Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN Nr. 308 din 19 aprilie 1976 pentru aprobarea Regulamentului de clasificare si functionare a unitatilor hoteliere din Republica Socialista Romania
EMITENT: MINISTERUL TURISMULUI PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL NR. 49 din 29 mai 1976
Ministrul turismului,
în scopul ridicãrii nivelului de prezentare şi dotare a unitãţilor hoteliere,
în temeiul <>Decretului nr. 78/1971 , modificat prin Decretul nr. 142/1973 , privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului şi al Decretului Consiliului de Stat nr. 230/1974 privind îndeplinirea de cãtre ministerele cu caracter economic a funcţiei de organ central coordonator,
ţinînd seama de prevederile <>Legii nr. 19/1971 cu privire la regimul preţurilor şi tarifelor şi de prevederile Hotãrîrii Consiliului de Miniştri nr. 228/1965 privind stabilirea tarifelor pentru hoteluri şi unele mãsuri în vederea îmbunãtãţirii activitãţii hoteliere, cu modificãrile ulterioare,
avînd în vedere acordul Comitetului de Stat pentru Preţuri nr. 378/1976 asupra criteriilor de clasificare pe categorii a hotelurilor,
emite urmãtorul
ORDIN
ART. 1
Se aproba Regulamentul de clasificare şi funcţionare a unitãţilor hoteliere din Republica Socialistã România, anexat, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Regulamentul de clasificare şi funcţionare a unitãţilor hoteliere din Republica Socialistã România se aplica începînd cu data de 1 mai 1976.
Pentru unitãţile hoteliere existente aplicarea prevederilor regulamentului se face cel mai tirziu pînã la 1 ianuarie 1977.
ART. 3
Pentru unitãţile hoteliere de tip motel, han, vila şi vila-apartament tarifele practicate vor fi identice cu cele stabilite pentru unitãţile de tip hotel de categorii similare.
ART. 4
Clasificarea unitãţilor hoteliere în categoria lux se face cu avizul conform al Comitetului de Stat pentru Preţuri.
ART. 5
Pentru unitãţile hoteliere şi spaţiile de cazare care nu îndeplinesc criteriile stabilite pentru a fi clasificate în categoriile lux, categoria I, categoria a II-a sau categoria a III-a, tarifele se vor stabili de comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, dupã caz, în corelare cu tarifele stabilite pentru unitãţile de tip hotel de categoria a III-a, considerate ca tarife plafon.
ART. 6
Criteriile de clasificare pe categorii a hotelurilor şi Instrucţiunile de aplicare a prevederilor Hotãrîrii Consiliului de Miniştri nr. 228/1965 , elaborate de M.C.I., M.C.E. şi Direcţia pentru problemele organelor locale ale administraţiei de stat la 10 aprilie 1965, îşi înceteazã aplicarea la 1 ianuarie 1977.
ART. 7
Ministerele, celelalte organe centrale ale administraţiei de stat, organele centrale ale organizaţiilor obşteşti, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, care au în subordine unitãţi hoteliere, urmeazã sa dispunã mãsuri corespunzãtoare pentru aplicarea prezentului ordin.
ART. 8
Inspecţia pentru turism, organele de inspecţie ale administraţiei de stat şi ale organizaţiilor obşteşti vor controla, potrivit legii, respectarea prevederilor prezentului ordin.
REGULAMENT
de clasificare şi funcţionare a unitãţilor hoteliere din Republica Socialistã România
Prezentul regulament se aplica tuturor unitãţilor hoteliere destinate activitãţii de turism de pe teritoriul Republicii Socialiste România, indiferent de subordonarea acestora.
Prin unitãţile denumite, în prezentul regulament, unitãţi hoteliere se înţeleg hoteluri, moteluri, hanuri, vile şi vile-apartament.
CAP. 1
DISPOZIŢII GENERALE
ART. 1
Clasificarea unitãţilor hoteliere pe categorii se face, prin ordin sau decizie, de cãtre organele centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare şi al municipiului Bucureşti, care au în subordine unitãţi ce administreazã direct unitãţi hoteliere, cu acordul Ministerului Turismului.
În vederea obţinerii acordului de clasificare, organele centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti urmeazã sa prezinte Ministerului Turismului documentaţiile întocmite potrivit art. 13 şi 14.
Unitãţile hoteliere din subordinea oficiilor judeţene de turism se clasifica de Ministerul Turismului.
ART. 2
Unitãţile hoteliere se clasifica dupã caracteristicile constructive, calitatea dotãrilor, instalaţiilor şi serviciilor pe care le oferã, conform criteriilor prevãzute în anexa nr. 1*), care face parte integrantã din prezentul regulament.
Clasificarea pe categorii se face avînd în vedere criteriile menţionate în dreptul fiecãrui tip de unitate, dupã cum urmeazã:
Hotel - cu activitate permanenta sau sezoniera, clasificat în 4 categorii şi anume: lux, I, II şi III.
Motel - clasificat în 3 categorii şi anume: I, II şi III.
Han - clasificat în 3 categorii şi anume: I, II şi III.
Vila**) (destinatã turismului) - cu activitate permanenta sau sezoniera, clasificata în 4 categorii şi anume: lux, I, II şi III.
Vila-apartament**) - cu activitate permanenta sau sezoniera, clasificata în 3 categorii şi anume: lux, I şi II.
-------------------------
*) Anexele nr. 1-5 se comunica prin grija Ministerului Turismului.
**) Nu se referã la cele destinate odihnei şi tratamentului.
ART. 3
Criteriile de clasificare şi normativul de dotare prevãzute în anexa nr. 1 la prezentul regulament sînt obligatorii şi considerate minime.
ART. 4
Unitãţile în administrarea cãrora se gãsesc unitãţi hoteliere sînt obligate sa menţinã în permanenta functionalitatea dotãrilor şi sa respecte condiţiile cerute de criteriile stabilite pentru categoria aprobatã prin ordinul sau decizia de clasificare.
ART. 5
Ministerul Turismului va putea acorda derogãri de la condiţiile prevãzute de criterii în cazul amenajãrii unor construcţii deosebite realizate în castele, cetati, monumente de arhitectura şi altele asemenea.
ART. 6
Spaţiile de cazare care nu corespund criteriilor de clasificare ale categoriei în care este incadrata unitatea vor fi trecute la categoria corespunzãtoare de clasificare pe care o îndeplinesc.
ART. 7
Pentru încadrarea camerelor, apartamentelor şi garsonierelor din hoteluri de categoria lux şi I, la confortul A şi B se vor avea în vedere urmãtoarele condiţii:
La confortul A se încadreazã spaţiile care:
- asigura, prin amplasare, evitarea surselor de zgomot provocate de instalaţiile proprii hotelului (lifturi, motoare, ventilatoare etc.) sau de la unitatea de alimentaţie publica;
- dispun de balcoane-logii, condiţie cerutã numai pentru unitãţile de lux situate la munte şi mare.
La confortul B se încadreazã restul spaţiilor de cazare, precum şi spaţiile care:
- sînt situate la nivelul teraselor tehnice (sau acoperişurilor unitãţilor de la parter) şi au ferestre orientate spre acestea;
- au ferestrele orientate spre curţi interioare şi luminatoare (numai pentru categoria I).
ART. 8
Prin apartament se înţelege spaţiul de cazare compus din: unul sau mai multe dormitoare, 1-2 saloane (sufragerie-birou etc.), vestibul şi cel puţin un grup sanitar propriu.
Prin garsoniera se înţelege spaţiul de cazare compus din: un dormitor pentru doua persoane, salonas-birou, vestibul şi grup sanitar propriu. Dormitorul poate fi despãrţit de salonas printr-o draperie sau glasvand.
Prin camere comune se înţeleg acele spaţii de cazare care au peste 4 paturi ce urmeazã a fi închiriate per loc.
ART. 9
Pentru unitãţile ce se vor construi, precum şi pentru cele la care se vor efectua reparaţii capitale, tipul şi categoria de clasificare vor fi stabilite odatã cu principalii indicatori tehnico-economici. Beneficiarul este obligat a urmãri realizarea integrala a criteriilor şi normativelor de dotare pe tot parcursul lucrãrilor.
ART. 10
Pînã la emiterea ordinului sau deciziei de clasificare, pentru o perioada de maximum 60 de zile de la data intrãrii în exploatare a unitãţilor prevãzute la art. 9, dreptul de aplicare a tarifelor corespunzãtoare categoriei prevãzute prin proiectul de execuţie se acorda de unitatea în subordinea cãreia funcţioneazã unitatea hoteliera, sub forma unei clasificari provizorii.
Clasificarea provizorie îşi înceteazã valabilitatea odatã cu primirea ordinului sau deciziei de clasificare.
ART. 11
Pînã la data de 31.XII.1976 organele centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti urmeazã sa procedeze la clasificarea unitãţilor hoteliere din subordine, pe baza şi în condiţiile prevãzute de prezentul regulament.
ART. 12
Unitãţile hoteliere au obligaţia de a afişa la intrarea principala semnul distinctiv reprezentind tipul şi categoria stabilite prin ordinul sau decizia de clasificare, conform modelului din anexa.
CAP. 2
CLASIFICAREA UNITĂŢILOR HOTELIERE
ART. 13
Pentru clasificarea unitãţilor hoteliere potrivit art. 1, în cadrul fiecãrei unitãţi în subordinea cãreia funcţioneazã sau urmeazã sa funcţioneze unitatea hoteliera se constituie o comisie formatã din conducãtorul unitãţii (director, şef de oficiu), contabilul şef, şeful compartimentului comercial-producţie şi administratorul sau şeful unitãţii hoteliere.
Comisia are sarcina de a verifica îndeplinirea criteriilor de clasificare, a normativului de dotare şi de a întocmi documentaţia conform datelor înscrise în anexele nr. 2-5.
ART. 14
Documentaţia astfel întocmitã se înainteazã comitetului executiv al consiliului popular judeţean sau al municipiului Bucureşti, dupã caz, pentru obţinerea acordului de clasificare.
În vederea emiterii acordului, comitetul executiv al consiliului popular judeţean sau al municipiului Bucureşti, dupã caz, verifica, prin organele de specialitate, îndeplinirea criteriilor şi normativelor din dotare.
Verificarea se face pe baza documentaţiei, la fata locului, în prezenta comisiei prevãzute la art. 13.
Constatãrile şi propunerile se consemneazã într-un proces-verbal semnat de organele împuternicite ale comitetului executiv al consiliului popular judeţean sau al municipiului Bucureşti, dupã caz, şi de membrii comisiei.
ART. 15
Documentaţia de clasificare împreunã cu procesul-verbal menţionat la art. 14 şi acordul comitetului executiv al consiliului popular judeţean sau al municipiului Bucureşti, dupã caz, se transmite, de unitatea în administrarea cãreia se gãseşte unitatea hoteliera, la organul central tutelar, în vederea emiterii actului de clasificare.
ART. 16
Ordinul sau decizia de clasificare va avea în anexa - ca parte integrantã - tabelul cuprinzînd încadrarea nominalã a spaţiilor de cazare, pe categorii şi tarife, ce se vor practica pentru fiecare camera, garsoniera sau apartament.
ART. 17
Orice modificãri efectuate în structura şi dotarea spaţiilor de cazare, dupã obţinerea ordinului sau deciziei de clasificare a unitãţii hoteliere, se vor face în condiţiile şi cu respectarea prevederilor art. 13-16 inclusiv.
CAP. 3
CAZAREA PASAGERILOR ŞI APLICAREA TARIFELOR
ART. 18
Tarifele pentru cazare în unitãţile hoteliere sînt cele stabilite prin reglementãrile în vigoare.
ART. 19
Tarifele pentru cazarea persoanelor strãine se stabilesc de Ministerul Turismului.
În unitãţile hoteliere se vor afişa la loc vizibil - la recepţie - tarifele în valuta şi lei stabilite pentru turistii strãini pe cont propriu şi pentru alte categorii de strãini, în patru limbi de circulaţie internationala.
Tarifele ce se aplica cetãţenilor romani se vor afla în mod obligatoriu la recepţie şi la administraţia unitãţii hoteliere şi vor fi prezentate ori de cîte ori vor fi solicitate de cãtre aceştia.
ART. 20
Tarifele dau dreptul folosirii spaţiului închiriat timp de 24 de ore, începînd cu ora 12,00 a zilei de prezentare pînã la ora 12,00 a zilei urmãtoare.
