Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 330 din 16 mai 2023  pentru modificarea şi completarea Procedurii privind activitatea de control, de îndeplinire a măsurilor asigurătorii, precum şi de efectuare a executării silite a debitelor rezultate din nerespectarea prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă nr. 279/2004     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 330 din 16 mai 2023 pentru modificarea şi completarea Procedurii privind activitatea de control, de îndeplinire a măsurilor asigurătorii, precum şi de efectuare a executării silite a debitelor rezultate din nerespectarea prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă nr. 279/2004

EMITENT: Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 477 din 30 mai 2023
    În temeiul prevederilor art. 22 alin. (3) din Legea nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă emite următorul ordin:
    ART. I
    Procedura privind activitatea de control, de îndeplinire a măsurilor asigurătorii, precum şi de efectuare a executării silite a debitelor rezultate din nerespectarea prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă nr. 279/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 725 din 11 august 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 7, litera b) se abrogă.
    2. La articolul 7, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) verifică respectarea condiţiilor de acordare a subvenţiilor prevăzute la art. 77^1 din lege;"

    3. La articolul 7, litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) verifică respectarea de către angajatorii care încadrează şomeri în vârstă de peste 45 de ani, şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale, şomeri de lungă durată, tineri NEET sau persoane cu handicap a obligaţiei ce le revine potrivit art. 85 alin. (1) sau (2) din lege;"

    4. La articolul 7, litera k) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "k) verifică respectarea de către angajatorii care încadrează tineri cu risc de marginalizare socială în condiţiile art. 93^4 din lege a obligaţiei de a menţine raporturile de muncă ale acestora pe perioada pentru care a fost încheiat contractul de solidaritate;"

    5. La articolul 10, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) controlul inopinat, care constă în activitatea de verificare faptică şi documentară, fără anunţarea în prealabil a persoanelor fizice sau juridice care urmează a fi supuse controlului, ca urmare a unor sesizări făcute de persoane fizice sau juridice de drept public ori privat sau ca urmare a autosesizărilor;"

    6. La articolul 10, după litera b) se introduce o nouă literă, lit. c), cu următorul cuprins:
    "c) controlul electronic, care constă în activitatea de verificare a contabilităţii şi a surselor acesteia, prelucrate în mediu electronic, utilizând metode de analiză, evaluare şi testare asistate de instrumente informatice specializate."

    7. Articolul 11 se abrogă.
    8. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Controlul se desfăşoară la sediul sau la domiciliul persoanelor fizice ori juridice.
    (2) Organele de control măsuri active pot solicita prezenţa persoanelor fizice ori juridice supuse controlului la sediul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă sau, după caz, la sediul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă pentru a da informaţii şi lămuriri necesare stabilirii situaţiei de fapt şi de drept reale. Odată cu această solicitare, când este cazul, organele de control măsuri active indică şi documentele pe care persoanele fizice sau juridice supuse controlului sunt obligate să le prezinte.
    (3) Solicitarea se face în scris şi cuprinde în mod obligatoriu:
    a) data, ora şi locul la care persoana fizică sau juridică trebuie să se prezinte;
    b) baza legală a solicitării;
    c) scopul solicitării;
    d) documentele pe care persoana fizică sau juridică supusă controlului trebuie să le prezinte.
    (4) La stabilirea datei la care persoana fizică sau juridică supusă controlului trebuie să se prezinte la sediul prevăzut la alin. (2), organele de control măsuri active vor avea în vedere un termen rezonabil, care să dea posibilitatea persoanei fizice sau juridice supuse controlului să îşi îndeplinească obligaţia.
    (5) Persoanele fizice sau juridice supuse controlului pot solicita amânarea datei stabilite de către organele de control măsuri active potrivit prezentului articol, pentru motive justificate."

    9. La articolul 15, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    (1) Rezultatele controlului efectuat de către organele de control măsuri active din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă, măsurile stabilite, eventualele debite, precum şi sancţiunile prevăzute de lege se consemnează în mod obligatoriu în procese-verbale de control.
    (2) În temeiul art. 116 alin. (2) din Procedurile privind accesul la măsurile pentru stimularea ocupării forţei de muncă, modalităţile de finanţare şi instrucţiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 377/2002, cu modificările şi completările ulterioare, procesele-verbale de control constituie titluri executorii."

    10. Articolul 15^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15^1
    (1) Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor prevăzute de lege se realizează de către organele de control măsuri active din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, respectiv din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă, prin procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiei, în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Legea prevenirii nr. 270/2017.
    (2) Modelul şi conţinutul formularului tipizat al procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, destinat utilizării în activitatea de control desfăşurată de organele de control măsuri active din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă, se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă."

    11. După articolul 15^1 se introduce un nou articol, art. 15^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 15^2
    (1) Rezultatele controlului efectuat de către organele de control măsuri active din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, măsurile stabilite şi termenele de ducere la îndeplinire se consemnează în mod obligatoriu în rapoarte de control.
    (2) Rapoartele de control se supun spre aprobare preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă în termen de 10 zile lucrătoare de la data finalizării controlului.
    (3) Măsurile dispuse prin rapoartele de control aprobate potrivit alin. (2) se transmit agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă şi centrelor regionale în vederea ducerii la îndeplinire în termenele stabilite."

    12. La articolul 21, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) să notifice în scris persoanele fizice sau juridice care urmează a fi supuse controlului cu 5 zile lucrătoare înaintea începerii acestuia, cu excepţia cazurilor în care controlul se desfăşoară la solicitarea persoanelor respective, a unor autorităţi, potrivit legii, inopinat sau electronic;"

    13. La articolul 22, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) să fie notificate în scris, cu 5 zile lucrătoare înaintea începerii controlului, cu excepţia cazurilor în care acesta se desfăşoară la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, a unor autorităţi, potrivit legii, inopinat sau electronic;"

    14. La articolul 25, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Contestaţiile trebuie semnate de către contestatari sau de către reprezentanţii legali ai acestora."

    15. La articolul 26, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 26
    (1) Contestaţiile se depun, sub sancţiunea decăderii, în termen de 30 de zile de la comunicarea actului atacat, la Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, atunci când au ca obiect acte de control încheiate de către organele de control măsuri active din cadrul acesteia, sau la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, atunci când au ca obiect acte de control încheiate de acestea."

    16. La articolul 29, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 29
    (1) Deciziile se comunică prin mijloace electronice sau prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, la sediul sau la domiciliul contestatarilor, declarat prin contestaţiile formulate, precum şi la organele de control măsuri active ale căror acte se atacă."

    17. Articolul 31 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 31
    Îndeplinirea măsurilor asigurătorii şi efectuarea executării silite a debitelor rezultate din nerespectarea prevederilor legii se realizează potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, de către personal distinct din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă, desemnat prin decizii ale directorilor executivi."

    18. La articolul 33, literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) sumele acordate în mod necuvenit din bugetul asigurărilor pentru şomaj, precum şi orice alte debite constituite la bugetul asigurărilor pentru şomaj, altele decât cele provenind din contribuţia asiguratorie pentru muncă, care se recuperează pe baza deciziilor emise de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă sau, după caz, de centrele regionale de formare profesională a adulţilor, care constituie titluri executorii, potrivit art. 47 alin. (1) din lege;
b) sumele prevăzute la art. 73^1, 74 şi 75 din lege, plătite fără temei legal, care se recuperează în temeiul angajamentelor beneficiarilor, ce constituie titluri executorii, potrivit art. 76 alin. (3) din lege;"

    19. La articolul 33, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
    "d) sumele reprezentând amenzile aplicate prin procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiei, ce constituie titlu executoriu în condiţiile art. 37 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001, aprobată prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare."

    20. Articolul 34 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 34
    Personalul de specialitate din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă, desemnat prin decizii ale directorilor executivi, este împuternicit să îndeplinească măsurile asigurătorii şi să efectueze executarea silită, în condiţiile art. 31, în privinţa următoarelor creanţe bugetare administrate de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, altele decât cele rezultate din nerespectarea prevederii legii:
    a) sumele acordate în mod necuvenit din bugetul asigurărilor pentru şomaj, precum şi orice alte debite constituite la bugetul asigurărilor pentru şomaj, altele decât cele provenind din contribuţia asiguratorie pentru muncă, care se recuperează pe baza deciziilor emise de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, ce constituie titluri executorii, potrivit art. 47 alin. (1) din lege;
    b) debitele provenite din nerespectarea prevederilor legale de către persoanele care au beneficiat gratuit de servicii de formare profesională sau de servicii de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale dobândite pe alte căi decât cele formale, care se recuperează pe baza deciziilor emise de centrele regionale de formare profesională a adulţilor, ce constituie titluri executorii, potrivit art. 47 alin. (1) din lege, care se transmit în acest sens agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau a municipiului Bucureşti care au înscris debitorii la programele de formare profesională sau la evaluarea şi certificarea competenţelor profesionale dobândite pe alte căi decât cele formale;
    c) orice alte debite constituite la bugetul asigurărilor pentru şomaj, altele decât cele provenind din contribuţii, care se recuperează în temeiul deciziilor emise de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, ce constituie titluri executorii, de la persoanele fizice sau juridice."

    21. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare începând cu data publicării.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă,
                    Florin-Irinel Cotoşman

    Bucureşti, 16 mai 2023.
    Nr. 330.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la procedură)
    PROCES-VERBAL*)
    încheiat astăzi, ............................ luna ............... anul ...............
    *) Prezentul model de proces-verbal va fi adaptat în funcţie de obiectul controlului.
    Subsemnaţii, ..........................................., îndeplinind funcţia de ......................... în cadrul compartimentului control măsuri active din agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a judeţului ......................./municipiului Bucureşti, în temeiul Legii nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în baza legitimaţiilor de control nr. ............... şi a delegaţiei nr. ....................../.................., am procedat, conform programului de control aprobat şi atribuţiilor de serviciu, la efectuarea unui control de specialitate la ..........................., cu sediul în ............................, str. ..................... nr. ............, judeţul/sectorul ............... .
    Controlul a avut ca obiect**):
    **) Se bifează cu „x“ căsuţele corespunzătoare obiectului controlului.
    [] verificarea respectării obligaţiilor prevăzute de lege cu privire la încadrarea în muncă şi menţinerea raporturilor de muncă de către angajatorii care beneficiază sau au beneficiat, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de subvenţii, credite, fonduri nerambursabile, scutiri, facilităţi sau ajutoare financiare;
    [] verificarea îndeplinirii obligaţiilor asumate de angajatori, furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă acreditaţi sau furnizori de servicii de formare profesională autorizaţi, prin convenţiile sau contractele încheiate cu agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă sau cu centrele regionale;
    [] verificarea finanţării măsurilor pentru stimularea ocupării forţei de muncă, a măsurilor pentru prevenirea şomajului, precum şi a serviciilor de formare profesională acordate persoanelor care, potrivit legii, beneficiază în mod gratuit de aceste servicii.

    Verificarea s-a efectuat asupra actelor, documentelor şi evidenţelor aferente perioadei ......................................., puse la dispoziţia organului de control măsuri active de către persoana fizică/juridică supusă controlului.
    Persoana fizică/juridică nu/a mai fost controlată anterior conform procesului-verbal nr. ....................../.................., pentru perioada ....................................... .
    CAP. I
    Date de identificare a persoanei fizice/juridice
    Numele/Denumirea persoanei fizice/juridice ...........................
    Cod numeric personal ....................... (persoane fizice)
    Certificatul de înmatriculare înregistrat la oficiul registrului comerţului .................... cu nr. ............. din data de ..................... şi la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului/Judeţului ................. cu nr. ........./................. (societăţi comerciale)
    Actul normativ în temeiul căruia funcţionează ................ (instituţii publice)
    Codul fiscal: ..........................................
    Codul poştal: ........................................
    Forma şi situaţia juridică:
    ..................................................................................................

    Structura acţionariatului (societăţi comerciale):
    ..................................................................................................

    Domiciliul/Sediul:
    ..............................................................................................

    Reprezentant legal:
    ..............................................................................................

    Capitalul social subscris şi vărsat (societăţi comerciale): ................ lei
    Obiectul de activitate:
    ..............................................................................................

    Telefon/Fax/E-mail: .............................
    Conturile de disponibilităţi în lei şi în devize, băncile la care sunt deschise, precum şi adresele acestora:
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................

    La data încheierii prezentului proces-verbal, persoana fizică/juridică îşi desfăşoară activitatea cu un număr de: .............. salariaţi, încadraţi în baza unor contracte individuale de muncă/acte de numire (funcţionari publici).
    CAP. II
    Rezultatele controlului
    a) verificarea respectării de către angajatori a obligaţiei prevăzute la art. 10 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare lege:
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................

    b) verificarea respectării de către angajatorii care au încadrat în muncă, conform legii, persoane din rândul beneficiarilor de indemnizaţii de şomaj a obligaţiei prevăzute la art. 41 alin. (2) din lege:
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................

    c) verificarea respectării de către angajatorii prevăzuţi la art. 48^1 alin. (1) din lege a obligaţiei ce le revine potrivit art. 48^1 alin. (4) din lege:
    ..............................................................................................
    ...............................................................................................

    d) verificarea respectării de către angajatorii aflaţi în situaţiile prevăzute la art. 49 din lege a obligaţiei prevăzute la art. 50 alin. (3) din lege:
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................

    e) verificarea respectării condiţiilor de acordare a subvenţiilor prevăzute la art. 77^1 din lege:
    ..............................................................................................
    .............................................................................................

    f) verificarea respectării de către angajatorii care încadrează absolvenţi, în condiţiile art. 80 din lege, a obligaţiei ce le revine potrivit art. 83 alin. (1) din lege:
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................

    g) verificarea respectării de către angajatorii care încadrează şomeri în vârstă de peste 45 de ani, şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale, şomeri de lungă durată, tineri NEET sau persoane cu handicap a obligaţiei ce le revine potrivit art. 85 alin. (1) sau (2) din lege:
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................

    h) verificarea respectării de către angajatorii care au beneficiat de credite în condiţii avantajoase, acordate din bugetul asigurărilor pentru şomaj, potrivit legii, a obligaţiilor prevăzute la art. 86 alin. (7) lit. c) şi d), art. 86^2 alin. (3) şi art. 88 din lege:
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................

    i) verificarea respectării de către angajatorii care au beneficiat de fonduri nerambursabile, acordate din bugetul asigurărilor pentru şomaj, potrivit legii, a obligaţiilor prevăzute la art. 86^1 alin. (5), art. 86^2 alin. (3) şi art. 88 din lege:
    ..............................................................................................
    .............................................................................................

    j) verificarea respectării de către angajatorii care încadrează tineri cu risc de marginalizare socială în condiţiile art. 93^4 din lege a obligaţiei de a menţine raporturile de muncă ale acestora pe perioada pentru care a fost încheiat contractul de solidaritate:
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................

    k) verificarea acreditării furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă:
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................

    l) verificarea îndeplinirii şi respectării criteriilor de acreditare şi a obligaţiilor deţinute de furnizorii de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă:
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................

    m) verificarea îndeplinirii celorlalte obligaţii asumate de angajatori, furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă acreditaţi sau furnizori de servicii de formare profesională autorizaţi, prin convenţiile sau contractele încheiate cu agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă:
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................

    CAP. III
    Concluzii şi măsuri dispuse în urma controlului
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................
    Prin semnarea procesului-verbal de control persoana fizică/juridică recunoaşte că i s-au restituit toate documentele solicitate de către organele de control măsuri active şi puse la dispoziţia acestora în vederea verificării.
    În temeiul art. 116 alin. (2) din Procedurile privind accesul la măsurile pentru stimularea ocupării forţei de muncă, modalităţile de finanţare şi instrucţiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 377/2002, cu modificările şi completările ulterioare, prezentul proces-verbal constituie titlu executoriu.
    Împotriva măsurilor dispuse prin prezentul proces-verbal se poate formula contestaţie administrativă, care se depune, sub sancţiunea decăderii, în termen de 30 de zile de la comunicarea acestuia, la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a judeţului .........................../municipiului Bucureşti.
    Prezentul proces-verbal a fost întocmit în două exemplare originale.
    Organul de control,
    ................................
    Persoana fizică/juridică,
    ...............................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016