Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 317 din 22 decembrie 2009  privind activitatea de informare-documentare in Ministerul Administratiei si Internelor si aprobarea Normelor metodologice privind alimentarea cu date si utilizarea paginii de intranet a aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 317 din 22 decembrie 2009 privind activitatea de informare-documentare in Ministerul Administratiei si Internelor si aprobarea Normelor metodologice privind alimentarea cu date si utilizarea paginii de intranet a aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 2 din 4 ianuarie 2010

Având în vedere prevederile <>Decretului-lege nr. 141/1990 privind organizarea activitãţii de informare-documentare,
în scopul asigurãrii unui flux eficient de informare şi documentare, necesar personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi internelor, interimar, emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Serviciul informare-documentare din cadrul Secretariatului general al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare Secretariat general, este structura specializatã unicã ce coordoneazã fluxul de informare şi documentare în domeniile de activitate specifice instituţiei, la nivel central şi la nivelul structurilor subordonate.
(2) Serviciul informare-documentare din Secretariatul general organizeazã şi efectueazã activitãţi de îndrumare, sprijin şi control în structurile aparatului central, în instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, în scopul creşterii gradului de valorificare a fondului documentar şi publicaţiilor proprii, precum şi pentru identificarea domeniilor de interes pentru pregãtirea profesionalã a personalului.
(3) Serviciul informare-documentare din cadrul Secretariatului general este parte componentã a Sistemului naţional de informare şi documentare.
(4) Reprezentanţii Ministerului Administraţiei şi Internelor din cadrul Consiliului ştiinţific al Sistemului naţional de informare şi documentare sunt desemnaţi de cãtre secretarul general al Ministerului Administraţiei şi Internelor, la propunerea Secretariatului general.
ART. 2
Serviciul informare-documentare din cadrul Secretariatului general asigurã:
a) valorificarea surselor de informare, pe baza principiului prelucrãrii unice, unitare şi utilizãrii multiple a informaţiilor, din toate domeniile necesare desfãşurãrii activitãţii structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor;
b) fluxul de informare-documentare constând în realizarea, primirea şi punerea la dispoziţia utilizatorilor a conţinutului informaţional pluridisciplinar, necesar personalului ministerului, în conformitate cu specificul activitãţii unitãţilor centrale şi a celor subordonate acestora, în scopul cunoaşterii şi asimilãrii datelor şi informaţiilor de profil;
c) realizarea buletinelor de informare şi documentare, a sintezelor documentare, a notelor de informare şi a altor lucrãri, destinate personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor care desfãşoarã activitãţi în domeniul ordinii şi siguranţei publice şi al administraţiei publice;
d) traducerea şi prelucrarea materialelor necesare întocmirii informãrilor documentare destinate conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a celor necesare realizãrii buletinelor de informare-documentare şi a sintezelor documentare;
e) dezvoltarea fondului documentar prin procurarea unor surse de informare interne şi externe, în scopul alimentãrii sistemului computerizat de date şi informaţii documentare, precum şi informarea periodicã a structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin intermediul semnalãrilor bibliografice în publicaţiile proprii;
f) compatibilitatea metodologicã dintre structurile specializate de informare şi documentare din Ministerul Administraţiei şi Internelor, în scopul facilitãrii schimbului de informaţii;
g) accesul liber, rapid şi individual al tuturor factorilor interesaţi la informaţiile şi materialele documentare semnalate;
h) repartizarea publicaţiilor şi lucrãrilor documentare elaborate în baza principiului necesitãţii şi a listei de difuzare aprobate anual de cãtre secretarul general al Ministerului Administraţiei şi Internelor;
i) realizarea, independent sau în cooperare cu alte structuri, a unor lucrãri documentare pe domenii de interes specifice Ministerului Administraţiei şi Internelor;
j) relaţionarea cu instituţiile publice sau private, în scopul desfãşurãrii activitãţilor de informare şi documentare;
k) gestionarea paginii de intranet a aparatului central din punctul de vedere al informaţiilor prezentate, prelucrarea informaţiilor ce urmeazã a fi postate şi gestionarea materialelor introduse în secţiunea de navigare "Biblioteca virtualã".
ART. 3
Unitãţilor aparatului central, instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor le revin urmãtoarele atribuţii pe linia activitãţii de informare şi documentare:
a) sã stabileascã modul de organizare a compartimentelor de informare şi documentare din domeniul lor de activitate, conform competenţelor, sau persoana/persoanele responsabile cu activitatea de informare şi documentare;
b) sã asigure fondul documentar, actualizarea şi dezvoltarea permanentã a bazei documentare specifice, prin asimilarea materialelor, datelor şi informaţiilor de profil utile desfãşurãrii activitãţii, structurate pe domenii; sã organizeze şi sã verifice accesul la publicaţiile Ministerului Administraţiei şi Internelor, inclusiv prin sistemul intranet, al tuturor categoriilor de personal din subordine;
c) pentru perfecţionarea pregãtirii de specialitate a personalului din subordine, se vor avea în vedere şi sursele de informare semnalate de Secretariatul general prin publicaţiile editate, în scopul asigurãrii, în regim permanent şi la nivel ştiinţific corespunzãtor, a necesarului de date cu caracter de noutate, utile în procesul de optimizare a activitãţilor specifice;
d) sã contribuie la dezvoltarea Fondului documentar gestionat de Secretariatul general;
e) sã efectueze analize informaţionale ale surselor documentare, sã selecţioneze informaţiile bibliografice şi sã elaboreze lucrãri tematice, studii documentar-comparative, sinteze ce pot fi folosite în procesul de pregãtire profesionalã a cadrelor;
f) sã înainteze Secretariatului general, pânã la data de 30 noiembrie a fiecãrui an, propuneri de lucrãri tematice în vederea publicãrii lor în buletinele de informare şi documentare editate de serviciul de specialitate din cadrul Secretariatului general.
ART. 4
Şefii structurilor din cadrul ministerului vor desemna prin ordin/dispoziţie de zi persoana responsabilã cu activitatea de informare şi documentare şi vor comunica Secretariatului general gradul profesional/militar, numele şi funcţia acesteia, precum şi coordonatele de contact; de asemenea, vor asigura stipularea în fişa postului a respectivelor atribuţii.
ART. 5
Personalul Ministerului Administraţiei şi Internelor care efectueazã deplasãri oficiale în strãinãtate, ocazionate de desfãşurarea unor activitãţi de pregãtire profesionalã (vizite de lucru, seminare, cursuri, simpozioane, conferinţe), au obligaţia ca la revenirea în ţarã, dupã aprobarea rezultatelor misiunii executate, potrivit reglementãrilor privind organizarea şi desfãşurarea activitãţilor de relaţii internaţionale, sã înainteze Secretariatului general, prin intermediul structurii de informaredocumentare existente la nivelul unitãţii din care face parte sau prin secretariat, materialele documentare obţinute ori copii ale acestora, cu respectarea principiului necesitãţii de a cunoaşte şi a dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 6
Obligaţii similare celor prevãzute la art. 5 revin şi şefilor/comandanţilor structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor care primesc diverse materiale documentare în cadrul activitãţilor ocazionate de vizite ale delegaţiilor strãine în ţara noastrã.
ART. 7
Secretariatul general, prin intermediul Serviciului informare-documentare, şi Direcţia generalã pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, în calitate de administrator tehnic al paginii de intranet a aparatului central, prin intermediul serviciilor de specialitate, pun la dispoziţia utilizatorilor paginii de intranet a aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor toate buletinele de informare şi documentare, sintezele documentare, precum şi alte lucrãri necesare pregãtirii profesionale a personalului.
ART. 8
Direcţia generalã financiarã asigurã fondurile destinate achiziţionãrii publicaţiilor externe şi interne şi a echipamentelor tehnice, necesare desfãşurãrii în condiţii optime a activitãţii de informare-documentare.
ART. 9
Normele metodologice privind alimentarea cu date şi utilizarea paginii de intranet a aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 10
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei
şi internelor, interimar,
Dan Valentin Fãtuloiu,
secretar de stat

