Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 30 din 13 martie 2017  privind activitatea de standardizare în Ministerul Afacerilor Interne    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 30 din 13 martie 2017 privind activitatea de standardizare în Ministerul Afacerilor Interne

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 187 din 16 martie 2017

    Având în vedere prevederile Legii nr. 163/2015 privind standardizarea naţională,
    în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezentul ordin reglementează procesul de standardizare în Ministerul Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI, stabilind cadrul organizatoric, atribuţiile şi direcţiile de acţiune specifice.
    ART. 2
    Standardizarea în MAI asigură suportul documentar în vederea realizării şi menţinerii nivelului necesar de compatibilitate şi interschimbabilitate în domeniul operaţional, tehnic şi metodologic-administrativ, precum şi pentru atingerea interoperabilităţii structurilor, în acţiuni proprii ori în cooperare cu structuri militare, naţionale sau partenere.
    ART. 3
    În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) acord de standardizare NATO (STANAG) - acord între anumite sau toate statele membre NATO privind adoptarea de echipamente, muniţii, consumabile şi provizii, precum şi proceduri operaţionale, logistice şi administrative militare identice sau similare;
    b) adoptare a unui standard militar/NATO - preluare, în totalitate sau parţial, cu semnalarea oricăror abateri, a unui standard militar/NATO, în vederea implementării la nivelul structurilor MAI;
    c) Asociaţia de Standardizare din România (ASRO) - organism naţional de standardizare;
    d) compatibilitate - nivel minim de standardizare caracterizat prin capacitatea produselor, proceselor sau serviciilor de a fi utilizate împreună, în situaţii specifice, fără o interacţiune inacceptabilă;
    e) consens - acord general caracterizat prin absenţa unei opoziţii susţinute din partea unui grup important al celor interesaţi; nu implică neapărat unanimitatea;
    f) documentaţie de achiziţie - caiet de sarcini, specificaţii tehnice şi altele asemenea;
    g) implementare - ansamblu de măsuri pentru transpunere în practică, la nivelul MAI sau numai al unor structuri ale acestuia, a prevederilor standardelor ori de integrare a acestor prevederi în actele normative, reglementările interne sau documentaţiile de achiziţii;
    h) interoperabilitate - capacitate a structurilor MAI şi, după caz, a structurilor europene de a desfăşura acţiuni împreună, în mod eficient, în vederea îndeplinirii misiunilor asumate;
    i) interschimbabilitate - proprietate a unui produs, proces sau serviciu de a fi utilizat în locul altuia, pentru a satisface aceleaşi condiţii;
    j) organisme militare de standardizare - structuri din cadrul Ministerului Apărării Naţionale care coordonează activităţi proprii de standardizare;
    k) ratificare (acceptare) - declaraţie prin care un stat acceptă, cu sau fără rezerve, conţinutul unui STANAG;
    l) răspuns naţional - declaraţie prin care un stat îşi exprimă punctul de vedere oficial faţă de conţinutul unui STANAG;
    m) răspuns MAI - poziţie adoptată de MAI şi transmisă la Ministerul Apărării Naţionale privind conţinutul unui STANAG, în vederea formulării răspunsului naţional;
    n) reglementare internă - procedură, regulament, dispoziţie şi altele asemenea;
    o) standardizare - activitate specifică prin care se stabilesc, pentru problemele reale sau potenţiale proprii, prevederi destinate unei utilizări comune, repetate, urmărind obţinerea unui grad optim de ordine într-un context dat;
    p) standard - document stabilit prin consens şi aprobat de către un organism recunoscut, care asigură, pentru uz comun şi repetat, reguli, linii directoare sau caracteristici pentru activităţi sau rezultatele lor, cu scopul de a se obţine gradul optim de ordine într-un anumit context;
    q) standard român - standard elaborat/adoptat de ASRO;
    r) standard european/internaţional - standard adoptat de un organism european/internaţional de standardizare;
    s) standard MAI - standard elaborat sau standard militar/NATO adoptat în cadrul comitetelor tehnice de standardizare ale MAI; standardul MAI este notat cu sigla SMAI.
    ART. 4
    În MAI activităţile specifice domeniului standardizării se desfăşoară pe următoarele direcţii principale:
    a) elaborarea, adoptarea şi implementarea standardelor MAI;
    b) participarea, în cadrul comitetelor tehnice naţionale ale ASRO, la adoptarea standardelor europene/internaţionale în versiunea română şi la elaborarea standardelor române din domeniile de competenţă/interes ale MAI;
    c) identificarea, achiziţia şi utilizarea standardelor române de interes în activitatea MAI.
    ART. 5
    Standardele MAI sau prevederi din conţinutul acestora se implementează prin acte normative şi reglementări interne privind pregătirea şi desfăşurarea activităţilor în domeniul operaţional, tehnic şi metodologic - administrativ.
    ART. 6
    În MAI există următoarele categorii de standarde:
    a) standard operaţional - vizează direct activităţile desfăşurate în domeniile instruirii, planificării, conducerii şi desfăşurării misiunilor operative;
    b) standard tehnic - vizează caracteristicile tehnice ale produselor şi se aplică în proiectarea, producţia, testarea, mentenanţa, păstrarea sau achiziţia acestora;
    c) standard metodologic-administrativ - vizează cadrul general de elaborare a standardelor MAI, elemente specifice de vocabular/terminologie, principii generale de management intern, resurse umane, secretariat, arhivă etc. şi altele similare.

    CAP. II
    Structuri cu atribuţii în activitatea de standardizare

    ART. 7
    (1) Coordonarea activităţilor de standardizare în MAI se asigură de către:
    a) Comisia de Standardizare şi Interoperabilitate, denumită în continuare Comisie - organism special constituit, abilitat să ia decizii şi să adopte reglementări în domeniul standardizării;
    b) structurile de specialitate - structuri abilitate să iniţieze procesul de standardizare şi să asigure cadrul de desfăşurare şi coordonare a activităţii de standardizare.
    (2) Componenţa Comisiei este următoarea:
    a) secretarul general al MAI, preşedinte;
    b) directorul general al Direcţiei generale logistice, vicepreşedinte;
    c) directorul general al Direcţiei generale management operaţional, vicepreşedinte;
    d) directorul general sau unul din directorii generali adjuncţi ai Direcţiei generale management resurse umane;
    e) directorul general sau unul din directorii generali adjuncţi ai Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei;
    f) directorul sau unul din directorii adjuncţi ai Direcţiei medicale;
    g) directorul general sau unul din directorii generali adjuncţi ai Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului;
    h) directorul general sau unul din directorii generali adjuncţi ai Direcţiei generale management urgenţe medicale;
    i) inspectorul general sau unul din adjuncţii inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei Române;
    j) inspectorul general sau unul din adjuncţii inspectorului general al Inspectoratului General al Jandarmeriei Române;
    k) inspectorul general sau unul din adjuncţii inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră;
    l) inspectorul general sau unul din adjuncţii inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă;
    m) inspectorul general sau unul din adjuncţii inspectorului general al Inspectoratul General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne.
    (3) Activitatea Comisiei este asigurată de un secretar. Acesta este şeful Centrului de coordonare a cercetării ştiinţifice din cadrul Direcţiei generale logistică.
    (4) Structurile de specialitate prevăzute la alin. (1) lit. b) sunt următoarele:
    a) Centrul de coordonare a cercetării ştiinţifice din cadrul Direcţiei generale logistică;
    b) Serviciul reglementări din cadrul Direcţiei generale management operaţional.
    ART. 8
    Atribuţiile Comisiei sunt următoarele:
    a) stabileşte politicile, direcţiile şi orientările procesului de standardizare şi analizează activităţile desfăşurate în acest domeniu;
    b) analizează şi aprobă documente metodologice sau procedurale care reglementează activitatea de standardizare în MAI;
    c) analizează şi aprobă proiectele programelor de standardizare anuale ale MAI;
    d) urmăreşte corelarea standardelor MAI şi armonizarea lor cu standardele militare, române şi europene/internaţionale;
    e) analizează şi aprobă propunerile privind revizuirea sau anularea standardelor MAI în vigoare;
    f) analizează şi avizează punctul de vedere al MAI privind implementarea acordurilor de standardizare NATO în domeniile proprii de competenţă;
    g) aprobă proiectele de standarde MAI elaborate;
    h) analizează şi propune modul de implementare a standardelor MAI;
    i) analizează divergenţele sesizate în procesul de elaborare a standardelor proprii şi hotărăşte asupra modului de soluţionare a acestora sau sistarea lucrărilor de elaborare;
    j) analizează informările privind activitatea de standardizare în MAI;
    k) avizează lista cu specialiştii propuşi de structurile MAI pentru participarea la activităţile comitetelor tehnice naţionale, coordonate de ASRO.
    ART. 9
    Atribuţiile Centrului de coordonare a cercetării ştiinţifice în domeniul standardizării sunt următoarele:
    a) coordonează metodologic activitatea de standardizare în MAI şi elaborează cadrul normativ intern;
    b) coordonează direct procesul de standardizare pentru domeniile tehnic şi metodologic-administrativ;
    c) întocmeşte programele de standardizare anuale;
    d) înaintează spre aprobare preşedintelui Comisiei proiectele de standarde MAI, pentru domeniile tehnic şi metodologic-administrativ;
    e) asigură standardele tehnice şi metodologic-administrative necesare desfăşurării misiunilor din domeniile de competenţă ale MAI;
    f) dezvoltă şi gestionează biblioteca de standarde a MAI;
    g) achiziţionează servicii de adoptare a standardelor europene/internaţionale în versiunea română, din domeniile de competenţă/interes ale MAI;
    h) achiziţionează servicii de elaborare a standardelor române din domeniile de competenţă/interes ale MAI;
    i) identifică şi achiziţionează standarde române de interes în activitatea MAI;
    j) organizează şedinţele Comisiei şi asigură secretariatul acesteia;
    k) colaborează permanent cu organismele militare de standardizare şi cu ASRO.
    ART. 10
    Atribuţiile Serviciului reglementări, în domeniul standardizării, sunt următoarele:
    a) coordonează direct procesul de standardizare în domeniul operaţional;
    b) întocmeşte secţiunea aferentă standardelor MAI operaţionale în vederea includerii în programele de standardizare anuale;
    c) înaintează spre aprobare preşedintelui Comisiei proiectele de standarde MAI, pentru domeniul operaţional;
    d) asigură standardele operaţionale necesare desfăşurării misiunilor din domeniile de competenţă ale MAI;
    e) alcătuieşte, actualizează şi administrează fondul documentar conţinând standardele MAI şi alte documente de standardizare în domeniul operaţional;
    f) reprezintă interesele MAI în cadrul colaborării cu organismele militare de standardizare în domeniul operaţional.