În cazul cînd unitatea dispune de camere libere, acestea pot fi închiriate pasagerilor şi înaintea orei 12,00.
Pasagerul care închiriazã camera dupã ora 6 dimineata va plati tariful pentru o zi, avînd dreptul de a ocupa camera pînã la ora 12,00 a zilei urmãtoare.
În cazul în care camera a fost angajata şi ocupatã mai puţin de 24 de ore din cauza pasagerului, se va plati tariful integral pentru 24 de ore. Prevederile acestui alineat se aplica şi în cazurile cînd spaţiul a fost deţinut numai citeva ore.
ART. 21
Pasagerii individuali care deţin camera ocupatã dupã ora 12,00 a ultimei zile de gazduire vor fi obligaţi la plata tarifului integral pentru ziua hoteliera urmãtoare.
ART. 22
Cetãţenii romani aflaţi în interes de serviciu, care sînt cazati în hotelurile de lux în spaţii de confort A sau B, vor plati tarifele corespunzãtoare unitãţilor de categoria I confort A.
ART. 23
Persoanele cazate în camere de 2, 3 şi 4 paturi, care doresc sa foloseascã numai un loc, acceptind partajarea cu alţi pasageri, vor plati tariful corespunzãtor unui pat, respectiv cel rezultat prin împãrţirea la numãrul de paturi existent a tarifului camerei.
ART. 24
În cazul cînd pasagerul solicita a fi cazat singur în camera şi administraţia unitãţii hoteliere nu dispune de camere cu un pat, gazduirea se poate face în camere cu doua paturi sau cu pat dublu considerat de 2 locuri, în care caz se va aplica tariful stabilit pentru camera respectiva, redus cu 20% .
Reducerea de mai sus se poate aplica în funcţie de gradul de solicitare a unitãţii hoteliere respective, pentru cel mult 25% din numãrul total al spaţiilor de cazare.
Reducerea tarifelor prevãzute la alineatele precedente nu se aplica apartamentelor, garsonierelor şi camerelor cu mai mult de 2 paturi.
ART. 25
Prin persoana în plus se înţelege persoana gazduita, cu asentimentul pasagerilor, peste numãrul de paturi prevãzut pentru spaţiul respectiv şi cãreia i se va pune la dispoziţie provizoriu un pat suplimentar.
Pentru folosirea paturilor suplimentare se va percepe un tarif reprezentind 50% din tariful aferent unui pat din camera respectiva.
Se interzice gazduirea de persoane în plus peste numãrul de locuri în camera respectiva, dacã nu se pot introduce paturi suplimentare.
Copiii sub 7 ani insotiti, beneficiazã de cazare gratuita dacã nu se solicita pat suplimentar.
ART. 26
Camerele dotate cu paturi duble - matrimoniale - vor fi considerate camere cu doua paturi şi tarifate ca atare numai în cazul cînd lãţimea patului depãşeşte 125 cm.
Pentru persoanele care doresc sa ocupe singure asemenea spaţii, tariful corespunzãtor pentru o camera cu doua paturi se va reduce obligatoriu cu 20%, conform prevederilor art. 24.
ART. 27
În perioadele cînd spaţiile de cazare din unitãţile hoteliere sînt mai puţin solicitate, tarifele se pot reduce, cu acordul organelor care au emis ordinul sau decizia de clasificare, cu condiţia sa se asigure cel puţin realizarea rentabilitatii anuale planificate.
Procentul de reducere, categoriile de pasageri care vor beneficia şi perioadele se stabilesc de cãtre organele centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene sau al municipiului Bucureşti care au emis decizia sau ordinul de clasificare pe baza calculului economic de fundamentare întocmit de organizaţia economicã care administreazã unitãţile hoteliere respective.
ART. 28
Reducerile se stabilesc în procente şi se aplica sub forma de bonificaţie la nota de plata.
ART. 29
Pentru dotarea spaţiilor de cazare cu aparate electronice independente (frigidere, televizoare, radiouri, condiţionarea aerului, calorifere etc.), solicitate de pasageri şi necuprinse în normativul de dotare, se vor stabili tarife suplimentare.
CAP. 4
DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PASAGERILOR
ART. 30
În spaţiile de cazare din unitãţile de orice tip pot fi gazduite numai persoanele ce poseda acte de legitimatie legale - buletin de identitate, pasaport sau inlocuitorul acestora, eliberate de organele competente. Legitimatiile de serviciu nu sînt acte de identitate valabile în acest scop.
Copiii sub 14 ani insotiti vor fi identificati pe baza actului de naştere sau din actul de identitate al insotitorului.
ART. 31
Orice persoana cãreia i se repartizeazã un spaţiu sau loc în cadrul unitãţii de cazare este obligatã sa prezinte serviciului de recepţie documentul de identitate pentru înscrierea în evidenta; persoanele strãine vor completa şi "fişa de anuntare a sosirii şi plecãrii" odatã cu prezentarea documentului de identitate. Cetãţenii romani care cãlãtoresc în interes se serviciu vor prezenta şi ordinul de deplasare, în cazul gazduirii lor în unitãţile clasificate la categoria lux, pentru a beneficia de tarifele speciale pentru delegaţi.
ART. 32
Pasagerii au - în principal - urmãtoarele drepturi:
- sa închirieze un spaţiu de cazare (sau numai un loc) la orice ora din zi şi noapte, cu informarea anticipata gazduirii asupra tarifului pe care sa-l plãteascã;
- sa primeascã spaţiul repartizat în perfecta stare de curãţenie şi cu dotãrile corespunzãtoare categoriei;
- sa foloseascã bunurile, instalaţiile tehnico-sanitare, precum şi serviciile pe care le oferã unitatea în tot timpul gazduirii;
- sa beneficieze gratuit de pãstrarea obiectelor de valoare prin depozitare în dulapuri metalice individuale sau încredinţarea acestora administraţiei;
- sa fie informati prin reclame vizuale sau la cerere asupra serviciilor oferite de hotel, tariful acestora, precum şi asupra persoanelor cãrora urmeazã a se adresa;
- sa primeascã factura (nota de plata, bonul de prestaţii etc.) pentru orice suma achitatã personalului îndreptãţit a efectua încasãri;
- sa înscrie în cartea de onoare sau în cartea de sugestii şi reclamaţii opinia lor.
ART. 33
Administraţia rãspunde material pentru banii şi obiectele de valoare primite spre depozitare, contra chitanţa, de la pasagerii cazati; de asemenea, rãspunde pentru lucrurile furate de personalul hotelului sau dispãrute din camere din culpa administraţiei (neasigurarea de încuietori la usi), conform constatãrilor organelor de militie.
ART. 34
Pasagerii, la cererea personalului de la recepţie, sînt obligaţi ca odatã cu angajarea spaţiului sau locului de cazare sa comunice serviciului de recepţie data plecãrii. În cazul cînd nu s-a indicat data plecãrii, administraţia unitãţii hoteliere poate întrerupe oricind gazduirea, în scopul satisfacerii unor obligaţii asumate anterior, cu anunţarea prealabilã a pasagerilor despre aceasta cu cel puţin 24 de ore înainte.
ART. 35
În orice situaţie, persoanele care au contractat spaţiul de cazare sau locul sînt obligate:
- sa anunţe la recepţie intenţia prelungirii şederii sau a scurtarii perioadei de gazduire pînã la ora 12,00;
- sa achite costul gazduirii conform tarifelor stabilite şi contravaloarea serviciilor de care au beneficiat, la prezentarea notei de plata emisã de serviciul de recepţie. Cînd gazduirea depãşeşte 7 zile, nota de plata se va achitã sãptãmînal;
- sa foloseascã spaţiul de cazare, mobilierul şi toate dotãrile puse la dispoziţia lor, în mod raţional şi numai în scopul pentru care sînt create, cunoscind ca este interzisã scoaterea temporarã, înlocuirea sau înstrãinarea obiectelor de inventar din camera;
- sa evite degradarea bunurilor de orice natura. Pagubele produse din vina sau neglijenţa pasagerului se suporta de cãtre acesta, de îndatã ce au fost constatate;
- sa nu introducã în camere materiale explozibile, inflamabile sau urit mirositoare;
- sa nu foloseascã în camere aragazuri, spirtiere, primusuri, aparate electrice pentru gãtit, cãlcat etc., ce ar putea provoca incendii, altele decît cele puse la dispoziţie de administraţie, cu excepţia aparatelor electrice de ras şi uscat parul;
- sa nu tulbure liniştea şi odihna şi sa nu contravina normelor etice de convieţuire în comun;
- sa predea cheia la serviciul de recepţie, la pãrãsirea temporarã sau definitiva a camerei, verificind în prealabil închiderea robinetelor şi inlaturind orice sursa de stricãciuni.
ART. 36
Daunele provocate de pasageri se vor recupera de la aceştia înainte de plecare, iar în cazul în care nu exista aceasta posibilitate, administraţia va urmãri recuperarea pe cãile legale.
ART. 37
În cazul în care administraţia unitãţii hoteliere este de acord, poate gazdui persoane care au animale domestice (ciini, pisici etc.) şi pentru care poseda certificate veterinare de sãnãtate. Se precizeazã ca sînt interzise lãsarea animalelor fãrã supraveghere, precum şi stationarea acestora în spaţiile de folosinta comuna.
ART. 38
Pentru aprecierile, sugestiile şi reclamaţiile pasagerilor, unitãţile hoteliere vor dispune de cãrţi pentru sugestii şi reclamaţii, ce vor fi puse la dispoziţia solicitanţilor. Existenta cãrţii de sugestii şi reclamaţii este anunţatã prin afişe, în locuri vizibile.
CAP. 5
DISPOZIŢII FINALE
ART. 39
În funcţie de categoria şi mãrimea unitãţilor hoteliere, acestea vor fi încadrate cu personal pe funcţiile şi meseriile specifice acestor activitãţi, corespunzãtor normativelor de personal stabilite de organele centrale.
ART. 40
Personalul încadrat în unitãţile hoteliere reprezentative va purta îmbrãcãmintea-uniforma, diferenţiatã pe grupe de funcţii, atribuitã în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare.
ART. 41
Cazarea pasagerilor, acordarea de servicii suplimentare şi contravaloarea locatiilor se înscriu zilnic în evidentele operative stabilite de Ministerul Turismului, în calitate de organ coordonator.
ART. 42
Înştiinţarea pasagerilor despre unele reglementãri ce-i intereseazã direct se va face prin tipãrirea şi afişarea în fiecare spaţiu a unui extras cu principalele prevederi din prezentul regulament.
ART. 43
Corelarea categoriilor de clasificare a unitãţilor hoteliere din prezentul regulament cu prevederile Hotãrîrii Consiliului de Miniştri nr. 516/1969 privind aprobarea categoriilor de clãdiri de cazare din domeniul turismului se face dupã cum urmeazã:
- unitãţile ce vor practica tarifele corespunzãtoare categoriei lux şi I A, corespunzãtor categoriei I din diversificare;
- unitãţile ce vor practica tarifele corespunzãtoare categoriei I B, corespunzãtor categoriei a II-a din diversificare;
- unitãţile ce vor practica tarifele corespunzãtoare categoriei a II-a, corespunzãtor categoriei a III-a din diversificare;
- unitãţile ce vor practica tarifele corespunzãtoare categoriei a III-a, corespunzãtor categoriei a IV-a din diversificare.
Echivalarile de mai sus sînt stabilite numai pentru fundamentarea veniturilor din cazare solicitate de dispoziţiile legale în vigoare pentru calculul eficientei economice a investiţiei.
ART. 44
Pentru menţinerea la un nivel de prezentare corespunzãtor a reţelei hoteliere, în vederea asigurãrii functionarii şi dotãrii hotelurilor, motelurilor, hanurilor şi vilelor în conformitate cu criteriile de clasificare stabilite, Ministerul Turismului exercita controlul respectãrii condiţiilor şi normelor privind dotarea şi organizarea activitãţii tuturor unitãţilor hoteliere, indiferent de subordonare.
În cazul cînd se constata ca unitãţile nu sînt menţinute la nivelul criteriilor stabilite, Ministerul Turismului poate sa îşi retragã acordul asupra clasificarii acestora şi sa indice reincadrarea unitãţilor respective la categorii inferioare corespunzãtoare condiţiilor reale pe care le îndeplinesc.
---------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: