Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 335 din 20 martie 2024  privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 98/2015 pentru aprobarea procedurii de eliberare, a modalităţii de suportare a cheltuielilor aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat către asigurat, precum şi a modalităţii de acordare a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale până la eliberarea sau în cazul refuzului cardului naţional de asigurări sociale de sănătate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 335 din 20 martie 2024 privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 98/2015 pentru aprobarea procedurii de eliberare, a modalităţii de suportare a cheltuielilor aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat către asigurat, precum şi a modalităţii de acordare a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale până la eliberarea sau în cazul refuzului cardului naţional de asigurări sociale de sănătate

EMITENT: Casa Naţională de Asigurări de Sănătate
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 259 din 26 martie 2024
    Având în vedere:
    - Referatul de aprobare nr. DG 2.143 din 20.03.2024 al directorului general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
    – art. 326 lit. b), art. 337 alin. (2) şi art. 339 alin. (4)-(7) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 900/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la cardul naţional de asigurări sociale de sănătate din titlul IX „Cardul european şi cardul naţional de asigurări sociale de sănătate“ din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 6 alin. (3) şi (4) din anexa la aceasta,

    în temeiul dispoziţiilor art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 98/2015 pentru aprobarea procedurii de eliberare, a modalităţii de suportare a cheltuielilor aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat către asigurat, precum şi a modalităţii de acordare a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale până la eliberarea sau în cazul refuzului cardului naţional de asigurări sociale de sănătate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 207 din 30 martie 2015, cu completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 4, părţile introductive ale alineatelor (2)-(4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Cererea de eliberare a cardului duplicat, completată şi semnată de către titular sau, după caz, reprezentantul legal ori împuternicitul acestuia, pentru situaţia prevăzută la art. 2 alin. (1) lit. a), se depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul, se transmite prin servicii poştale sau prin mijloace electronice de comunicare la distanţă şi este însoţită de următoarele documente:
    .................................................................................................
(3) Cererea de eliberare a cardului duplicat, completată şi semnată de către titular sau, după caz, reprezentantul legal ori împuternicitul acestuia, pentru situaţia prevăzută la art. 2 alin. (1) lit. b), se depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul, se transmite prin servicii poştale sau prin mijloace electronice de comunicare la distanţă şi este însoţită de următoarele documente:
    ..................................................................................................
(4) Cererea de eliberare a cardului duplicat, completată şi semnată de către titular sau, după caz, reprezentantul legal ori împuternicitul acestuia, pentru situaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c), se depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul, se transmite prin servicii poştale sau prin mijloace electronice de comunicare la distanţă şi este însoţită de următoarele documente:"

    2. La articolul 5, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Adeverinţa prevăzută la alin. (1) este valabilă până la data emiterii cardului duplicat."

    3. La articolul 5, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Data de emitere a cardului duplicat este data la care cardul duplicat a ajuns la titular fie prin intermediul serviciilor poştale, fie prin casa de asigurări de sănătate."

    4. În anexa nr. 2, punctul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "5. Adeverinţa este valabilă până la data emiterii cardului duplicat."



    ART. II
    (1) Pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor prezentului ordin, casele de asigurări de sănătate publică pe paginile proprii de internet o adresă de poştă electronică pentru transmiterea cererilor şi a documentelor pentru eliberarea cardului duplicat prin mijloace electronice de comunicare la distanţă.
    (2) Casele de asigurări de sănătate au obligaţia să respecte dispoziţiile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi celelalte prevederi legale în vigoare privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

    ART. III
    (1) Cererile de eliberare a cardurilor duplicat adresate caselor de asigurări de sănătate şi nesoluţionate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin se soluţionează conform dispoziţiilor legale în vigoare la data eliberării adeverinţelor de înlocuire a cardurilor naţionale.
    (2) Adeverinţele emise până la data intrării în vigoare a prezentului ordin îşi păstrează perioada de valabilitate prevăzută în acestea, conform art. 5 alin. (2) din Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 98/2015 pentru aprobarea procedurii de eliberare, a modalităţii de suportare a cheltuielilor aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat către asigurat, precum şi a modalităţii de acordare a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale până la eliberarea sau în cazul refuzului cardului naţional de asigurări sociale de sănătate, aflat în vigoare la data eliberării acestora.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Valeria Herdea

    Bucureşti, 20 martie 2024.
    Nr. 335.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016