Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul <>art. 10 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile ulterioare, în baza prevederilor art. 143 alin. (1) lit. i) şi j) şi alin. (2) şi ale <>art. 149 alin. (9) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin: ART. 1 Se aprobã Normele privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii prevãzute la <>art. 143 alin. (1) lit. i) şi j) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin. ART. 2 Certificatele de scutire de taxa pe valoarea adãugatã emise în baza prevederilor <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 816/2002 şi <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.395/2003 îşi menţin valabilitatea pânã la expirarea termenului prevãzut în acestea. ART. 3 Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. ART. 4 Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat Bucureşti, 17 februarie 2004. Nr. 303. ANEXĂ NORME privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii prevãzute la <>art. 143 alin. (1) lit. i) şi j) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal ART. 1 (1) Potrivit prevederilor <>art. 143 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, sunt scutite de taxa pe valoarea adãugatã livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii în favoarea misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare, a personalului acestora, precum şi a oricãror cetãţeni strãini având statut diplomatic sau consular în România, în condiţii de reciprocitate. Limita plafonului pentru care se aplicã aceastã scutire se stabileşte de Ministerul Afacerilor Externe, pe bazã de reciprocitate acordatã misiunilor diplomatice române şi personalului acestora. (2) În conformitate cu prevederile <>art. 143 alin. (1) lit. j) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, sunt scutite de taxa pe valoarea adãugatã livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii în favoarea reprezentanţelor organismelor internaţionale şi interguvernamentale acreditate în România, precum şi a cetãţenilor strãini angajaţi ai acestora, în limitele şi în conformitate cu condiţiile precizate în convenţiile de înfiinţare a acestor organizaţii. (3) Rãspunderea pentru verificarea respectãrii condiţiilor de reciprocitate şi, respectiv, a condiţiilor precizate în convenţiile de înfiinţare a organizaţiilor menţionate la alin. (2) revine Direcţiei generale protocol naţional din cadrul Ministerului Afacerilor Externe. (4) Sunt asimilate taxei pe valoarea adãugatã, în ceea ce priveşte aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adãugatã, impozitele pe consum generale aplicate misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentanţelor organismelor internaţionale şi interguvernamentale acreditate în România, personalului acestora şi oricãror alţi cetãţeni strãini având statut diplomatic sau consular în România. (5) Cetãţenii strãini din România având statut diplomatic sau consular, menţionaţi la alin. (1), trebuie sã fie agreaţi şi înregistraţi la Ministerul Afacerilor Externe pentru a beneficia de scutirea de taxa pe valoarea adãugatã. ART. 2 Pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii în favoarea persoanelor menţionate la art. 1, furnizorii şi/sau prestatorii au obligaţia sã emitã facturi fiscale sau alte documente specifice, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiarã şi contabilã şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora sau prin ordine ale ministrului finanţelor publice emise în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 831/1997 , care sã cuprindã, în mod obligatoriu, denumirea misiunii diplomatice, a oficiului consular sau a reprezentanţei organismului internaţional ori interguvernamental acreditate în România, respectiv numele persoanei, cu excepţia livrãrilor de bunuri şi/sau prestãrilor de servicii prevãzute la art. 5 alin. (2), precum şi a carburanţilor auto. ART. 3 (1) Scutirea de taxa pe valoarea adãugatã se realizeazã prin urmãtoarele modalitãţi: a) prin facturare fãrã taxa pe valoarea adãugatã de cãtre furnizorii de bunuri şi/sau prestatorii de servicii, în favoarea persoanelor menţionate la art. 1 alin. (1) şi (2), pe baza certificatului de scutire de taxa pe valoarea adãugatã eliberat de Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sau, dupã caz, de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene în raza cãrora îşi au sediul persoanele respective, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, şi a legitimaţiei speciale eliberate în acest scop de Ministerul Afacerilor Externe, în cazul în care încasarea contravalorii bunurilor livrate şi a serviciilor prestate nu se efectueazã în numerar sau cu instrumente de platã nenominale; b) prin facturarea chiriei fãrã taxa pe valoarea adãugatã de cãtre persoanele impozabile care închiriazã spaţii cu destinaţia de: 1. sediu al misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, locuinţe/reşedinţe pentru personalul/şefii acestora şi pentru orice cetãţeni strãini având statut diplomatic sau consular în România, inclusiv locurile de parcare şi/sau garajele aferente; 2. sediu al reprezentanţelor organismelor internaţionale şi interguvernamentale acreditate în România, reşedinţe ale şefilor acestor reprezentanţe, precum şi locuinţe pentru cetãţenii strãini angajaţi ai acestora, inclusiv locurile de parcare şi/sau garajele aferente; c) prin restituirea taxei pe valoarea adãugatã aferente bunurilor şi serviciilor cumpãrate, efectuatã de Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sau, dupã caz, de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene în raza cãrora îşi au sediul persoanele menţionate la art. 1 alin. (1) şi (2). Misiunile diplomatice, oficiile consulare, reprezentanţele organismelor internaţionale şi interguvernamentale acreditate în România solicitã restituirea taxei pe valoarea adãugatã pentru bunurile şi/sau serviciile achiziţionate de acestea, precum şi pentru cele achiziţionate de personalul lor şi de cetãţenii strãini având statut diplomatic sau consular în România, conform procedurii prevãzute la art. 5. (2) Facturarea chiriei fãrã taxa pe valoarea adãugatã conform alin. (1) lit. b) se face pe baza avizului Ministerului Afacerilor Externe privind respectarea condiţiilor de reciprocitate sau a condiţiilor precizate în convenţiile de înfiinţare a reprezentanţelor organismelor internaţionale şi interguvernamentale, dupã caz. Dacã nu sunt respectate condiţiile de reciprocitate, respectiv condiţiile precizate în convenţiile de înfiinţare a reprezentanţelor organismelor internaţionale şi interguvernamentale acreditate în România, Ministerul Afacerilor Externe îşi va retrage avizul acordat şi nu se mai aplicã scutirea de taxa pe valoarea adãugatã. ART. 4 (1) Certificatul de scutire de taxa pe valoarea adãugatã prevãzut la art. 3 alin. (1) lit. a) se elibereazã, la cererea furnizorului/prestatorului (model prezentat în anexa nr. 2), pe baza urmãtoarelor documente: a) copie de pe actul constitutiv; b) copie de pe documentul care atestã calitatea de plãtitor de taxã pe valoarea adãugatã; c) dovada dotãrii cu aparatura necesarã pentru utilizarea cãrţilor de credit; d) declaraţia pe propria rãspundere, din care sã rezulte cã nu se va încasa contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate în numerar ori cu instrumente nenominale. (2) Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sau, dupã caz, direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã va comunica Ministerului Afacerilor Externe lista cuprinzând furnizorii/prestatorii cãrora li s-au eliberat certificate de scutire de taxa pe valoarea adãugatã. (3) Cererile de eliberare a certificatelor de scutire de taxa pe valoarea adãugatã se soluţioneazã în termen de 15 zile de la data depunerii cererii şi documentelor prevãzute la alin. (1). (4) Pentru operaţiunile prevãzute la art. 1 alin. (1), Ministerul Afacerilor Externe elibereazã legitimaţii speciale numai în cazurile de reciprocitate efectivã deplinã, fãrã existenţa unor restricţii sortimentale şi plafonãri valorice sau cantitative, acordate de statul partener misiunilor diplomatice române şi personalului acestora. Pentru operaţiunile prevãzute la art. 1 alin. (2), legitimaţiile speciale se elibereazã numai în situaţiile în care prin convenţiile de înfiinţare se prevede scutirea de taxa pe valoarea adãugatã, fãrã existenţa unor restricţii sortimentale şi plafonãri valorice sau cantitative. ART. 5 (1) Pentru restituirea taxei pe valoarea adãugatã prevãzutã la art. 3 alin. (1) lit. c), solicitanţii trebuie sã completeze o cerere de restituire şi un borderou conform modelului prezentat în anexa nr. 3, întocmit în douã exemplare, care trebuie sã cuprindã: a) documentele în care sunt consemnate bunurile şi serviciile achiziţionate în cursul trimestrului pentru care se solicitã restituirea, cu excepţia cazurilor în care condiţiile de reciprocitate prevãd termene mai mari de 3 luni; pentru carburanţii auto se admit bonurile fiscale emise conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicatã, dacã sunt ştampilate şi au înscrise denumirea cumpãrãtorului şi numãrul de înmatriculare al autovehiculului; b) documentele care atestã achitarea contravalorii bunurilor şi serviciilor pânã la data depunerii cererilor, dupã caz. (2) Pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii efectuate în mod global pentru nevoile unui imobil cu mai multe apartamente, în care persoanele menţionate la art. 1 alin. (1) şi (2) ocupã o parte, cu titlu de proprietar sau de chiriaş, documentele pe baza cãrora se face restituirea sunt urmãtoarele: a) decontul cuprinzând cheltuielile comune şi taxa pe valoarea adãugatã, întocmit de administratorul imobilului, cu indicarea cotei-pãrţi pe care colocatarul este obligat sã o plãteascã, potrivit normelor legale privind repartizarea cheltuielilor comune pe locatari; b) chitanţa emisã de administraţia imobilului, prin care se certificã plata cheltuielilor comune şi a taxei pe valoarea adãugatã, rezultatã din decont. (3) Documentele justificative pe baza cãrora se solicitã restituirea taxei pe valoarea adãugatã, prevãzute de prezentul articol, se depun în copie pentru bunurile şi serviciile destinate uzului oficial al misiunilor diplomatice, al oficiilor consulare şi al reprezentanţelor organismelor internaţionale şi interguvernamentale acreditate în România şi în original pentru bunurile şi serviciile destinate uzului personalului acestora sau al altor cetãţeni strãini având statut diplomatic sau consular în România. Pot fi prezentate în copie documentele pentru bunurile de folosinţã îndelungatã, prevãzute în anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 394/1995 privind obligaţiile ce revin agenţilor economici - persoane fizice sau juridice - în comercializarea produselor de folosinţã îndelungatã, destinate consumatorilor, republicatã, cu modificãrile ulterioare. (4) Cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, prevãzute în anexele nr. 4 şi 5, împreunã cu borderourile şi documentele justificative, se transmit trimestrial de cãtre solicitanţii prevãzuţi la art. 3 alin. (1) lit. c) la Ministerul Afacerilor Externe, cel mai târziu pânã la finele lunii urmãtoare încheierii trimestrului pentru care se solicitã restituirea, cu excepţia cazurilor în care condiţiile de reciprocitate prevãd termene mai mari de 3 luni. (5) Prin derogare de la termenele de depunere a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adãugatã prevãzute la alin. (4), misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale statelor în care exerciţiul bugetar se încheie la data de 30 septembrie pot solicita restituirea taxei pe valoarea adãugatã pentru trimestrul III în douã tranşe, prin depunerea cererii de restituire şi a documentelor justificative separat pentru lunile iulie şi august pânã la finele lunii septembrie şi separat pentru luna septembrie pânã cel târziu la finele lunii octombrie. (6) Nedepunerea în termenul prevãzut la alin. (4) a cererilor de restituire şi/sau a documentaţiei aferente atrage pierderea dreptului de restituire a taxei pe valoarea adãugatã. Cererile de restituire şi documentele justificative nedepuse în termen vor fi returnate de Ministerul Afacerilor Externe celor care le-au transmis. (7) Prin derogare de la prevederile alin. (6), în cazuri temeinic justificate, la solicitarea persoanelor menţionate la art. 1 alin. (1) şi (2), ministrul finanţelor publice poate aproba efectuarea restituirii taxei pe valoarea adãugatã, în situaţia în care cererea de restituire şi/sau documentaţia aferentã nu au fost depuse în termenul prevãzut la alin. (4). ART. 6 (1) Direcţia generalã protocol naţional din cadrul Ministerului Afacerilor Externe are obligaţia sã confrunte sumele evidenţiate în borderouri cu documentele justificative prezentate. În urma verificãrii, pe borderou se va face menţiunea, sub semnãturã: "Confruntat cu documentele justificative." (2) Documentaţia, avizatã favorabil de Ministerul Afacerilor Externe, va fi transmisã solicitanţilor prevãzuţi la art. 3 alin. (1) lit. c), care o vor depune la Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sau, dupã caz, la direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã. (3) Ministerul Afacerilor Externe va comunica Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sau, dupã caz, direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, în termen de 15 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor norme, lista cuprinzând statele pentru care condiţiile de reciprocitate prevãd termene de restituire mai mari de 3 luni. Informaţiile respective vor fi actualizate ori de câte ori intervin modificãri în relaţiile reciproce dintre state. (4) Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sau, dupã caz, direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã analizeazã cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã şi documentele însoţitoare. Verificarea şi analiza efectuate urmãresc urmãtoarele: a) documentele ce atestã achiziţionarea de bunuri şi de servicii sã corespundã formularelor tipizate comune şi specifice privind aplicarea taxei pe valoarea adãugatã, prevãzute de reglementãrile în vigoare, şi sã se refere la trimestrul pentru care se solicitã restituirea, cu excepţia cazurilor în care condiţiile de reciprocitate prevãd termene mai mari de 3 luni; b) existenţa avizului favorabil al Ministerului Afacerilor Externe. ART. 7 Intrã sub incidenţa prezentelor norme numai bunurile şi serviciile a cãror contravaloare a fost achitatã în lei pe teritoriul României. ART. 8 Restituirea taxei pe valoarea adãugatã se aprobã de cãtre conducãtorul unitãţii fiscale şi se efectueazã cãtre titularul cererii, pe baza documentaţiei avizate favorabil de cãtre Ministerul Afacerilor Externe. ART. 9 Cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã aferente achiziţiilor de bunuri şi/sau servicii efectuate în trimestrul IV al anului 2003 se soluţioneazã potrivit prevederilor <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.395/2003 . ART. 10 Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme. ANEXA 1
──────
la norme
────────
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE
A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI/A JUDEŢULUI .............
