Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 303 din 22 februarie 2007  pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a unor amendamente la memorandumuri de finantare ISPA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 303 din 22 februarie 2007 pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a unor amendamente la memorandumuri de finantare ISPA

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 181 din 15 martie 2007

În temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în conformitate cu prevederile <>art. 28 alin. (2) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a urmãtoarelor amendamente la memorandumuri de finanţare ISPA, cuprinse în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentul ordin:
1. Amendamentul nr. 5, prin schimb de scrisori semnate la Bruxelles la data de 11 octombrie 2006 şi la Bucureşti la data de 13 septembrie 2006, la Memorandumul de finanţare convenit între Guvernul României şi Comisia Europeanã privind asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru mãsura "Reabilitarea şi modernizarea sistemului de alimentare cu apã potabilã şi a reţelei de canalizare din municipiul Cluj-Napoca, România", semnat la Bruxelles la 31 mai 2001 şi la Bucureşti la 10 octombrie 2001, ratificat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 10/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 81 şi 81 bis din 1 februarie 2002, aprobatã prin <>Legea nr. 185/2002 .
2. Amendamentul nr. 6, prin schimb de scrisori semnate la Bruxelles la data de 20 decembrie 2006 şi la Bucureşti la data de 26 octombrie 2006, la Memorandumul de finanţare convenit între Guvernul României şi Comisia Europeanã privind asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru mãsura "Reabilitarea reţelei de canalizare şi a facilitãţilor de epurare a apelor uzate în Constanţa, România", semnat la Bruxelles la 16 noiembrie 2000 şi la Bucureşti la 22 decembrie 2000, ratificat prin <>Legea nr. 497/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 6 din 8 ianuarie 2002, cu modificãrile ulterioare.
3. Amendamentul nr. 1, prin schimb de scrisori semnate la Bruxelles la data de 28 noiembrie 2006 şi la Bucureşti la data de 30 octombrie 2006, la Memorandumul de finanţare între Guvernul României şi Comisia Europeanã privind asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru mãsura "Reabilitarea şi modernizarea sistemelor de alimentare cu apã, canalizare şi epurare a apelor uzate în municipiul Botoşani, judeţul Botoşani, România", publicat conform <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 622/2005 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 687 şi 687 bis din 1 august 2005.
4. Amendamentul nr. 2, prin schimb de scrisori semnate la Bruxelles la data de 19 octombrie 2006 şi la Bucureşti la data de 5 iunie 2006, la Memorandumul de finanţare între Guvernul României şi Comisia Europeanã privind asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru mãsura: "Reabilitarea secţiunii Câmpina-Predeal de pe linia de cale feratã Bucureşti-Braşov, România", publicat conform <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.574/2004 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 344 şi 344 bis din 22 aprilie 2005.
5. Amendamentul nr. 7, prin schimb de scrisori semnate la Bruxelles la data de 19 octombrie 2006 şi la Bucureşti la data de 5 iunie 2006, la Memorandumul de finanţare convenit între Guvernul României şi Comisia Europeanã privind asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru mãsura "Reabilitarea secţiunii Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 (faza 2 a proiectului CraiovaLugoj), România", semnat la Bruxelles la 13 decembrie 2001 şi la Bucureşti la 17 aprilie 2002, ratificat prin <>Legea nr. 154/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 323 din 13 mai 2003.
ART. 2
Se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, amendamentul la memorandumurile de finanţare ISPA, semnate în perioada 2000-2005 şi nefinalizate încã, referitor la transparenţa în adjudecarea contractelor, eligibilitatea, regulile de achiziţii publice şi regulile privind originea, semnat de partea românã la data de 26 octombrie 2004 şi de partea comunitarã la data de 8 septembrie 2004, cuprins în anexa nr. 2.
ART. 3
Autoritatea de Management pentru Infrastructurã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice va urmãri punerea în aplicare a prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul
finanţelor publice,
Alice Cezarina Bîtu,
secretar de stat

Bucureşti, 22 februarie 2007.
Nr. 303.

ANEXA 1
AMENDAMENTUL Nr. 5
la Memorandumul de finanţare ISPA 2000/RO/16/P/PE/008
"Reabilitarea şi modernizarea sistemului de
alimentare cu apã potabilã şi a reţelei de canalizare
din municipiul Cluj-Napoca, România"

Memorandumul de finanţare ISPA 2000/RO/16/P/PE/008 "Reabilitarea şi modernizarea sistemului de alimentare cu apã potabilã şi a reţelei de canalizare din municipiul Cluj-Napoca, România" se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2 "Identificarea mãsurii", paragraful "Durata" va avea urmãtorul cuprins:
"data încheierii: 31 decembrie 2010".
2. La articolul 4 "Plãţile", alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"Mãsura descrisã în anexa I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de data de 31 decembrie 2010."
3. Anexa I "Descrierea proiectului" se modificã dupã cum urmeazã:
- la secţiunea 2:
"Autoritatea care prezintã cererea (coordonatorul naţional ISPA)
2.1. Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice
2.2. Adresa: Bd. Mircea Vodã nr. 44, intrarea C, sectorul 3, Bucureşti, România";
- la secţiunea 3:
"Autoritatea responsabilã cu implementarea (conform celor definite la pct. 2 din secţiunea a II-a din anexa nr. III.2):
3.1. Denumirea: Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, Ministerul Finanţelor Publice
3.2. Adresa: Bd. Mircea Vodã nr. 44, intrarea B, sectorul 3, Bucureşti, România
în colaborare cu:
3.3. Denumirea: Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor
3.4. Adresa: Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5, Bucureşti, România";
- la secţiunea 4:
"Beneficiarul final (în cazul în care acesta este alt organism decât autoritatea menţionatã la pct. 3):
4.1. Denumirea: Compania de Apã Someş
4.2. Adresa: Bd. 21 Decembrie 1989 nr. 79, Cluj-Napoca, judeţul Cluj, România
4.3. E-mail: cassa@casasomes.ro";
- la secţiunea 6 "Descriere", punctul 6.2 "Componentele proiectului", paragraful I "Alimentarea cu apã":
- Componenta C "Reorganizarea sistemului de pompare cãtre apartamentele clãdirilor" va avea urmãtorul cuprins:
"Facilitãţile de pompare existente la centralele termice care deservesc cartierele nu vor fi reabilitate, însã vor fi deconectate principalele conducte existente pentru distribuţia apei reci şi vor fi instalate noi facilitãţi de pompare care vor asigura alimentarea directã de la reţeaua adiacentã de alimentare cu apã, a apartamentelor situate la nivelurile superioare ale clãdirilor. Va fi reorganizat sistemul de alimentare cu apã caldã prin centralele termice de cartier, astfel încât Compania de Apã Someş sã mãsoare debitele la intrarea în centralele termice, iar Compania de distribuţie a energiei termice sã fie facturatã, în locul consumatorilor. Astfel Compania de Apã Someş va reuşi sã recupereze 50% din pierderile de apã înregistrate în sistemul de distribuţie a apei calde al Companiei de distribuţie a energiei termice. Se vor realiza astfel economii în valoare de aproximativ 100.000 euro pe an. Compania de Apã Someş va continua sã factureze consumul de apã caldã la nivelul consumatorilor, dar pierderile fizice vor fi reduse în mare mãsurã datoritã renunţãrii la sistemele de distribuţie a apei reci din cadrul staţiilor de pompare.";
- în cadrul Componentei I "Staţia de captare a apei Tarniţa şi conducta de transport al apei netratate", ultima frazã se modificã astfel:
"Compania de Apã Someş împreunã cu celelalte instituţii este angajatã sã îndeplineascã acest obiectiv printr-un plan comun de management pentru prevenirea poluãrii în zona de captare.";
- Secţiunea 9.1 "Principiul «poluatorul plãteşte»" va avea urmãtorul cuprins:
"Parametrii de calitate pentru descãrcãrile de ape uzate industriale în reţeaua de canalizare sunt prevãzuţi de legislaţia româneascã şi sunt aplicaţi la nivel naţional. Pentru a atinge aceste standarde, este necesar ca majoritatea industriilor sã asigure un sistem de preepurare a apelor înainte de a le descãrca în sistemul de canalizare municipal. Sancţiunile financiare se aplicã pentru neconcordanţã. La nivel local au fost înfiinţate agenţii descentralizate de protecţia mediului care sunt responsabile cu punerea în aplicare a acestor sancţiuni. Însãşi Compania de Apã Someş a fost amendatã în perioada anterioarã deoarece s-a constatat cã apa epuratã nu corespundea standardelor. Aceasta demonstreazã cã sistemul de monitorizare şi aplicare a sancţiunilor este activ, deşi se pare cã suma totalã a sancţiunilor nu determinã încã o atitudine preventivã.";
- Secţiunea 10 "Studiul de impact asupra mediului" va avea urmãtorul cuprins:
"Responsabilitatea privind monitorizarea îndeplinirii standardelor de mediu revine agenţiilor descentralizate ale autoritãţii centrale. Monitorizarea este organizatã dupã cum urmeazã:
- Standardele privind apa potabilã: Sunt prelevate probe de apã lunar din reţeaua de distribuţie şi un sistem practic de intervenţie este pus la punct: notificãri sau citaţii ale instanţei au fost eliberate în perioada anterioarã ori de câte ori Compania de Apã Someş nu a furnizat apa la standarde corespunzãtoare.
- Probele de apã potabilã sunt prelevate zilnic de cãtre Compania de Apã Someş la ieşirea din staţiile de tratare, precum şi în 22 de puncte de pe parcursul reţelei de distribuţie (10 dintre acestea furnizeazã probe zilnic). Un total de 20 de parametri fizici, chimici şi bacteriologici sunt mãsuraţi pentru probe prelevate de la staţiile de tratare, iar 11 dintre aceştia, pentru probele provenite din reţea. Existã, de asemenea, un program paralel de prelevare a probelor şi de testare aplicabil apei brute.
- Responsabilitatea privind descãrcãrile revine atât autoritãţii locale de mediu, cât şi Companiei Naţionale «Apele Române». Compania Naţionalã «Apele Române» extrage probe sãptãmânal din efluenţi de la toate punctele de descãrcare. Compania de Apã Someş este anunţatã în cazul în care acestea nu corespund standardelor şi dispune mãsuri corective.
- Pentru descãrcãrile de ape uzate existã un regim similar de extragere a probelor atât la ieşirea din staţiile de tratare a apelor uzate, cât şi în fiecare etapã a procesului. Parametrii-cheie sunt mãsuraţi zilnic, iar unii dintre aceştia necesitã probe şi analize efectuate la fiecare patru ore. Toate probele de ape uzate sunt analizate în laboratorul Companiei de Apã Someş, situat în cadrul staţiei de tratare a apelor uzate Cluj.
- Rezultatele analizelor de apã potabilã şi apã uzatã efectuate de Compania de Apã Someş sunt disponibile pentru alte autoritãţi locale. Rezultatele Companiei de Apã Someş sunt verificate prin programe proprii ale agenţiilor privind prelevarea probelor şi analizarea acestora. Departamentul de asigurare a calitãţii din cadrul Companiei de Apã Someş este responsabil pentru reglementarea propriilor activitãţi de operare, fiind stabilit special în acest sens "Biroul pentru monitorizarea calitãţii apei".

AMENDAMENTUL Nr. 6
la Memorandumul de finanţare ISPA 2000/RO/16/P/PE/003
"Reabilitarea reţelei de canalizare şi a facilitãţilor
de epurare a apelor uzate în Constanţa, România"

Memorandumul de finanţare ISPA 2000/RO/16/P/PE/003 "Reabilitarea reţelei de canalizare şi a facilitãţilor de epurare a apelor uzate în Constanţa, România" se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2 "Identificarea mãsurii", paragraful "data încheierii" va avea urmãtorul cuprins:
"- data finalizãrii: 31 decembrie 2010";
2. La articolul 3 "Angajamentul":
- alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Cheltuielile publice sau echivalente maxime care vor fi luate în considerare pentru calcularea asistenţei financiare nerambursabile vor fi de 77.245.323 euro."
- alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Valoarea maximã a asistenţei asigurate prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare este fixatã la 57.933.992 euro.";
3. La articolul 4 "Plãţile", alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Mãsura descrisã în anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de data de 31 decembrie 2010."
4. Anexa nr. I "Descrierea mãsurii" se modificã dupã cum urmeazã:
- la secţiunea 2:
"Autoritatea care prezintã cererea (coordonatorul naţional ISPA)
2.1. Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice
2.2. Adresa: Bd. Mircea Vodã nr. 44, intrarea C, sectorul 3, Bucureşti, România";
- la secţiunea 3:
"Autoritatea responsabilã cu implementarea (conform celor definite la pct. 2 din secţiunea a II-a din anexa nr. III.2):
3.1. Denumirea: Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, Ministerul Finanţelor Publice
3.2. Adresa: Bd. Mircea Vodã nr. 44, intrarea B, sectorul 3, Bucureşti, România";
- secţiunea 8 "Programarea lucrãrilor" va avea urmãtorul cuprins:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
"Categoria de activitate Data începerii Data finalizãrii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Studiu de fezabilitate noiembrie 1999 aprilie 2000
Analizã economicã noiembrie 1999 martie 2000
Analizã financiarã noiembrie 1999 martie 2000
Studiu preliminar privind evaluarea noiembrie 1999 martie 2000
impactului asupra mediului
Studii de proiectare mai 2000 iulie 2000
Dosare de licitaţie iunie 2000 septembrie 2004
Achiziţii terenuri Nu se aplicã
Construcţii 2002 iunie 2009"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- secţiunea 12 "Costuri şi asistenţã (în euro)" va avea urmãtorul cuprins:
"- euro -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Contribuţia Cheltuieli Total Asistenţã Rata
Cost total sectorului neeligibile cheltuieli ISPA asistenţei
privat eligibile (%)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
86.877.177 Nu se aplicã 9.631.854 77.245.323 57.933.992 75,0"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



5. Planul financiar prezentat în anexa nr. II la memorandumul de finanţare va avea urmãtorul cuprins:

ANEXA II
PLAN FINANCIAR
(pe baza angajãrilor de la bugetul Uniunii Europene)
Titlul mãsurii: Reabilitarea reţelei de canalizare
şi a facilitã ţilor de epurare a apelor uzate în Constanţa

ISPA Nr.: 2000/RO/16/P/PE/003




┌─────┬──────────┬─────────┬──────────────────────────────────────────────────┬┬──────────────┐
│An │Costuri │Costuri │ Costuri eligibile ││Împrumut de la│
│ │totale │neeligi- ├──────────────┬──────────────┬────────────────────┼┤BEI (pentru │
│ │ │bile │ Total │ ISPA │Autoritãţi naţionale││costuri │
│ │ │ │ │ ├─────────┬──────────┤│eligibile) │
│ │ │ │ │ │Autorita-│Altele* ││ │
│ │ │ │ │ │tea │ ││ │
│ │ │ │ │ │localã │ ││ │
├─────┼──────────┼─────────┼──────────┬───┼──────────┬───┼─────────┼──────────┤├──────────┬───┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 9 │ 10 ││ 11 │ 12│
│ │ =2+3 │ │ = │(%)│ │(%)│ │ ││ │(%)│
│ │ │ │5+7+8+9+10│ = │ │ = │ │ ││ │ = │
│ │ │ │ │5/3│ │5/3│ │ ││ │11/│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │1 │
├─────┼──────────┼─────────┼──────────┼───┼──────────┼───┼─────────┼──────────┤├──────────┼───┤
│ 2000│59.072.311│ - │59.072.311│100│44.304.233│ 75│3.003.310│11.764.768││11.764.768│ 20│
├─────┼──────────┼─────────┼──────────┼───┼──────────┼───┼─────────┼──────────┤├──────────┼───┤
│ 2001│16.907.495│ - │16.907.495│100│12.680.621│ 75│ 859.598│ 3.367.276││ 3.367.276│ 20│
├─────┼──────────┼─────────┼──────────┼───┼──────────┼───┼─────────┼──────────┤├──────────┼───┤
│ 2002│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼─────────┼──────────┼───┼──────────┼───┼─────────┼──────────┤├──────────┼───┤
│ 2003│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼─────────┼──────────┼───┼──────────┼───┼─────────┼──────────┤├──────────┼───┤
│ 2004│ - │ - │ - │ │ │ │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼─────────┼──────────┼───┼──────────┼───┼─────────┼──────────┤├──────────┼───┤
│ 2005│ 1.265.517│ - │ 1.265.517│100│ 949.138│ 75│ 64.340│ 252.039││ 252.039│ 20│
├─────┼──────────┼─────────┼──────────┼───┼──────────┼───┼─────────┼──────────┤├──────────┼───┤
│ 2006│ 9.631.854│9.631.854│ - │ - │ - │ │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼─────────┼──────────┼───┼──────────┼───┼─────────┼──────────┤├──────────┼───┤
│Ne- │ - │ - │ │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
│anua-│ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│liza-│ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│te │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├─────┼──────────┼─────────┼──────────┼───┼──────────┼───┼─────────┼──────────┤├──────────┼───┤
│Total│86.877.177│9.631.854│77.245.323│ 89│57.933.992│ 75│3.927.248│15.384.083││15.384.083│ 18│
└─────┴──────────┴─────────┴──────────┴───┴──────────┴───┴─────────┴──────────┴┴──────────┴───┘



AMENDAMENTUL Nr. 1
la Memorandumul de finanţare ISPA 2004/RO/16/P/PE/001
"Reabilitarea şi modernizarea sistemelor de alimentare
cu apã, canalizare şi epurare a apelor uzate în
municipiul Botoşani, judeţul Botoşani, România"

Memorandumul de finanţare ISPA 2004/RO/16/P/PE/001 "Reabilitarea şi modernizarea sistemelor de alimentare cu apã, canalizare şi epurare a apelor uzate în municipiul Botoşani, judeţul Botoşani, România" se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 8 "Condiţii specifice referitoare la mãsurã:"
- paragraful 3 "Condiţii care trebuie îndeplinite înaintea plãţii celei de-a doua tranşe a avansului, suplimentare faţã de condiţiile prevãzute la paragraful 4 al art. 4", litera (a) se eliminã, iar litera (c) se modificã astfel:
"(c) Numirea unui manager de proiect şi înfiinţarea unei unitãţi de implementare a Proiectului, în conformitate cu termenii de referinţã acceptaţi de cãtre Comisie."
- paragraful 4 referitor la "Condiţiile care trebuie îndeplinite înaintea efectuãrii plãţilor intermediare ulterioare" va avea urmãtorul cuprins:
"(a) Prezentarea unui plan de acţiune actualizat, acceptat de cãtre Comisie, în care beneficiarul final se angajeazã sã finalizeze, conform calendarului estimativ, mãsurile care:
- asigurã cã apa uzatã industrialã este pretratatã conform directivelor CE şi/sau reciclatã în mod corespunzãtor;
- asigurã monitorizarea şi punerea în aplicare a acestor acţiuni de pretratare de cãtre autoritãţile competente de mediu;
- garanteazã cã încãrcãrile efluentului industrial nu dãuneazã procesului de tratare conceput pentru staţia de epurare;
- introduc taxe corespunzãtoare pentru apele uzate industriale, calculate pe baza cantitãţii şi calitãţii efluentului produs, cât şi a costului de epurare.
(b) Prezentarea unei analize financiare actualizate de cãtre beneficiarul final, dupã extinderea serviciilor sale în judeţ, consideratã acceptabilã de cãtre Comisia Europeanã, care sã identifice orice majorare de tarif necesarã asigurãrii unui flux de numerar pozitiv pentru operatorul de servicii."
- la paragraful 5, litera (b) va avea urmãtorul cuprins:
"(b) Comisia a primit dovada cã planul de acţiune, care se referã la mãsurile legate de apele uzate industriale, elaborat conform cerinţei art. 8.4(a), a fost implementat integral;".
- la paragraful 5, litera (d) va avea urmãtorul cuprins:
"(d) Beneficiarul final prezintã un program de exploatare şi întreţinere, acceptat de cãtre Comisie pânã la data de 31 decembrie 2009. Programul va acoperi o perioadã de 10 ani, începând cu 1 ianuarie 2010."
2. Anexa nr. I "Descrierea mãsurii" se modificã dupã cum urmeazã:
- la secţiunea 2:
"Autoritatea care prezintã cererea:
2.1. Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice
D-nul Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu, ministrul finanţelor publice
2.2. Adresa: Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, România";
- la secţiunea 3:
"Autoritatea responsabilã cu implementarea (conform celor definite la pct. 2 din secţiunea a II-a din anexa nr. III.2):
3.1. Denumirea: Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, Ministerul Finanţelor Publice
3.2. Adresa: Bd. Mircea Vodã nr. 44, intrarea B, sectorul 3, Bucureşti, România" în colaborare cu:
3.3. Denumirea: Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor
3.4. Adresa: Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5, Bucureşti, România";
- la secţiunea 4:
"Beneficiarul final (în cazul în care acesta este alt organism decât autoritatea menţionatã la pct. 3):
4.1. Denumirea: S.C. APA GRUP - S.A. Botoşani
4.2. Adresa: Str. Octav Onicescu nr. 3, Botoşani, România";
- la secţiunea 6 "Descriere":
- la punctul 6.1 "Generalitãţi", paragraful 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Managementul serviciilor de alimentare cu apã şi canalizare cade în responsabilitatea S.C. APA GRUP S.A. Botoşani, care prin intermediul Programului de Dezvoltare a Infrastructurii pentru Oraşele Mici şi Mijlocii (SAMTID) a devenit operatorul regional pentru furnizarea serviciilor de distribuţie şi canalizare a apei, la nivelul judeţului, preluând drepturile şi obligaţiile vechiului operator, R.A.J. «APĂ».";
- la punctul 6.2 "Componente ale Proiectului", în cadrul componentei E) "Asistenţã tehnicã, supervizare pe parcursul implementãrii şi publicitate", subcomponenta E.1 "Asistenţã tehnicã pentru implementarea proiectului":
- paragraful referitor la "Îmbunãtãţirea cunoştinţelor despre administrarea mijloacelor fixe" va avea urmãtorul cuprins:
"Program de pregãtire şi transfer de cunoştinţe tehnice cãtre personalul desemnat al S.C. APA GRUP - S.A. şi achiziţionarea de echipament suplimentar pentru compania de apã care va permite investigaţii ulterioare privind necesitãţile de reabilitare ale reţelei (GIS şi un program de calcul pentru managementul reţelelor de apã/canalizare). Suplimentar va fi realizat un studiu-pilot pentru reducerea pierderilor într-o zonã de 1-2 ha.";
- la paragraful referitor la "Sprijin pentru Unitatea de Implementare a Proiectului", liniuţa a 3-a va avea urmãtorul cuprins:
"- Elaborarea unui plan de prevenire a poluãrii sursei de apã - lacul Bucecea. Consultantul pentru asistenţã tehnicã va sprijini S.C. APA GRUP - S.A. şi «Apele Române» în pregãtirea şi implementarea unui program de prevenire a poluãrii lacului Bucecea;";
- Secţiunea 10.1 "Principiul «poluatorul plãteşte»" va avea urmãtorul cuprins:
"Cantitatea de apã uzatã evacuatã de industrie este relativ micã comparativ cu debitul total care ajunge la Staţia de epurare Rãchiţi.
În acelaşi timp existã un anumit potenţial de poluare (15 întreprinderi au fost identificate ca potenţiali poluatori principali).
Parametrii de calitate ai apei uzate industriale evacuate în canalizare sunt stabiliţi în legislaţia româneascã şi sunt aplicaţi la nivel naţional. Pentru a îndeplini aceste standarde, este necesar ca majoritatea agenţilor industriali sã asigure pretratare înaintea evacuãrii în reţeaua municipalã de canalizare. S.C. APA GRUP - S.A. are contracte de furnizare de servicii cu toţi clienţii industriali.
Acestea sunt actualizate în prezent. Una dintre prevederile noului contract permite S.C. APA GRUP - S.A. sã solicite plãţi suplimentare atunci când sunt depãşite valorile limitã stabilite pentru anumiţi poluanţi, atât în ceea ce priveşte concentraţia, cât şi încãrcarea, conform principiului «poluatorul plãteşte». În cazul în care aceste valori limitã sunt depãşite în mod regulat sau/şi agentul industrial nu pretrateazã apa uzatã conform contractului, S.C. APA GRUP - S.A. are dreptul de a anula contractul de furnizare de servicii şi de a opri alimentarea cu apã.
Pentru implementarea mãsurilor prezentate mai jos, operatorul de apã şi Agenţia de Protecţie a Mediului Botoşani au semnat un plan de acţiune pentru controlul deversãrilor apelor uzate industriale în reţeaua publicã de canalizare. O componentã importantã a acestui plan de acţiune o reprezintã monitorizarea evacuãrii pentru fiecare companie industrialã. Dupã construcţia noii infrastructuri de canalizare, aceastã monitorizare poate fi efectuatã mai precis datoritã existenţei canalelor de evacuare cu puncte separate pentru prelevarea probelor. Scopul acestui plan de acţiune este protecţia Staţiei de epurare Rãchiţi şi a mediului împotriva deversãrii de substanţe toxice de la agenţii industriali. Planul de acţiune stabileşte şi reglementeazã în detaliu mãsurile necesare şi obligaţiile întreprinderilor industriale, ale Agenţiei de Protecţia Mediului şi ale operatorului de apã."
- la secţiunea 10.2 "Tarifele", paragraful 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Cu creşterile la care s-a fãcut referire mai sus, pânã la finalizarea proiectului, tariful mediu combinat pentru apã şi apã uzatã pentru populaţie ar fi 0,46 euro/m^3 , iar pentru clienţii economici ar fi 0,51 euro/m^3 . Totuşi, pentru a asigura durabilitatea mãsurii ISPA, pe parcursul implementãrii proiectului, dupã schimbarea S.C. APA GRUP S.A. în operator regional, ca parte a proiectului SAMTID, ar putea avea loc o creştere suplimentarã de tarif în termeni reali. În 2005 va fi introdusã creşterea de tarif doar pentru apa uzatã, în timp ce necesitatea unor creşteri ulterioare de tarif va fi evaluatã în analizele financiare urmãtoare, odatã cu serviciul de apã al S.C. APA GRUP S.A. s-a extins şi în alte localitãţi. Aceasta va fi fãcutã în cadrul limitelor posibilitãţii de platã, în principal pe baza cerinţelor de flux de numerar, pentru a se asigura suficiente garanţii pentru operator."
- la secţiunea 13 "Implicarea instituţiilor financiare internaţionale", paragrafele 1 şi 2 vor fi eliminate.
3. Anexa nr. II "Plan financiar" se modificã dupã cum urmeazã:

ANEXA II^1

PLAN FINANCIAR
(pe baza angajã rilor de la bugetul Uniunii Europene)

Titlul mãsurii: Reabilitarea şi modernizarea
sistemelor de alimentare cu apã, canalizare şi
epurare a apelor uzate în municipiul Botoşani

ISPA nr.: 2004/RO/16/P/PE/001




┌─────┬──────────┬───────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬┬──────────────┐
│An │Costuri │Costuri│ Costuri eligibile ││Împrumut de la│
│ │totale │neeli- ├──────────────┬──────────────┬───────────────────────────┼┤BEI (pentru │
│ │ │gibile │ Total │ ISPA │Autoritãţi naţionale ││costuri │
│ │ │ │ │ ├──────────┬────┬───┬───────┤│eligibile) │
│ │ │ │ │ │Guvern │Au- │Au-│Altele*││ │
│ │ │ │ │ │central │to- │to-│ ││ │
│ │ │ │ │ │ │ri- │ri-│ ││ │
│ │ │ │ │ │ │ta- │ta-│ ││ │
│ │ │ │ │ │ │tea │tea│ ││ │
│ │ │ │ │ │ │re- │lo-│ ││ │
│ │ │ │ │ │ │gio-│ca-│ ││ │
│ │ │ │ │ │ │nalã│lã │ ││ │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┬───┼──────────┬───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┬───┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 ││ 11 │ 12│
│ │ =2+3 │ │ = │(%)│ │(%)│ │ │ │ ││ │(%)│
│ │ │ │5+7+8+9+10│ = │ │ = │ │ │ │ ││ │ = │
│ │ │ │ │3/1│ │5/3│ │ │ │ ││ │11/│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │1 │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│ 2000│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│ 2001│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│ 2002│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│ 2003│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│ 2004│29.750.000│ - │29.750.000│100│22.312.500│ 75│ 7.437.500│ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│ 2005│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│ 2006│12.750.000│ - │12.750.000│100│ 9.562.500│ 75│ 3.187.500│ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│Ne- │ 480.000│480.000│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
│anua-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│liza-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│te │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│Total│42.980.000│480.000│42.500.000│ 99│31.875.000│ 75│10.625.000│ - │ - │ - ││ - │ - │
└─────┴──────────┴───────┴──────────┴───┴──────────┴───┴──────────┴────┴───┴───────┴┴──────────┴───┘



AMENDAMENTUL Nr. 2
la Memorandumul de finanţare ISPA 2003/RO/16/P/PT/007
"Reabilitarea secţiunii Câmpina-Predeal de pe linia
de cale feratã Bucureşti-Braşov, România"

Memorandumul de finanţare ISPA 2003/RO/16/P/PT/007 "Reabilitarea secţiunii Câmpina-Predeal de pe linia de cale feratã Bucureşti-Braşov, România" se modificã dupã cum urmeazã:
- La articolul 2 "Identificarea mãsurii", paragraful "data finalizãrii" va avea urmãtorul cuprins:
"data finalizãrii: 31 decembrie 2010".

AMENDAMENTUL Nr. 7
la Memorandumul de finanţare ISPA 2001/RO/16/P/PT/006
"Reabilitarea secţiunii Drobeta-Turnu Severin-Lugoj
a drumului naţional DN 6 (faza 2 a proiectului
Craiova-Lugoj), România"

Memorandumul de finanţare ISPA 2001/RO/16/P/PT/006 "Reabilitarea secţiunii Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 (faza 2 a proiectului CraiovaLugoj), România" se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2 "Identificarea mãsurii", paragraful "data încheierii" va avea urmãtorul cuprins:
"data finalizãrii: 31 decembrie 2010".
2. La articolul 4, punctul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"3. Mãsura descrisã în anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea mãsurii se vor încheia nu mai târziu de data finalizãrii, aşa cum este indicatã în art. 2.
Raportul solicitat pentru efectuarea plãţii finale va fi înaintat în maximum 6 luni de la data finalizãrii, aşa cum este indicatã în art. 2."

ANEXA 2
AMENDAMENT
la memorandumurile de finanţare ISPA
privind transparenţa în adjudecarea
contractelor, eligibilitatea, regulile
de achiziţii publice şi regulile privind originea

Anexa nr. III.1 la memorandumurile de finanţare ISPA se amendeazã dupã cum urmeazã:

"SECŢIUNEA IX
Transparenţa în adjudecarea contractelor, eligibilitate, reguli de achiziţii publice, reguli privind originea

ART. 1
Procedura care trebuie urmatã pentru adjudecarea contractelor de lucrãri, achiziţii şi servicii va respecta principiile de bazã stabilite în partea a doua, titlul IV din Regulamentul financiar*1) (acţiuni externe) aplicabil bugetului general al Comunitãţii Europene.
_____________
1) Regulamentul Consiliului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002.

ART. 2
Eligibilitate
1. Participarea la adjudecarea contractelor de achiziţii sau a contractelor de finanţare finanţate prin ISPA trebuie sã fie deschisã tuturor persoanelor fizice şi juridice rezidente, respectiv înregistrate, într-un stat membru al Comunitãţii Europene, tuturor persoanelor juridice înregistrate într-un stat membru din Zona Economicã Europeanã, persoanelor fizice şi juridice rezidente, respectiv înregistrate, în oricare dintre ţãrile beneficiare ale prevederilor Regulamentului Consiliului privind stabilirea Instrumentului pentru Politici Structurale de Preaderare (ISPA) şi tuturor persoanelor fizice şi juridice rezidente, respectiv înregistrate, în Albania, Bosnia şi Herţegovina, Turcia, Serbia, inclusiv Kosovo, în baza Rezoluţiei Consiliului de Securitate al ONU (UNSCR) nr. 1.244, Muntenegru şi fosta Republicã Iugoslavã a Macedoniei.
2. Participarea la adjudecarea contractelor de achiziţii sau a contractelor de finanţare finanţate prin ISPA trebuie sã fie deschisã, de asemenea, tuturor persoanelor juridice înregistrate în orice ţarã, alta decât cele la care se face referire în paragraful de mai sus, pentru care a fost stabilit accesul reciproc al asistenţei externe din partea acestora, în conformitate cu prevederile art. 6 din Regulamentul Consiliului CE nr. 2.112 din 21 noiembrie 2005 privind accesul la asistenţa comunitarã externã.
3. Specificaţiile vor trebui sã prevadã ca participanţii la licitaţie sã îşi declare naţionalitatea sau ţara în care sunt înregistraţi şi sã prezinte în sprijinul acestora documentele-suport standard acceptate de propria legislaţie.
4. Participarea la adjudecarea contractelor de achiziţii sau a contractelor de finanţare finanţate prin ISPA trebuie sã fie deschisã şi organizaţiilor internaţionale.
5. În cazurile justificate corespunzãtor, cum ar fi cofinanţarea asiguratã de instituţiile financiare internaţionale, şi dupã o examinare prealabilã fãcutã de Comitetul de management ISPA, Comisia Europeanã poate permite, de asemenea, participarea la procesul de licitaţie a contractelor şi a persoanelor fizice şi juridice stabilite în ţãri terţe.
ART. 3
Transparenţa în adjudecarea contractelor
1. Ţãrile beneficiare vor lua toate mãsurile necesare pentru a asigura o participare cât mai mare posibilã. Pentru aceasta trebuie sã îndeplineascã cel puţin cerinţele de publicare prevãzute în cadrul regulilor de achiziţii publice prezentate la art. 4.
2. Se vor elimina, de asemenea, orice practici discriminatorii şi specificaţii tehnice care pot sã limiteze participarea pe baze egale a tuturor persoanelor fizice sau juridice la adjudecarea contractelor de achiziţii ori a contractelor de finanţare finanţate prin ISPA.
ART. 4
Reguli de achiziţii
1. Procedurile detaliate privind licitaţiile şi contractele, ca regulã generalã, sunt stabilite în Ghidul practic pentru procedurile de contractare în contextul acţiunilor externe Comunitãţii Europene*2) , emis de Comisia Europeanã.
_____________
2) http://ec.europe.eu/comm/europeaid/tender/gestion/index_en.htm.

2. Totuşi, regulile de achiziţii specifice Bãncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) pot fi aplicate contractelor implementate prin intermediul mãsurilor ISPA cofinanţate de cãtre BERD, conform prevederilor memorandumurilor de finanţare ISPA aferente acestora.
ART. 5
Experţi
Toţi experţii angajaţi de cãtre ofertanţi, aşa cum sunt definiţi în art. 2 şi 8, pot fi de orice naţionalitate. Acest aspect nu aduce prejudicii cerinţelor calitative şi financiare stabilite prin regulile de achiziţii ale Comunitãţii.
ART. 6
Reguli privind originea
Toate produsele şi materialele achiziţionate în cadrul unui contract finanţat printr-un memorandum de finanţare ISPA trebuie sã provinã din Comunitate sau dintr-un stat eligibil, astfel cum a fost definit în art. 2, 7 şi 8.
Termenul «origine» în contextul acestui articol este definit în legislaţia comunitarã relevantã privind regulile de origine în scopuri vamale.
ART. 7
Derogãri de la regulile privind eligibilitatea şi originea
1. În cazuri excepţionale, justificate corespunzãtor, Comisia Europeanã poate extinde eligibilitatea şi asupra persoanelor juridice din ţãri care nu sunt eligibile conform prevederilor art. 2.
2. În cazuri excepţionale, justificate corespunzãtor, Comisia Europeanã poate permite achiziţia de produse şi materiale provenite din ţãri care nu sunt eligibile conform prevederilor art. 2.
3. Cazurile de derogare exprimate la paragrafele 1 şi 2 pot fi justificate pentru produsele şi serviciile care nu sunt disponibile pe pieţele ţãrilor eligibile, în cazuri de extremã urgenţã, sau dacã regulile de eligibilitate fac imposibilã ori extrem de dificilã realizarea unui proiect, a unui program sau a unei acţiuni.
ART. 8
Operaţiuni care implicã organizaţii internaţionale sau cofinanţare
1. Atunci când fondurile ISPA acoperã o operaţiune implementatã prin intermediul unei organizaţii internaţionale, participarea la procedurile contractuale corespunzãtoare trebuie sã fie deschisã tuturor persoanelor juridice care sunt eligibile conform prevederilor art. 2, precum şi tuturor persoanelor juridice care sunt eligibile conform regulilor acelei organizaţii şi trebuie sã asigure un tratament egal tuturor participanţilor. Aceleaşi reguli se vor aplica în ceea ce priveşte produsele, materialele şi experţii.
2. Atunci când ISPA acoperã o operaţiune cofinanţatã de un stat terţ, cu condiţia reciprocitãţii definite la art. 2 paragraful 2, sau de o organizaţie regionalã ori de un stat membru, participarea la procedurile contractuale corespunzãtoare trebuie sã fie deschisã tuturor persoanelor juridice care sunt eligibile conform prevederilor art. 2, precum şi tuturor persoanelor juridice care sunt eligibile conform regulilor acelui stat terţ, organizaţiei regionale aferente sau statului membru. Aceleaşi reguli se vor aplica în ceea ce priveşte produsele, materialele şi experţii.
3. În cazul contractelor pentru care cofinanţarea de tip comun (joint) asiguratã de BERD este prevãzutã în memorandumul de finanţare ISPA, memorandumul de finanţare ISPA aferent mãsurii poate autoriza folosirea regulilor şi procedurilor de achiziţii ale BERD."

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016