Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 349 din 9 septembrie 2024  privind modificarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice nr. 346/1.718/2023 pentru aprobarea criteriilor de calificare privind capacitatea ofertanţilor, a factorilor de evaluare şi a caietului de sarcini aferente atribuirii acordului-cadru/contractului de achiziţie publică de produse - fructe, legume, lapte şi produse lactate şi produse de panificaţie în cadrul Programului pentru şcoli al României    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 349 din 9 septembrie 2024 privind modificarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice nr. 346/1.718/2023 pentru aprobarea criteriilor de calificare privind capacitatea ofertanţilor, a factorilor de evaluare şi a caietului de sarcini aferente atribuirii acordului-cadru/contractului de achiziţie publică de produse - fructe, legume, lapte şi produse lactate şi produse de panificaţie în cadrul Programului pentru şcoli al României

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 934 din 17 septembrie 2024
    Având în vedere:
    - Referatul de aprobare al Direcţiei generale politici agricole din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nr. 207.987 din 5.09.2024 şi al Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice nr. 285/DR din 13.09.2024;
    – prevederile art. 3 alin. (1) lit. z), secţiunea a 4-a a cap. IV, secţiunea a 7-a, art. 187 alin. (3)-(5) şi art. 188 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – secţiunea a 4-a a cap. II din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile art. 3 lit. f) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile art. 3 alin. (3) lit. i) din Hotărârea Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice nr. 1.017/2019 privind aprobarea structurii, conţinutului şi modului de utilizare a Documentaţiei standard de atribuire a contractului de achiziţie publică/sectorială de produse, precum şi a modalităţii de completare a anunţului de participare/de participare simplificat;
    – prevederile art. VI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2024 pentru modificarea şi abrogarea unor prevederi din acte normative în domeniul achiziţiilor publice şi achiziţiilor sectoriale,

    luând în considerare:
    - necesitatea fluidizării şi perfecţionării sistemului achiziţiilor publice prin îmbunătăţirea practicilor care să asigure procese de achiziţii mai eficiente, orientate spre rezultate şi pentru creşterea calităţii produselor oferite spre consum;
    – prevederile art. 154 alin. (4) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice nr. 1.946/2024 pentru aprobarea criteriilor ecologice aplicabile categoriilor de produse care au impact asupra mediului pe durata întregului ciclu de viaţă, prevăzute în anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2016, respectiv în anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 4 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2015 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, aprobată prin Legea nr. 244/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale şi preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice emit următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice nr. 346/1.718/2023 pentru aprobarea criteriilor de calificare privind capacitatea ofertanţilor, a factorilor de evaluare şi a caietului de sarcini aferente atribuirii acordului-cadru/contractului de achiziţie publică de produse - fructe, legume, lapte şi produse lactate şi produse de panificaţie în cadrul Programului pentru şcoli al României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 803 din 6 septembrie 2023, se modifică după cum urmează:
    1. În preambul, trimiterea la prevederile art. XI alin. (1)-(4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, se abrogă.
    2. La anexa nr. 1 secţiunea II punctul II.2), subpunctul II.2.5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "II.2.5) Criterii de atribuire
    Conform cerinţelor specificate în caietul de sarcini, oferta câştigătoare va fi declarată oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, pe baza criteriului Cel mai bun raport calitate - preţ pe baza punctajului acordat pentru următorii factori de evaluare în conformitate cu dispoziţiile art. 187 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    Preţul - Pondere: 40%
    Calitate - Pondere: 60%
    Pentru determinarea ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic, autoritatea contractantă stabileşte factori de evaluare bazaţi pe aspecte calitative, de mediu şi/sau sociale, precum şi ponderile asociate acestora, astfel încât să asigure o concurenţă reală între operatorii economici.
    Autoritatea contractantă poate utiliza următorii factori de evaluare calitativi:
    1. Scheme de calitate ale produselor agroalimentare - (SCPA) - 30 de puncte - Grila de punctare

