit de la un serviciu la altul.
(2) Când se controleazã paza unui obiectiv de garnizoanã, ofiţerul de control are asupra sa delegaţia de serviciu nominalizatã, semnatã de comandantul garnizoanei, carnetul de însemnãri, legitimaţia militarã şi cartea de identitate. Rezultatele controlului sunt consemnate în Fişa pazei şi în Registrul unic de control al garnizoanei şi se prezintã comandantului garnizoanei pentru a stabili mãsurile ce se impun.
(3) Când se controleazã comportarea militarilor din garnizoanã în afara unitãţii militare, ofiţerul de control are asupra sa delegaţia de serviciu, semnatã de comandantul garnizoanei, legitimaţia militarã, cartea de identitate. Rezultatele controlului sunt consemnate în Registrul unic de control al garnizoanei şi sunt transmise unitãţii militare cãreia îi aparţin militarii gãsiţi în neregulã.
(4) Echipajele de controlori auto aparţinând Ministerului Apãrãrii Naţionale supravegheazã circulaţia autovehiculelor militare, urmãrind respectarea de cãtre conducãtorii auto a legislaţiei privind circulaţia pe drumurile publice, verificã starea tehnicã şi de întreţinere, legalitatea şi eficienţa curselor, completarea documentelor de exploatare şi transport. Constatãrile serviciului de control se consemneazã în Registrul unic de control al garnizoanei existent la ofiţerul de serviciu pe garnizoanã şi prezentat zilnic şefului comenduirii garnizoanei/locţiitorului comandantului garnizoanei - în Garnizoana Bucureşti - pentru stabilirea mãsurilor necesare şi informarea comandanţilor structurilor militare implicate despre neregulile constatate în timpul executãrii controalelor.
(5) Ofiţerul de control poate avea la dispoziţie un mijloc de transport pentru exercitarea atribuţiilor. Când este însoţit de patrula de intervenţie, asigurarea mijlocului de transport este obligatorie.
(6) Ţinuta ofiţerilor de control, a controlorilor auto şi a patrulei de intervenţie este cea de serviciu. Atunci când situaţia impune, la ordinul comandantului garnizoanei, personalul de control are asupra lui armamentul individual şi muniţia aferentã. În unele situaţii şi locuri, cum ar fi manifestãri internaţionale, expoziţii, zone de agrement, la ordinul comandantului garnizoanei, ţinuta personalului de control este civilã.
ART. 72
(1) Potrivit ordinului eşalonului superior sau din proprie iniţiativã, comandantul garnizoanei poate numi ofiţeri/subofiţeri de control şi în localitãţile din împrejurimile garnizoanei, pe comunicaţiile mai aglomerate, la aeroporturi sau în porturi.
(2) Pentru executarea controlului, comandantul garnizoanei asigurã mijloace de transport.

SECŢIUNEA a 3-a
Serviciul de intervenţie

ART. 73
(1) Serviciul de intervenţie este organizat pentru sprijinul personalului de control şi restabilirea disciplinei în garnizoanã. Acesta se executã de patrulele de intervenţie.
(2) Patrula de intervenţie se compune din comandant subofiţer - şi un numãr de soldaţi şi gradaţi voluntari, în funcţie de importanţa misiunii şi de posibilitãţile de asigurare, de regulã, din rândul subunitãţilor de poliţie militarã din garnizoanã.
(3) Patrula de intervenţie are asupra sa armament, muniţie, tehnicã mobilã de legãturã şi se deplaseazã cu mijloace de transport.
(4) În zonele unde sunt şi unitãţi militare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, patrula de intervenţie are compunere mixtã; în aceastã situaţie, cel mai mare în grad este numit comandantul patrulei.
ART. 74
(1) Comandantul garnizoanei organizeazã şi executã controale inopinate în garnizoanã, personal sau prin comisii, din care va face parte obligatoriu comandantul/reprezentantul unitãţii militare din zona respectivã sau cel care are responsabilitãţi în desfãşurarea activitãţilor la nivel de garnizoanã.
(2) Rezultatele controalelor se înscriu în Registrul unic de control al garnizoanei, iar problemele reieşite sunt analizate de urgenţã în consiliul de garnizoanã în vederea soluţionãrii.

SECŢIUNEA a 4-a
Serviciul de relaţii cu publicul

ART. 75
În Garnizoana Bucureşti, în garnizoanele de categoria I şi, dacã sunt posibilitãţi, şi în cele de categoria a II-a se desemneazã ofiţer/subofiţer/personal civil contractual pentru relaţii cu publicul.
ART. 76
(1) Ofiţerul/Subofiţerul/Personalul civil desemnat pentru relaţii cu publicul planificã audienţele şi ieşirile la raport, participã la acestea, rezolvã corespondenţa şi problemele ridicate de petiţionari în conformitate cu rezoluţiile comandantului garnizoanei.
(2) Ofiţerul/Subofiţerul/Personalul civil desemnat pentru relaţii cu publicul transmite solicitanţilor modul de rezolvare a problemelor ridicate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

CAP. V
Logistica garnizoanei

ART. 77
(1) Comandantul garnizoanei solicitã, primeşte şi repartizeazã, potrivit reglementãrilor în vigoare, resursele financiare şi materiale prin unitatea militarã al cãrei comandant este, cu specificaţiile necesare în acest sens.
(2) Unitatea militarã al cãrei comandant este comandantul garnizoanei are în evidenţã toate obiectivele de garnizoanã şi verificã, prin structurile specializate, respectarea legalitãţii privind întrebuinţarea resurselor alocate şi gestionarea valorilor materiale încredinţate.
ART. 78
(1) Materialele şi motoresursele consumate pentru activitãţi în garnizoanã, din ordinul comandantului garnizoanei, de unitãţile militare din garnizoanã se scad sau se suplimenteazã de eşalonul superior al unitãţilor militare respective pe baza documentelor justificative întocmite de unitatea militarã şi confirmate de comandantul garnizoanei.
(2) Pentru acţiunile întreprinse, cu aprobãrile necesare, în favoarea unor instituţii sau autoritãţi ale administraţiei publice locale se percepe contravaloarea motoresurselor consumate, calculatã conform reglementãrilor în vigoare sau planurilor de cooperare.
ART. 79
În cazul decesului cadrelor militare în activitate/în rezervã/în retragere, comandantul garnizoanei, prin unitatea militarã de care a aparţinut persoana decedatã sau prin unitatea de garnizoanã, în celelalte situaţii, asigurã urmãtoarele:
a) locul de veci, pentru cadrele militare şi membrii familiilor acestora;
b) funeralii cu onoruri militare, potrivit gradului avut;
c) confecţionarea sicriului şi a crucii, cu perceperea costului pentru materialele folosite;
d) mijlocul de transport;
e) oficierea serviciului religios, gratuit, de preoţii militari, acolo unde sunt încadraţi;
f) deservirea la mormânt;
g) contra cost, masa de pomenire prin popota unitãţii/garnizoanei, acolo unde este posibil, în condiţiile prevãzute în reglementãrile în vigoare.
ART. 80
Ceremoniile militare planificate în localitãţi sau în unitãţi militare, desfãşurate cu aprobarea comandantului garnizoanei, sunt susţinute logistic de administraţia publicã localã sau, dupã caz, de unitatea militarã respectivã ori de unitatea militarã de garnizoanã.


ANEXĂ
la regulament
DIAGRAMA DE RELAŢII A GARNIZOANEI
___________
NOTĂ (CTCE)
Modelul Diafragmei de relaţii a garnizoanei se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 554 din 6 august 2010, la pagina 14. (a se vedea imaginea asociatã).
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016