Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 340 din 15 noiembrie 2022 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 296/2022 privind stabilirea indicatorilor pentru realizarea evaluării Programului pentru şcoli al României aferente perioadei 2017-2022 şi a obligaţiilor evaluatorului
EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1109 din 17 noiembrie 2022
Văzând Referatul de aprobare nr. 239.971/2022 al Direcţiei generale politici agricole şi al Direcţiei generale afaceri europene şi relaţii internaţionale,
în temeiul prevederilor:
- art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
– art. 9 alin. (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
ART. I
Anexa nr. 2 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 296/2022 privind stabilirea indicatorilor pentru realizarea evaluării Programului pentru şcoli al României aferente perioadei 2017-2022 şi a obligaţiilor evaluatorului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 994 din 13 octombrie 2022, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Petre Daea
Bucureşti, 15 noiembrie 2022.
Nr. 340.
ANEXA 1
(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 296/2022)
Obligaţiile evaluatorului
1. Transmiterea raportului de evaluare şi a unui rezumat în limba engleză de maximum 30 de pagini către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură şi Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale până la 22 februarie 2023
2. Cerinţele minime privind formatul şi conţinutul raportului de evaluare:
1. Rezumat
- Constatările evaluării
– Concluzii şi recomandări
2. Introducere
- Scopul şi domeniul de aplicare al evaluării
– Scurtă descriere a procesului de evaluare
3. Metodologie
- Structura evaluării şi metodele utilizate
– Întrebări de evaluare, criterii de apreciere, indicatori
– Surse de date şi tehnici de colectare a datelor
– Restricţii şi soluţii găsite
4. Evaluarea funcţionării programului pentru şcoli
- Logica de intervenţie sau legăturile dintre nevoile identificate, obiectivele stabilite în strategie şi activităţile desfăşurate
– Principalele modele sau tendinţe ale şcolilor participante/ copiilor participanţi
– Furnizarea/Distribuţia de fructe, legume, lapte şi produse lactate în şcoli şi prioritatea acordată fructelor şi legumelor proaspete şi laptelui de consum
– Măsuri educative însoţitoare
– Acţiuni de comunicare şi informare
– Principalele modalităţi şi dispoziţii de punere în aplicare
– Implicarea autorităţilor din domeniul sănătăţii/nutriţiei, a altor autorităţi publice şi a părţilor interesate private asociate planificării, punerii în aplicare, monitorizării şi evaluării programului
5. Răspunsuri la întrebările de evaluare comune
5.1. În ce măsură programul pentru şcoli a mărit consumul general de fructe, legume şi lapte şi produse lactate de către copii, în conformitate cu recomandările naţionale privind o alimentaţie sănătoasă pentru grupa de vârstă avută în vedere?
Indicatori:
- Modificarea consumului direct şi indirect de fructe şi legume proaspete de către copii (cantitate şi/sau frecvenţă)
– Modificarea consumului direct şi indirect de lapte de consum de către copii (cantitate şi/sau frecvenţă)
– Modificarea procentajului copiilor care respectă doza zilnică recomandată de fructe şi legume
– Modificarea procentajului copiilor care respectă recomandările autorităţilor naţionale din domeniul sănătăţii şi nutriţiei privind doza zilnică de lapte de consum şi de alte produse lactate fără adaos de zahăr, arome, fructe, nuci sau cacao şi în conformitate cu nivelurile de lipide şi de sodiu recomandate la nivel naţional pentru grupa de vârstă avută în vedere.
5.2. În ce măsură programul pentru şcoli a educat copiii cu privire la obiceiurile alimentare sănătoase?
Indicatori:
- Modificarea atitudinii copiilor faţă de consumul de fructe, legume, lapte şi produse lactate, în conformitate cu recomandările naţionale privind o alimentaţie sănătoasă pentru grupa de vârstă avută în vedere
– Modificarea cunoştinţelor copiilor cu privire la avantajele pentru sănătate pe care le conferă consumul de fructe şi legume proaspete, lapte de consum şi produse lactate fără adaos de zahăr, arome, fructe, nuci sau cacao şi în conformitate cu nivelurile de lipide şi de sodiu recomandate la nivel naţional pentru grupa de vârstă avută în vedere.
6. Concluzii şi recomandări
- Eficacitatea programului
– Lecţii învăţate
– Recomandări de îmbunătăţire
7. Anexe
Detaliile tehnice ale evaluării, inclusiv chestionarele, referinţele şi sursele.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: