Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 337 din 29 martie 2022 pentru modificarea şi completarea Reglementării aeronautice civile române privind stabilirea zonelor cu servituţi aeronautice civile şi a condiţiilor de avizare a documentaţiilor tehnice aferente obiectivelor din aceste zone sau din alte zone în care pot constitui obstacole pentru navigaţia aeriană şi/sau pot afecta siguranţa zborului pe teritoriul şi în spaţiul aerian al României RACR-ZSAC, ediţia 1/2015, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 735/2015
EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 343 din 7 aprilie 2022
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) lit. s) din Legea nr. 21/2020 privind Codul aerian, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul transporturilor şi infrastructurii, emite următorul ordin:
ART. I
Reglementarea aeronautică civilă română privind stabilirea zonelor cu servituţi aeronautice civile şi a condiţiilor de avizare a documentaţiilor tehnice aferente obiectivelor din aceste zone sau din alte zone în care pot constitui obstacole pentru navigaţia aeriană şi/sau pot afecta siguranţa zborului pe teritoriul şi în spaţiul aerian al României RACR-ZSAC, ediţia 1/2015, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 735/2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 454 din 24 iunie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La punctul 3.3.11, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Pot constitui excepţii de la prevederile alin. (1) cazurile în care AACR stabileşte că obiectivul în cauză este umbrit şi nu constituie obstacol pentru navigaţia aeriană, în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 139/2014 al Comisiei din 12 februarie 2014 de stabilire a cerinţelor tehnice şi a procedurilor administrative referitoare la aerodromuri în temeiul Regulamentului (CE) nr. 216/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului, ale Deciziei nr. 2014/013/R a directorului executiv al EASA de adoptare a CS/GM, cu modificările şi completările ulterioare, RACR-AD-PETA şi RACR-AD-PETH, ediţiile în vigoare, ca urmare a analizei studiului de obstaculare geometric depus de beneficiar sau de împuternicitul acestuia. Studiul de obstaculare geometric este întocmit de către specialişti autorizaţi în domeniul geodeziei care fac dovada dreptului de semnătură conform legislaţiei aplicabile. Conţinutul şi structura studiului de obstaculare se aprobă prin decizie a directorului general al AACR, conform pct. 2.4 din Reglementarea aeronautică civilă română privind emiterea avizelor la documentaţiile tehnice aferente obiectivelor din zone cu servituţi aeronautice civile sau din alte zone în care pot constitui obstacole pentru navigaţia aeriană sau pot afecta siguranţa zborului pe teritoriul şi în spaţiul aerian al României - RACR-AVZ, ediţia 2/2020, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor nr. 893/2020."
2. La punctul 3.3.11, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) În situaţia în care din studiul de obstaculare nu reiese că obiectivul este umbrit, beneficiarul sau împuternicitul acestuia poate depune un studiu aeronautic privind evaluarea de siguranţă, cu respectarea prevederilor Regulamentului nr. 139/2014 al Comisiei din 12 februarie 2014 de stabilire a cerinţelor tehnice şi a procedurilor administrative referitoare la aerodromuri în temeiul Regulamentului (CE) nr. 216/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului, ale Deciziei nr. 2014/013/R a directorului executiv al EASA de adoptare a CS/GM, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale RACR-AD-PETA.
AACR poate emite avizul pe baza analizei acestui studiu şi a acordului prealabil al administratorului de aerodrom privind măsurile de siguranţă rezultate din studiu, respectiv implementarea acestora în părţile care îi revin."
3. Punctul 3.5.4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"3.5.4. Propunerile privind modificarea sau anularea procedurilor de zbor instrumentale sau a altitudinilor minime menţionate la pct. 3.5.2 vor avea la bază studii aeronautice întocmite cu luarea în considerare a cerinţelor Reglementării aeronautice civile române RACR-CPPZI «Cerinţe privind proiectarea şi aprobarea procedurilor de zbor instrumental» şi ale reglementărilor ICAO specifice, numai de către furnizori de servicii de proiectare de proceduri de zbor instrumental certificaţi conform prevederilor Regulamentului de punere în aplicare nr. 373/2017 de stabilire a unor cerinţe comune pentru furnizorii de management al traficului aerian/servicii de navigaţie aeriană şi de alte funcţii ale reţelei de management al traficului aerian şi pentru supravegherea acestora, de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 482/2008, a Regulamentelor de punere în aplicare (UE) nr. 1.034/2011, (UE) nr. 1.035/2011 şi (UE) 2016/1.377, precum şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 677/2011, cu modificările şi completările ulterioare."
4. La punctul 4.1, alineatul (3) se abrogă.
5. La punctul 4.3.1.2 alineatul (1), liniuţa a doua se modifică şi va avea următorul cuprins:
" extindere/distanţă orizontală de la marginile benzii pistei, în orice direcţie: 4.500 m, exclusiv Zona I (lăţimea benzii pistei, stânga/dreapta faţă de axul pistei);"
6. La punctul 4.3.1.4 alineatul (1), prima liniuţă se modifică şi va avea următorul cuprins:
" suprafaţă orizontală, începând de la extremitatea Zonei III şi din care se exclude sectorul Zonei I de la 8.500 m la 15.000 m, după caz;"
7. După punctul 4.6.2 se introduc două noi puncte, punctele 4.6.3 şi 4.6.4, cu următorul cuprins:
"4.6.3. (1) Prin excepţie de la punctul 4.6.2, precum şi în interiorul suprafeţelor sensibile ILS sunt permise obiectivele ce ţin de dezvoltarea şi modernizarea aerodromului, cu îndeplinirea în mod cumulativ a următoarelor condiţii:
- depunerea de către administratorul de aerodrom a unui studiu de impact efectuat pentru menţinerea nivelului de siguranţă, în condiţiile edificării obiectivului;
– depunerea unei declaraţii prin care administratorul de aerodrom îşi asumă implementarea măsurilor de siguranţă rezultate din studiul de impact şi consecinţele implementării acestora;
– depunerea unei declaraţii de către administratorul mijloacelor CNS şi meteorologice, în situaţia în care din adresa de conformare emisă potrivit pct. 3.7 din RACR-AVZ reiese că sunt afectate echipamente care nu deservesc exclusiv operării aerodromului;
– măsurile de siguranţă rezultate din studiul de impact sunt aprobate de AACR.
(2) Excepţiile de la alin. (1) nu se aplică în cazul suprafeţelor critice ILS.
4.6.4. (1) Anterior demarării lucrărilor pentru edificarea obiectivului pentru care a fost emis avizul conform pct. 4.6.3, AACR are obligaţia de a verifica implementarea măsurilor de siguranţă prevăzute în studiul de impact aprobat.
(2) În scopul efectuării verificării prevăzute la alin. (1), administratorul de aerodrom are obligaţia să notifice în scris AACR data începerii lucrărilor, cu cel puţin 30 de zile anterior emiterii ordinului de începere a lucrărilor."
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Viceprim-ministru, ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Sorin Mihai Grindeanu
Bucureşti, 29 martie 2022.
Nr. 337.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: