Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 336 din 21 februarie 2025 privind modificarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Fondul de Garantare a Creditului Rural IFN - S.A. a procedurilor privind monitorizarea şi stoparea/ recuperarea ajutorului de stat, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 3.244/2022
EMITENT: Ministerul Finanţelor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 197 din 6 martie 2025
În temeiul art. 25 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul finanţelor, emite următorul ordin:
ART. I
Normele metodologice pentru aplicarea de către Fondul de Garantare a Creditului Rural IFN - S.A. a procedurilor privind monitorizarea şi stoparea/recuperarea ajutorului de stat, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 3.244/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 953 din 30 septembrie 2022, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 1
(1) Prezentele norme metodologice se aplică schemelor de ajutor de stat asociate Subprogramului de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie, din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii şi sectorului alimentar AGRO IMM INVEST, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie - IMM INVEST ROMÂNIA, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 209/2018, cu modificările şi completările ulterioare, Programului RURAL INVEST, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2022 pentru aprobarea şi finanţarea unor programe de garantare în domenii prioritare pentru economia românească, aprobată cu modificări prin Legea nr. 152/2023, componentelor AGRO IMM INVEST şi RURAL INVEST ale schemei de ajutor de stat IMM INVEST PLUS, aprobată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2022 privind aprobarea schemei de ajutor de stat IMM INVEST PLUS şi a componentelor acesteia - IMM INVEST ROMÂNIA, AGRO IMM INVEST, IMM PROD, GARANT CONSTRUCT, INNOVATION şi RURAL INVEST, cu modificările şi completările ulterioare, şi componentei RURAL PLUS a schemei de ajutor de stat IMM PLUS, aprobată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2024 privind aprobarea schemei de ajutor de stat IMM PLUS, cu modificările ulterioare, pentru care Fondul de Garantare a Creditului Rural IFN - S.A., denumit în continuare FGCR, are calitatea de administrator."
2. La articolul 2^1, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(5) În termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data transmiterii solicitării, instituţiile de credit au obligaţia de a transmite FGCR documentele prevăzute la alin. (4). Facturile aferente operaţiunilor care intră sub incidenţa Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piaţă, punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau înregistrării în România, precum şi supravegherea pieţei pentru acestea, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările şi completările ulterioare, se transmit sub formă de documente obţinute prin conversia informaţiilor din factura electronică care permite citirea şi listarea, însoţite de numărul de identificare utilizat ca referinţă în cadrul proceselor şi operaţiunilor specifice sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura. În cazul facturilor transmise care nu sunt obţinute prin conversia informaţiilor din factura electronică, beneficiarul va prezenta o declaraţie pe propria răspundere, sub sancţiune penală, semnată de reprezentantul legal, prin care acesta certifică faptul că tranzacţiile respective nu intră în categoria tranzacţiilor pentru care este obligatorie emiterea facturii prin sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura."
3. La articolul 9, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) În cazul în care Ministerul Finanţelor plăteşte instituţiei de credit contravaloarea garanţiei ca urmare a solicitării acesteia de executare a garanţiei, FGCR va iniţia demersurile de recuperare a sumei plătite, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 209/2018, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2022, aprobată cu modificări prin Legea nr. 152/2023, Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2022, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2024, cu modificările ulterioare, după caz, suplimentar mecanismului de recuperare a ajutorului de stat."
4. În anexa nr. 1, la articolul 2, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) În situaţia în care pentru un beneficiar FGCR a emis decizie de recuperare a ajutorului de stat, iar în portofoliul FGCR mai există credite garantate în cadrul aceleiaşi scheme de ajutor de stat pentru beneficiarul respectiv, la eşantionul stabilit potrivit alin. (1)-(3) se adaugă şi celelalte credite garantate în cadrul schemei de ajutor de stat ale beneficiarului pentru care s-a emis decizia."
5. În anexa nr. 1, la articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) În termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data transmiterii comunicării eşantionului, instituţiile de credit au obligaţia de a transmite FGCR documentele prevăzute la alin. (1). Facturile aferente operaţiunilor care intră sub incidenţa Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările şi completările ulterioare, se transmit sub formă de documente obţinute prin conversia informaţiilor din factura electronică care permite citirea şi listarea, însoţite de numărul de identificare utilizat ca referinţă în cadrul proceselor şi operaţiunilor specifice sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura. În cazul facturilor transmise care nu sunt obţinute prin conversia informaţiilor din factura electronică, beneficiarul va prezenta o declaraţie pe propria răspundere, sub sancţiune penală, semnată de reprezentantul legal, prin care acesta certifică faptul că tranzacţiile respective nu intră în categoria tranzacţiilor pentru care este obligatorie emiterea facturii prin sistemul naţional privind factura electronică RO eFactura."
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Viceprim-ministru, ministrul finanţelor,
Ráduly Róbert-Kálman,
secretar de stat
Bucureşti, 21 februarie 2025.
Nr. 336.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: