Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 317 din 24 martie 2022 privind modificarea Ordinului ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor nr. 1.785/2020 pentru aprobarea Reglementării Aeronautice Civile Române RACR-AIS "Serviciul de informare aeronautică", ediţia 4/2020
EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 346 din 8 aprilie 2022
Având în vedere amendamentul 41 la anexa 15 la Convenţia privind aviaţia civilă internaţională, semnată la Chicago la 7 decembrie 1944, cu amendamentele ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) lit. b) şi ale art. 6 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 21/2020 privind Codul aerian, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul transporturilor şi infrastructurii, emite următorul ordin:
ART. I
Punctul 6.3.2.3 din anexa la Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor nr. 1.785/2020 pentru aprobarea Reglementării Aeronautice Civile Române RACR-AIS „Serviciul de informare aeronautică“, ediţia 4/2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1016 din 2 noiembrie 2020, se modifică şi va avea următorul conţinut:
"6.3.2.3 Un NOTAM trebuie iniţiat şi emis în cazul următoarelor informaţii:
a) punerea în serviciu, închiderea sau modificări semnificative intervenite în operarea aerodromurilor, heliporturilor sau a pistelor;
b) punerea în serviciu, retragerea sau modificări semnificative intervenite în operarea serviciilor aeronautice (aerodromuri, AIS, ATS, CNS, MET, SAR etc.);
c) punerea în serviciu, retragerea sau modificări semnificative ale capabilităţilor operaţionale ale serviciilor de radionavigaţie şi de comunicaţii sol-aer. Aceasta include: întreruperea operării sau repunerea în funcţiune, modificări ale frecvenţelor radio, modificări în orarul de operare notificat, modificarea unui identificator, modificarea orientării (la mijloacele direcţionale), modificarea poziţiei, creşterea sau scăderea puterii de emisie cu 50% sau mai mult, modificări în orarul sau în conţinutul unei emisiuni, neregularităţi sau fiabilitate scăzută în operarea serviciilor de radionavigaţie şi de comunicaţii sol-aer sau limitări ale staţiilor de retransmisie incluzând impactul operaţional, serviciile afectate, frecvenţa şi zona;
d) indisponibilitatea sistemelor de rezervă şi a celor secundare, care au un impact operaţional direct;
e) punerea în serviciu, desfiinţarea sau modificări semnificative intervenite la mijloacele de indicare vizuală;
f) întreruperea sau repunerea în operare a unor componente majore ale sistemelor luminoase de aerodrom;
g) instituirea, retragerea sau modificări semnificative aduse procedurilor serviciilor de navigaţie aeriană;
h) apariţia sau remedierea unor defecte sau impedimente majore pe suprafaţa de manevră;
i) modificări sau limitări privind disponibilitatea carburanţilor, uleiului şi oxigenului;
j) modificări majore aduse facilităţilor de căutare şi salvare şi serviciilor disponibile;
k) instalarea, desfiinţarea sau repunerea în funcţiune a luminilor de avertizare care marchează obstacole semnificative pentru navigaţia aeriană;
l) modificări ale reglementărilor care impun acţiune imediată, de exemplu, instituirea unei zone interzise în scopul desfăşurării de activităţi de căutare şi salvare;
m) prezenţa unor pericole pentru navigaţia aeriană, care nu sunt altfel declarate (incluzând obstacole, exerciţii şi operaţiuni militare, interferenţe intenţionate sau neintenţionate ale frecvenţelor radio, lansări de rachete, mitinguri, lansări de artificii, lampioane, resturi ale rachetelor, concursuri, paraşutări intense);
n) zone de conflict care afectează navigaţia aeriană (se vor include în mod deosebit informaţii cu privire la natura şi amploarea ameninţărilor conflictului respectiv şi consecinţele acestuia pentru aviaţia civilă);
NOTĂ:
Îndrumările referitoare la zonele de conflict sunt conţinute în Documentul OACI 10084 - Risk Assessment Manual for Civil Aircraft Operations Over or Near Conflict.
o) emisii laser planificate, afişări laser şi lumini de căutare, dacă vederea pe timp de noapte a piloţilor este posibil să fie afectată;
p) apariţia, retragerea sau modificarea unor obstacole semnificative pentru navigaţia aeriană în zonele de decolare/urcare, întrerupere a apropierii, apropiere sau pe banda pistei;
q) înfiinţarea sau desfiinţarea (incluzând activarea şi dezactivarea), după caz, sau modificări introduse în situaţia zonelor periculoase, reglementate sau interzise;
r) înfiinţarea sau desfiinţarea unor zone sau rute sau porţiuni din acestea în care există posibilitatea interceptării aeronavelor şi în care se cere menţinerea ascultării permanente pe frecvenţa de urgenţă VHF 121.5 MHz;
s) alocarea, anularea sau modificarea unui indicator de localizare;
t) modificări ale nivelului de protecţie asigurat în mod normal la un aerodrom/heliport prin serviciul de salvare şi luptă contra incendiilor (vezi RACR-AD-PETA «Proiectarea şi exploatarea tehnică a aerodromurilor», ediţia 2/2015, capitolul 9, şi Suplimentul A, art. 18 şi Regulamentul (UE) 139/2014, ADR.OPS.B.010 şi AMC şi GM subsecvente).
u) prezenţa, înlăturarea sau modificări semnificative ale unor condiţii periculoase datorate zăpezii, gheţii, zloatei («slush»), materialelor radioactive, substanţelor chimice toxice, depunerilor de cenuşă vulcanică sau a apei pe suprafaţa de mişcare;
v) declanşarea unor epidemii care necesită modificări ale cerinţelor notificate privind vaccinarea sau măsuri de carantină;
w) observaţii sau prognoze privind fenomenele meteo în spaţiul aerian, data şi ora la care au loc, nivelurile de zbor unde au loc şi porţiunile de spaţiu aerian care pot fi afectate de acestea;
x) modificarea semnificativă a activităţii vulcanice, localizarea, data şi ora erupţiilor vulcanice şi/sau întinderea pe orizontală şi verticală a norilor de cenuşă vulcanică, inclusiv direcţia lor de mişcare, nivelurile de zbor şi rutele sau porţiunile de rută care ar putea fi afectate;
y) eliberarea în atmosferă a unor materiale radioactive sau substanţe chimice toxice ca urmare a unui accident chimic sau nuclear, locul, data şi ora incidentului, direcţia de mişcare a norilor toxici, nivelurile de zbor, rutele sau porţiunile de rută care ar putea fi afectate;
z) desfăşurarea unor operaţiuni de ajutorare umanitară, de tipul celor efectuate sub auspiciile Organizaţiei Naţiunilor Unite, împreună cu procedurile şi/sau limitările care afectează navigaţia aeriană; şi
aa) implementarea/aplicarea unor măsuri de contingenţă pe termen scurt în cazul întreruperii totale sau parţiale a furnizării serviciilor de trafic aerian şi a serviciilor asociate.
NOTE:
Vezi RACR-ATS «Serviciile de trafic aerian», ediţia 3.0/2014, alin. 2.30 şi Suplimentul C.
Specificaţiile privind promulgarea în timp util a informaţiilor prin NOTAM sunt conţinute în Capitolul 6 din Documentul OACI 10066."
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Viceprim-ministru, ministrul transporturilor şi infrastructurii.
Sorin Mihai Grindeanu
Bucureşti, 24 martie 2022.
Nr. 317.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: