Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Văzând Referatul de aprobare nr. F.B. 2.212 din 13 martie 2017 al Direcţiei generale de asistenţă medicală şi sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătăţii,
având în vedere prevederile art. 7 lit. i), art. 13 şi art. 24 lit. l) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi obiectivul general 6 „Eficientizarea sistemului de sănătate prin accelerarea utilizării tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor moderne (E-sănătate)“, obiectivul specific 6.1 „Dezvoltarea Sistemului informatic integrat în domeniul sănătăţii prin implementarea de soluţii sustenabile de E-sănătate“, lit. c) „Consolidarea registrelor de boală sau proceduri existente şi constituirea unor registre noi în domeniile neacoperite, cu utilitate în evaluarea rezultatelor clinice (« outcome registries» ), managementul programelor de sănătate şi formularea de politici de sănătate sectoriale naţionale, regionale şi locale şi/sau în cercetarea epidemiologică, după caz (registrele regionale de cancer, de diabet, tuberculoză, HIV/SIDA, psihiatrie, a celor de transplant sau privind donatorii voluntari de celule stem hematoproteice, a registrului naţional de vaccinări, boli rare inclusiv hemofilie, ş.a.)“ din Strategia naţională de sănătate 2014-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.028/2014,
în temeiul art. 7 alin. (1) şi (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
ART. 1
(1) În scopul creşterii ratei de reabilitare a nou-născuţilor diagnosticaţi cu pierdere de auz şi al elaborării politicilor de sănătate publică, conform Strategiei naţionale de sănătate 2014-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.028/2014, se aprobă implementarea Registrului electronic naţional pentru screening auditiv în spitale, denumit în continuare RENSA.
(2) RENSA reprezintă o bază de date electronică prin care se realizează prelucrarea datelor referitoare la rezultatele screeningului auditiv la copiii născuţi în România.
(3) Administrarea RENSA se realizează de către Institutul Naţional de Sănătate Publică în vederea atingerii scopului prezentului ordin.
ART. 2
În vederea îndeplinirii scopului RENSA:
A. spitalele publice au următoarele obligaţii:
a) desemnează personalul responsabil de prelucrarea datelor din cadrul screeningului auditiv;
b) consemnează în fişa postului responsabilitatea prelucrării rezultatelor screeningului auditiv;
c) controlează prelucrarea datelor de către personalul responsabil;
B. personalul desemnat din spitale are următoarele obligaţii:
a) se înregistrează ca utilizatori ai RENSA prin completarea formularului de înregistrare şi generează o parolă de acces;
b) completează datele prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, prin intermediul interfeţei echipamentului de screening auditiv, în software-ul echipamentului de screening;
c) ataşează datele de contact prevăzute în anexa la prezentul ordin la rezultatele testării prin intermediul softwareului aparatului de testare;
d) încarcă în RENSA fişierele ce conţin rezultatele testelor auditive;
e) descarcă săptămânal rezultatele testelor de screening în calculatorul spitalului gestionat de personalul desemnat;
f) încarcă datele în format. XML în RENSA;
g) consemnează în biletul de externare parola asociată codului numeric personal al copilului;
C. Institutul Naţional de Sănătate Publică:
a) pune la dispoziţie o platformă informatică, dezvoltată de GovITHub pentru Ministerul Sănătăţii, ce va permite încărcarea de către personalul desemnat a datelor obţinute în urma testării auditive şi a rapoartelor aferente, pentru vizualizarea lor;
b) desemnează persoanele responsabile de prelucrarea datelor din RENSA;
c) creează un cont de utilizator pentru reprezentanţii direcţiilor de sănătate publică;
D. direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti:
a) desemnează persoanele responsabile de prelucrarea datelor şi validează conturile pentru personalul desemnat de către spitalele ce realizează screeningul auditiv;
b) analizează activitatea de screening auditiv pe baza rapoartelor obţinute de la spitalele din competenţa teritorială a fiecărei direcţii de sănătate publică, generate automat de către software;
c) informează Institutul Naţional de Sănătate Publică cu privire la analiza rezultatelor screeningului auditiv;
d) formulează propuneri către Institutul Naţional de Sănătate Publică pentru optimizarea activităţii de screening auditiv.
ART. 3
Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, Institutul Naţional de Sănătate Publică, direcţiile de sănătate publică şi unităţile sanitare duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Autorităţile sistemului de sănătate publică, spitalele şi personalul desemnat în vederea prelucrării datelor au obligaţia de a asigura confidenţialitatea prelucrării datelor cu caracter personal înregistrate în Registrul electronic naţional de screening auditiv, conform prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, cu modificările ulterioare, şi ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 5
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Florian-Dorel Bodog
Bucureşti, 16 martie 2017.
Nr. 300.
ANEXĂ
Date colectate prin intermediul Registrului electronic naţional de screening auditiv (RENSA):
1. numele şi prenumele copilului;
2. codul numeric personal al copilului;
3. sexul copilului;
4. numele şi prenumele părintelui/aparţinătorului;
5. numărul de telefon al părintelui/aparţinătorului;
6. comentariu (opţional);
7. motivul pentru care nu s-a realizat testarea auditivă (opţional);
8. factori de risc prezenţi (opţional);
9. domiciliul părintelui sau al aparţinătorului.
Date ce sunt completate automat din echipamentele de screening:
1. rezultat testare urechea stângă;
2. rezultat testare urechea dreaptă;
3. durata testării;
4. numărul de identificare al echipamentului de testare;
5. numărul de identificare al testului;
6. tipul dispozitivului;
7. data testării;
8. spitalul unde s-a realizat testarea (asociat contului de utilizator al personalului desemnat);
9. numele personalului desemnat pentru realizarea testării (asociat contului de utilizator al personalului desemnat);
10. domiciliul, judeţul în care se află spitalul.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: