Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 345 din 8 august 2006  privind aprobarea modelului contractului de asigurari sociale de sanatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 345 din 8 august 2006 privind aprobarea modelului contractului de asigurari sociale de sanatate

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 23 august 2006
Având în vedere Referatul de aprobare nr. D.G. 2.958 din 8 august 2006 al directorului general al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi Hotãrârea Consiliului de administraţie al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 11/2006,
în temeiul dispoziţiilor art. 211 alin. (1) şi ale <>art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul contractului de asigurãri sociale de sãnãtate, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Casele de asigurãri de sãnãtate încheie cu asiguraţii aflaţi în evidenţa acestora, direct sau prin angajator, în termen de 12 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, contracte de asigurãri sociale de sãnãtate. Contractele de asigurãri sociale de sãnãtate vor fi încheiate şi cu alţi asiguraţi, pe mãsura luãrii acestora în evidenţã de casele de asigurãri de sãnãtate.
(2) Contractul de asigurãri sociale de sãnãtate se transferã de la un angajator la altul, ca urmare a modificãrii raporturilor de muncã sau de serviciu în condiţiile legii.
ART. 3
Casele de asigurãri de sãnãtate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Cristian Vlãdescu

Bucureşti, 8 august 2006.
Nr. 345.

ANEXĂ

CONTRACT
de asigurãri sociale de sãnãtate

I. Pãrţile contractante
Casa de Asigurãri de Sãnãtate ........, cu sediul în municipiul/oraşul ......, str. ....... nr. ....., judeţul/sectorul ......, telefon/fax ......., reprezentatã prin preşedinte/director general ......
şi
........., în calitate de angajator, pentru salariaţii prevãzuţi în anexa nr. 1 la prezentul contract;
Domnul/Doamna*) ........., domiciliat/domiciliatã în ........, str. ....... nr. ......, judeţul/sectorul ......, CNP ......., având BI/CI seria ..... nr. ....., telefon ..... .
---------
*) Pentru celelalte categorii de persoane care nu au calitatea de salariat.

II. Obiectul contractului
Obiectul prezentului contract îl constituie asigurarea serviciilor medicale, respectiv asistenţã medicalã în caz de îmbolnãvire pentru prevenirea complicaţiilor bolii, pentru recuperarea medicalã sau cel puţin pentru ameliorarea suferinţei, pentru prevenirea îmbolnãvirilor, depistarea precoce a bolii şi pãstrarea sãnãtãţii, potrivit contractului-cadru şi normelor metodologice de aplicare a acestuia, precum şi acordarea de indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate, potrivit prevederilor legale în vigoare, în condiţiile <>art. 291 lit. d) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, pentru persoana/persoanele asiguratã/ asigurate, precum şi pentru coasiguraţii acesteia/acestora, prevãzuţi în anexa nr. 2.
III. Serviciile acordate în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate sunt:
a) servicii medicale**):
- pachetul de servicii medicale de bazã;
- pachetul de servicii facultativ,
ca urmare a plãţii contribuţiei la Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate;
---------
**) Se va marca corespunzãtor pachetul de servicii la care are dreptul asiguratul.

b) indemnizaţii pentru concedii medicale, potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 .***)
-----------
***) Se va marca corespunzãtor dacã acestea fac obiectul contractului.

IV. Durata contractului
Prezentul contract este valabil de la data semnãrii şi pânã la data pierderii dreptului de domiciliu sau de şedere în România.
V. Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
A. Drepturile asiguraţilor
1. Asiguraţii au dreptul, de la data dobândirii calitãţii de asigurat, la pachetul de servicii de bazã în caz de boalã sau de accident, din prima zi de îmbolnãvire ori de la data accidentului şi pânã la vindecare, în condiţiile stabilite de prezentul contract.
2. Asiguraţii au urmãtoarele drepturi:
a) sã aleagã furnizorul de servicii medicale, precum şi casa de asigurãri de sãnãtate la care se asigurã, în condiţiile legii şi ale contractului-cadru;
b) sã fie înscrişi pe lista unui medic de familie pe care îl solicitã, dacã îndeplinesc toate condiţiile legale în vigoare, suportând cheltuielile de transport, dacã opţiunea este pentru un medic din altã localitate;
c) sã îşi schimbe medicul de familie ales numai dupã expirarea a cel puţin 6 luni de la data înscrierii pe listele acestuia;
d) sã beneficieze de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare şi dispozitive medicale în mod nediscriminatoriu, în condiţiile stabilite prin contractul-cadru şi normele metodologice de aplicare a acestuia;
e) sã efectueze controale profilactice, în condiţiile stabilite prin contractul-cadru şi normele metodologice de aplicare a acestuia;
f) sã beneficieze de servicii de asistenţã medicalã preventivã şi de promovare a sãnãtãţii, inclusiv pentru depistarea precoce a bolilor, în condiţiile contractului-cadru şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia;
g) sã beneficieze de servicii medicale în ambulatorii şi în spitale aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate, în condiţiile contractului-cadru şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia;
h) sã beneficieze de servicii medicale de urgenţã în condiţiile contractului-cadru şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia;
i) sã beneficieze de unele servicii de asistenţã stomatologicã în condiţiile contractului-cadru şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia;
j) sã beneficieze de tratament fizioterapeutic şi de recuperare în condiţiile contractului-cadru şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia;
k) sã beneficieze de dispozitive medicale în condiţiile contractului-cadru şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia;
l) sã beneficieze de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu în condiţiile contractului-cadru şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia;
m) sã li se garanteze confidenţialitatea privind datele, în special în ceea ce priveşte diagnosticul şi tratamentul;
n) sã fie informaţi asupra riscurilor şi beneficiilor în cazul tratamentelor medicale;
o) sã beneficieze de concedii şi indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate în condiţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 .
B. Obligaţiile asiguraţilor
Asiguraţii au urmãtoarele obligaţii:
a) sã se înscrie pe lista unui medic de familie;
b) sã anunţe medicul de familie ori de câte ori apar modificãri în starea lor de sãnãtate;
c) sã se prezinte la controalele profilactice şi periodice stabilite prin contractul-cadru;
d) sã anunţe în termen de 15 zile medicul de familie şi casa de asigurãri de sãnãtate asupra modificãrilor datelor de identitate sau modificãrilor referitoare la încadrarea lor într-o anumitã categorie de asiguraţi;
e) sã respecte cu stricteţe tratamentul şi indicaţiile medicului;
f) sã aibã o conduitã civilizatã faţã de personalul medico-sanitar;
g) sã achite coplata şi contribuţia personalã în condiţiile stabilite prin contractul-cadru şi normele metodologice de aplicare a acestuia;
h) sã achite contribuţia datoratã Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate în cota şi asupra veniturilor prevãzute de <>Legea nr. 95/2006 şi de normele legale în materie (Se va completa pentru fiecare categorie de venituri.);
i) sã depunã lunar, trimestrial sau anual, dupã caz, declaraţia de venituri;
j) sã prezinte furnizorilor de servicii medicale documentele justificative ce atestã calitatea de asigurat;
k) sã accepte controlul casei de asigurãri de sãnãtate cu privire la modul de acordare a concediilor şi indemnizaţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate;
l) sã respecte programarea pentru acordarea serviciilor medicale din pachetul de bazã, în baza listelor de aşteptare, dupã caz;
m) sã se prezinte la medicul din ambulatoriul de specialitate sau la spital numai dupã ce a consultat medicul de familie, cu excepţia urgenţelor şi a afecţiunilor care permit prezentarea direct la medicul de specialitate, stabilite prin contractul-cadru şi normele metodologice de aplicare a acestuia.
C. Drepturile casei de asigurãri de sãnãtate
Casa de asigurãri de sãnãtate are urmãtoarele drepturi:
a) sã verifice respectarea obligaţiilor de platã a contribuţiei;
b) sã calculeze majorãrile de întârziere în cazul neplãţii contribuţiei în condiţiile legii;
c) sã verifice acordarea serviciilor medicale, conform contractelor încheiate cu furnizorii de servicii medicale;
d) sã verifice prescrierea medicamentelor şi recomandarea investigaţiilor paraclinice;
e) sã verifice modul de acordare a concediilor şi indemnizaţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate.
D. Obligaţiile casei de asigurãri de sãnãtate
Casa de asigurãri de sãnãtate are urmãtoarele obligaţii:
a) sã informeze asiguraţii asupra drepturilor acestora;
b) sã asigure confidenţialitatea datelor în condiţiile prezentului contract;
c) sã verifice prescrierea şi eliberarea medicamentelor în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
d) sã asigure calitatea serviciilor medicale din pachetul de bazã, în condiţiile legii.
VI. Litigii
1. Litigiile nãscute în legãturã cu încheierea, executarea, modificarea şi încetarea prezentului contract ori în legãturã cu alte pretenţii decurgând din acesta vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluţionare pe cale amiabilã.
2. Dacã dupã 15 zile de la începerea procedurilor prevãzute la pct. 1 pãrţile semnatare ale prezentului contract nu reuşesc sã rezolve în mod amiabil o divergenţã contractualã, fiecare parte se poate adresa instanţelor judecãtoreşti competente.
VII. Încetarea contractului
Constituie motiv de încetare a prezentului contract urmãtoarele:
a) pierderea dreptului de şedere sau de domiciliu în România;
b) forţa majorã, dacã este invocatã;
c) decesul sau declararea judecãtoreascã a morţii.
VIII. Suspendarea contractului
1. În cazul în care asiguratul nu îşi respectã obligaţiile referitoare la plata contribuţiei de asigurãri sociale de sãnãtate, prezentul contract se suspendã de drept dupã 3 luni de la ultima platã a contribuţiei.
2. Pe perioada suspendãrii, asiguratul şi coasiguraţii sãi prevãzuţi în anexa nr. 2 beneficiazã numai de pachetul de servicii cuprins în pachetul minimal.
3. Suspendarea înceteazã numai la data la care asiguratul achitã contribuţia de asigurãri sociale de sãnãtate şi majorãrile de întârziere, dupã caz.
IX. Dispoziţii finale
1. Fiecare asigurat are dreptul de a fi informat cel puţin o datã pe an, prin casele de asigurãri de sãnãtate, asupra serviciilor de care beneficiazã, nivelului de contribuţie personalã şi modalitãţii de platã, precum şi asupra drepturilor şi obligaţiilor sale.
2. În scopul prevenirii îmbolnãvirilor, al depistãrii precoce a bolii şi al pãstrãrii sãnãtãţii, asiguraţii, direct sau prin intermediul medicilor cu care casele de asigurãri de sãnãtate se aflã în relaţii contractuale, vor fi informaţi permanent de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate asupra mijloacelor de pãstrare a sãnãtãţii, de reducere şi de evitare a cauzelor de îmbolnãvire şi asupra pericolelor la care se expun în cazul consumului de droguri, alcool şi tutun.
3. Asiguraţii în vârstã de peste 18 ani au dreptul la control medical pentru prevenirea bolilor cu consecinţe majore în morbiditate şi mortalitate, în condiţiile stabilite prin contractul-cadru.
4. În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intrã în vigoare pe durata derulãrii prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor. Dacã o clauzã a prezentului contract ar fi declaratã nulã, celelalte prevederi ale acestuia nu vor fi afectate de aceastã nulitate. Pãrţile convin ca orice clauzã declaratã nulã sã fie înlocuitã printr-o altã clauzã care sã corespundã cât mai bine cu putinţã spiritului prezentului contract.
5. Prevederile prezentului contract se vor completa cu prevederile legislaţiei în vigoare în domeniu.
6. Limba care guverneazã prezentul contract este limba românã.
7. Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.
8. Angajatorul ............. are obligaţia calculãrii şi virãrii contribuţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate de 6,5%, respectiv 7%, la Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, în condiţiile <>Legii nr. 95/2006 , precum şi contribuţia de 0,75% pentru concedii şi indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate, în condiţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 .

Casa de asigurãri de sãnãtate ...............

Angajator,
....................
Asigurat,
....................

ANEXA 1
-------
la contract
-----------


┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
Denumirea angajatorului └─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
codul fiscal (CUI/CNP angajator/persoanã fizicã) ├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
Nr. de înregistrare la registrul comerţului └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numele şi prenumele salariatului CNP
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2
-------
la contract
-----------


┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
Denumirea angajatorului └─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
codul fiscal (CUI/CNP angajator/persoanã fizicã) ├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
Nr. de înregistrare la registrul comerţului └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
CNP angajat Persoane coasigurate şi copii*)
──────────────────────────────────────────────────────────
CNP Numele Prenumele Tipul**)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Reprezentant legal,
.....................


*) Pentru coasiguraţi se vor menţiona categoriile de persoane prevãzute
la <>art. 213 alin. (1) lit. b) din titlul VIII al Legii nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sãnãtãţii, respectiv soţul, soţia şi pãrinţii fãrã
venituri proprii, aflaţi în întreţinerea salariatului.
**) Se vor menţiona categoria de coasigurat (S - soţ/soţie, P - pãrinţi)
şi copiii (C - copil)

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016