    CAP. III
    Desfăşurarea activităţii de standardizare

    SECŢIUNEA 1
    Organizarea şi planificarea activităţii de standardizare

    ART. 11
    Activitatea de standardizare în MAI se desfăşoară în baza unor programe de standardizare anuale, corespunzător direcţiilor principale prevăzute la art. 4.
    ART. 12
    (1) Elaborarea programelor de standardizare anuale se realizează pe baza propunerilor transmise de către structurile MAI.
    (2) Standardele propuse se analizează de către structurile de specialitate prevăzute la art. 7 alin. (4) sub aspectul necesităţii, oportunităţii şi utilităţii.
    ART. 13
    (1) Programul de standardizare anual este întocmit de Centrul de coordonare a cercetării ştiinţifice şi este supus spre analiză şi aprobare Comisiei.
    (2) Prin programul de standardizare sunt prevăzute:
    a) standarde MAI ce urmează a fi elaborate;
    b) standarde europene/internaţionale ce urmează a fi adoptate prin metoda versiunii române şi standarde române din domeniile de competenţă/interes ale MAI ce urmează a fi elaborate;
    c) standarde române de interes pentru structurile MAI ce urmează a fi achiziţionate.
    ART. 14
    (1) Conducătorii direcţiilor centrale şi inspectoratelor generale/similare desemnează prin dispoziţie zilnică/ordin de zi responsabili cu activitatea de standardizare.
    (2) Principalele atribuţii ale responsabililor cu activitatea de standardizare sunt:
    a) administrează baza documentară cu standardele de interes pentru direcţiile centrale şi inspectoratele generale/similare din care fac parte;
    b) monitorizează activităţile din domeniul standardizării desfăşurate de reprezentanţii direcţiilor centrale şi inspectoratelor generale/similare din care fac parte;
    c) asigură schimbul de informaţii cu structurile de specialitate prevăzute la art. 7 alin. (4).

    SECŢIUNEA a 2-a
    Standarde MAI

    ART. 15
    (1) Pentru elaborarea standardelor MAI se organizează comitete tehnice de standardizare, denumite în continuare comitete, în funcţie de categoriile de standarde prevăzute la art. 6.
    (2) Comitetul este compus din preşedinte, membri şi un secretar.
    ART. 16
    (1) Preşedintele comitetului este şeful uneia dintre structurile de specialitate prevăzute la art. 7 alin. (4), în funcţie de categoria din care face parte standardul propus a fi elaborat.
    (2) Preşedintele comitetului are rolul de mediator în conducerea dezbaterilor din cadrul comitetului şi urmăreşte progresul lucrărilor, obţinerea consensului şi adoptarea unor hotărâri echilibrate.
    ART. 17
    (1) Membrii comitetului sunt specialişti desemnaţi nominal de către conducătorii structurilor din care fac parte, la solicitarea preşedintelui comitetului.
    (2) Membrii pot proveni atât din cadrul structurii care a propus elaborarea standardului, cât şi din alte structuri colaboratoare, în funcţie de categoria de standard propus.
    (3) Membrii au obligaţia să participe la şedinţele de lucru organizate în cadrul comitetului. În cazul în care un membru nu poate participa la şedinţă, conducătorul structurii din care face parte desemnează un înlocuitor şi înştiinţează secretarul comitetului. În această situaţie, membrul titular în comitet nu îşi pierde calitatea deţinută.
    (4) Membrii comitetului elaborează şi transmit în scris secretarului documentele stabilite în cadrul şedinţei, la termenele şi în condiţiile convenite.
    ART. 18
    (1) Secretarul comitetului este numit de către conducătorul uneia dintre structurile de specialitate prevăzute la art. 7 alin. (4) din rândul specialiştilor din subordine.
    (2) Secretarul comitetului răspunde de:
    a) pregătirea şi transmiterea documentelor către membrii comitetului;
    b) convocarea membrilor comitetului;
    c) întocmirea sintezei cu observaţiile şi propunerile formulate în cadrul şedinţei;
    d) întocmirea procesului-verbal al şedinţei;
    e) consemnarea hotărârilor adoptate în şedinţă şi urmărirea îndeplinirii acestora.
    ART. 19
    Fazele de elaborare a unui standard sunt:
    a) anteproiect;
    b) proiect de comitet;
    c) proiect în anchetă;
    d) proiect de standard.
    ART. 20
    (1) Anteproiectul se elaborează de unul sau, după caz, de către un grup de membri ai comitetului desemnaţi de preşedinte, în funcţie de obiectul standardului.
    (2) După finalizare, anteproiectul se transmite tuturor membrilor comitetului, care au obligaţia de a analiza, formula şi transmite secretarului eventuale propuneri şi observaţii legate de conţinutul documentului.
    (3) Secretarul comitetului întocmeşte sinteza propunerilor şi observaţiilor, pe care o transmite membrilor comitetului, împreună cu coordonatele şedinţei de lucru, pentru dezbaterea anteproiectului.
    (4) Pe baza consensului stabilit în cadrul şedinţei, anteproiectul este adaptat şi redactat de către secretar, ca proiect de comitet.
    ART. 21
    Proiectul de comitet parcurge aceleaşi etape de consultare şi stabilire a consensului ca şi anteproiectul de standard, prezentate la art. 20, activităţi care se finalizează cu elaborarea proiectului în anchetă.
    ART. 22
    (1) Proiectul în anchetă este transmis spre consultare tuturor structurilor ministerului şi este postat pe pagina de intranet a MAI.
    (2) Structurile ministerului examinează, formulează şi transmit secretarului comitetului eventuale propuneri şi observaţii legate de conţinutul proiectului în anchetă. Răspunsul structurilor MAI este obligatoriu, chiar şi în lipsa observaţiilor şi/sau propunerilor.
    (3) În situaţia în care nu există observaţii şi/sau propuneri formulate ca urmare a consultării prevăzute la alin. (1), secretarul elaborează proiectul de standard cu acordul membrilor comitetului.
    (4) În cazul existenţei de observaţii şi/sau propuneri, secretarul întocmeşte sinteza acestora, pe care o transmite membrilor comitetului, împreună cu coordonatele şedinţei de lucru pentru dezbaterea proiectului în anchetă.
    (5) Pe baza consensului stabilit în cadrul şedinţei proiectul în anchetă este adaptat şi redactat de către secretar ca proiect de standard.
    ART. 23
    (1) Secretarul comitetului transmite proiectul de standard spre avizare şi aprobare vicepreşedintelui, respectiv preşedintelui Comisiei.
    (2) După avizare şi aprobare, standardul este înregistrat, cronologic, în Biblioteca de standarde a MAI şi i se acordă unul dintre următoarele indicative "OPERAŢIONAL", "TEHNIC" sau "METODOLOGIC-ADMINISTRATIV".
    (3) Standardele MAI aprobate pentru aplicare sunt publicate pe pagina de intranet a MAI, în secţiunea "Biblioteca virtuală".

    SECŢIUNEA a 3-a
    Colaborarea cu organismele militare de standardizare şi cu ASRO

    ART. 24
    (1) MAI colaborează cu organismele militare de standardizare şi cu ASRO, în baza unor protocoale încheiate cu acestea, pe linia activităţii de standardizare.
    (2) Colaborarea cu organismele militare de standardizare este asigurată de către structurile de specialitate prevăzute la art. 7 alin. (4).
    (3) Colaborarea cu ASRO este asigurată de către Direcţia generală logistică prin Centrul de coordonare a cercetării ştiinţifice.
    ART. 25
    (1) Pentru domeniile proprii de competenţă/interes MAI participă la acceptarea şi implementarea STANAG de către Ministerul Apărării Naţionale în calitate de autoritate naţională, conform procedurilor în vigoare, comune celor două ministere.
    (2) Răspunsul naţional la formularea căruia MAI participă potrivit alin. (1) poate fi de forma:
    a) acceptare fără rezerve - exprimă acordul total cu prevederile STANAG şi asumarea responsabilităţii de implementare într-o anumită perioadă de timp;
    b) acceptare cu rezerve - exprimă acordul general cu prevederile STANAG, dar există rezerve definite şi justificate corespunzător privind o anumită parte a acestuia sau există impedimente în implementarea completă a prevederilor acestuia;
    c) acceptare fără implementare - exprimă acordul cu conţinutul STANAG, cu menţiunea că nu se pot oferi informaţii privind data implementării acestuia; totuşi, această poziţie presupune că, la un anumit moment, se intenţionează implementarea respectivului STANAG, situaţie în care Alianţa va fi informată despre schimbarea poziţiei naţionale;
    d) neacceptare - exprimă dezacordul faţă de prevederile unui STANAG, poziţie care trebuie justificată cu informaţii suplimentare suficiente din care să rezulte dacă există obiecţii privind promulgarea acelui STANAG sau nu se intenţionează implementarea prevederilor acestuia;
    e) neparticipare - exprimă situaţia în care nu există tangenţe cu subiectul abordat de respectivul STANAG, nu există specialişti care să îl analizeze sau nu se doreşte participarea.
    ART. 26
    MAI sprijină activitatea de standardizare naţională în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
    ART. 27
    (1) MAI este reprezentat în comitetele tehnice naţionale de standardizare, coordonate de ASRO, în domeniile proprii de competenţă/interes.
    (2) Pentru realizarea activităţii proiectate la alin. (1), Centrul de coordonare a cercetării ştiinţifice desfăşoară următoarele acţiuni:
    a) consultă structurile MAI privind propunerile de participare a specialiştilor proprii la activitatea de standardizare naţională;
    b) centralizează propunerile formulate de structurile MAI şi le comunică ASRO;
    c) monitorizează reprezentanţii MAI în comitetele tehnice naţionale.
    (3) În domeniile de competenţă/interes ale MAI, reprezentanţii instituţiei pot participa, la solicitarea ASRO, şi la lucrările organismelor europene sau internaţionale de standardizare.
    ART. 28
    (1) Pentru domeniile de competenţă/interes, MAI poate solicita ASRO următoarele:
    a) adoptarea standardelor europene/internaţionale prin metoda versiunii române;
    b) elaborarea standardelor române;
    c) achiziţia standardelor române de interes în activitatea structurilor MAI.
    (2) Pentru realizarea activităţilor proiectate la alin. (1), MAI, prin Direcţia generală logistică, încheie contracte cu ASRO, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    (3) Fondurile financiare necesare desfăşurării activităţilor proiectate la alin. (1) se asigură de către Direcţia generală financiară, în limita fondurilor bugetare aprobate.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Implementarea standardelor în MAI

    ART. 29
    Implementarea standardelor MAI se realizează după data intrării în vigoare a acestora, iar a celor române, după stabilirea oportunităţii implementării de către Comisie şi achiziţionarea acestora.
    ART. 30
    (1) Modalitatea şi nivelul de implementare a standardelor la structurile MAI se stabilesc prin decizie a Comisiei.
    (2) În funcţie de categoriile de standarde prevăzute la art. 6, implementarea acestora este complementară următoarelor activităţi:
    a) elaborarea actelor normative şi reglementărilor interne;
    b) realizarea, modernizarea şi achiziţia suportului logistic.
    (3) Implementarea standardelor constă în utilizarea totală sau parţială ca referinţe în cuprinsul actelor normative, reglementărilor interne sau documentaţiilor de achiziţii.
    (4) În cadrul procedurilor de achiziţii, la elaborarea specificaţiilor tehnice este recomandată ca ordine de prioritate trimiterea la standarde române; fiecare trimitere este însoţită de menţiunea "sau echivalent", în conformitate cu prevederile art. 156 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu completările ulterioare.
    ART. 31
    Pentru oricare dintre categoriile de standarde, implementarea standardelor la structura interesată parcurge următoarele etape:
    a) iniţierea implementării, care constă în analiza implicaţiilor pe care le poate avea implementarea standardului în domeniul lor specific de activitate din punct de vedere procedural şi al resurselor;
    b) elaborarea documentului de implementare, care poate să fie un act normativ intern nou, ordin, dispoziţie, ghid, instrucţiune şi altele asemenea sau un act normativ existent care se modifică şi se completează cu prevederi ale standardului implementat;
    c) confirmarea implementării presupune comunicarea către structurile de specialitate a documentului de implementare aprobat.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Biblioteca de standarde a MAI

    ART. 32
    (1) Biblioteca de standarde a MAI este constituită din standarde MAI şi standarde române, în format letric şi electronic, iar atribuţiile privind gestionarea acesteia revin structurilor de specialitate prevăzute la art. 7 alin. (4), după cum urmează:
    a) Centrul de coordonare a cercetării ştiinţifice, pentru standardele MAI din domeniul tehnic şi metodologic-administrativ, precum şi pentru standardele române;
    b) Serviciul reglementări, pentru standardele MAI din domeniul operaţional.
    (2) Standardele în format electronic pot fi vizualizate utilizând reţeaua intranet a MAI.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale

    ART. 33
    În procesul de elaborare a actelor normative care conţin referiri la standarde, structurile MAI sunt obligate să consulte Direcţia generală logistică, care asigură schimbul de informaţii cu ASRO, în aplicarea prevederilor art. 18 alin. (1) din Legea nr. 163/2015 privind standardizarea naţională.
    ART. 34
    Reglementările interne elaborate de structurile de specialitate prevăzute la art. 7 alin. (4) se aprobă de către Comisie, în cadrul atribuţiilor prevăzute la art. 8, şi se referă la:
    a) organizarea şi funcţionarea Comisiei şi a comitetelor;
    b) procesul şi etapele de elaborare a standardelor MAI;
    c) implementarea standardelor MAI şi a standardelor române de interes la nivel instituţional;
    d) elaborarea programelor anuale de standardizare;
    e) colaborarea în domeniul standardizării;
    f) alte segmente ale activităţii de standardizare în MAI, potrivit nevoilor identificate.
    ART. 35
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 590/2008 privind activitatea de standardizare în Ministerul Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 639 din 5 septembrie 2008, se abrogă.
    ART. 36
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul afacerilor interne,
                               Carmen Daniela Dan

    Bucureşti, 13 martie 2017.
    Nr. 30.

                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016