CERTIFICAT
de scutire de taxa pe valoarea adãugatã
Nr. .... din ........
În conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) lit. a) din Normele privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii prevãzute la <>art. 143 alin. (1) lit. i) şi j) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 303/2004, a fost eliberat prezentul certificat care atestã dreptul furnizorului de bunuri/prestatorului de servicii ......, cu sediul în ......, str. ...... nr. ....., judeţul/sectorul ....., codul poştal ...., codul fiscal ...., înmatriculat la registrul comerţului la nr. ...... din ...., sã efectueze livrãri de bunuri/prestãri de servicii în favoarea ambasadelor, oficiilor consulare, reprezentanţelor organismelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi a personalului acestora sau a altor cetãţeni strãini având statut diplomatic ori consular în România, în regim de scutire de taxa pe valoarea adãugatã, cu drept de deducere, pe baza legitimaţiei speciale eliberate de Ministerul Afacerilor Externe.
Prezentul certificat este valabil 12 luni de la data de ............ .
Director executiv,
.................
ANEXA 2
────────
la norme
──────────
CERERE
Denumirea solicitantului .......
codul fiscal ...................
Sediul .........................
În conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) lit. a) din Normele privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii prevãzute la <>art. 143 alin. (1) lit. i) şi j) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 303/2004, prin prezenta cerere solicitãm eliberarea unui certificat de scutire de taxa pe valoarea adãugatã pentru livrarea de bunuri şi prestarea de servicii în favoarea misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentanţelor organismelor internaţionale şi interguvernamentale acreditate în România, precum şi a personalului acestora sau a altor cetãţeni strãini având statut diplomatic ori consular în România.
Anexãm urmãtoarele documente:
- copie de pe actul constitutiv;
- copie de pe documentele care atestã calitatea de plãtitor de taxã pe valoarea adãugatã;
- dovada dotãrii cu aparatura necesarã pentru utilizarea cãrţilor de credit;
- declaraţia pe propria rãspundere, din care rezultã cã nu se va încasa în numerar sau cu instrumente nenominale contravaloarea bunurilor livrate ori a serviciilor prestate.
Semnãtura şi ştampila Data
..................... ............
ANEXA 3
────────
la norme
────────
BORDEROU
cuprinzând documentele justificative prevãzute la
art. 5 alin. (1) din norme
- lei -
┌────┬───────────────────┬───────────┬────────┬─────┬───────────────────┬──────┐
│Nr. │ Documentul │ Valoarea │Valoarea│Total│Documentul de platã│ Suma │
│crt.├─────────┬───┬─────┤fãrã T.V.A.│T.V.A. │ │corespunzãtor │achi- │
│ │Denumirea│Nr.│ Data│ │ │ ├─────────┬────┬────│tata │
│ │ │ │ │ │ │ │Denumirea│ Nr.│Data│ │
├────┼─────────┼───┼─────┼───────────┼────────┼─────┼─────────┼────┼────┼──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
├────┼─────────┼───┼─────┼───────────┼────────┼─────┼─────────┼────┼────┼──────┤
├────┼─────────┼───┼─────┼───────────┼────────┼─────┼─────────┼────┼────┼──────┤
└────┴─────────┴───┴─────┴───────────┴────────┴─────┴─────────┴────┴────┴──────┘
Solicitant,
..........
Semnãtura Ştampila Data
......... ......... .......
NOTĂ: În cazul bonurilor fiscale, documentul înscris în borderou în col. 1-3 se va înscrie şi în col. 7-9, iar totalul de la col. 6 se va înscrie şi în col. 10.
ANEXA 4
────────
la norme
──────────
┌──────────────────────────────┬─────────────────────┬────────────────────────┐
│Nr. de înreg. .......... │ CERERE │Nr. de înreg. ......... │
│Din data de ............ │de restituire a taxei│Din data de ........... │
│ (loc rezervat pentru │pe valoarea adãugatã │ (loc rezervat pentru│
│Ministerul Finanţelor Publice)│ │ Ministerul Afacerilor│
│ │ │ Externe) │
└──────────────────────────────┴─────────────────────┴────────────────────────┘
┌────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │Denumirea instituţiei: │
│ │a) Misiunea diplomaticã ............................................. │
│ 1. │b) Oficiul consular ................................................. │
│ │c) Reprezentanţa organismului internaţional sau interguvernamental │
│ │..................................................................... │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Adresa: │
│ 2. │Localitatea .........., str. .......... nr. ............. │
│ │sectorul ........, codul poştal ........... │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Prin prezenta cerere solicitãm restituirea taxei pe valoarea adãugatã plãtite pentru cumpãrãri de bunuri/prestãri de servicii, în conformitate cu procedura prevãzutã, în sumã de ........ lei. Restituirea este aferentã trimestrului [] Solicitãm restituirea în contul nr. ........., deschis la .............., Sucursala ............. . Conducãtorul instituţiei, ......................... (semnãtura şi ştampila)
(verso)
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE │
│ │
│ Avizãm favorabil restituirea taxei pe valoarea adãugatã, │
│ în sumã de............ lei, fiind îndeplinite condiţiile de │
│ reciprocitate/condiţiile precizate în convenţiile de înfiinţare. │
│ │
│ Directorul general al │
│ Direcţiei generale protocol naţional, │
│ │
│ Semnãtura .............. Data ............ │
│ Ştampila │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANŢELOR PUBLICE │
│ │
│ Aprobãm restituirea taxei pe valoarea adãugatã, în sumã de ......... lei. │
│ │
│ Directorul executiv al Direcţiei generale │
│ a finanţelor publice a municipiului Bucureşti/a judeţului ......... │
│ │
│ Semnãtura ............. Data ................ │
│ Ştampila │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 5
────────
la norme
────────
┌──────────────────────────────┬─────────────────────┬────────────────────────┐
│Nr. de înreg. .......... │ CERERE │Nr. de înreg. ......... │
│Din data de ............ │de restituire a taxei│Din data de ........... │
│ (loc rezervat pentru │pe valoarea adãugatã │ (loc rezervat pentru│
│Ministerul Finanţelor Publice)│ │ Ministerul Afacerilor│
│ │ │ Externe) │
└──────────────────────────────┴─────────────────────┴────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Numele şi prenumele solicitantului ....................................... │
│ │
│Instituţia ............................................................... │
│ │
│Funcţia solicitantului ................................................... │
│ │
│Numãrul carnetului eliberat de Ministerul Afacerilor Externe ............. │
│ │
│Adresa instituţiei: │
│ │
│Localitatea ........, str. ...................... nr. ........., │
│sectorul .............., codul poştal ........................... . │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Prin prezenta cerere solicitãm restituirea taxei pe valoarea adãugatã plãtite pentru cumpãrãri de bunuri/prestãri de servicii, în conformitate cu procedura prevãzutã, în sumã de ....................... lei. Restituirea este aferentã trimestrului [] Solicitãm restituirea în contul nr. ..........., deschis la ........, Sucursala ................................ . Conducãtorul instituţiei, ........................ (semnãtura şi ştampila)
(verso)
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE │
│ │
│ Avizãm favorabil restituirea taxei pe valoarea adãugatã, │
│ în sumã de .............................. lei, fiind îndeplinite condiţiile │
│ de reciprocitate/condiţiile precizate în convenţiile de înfiinţare. │
│ │
│ Directorul general al │
│ Direcţiei generale protocol naţional, │
│ │
│ Semnãtura .............. Data ............. │
│ Ştampila │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANŢELOR PUBLICE │
│ │
│ Aprobãm restituirea taxei pe valoarea adãugatã, în sumã de ........ lei. │
│ │
│ Directorul executiv al Direcţiei generale │
│ a finanţelor publice a municipiului Bucureşti/a judeţului ................ │
│ │
│ Semnãtura .............. Data ............ │
│ Ştampila │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.