Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere Referatul de aprobare nr. I.B. 2.660 din 16 martie 2009 al Direcţiei generale de sãnãtate publicã, asistenţã medicalã şi programe, în temeiul <>art. 16 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 7 alin. (4) şi al <>art. 11 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile ulterioare, ministrul sãnãtãţii emite urmãtorul ordin: ART. 1 (1) Pentru coordonarea activitãţii specifice domeniului sanitar, la nivelul Ministerului Sãnãtãţii se înfiinţeazã şi funcţioneazã cu rol consultativ comisiile de specialitate. (2) Se înfiinţeazã Comisia naţionalã de transparenţã din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, în vederea întocmirii şi revizuirii listei cu denumiri comune internaţionale ale medicamentelor de uz uman de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul ambulatoriu cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi în vederea întocmirii listei cu denumiri comune internaţionale ale medicamentelor de uz uman de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul spitalicesc. ART. 2 (1) Regulamentul de organizare şi funcţionare al comisiilor de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii este prevãzut în anexa nr. 1A, iar al Comisiei naţionale de transparenţã, în anexa nr. 1B. (2) Componenţa comisiilor de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii este prevãzutã în anexa nr. 2A, iar a Comisiei naţionale de transparenţã, în anexa nr. 2B. ART. 3 (1) Participarea persoanelor nominalizate în comisiile de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii constituie atribuţie de serviciu, se înscrie în fişa postului şi se apreciazã în raportul anual de evaluare a performanţelor profesionale. (2) Membrii comisiilor de specialitate beneficiazã de o indemnizaţie lunarã de 10% din indemnizaţia secretarului de stat, care se acordã proporţional cu numãrul de participãri efective la şedinţe. ART. 4 (1) Membrii comisiilor de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii şi ai Comisiei naţionale de transparenţã se supun prevederilor referitoare la confidenţialitate şi conflictul de interese, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare. (2) Aceştia sunt obligaţi, în termen de 30 de zile de la numire, sã întocmeascã şi sã depunã declaraţia de interese şi angajamentul de confidenţialitate. (3) Declaraţiile de interese se depun la Secretariatul general al Ministerului Sãnãtãţii şi se vor publica pe site-ul Ministerului Sãnãtãţii. (4) Modelul declaraţiei de interese şi modelul angajamentului de confidenţialitate sunt prevãzute în anexele nr. 3 şi 4. (5) Nerespectarea prevederilor alin. (2) atrage pierderea calitãţii de membru al comisiei de specialitate a Ministerului Sãnãtãţii, respectiv al Comisiei naţionale de transparenţã. ART. 5 Anexele nr. 1A, 1B, 2A, 2B, 3 şi 4 fac parte integrantã din prezentul ordin. ART. 6 Membrii care fac parte din comisiile de specialitate şi din Comisia naţionalã de transparenţã, precum şi direcţiile de specialitate din Ministerul Sãnãtãţii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 7 La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 169/2008 privind înfiinţarea comisiilor consultative ale Ministerului Sãnãtãţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 27 februarie 2008, cu modificãrile ulterioare. ART. 8 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sãnãtãţii, Ion Bazac Bucureşti, 16 martie 2009. Nr. 326. ANEXA 1A REGULAMENT de organizare şi funcţionare al comisiilor de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii CAP. I Prevederi generale ART. 1 Comisia de specialitate reprezintã structura tehnicã prin care Ministerul Sãnãtãţii coordoneazã din punct de vedere ştiinţific şi metodologic domeniul de specialitate din sfera de competenţã a comisiei. ART. 2 (1) Comisia de specialitate este formatã dintr-un numãr variabil de personalitãţi ale lumii medicale, numite prin ordin de cãtre ministrul sãnãtãţii. (2) Comisia este organizatã pe urmãtoarele funcţii: preşedinte, vicepreşedinte, membri, secretar. (3) Comisia poate avea în structura sa una sau mai multe subcomisii. (4) Comisia poate invita la lucrãrile sale şi alţi specialişti din domeniul sãu de activitate sau din alte domenii, în funcţie de problematica abordatã. (5) La lucrãrile comisiei de specialitate participã în calitate de observator maximum 2 reprezentanţi desemnaţi de fiecare dintre asociaţiile reprezentative ale bolnavilor. ART. 3 (1) Comisia de specialitate îşi desfãşoarã activitatea în şedinţe organizate lunar sau ori de câte ori este necesar. (2) Şedinţele comisiei se convoacã de cãtre preşedinte, se desfãşoarã numai în prezenţa acestuia şi a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor sãi. (3) În situaţia în care, din motive obiective, preşedintele nu poate participa la lucrãrile comisiei, deleagã aceastã competenţã vicepreşedintelui comisiei. (4) Deciziile comisiei se adoptã cu majoritatea simplã a voturilor. (5) În situaţia egalitãţii de voturi, decizia aparţine preşedintelui comisiei. (6) Preşedintele comisiei are dreptul la un singur vot. (7) Secretarul comisiei şi invitaţii care participã la lucrãrile comisiei nu au drept de vot. ART. 4 (1) Membrii comisiei de specialitate completeazã declaraţia de interese şi semneazã angajamentul de confidenţialitate, prevãzute în anexele nr. 3 şi 4 la ordin. Semnarea angajamentului de confidenţialitate se realizeazã şi de cãtre reprezentanţii desemnaţi în calitate de observator pe lângã comisia de specialitate. (2) Declaraţiile de interese ale membrilor comisiei de specialitate se actualizeazã anual sau ori de câte ori apar modificãri semnificative şi se pãstreazã la Secretariatul general al Ministerului Sãnãtãţii. ART. 5 (1) Comisia de specialitate se întruneşte la sediul Ministerului Sãnãtãţii. (2) Situaţia prezenţei membrilor comisiei, certificatã prin semnãtura preşedintelui acesteia, se depune, prin grija Secretariatului comisiei din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, lunar, pânã la data de 5 a lunii curente pentru luna expiratã. ART. 6 (1) Cheltuielile de deplasare ocazionate de participarea la şedinţele comisiei sunt suportate de instituţiile în care persoanele sunt încadrate sau unde acestea desfãşoarã activitate prin integrare clinicã. (2) Cheltuielile de deplasare din alte localitãţi, ocazionate de participarea membrilor în Comisia de specialitate de medicinã de familie, sunt suportate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii de la titlul II "Bunuri şi servicii - Deplasãri, detaşãri, transferãri". În vederea decontãrii, documentele de transport se depun la serviciul financiar din cadrul Direcţiei generale buget şi credite externe din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, pânã la data de 5 a lunii curente pentru luna expiratã. (3) Specialiştii invitaţi la lucrãrile comisiei de specialitate nu beneficiazã de decontarea cheltuielilor de deplasare. CAP. II Atribuţiile comisiei de specialitate ART. 7 Comisia de specialitate are urmãtoarele atribuţii: a) coordoneazã, din punct de vedere ştiinţific şi metodologic, domeniul de specialitate din sfera sa de competenţã; b) elaboreazã propuneri pentru pachetul de bazã de servicii medicale din cadrul sistemului de asigurãri sociale şi private de sãnãtate; c) fundamenteazã deciziile ministrului sãnãtãţii în probleme specifice domeniului de specialitate, vizând: - elaborarea politicilor şi strategiilor Ministerului Sãnãtãţii în domeniul sãu de competenţã; - elaborarea şi aplicarea ghidurilor de practicã medicalã şi a protocoalelor diagnostice şi terapeutice; - proiectarea de criterii şi standarde de performanţã pentru organizarea şi evaluarea activitãţii medicale din unitãţile sanitare publice; - achiziţia de aparaturã de înaltã performanţã pentru dotarea unitãţilor sanitare publice; - pregãtirea continuã a personalului de specialitate din sistemul de sãnãtate; - pregãtirea prin rezidenţiat a medicilor specialişti (numãrul de posturi necesar pentru pregãtirea pentru rezidenţiat, criteriile de admitere, structura pregãtirii etc.); - elaborarea criteriilor de admitere pentru obţinerea celei de-a doua specialitãţi; - programul de investiţii pentru dezvoltarea şi modernizarea sistemului de sãnãtate; - organizarea structurilor de specialitate ale instituţiilor din sistemul de sãnãtate; d) elaboreazã criterii specifice în vederea constituirii registrelor naţionale pentru bolile cu impact major asupra sãnãtãţii; e) colaboreazã cu Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti pentru elaborarea programelor de pregãtire profesionalã, organizarea şi desfãşurarea activitãţii de învãţãmânt; f) participã la organizarea şi desfãşurarea acţiunilor de control şi evaluare a activitãţii de specialitate întreprinse de Ministerul Sãnãtãţii în instituţiile sanitare; g) colaboreazã cu Comisia naţionalã de acreditare la elaborarea şi fundamentarea criteriilor şi standardelor de performanţã în vederea acreditãrii unitãţilor sanitare publice; h) elaboreazã standarde, pe tipuri de spitale, privind dotarea cu aparaturã medicalã, materiale sanitare, precum şi nomenclatoare cu medicamente specifice asistenţei terapeutice; i) participã la elaborarea documentaţiei pentru achiziţiile de medicamente şi materiale sanitare pentru programele naţionale de sãnãtate; j) consultã societãţile ştiinţifice sau asociaţiile profesional-ştiinţifice în problemele majore ori de interes naţional ale specialitãţii; k) formuleazã criteriile de evaluare a instituţiilor sau secţiilor/compartimentelor din specialitate; l) evalueazã bolnavii pentru trimiterea la tratament în strãinãtate, în conformitate cu metodologia stabilitã prin <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 50/2004 privind metodologia de trimitere a unor categorii de bolnavi pentru tratament în strãinãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; m) analizeazã şi avizeazã, în termen de 10 zile de la primire, caietele de sarcini sau documentaţia descriptivã elaborate în vederea achiziţionãrii de medicamente, materiale sanitare, aparate/echipamente medicale şi mijloace de transport specifice, primite de la comisiile de întocmire a documentaţiei de atribuire; n) îndeplineşte şi alte sarcini stabilite de ministrul sãnãtãţii, în acord cu specificul domeniului de activitate pe care îl coordoneazã. ART. 8 (1) Avizul prevãzut la art. 7 lit. m) este aviz consultativ. (2) În situaţia nerespectãrii termenului prevãzut la art. 7 lit. m), la propunerea motivatã a directorului Direcţiei pentru infrastructurã sanitarã, logisticã şi dispozitive medicale, ministrul sãnãtãţii dispune înlocuirea din comisia de specialitate a persoanelor care se fac vinovate de neîndeplinirea atribuţiei. ART. 9 Comisia de specialitate colaboreazã cu Direcţia generalã de sãnãtate publicã, asistenţã medicalã şi programe pentru rezolvarea urmãtoarelor probleme: - definirea obiectivelor şi activitãţilor cuprinse în programele naţionale de sãnãtate; - estimarea necesarului de fonduri pentru organizarea şi desfãşurarea programelor naţionale de sãnãtate; - elaborarea de criterii şi standarde pentru evaluarea impactului, oportunitãţii şi eficienţei programelor naţionale de sãnãtate; - analiza modului de aplicare a strategiilor terapeutice şi de îndeplinire a obiectivelor programelor naţionale de sãnãtate; - elaborarea, în proiect, a listelor de medicamente şi materiale sanitare ce urmeazã a fi achiziţionate pentru programele naţionale de sãnãtate. ART. 10 Comisia de specialitate poate solicita, prin intermediul direcţiilor din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, materiale documentare şi alte informaţii necesare activitãţii ei. ART. 11 Ministerul Sãnãtãţii, prin direcţiile de specialitate, asigurã buna desfãşurare a lucrãrilor comisiei de specialitate. ANEXA 1B REGULAMENT de organizare şi funcţionare al Comisiei naţionale de transparenţã CAP. I Prevederi generale ART. 1 Comisia naţionalã de transparenţã este structura consultativã a Ministerului Sãnãtãţii care are rolul de a elabora şi de a prezenta ministrului sãnãtãţii proiectul listei cu denumiri comune internaţionale (DCI) ale medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã. ART. 2 (1) Comisia naţionalã de transparenţã este formatã din 10 membri, dintre care 9 personalitãţi reprezentative în domeniul sãnãtãţii şi un secretar. (2) Secretariatul Comisiei naţionale de transparenţã este asigurat de reprezentanţi ai Direcţiei generale strategii şi politica medicamentului sau ai Direcţiei generale de sãnãtate publicã, asistenţã medicalã şi programe, dupã caz, desemnaţi prin ordin al ministrului sãnãtãţii. ART. 3 (1) Comisia naţionalã de transparenţã îşi desfãşoarã activitatea în şedinţe plenare, organizate lunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui ales al comisiei sau a ministrului sãnãtãţii. (2) Şedinţele Comisiei naţionale de transparenţã sunt conduse de preşedintele ales al acesteia. (3) Şedinţele Comisiei naţionale de transparenţã se desfãşoarã numai în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi cu drept de vot. (4) Deciziile Comisiei naţionale de transparenţã se iau prin consens. (5) Preşedintele de şedinţã al Comisiei naţionale de transparenţã are dreptul la un singur vot. (6) Membrii Secretariatului Comisiei naţionale de transparenţã nu au drept de vot. (7) Pentru informaţii terapeutice suplimentare, Comisia naţionalã de transparenţã poate solicita participarea unor experţi în domeniu sau poate solicita date suplimentare de la comisiile de specialitate. (8) La şedinţele Comisiei naţionale de transparenţã pot participa în calitate de invitaţi preşedinţi ai comisiilor de specialitate, în funcţie de problematica dezbãtutã. (9) Ministrul sãnãtãţii poate participa la lucrãrile Comisiei naţionale de transparenţã şi în acest caz prezideazã lucrãrile şedinţei. ART. 4 Comisia naţionalã de transparenţã este coordonatã de ministrul sãnãtãţii sau de un secretar de stat desemnat de cãtre acesta. ART. 5 Membrii Comisiei naţionale de transparenţã cu drept de vot completeazã declaraţia de interese şi semneazã angajamentul de confidenţialitate, prevãzute în anexele nr. 3 şi 4 la ordin. ART. 6 Comisia naţionalã de transparenţã se întruneşte la sediul Ministerului Sãnãtãţii. ART. 7 Cheltuielile de deplasare prilejuite de participarea membrilor Comisiei naţionale de transparenţã şi a invitaţilor la lucrãrile ei sunt suportate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii. CAP. II Atribuţiile Comisiei naţionale de transparenţã ART. 8 (1) Comisia naţionalã de transparenţã are urmãtoarele atribuţii: a) propune spre aprobare ministrului sãnãtãţii lista documentelor care trebuie depuse de solicitant pentru susţinerea cererii de includere a unei noi DCI în lista cu denumiri comune internaţionale ale medicamentelor de uz uman de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul spitalicesc, precum şi în lista cu denumiri comune internaţionale ale medicamentelor de uz uman de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul ambulatoriu cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, denumite în continuare liste, care vor fi aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii, urmând sã fie publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I; b) pe baza propunerilor primite de la comisiile consultative de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii, denumite în continuare comisii, elaboreazã şi propune spre aprobare ministrului sãnãtãţii criteriile pentru includerea, neincluderea sau excluderea DCI-urilor în/din liste, care vor fi aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I; c) analizeazã şi evalueazã propunerile comisiilor de includere/neincludere a noi DCI-uri în liste sau de excludere a DCI-urilor deja incluse din liste, pe baza evaluãrii documentaţiei de susţinere a propunerii, depusã la Secretariatul Comisiei naţionale de transparenţã de cãtre solicitanţi; d) analizeazã şi avizeazã propunerilor comisiilor privind procentul de compensare pentru fiecare DCI şi îl valideazã sau propune modificarea acestuia; e) întocmeşte/revizuieşte listele pe baza criteriilor aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi le transmite spre aprobare ministrului sãnãtãţii; f) pe baza propunerilor primite de la comisii, elaboreazã strategia terapeuticã şi participã la elaborarea politicilor şi strategiilor ce vor fi aplicate de Ministerul Sãnãtãţii pentru îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate a populaţiei şi creşterea calitãţii activitãţii medicale; g) analizeazã interdisciplinar propunerile comisiilor pentru pachetul de bazã de servicii medicale şi definitiveazã proiectul acestuia; h) pe baza propunerilor primite de la comisii, avizeazã ghidurile de practicã medicalã şi protocoalele diagnostice şi terapeutice elaborate de colegiile profesionale ale personalului medical; i) valideazã criteriile şi standardele de performanţã propuse de comisii pentru evaluarea activitãţii medicale din instituţiile sanitare; j) analizeazã şi valideazã, din punctul de vedere al exigenţelor activitãţii medicale, criteriile şi standardele de performanţã pentru acreditarea şi autorizarea spitalelor, propuse de comisii; k) evalueazã periodic asigurarea populaţiei cu medicamente în ambulatoriu şi propune mãsuri pentru îmbunãtãţirea acesteia; l) evalueazã activitãţile şi performanţele comisiilor de specialitate; m) îndeplineşte şi alte sarcini la cererea ministrului sãnãtãţii. (2) Comisia naţionalã de transparenţã poate solicita, prin intermediul direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, materiale documentare şi alte informaţii necesare activitãţii ei. ART. 9 Comisia naţionalã de transparenţã include/exclude în/din liste DCI-uri numai în baza propunerii primite de la comisii. CAP. III Procedura de lucru a Comisiei naţionale de transparenţã în legãturã cu includerea/neincluderea sau excluderea DCI-urilor în/din liste ART. 10 Primirea cererilor de includere de DCI-uri noi în liste se efectueazã conform programului de primire a documentaţiei, afişat la sediul Secretariatului Comisiei naţionale de transparenţã. ART. 11 (1) Secretariatul verificã documentaţia din punct de vedere formal. (2) Dacã documentaţia este completã, cererea primeşte numãr de înregistrare şi intrã în procedura de evaluare, care va fi finalizatã în maximum 90 de zile de la data primirii cererii. (3) Dacã documentaţia este incompletã, cererea se înregistreazã, dar termenul de 90 de zile în care trebuie finalizatã procedura se întrerupe şi se noteazã în registrul de intrãri motivul întreruperii; solicitantul poate sã revinã cu documentaţia completatã. Termenul de 90 de zile începe sã curgã de la momentul la care Secretariatul Comisiei naţionale de transparenţã constatã, în scris, cã documentaţia este completã. ART. 12 În funcţie de cererile primite, Comisia naţionalã de transparenţã solicitã preşedinţilor comisiilor relevante desemnarea unui numãr de 2 reprezentanţi pentru evaluarea documentaţiei. ART. 13 Dupã desemnarea reprezentanţilor comisiilor se planificã prima întâlnire a acestora la sediul Comisiei naţionale de transparenţã. ART. 14 În cadrul primei întâlniri a reprezentanţilor comisiilor desemnaţi, aceştia primesc documentaţia de susţinere a cererii de includere în liste. ART. 15 (1) Reprezentanţii desemnaţi ai comisiilor care se aflã în conflict de interese trebuie sã îşi decline participarea, iar Comisia naţionalã de transparenţã solicitã preşedintelui comisiei o nouã propunere. (2) În cazul în care DCI-ul evaluat se adreseazã unei boli rare şi numãrul de experţi existenţi în problema respectivã este limitat, se poate aproba de cãtre ministrul sãnãtãţii o derogare pentru expertul/experţii aflat/aflaţi în conflict de interese. ART. 16 În termen de 30 de zile calendaristice de la primirea documentaţiei, fiecare reprezentant al comisiei de specialitate evalueazã documentaţia pe baza criteriilor de includere/neincludere sau excludere, aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii, şi îşi formuleazã în scris opinia în legãturã cu documentaţia studiatã. ART. 17 Opiniile celor 2 reprezentanţi ai comisiei de specialitate asupra documentaţiei analizate sunt transmise în scris Comisiei naţionale de transparenţã, menţionându-se criteriul în baza cãruia s-a fãcut propunerea de includere sau, în cazul propunerii de respingere a cererii, anexându-se un raport justificativ, întocmit pe baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii. ART. 18 Dacã este necesar, reprezentanţii comisiei de specialitate pot cere informaţii suplimentare solicitantului. ART. 19 (1) Comisia naţionalã de transparenţã informeazã solicitanţii în legãturã cu necesitatea de a completa documentaţia. (2) În cazul în care au fost solicitate informaţii suplimentare sau completãri, timpul de rezolvare a cererii se prelungeşte cu 90 de zile de la data primirii completãrilor la Comisia naţionalã de transparenţã. ART. 20 (1) Comisia naţionalã de transparenţã analizeazã şi, dacã este cazul, avizeazã propunerile reprezentanţilor comisiilor de specialitate şi transmite spre aprobare ministrului sãnãtãţii propunerile avizate. (2) Membrii Comisiei naţionale de transparenţã aflaţi în conflict de interese nu pot participa la şedinţã. (3) Deciziile Comisiei naţionale de transparenţã se iau cu votul majoritãţii membrilor prezenţi. (4) În caz de egalitate de voturi, decizia aparţine preşedintelui Comisiei naţionale de transparenţã. (5) Secretarul Comisiei naţionale de transparenţã nu are drept de vot. ART. 21 (1) Evaluarea listelor în vigoare în vederea eventualei excluderi a unor DCI-uri care se încadreazã în criteriile de excludere stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii se efectueazã cu cel puţin 90 de zile înainte de expirarea valabilitãţii listelor în vigoare. (2) Evaluarea este efectuatã de Comisia naţionalã de transparenţã, cu consultarea reprezentanţilor comisiilor de specialitate, în termen de 30 de zile, în baza datelor ştiinţifice disponibile. ART. 22 Opiniile reprezentanţilor comisiilor de specialitate sunt transmise în scris Comisiei naţionale de transparenţã, menţionându-se criteriul/criteriile în baza cãruia/cãrora s-a fãcut propunerea de excludere; propunerea de excludere trebuie sã fie însoţitã de un raport justificativ. ART. 23 În termen de 30 de zile de la transmiterea de cãtre reprezentanţii comisiilor de specialitate a propunerilor de excludere, Comisia naţionalã de transparenţã analizeazã şi, dacã este cazul, avizeazã propunerile; propunerile avizate de Comisia naţionalã de transparenţã sunt transmise spre aprobare ministrului sãnãtãţii. ART. 24 (1) În cazul propunerilor de includere în liste care nu sunt avizate de Comisia naţionalã de transparenţã şi/sau care nu sunt aprobate de ministrul sãnãtãţii, solicitantul este înştiinţat în scris, în termen de 3 zile de la formularea deciziei. Decizia este însoţitã de raportul justificativ elaborat de Comisia naţionalã de transparenţã. (2) În termen de 10 zile de la primirea deciziei, solicitantul poate transmite o contestaţie, însoţitã de documentaţia de susţinere, la Secretariatul Comisiei naţionale de transparenţã. ART. 25 (1) În cazul DCI-urilor excluse din liste, decizia de excludere este publicatã pe site-ul Ministerului Sãnãtãţii. Decizia este însoţitã de raportul justificativ elaborat de Comisia naţionalã de transparenţã. (2) În termen de 10 zile de la publicarea deciziei, persoanele interesate pot transmite o contestaţie, însoţitã de documentaţia de susţinere. ART. 26 Pe baza propunerilor reprezentanţilor comisiilor de specialitate, avizate de Comisia naţionalã de transparenţã şi aprobate de ministrul sãnãtãţii, listele se actualizeazã anual. ART. 27 Comisia naţionalã de transparenţã are sediul în Ministerul Sãnãtãţii şi dispune de o încãpere şi toate dotãrile necesare desfãşurãrii activitãţii (calculatoare, imprimantã, telefon, fax, copiator şi mobilier), precum şi de spaţiu dedicat în arhiva ministerului. ART. 28 Cheltuielile necesare funcţionãrii Comisiei naţionale de transparenţã sunt suportate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii. ANEXA 2A I. Comisiile de specialitate 1. Comisia de anestezie şi terapie intensivã 2. Comisia de boli infecţioase 3. Comisia de cardiologie 4. Comisia de dermato-venerologie 5. Comisia de diabet 6. Comisia de endocrinologie 7. Comisia de farmacologie clinicã, toxicologie şi toxicodependenţã 8. Comisia de gastroenterologie şi hepatologie 9. Comisia de geneticã medicalã 10. Comisia de geriatrie şi gerontologie 11. Comisia de hematologie şi transfuzii 12. Comisia de medicinã de familie 13. Comisia de medicinã de urgenţã şi dezastre 14. Comisia de medicinã internã 15. Comisia de medicina muncii 16. Comisia de nefrologie 17. Comisia de neurologie, neurologie pediatricã 18. Comisia de oncologie 19. Comisia de pediatrie şi neonatologie 20. Comisia de pneumologie, alergologie şi imunologie clinicã 21. Comisia de psihiatrie şi psihiatrie pediatricã 22. Comisia de recuperare, medicinã fizicã şi balneologie 23. Comisia de reumatologie 24. Comisia de chirurgie cardiovascularã 25. Comisia de chirurgie generalã 26. Comisia de chirurgie microinvazivã 27. Comisia de chirurgie plasticã şi microchirurgie reconstructivã 28. Comisia de chirurgie toracicã 29. Comisia de neurochirurgie 30. Comisia de obstetricã-ginecologie 31. Comisia de oftalmologie 32. Comisia de ortopedie şi traumatologie 33. Comisia de otorinolaringologie 34. Comisia de urologie 35. Comisia de anatomie patologicã 36. Comisia de epidemiologie 37. Comisia de medicinã de laborator 38. Comisia de medicinã legalã 39. Comisia de radiologie-imagisticã medicalã şi medicinã nuclearã 40. Comisia de sãnãtate publicã 41. Comisia de specialitãţi medico-dentare 42. Comisia de promovare a sãnãtãţii 43. Comisia de bioeticã 44. Comisia de luptã anti-SIDA 45. Comisia de psihologie II. Componenţa comisiilor de specialitate 1. Comisia de anestezie şi terapie intensivã Preşedinte: prof. dr. Dorel Sãndesc - Timişoara Vicepreşedinte: conf. dr. Şerban Turconi Bubenek - Bucureşti Membri: - prof. dr. Şerban Marinescu - Bucureşti - conf. dr. Natalia Hagãu - Cluj-Napoca - prof. dr. Sanda Copotoiu - Târgu Mureş - conf. dr. Ioana Grinţescu - Bucureşti - conf. dr. Ioana Grigoraş - Iaşi - prof. dr. Dan Tulbure - Bucureşti - prof. dr. Nicolae Dobrovici Bacalbaşa - Galaţi Secretar: conf. dr. Daniela Filipescu - Bucureşti 2. Comisia de boli infecţioase Preşedinte: prof. dr. Adrian Streinu Cercel - Bucureşti Vicepreşedinte: conf. dr. Victoria Aramã - Bucureşti Membri: - prof. dr. Emanoil Ceauşu - Bucureşti - prof. dr. Virginia Zanc- Cluj-Napoca - dr. Dan Oţelea - Bucureşti - prof. dr. Sorin Ruginã - Constanţa - prof. dr. Carmen Dorobãţ - Iaşi Secretar: dr. Sorin Petrea - Bucureşti 3. Comisia de cardiologie Preşedinte: prof. dr. Dragoş Vinereanu - Bucureşti Vicepreşedinte: prof.dr. Cezar Macarie - Bucureşti Membri: - prof. dr. Ştefan Iosif Drãgulescu - Timişoara - prof. dr. Maria Dorobanţu - Bucureşti - prof. dr. Eduard Apetrei - Bucureşti - prof. dr. Grigore Tinicã - Iaşi - prof. dr. Mircea Cintezã - Bucureşti - prof. dr. Dan Dominic Ionescu - Craiova - prof. dr. Carmen Ginghinã - Bucureşti Secretar: prof. dr. Dan Gaiţã - Timişoara 4. Comisia de dermato-venerologie Preşedinte: prof. dr. Cãlin Giurcãneanu - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Ioan Nedelcu - Bucureşti Membri: - conf. dr. Silviu Morariu - Târgu Mureş - prof. dr. Virgil Feier - Timişoara - prof. dr. Zenaida Petrescu - Iaşi - prof. dr. Alexandru Tãtaru - Cluj-Napoca Secretar: conf. dr. George Sorin Ţiplicã - Bucureşti 5. Comisia de diabet Preşedinte: prof. dr. Constantin Ionescu Târgovişte - Bucureşti Vicepreşedinte: dr. Alina Nicolau - Bucureşti Membri: - prof. dr. Radu Lichiardopol - Bucureşti - prof. dr. Mariana Graur - Iaşi - conf. dr. Maria Moţa - Craiova - conf. dr. Romulus Timar - Timişoara - şef lucrãri dr. Gabriela Roman - Cluj-Napoca Secretar: dr. Rucsandra Dãnciulescu - Bucureşti 6. Comisia de endocrinologie Preşedinte: prof. dr. Mihail Coculescu - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Ioana Zosin - Timişoara Membri: - prof. dr. Voichiţa Mogoş - Iaşi - conf. dr. Daniel Grigorie - Bucureşti - prof. dr. Simona Fica - Bucureşti - conf. dr. Carmen Georgescu - Cluj-Napoca - conf. dr. Corin Badiu - Bucureşti Secretar: dr. Adriana Toma - Piteşti 7. Comisia de farmacologie clinicã, toxicologie şi toxicodependenţã Preşedinte: acad. prof. dr. Victor Voicu - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Anca Buzoianu - Cluj-Napoca Membri: - prof. dr. Mihai Nechifor - Iaşi - prof. dr. Gheorghe Ţarãlungã - Constanţa - conf. dr. Liviu Miclea - Bucureşti - prof. dr. Radu Macovei - Bucureşti Secretar: asist. dr. Tudosie Mihai - Bucureşti 8. Comisia de gastroenterologie şi hepatologie Preşedinte: prof. dr. Oliviu Pascu - Cluj-Napoca Vicepreşedinte: prof. dr. Mircea Diculescu - Bucureşti Membri: - prof. dr. Dan Olteanu - Bucureşti - prof. dr. Coman Tãnãsescu - Bucureşti - prof. dr. Radu Voiosu - Bucureşti - prof. dr. Tudorel Ciurea - Craiova - prof. dr. Anca Trifan - Iaşi - prof. dr. Ligia Bancu - Târgu Mureş - prof. dr. Ioan Sporea - Timişoara - conf. dr. Liana Gheorghe - Bucureşti Secretar: conf. dr. Mircea Mãnuc - Bucureşti 9. Comisia de geneticã medicalã Preşedinte: prof. dr. Ioan Victor Pop - Cluj-Napoca Vicepreşedinte: prof. dr. Marius Bembea - Oradea Membri: - prof. dr. Valerica Belengeanu - Timişoara - prof. dr. Mircea Covic - Iaşi Secretar: şef lucrãri dr. Anca Popescu 10. Comisia de geriatrie şi gerontologie Preşedinte: conf. dr. Luiza Spiru - Bucureşti Vicepreşedinte: şef lucrãri dr. Gabriel Prada - Bucureşti Membri: - prof. dr. Olimpia Ghidrai - Cluj-Napoca - conf. dr. Ioana Alexa - Iaşi - dr. Rodica Nicolescu - Timişoara - dr. Carmen Ştiru - Bucureşti - dr. Oana Cuzino - Bucureşti - conf. dr. Maria Georgescu - Bucureşti Secretar: dr. Cristina Vâlcea - Bucureşti 11. Comisia de hematologie şi transfuzii Preşedinte: dr. Mihaela Hoinãrescu - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. Dr. Marghit Şerban - Timişoara Membri: - conf. dr. Adriana Coliţã - Bucureşti - dr. Cristina Burcoveanu - Iaşi - dr. Emanoil Gheorghiţã - Braşov - dr. Stana Jenariu - Timişoara - dr. Valentina Uscãtescu - Bucureşti Subcomisia de transfuzii: - dr. Alina Dobrotã - Constanţa - dr. Aurel Rosin - Sfântu Gheorghe - dr. Doina Vuculescu - Bucureşti Secretar: dr. Florentina Vlãdãreanu - Bucureşti 12. Comisia de medicinã de familie Preşedinte: conf. dr. Matei Dumitru - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Rodica Petrovanu - Iaşi Membri: - prof. dr. Viorela Enãchescu - Craiova - asist. univ. dr. Daniela Mihaela Baltã - Bucureşti - dr. Paul Şerban - Botoşani - dr. Doina Ileana Mihãilã - Bucureşti - dr. Victor Manea - Bucureşti - dr. Mirela Profir - Craiova - dr. Ileana Brânzã - Brãila - dr. Simona Şopov - Tulcea - dr. Loredana Piloff - Sibiu Secretar: asist. dr. Adela Mihaela Iancu - Bucureşti 13. Comisia de medicinã de urgenţã şi dezastre Preşedinte: şef de lucrãri dr. Raed Arafat - Târgu Mureş Vicepreşedinte: dr. Hadrian Borcea - Oradea Membri: - dr. Vasile Popescu - Constanţa - dr. Leonida Iancu - Timişoara - şef lucrãri dr. Luciana Rotaru - Craiova - dr. Bogdan Opriţã - Bucureşti - dr. Nicolae George Moldovan - Cluj-Napoca - dr. Alis Grasu - Bucureşti - dr. Monica Puticiu - Arad Secretar: dr. Ioana Dimitriu - Bucureşti 14. Comisia de medicinã internã Preşedinte: prof. dr. Minerva Muraru - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Coman Tãnãsescu - Bucureşti Membri: - prof. dr. Emilian Caraşca - Târgu Mureş - prof. dr. Sorin Ruginã - Constanţa - prof. dr. Mircea Grigorescu - Cluj-Napoca - conf. dr. Ioana Dana Alexa - Iaşi - conf. dr. Florin Petrescu - Craiova Secretar: conf. dr. Horia Bãlan - Bucureşti 15. Comisia de medicina muncii Preşedinte: prof. dr. Eugenia Naghi - Bucureşti Vicepreşedinte: conf. dr. Elena Ana Pãuncu - Timişoara Membri: - dr. Doina Popa - Iaşi - dr. Mihaela Stoia - Sibiu - prof. dr. Marilena Oargã - Cluj-Napoca - conf. dr. Lorand Szasz - Târgu Mureş - dr. Adriana Todea - Bucureşti - prof. dr. Ion Toma - Craiova Secretar: dr. Marina Oţelea - Bucureşti 16. Comisia de nefrologie Preşedinte: prof. dr. Gabriel Mircescu - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Alexandru Ciocâlteu - Bucureşti Membri: - prof. dr. Adrian Covic - Iaşi - prof. dr. Mirela Gherman-Cãprioarã - Cluj-Napoca - conf. dr. Aurel Bizo - Cluj-Napoca - conf. dr. Grigore Dogaru - Târgu Mureş - conf. dr. Mircea Nicolae Penescu - Bucureşti - dr. Ovidiu Sorin Golea - Timişoara Secretar: asist. dr. Liliana Gârneaţã - Bucureşti 17. Comisia de neurologie, neurologie pediatricã Preşedinte: prof. dr. Ovidiu Alexandru Bãjenaru - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Marina Ţicmeanu - Bucureşti Membri: - prof. dr. Cristian Dinu Popescu - Iaşi - prof. dr. Dafin Mureşeanu - Cluj-Napoca - prof. dr. Lãcrãmioara Perju Dumbravã - Cluj-Napoca - prof. dr. Ana Câmpeanu - Bucureşti - prof. dr. Mihaela Simu - Timişoara Secretar: asist. dr. Mihai Vasile - Bucureşti 18. Comisia de oncologie Preşedinte: prof. dr. Rodica Anghel - Bucureşti Vicepreşedinte: conf. dr. Alexandru Irimie - Cluj-Napoca Subcomisia chirurgie oncologicã Preşedinte: prof. dr. Irinel Popescu - Bucureşti Membri: - prof. dr. Eugen Brãtucu - chirurgie oncologicã - Bucureşti - prof. dr. Nicola Trãilã - chirurgie oncologicã - Timişoara - conf. dr. Alin Rancea - chirurgie oncologicã - Cluj-Napoca Subcomisia oncologie medicalã Preşedinte: conf. dr. Tudor Ciuleanu - Cluj-Napoca Membri: - conf. dr. Lucian Miron - oncologie medicalã - Iaşi - dr. Ciprian Aldea - oncologie medicalã - Bucureşti - dr. Ştefan Curãscu - oncologie medicalã - Timişoara - dr. Laurenţia Minea - oncologie medicalã - Bucureşti Subcomisia radioterapie Preşedinte: prof. dr. Viorica Nagy - Cluj-Napoca Membri: - dr. Xenia Bacinschi - radioterapie - Bucureşti - dr. Gabriel Kacso - radioterapie - Cluj-Napoca - dr. Laura Rebegea - radioterapie - Galaţi Subcomisia oncohematologie Preşedinte: prof. dr. Anca Lupu - Bucureşti Membri: - dr. Galafteon Oltean - oncohematologie - Târgu Mureş - prof. dr. Hortensia Ioniţã - oncohematologie - Timişoara - dr. Mioara Ionescu - anatomie patologicã - citologie - Bucureşti - dr. Ileana Condrea - anatomie patologicã - Bucureşti Subcomisia paliaţie Preşedinte: dr. Daniela Moşoiu - Braşov Membri: - dr. Alexandru Grigorescu - paliaţie - Bucureşti - dr. Gabriela Rahnea - paliaţie - Bucureşti Secretar: dr. Mircea Dediu - Bucureşti 19. Comisia de pediatrie şi neonatologie Preşedinte: prof. dr. Dumitru Orãşeanu - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Coriolan Ulmeanu - Bucureşti Membri: - prof. dr. Constantin Arion - Bucureşti - prof. dr. Nicolae Miu - Cluj-Napoca - prof. dr. Dan Moraru - Iaşi - conf. dr. Maria Stamatin - Iaşi - prof. dr. Ioan Muntean - Târgu Mureş Secretar: conf. dr. Silvia Stoicescu - Bucureşti 20. Comisia de pneumologie, alergologie şi imunologie clinicã Preşedinte - prof. dr. Miron Bogdan - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Voicu Tudorache - Timişoara Membri: - prof. Florin Mihãlţan - Bucureşti - prof. dr. Victor Cristea - Cluj-Napoca - prof. dr. Traian Mihãiescu - Iaşi - prof. dr. Gabriela Jimborean - Târgu Mureş - conf. dr. Florin Dan Popescu - Bucureşti - conf. dr. Oana Arghir - Constanţa - şef lucrãri dr. Irina Strâmbu - Bucureşti Secretar: şef lucrãri dr. Dragoş Bumbãcea - Bucureşti 21. Comisia de psihiatrie şi psihiatrie pediatricã Preşedinte: prof. dr. Dragoş Marinescu - Craiova Vicepreşedinte: prof. dr. Dan Prelipceanu - Bucureşti Membri: - conf. dr. Radu Mihailescu - Bucureşti - prof. dr. Aurel Nireştean - Târgu Mureş - prof. dr. Delia Podea - Arad - prof. dr. Ioana Micluţia - Bucureşti Secretar: conf. dr. Cristinel Ştefãnescu - Iaşi 22. Comisia de recuperare, medicinã fizicã şi balneologie Preşedinte: prof. dr. Mihai Berteanu - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Liviu Pop - Cluj-Napoca Membri: - prof. dr. Roxana Sanda Popescu - Craiova - prof. dr. Adriana Sarah Nica - Bucureşti - conf. dr. Dan Nemeş - Timişoara - conf. dr. Delia Cintezã - Bucureşti Secretar: dr. Horaţiu Dinu - Bucureşti 23. Comisia de reumatologie Preşedinte: prof. dr. Ruxandra Ionescu - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Rodica Chiriac - Iaşi Membri: - prof. dr. Simona Rednic - Cluj-Napoca - prof. dr. Lia Georgescu - Târgu Mureş - prof. dr. Maria Şuta - Constanţa - dr. Magda Pârvu - Bucureşti Secretar: dr. Cãtãlin Codreanu - Bucureşti 24. Comisia de chirurgie cardiovascularã Preşedinte: prof. dr. Radu Deac - Târgu Mureş Vicepreşedinte: prof. dr. Mircea Bârsan - Cluj-Napoca Membri: - prof. dr. Vlad Iliescu - Bucureşti - prof. dr. Grigore Tinicã - Iaşi - prof. dr. Gaspar Marian - Timişoara - dr. Sorin Bãilã - Bucureşti Secretar: conf. dr. Horaţiu Moldovan - Bucureşti 25. Comisia de chirurgie generalã Preşedinte: prof. dr. Mircea Beuran - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Traian Pãtraşcu - Bucureşti Membri: - prof. dr. Eugen Brãtucu - Bucureşti - prof. dr. Ştefan Georgescu - Iaşi - prof. dr. Silviu Constantinoiu - Bucureşti - prof. dr. Constantin Ciucea - Cluj-Napoca - prof. dr. Vasile Sârbu - Constanţa - prof. dr. Constantin Copotoiu - Târgu Mureş Secretar: dr. Silviu Ciurea - Bucureşti 26. Comisia de chirurgie microinvazivã Preşedinte: prof. dr. Fulger Lazãr - Timişoara Vicepreşedinte: dr. Doru Filipescu - Bucureşti Membri: - prof. dr. Constantin Copotoiu -Târgu Mureş - conf. dr. Cãtãlin Vasilescu - Bucureşti - şef lucrãri dr. Victor Tomulescu - Bucureşti - dr. Cãtalin Copãescu - Bucureşti - dr. Eugen Nicolau - Bucureşti - şef lucrãri dr. Victor Strîmbu - Bucureşti - dr. Dan Ulmeanu - Bucureşti Secretar: dr. Bogdan Şerbãnescu - Bucureşti 27. Comisia de chirurgie plasticã şi microchirurgie reconstructivã Preşedinte: prof. dr. Ioan Lascãr - Bucureşti Vicepreşedinte: conf. dr. Dragoş Pieptu - Iaşi Membri: - prof. dr. Dan Enescu - Bucureşti - dr. Adrian Reboşapcã - Bucureşti - prof. dr. Mihai Ionac - Timişoara Secretar: dr. Bogdan Andreescu - Bucureşti 28. Comisia de chirurgie toracicã Preşedinte: prof. dr. Teodor Horvat - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Ioan Cordoş - Bucureşti Membri: - prof. dr. Alexandru Constantin Nicodin - Timişoara - dr. Dan Nicolau - Cluj-Napoca - prof. dr. Alexandru Mihail Boţianu -Târgu Mureş Secretar: asist. dr. Cezar Motaş - Bucureşti 29. Comisia de neurochirurgie Preşedinte: prof. dr. Alexandru Vlad Ciurea - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Nicolae Ianovici - Iaşi Membri: - prof. dr. Ştefan Florian - Cluj-Napoca - prof. dr. Constantin Costea - Timişoara - şef lucrãri dr. Alexandru Lupşa - Târgu Mureş - conf. dr. Bogdan Davidescu - Constanţa - şef lucrãri dr. Cornel Mihalache - Galaţi Secretar: asist. dr. Corneliu Toader - Bucureşti 30. Comisia de obstetricã-ginecologie Preşedinte: prof. dr. Bogdan Marinescu - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Gheorghe Peltecu - Bucureşti Membri: - prof. dr. Radu Vlãdãreanu - Bucureşti - conf. dr. Daniel Mureşan - Cluj-Napoca - prof. dr. Florentina Pricop - Iaşi - conf. dr. Nicolae Cernea - Craiova - prof. dr. Vlad Tica - Constanţa - dr. Iulian Badea - Bucureşti Secretar: dr. Alexandru Filipescu - Bucureşti 31. Comisia de oftalmologie Preşedinte: prof. dr. Monica Pop - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Mihai Pop - Bucureşti Membri: - prof. dr. Benone Cârstocea - Bucureşti - prof. dr. Cristina Vlãduţiu - Cluj-Napoca - prof. dr. Dorin Chiseliţã - Iaşi - conf. dr. Doina Bãrãscu - Craiova - prof. dr. Liliana Voinea - Bucureşti Secretar: conf.dr. Cristian Celea - Bucureşti 32. Comisia de ortopedie şi traumatologie Preşedinte: conf. dr. Cristian Ioan Stoica - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Horia Vermeşan - Timişoara Membri: - prof. dr. Dinu Antonescu - Bucureşti - prof. dr. Gheorghe Burnei - Bucureşti - prof. dr. Dan Barbu - Bucureşti - prof. dr. Dan Goţia - Iaşi - prof. dr. Dan Lucaciu - Cluj-Napoca - prof. dr. Ştefan Cristea - Bucureşti Secretar: dr. Gheorghe Popescu - Bucureşti 33. Comisia de otorinolaringologie Preşedinte: prof. dr. Vasile Costinescu - Iaşi Vicepreşedinte: prof. dr. Elena Ioniţã - Craiova Membri: - prof. dr. Stan Cotulbea - Timişoara - şef lucrãri dr. Simona Şerban - Bucureşti - prof. dr. Silviu Albu - Cluj-Napoca - prof. dr. Viorel Zainea - Bucureşti - şef lucrãri dr. Sorin Sabãu - Târgu Mureş - prof. dr. Cristian Popescu - Bucureşti Secretar: prof. dr. Codruţ Sarafoleanu - Bucureşti 34. Comisia de urologie Preşedinte: prof dr. Ioanel Sinescu - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Mihai Lucan - Cluj-Napoca Membri: - prof. dr. Petrişor Geavlete - Bucureşti - conf. dr. Costicã Novac - Iaşi - prof. dr. Viorel Bucuraş -Timişoara - conf. dr. Dan Mischianu - Bucureşti Secretar: conf. dr. Gabriel Gluck - Bucureşti 35. Comisia de anatomie patologicã Preşedinte: prof. dr. Maria Sajin - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Carmen Ardelean - Bucureşti Membri: - prof. dr. Petre Florescu - Cluj-Napoca - prof. dr. Doina Rãdulescu - Iaşi - conf. dr. Iancu Emil Pleşea - Craiova - prof. dr. Elena Lazãr - Timişoara - dr. Teodora Vlãdescu - Bucureşti Secretar: şef lucrãri dr. Gabriel Becheanu - Bucureşti 36. Comisia de epidemiologie Preşedinte: conf. dr. Geza Molnar - Cluj-Napoca Vicepreşedinte: conf. dr. Alexandru Rafila - Bucureşti Membri: - prof. dr. Doina Azoicãi - Iaşi - dr. Carmen Sima - Baia Mare - dr. Camelia Truicã - Cãlãraşi - dr. Adriana Pistol - Bucureşti - dr. Florin Popovici - Bucureşti Secretar: şef lucrãri dr. Daniela Piţigoi - Bucureşti 37. Comisia de medicinã de laborator Preşedinte: prof. dr. Marian Neguţ - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Olga Dorobãţ - Bucureşti Membri: - prof. dr. Liuba Petrov - Cluj-Napoca - prof. dr. Simona Ruţã - Bucureşti - conf. dr. Minodora Dobreanu - Târgu Mureş - prof. dr. Roxana Moldovan - Timişoara - prof. dr. Luminiţa Iancu - Iaşi - conf. dr. Alexandru Rafila - Bucureşti Secretar: şef lucrãri dr. Gabriel Ionescu - Bucureşti 38. Comisia de medicinã legalã Preşedinte: prof. dr. Dan Dermengiu - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Vasile Astãrãstoae - Iaşi Membri: - conf. dr. Cristian Curcã - Bucureşti - prof. dr. Alexandra Enache - Timişoara - conf. dr. Gabriela Beatrice Ioan - Iaşi - conf. dr. Silviu Morar - Sibiu - conf. dr. Dan Perju Dumbravã - Cluj-Napoca - prof. dr. Roxana Zãvoi - Craiova Secretar: asist. dr. Cãtãlin Dogãroiu - Bucureşti 39. Comisia de radiologie-imagisticã medicalã şi medicinã nuclearã Preşedinte: prof. dr. Gheorghe Iana - Bucureşti Vicepreşedinte: conf. dr. Florin Bârsãşteanu - Timişoara Membri: - prof. dr. Radu Badea - Cluj-Napoca - prof. dr. Zoia Stoica - Craiova - prof. dr. Constantin Zaharia - Bucureşti - prof. dr. Mircea Buruian - Târgu Mureş - prof. dr. Sorin Dudea - Cluj-Napoca - conf. dr. Dragoş Negru - Iaşi Secretar: dr. Ruxandra Vlãdescu - Bucureşti 40. Comisia de sãnãtate publicã Preşedinte: prof. dr. Cristian Vlãdescu - Bucureşti Vicepreşedinte: conf. dr. Carmen Domnariu - Sibiu Membri: - prof. dr. Petru Armean - Bucureşti - prof. dr. Corneliu Amariei - Constanţa - conf. dr. Cristina Borzan - Cluj-Napoca - conf. dr. Mugur Ghelase - Craiova - şef lucrãri dr. Alexandra Cucu - Bucureşti Secretar: dr. Adina Bucur - Timişoara 41. Comisia de specialitãţi medico-dentare Preşedinte: prof. dr. Dragoş Stanciu - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Alexandru Bucur - Bucureşti Membri: - prof. dr. Alin Şerbãnescu - Cluj-Napoca - prof. dr. Teodor Trãistaru - Bucureşti - prof. dr. Norina Forna - Iaşi - prof. dr. Ioan Sîrbu - Bucureşti - prof. dr. Virgil Cârligeriu - Timişoara - prof. dr. Mariana Pãcurar - Târgu Mureş - dr. Alexandru Brezoiescu - Bucureşti - prof. dr. Ecaterina Ionescu - Bucureşti Secretar: dr. Delia Barbu - Timişoara 42. Comisia de promovare a sãnãtãţii Preşedinte: şef lucrãri dr. Adriana Vasile - Bucureşti Vicepreşedinte: asist. dr. Eugenia Bratu - Bucureşti Membri: - dr. Maria Cãiescu - Piatra-Neamţ - dr. Mariana Popa - Râmnicu Vâlcea Secretar: şef lucrãri dr. Daniela Mãnuc - Bucureşti 43. Comisia de bioeticã Preşedinte: prof. dr. Radu Palade - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Vladimir Beliş - Bucureşti Membri: - conf. dr. Ioan Zanc - Cluj-Napoca - dr. Cristina Gavrilovici - Iaşi - conf. dr. Mugurel Ştefan Ghelase - Craiova - conf. dr. Dan Perju Dumbravã - Cluj-Napoca Secretar: dr. Carmen Sãlãvãstru - Bucureşti 44. Comisia de luptã anti-SIDA Preşedinte: prof. dr. Adrian Streinu Cercel - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Augustin Cupşa - Craiova Membri: - prof. dr. Doina Ţãţulescu - Cluj-Napoca - dr. Liviu Prisãcariu - Iaşi - dr. Mariana Mãrdãrescu - Bucureşti - conf. dr. Carmen Chiriac - Târgu Mureş - prof. dr. Lucian Negruţiu - Timişoara - conf. dr. Elisabeta Otilia Benea - Bucureşti - conf. dr. Dan Duiculescu - Bucureşti Secretar: conf. dr. Alexandru Rafila - Bucureşti 45. Comisia de psihologie Preşedinte: prof. dr. Mihaela Minulescu - Bucureşti Vicepreşedinte: prof. dr. Ion Dafinoiu - Iaşi Membri: - prof. dr. Daniel David - Cluj-Napoca - conf. dr. Ion Duvac - Bucureşti - lector dr. Bogdan Ion - Bucureşti Secretar: psiholog pr. Marinela Nicula - Bucureşti ANEXA 2B COMISIA NAŢIONALĂ DE TRANSPARENŢĂ Preşedinte: acad. prof. dr. Victor Voicu Membri: - prof. dr. Teodor Ciuleanu - prof. dr. Rodica Anghel - prof. dr. Dan Cheţa - prof. dr. Dragoş Vinereanu - prof. dr. Dragoş Marinescu - conf. dr. Liviu Miclea - farm. pr. Rodica Bãdescu - farm. Ancamaria Negru Secretar: dr. Bogdan Grigore ANEXA 3 DECLARAŢIE DE INTERESE a membrilor comisiilor
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Numele: │ Prenumele: │
├──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤
│Funcţia: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Adresa profesionalã: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Locul de muncã: │
├──────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┤
│Adresa: │ │
├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│Strada nr. │ │
├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│Cod poştal │Localitatea │
├──────────────────────┴───────────────┬─────────────────────────────────────┤
│Numãr de telefon (serviciu) │Numãr de telefon (acasã) │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Numãr de telefon (mobil) │Numãr de fax │
├──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤
│Adresa de e-mail │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Comisia:
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
A. Interese personale Indicaţi mai jos toate legãturile cu societãţile producãtoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente, precum şi cu reprezentanţele din ţarã ale societãţilor comerciale producãtoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente: 1. Participare financiarã la capitalul unei societãţi din categoriile menţionate mai sus [] niciuna
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura participãrii financiare │
│ │ (deţinere de acţiuni) │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
2. Activitate/Activitãţi care conduce/conduc la o remunerare personalã 2.1. Legãturã/Legãturi durabilã/durabile sau permanentã/permanente (LD) (contract de muncã cu remunerare regulatã) [] niciuna
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura legãturii durabile sau │
│ │ permanente │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
2.2. Intervenţie/Intervenţii punctualã/punctuale (IP): studii clinice şi lucrãri ştiinţifice [] niciuna
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura studiilor sau lucrãrilor │
│ │ ştiinţifice │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
2.3. Intervenţie/Intervenţii punctualã/punctuale (IP): rapoarte de expertizã [] niciuna
┌──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Denumirea produsului pentru care s-a întocmit │
│ │ raportul de expertizã │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘
2.4. Intervenţie/Intervenţii punctualã/punctuale (IP): activitãţi de consiliere [] niciuna
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura activitãţii de consiliere │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
2.5. Intervenţie/Intervenţii punctualã/punctuale (IP): conferinţe, alte acţiuni de formare [] niciuna
┌──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │Subiectul conferinţelor sau acţiunilor de formare│
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘
2.6. Altele [] niciuna
┌──────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura activitãţii │
├──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴───────────────────────┘
3. Activitãţi care conduc la obţinerea unui vãrsãmânt în bugetul unei instituţii [] niciuna
┌──────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Instituţia beneficiarã a vãrsãmântului │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘
4. Altã/Alte legãturã/legãturi (fãrã remunerare) (FR) [] niciuna
┌──────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura activitãţii │
├──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴───────────────────────┘
B. Interese ale soţului/soţiei
┌──────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Numele │ Prenumele │
├──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴───────────────────────┘
Indicaţi mai jos toate legãturile cu societãţile producãtoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente, precum şi cu reprezentanţele din ţarã ale societãţilor comerciale producãtoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente: 1. Participare financiarã la capitalul unei societãţi din categoriile menţionate mai sus [] niciuna
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura participãrii financiare │
│ │ (deţinere de acţiuni) │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
2. Activitate/Activitãţi care conduce/conduc la o remunerare personalã 2.1. Legãturã/Legãturi durabilã/durabile sau permanentã/permanente (LD) (contract de muncã cu remunerare regulatã) [] niciuna
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura legãturii durabile sau │
│ │ permanente │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
2.2. Intervenţie/Intervenţii punctualã/punctuale (IP): studii clinice şi lucrãri ştiinţifice [] niciuna
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura studiilor sau lucrãrilor │
│ │ ştiinţifice │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
2.3. Intervenţie/Intervenţii punctualã/punctuale (IP): rapoarte de expertizã [] niciuna
┌──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Denumirea produsului pentru care s-a întocmit │
│ │ raportul de expertizã │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘
2.4. Intervenţie/Intervenţii punctualã/punctuale (IP): activitãţi de consiliere [] niciuna
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura activitãţii de consiliere │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
2.5. Intervenţie/Intervenţii punctualã/punctuale (IP): conferinţe, alte acţiuni de formare [] niciuna
┌──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │Subiectul conferinţelor sau acţiunilor de formare│
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘
2.6. Altele [] niciuna
┌──────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura activitãţii │
├──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴───────────────────────┘
3. Activitãţi care conduc la obţinerea unui vãrsãmânt în bugetul unei instituţii [] niciuna
┌──────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Instituţia beneficiarã a vãrsãmântului │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘
4. Altã/Alte legãturã/legãturi (fãrã remunerare) (FR) [] niciuna
┌──────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura activitãţii │
├──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴───────────────────────┘
C. Interese ale rudelor de gradul I (pãrinţi, copii, fraţi)
┌──────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Numele, prenumele │ Tipul de rudenie │
├──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴───────────────────────┘
Indicaţi mai jos toate legãturile cu societãţile producãtoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente, precum şi cu reprezentanţele din ţarã ale societãţilor comerciale producãtoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente: 1. Participare financiarã la capitalul unei societãţi din categoriile menţionate mai sus [] niciuna
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura participãrii financiare │
│ │ (deţinere de acţiuni) │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
2. Activitate/Activitãţi care conduce/conduc la o remunerare personalã 2.1. Legãturã/Legãturi durabilã/durabile sau permanentã/permanente (LD) (contract de muncã cu remunerare regulatã) [] niciuna
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura legãturii durabile sau │
│ │ permanente │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
2.2. Intervenţie/Intervenţii punctualã/punctuale (IP): studii clinice şi lucrãri ştiinţifice [] niciuna
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura studiilor sau lucrãrilor │
│ │ ştiinţifice │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
2.3. Intervenţie/Intervenţii punctualã/punctuale (IP): rapoarte de expertizã [] niciuna
┌──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Denumirea produsului pentru care s-a întocmit │
│ │ raportul de expertizã │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘
2.4. Intervenţie/Intervenţii punctualã/punctuale (IP): activitãţi de consiliere [] niciuna
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura activitãţii de consiliere │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
2.5. Intervenţie/Intervenţii punctualã/punctuale (IP): conferinţe, alte acţiuni de formare [] niciuna
┌──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │Subiectul conferinţelor sau acţiunilor de formare│
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘
2.6. Altele [] niciuna
┌──────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura activitãţii │
├──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴───────────────────────┘
3. Activitãţi care conduc la obţinerea unui vãrsãmânt în bugetul unei instituţii [] niciuna
┌──────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Instituţia beneficiarã a vãrsãmântului │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘
4. Altã/Alte legãturã/legãturi (fãrã remunerare) (FR) [] niciuna
┌──────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura activitãţii │
├──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴───────────────────────┘
D. Interese ale persoanelor aflate în întreţinere
┌──────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Numele, prenumele │ Tipul de rudenie │
├──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴───────────────────────┘
Indicaţi mai jos toate legãturile cu societãţile producãtoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente, precum şi cu reprezentanţele din ţarã ale societãţilor comerciale producãtoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente: Participare financiarã la capitalul unei societãţi din categoriile menţionate mai sus [] niciuna
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Denumirea societãţii │ Natura participãrii financiare │
│ │ (deţinere de acţiuni) │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
Subsemnatul/Subsemnata, .............., declar prin prezenta, pe propria rãspundere, cã toate interesele directe sau indirecte susceptibile de a aduce atingere obiectivitãţii de care trebuie sã fac dovadã în cadrul mandatului meu sunt enumerate mai sus. Mã angajez sã declar imediat orice modificare apãrutã în legãturã cu cele menţionate mai sus. Data ............ Semnãtura ................... ANEXA 4 ANGAJAMENT DE CONFIDENŢIALITATE al membrilor comisiei Subsemnatul/Subsemnata, .............................., având profesia de ............................... la .................., membru al Comisiei de specialitate ......................................., mã angajez prin prezentul angajament sã pãstrez confidenţialitatea tuturor documentelor discutate în cadrul comisiei, cu excepţia celor care devin publice prin publicare sau prin ordin al ministrului sãnãtãţii. Data ............ Semnãtura ............... -------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.