┌───┬─────────────────────────────┬─────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│Nr.│ Defect │ Forma │ Cauzã posibilã │ Mod de remediere │
│crt│ │diagramei│ │ │
│ │ │de reglaj│ │ │
├───┼─────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 1.│Scurgeri de ulei │Fig. 3 │Sistemul de etanşare al tijei uzat │Înlocuirea pieselor respective │
│ │ │ │Tija pistonului uzatã │şi completarea cantitãţii de │
│ │ │ │Garnitura de etanşare a tubului │ulei conform instrucţiunilor │
│ │ │ │rezervor uzatã sau deformatã │de exploatare │
├───┼─────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 2.│Pierderea eficacitãţii de │Fig. 4, │Formarea spumei în ulei │Introducerea de dispozitive │
│ │amortizare la începutul │fig. 6 │Cantitate de ulei mai micã decât │antispumã │
│ │cursei de destindere sau │ │cea necesarã │Se completeazã cantitatea de │
│ │de comprimare │ │Supapele de admisie sau │ulei conform instrucţiunilor │
│ │ │ │comunicare nu sunt etanşe. │de exploatare. │
│ │ │ │ │Se verificã suprafeţele de │
│ │ │ │ │aşezare ale supapelor şi │
│ │ │ │ │scaunele supapelor respective; │
│ │ │ │ │se remediazã sau se înlocuiesc.│
├───┼─────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 3.│Curbele diagramei nu urmãresc│Fig. 5 │Îmbãtrânirea uleiului din │Se înlocuieşte uleiul. │
│ │acelaşi traseu. │ │amortizor (existenţa impuritãţilor │ │
│ │ │ │în ulei) │ │
├───┼─────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 4.│Forţa de rezistenţã la │Fig. 6 │Arcul supapei de comunicare │Se înlocuieşte arcul sau se │
│ │sfârşitul cursei de │ │este prea rigid sau prea │micşoreazã precomprimarea. │
│ │comprimare este prea mare. │ │comprimat. │Se verificã cantitatea de ulei.│
│ │ │ │Existenţa unei cantitãţi de ulei │ │
│ │ │ │mai mare decât cea necesarã │ │
├───┼─────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 5.│Diagrama de funcţionare mai │Fig. 5 │Supapele de destindere sau │Se demonteazã supapele, se │
│ │micã decât diagrama-etalon │ │comprimare nu sunt etanşe ca │spalã elementele componente; │
│ │ │ │urmare a murdãririi sau │se înlocuiesc elementele │
│ │ │ │distrugerii elementelor │defecte sau distruse. │
│ │ │ │componente. │ │
│ │ │ │Supapele de admisie sau de │Idem. │
│ │ │ │comunicare nu sunt etanşe. │ │
│ │ │ │Jocuri prea mari: │Se înlocuiesc pistonul şi/sau │
│ │ │ │- între piston şi cilindru; sau │cilindrul. │
│ │ │ │- între tija pistonului şi ghidajul│Se înlocuiesc pistonul │
│ │ │ │acestuia. │şi ghidajul. │
├───┼─────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 6.│Dificultãţi de recuperare a │Fig. 7 │Arcul supapei de admisie este │Se înlocuieşte arcul sau se │
│ │lichidului din camera de │ │prea rigid sau prea comprimat. │micşoreazã precomprimarea. │
│ │compensare │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 7.│Lovituri în timpul │Fig. 3b │Cantitate insuficientã de ulei │Se completeazã cantitatea de │
│ │funcţionãrii │Fig. 6b │Griparea sau vibrarea supapelor │ulei conform instrucţiunilor de│
│ │ │ │de admisie ori de comunicare │exploatare. │
│ │ │ │ │Se verificã elementele │
│ │ │ │ │componente ale supapelor; se │
│ │ │ │ │înlocuiesc piesele defecte. │
├───┼─────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 8.│Forţa de destindere şi │Fig. 10, │Griparea tijei pistonului în ghidaj│Se verificã piesele în contact │
│ │comprimare urcã abrupt la o │fig. 11 │la capãtul cursei. │reciproc (tijã piston-ghidaj, │
│ │extremitate. │ │Pistonul se blocheazã la o │piston-cilindru), înlocuindu-se│
│ │ │ │extremitate a cilindrului. │ceea ce nu este corespunzãtor. │
├───┼─────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 9.│Uzura elementelor de prindere│Fig. 8 │Jocurile mari ale elementelor de │Se înlocuiesc elementele │
│ │ │Fig. 9 │prindere de pe standul de probã │necorespunzãtoare ale │
│ │ │ │sau ale prinderilor amortizoarelor │prinderilor. │
│ │ │ │Uzura sau elasticitatea mare a │Se înlocuiesc elementele de │
│ │ │ │elementelor de cauciuc ale │cauciuc. │
│ │ │ │prinderilor │ │
└───┴─────────────────────────────┴─────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬──────────────────────────┐
│Tipul Jocuri│ La fabricaţie │ La ieşirea din reparaţie │
│variantelor ├─────────────────────────┼──────────────────────────┤
│constructive │ Dimensiuni în [mm] │ Dimensiuni în [mm] │
│ale boghiului ├───────┬────────┬────────┼────────┬────────┬────────┤
│Y 25 │ a │ e │ m │ a │ e │ m**) │
├─────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ +5 │ +2 │ +1,5 │ +5 │ +2 │ +3 │
│Y25 Csll; Y25 Csll-M*) │ 60 │ 10 │ 4 │ 60 │ 10 │ 4 │
│ │ -3 │ -3 │ -0,7 │ -6 │ -2 │ -1,9 │
├─────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ +5 │ +2 │ +1,5 │ +5 │ +2 │ +3 │
│Y25 Rs2a; Y25 Rsa │ 60 │ 15 │ 4 │ 60 │ 15 │ 4 │
│ │ -3 │ -3 │ -0,7 │ -6 │ -3 │ -1,9 │
├─────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ +5 │ +2 │ +1,5 │ +5 │ +2 │ +3 │
│Y25 Lsd; Y25 Lsd1 │ 60 │ 15 │ 4 │ 60 │ 15 │ 4 │
│ │ -3 │ -3 │ -0,7 │ -6 │ -3 │ -1,9 │
└─────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴────────┴────────┴────────┘
┌───────────────────┬────┬──────┬────┬──────┬────┬──────┬────┬──────┬─────┬───────┬─────┐
│ Valoarea tarei │ 20 │ 21 │ 22 │ 23 │ 24 │ 25 │ 26 │ 27 │ 28 │ 29 │ 30 │
│ vagonului T[t] │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼────┼──────┼────┼──────┼────┼──────┼────┼──────┼─────┼───────┼─────┤
│ Valoarea forţei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ de încãrcare a │5,15│ 5,65 │6,15│ 6,65 │7,15│ 7,65 │8,15│ 8,65 │9,15 │ 9,65 │10,15│
│ unui boghiu P[t] │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┬──────────┼────┼──────┼────┼──────┼────┼──────┼────┼──────┼─────┼───────┼─────┤
│ │ la │ +5│ +5│ +5│ +5│ +5│ +5│ +5│ +5│ +7 │ +7 │ +7 │
│Valoarea│fabricaţie│60 │58,5 │57 │55,5 │54 │52,5 │51 │50,5 │50 │49,5 │49 │
│ cotei │ │ -3│ -3│ -3│ -3│ -3│ -3│ -3│ -3│ -5 │ -5 │ -5 │
│ "a" ├──────────┼────┼──────┼────┼──────┼────┼──────┼────┼──────┼─────┼───────┼─────┤
│ [mm] │la ieşirea│ +5│ +5│ +5│ +5│ +5│ +5│ +5│ +5│ +7 │ +7 │ +7 │
│ │ din │60 │58,5 │57 │55,5 │54 │53,5 │51 │50,5 │51 │49,5 │49 │
│ │reparaţie │ -6│ -6│ -6│ -6│ -6│ -6│ -6│ -6│ -10│ -10│ -5 │
└────────┴──────────┴────┴──────┴────┴──────┴────┴──────┴────┴──────┴─────┴───────┴─────┘
continuare tabel
┌───────────────────┬───────┬─────┬───────┬─────┬───────┬─────┬───────┬─────┬───────┬─────┐
│ Valoarea tarei │ 31 │ 32 │ 33 │ 34 │ 35 │ 36 │ 37 │ 38 │ 39 │ 40 │
│ vagonului T[t] │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼─────┼───────┼─────┼───────┼─────┼───────┼─────┼───────┼─────┤
│ Valoarea forţei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ de încãrcare a │10,65 │11,15│ 11,65 │12,15│ 12,65 │13,15│ 13,65 │14,15│14,65 │15,15│
│ unui boghiu P[t] │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┬──────────┼───────┼─────┼───────┼─────┼───────┼─────┼───────┼─────┼───────┼─────┤
│ │ la │ +7 │ +7 │ +7 │ +7 │ +7 │ +7 │ +7 │ +7 │ +7 │ +7 │
│Valoarea│fabricaţie│48,5 │48 │47,5 │47 │46,5 │46 │45,5 │45 │44,5 │44 │
│ cotei │ │ -5 │ -5 │ -5 │ -5 │ -5 │ -5 │ -5 │ -5 │ -5 │ -5 │
│ "a" ├──────────┼───────┼─────┼───────┼─────┼───────┼─────┼───────┼─────┼───────┼─────┤
│ [mm] │la ieşirea│ +7 │ +7 │ +7 │ +7 │ +7 │ +7 │ +7 │ +7 │ +7 │ +7 │
│ │ din │48,5 │48 │47,5 │47 │46,5 │46 │45,5 │45 │44,5 │44 │
│ │reparaţie │ -10│ -10│ -10│ -10│ -10│ -10│ -10│ -10│ -10│ -10│
└────────┴──────────┴───────┴─────┴───────┴─────┴───────┴─────┴───────┴─────┴───────┴─────┘