Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 345 din 10 septembrie 2001  privind autorizarea si furnizarea serviciilor de telecomunicatii liberalizate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 345 din 10 septembrie 2001 privind autorizarea si furnizarea serviciilor de telecomunicatii liberalizate

EMITENT: MINISTERUL COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 600 din 25 septembrie 2001
Ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informatiei,
în baza <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 2/2001 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea/reorganizarea sau funcţionarea, dupã caz, a unor ministere, organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 233/2001 ,
având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 20/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei,
având în vedere prevederile <>art. 5 şi 27 din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996 ,
emite prezentul ordin.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezentul ordin reglementeazã autorizarea şi furnizarea serviciilor de telecomunicaţii pentru care piata sau spectrul radioelectric disponibil nu limiteazã competiţia, denumite în continuare servicii de telecomunicaţii liberalizate.
(2) Nu constituie servicii de telecomunicaţii liberalizate furnizarea de servicii de telecomunicaţii de baza.
ART. 2
(1) Furnizarea serviciilor de telecomunicaţii liberalizate se poate face numai în urma autorizãrii, în conformitate cu procedura prevãzutã în prezentul ordin.
(2) Furnizarea altor servicii de telecomunicaţii liberalizate, care nu au fost autorizate conform dispoziţiilor prezentului ordin, se sancţioneazã în condiţiile legii.
ART. 3
(1) Furnizarea serviciilor de telecomunicaţii liberalizate se poate face numai prin intermediul unei reţele publice de telecomunicaţii care funcţioneazã legal, inclusiv prin intermediul reţelelor autorizate pentru comunicaţii audiovizuale, numai cu acordul operatorului reţelei şi cu respectarea specificatiilor şi a standardelor tehnice şi de calitate aflate în vigoare.
(2) Condiţiile de utilizare a reţelelor de telecomunicaţii, aflate în proprietatea unor terţi, de cãtre furnizorii de servicii autorizaţi în condiţiile prezentului ordin se stabilesc prin înţelegerea pãrţilor, atât în ceea ce priveşte accesul utilizatorilor, cat şi pentru asigurarea functionarii serviciului, pe baza contractului încheiat de furnizorul de servicii şi operatorul reţelei publice, în condiţiile legii.
(3) Furnizorii de servicii de telecomunicaţii liberalizate au dreptul sa solicite unui operator public care are o poziţie dominanta pe piata serviciilor de telecomunicaţii sa permitã accesul la reţeaua sa în scopul furnizarii serviciilor de telecomunicaţii, acces care poate fi limitat numai în cazuri justificate de respectarea cerinţelor esenţiale, în condiţiile legii.

CAP. 2
Autorizarea şi furnizarea serviciilor de telecomunicaţii liberalizate

ART. 4
(1) Cu 30 de zile înainte de data începerii activitãţii furnizorul de servicii de telecomunicaţii liberalizate va inainta autoritãţii de reglementare în domeniu cererea de autorizare, însoţitã de actele doveditoare necesare, inclusiv dovada privind plata taxei de autorizare pentru serviciul sau serviciile solicitate.
(2) Cererea de autorizare va cuprinde, dupã caz:
a) numele sau denumirea solicitantului;
b) numãrul de înregistrare în registrul comerţului;
c) adresa completa a solicitantului;
d) extras din actele constitutive ale persoanei juridice care sa conţinã descrierea obiectului de activitate şi structura actionarilor, precum şi numele sau denumirea acestora;
e) numele şi adresa completa a reprezentantului furnizorului în relaţiile cu autoritatea;
f) denumirea comercialã a serviciului/serviciilor;
g) aria geograficã pentru care se solicita autorizarea;
h) o scurta descriere tehnica a serviciului/serviciilor ce urmeazã sa fie prestate;
i) tipul şi locaţia infrastructurii proprii, utilizate la furnizarea serviciului/serviciilor în cauza;
j) specificaţiile sau standardele tehnice, respectiv protocoalele referitoare la reţeaua sau serviciul în cauza;
k) lista cuprinzând standardele pentru interfetele echipamentelor de telecomunicaţii care vor fi conectate la reţea;
l) condiţiile referitoare la continuitatea şi disponibilitatea serviciului;
m) alte informaţii stabilite de autoritatea de reglementare prin ordin.
(3) Autorizaţia prevãzutã la <>art. 26 din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996 se considera emisã solicitantului în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii de autorizare, cu condiţia ca informaţiile prezentate în cererea respectiva sa fie complete şi sa corespundã realitãţii.
(4) La cererea expresã a furnizorului de servicii autoritatea de reglementare va elibera o dovada a înregistrãrii autorizaţiei, în termen de 30 de zile de la primirea solicitãrii.
(5) Autorizaţia obţinutã conform alin. (1) este valabilã pentru durata maxima prevãzutã de lege şi poate fi reînnoitã.
(6) Prevederile alin. (1)-(5) se aplica în mod corespunzãtor şi în cazul reînnoirii autorizaţiei.
ART. 5
(1) Ordinele autoritãţii de reglementare conţinând categorii de informaţii suplimentare cerute în procedura de autorizare, în conformitate cu art. 4 alin. (2) lit. m), vor fi fãcute publice cu cel puţin o luna înainte de a-şi produce efectele.
(2) Orice persoana interesatã poate comunica în scris autoritãţii de reglementare obiecţiile la ordinul respectiv, urmând ca aceasta sa decidã în consecinta.
ART. 6
(1) Autoritatea de reglementare va comunica, în scris, în termen de 30 de zile de la primirea solicitãrii de autorizare, solicitantului care nu este îndreptãţit, ca nu îndeplineşte condiţiile de acordare a autorizaţiei de furnizare a serviciilor de telecomunicaţii liberalizate, în baza prezentului ordin, indicând şi motivele pentru care a fost luatã aceasta hotãrâre.
(2) În termen de 30 de zile solicitantul va avea posibilitatea sa îşi expuna punctul de vedere şi sa remedieze lipsurile constatate. Dupã remedierea lipsurilor autoritatea de reglementare va comunica solicitantului decizia înregistrãrii şi acordarea dreptului de a fi furnizor de servicii. În cazul în care lipsurile constatate nu au fost remediate autoritatea de reglementare va reconfirma decizia de neacordare a autorizaţiei, solicitantul având la dispoziţie procedura legalã a contenciosului administrativ.
ART. 7
(1) În cazul în care furnizarea serviciului necesita alocarea de numere sau alocarea altor resurse publice limitate, solicitantul se va adresa autoritãţii de reglementare, în conformitate cu procedura stabilitã de aceasta şi cu legislaţia în vigoare.
(2) Autoritatea de reglementare va stabili şi va publica eventualele benzi de frecventa care pot fi utilizate de furnizorii de servicii şi care nu necesita o asignare individualã de frecventa şi va stabili condiţiile de utilizare a acestor frecvente şi a echipamentelor de radiocomunicatii aferente.
ART. 8
Furnizorul de servicii de telecomunicaţii liberalizate are urmãtoarele obligaţii:
a) sa înştiinţeze în scris autoritatea de reglementare despre orice modificare a datelor prezentate în conformitate cu art. 4 alin. (2), ataşând actele doveditoare necesare;
b) sa respecte urmãtoarele cerinţe esenţiale: protecţia reţelei, protecţia datelor cu caracter personal ale utilizatorilor, confidenţialitatea informaţiilor transmise sau stocate ca urmare a utilizãrii serviciului în cauza;
c) sa furnizeze toate informaţiile cerute de autoritatea de reglementare pentru verificarea respectãrii legislaţiei şi reglementãrilor sau în scopuri statistice;
d) sa practice tarife nediscriminatorii în cadrul aceleiaşi categorii de utilizatori;
e) la cererea autoritãţii de reglementare, în cazul în care serviciile se adreseazã publicului în general, sa întocmeascã şi sa facã public un contract-tip cu abonatul, ale cãrui prevederi sa fie incluse obligatoriu în orice contract de furnizare a serviciului respectiv încheiat;
f) sa se asigure ca echipamentele de telecomunicaţii utilizate în scopul prestãrii serviciului respectiv nu pun în pericol sãnãtatea şi securitatea utilizatorilor, a angajaţilor proprii sau a angajaţilor altor furnizori de servicii sau operatori de reţele la care aceste echipamente se conecteaza, precum şi ca echipamentele de telecomunicaţii utilizate nu afecteazã securitatea şi integritatea reţelei şi nu produc perturbatii asupra altor reţele sau servicii;
g) sa aducã la cunostinta utilizatorilor termenii şi condiţiile de oferire a serviciului, a tarifelor, a calitãţii şi accesibilitatii, anterior oferirii serviciului respectiv, sau în cazul unor modificãri ale acestor condiţii, cu cel puţin 15 zile înainte de a deveni efective;
h) sa plãteascã tarifele de monitorizare şi control, stabilite prin ordin al autoritãţii de reglementare.
ART. 9
(1) Înştiinţarea prevãzutã la art. 8 lit. a) nu este supusã nici unei taxe de autorizare.
(2) Prin derogare de la dispoziţiile alin. (1), în cazul modificãrii prin extindere a ariei geografice pentru care a fost obţinutã autorizarea, titularul este obligat sa achite taxa de autorizare prevãzutã de lege pentru tipul de arie geograficã respectiv.
ART. 10
(1) Dacã autoritatea de reglementare constata ca furnizorul de servicii de telecomunicaţii liberalizate incalca oricare dintre obligaţiile prevãzute la art. 3, 4, 8 şi 15, aceasta poate aplica sancţiunile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare.
(2) Revocarea autorizaţiei obţinute conform procedurii din prezentul ordin se face prin decizie a autoritãţii de reglementare, în cazul încãlcãrii de cãtre titular a obligaţiilor prevãzute la art. 3 alin. (1), precum şi în toate celelalte cazuri în care legea prevede o asemenea sancţiune.
(3) Mãsura revocãrii autorizaţiei se poate lua şi la solicitarea operatorului public care furnizeazã suportul, în cazul în care titularul a devenit insolvabil, precum şi la solicitarea titularului, în condiţiile legii.
(4) Mãsura revocãrii autorizaţiei se ia dupã avertizarea prealabilã a furnizorului de servicii pentru intrarea în legalitate şi dupã verificarea realitãţii susţinerilor titularului, comunicate în cel mult 30 de zile de la primirea avertizarii.
(5) Autorizaţia este suspendatã pentru 30 de zile, din momentul aducerii la cunostinta titularului a intentiei de revocare a acesteia.
(6) Decizia de revocare a autorizaţiei produce efecte din momentul comunicãrii titularului.
(7) Deciziile autoritãţii de reglementare pot fi contestate în instanta, potrivit procedurii contenciosului administrativ.
ART. 11
(1) Autoritatea de reglementare va realiza şi va actualiza permanent un registru public cu tipurile de servicii şi cu furnizorii de servicii autorizaţi.
(2) Dacã un serviciu de telecomunicaţii nu se încadreazã în tipurile de servicii cuprinse în registrul public prevãzut la alin. (1), iar serviciul respectiv nu poate fi furnizat fãrã autorizare, autoritatea de reglementare, în maximum 45 de zile dupã ce a primit solicitarea, va stabili condiţiile de furnizare a serviciului sau va refuza autorizarea şi va comunica solicitantului motivele pentru care a fost luatã aceasta decizie.
ART. 12
Reprezentanţii împuterniciţi de autoritatea de reglementare sau de Regia Autonomã "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" vor supraveghea respectarea de cãtre furnizorii de servicii autorizaţi a prevederilor legale.

CAP. 3
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 13
(1) În cazul furnizarii de servicii de telecomunicaţii neautorizate sau în cazul constatãrii încãlcãrii uneia dintre obligaţiile prevãzute la art. 3 alin. (1), la art. 8 lit. a), d), e) şi g), precum şi la art. 14 alin. (2), autoritatea de reglementare poate dispune aplicarea unei amenzi administrative de la 1 milion la 50 milioane lei. Sumele colectate din amenzi se fac venit la bugetul de stat.
(2) În cazul furnizorilor de servicii autorizaţi sancţiunea amenzii se va aplica numai dupã acordarea unui termen de pana la 30 de zile, în care furnizorul trebuie sa îşi îndeplineascã obligaţia incalcata.
(3) În cazul unor încãlcãri repetate sau în cazul în care neîndeplinirea obligaţiilor de cãtre furnizor a determinat producerea unor prejudicii, sancţiunea amenzii poate fi aplicatã imediat, fãrã respectarea termenului prevãzut la alin. (2).
(4) Constatarea încãlcãrii obligaţiilor şi aplicarea amenzilor se realizeazã de personalul anume împuternicit de autoritatea de reglementare sau de Regia Autonomã "Inspectoratul General al Comunicaţiilor".
ART. 14
(1) Autorizaţiile existente la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin rãmân valabile în condiţiile legii.
(2) Titularii acestora au obligaţia ca, în termen de 12 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, sa furnizeze autoritãţii de reglementare informaţiile actualizate prevãzute la art. 4 alin. (2).
ART. 15
Autoritatea de reglementare menţionatã în textul prezentului ordin este autoritatea de reglementare prevãzutã la <>art. 5 alin. (1) din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996 .
ART. 16
(1) Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga <>Ordinul ministrului comunicaţiilor nr. 90/1992 privind autorizarea serviciilor de telecomunicaţii cu valoare adãugatã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 136 din 19 iunie 1992, precum şi orice alte ordine care stabilesc procedura şi condiţiile de autorizare a serviciilor de telecomunicaţii liberalizate.

Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informatiei,
Dan Nica

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016