Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 343 din 28 iunie 1999  privind aprobarea criteriilor de competenta si a procedurilor de agreare a organizatiilor pentru clasificarea, emiterea de certificate de conformitate cu acordurile si conventiile internationale la care Romania este parte si pentru audit financiar, care actioneaza in numele Ministerului Transporturilor, in cadrul regimului special pentru activitatea de transport maritim international    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 343 din 28 iunie 1999 privind aprobarea criteriilor de competenta si a procedurilor de agreare a organizatiilor pentru clasificarea, emiterea de certificate de conformitate cu acordurile si conventiile internationale la care Romania este parte si pentru audit financiar, care actioneaza in numele Ministerului Transporturilor, in cadrul regimului special pentru activitatea de transport maritim international

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 587 din 2 decembrie 1999
Ministrul transporturilor,
în conformitate cu prevederile <>art. 12, 17 şi 18 din Ordonanta Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim internaţional,
având în vedere prevederile art. 14 lit. E şi ale art. 19-21 din Regulamentul de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim internaţional, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 302/1999 ,
ţinând seama de prevederile <>art. 1 lit. c) din Hotãrârea Guvernului nr. 510/1997 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 85/1997 ,
în temeiul <>art. 11 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 197/1998 , şi al art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 263/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,

emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aproba criteriile de competenta şi de acoperire geograficã şi procedura pentru agrearea societãţilor de clasificare care pot acorda clasa pentru corp, maşini şi instalaţii navelor sub pavilion roman care aparţin companiilor de navigaţie înregistrate în regimul special maritim, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Pentru agrearea organizaţiilor care pot emite certificate de conformitate cu acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte, pentru navele sub pavilion romanesc care aparţin companiilor de navigaţie înregistrate în regimul special maritim, se vor utiliza Normele metodologice pentru eliberarea de licenţe şi autorizaţii persoanelor fizice şi juridice, romane sau strãine, care efectueazã auditul privind operarea în siguranta a navelor şi prevenirea poluarii sau verificarea tehnica şi certificarea navelor conform convenţiilor internaţionale, pe baza de contract de reprezentare, cuprinse în anexa nr. III la <>Hotãrârea Guvernului nr. 510/1997 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 85/1997 .
ART. 3
Se aproba criteriile de competenta şi de acoperire geograficã şi procedura pentru agrearea societãţilor de audit financiar care pot efectua auditarea companiilor de navigaţie înregistrate în regimul special maritim, cuprinse în anexa nr. 2.
ART. 4
(1) Societãţile de clasificare prevãzute la art. 1 şi societãţile de audit financiar prevãzute la art. 3 vor încheia convenţii de lucru cu Ministerul Transporturilor.
(2) Organizaţiile prevãzute la art. 2 vor încheia contracte de mandat special cu Ministerul Transporturilor.
ART. 5
(1) Lista cuprinzând societãţile de clasificare şi societãţile de audit financiar cu care Ministerul Transporturilor a încheiat convenţii de lucru se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, cel puţin o data pe an.
(2) Lista cuprinzând organizaţiile care pot emite certificate de conformitate cu acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte şi cu care Ministerul Transporturilor a încheiat contracte de mandat special se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, cel puţin o data pe an.
ART. 6
Direcţia de reglementãri şi calitatea serviciilor în porturi şi în navigaţia maritima din cadrul Ministerului Transporturilor va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 7
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 8
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor,
Traian Basescu


ANEXA 1

CRITERIILE DE COMPETENTA ŞI DE ACOPERIRE GEOGRAFICĂ ŞI PROCEDURA PENTRU AGREAREA SOCIETĂŢILOR DE CLASIFICARE CARE POT ACORDA CLASA PENTRU CORP, MAŞINI ŞI INSTALAŢII NAVELOR SUB PAVILION ROMANESC CARE APARŢIN COMPANIILOR DE NAVIGAŢIE ÎNREGISTRATE ÎN REGIMUL SPECIAL MARITIM

Pentru a fi agreatã o societate de clasificare trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele criterii:

A. Criteriile de competenta şi de acoperire geograficã

1. Criterii generale:
1.1. sa fie persoana juridicã înmatriculatã la registrul comerţului, având sediul, o filiala sau o reprezentanta în România;
1.2. sa fie membra a Asociaţiei Internaţionale a Societãţilor de Clasificare;
1.3. sa fie capabilã sa îşi dovedeascã experienta vasta în avizarea proiectelor şi în supravegherea construcţiei navelor maritime;
1.4. sa prezinte dovezi ca a acordat clasa la un numãr de cel puţin 1.000 de nave maritime, fiecare cu un tonaj brut mai mare de 100 şi care împreunã au un tonaj brut de cel puţin 5.000.000;
1.5. sa facã dovada ca are personal tehnic proporţional cu numãrul de nave clasificate, dar nu mai puţin de 100 de inspectori exclusivi;
1.6. sa aibã reguli şi reglementãri adecvate pentru proiectarea, construcţia şi inspecţia periodicã a navelor maritime admise în regimul special maritim, editate şi continuu actualizate şi imbunatatite prin programe de cercetare şi dezvoltare;
1.7. sa aibã un registru propriu al navelor cãrora le-a acordat clasa şi pe care le supravegheazã, pe care sa îl publice anual;
1.8. sa nu fie controlatã comercial de cãtre proprietarii sau constructorii de nave ori de cãtre producãtorii de echipamente navale, reparatorii de nave, furnizorii de subansambluri pentru nave şi nici de cãtre operatorii care exploateazã nave;
1.9. sa nu fie dependenta, în mare mãsura, de o singura societate comercialã în ceea ce priveşte veniturile sale.

2. Criterii speciale şi de acoperire geograficã:
2.1. sa dispunã de un personal semnificativ tehnic, de conducere, auxiliar şi de cercetare, dimensionat proporţional cu volumul sarcinilor şi cu numãrul navelor aflate în clasa, capabil sa dezvolte şi sa ţinã la zi regulile şi reglementãrile proprii;
2.2. sa asigure servicii în toate porturile lumii prin inspectori exclusivi proprii sau în colaborare cu inspectori exclusivi ai altor societãţi de clasificare agreate de Ministerul Transporturilor;
2.3. sa aibã adoptat un cod etic;
2.4. sa fie condusã şi administratã astfel încât sa asigure confidenţialitatea informaţiilor, potrivit cerinţelor Ministerului Transporturilor;
2.5. sa fie organizatã astfel încât sa furnizeze informaţiile relevante solicitate de Ministerul Transporturilor;
2.6. conducerea societãţii de clasificare sa aibã definite şi cuprinse într-un document politica şi obiectivele sale, precum şi angajamentul sau pentru asigurarea calitãţii şi sa se fi convins ca aceasta politica este inteleasa, pusã în aplicare şi menţinutã la toate nivelurile în cadrul societãţii;
2.7. sa aibã un sistem intern eficient de asigurare a calitãţii, care a fost dezvoltat, implementat şi care este menţinut în conformitate cu standardele de calitate în materie din ţara sa de origine sau cu cerinţele Asociaţiei Internaţionale a Societãţilor de Clasificare privind schema de certificare a sistemului calitãţii ori cu alt standard internaţional în materie care, printre altele, asigura ca:
a) regulile şi reglementãrile societãţii de clasificare sunt stabilite şi menţinute în maniera sistematica;
b) regulile şi reglementãrile sunt respectate;
c) cerinţele pentru activitãţile de baza pentru care societatea de clasificare este agreatã sunt îndeplinite;
d) sunt definite şi cuprinse în documente responsabilitãţile, împuternicirile şi relaţiile de munca ale persoanelor a cãror activitate afecteazã calitatea serviciilor societãţii de clasificare;
e) toatã activitatea este efectuatã sub control;
f) exista un sistem de supraveghere care permite monitorizarea acţiunilor şi lucrãrilor realizate de inspectori, de personalul tehnic şi de cel administrativ, angajat direct de societatea de clasificare;
g) cerinţele lucrãrilor majore pentru care societatea de clasificare a fost agreatã sunt executate numai de inspectorii exclusivi proprii sau supravegheate de aceştia ori de inspectorii altor societãţi de clasificare, de asemenea agreate de aceeaşi administraţie maritima;
h) a fost pus în aplicare un sistem de calificare a inspectorilor şi de menţinere la zi a cunoştinţelor profesionale;
i) se ţin evidente care arata respectarea standardelor cerute în domeniile în care sunt furnizate serviciile şi funcţionarea eficienta a sistemului de asigurare a calitãţii;
j) exista un sistem general de audit intern al calitãţii, planificat şi înscris în documente, pentru toate cazurile şi toate locurile unde se desfãşoarã activitatea;
2.8. societatea de clasificare trebuie sa demonstreze posibilitatea dezvoltãrii şi ţinerii la zi a unui set complet şi corespunzãtor de reguli pentru corp, maşini şi instalaţii pentru navele care pot funcţiona în regimul special maritim. Aceste reguli trebuie sa fie în concordanta cu standardele tehnice privind siguranta, certificatele prevãzute de Convenţia internationala din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare - SOLAS, la care România a aderat prin <>Decretul nr. 80/1979 , şi de Convenţia internationala asupra liniilor de încãrcare - L.L. la care România a aderat prin <>Decretul nr. 80/1971 ;
2.9. societatea de clasificare sa aibã un sistem propriu de asigurare a calitãţii, certificat de un organism independent de auditori înregistrat în ţara sa de origine sau recunoscut internaţional;
2.10. societatea de clasificare trebuie sa permitã Ministerului Transporturilor, precum şi altor pãrţi implicate participarea la dezvoltarea regulilor şi/sau a reglementãrilor sale.

B. Procedura de agreare

1. Societatea de clasificare depune la Direcţia de reglementãri şi calitatea serviciilor în porturi şi în navigaţia maritima din cadrul Ministerului Transporturilor urmãtoarele documente:
a) cerere;
b) statutul, din care sa reiasã obiectul de activitate;
c) certificate de la registrul comerţului, din care sa reiasã ca este înmatriculatã cu sediul, filiala sau reprezentanta în România;
d) dovada ca este membra a Asociaţiei Internaţionale a Societãţilor de Clasificare;
e) memoriu de prezentare a experienţei în avizarea proiectelor şi în supravegherea construcţiei navelor maritime;
f) ultimul registru al navelor cãrora le-a acordat clasa;
g) declaraţie privind personalul angajat;
h) ultimul set de reguli şi reglementãri editat de societate;
i) lista cuprinzând actionarii sau deţinãtorii de capital;
j) lista cuprinzând clienţii din ultimii 5 ani;
k) lista cuprinzând filialele sau reprezentantele deschise în toatã lumea;
l) codul etic;
m) declaraţie de confidenţialitate privind informaţiile deţinute de la Ministerul Transporturilor şi acordul de a furniza acestuia informaţiile relevante necesare din domeniul de activitate al societãţii de clasificare;
n) documentul privind politica societãţii de clasificare în domeniul calitãţii serviciilor sale;
o) certificatul/certificatele privind existenta şi eficienta sistemului intern de asigurare a calitãţii;
p) declaraţie prin care societatea de clasificare va permite Ministerului Transporturilor, precum şi altor pãrţi implicate sa participe la dezvoltarea regulilor şi/sau a reglementãrilor ei.
2. Direcţia de reglementãri şi calitatea serviciilor în porturi şi în navigaţia maritima din cadrul Ministerului Transporturilor analizeazã documentele depuse şi solicita completãri sau dovezi suplimentare, dacã este cazul, şi în termen de maximum 60 de zile întocmeşte proiectul convenţiei de lucru dintre Ministerul Transporturilor şi societatea de clasificare sau refuzul motivat de a încheia o astfel de convenţie, dupã caz, pe care le trimite solicitantei.
3. Proiectul convenţiei de lucru este analizat de societatea de clasificare care, dacã este cazul, propune modificãri.
4. Direcţia de reglementãri şi calitatea serviciilor în porturi şi în navigaţia maritima şi Direcţia generalã juridicã şi contencios din cadrul Ministerului Transporturilor analizeazã propunerile de modificare şi, dupã caz, negociaza forma finala a proiectului convenţiei de lucru.
5. Convenţia de lucru va purta avizele Direcţiei de reglementãri şi calitatea serviciilor în porturi şi în navigaţia maritima şi ale Direcţiei generale juridicã şi contencios din cadrul Ministerului Transporturilor.
6. Convenţia de lucru, în forma negociata, se încheie în doua exemplare semnate de conducãtorul societãţii de clasificare sau de împuternicitul acestuia şi de secretarul de stat care coordoneazã transporturile maritime.
7. Convenţia de lucru va fi înregistratã la cabinetul secretarului de stat.
8. Societatea de clasificare va primi o adeverinta privind încheierea convenţiei de lucru, semnatã de secretarul de stat, şi un exemplar original al convenţiei de lucru.


ANEXA 2


CRITERIILE DE COMPETENTA ŞI DE ACOPERIRE GEOGRAFICĂ ŞI PROCEDURA PENTRU AGREAREA SOCIETĂŢILOR DE AUDIT FINANCIAR CARE POT EFECTUA AUDITAREA COMPANIILOR DE NAVIGAŢIE ÎNREGISTRATE ÎN REGIMUL SPECIAL MARITIM

Pentru a fi agreatã o societate de audit financiar trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele criterii:

A. Criterii de competenta:

1. sa fie persoana juridicã înmatriculatã la registrul comerţului;
2. sa fie membra a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România;
3. sa fie membra a Camerei Naţionale a Auditorilor din România;
4. sa aibã angajate cu contract de munca cel puţin 3 persoane care sa detina autorizaţie de expert contabil, eliberata de Ministerul Finanţelor, precum şi autorizaţie de auditor financiar;
5. sa fi executat cel puţin un audit financiar, o evaluare, o lichidare, o expertiza contabila la o companie de navigaţie maritima.

B. Criterii de acoperire geograficã:

- sa aibã sediul principal sau o filiala înregistratã la Camera de Comerţ şi Industrie în unul dintre oraşele Constanta, Bucureşti, Galaţi sau în alt oraş în care funcţioneazã companii de navigaţie maritima care sunt înregistrate în regimul special maritim.

C. Procedura de agreare

Pentru ca Ministerul Transporturilor sa agreeze o societate de audit financiar se va aplica urmãtoarea procedura:
1. Societatea de audit financiar depune la Direcţia de reglementãri şi calitatea serviciilor în porturi şi în navigaţia maritima din cadrul Ministerului Transporturilor un dosar cuprinzând urmãtoarele documente:
a) cerere;
b) statutul, din care sa reiasã ca are ca obiect de activitate contabilitatea, revizia contabila, consultaţii în domeniul fiscal;
c) certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, în copie;
d) certificatul de înregistrare fiscalã, în copie;
e) certificatul de membru al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, în copie;
f) certificatul de membru al Camerei Naţionale a Auditorilor din România;
g) declaraţie pe propria rãspundere a conducatorului societãţii de audit privind cei 3 angajaţi permanenţi şi copii de pe certificatele acestora, care atesta calitatea de expert contabil şi de auditor financiar;
h) scrisoare de confirmare, în original, din partea companiei de navigaţie maritima care a beneficiat de unul dintre serviciile financiare (audit financiar, evaluare, expertiza contabila, lichidare) furnizate de societatea de audit financiar;
i) certificate de la Camera de Comerţ şi Industrie a României din care sa reiasã sediul filialelor.
2. Direcţia de reglementãri şi calitatea serviciilor în porturi şi în navigaţia maritima analizeazã dosarul şi solicita completãri sau dovezi suplimentare, dacã este cazul, şi în termen de maximum 30 de zile întocmeşte, dupã caz, proiectul convenţiei de lucru dintre Ministerul Transporturilor şi societatea de audit financiar sau refuzul motivat de a încheia o astfel de convenţie, pe care le trimite solicitantei.
3. Proiectul convenţiei de lucru este analizat de societatea de audit financiar care, dacã este cazul, propune modificãri.
4. Direcţia de reglementãri şi calitatea serviciilor în porturi şi în navigaţia maritima şi Direcţia generalã juridicã şi contencios din cadrul Ministerului Transporturilor analizeazã propunerile de modificare şi, dupã caz, negociaza forma finala a proiectului convenţiei de lucru.
5. Convenţia de lucru va purta avizele Direcţiei de reglementãri şi calitatea serviciilor în porturi şi în navigaţia maritima şi ale Direcţiei generale juridice şi contencios din cadrul Ministerului Transporturilor.
6. Convenţia de lucru în forma negociata se încheie în doua exemplare semnate de conducãtorul societãţii de audit financiar sau de împuternicitul acestuia şi de secretarul de stat care coordoneazã transporturile maritime.
7. Convenţia de lucru va fi înregistratã la cabinetul secretarului de stat.
8. Societatea de audit financiar va primi o adeverinta privind încheierea convenţiei de lucru, semnatã de secretarul de stat, şi un original al convenţiei de lucru.

---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016