┌───────────┬────────────┬──────────────┐
│Denumire │Punctaj │Modalitate de │
│subfactor │maxim alocat│verificare │
├───────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Atunci când │ │
│ │proporţia de│ │
│ │produse │ │
│ │certificate │ │
│ │ecologic │ │
│ │este de 100%│ │
│ │se acordă 30│ │
│ │de puncte. │ │
│ │Când │ │
│ │proporţia de│ │
│ │produse │ │
│ │certificate │ │
│ │ecologic │ │
│ │este mai │ │
│ │mare sau │Ofertantul va │
│ │egală cu 50%│prezenta │
│ │se acordă 15│certificat de │
│Produs │puncte. │produs │
│ecologic │Când │ecologic emis │
│ │proporţia de│de un organism│
│ │produse │de │
│ │certificate │certificare. │
│ │ecologic │ │
│ │este mai │ │
│ │mare sau │ │
│ │egală cu 20%│ │
│ │se acordă 5 │ │
│ │puncte. │ │
│ │Atunci când │ │
│ │proporţia de│ │
│ │produse │ │
│ │certificate │ │
│ │ecologic │ │
│ │este mai │ │
│ │mică de 20% │ │
│ │nu se acordă│ │
│ │punctaj. │ │
├───────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Atunci când │ │
│ │proporţia de│ │
│ │produse │ │
│ │certificate │ │
│ │înregistrate│ │
│ │pe schema de│ │
│ │calitate UE │ │
│ │(IGP, STG, │ │
│ │DOP) este de│ │
│ │100% se │ │
│ │acordă 15 │ │
│ │puncte. │ │
│ │Când │ │
│ │proporţia de│ │
│ │produse │ │
│ │înregistrate│ │
│ │pe schema de│ │
│ │calitate UE │ │
│ │(IGP, STG, │ │
│ │DOP) este │ │
│ │mai mare sau│ │
│ │egală cu 50%│ │
│Produs │se acordă 10│Ofertantul va │
│înregistrat│puncte. │prezenta │
│pe schema │Când │certificat de │
│de calitate│proporţia de│înregistrare │
│UE (IGP, │produse │emis de CE. │
│STG, DOP) │certificate │ │
│ │înregistrate│ │
│ │pe schema de│ │
│ │calitate UE │ │
│ │(IGP, STG, │ │
│ │DOP) este │ │
│ │mai mare sau│ │
│ │egală cu 20%│ │
│ │se acordă 5 │ │
│ │puncte. │ │
│ │Atunci când │ │
│ │proporţia de│ │
│ │produse │ │
│ │certificate │ │
│ │înregistrate│ │
│ │pe schema de│ │
│ │calitate UE │ │
│ │(IGP, STG, │ │
│ │DOP) este │ │
│ │mai mică de │ │
│ │20% nu se │ │
│ │acordă │ │
│ │punctaj. │ │
├───────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Atunci când │ │
│ │proporţia de│ │
│ │produse │ │
│ │atestate │ │
│ │tradiţional │ │
│ │este de 100%│ │
│ │se acordă 30│ │
│ │de puncte. │ │
│ │Când │Ofertantul va │
│ │proporţia de│prezenta │
│ │produse │atestat de │
│ │atestate │produs │
│ │tradiţional │tradiţional │
│ │este mai │emis de │
│ │mare sau │Ministerul │
│ │egală cu 50%│Agriculturii │
│ │se acordă 15│şi Dezvoltării│
│Produs │puncte. │Rurale sau alt│
│tradiţional│Când │document │
│ │proporţia de│echivalent │
│ │produse │emis de o │
│ │atestate │entitate │
│ │tradiţional │juridică din │
│ │este mai │statul de │
│ │mare sau │origine, │
│ │egală cu 20%│pentru │
│ │se acordă 5 │produsul │
│ │puncte. │ofertat. │
│ │Atunci când │ │
│ │proporţia de│ │
│ │produse │ │
│ │atestate │ │
│ │tradiţional │ │
│ │este mai │ │
│ │mică de 20% │ │
│ │nu se acordă│ │
│ │punctaj. │ │
├───────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Atunci când │ │
│ │proporţia de│ │
│ │produse │ │
│ │atestate pe │ │
│ │schema de │ │
│ │calitate │ │
│ │«reţete │ │
│ │consacrate» │ │
│ │este de 100%│ │
│ │se acordă 30│ │
│ │de puncte. │ │
│ │Când │ │
│ │proporţia de│ │
│ │produse │ │
│ │atestate pe │ │
│ │schema de │ │
│ │calitate │ │
│ │«reţete │ │
│ │consacrate» │Ofertantul va │
│ │este mai │prezenta │
│ │mare sau │atestat al │
│Produs │egală cu 50%│producătorului│
│atestat pe │se acordă 15│obţinut │
│schema de │puncte. │conform unei │
│calitate │Atunci când │reţete │
│«reţete │proporţia de│consacrate │
│consacrate»│produse │eliberat de │
│ │atestate pe │Ministerul │
│ │schema de │Agriculturii │
│ │calitate │şi Dezvoltării│
│ │«reţete │Rurale. │
│ │consacrate» │ │
│ │este mai │ │
│ │mare sau │ │
│ │egală cu 20%│ │
│ │se acordă 5 │ │
│ │puncte. │ │
│ │Atunci când │ │
│ │proporţia de│ │
│ │produse │ │
│ │atestate pe │ │
│ │schema de │ │
│ │calitate │ │
│ │«reţete │ │
│ │consacrate» │ │
│ │este mai │ │
│ │mică de 20% │ │
│ │nu se acordă│ │
│ │punctaj. │ │
├───────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Atunci când │ │
│ │proporţia de│ │
│ │produse │ │
│ │montane este│ │
│ │de 100% se │ │
│ │acordă 15 │ │
│ │puncte. │ │
│ │Când │Ofertantul va │
│ │proporţia de│prezenta │
│ │produse │decizia │
│ │montane este│agenţiei │
│ │mai mare sau│naţionale a │
│ │egală cu 50%│zonei montane │
│ │se acordă 10│sau alt │
│ │puncte. │document │
│Produs │Când │echivalent │
│montan │proporţia de│emis de o │
│ │produse │entitate │
│ │montane este│juridică din │
│ │mai mare sau│statul de │
│ │egală cu 20%│origine, │
│ │se acordă 5 │pentru │
│ │puncte. │produsul │
│ │Atunci când │ofertat. │
│ │proporţia de│ │
│ │produse │ │
│ │atestate │ │
│ │montan este │ │
│ │mai mică de │ │
│ │20% nu se │ │
│ │acordă │ │
│ │punctaj. │ │
└───────────┴────────────┴──────────────┘

    Nota 1: Toate celelalte produse convenţionale care nu sunt atestate/înregistrate/certificate pe schemele de calitate enumerate mai sus, dar care îndeplinesc normele europene şi naţionale de comercializare, pot participa la licitaţie.
    Nota 2: Pentru acelaşi produs, atestat/înregistrat/certificat pe mai multe scheme de calitate, ofertanţii vor indica o singură schemă de calitate şi vor prezenta documentele corespunzătoare privind atestarea/înregistrarea/certificarea în cadrul schemei respective, urmând ca punctajul acordat să fie determinat conform grilei de punctare.
    2. Lanţul de aprovizionare - (LA) - 30 de puncte.
    Factor de evaluare asociat prevederilor art. 187 alin. (5) lit. a) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, referitor la condiţiile de comercializare a produselor, respectiv lanţul scurt de aprovizionare care facilitează interacţiunea dintre consumatori şi producători, prin raportare, spre exemplu, la următoarea grilă de punctare:
    Algoritm de punctare:
    - fără niciun intermediar unde sunt incluşi producători, procesatori, asociaţii de producători, respectiv organizaţii de producători, grupuri de producători, cooperative, se acordă 30 de puncte;
    – atunci când există un intermediar se acordă 20 de puncte;
    – pentru doi intermediari se acordă 10 puncte;
    – pentru mai mult de doi intermediari implicaţi în lanţul de aprovizionare nu se acordă punctaj.
    NOTĂ:
    Operatorul economic care asigură pentru ofertant serviciile de transport al produselor, accesorii furnizării, nu va fi considerat intermediar, deoarece suntem în prezenţa unei singure oferte şi a unui singur transfer al dreptului de proprietate asupra produselor, respectiv de la ofertant la autoritatea contractantă achizitoare, transportatorul în cauză facturând către ofertant doar serviciile de transport.
    Totodată, menţionăm, pentru buna înţelegere a modalităţii de acordare a punctajului aferent factorilor tehnici, faptul că nu se urmăreşte punctarea cantităţii de produse aduse de producător, respectiv de intermediar, ci doar existenţa sau nu a unui intermediar în lanţul de aprovizionare.
    Clasamentul pe baza căruia se stabileşte oferta câştigătoare se întocmeşte în ordinea descrescătoare a punctajului total (P_total) obţinut prin însumarea punctajelor aferente factorului preţ şi a celor privind calitatea, potrivit formulei Propunere:
    P_total = (P_fin) + (P_teh),
    unde:
    P_fin = punctaj financiar;
    P_teh = punctaj calitate, calculat astfel:
    P_teh = (P_SCPA x pondere SCPA) + (P_LA x pondere LA),
    unde:
    P_SCPA = punctajul alocat pentru factorul de evaluare scheme de calitate ale produselor agroalimentare;
    P_LA = punctajul alocat pentru factorul de evaluare lanţul de aprovizionare.
    Menţionăm că P_fin reprezintă punctajul pentru factorul de evaluare preţul ofertei şi se acordă astfel:
    a) Pentru oferta cu preţul cel mai scăzut dintre preţurile ofertate se va acorda punctajul maxim alocat acestui factor - 40 de puncte.
    b) Pentru alt preţ decât cel prevăzut la lit. a), punctajul se acordă astfel: P_fin (oferta în evaluare) = preţ minim ofertă admisibilă/preţ ofertă în evaluare x 40 de puncte.
    NOTĂ:
    Autoritatea contractantă va integra corespunzător avantajele urmărite prin aplicarea factorilor de evaluare, în viitorul contract/acord-cadru încheiat între părţi, astfel încât rezultatele exprimate şi asumate prin ofertă să fie monitorizate pe parcursul derulării contractului."

    3. La anexa nr. 2 punctul 2, a treia liniuţă din legislaţia naţională referitoare la trimiterea la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, se abrogă.
    4. La anexa nr. 2, ultimul paragraf al punctului 8.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Punerea în executare a contractului începe după constituirea garanţiei de bună execuţie. Garanţia de bună execuţie în cuantum de 10% din valoarea contractului subsecvent fără TVA se constituie de furnizor conform art. 154 alin. (4) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Violeta Muşat,
                    secretar de stat
                    Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice,
                    Iuliana Feclistov


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016