Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 310 din 21 august 2023  pentru modificarea şi completarea Metodologiei de evaluare şi acreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 358/2019     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 310 din 21 august 2023 pentru modificarea şi completarea Metodologiei de evaluare şi acreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 358/2019

EMITENT: Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 783 din 31 august 2023
    Având în vedere:
    - dispoziţiile art. 249 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 1 alin. (2) şi (4), art. 2 lit. d^1)-d^3), e) şi f), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (1), art. 6 lit. c) şi g), art. 7 şi ale art. 13 alin. (5) lit. a) din Legea nr. 185/2017 privind asigurarea calităţii în sistemul de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 353/2019 privind aprobarea standardelor Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate pentru serviciile de sănătate acordate în regim ambulatoriu;
    – Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 53/2020 privind aprobarea documentelor necesare înscrierii unităţilor sanitare din ambulatoriu în procesul de acreditare;
    – Hotărârea Colegiului director al Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 52 din 27.07.2023*) pentru modificarea şi completarea Metodologiei de evaluare şi acreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 358/2019,
    *) Hotărârea Colegiului director al Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 52/2023 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.


    în temeiul art. 13 alin. (6) din Legea nr. 185/2017, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate emite prezentul ordin.
    ART. I
    Metodologia de evaluare şi acreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 358/2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 895 din 6 noiembrie 2019, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 4, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) La finalizarea înregistrării se generează în mod automat un cont de utilizator în aplicaţia informatică CaPeSaRo (utilizator şi parolă)."

    2. La articolul 5, alineatul (2) se abrogă.
    3. La articolul 5, după alineatul (4) se introduc şase noi alineate, alineatele (5)-(10), cu următorul cuprins:
    "(5) Unitatea sanitară din ambulatoriu are obligaţia să notifice A.N.M.C.S. cu privire la orice schimbare produsă care generează modificarea adeverinţei de înscriere, în termen de 5 zile lucrătoare de la producerea schimbării.
(6) Documentele încărcate în aplicaţia informatică CaPeSaRo sunt verificate de către responsabilul regional cu acreditarea în vederea validării înscrierii.
(7) În urma validării documentelor se emite adeverinţa de înscriere în procesul de acreditare.
(8) În situaţia în care unitatea sanitară din ambulatoriu fie îşi retrage din procesul de acreditare una sau mai multe categorii de asistenţă medicală sau unul sau mai multe puncte de lucru, fie se retrage în totalitate, adeverinţa de înscriere este anulată şi este informată casa de asigurări de sănătate.
(9) Unitatea sanitară din ambulatoriu are obligaţia să anunţe casa de asigurări de sănătate cu privire la retragerea din procesul de acreditare şi anularea adeverinţei de înscriere, conform solicitării de retragere încărcate în aplicaţia informatică CaPeSaRo.
(10) Pentru unitatea sanitară din ambulatoriu care rămâne în procesul de acreditare cu alte categorii de asistenţă medicală sau cu alte puncte de lucru se generează o nouă adeverinţă de înscriere."

    4. La articolul 6, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Pregătirea evaluării este etapa în cadrul căreia Unitatea de evaluare şi acreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu - Compartiment evaluare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, structură de specialitate a A.N.M.C.S., coordonează, îndrumă şi monitorizează unitatea sanitară din ambulatoriu privind modul de implementare a sistemului de management al calităţii şi de evaluare a funcţionării acestuia prin raportare la cerinţele standardelor A.N.M.C.S. şi informează despre modul de organizare a vizitei de evaluare."

    5. La articolul 6 alineatul (2), literele c), h) şi i) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) comunicarea de către A.N.M.C.S. a termenului până la care unitatea sanitară din ambulatoriu trebuie să pună la dispoziţia A.N.M.C.S., prin încărcare în aplicaţia informatică CaPeSaRo, documentele necesare în vederea elaborării fişei de calcul al duratei vizitei de evaluare, pentru evaluarea şi estimarea taxei de acreditare pentru categoriile de servicii de sănătate înscrise în procesul de acreditare;
    ................................................................................................
h) după încheierea contractului de colaborare dintre A.N.M.C.S. şi unitatea sanitară din ambulatoriu, aceasta încarcă în aplicaţia informatică CaPeSaRo documentele necesare desfăşurării procesului de evaluare şi acreditare, denumite în continuare DOS, şi documentele suplimentare, denumite în continuare DS;
i) DOS sunt documente care atestă legalitatea funcţionării unităţii sanitare din ambulatoriu, reglementează desfăşurarea activităţilor cu impact major asupra siguranţei pacienţilor şi angajaţilor, prezintă structura unităţii sanitare din ambulatoriu pentru serviciile de sănătate care urmează a fi supuse evaluării;"

    6. La articolul 6 alineatul (2), după litera i) se introduce o nouă literă, litera i^1), cu următorul cuprins:
    "i^1) completarea fişei de autoevaluare de către unitatea sanitară din ambulatoriu în aplicaţia informatică CaPeSaRo, pentru identificarea de către aceasta a nivelului de conformare la cerinţele standardelor A.N.M.C.S.; prima aplicare a fişei de autoevaluare se realizează după semnarea şi înregistrarea contractului de colaborare dintre unitatea sanitară din ambulatoriu şi A.N.M.C.S., iar a doua aplicare se realizează la finalul etapei de pregătire a evaluării;"

    7. La articolul 6 alineatul (2), litera j) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "j) analizarea de către structurile de specialitate ale A.N.M.C.S. a încărcării DOS şi a DS în conformitate cu Instrucţiunile privind desfăşurarea etapei de pregătire a evaluării unităţilor sanitare din ambulatoriu, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 321/2020;"

    8. La articolul 6 alineatul (2), după litera j) se introduce o nouă literă, litera j^1), cu următorul cuprins:
    "j^1) transmiterea prin aplicaţia informatică CaPeSaRo a raportului de validare a tuturor informaţiilor solicitate, în conformitate cu Instrucţiunile privind desfăşurarea etapei de pregătire a evaluării unităţilor sanitare din ambulatoriu;"

    9. La articolul 6 alineatul (2), literele k) şi m)-o) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "k) constituirea de către A.N.M.C.S. a comisiei de evaluare în vederea acreditării în conformitate cu metodologia stabilită prin ordin al preşedintelui A.N.M.C.S., dacă în urma analizei efectuate conform prevederilor lit. i) şi i^1) se constată îndeplinirea solicitărilor obligatorii. În acest caz, vizita de evaluare se desfăşoară în perioada anunţată iniţial;
    ...............................................................................................
m) dacă în urma analizei efectuate conform prevederilor lit. i) şi i^1) se constată că unitatea sanitară din ambulatoriu nu îndeplineşte condiţiile minime obligatorii pentru începerea vizitei de evaluare, A.N.M.C.S. transmite unităţii sanitare din ambulatoriu solicitarea de completare a documentaţiei în termen de 30 de zile;
n) dacă la expirarea termenului de 30 de zile documentaţia este completă, se aplică prevederile lit. k) şi l);
o) dacă la expirarea termenului de 30 de zile documentaţia nu este completă, vizita de evaluare este anulată, adeverinţa de înscriere în procesul de acreditare se anulează, contractul de colaborare se reziliază de drept, iar unitatea sanitară din ambulatoriu este exclusă din planul multianual de evaluare în vederea acreditării. Această situaţie se aduce la cunoştinţa casei de asigurări de sănătate;"

    10. La articolul 6 alineatul (2), după litera p) se introduce o nouă literă, litera q), cu următorul cuprins:
    "q) în situaţia menţionată la lit. o), prin hotărâre a Colegiului director al A.N.M.C.S., se stabileşte suma din taxa de acreditare încasată care nu se restituie unităţii sanitare din ambulatoriu."

    11. La articolul 7, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Etapa de evaluare cuprinde următoarele subetape: previzita, vizita propriu-zisă şi postvizita. Durata totală a etapei de evaluare este determinată de structura şi complexitatea unităţii sanitare din ambulatoriu supuse evaluării. Pentru o unitate sanitară din ambulatoriu având complexitatea unui cabinet medical individual (CMI), durata maximă a acestei etape este de 9 ore."

    12. La articolul 7 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) transmiterea prin aplicaţia informatică CaPeSaRo a raportului comisiei de evaluare cu privire la DS;"

    13. La articolul 7 alineatul (3), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) pregătirea proiectului raportului de evaluare începe în timpul vizitei de evaluare, fiecărui evaluator revenindu-i obligaţia de a nota în proiectul raportului de evaluare propriile concluzii intermediare şi de a arhiva documentele elaborate sau primite în timpul etapei de evaluare, pe care le predă către A.N.M.C.S. împreună cu raportul de evaluare;"

    14. La articolul 7 alineatul (4), literele b)-d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) formularea de către unitatea sanitară din ambulatoriu, în scris, în maximum 5 zile lucrătoare de la primirea proiectului de raport de evaluare, a obiecţiunilor cu privire la aspecte cuprinse în acesta, dacă este cazul;
c) analizarea de către comisia de evaluare, în maximum 10 zile calendaristice de la primire, a obiecţiunilor formulate de către unitatea sanitară din ambulatoriu şi înaintarea soluţionării obiecţiunilor către coordonatorul comisiei de evaluare şi membrii comisiei de evaluare;
d) elaborarea de către membrii comisiei de evaluare, în maximum 5 zile lucrătoare de la primirea concluziilor, a raportului de evaluare şi comunicarea acestuia către coordonatorul comisiei de evaluare şi unitatea sanitară din ambulatoriu. Asupra raportului de evaluare unitatea sanitară din ambulatoriu nu mai poate formula obiecţiuni."

    15. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    Etapa de acreditare cuprinde următoarele activităţi principale:
    a) elaborarea proiectului raportului de acreditare de către structura de specialitate din cadrul Unităţii de evaluare şi acreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, pe baza informaţiilor colectate în procesul de evaluare;
    b) formularea de către unitatea sanitară din ambulatoriu, în scris, în maximum 5 zile lucrătoare de la primirea proiectului de raport de acreditare, a obiecţiunilor cu privire la aspecte cuprinse în acesta, dacă este cazul;
    c) analizarea obiecţiunilor formulate de către unitatea sanitară din ambulatoriu de comisia de analiză a obiecţiunilor;
    d) elaborarea raportului de acreditare de către structura de specialitate din cadrul Unităţii de evaluare şi acreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu şi supunerea acestuia spre aprobare Colegiului director al A.N.M.C.S.;
    e) emiterea ordinului preşedintelui A.N.M.C.S. privind acreditarea sau, după caz, neacreditarea unităţii sanitare din ambulatoriu, după aprobarea acestuia de către Colegiul director al A.N.M.C.S., precum şi comunicarea acestuia unităţii sanitare din ambulatoriu;
    f) comunicarea rezultatelor procesului de acreditare."

    16. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    Certificatul de acreditare şi suplimentul descriptiv se eliberează unităţilor sanitare din ambulatoriu care au obţinut acreditarea, în termen de maximum 90 de zile de la comunicarea către unitatea sanitară a ordinului preşedintelui A.N.M.C.S. privind acreditarea."

    17. La articolul 11, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Autoevaluarea reprezintă evaluarea internă realizată de către unitatea sanitară din ambulatoriu şi constă în analiza serviciilor oferite pe baza standardelor A.N.M.C.S., iar concluziile acesteia se transmit prin intermediul fişei de autoevaluare din aplicaţia informatică pusă la dispoziţie de către A.N.M.C.S."

    18. La articolul 12 alineatul (1), litera e) se abrogă.
    19. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    Principalele instrumente utilizate pentru acreditarea unităţilor sanitare din ambulatoriu sunt:
    a) fişa de identificare a unităţii sanitare din ambulatoriu (FIUSA) - elaborată de către structurile de specialitate ale A.N.M.C.S., prin care se solicită unităţii sanitare din ambulatoriu informaţii despre datele de identificare şi structura organizatorică şi funcţională pentru serviciile de sănătate furnizate în regim ambulatoriu pentru care unitatea sanitară din ambulatoriu s-a înscris şi a fost cuprinsă în planul multianual de evaluare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, aprobat prin hotărâre a Colegiului director al A.N.M.C.S.;
    b) fişa de calcul al duratei vizitei (FCD), al cărei model este aprobat prin ordin al preşedintelui A.N.M.C.S.;
    c) fişa de autoevaluare - elaborată de către structurile de specialitate ale A.N.M.C.S., prin care se solicită unităţii sanitare din ambulatoriu informaţii despre nivelul de îndeplinire a cerinţelor standardelor A.N.M.C.S., în etape succesive ale procesului de evaluare;
    d) programul vizitei de evaluare - document care cuprinde etapele orare şi obiectivele de evaluat;
    e) minuta şedinţei de informare - document care cuprinde aspectele importante discutate de evaluatori şi reprezentantul/ reprezentanţii unităţii sanitare din ambulatoriu evaluate;
    f) lista de verificare - formular tipizat elaborat de către structurile de specialitate ale A.N.M.C.S., utilizat în vederea colectării datelor;
    g) lista documentelor solicitate în timpul evaluării propriu-zise - formular tipizat elaborat de către structurile de specialitate ale A.N.M.C.S., care cuprinde documentele suplimentare solicitate reprezentanţilor unităţii sanitare din ambulatoriu de către evaluatori în timpul procesului de evaluare;
    h) chestionarul de satisfacţie - instrument elaborat de către unitatea sanitară din ambulatoriu;
    i) fişa de identificare şi evidenţiere a disfuncţionalităţilor - formular tipizat elaborat de către structurile de specialitate ale A.N.M.C.S. şi completat de către evaluatori, în situaţiile menţionate la art. 7 alin. (3) lit. f);
    j) fişa de constatare a situaţiilor deosebite - act unilateral întocmit de către comisia de evaluare, completat de către evaluatori, în situaţiile menţionate la art. 7 alin. (3) lit. g);
    k) fişa de evaluare a unui indicator critic - formular tipizat elaborat de către structurile de specialitate ale A.N.M.C.S. şi completat de către evaluator, în care se consemnează în timpul vizitei de evaluare, în orice moment al vizitei, neîndeplinirea unui indicator critic;
    l) nota de constatare - formular tipizat elaborat de către structurile de specialitate ale A.N.M.C.S. şi completat de către evaluator, în care se consemnează în timpul vizitei de evaluare, în cazul în care se constată o neconcordanţă privind structura unităţii sanitare între FIUSA şi situaţia întâlnită de evaluator la faţa locului;
    m) proiectul raportului de evaluare - comunicarea scrisă, adresată de către comisia de evaluare a unităţii sanitare din ambulatoriu, referitoare la rezultatele vizitei de evaluare în vederea acreditării, transmisă unităţii sanitare din ambulatoriu în vederea formulării eventualelor obiecţiuni;
    n) raportul de evaluare - comunicarea scrisă, adresată de către comisia de evaluare a unităţii sanitare din ambulatoriu, referitoare la rezultatele vizitei de evaluare în vederea acreditării, transmisă unităţii sanitare din ambulatoriu după analiza şi soluţionarea eventualelor obiecţiuni;
    o) proiectul raportului de acreditare - comunicarea scrisă, adresată de către A.N.M.C.S, referitoare la evaluarea în vederea acreditării, transmisă unităţii sanitare pentru informare şi formularea eventualelor obiecţiuni;
    p) raportul de acreditare - document elaborat de către structurile de specialitate din cadrul A.N.M.C.S., care stă la baza emiterii ordinului preşedintelui A.N.M.C.S. de acreditare sau, după caz, de neacreditare a unităţii sanitare din ambulatoriu."

    20. La articolul 14, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Valoarea calculată a taxei de acreditare, conform duratei estimate prin fişa de calcul al duratei vizitei, se stabileşte pe baza tarifului orar aprobat prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui A.N.M.C.S., la propunerea fundamentată a A.N.M.C.S."



    ART. II
    În cuprinsul Metodologiei de evaluare şi acreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, prevăzută la art. I, referirile la unităţile sanitare se consideră a fi făcute la unităţile sanitare din ambulatoriu.

    ART. III
     Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate,
                    Valentin-Florin Ciocan

    Bucureşti, 21 august 2023.
    Nr. 310.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016