Bucureşti, 22 decembrie 2009.
Nr. 317.

ANEXĂ

NORME METODOLOGICE
privind alimentarea cu date şi utilizarea paginii de intranet a aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor

ART. 1
Intranetul este o reţea conceputã în scopul prelucrãrii informaţiilor din interiorul unei organizaţii şi reprezintã un instrument modern de lucru pus la dispoziţia tuturor utilizatorilor pentru a le facilita comunicarea în timp real şi la distanţã, pentru a le permite accesul permanent la informaţiile privind activitatea instituţiei, în vederea realizãrii cu operativitate a atribuţiilor legale.
ART. 2
Accesul utilizatorilor la pagina de intranet a aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare aparatul central, se realizeazã numai în condiţiile tehnice şi de securitate stabilite prin dispoziţia Secretarului general al Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 3
Intranetul va funcţiona ca un centru de informare şi coordonare, care leagã între ele structurile, procesele şi funcţiile.
ART. 4
Principalul scop al paginii de intranet a aparatului central este de a oferi personalului din minister urmãtoarele instrumente:
a) coordonare a activitãţii prin transmiterea de ordine, regulamente, instrucţiuni, dispoziţii, planuri de acţiune, ordine de zi etc.;
b) comunicare: anunţuri de grup, statistici, rapoarte etc.;
c) informare şi documentare: materiale documentare, buletine de informare şi documentare, sinteze documentare realizate de specialiştii din cadrul Serviciului informare-documentare - materiale ce vin în sprijinul activitãţii desfãşurate de cãtre personalul din minister, al pregãtirii profesionale şi generale;
d) sprijin al activitãţii: consultarea bazelor de date ce cuprind informaţii utile despre structurile ministerului (organizare, telefoane, adrese poştale şi de e-mail etc.); biblioteca virtualã a Serviciului informare-documentare; linkuri utile etc.
ART. 5
Pentru buna organizare a paginii de intranet a aparatului central, Serviciul informare-documentare din Secretariatul general al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare Secretariatul general, va gestiona, prin selectarea, validarea şi sistematizarea informaţiilor proprii sau primite de la structurile/direcţiile Ministerului Administraţiei şi Internelor, aceastã paginã, iar Direcţia generalã pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiilor va asigura suportul tehnic pentru actualizarea operativã a conţinutului paginii de intranet a aparatului central şi va aduce îmbunãtãţirile necesare, conform nevoilor utilizatorilor şi tehnologiilor existente.
ART. 6
Organizarea paginii de intranet a aparatului central va fi urmãtoarea:
a) structurile ministerului (denumire, organizare, telefoane, adrese poştale şi de e-mail, acte normative ce reglementeazã activitatea acestora);
b) informaţii de interes imediat;
c) biblioteca virtualã a Serviciului informare-documentare (arhivã cuprinzând buletine de informare şi documentare, sinteze documentare, publicaţii);
d) linkuri utile.
ART. 7
Persoanele de contact, desemnate din unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor ca responsabile cu actualizarea periodicã a informaţiilor proprii din pagina de intranet a aparatului central, vor transmite la Serviciul informaredocumentare, la adresa de e-mail infodoc@mai.intranet, în format electronic, datele şi documentele ce vor fi postate pe paginã.
ART. 8
(1) Utilizatorul care expediazã informaţiile ce vor fi prezentate pe pagina de intranet a aparatului central poartã întreaga rãspundere privind conţinutul acestora şi efectele produse.
(2) Fiecare structurã/direcţie, prin persoana desemnatã, are obligaţia sã urmãreascã şi sã asigure, cu asumarea responsabilitãţii informaţiilor transmise spre publicare, actualizarea permanentã a informaţiilor pe paginile personalizate, corespunzãtoare.
ART. 9
Secretariatul general este abilitat şi responsabil sã hotãrascã forma informaţiilor destinate a fi publicate şi sã îşi dea acceptul cu privire la postarea lor pe pagina de intranet a aparatului central.
ART. 10
Personalul din Serviciul informare-documentare din cadrul Secretariatului general va asigura organizarea optimã a informaţiilor deţinute şi primite pentru a fi postate pe pagina de intranet a aparatului central şi le va transmite în format electronic Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiilor, la adresa de e-mail web@mai.intranet
ART. 11
Direcţia generalã pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei va realiza forma paginii de intranet a aparatului central şi va asigura, în timpul programului normal de lucru, actualizarea conţinutului paginilor, în baza documentelor primite în format electronic de la Secretariatul general, la adresa de e-mail web@mai.intranet
ART. 12
Informaţiile publicate pe pagina de intranet a aparatului central trebuie sã fie în concordanţã cu nivelul de clasificare pentru care este acreditat sistemul informatic care permite actualizarea, menţinerea şi publicarea informaţiilor.
ART. 13
Personalul de conducere are obligaţia de a consulta permanent pagina de intranet a aparatului central pentru a prelua toate comunicãrile ce le sunt adresate.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016