Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Secretarul de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, având în vedere prevederile <>art. 52 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 2 alin. (3) din Normele metodologice privind finanţarea proiectelor în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap şi administrarea unitãţilor finanţate în comun de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap şi organizaţiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap sau care au ca obiect de activitate protecţia specialã a persoanelor cu handicap, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 696/2001 , precum şi ale <>art. 3 din Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 55/2001 , emite urmãtorul ordin: ART. 1 Începând cu data de 10 august 2001 selecţia proiectelor în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap se face potrivit criteriilor prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin. ART. 2 Direcţiile de specialitate din cadrul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 3 Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap Paul Ciobanelu, secretar de stat ANEXA 1 CRITERII pe baza cãrora se efectueazã selecţia proiectelor în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap CAP. 1 Programe pentru persoanele cu handicap Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap (S.S.P.H.) va finanta proiecte ale organizaţiilor neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi în domeniul promovãrii şi respectãrii drepturilor persoanelor cu handicap, precum şi proiecte proprii şi comune, în vederea dezvoltãrii relaţiilor sale cu societatea civilã şi a capacitãţii organizaţiilor neguvernamentale de a promova proiecte, care se vor încadra în unul dintre urmãtoarele programe: I.1. Programe de sprijin A. Legislaţie Activitãţi eligibile: 1. asistenta tehnica pentru armonizarea legislaţiei naţionale cu cea europeanã; 2. asistenta tehnica pentru stabilirea instrumentelor necesare implementarii legislaţiei în vigoare. B. Structura - Reforma administrativã Activitãţi eligibile: 1. îmbunãtãţirea capacitãţii manageriale la nivelul S.S.P.H., al unitãţilor subordonate şi al celor aflate în coordonare metodologicã; 2. restructurarea unitãţilor de tip rezidential; 3. dezvoltarea alternativelor la institutionalizare; 4. sprijinirea iniţiativelor de tip privat ale persoanelor cu handicap instituţionalizate şi neinstitutionalizate. I.2. Programe ale organizaţiilor neguvernamentale şi programe comune (I.S.T.P.H., S.S.P.H., administraţia localã) A. Programul de preventie Activitãţi eligibile: 1. informare, consiliere pentru tinerele familii asupra factorilor de risc responsabili de apariţia handicapului; 2. intervenţie timpurie prin servicii specializate de educaţie familialã, terapie şi recuperare; 3. dezvoltarea serviciilor de sustinere familialã în scopul prevenirii abandonului persoanei cu handicap. B. Programul de reforma institutionala Activitãţi eligibile: 1. organizarea de campanii de informare, educare, comunicare la toate nivelurile (persoana cu handicap, familia persoanei cu handicap, comunitate, administraţie localã şi centrala); 2. dezvoltarea reţelei de servicii adresate persoanelor cu handicap; 3. iniţierea de servicii noi, complementare serviciilor de reabilitare în vederea integrãrii sociale; 4. restructurarea instituţiilor cu capacitate mare în instituţii cu capacitate sub 50 de paturi, eficiente; 5. organizarea de cursuri de instruire managerialã la toate nivelurile de decizie în instituţiile din reţeaua S.S.P.H.; 6. dezvoltarea reţelei de familii tip foster pentru persoanele cu handicap; 7. dezvoltarea reţelei de locuinţe protejate pentru ţinerii cu handicap; 8. dezvoltarea reţelei de centre de zi, saptamanale. C. Programul de suport familial Activitãţi eligibile: 1. iniţierea şi dezvoltarea centrelor de intervenţie precoce; 2. dezvoltarea reţelei de asistenţi sociali specializaţi în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap; 3. dezvoltarea reţelei de servicii pluridisciplinare de recuperare şi terapie; 4. dezvoltarea reţelei de servicii tip baby sitting, respite care pentru familiile în care exista persoane cu handicap; 5. dezvoltarea reţelei de centre de abilitare pentru trai independent; 6. dezvoltarea serviciilor de voluntariat; 7. instruirea asistentului personal; 8. creşterea gradului de accesibilitate a familiilor în care exista persoane cu handicap la mediu, la informaţie, educaţie şi formare profesionalã; 9. activitãţi socioculturale; 10. educaţia copiilor cu handicap imobilizati la domiciliu sau în instituţii de recuperare (educaţia la distanta, prin educatori itineranti etc.). D. Programul de informare şi sporire a gradului de constientizare Activitãţi eligibile: 1. organizare de seminarii, mese rotunde, conferinţe, simpozioane etc.; 2. editarea şi publicarea de materiale informative şi promotionale, pe suport clasic sau electronic/multimedia; 3. studii şi analize privind gradul de informare a populaţiei privind problematica persoanei cu handicap; 4. campanii pentru construirea şi promovarea imaginii reale a persoanei cu handicap; 5. dezvoltarea serviciilor de consiliere pentru persoanele cu handicap (juridicã, orientare şi pregãtire profesionalã, educaţie etc.). E. Programul de accesibilitati Activitãţi eligibile: 1. campanii de informare şi sensibilizare a factorilor interesaţi în asigurarea accesibilitatii la participarea socialã a persoanelor cu handicap; 2. dezvoltarea serviciilor şi meseriilor specializate în asigurarea accesibilitatii persoanelor cu handicap (tehnicieni protezisti, designeri pentru locuinţe şi mediu de lucru, aparatura casnica, echipament adaptat, tehnologie adaptatã). F. Programul de integrare socialã Activitãţi eligibile: 1. campanii de informare şi sensibilizare a opiniei publice şi a factorilor interesaţi în integrarea socialã a persoanelor cu handicap; 2. abilitarea şi reabilitarea persoanelor cu handicap. G. Programul de formare şi orientare profesionalã a persoanelor cu handicap Activitãţi eligibile: 1. consiliere vocationala; 2. integrare socialã prin orientare şi pregãtire profesionalã adecvate cerinţelor economiei de piata; 3. instruire profesionalã prin metode de educaţie la distanta; 4. studii de marketing social şi analiza pieţei de munca pentru meseriile accesibile persoanelor cu handicap; 5. schimburi de experienta interne şi internaţionale între specialişti în domeniul pregãtirii şi formãrii profesionale. H. Programul de voluntariat Activitãţi eligibile: 1. campanii de informare asupra necesitãţii dezvoltãrii serviciului de voluntariat; 2. schimburi interne şi internaţionale de voluntari în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap; 3. dezvoltarea reţelei de servicii de voluntariat. I. Programul de instruire, educaţie Activitãţi eligibile: 1. activitãţi de instruire profesionalã complexa a personalului implicat în domeniul educaţional, terapeutic, ocupational; 2. dezvoltarea serviciilor de sprijin educaţional în scopul integrãrii persoanelor cu handicap în şcolile normale; 3. dezvoltarea sistemului de pregãtire la domiciliu a persoanelor nedeplasabile. J. Programul de integrare europeanã Activitãţi eligibile: 1. iniţierea de reţele şi sprijinirea reţelelor internaţionale de informare, cooperare în beneficiul persoanei cu handicap; 2. mobilitati de persoane cu handicap în spaţiul european; 3. dezvoltarea activitãţilor de voluntariat internaţional în domeniul protecţiei persoanei cu handicap; 4. participarea la activitãţi internaţionale cultural-sportive şi de recreere. CAP. 2 Criterii de eligibilitate pentru organizaţiile neguvernamentale din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap, care solicita finanţare II.1. Sunt eligibile pentru finanţare toate organizaţiile neguvernamentale. Mai sunt eligibile şi: a) filialele organizaţiilor neguvernamentale având cont bancar propriu; b) filialele naţionale cu personalitate juridicã, membre ale unor organizaţii internaţionale; c) instituţiile administraţiei publice locale sau centrale, alte instituţii publice, în parteneriat cu organizaţiile neguvernamentale şi/sau cu S.S.P.H. II.2. Nu sunt eligibile urmãtoarele organizaţii: a) organizaţii ale partidelor politice; b) filialele organizaţiilor strãine care nu sunt persoane juridice romane; c) societãţi comerciale; d) organizaţiile care nu se încadreazã în prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 , cu modificãrile ulterioare; e) organizaţiile care nu prezintã documentaţia completa şi întocmitã potrivit prezentelor criterii; f) organizaţii ale cãror conturi bancare sunt blocate în urma unei hotãrâri judecãtoreşti; g) organizaţiile care se fac vinovate de declaraţii inexacte cu privire la informaţiile solicitate în vederea finanţãrii; h) organizaţii care nu au respectat un contract de finanţare încheiat anterior. CAP. 3 Procedura de acordare a finanţãrii Bugetul pentru activitãţi de promovare şi respectare a drepturilor persoanelor cu handicap la nivelul S.S.P.H. se aloca astfel: a) 25% pentru finanţarea proiectelor proprii ale S.S.P.H.; b) 75% pentru finanţarea proiectelor organizaţiilor neguvernamentale sau a proiectelor comune. III.1. Termene limita, componenta comisiilor de evaluare şi comunicarea rezultatelor 1. Evaluarea respectãrii criteriilor de finanţare pentru proiectele propuse de organizaţiile neguvernamentale va fi facuta de o comisie de evaluare formatã din 6 membri, care va cuprinde specialişti ai S.S.P.H. şi ai unitãţilor din subordinea acestuia. Comisia de evaluare va fi numita anual prin ordin al secretarului de stat al S.S.P.H., componenta ei putând fi schimbatã ori de câte ori este nevoie, în funcţie de specificul proiectelor analizate. 2. Comunicarea rezultatului evaluãrii se va face în termen de cel mult 10 zile lucrãtoare de la data întrunirii comisiei de evaluare. 3. Finanţarea proiectelor aprobate se realizeazã în baza unui contract de finanţare încheiat între S.S.P.H. şi promotorul proiectului. 4. Contractul de finanţare se semneazã în cel mult 7 zile lucrãtoare de la data comunicãrii rezultatului evaluãrii. 5. Aprobarea condiţionatã a cererii de finanţare înaintate de o organizaţie obliga respectiva organizaţie ca în termen de o saptamana de la comunicarea rezultatului sa confirme în scris acceptarea clauzelor impuse de S.S.P.H. III.2. Proiecte neeligibile: 1. Proiecte care nu se înscriu în programele promovate de S.S.P.H. 2. Proiecte al cãror conţinut nu corespunde cerinţelor cuprinse în prezentele criterii 3. Proiecte care nu concorda cu scopul şi obiectivele declarate în statutul organizaţiei 4. Proiecte care solicita împrumuturi sau achiziţionarea de imobile ori de terenuri 5. Proiecte incomplete sau depuse de organizaţii neeligibile 6. Proiecte individuale (cãlãtorii individuale, burse de studii) 7. Proiecte care nu realizeazã o medie de minimum 15 puncte, conform criteriilor şi punctajelor prezentate la cap. V 8. Proiectele începute înaintea depunerii cererii de finanţare, cu excepţia celor care necesita continuitate. III.3. Condiţii financiare 1. Contribuţia minima a organizaţiei la realizarea proiectului va fi de 10% din bugetul total al proiectului şi poate fi parţial sau integral în natura (de exemplu, munca voluntarilor, utilizarea sediului, echipamente puse la dispoziţie pentru realizarea proiectului). 2. Finanţarea unui proiect se va face într-un procent de maximum 80% din bugetul total al proiectului. 3. Existenta unor surse de finanţare, altele decât cele ale S.S.P.H şi ale organizaţiei, obliga organizaţia la menţionarea explicita a acestora, a destinaţiei fondurilor şi a cuantumului resurselor atrase. 4. Pentru realizarea acţiunilor din cadrul programelor S.S.P.H finanţate integral sau parţial din bugetul activitãţii de promovare şi respectare a drepturilor persoanelor cu handicap a S.S.P.H. se pot acorda avansuri de pana la 30% din valoarea aprobatã (din maximum de 80% din bugetul proiectului), pe baza contractului încheiat între finanţator şi beneficiar. 5. Proiectele vor fi monitorizate de cãtre S.S.P.H şi/sau inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap (I.S.T.P.H), inclusiv prin prezenta directa la acţiunile proiectului; monitorizarea face parte integrantã din proiect şi poate reprezenta maximum 10% din valoarea totalã a bugetului. III.4. Observaţii 1. Cererile de finanţare nu se înapoiazã organizaţiilor, ci se arhiveaza la sediul S.S.P.H. 2. Aprobãrile pentru modificãrile survenite la forma iniţialã a cererii de finanţare, apãrute ulterior semnãrii referatului şi a contractului, trebuie solicitate şi obţinute în scris înaintea efectuãrii cheltuielilor care fac obiectul solicitãrii modificãrii. 3. Evaluarea proiectelor depuse se face permanent. CAP. 4 Cererea de finanţare IV.1. Prezentarea proiectelor spre finanţare Definitia proiectului: Totalitatea activitãţilor desfãşurate într-o perioada determinata, planificate şi controlate, care au drept scop producerea unei schimbãri în bine a situaţiei beneficiarilor instituţiei. Un proiect presupune întotdeauna rezolvarea unei probleme. 1. Proiectele vor fi prezentate pe formulare standard (cerere de finanţare) la care se anexeazã documentele enumerate la cap. IV.3; anexele constituie parte integrantã a cererii de finanţare; formularele se obţin la cerere. 2. Cererile de finanţare vor fi prezentate în doua exemplare. 3. Cererile de finanţare vor fi completate cu majuscule sau vor fi dactilografiate ori procesate pe editor de texte. 4. Formularul standard completat nu se trimite pe fax. 5. Proiectele se vor depune la sediul S.S.P.H. IV.2. Completarea formularului standard "Cerere de finanţare" - precizãri IV.2.1. Cererea de finanţare (vezi anexa nr. 5) A. Organizaţia - precizãri pentru completarea formularului standard "Cerere de finanţare" Parteneri şi colaboratori ai organizaţiei Vor fi prezentate instituţiile şi organizaţiile neguvernamentale cu care organizaţia a colaborat sau a desfãşurat proiecte în parteneriat. Finantatorii sunt consideraţi parteneri numai în mãsura în care participa la derularea proiectului şi în alt mod decât financiar. Bugetul organizaţiei Vor fi prezentate bugetele de venituri şi cheltuieli ale organizaţiei pe anul curent şi pe cel precedent. B. Proiectul - precizãri pentru completarea formularului standard "Cerere de finanţare" Titlul proiectului Dacã titlul nu este explicit, se vor descrie (în rezumat) activitãţile pe care desfãşurarea proiectului le implica. În cazul proiectelor complexe, etapizate, descrierea trebuie sa indice clar existenta subproiectelor şi sa stabileascã o ierarhie în structura proiectului. Scopul proiectului Reprezintã rezolvarea problemei avute în vedere de proiect. Enuntul acestuia trebuie sa fie scurt, concis şi unic. Pentru fiecare proiect va fi definit scopul urmãrit. Obiectivele proiectului Reprezintã rezultatele parţiale care trebuie obţinute în eforturile de atingere a scopului. Acestea trebuie sa fie clare, masurabile, tangibile, realiste şi încadrabile în timp. Planificarea activitãţilor Activitãţile reprezintã modalitãţile concrete prin care sunt realizate obiectivele. Activitãţile trebuie sa conţinã: acţiunea propriu-zisa, responsabilul sau conducãtorul, locul de desfãşurare, momentul debutului activitãţii, resursele necesare (umane, materiale, de timp/durata, financiare), indicatorii de evaluare (care mãsoarã gradul de obţinere a rezultatelor), costurile totale ale activitãţilor. Planificarea activitãţilor trebuie sa cuprindã nominalizarea acestora, cu desfãşurarea lor calendaristicã, pe zile şi perioade, pentru realizarea obiectivelor. Grupul-tinta Reprezintã categoriile de persoane cãrora li se adreseazã proiectul şi care vor beneficia de pe urma derulãrii acestuia. Grupul-tinta se compune din doua grupe de beneficiari: a) beneficiari direcţi - partea din grupul-tinta care intra în contact direct cu activitãţile proiectului; b) beneficiari indirecti - partea din grupul-tinta care intra în contact cu activitãţile proiectului prin intermediul unui mijloc de informare. Parteneri Persoanele juridic implicate prin parteneriat în derularea proiectului şi în alt mod decât prin susţinerea financiarã a acestuia. În anexa vor fi prezentate scrisorile de intenţie ale partenerilor. Evaluare Schema de evaluare presupune colectarea sistematica şi coroborarea informaţiilor într-o forma în care acestea sa poatã fi analizate. Raportul de evaluare trebuie sa cuprindã: 1. rezultatele avute în vedere prin proiect; 2. informaţii cu privire la necesitatea atingerii acestor rezultate; 3. indicatorii de evaluare urmãriţi şi unitãţile pentru mãsurarea rezultatelor; 4. natura instrumentelor de evaluare folosite şi desemnarea evaluatorilor; 5. detalii cu privire la modul cum a fost realizatã evaluarea; 6. gradul în care au fost atinse obiectivele; 7. alte rezultate realizate în cadrul proiectului; 8. perspectivele apãrute pe parcursul proiectului şi care decurg din obiective; 9. recomandãri pentru proiecte potenţiale (continuitatea proiectului). Pot fi evaluatori: - monitor din cadrul reţelei S.S.P.H./I.S.T.P.H.; - monitor numit de alţi finanţatori decât S.S.P.H.; - monitor independent, atestat. Modelele de evaluare sunt urmãtoarele: chestionare, sondaj de opinie pe esantion de grup tinta, referinta despre proiect în mass-media, raportul de evaluare întocmit de monitor, vizitarea proiectului. Evaluarea derulãrii proiectelor nu poate depãşi cota de 10% din valoarea totalã a finanţãrii acordate de S.S.P.H. Mediatizare Modalitãţile de mediatizare sunt urmãtoarele: conferinţa de presa, interviuri, reportaje, articole, mape de prezentare, bannere, afişe, fluturasi, pliante, materiale promotionale etc. Promovarea imaginii S.S.P.H. în toate modalitãţile de mediatizare menţionate mai sus: vizual, audio şi/sau electronic se foloseşte sintagma "Proiect finanţat de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap". C. Bugetul - Precizãri pentru completarea formularului standard "Cerere de finanţare" Reprezintã obligaţia financiarã a proiectului. Este structurat pe activitãţi şi categorii de costuri şi include toate costurile necesare în vederea derulãrii proiectului. Cheltuielile referitoare la participanţi - în coloana "S.S.P.H." se înscriu doar valorile fondurilor care se solicita pentru finanţare de la S.S.P.H.; - în coloana "ONG" se scriu doar valorile fondurilor cu care contribuie organizaţia care solicita fondurile; - în coloana "Alţii" se înscriu valorile fondurilor cu care contribuie ceilalţi finanţatori sau parteneri; - valorile sumelor solicitate se detaliazã în dreptul fiecãrui articole de cheltuieli; - tabelul buget din cererea de finanţare poate fi modificat în funcţie de specificul proiectului. Cheltuieli referitoare la proiect - plata colaboratorilor în proiectele care au activitãţi de instruire (plata trainerilor) se va face prin contracte încheiate între beneficiar şi trainer sau firma specializatã care asigura serviciile, pana la nivelul sumei de 150 euro/zi/trainer, pentru trainerii strãini, şi pana la nivelul sumei de 100 euro/zi/trainer, pentru trainerii romani, cu respectarea prevederilor legale; - plata celorlalţi colaboratori se poate face doar la nivelul salariului minim brut pe economie şi pe perioada în care colaboreazã la proiect. IV.3. Anexe la cererea de finanţare - Precizãri pentru întocmirea anexelor Organizaţiile neguvernamentale care solicita finantari pentru proiecte vor anexa la cererea de finanţare, în mod obligatoriu, urmãtoarele documente: IV.3.1. Descrierea în detaliu a proiectului (maximum 4 pagini), adicã: 1. Motivatia proiectului Aceasta parte introductivã identifica şi enunta problema abordata de proiect şi argumenteaza de ce soluţia aleasã de proiect este corecta. Problema care se doreşte a fi rezolvatã trebuie sa fie clar definitã şi sa se înscrie printre prioritãţile cuprinse în strategia S.S.P.H. Autorul va argumenta modul în care proiectul sau rãspunde unor nevoi exprimate de grupul tinta identificat. Sunt preferabile datele concrete, uşor verificabile (date statistice, informaţii provenite din diverse surse). Se va mentiona dacã organizaţia a mai derulat vreun proiect asemãnãtor. 2. Obiectivele proiectului Prezentarea obiectivelor trebuie sa vina în completarea prezentãrii scopului proiectului prin formularea raspunsurilor la întrebãrile: cine, ce, când, cat, cum, referitoare la scopul proiectului. Pentru a putea cuantifica obiectivele proiectului este necesarã formularea acestora în asa fel încât sa conţinã indicatori care mãsoarã performanta lor. Indicatorii sunt "cifre care mãsoarã faptele" (procente, numãr de persoane cu handicap participante/beneficiari, sume de bani etc.) şi se clasifica în: a) de evoluţie - exprima, în procente, creşterea calitativã şi/sau cantitativã într-un moment dat al derulãrii proiectului fata de momentul iniţial; b) de rezultate - exprima cantitatea de bunuri şi/sau de servicii estimate a se realiza prin implementarea proiectului; c) costul unitar - exprima eficienta implementarii proiectului; este dat de raportul dintre resursele financiare solicitate din fondurile S.S.P.H. şi numãrul beneficiarilor. Indicatorii se vor mãsura la începutul derulãrii proiectului şi dupã desfãşurarea acestuia şi se vor prezenta în raportul de evaluare. 3. Modul de realizare a obiectivelor Pentru fiecare obiectiv va fi prezentatã o acţiune sau un mijloc specific care sa permitã îndeplinirea obiectivului. 4. Resursele necesare şi planificarea colectãrii şi/sau utilizãrii acestora Vor fi prezentate resursele ce vor fi utilizate în derularea proiectului, altele decât cele financiare. 5. Scrierea detaliatã a bugetului Este partea din anexa prin care se arata necesarul financiar al proiectului. Bugetul arata cum vor fi folosiţi banii necesari în vederea derulãrii proiectului. Este de preferat sa se treacã în buget exact costurile proiectului, adicã nu trebuie sa se ceara mai mult, dar nici mai puţin. Orice cofinantare trebuie trecutã în buget. 6. Posibilitatea de continuare a proiectului Aceasta parte trebuie sa ofere o imagine de ansamblu asupra ciclului proiectului, respectiv efectul de multiplicare a rezultatului, şi/sau cum va continua proiectul dupã terminarea acestei finantari. IV.3.2. Copie de pe hotãrârea instanţei judecãtoreşti de acordare a personalitãţii juridice Dacã organizaţia este la prima solicitare se prezintã originalul pentru confruntarea cu copia, dupã care originalul rãmâne la organizaţie. IV.3.3. Scrisorile de intenţie ale partenerilor declaraţi în proiect (în cazul proiectelor în parteneriat), prin care se confirma participarea la proiect. Scrisoarea de intenţie va conţine: numele şi prenumele, adresa şi funcţia persoanei responsabile, legal autorizata sa reprezinte organizaţia partenera, numele şi prenumele persoanei de contact, denumirea organizaţiei, confirmarea participãrii la proiect, locul şi perioada de desfãşurare. Scrisorile se redacteazã pe hârtie cu antetul organizaţiei şi vor fi datate recent (cu cel mult 30 de zile înaintea depunerii cererii de finanţare a proiectului). IV.3.4. Copii de pe mentionarile în mass-media despre activitatea organizaţiei de pana la data solicitãrii finanţãrii şi a modului în care a fost menţionatã finanţarea S.S.P.H. acordatã cu ocazia altor proiecte. IV.3.5. Curriculum vitae al organizaţiei neguvernamentale IV.3.6. Curriculum vitae al coordonatorului de proiect CAP. 5 Evaluarea cererilor de finanţare V.1. Criteriile pentru evaluarea cererilor de finanţare 1. Capacitatea organizaţiei neguvernamentale de a implementa proiectul: a) cãile şi modalitãţile de identificare a beneficiarilor; b) organizarea activitãţilor; c) nivelul standardelor de calitate propuse de organizaţie pentru serviciile acordate; d) capacitatea resurselor umane de a asigura derularea activitãţilor sau serviciilor la standardele propuse şi de a gestiona fondurile cerute. 2. Concordanta între scop - obiective - mod de realizare 3. Obiective clar definite, masurabile (urmãrirea valorii indicatorilor) şi capacitatea proiectului de a asigura atingerea lor 4. Realizarea proiectului în parteneriat cu alte structuri (guvernamentale şi neguvernamentale) interne sau internaţionale 5. Raportul cost/eficienta prognozat (costul unitar) şi capacitatea proiectului de a produce efecte multiplicative pe termen scurt sau lung 6. Realismul estimarilor financiare 7. Respectarea contractelor anterioare semnate cu S.S.P.H. 8. Justificarea proiectului, programului sau a serviciilor propuse, în raport cu necesitãţile şi prioritãţile comunitare de asistenta a persoanelor cu handicap. V.2. Criterii minimale pentru selecţionarea asociaţiilor şi fundaţiilor care au dreptul de a depune cereri de finanţare: a) sa presteze activitãţi în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap; b) sa aibã experienta în domeniul propus; c) sa aibã experienta de colaborare, parteneriat cu autoritãţile locale, cu alte organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale. V.2.1. Punctaj Punctajul se acorda pe baza de calificative: 1. foarte slab - 0 2. slab - 1 3. acceptabil - 2 4. bun - 3 5. foarte bun - 4 CAP. 6 Documentele necesare decontãrii cheltuielilor efectuate pentru implementarea proiectelor care au primit finanţare de la S.S.P.H. Pentru justificarea cheltuielilor finanţate din bugetul S.S.P.H. se vor prezenta urmãtoarele documente: a) adresa de inaintare, conform modelului anexat (vezi anexa nr. 1); b) documentele justificative de cheltuieli: 1. factura (în original) emisã de organizaţie (pe formular cu regim special, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 831/1997 ), în care se vor specifica cheltuielile efectuate (pe tipuri de cheltuieli) şi elementele de identificare a acţiunii (denumirea acţiunii, perioada, numãrul de participanţi etc.); 2. la factura emisã de organizaţie se vor anexa documentele justiticative în copie (facturi fiscale, chitanţe, state de plata, contracte etc.), care au stat la baza emiterii accesteia cãtre S.S.P.H., astfel:
Pentru decontarea cheltuielilor pentru alocaţia de masa:
● factura fiscalã (detaliat nr. de persoane x nr. de
zile x valoare/zi/persoana =
valoare totalã), semnatã şi stampi-
lata de unitatea prestatoare;
● pontaj de masa (având atât semnatura contabilului
unitãţii prestatoare şi ştampila
unitãţii, cat şi semnatura presedin-
telui organizaţiei şi ştampila orga-
nizatiei), conform modelului prezen-
tat în anexa nr. 4;
● alocaţia de masa se repartizeazã în principiu pe
durata unei zile, astfel:
micul dejun = 15%, dejun = 50%,
cina = 35% din valoare.
Pentru decontarea cheltuielilor privind cazarea: ● factura fiscalã (detaliat: nr. de persoane x nr. de zile x valoarea/zi/persoana = valoare totalã), semnatã şi stampilata de unitatea prestatoare; ● diagrama de cazare (nume, prenume + numãrul camerei + nr. de zile + cost/zi/persoana) cu semnatura, ştampila unitãţii prestatoare şi data eliberãrii; ● cazarea participanţilor se asigura în cãmine, internate şcolare sau studenţeşti, moteluri, campinguri şi în hoteluri pana la categoria 3 stele inclusiv, iar pentru persoane aflate în fotoliu rulant, în unitãţi care au asigurate accesibilitatile la mediu; ● vor fi prezentate 3 oferte de preţ, care vor purta data, semnatura şi ştampila unitãţii prestatoare. Pentru decontarea cheltuielilor privind transportul: ● biletele de tren, în cazul deplasarii pe calea feratã; ● biletele de avion şi factura fiscalã, în cazul deplasarii cu avionul (la acţiunile care se desfãşoarã în strãinãtate, acţiunile cu participanţi din strãinãtate); ● factura fiscalã şi foaie de parcurs, în cazul deplasarii cu mijloace de transport auto (microbuz, autocar, autoturism); ● tabel cuprinzând participanţii care au beneficiat de contravaloarea cheltuielilor de transport (cu semnatura preşedintelui şi ştampila organizaţiei), conform modelului din anexa nr. 3. Pentru decontarea cheltuielilor privind plata colaboratorilor: ● persoanele utilizate temporar, potrivit dispoziţiilor legale, în calitate de colaborator beneficiazã de o indemnizaţie lunarã de plata la nivelul salariului minim brut pe ţara, stabilitã în raport cu perioada de colaborare; ● în vederea decontãrii acestor cheltuieli vor fi prezentate urmãtoarele documente: - contract de colaborare între organizaţia neguvernamentala şi colaborator, înregistrat la camera de munca, cu datele din buletinul/cartea de identitate, precum şi cu semnatura preşedintelui, a contabilului (director economic) şi ştampila organizaţiei; - stat de plata pentru colaboratori, cu semnatura, cu datele din buletinul/cartea de identitate, precum şi cu semnatura preşedintelui, a contabilului (director economic) şi ştampila organizaţiei. Pentru decontarea altor cheltuieli: - cheltuieli privind închirierea unor bunuri şi servicii: ● factura fiscalã şi contractul de închiriere sau comanda; - cheltuieli pentru materiale consumabile: ● factura fiscalã şi aviz de expediţie; ● nota de intrare-recepţie a materialelor în magazia organizaţiei; ● bon de consum al materialelor; - cheltuieli privind realizarea de tiparituri, multiplicari şi altele: ● factura fiscalã şi aviz de expediţie; ● nota de intrare-recepţie a materialelor în magazia organizaţiei; ● bon de consum al materialelor; ● se va prezenta câte un exemplar pentru decont; ● se vor prezenta 3 oferte de preţ (în original) ale firmelor de profil, care vor purta data, semnatura şi ştampila unitãţii prestatoare; - cheltuieli pentru activitãţi socioculturale: ● facturi fiscale, facturi; ● bilete de intrare la spectacole. c) lista cuprinzând participanţii va fi prezentatã indiferent de capitolul de cheltuieli solicitat, conform modelului din anexa nr. 2; d) raportul de evaluare va fi prezentat o data cu înaintarea decontului, dar nu mai târziu de 45 de zile de la finalizarea acţiunii (tehnoredactat, cu numãr de înregistrare de la beneficiar). Raportul de evaluare va cuprinde: ● date privitoare la acţiune ( perioada, buget, loc de desfãşurare, numãr de beneficiar, numãr de participanţi, numãr de organizatori); ● rezumatul proiectului; ● valorile indicatorilor înainte şi dupã derularea proiectului; ● încadrarea proiectului în programele pentru care S.S.P.H. acorda finantari; ● referinte de la participanti, beneficiari, organizatori, autoritãţi locale (chestionare, sondaje de opinie, raportul de evaluare al monitorului); ● materiale de informare ale organizaţiei neguvernamentale şi copii de pe materialele din mass-media în care a fost folositã sintagma "proiect finanţat de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap"; ● opinii ale organizaţiei neguvernamentale care a desfãşurat acţiunea, referitoare la impactul pe care aceasta l-a avut, minusuri şi plusuri în desfãşurarea acţiunii, sugestii; ● concluzii, menţiuni. NOTA: 1. Data documentelor justificative trebuie sa fie în concordanta cu perioada desfãşurãrii acţiunii (proiectelor, programelor). 2. Facturile vor conţine elemente privind: denumirea acţiunii, perioada, categorii de cheltuieli, cost unitar. 3. Se vor prezenta, de asemenea, documente din partea organizaţiei care împuternicesc responsabilul de proiect pentru decontarea cheltuielilor (delegaţie). 4. Documentele necesare decontãrii cheltuielilor se vor prezenta de cãtre organizatori în termenul stabilit în contractul de finanţare, calculat de la data terminãrii acţiunii. ANEXA 1 -------la criterii----------- ADRESA DE INAINTARE (a se scrie pe foaie cu antetul organizaţiei, redactatã la calculator/masina de scris; în momentul aducerii decontului se va trece numãrul de înregistrare de la organizaţie) Cãtre Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap Va inaintam alãturat decontul de cheltuieli al acţiunii ............, care a avut loc în ............/(localitatea), în perioada ........./(data), în valoare de ......... lei, conform documentelor justificative anexate:
┌──────┬─────────────────┬─────────────┬─────────────────┬──────────────────┐
│ Nr. │ Felul şi numãrul│ Emitentul │ Denumirea │ Valoarea │
│ crt. │ documentului │ │ cheltuielilor │ documentului │
├──────┼─────────────────┼─────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │ │
└──────┴─────────────────┴─────────────┴─────────────────┴──────────────────┘
Decontul mai conţine urmãtoarele documente: ● lista cuprinzând participanţii (conform anexei nr. 2 la criterii); ● bonul de consum pentru materialele consumabile - în copie - şi nota de intrare-recepţie - în copie (dacã este cazul); ● pontaj de masa (conform anexei nr. 4 la criterii, dacã este cazul); ● diagrama de cazare (dacã este cazul); ● tabel referitor la transport (conform anexei nr. 3 la criterii, dacã este cazul); ● contract de colaborare, ordin de plata şi stat de plata (dacã este cazul); ● raportul de evaluare. ........................................................................ [semnatura preşedintelui, a contabilului (director economic) şi ştampila organizaţiei]la criterii----------- Organizaţia .................... LISTA cuprinzând participanţii Lista cuprinzând participanţii la acţiunea .............., care a avut loc în ............/(localitatea), în perioada: ............./(data)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numele Organizaţia Seria buletinului/
crt. şi prenumele (instituţia) cãrţii de identitate Semnatura
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
.................................................
(semnatura preşedintelui şi ştampila organizaţiei)
la criterii----------- TABELUL cuprinzând participanţii la acţiunea .................. care au beneficiat de contravaloarea cheltuielilor de transport
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numele
crt. şi prenumele Ruta Seria biletului Suma Semnatura
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
16.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
17.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
18.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
19.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
.............................................
(semnatura preşedintelui şi ştampila organizaţiei)
la criterii----------- Organizaţia: .............. Acţiunea .................. Perioada .................. PONTAJ DE MASA
┌────┬──────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬────────────┬─────────┐
│Nr. │ Numele şi │ │ │ │ │ │ │Organizaţia │ │
│crt.│ prenumele │ │ │ │ │ │ │ neguverna- │Semnatura│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ mentala │ │
├────┼──────────────┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼────────────┼─────────┤
│ │ │D│P│S│D│P│S│D│P│S│D│P│S│D│P│S│D│P│S│ │ │
├────┼──────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴────────────┴─────────┘
D = dimineata, P = pranz, S = seara
........................................................
(semnatura contabilului şi ştampila unitãţii prestatoare)
.....................................................
(semnatura preşedintelui şi ştampila organizaţiei)
la criterii----------- SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP CERERE DE FINANŢARE Numãr de înregistrare ........ din ..../...../..... (se completeazã de cãtre finanţator) A. Organizaţia
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea organizaţiei │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Adresa │
├─────────────────────────────┬───────────┬─────────┬────────────┬─────────────┤
│ Str. │ Nr. │Bl. │Sc. │Ap. │
├─────────────────────────────┼───────────┴─────────┼────────────┴─────────────┤
│ Judeţul/sectorul │ Localitatea │Cod: │
├─────────────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────────┤
│ Tipul organizaţiei │
├───────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│ Asociaţie │Fundaţie │
├───────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│ Nivelul organizaţiei │
├─────────────────────┬──────────────┬────────────┬─────────────┬──────────────┤
│ Local │Judeţean │Regional │Naţional │Internaţional │
├─────────────────────┴──────────────┴────────────┴─────────────┴──────────────┤
│ Numãrul membrilor/membrii activi │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Scopul organizaţiei: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Numele bãncii/Sucursala │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Contul (lei) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ codul fiscal │
├───────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┤
│ Telefon: │Fax: │
├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ e-mail: │Web: │
├───────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┤
│ Altele: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Echipa de conducere (numele şi prenumele, funcţia, varsta, adresa) │
├────────────────────┬───────────────────┬───────┬─────────────────────────────┤
├────────────────────┼───────────────────┼───────┼─────────────────────────────┤
├────────────────────┼───────────────────┼───────┼─────────────────────────────┤
├────────────────────┼───────────────────┼───────┼─────────────────────────────┤
├────────────────────┼───────────────────┼───────┼─────────────────────────────┤
├────────────────────┼───────────────────┼───────┼─────────────────────────────┤
├────────────────────┼───────────────────┼───────┼─────────────────────────────┤
├────────────────────┴───────────────────┴───────┴─────────────────────────────┤
│ Coordonatorul proiectului: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Partenerii şi colaboratorii organizaţiei: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ Bugetul organizaţiei │
├───────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│ Anul curent: │Anul precedent: │
└───────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘
B. Proiectul
Titlul proiectului
Denumiţi proiectul (dacã titlul este explicit) sau formulati în câteva
cuvinte esenta acestuia.
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Marcati tipul de program în care se înscrie proiectul dumneavoastrã:
┌────┬──────────────────────────────────────┬────┬─────────────────────────────┐
│ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼────┼─────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼────┼─────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼────┼─────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼────┼─────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼────┼─────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼────┼─────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────┴────┴─────────────────────────────┘
Scopul proiectului
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Obiectivele proiectului
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Planificarea activitãţilor
┌──────────────────────────────┬────────────────────┬──────────────────────────┐
│ Durata proiectului │De la: │Pana la: │
├──────────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┤
│ Locul de desfãşurare: │ │ │
└──────────────────────────────┴────────────────────┴──────────────────────────┘
Programul activitãţilor
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Grupul tinta
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Rezumatul proiectului
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Participanţi
Indicaţi numãrul de participanţi şi categoriile de varsta
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Rezultate scontate
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Parteneri
Dacã proiectul se va realiza în cooperare/parteneriat, mentionati
partenerii şi contribuţia acestora în cadrul proiectului.
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Evaluare
Numiţi evaluatorii şi metodele de evaluare folosite.
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Mediatizare
Indicaţi modalitãţile de mediatizare a proiectului şi modul în care veţi
promova imaginea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
C. Bugetul
┌─────────────────────────────────────────────────┬────────┬───────────┬───────┐
│ │ │Organizaţii│ │
│ Finanţatori │S.S.P.H.│ neguver- │ Alţii │
│ │ │ namentale │ │
├─────────────────────────────────────────────────┴────────┴───────────┴───────┤
│ Cheltuieli referitoare la participanţi │
├─────────────────────────────────────────────────┬────────┬───────────┬───────┤
│ Transport │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Cazare │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Masa │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┴────────┴───────────┴───────┤
│ Cheltuieli referitoare la proiect │
├─────────────────────────────────────────────────┬────────┬───────────┬───────┤
│ Reparaţii │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Dotãri tehnice │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Instalare │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Cheltuieli de întreţinere (service) │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Software │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Materiale necesare în procesul de recuperare/ │ │ │ │
│ instruire │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Închirieri │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Consumabile │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Transport │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Cazare │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Masa │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Mediatizarea (afişe, pliante, anunţuri) │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Publicaţii (costurile tipariturilor) │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Cheltuieli cu organizarea, cu protocolul │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Cheltuieli administrative │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┴────────┴───────────┴───────┤
│ Cheltuieli referitoare la implementarea │
│ proiectului │
├─────────────────────────────────────────────────┬────────┬───────────┬───────┤
│ Plata colaboratorilor │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ Alte cheltuieli │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ (achizitionare de clãdiri, terenuri etc.) │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┼───────┤
│ TOTAL GENERAL: │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────┴────────┴───────────┴───────┘
Data .............
....................................
(numele şi funcţia solicitantului)
.................................................
(semnatura preşedintelui şi ştampila organizaţiei)
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.