Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 30 din 12 ianuarie 1999  pentru aprobarea Normelor metodologice privind virarea impozitului pe salarii la bugetul de stat, precum si a cotelor defalcate din acesta la bugetele locale potrivit   Legii nr. 189/1998     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 30 din 12 ianuarie 1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind virarea impozitului pe salarii la bugetul de stat, precum si a cotelor defalcate din acesta la bugetele locale potrivit Legii nr. 189/1998

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 33 din 28 ianuarie 1999
În baza prevederilor <>art. 75 alin. (1) din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice şi ale <>art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice privind virarea impozitului pe salarii la bugetul de stat, precum şi a cotelor defalcate din acesta la bugetele locale potri-vit <>Legii nr. 189/1998 , anexate la prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã a trezoreriei din cadrul Ministerului Finanţelor va soluţiona operativ, din punct de vedere metodologic, problemele care apar din aplicarea normelor metodologice anexate.
ART. 3
Direcţia generalã a trezoreriei, celelalte direcţii generale şi direcţii din minister, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru aplicarea dispoziţiilor prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


NORME METODOLOGICE
privind virarea impozitului pe salarii la bugetul de stat, precum şi a cotelor defalcate din acesta la bugetele locale potrivit <>Legii nr. 189/1998

În baza prevederilor <>art. 8 alin. (3) din Legea nr. 189 din 14 octombrie 1998 privind finanţele publice locale, unitãţile plãtitoare şi persoanele fizice, care în exercitarea activitãţii folosesc salariaţi, au obligaţia sa vireze, la data plãţii salariilor, impozitul pe salarii calculat, datorat şi reţinut, astfel:
- 50%, în contul bugetului de stat;
- 40%, în contul bugetului local al unitãţii administrativ-teritoriale în a carei raza acestea îşi desfãşoarã activitatea;
- 10 %, în contul bugetului local judeţean.
Pentru bugetul municipiului Bucureşti cota este de 50% şi se vireazã în contul Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care se repartizeazã de cãtre acesta fiecãrui sector, şi respectiv bugetului propriu al municipiului Bucureşti.
În vederea virarii impozitului pe salarii pe destinatiile prevãzute de reglementãrile legale menţionate mai sus, operaţiunile de virare, precum şi întocmirea ordinelor de plata se vor efectua potrivit prezentelor norme metodologice:
1. Obligaţia de virare a impozitului pe salarii în cotele şi destinatiile menţionate mai sus revine unitãţilor plãtitoare şi persoanelor fizice, care au reţinut la sursa impozitul pe salarii din drepturile salariale, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
Totalul impozitului pe salarii din statul de plata a salariilor este defalcat în acest document în urmãtoarele cote:
- 50% se vireazã în contul bugetului de stat;
- 40%, în contul bugetului local al unitãţii administrativ-teritoriale în a carei raza acestea îşi desfãşoarã activitatea (comuna, oraş, municipiu);
- 10%, în contul bugetului local judeţean.
Prin unitãţile administrativ-teritoriale în a cãror raza îşi desfãşoarã activitatea unitãţile plãtitoare se înţelege:
- unitatea administrativ-teritorialã (comuna, oraş, municipiu, municipiul Bucureşti, sector al municipiului Bucureşti) în raza cãreia unitatea plãtitoare îşi are sediul fiscal şi în care îşi desfãşoarã activitatea;
- unitatea administrativ-teritorialã, alta decât cea în raza cãreia unitatea plãtitoare îşi are sediul fiscal (comuna, oraş, municipiu), în care aceasta îşi realizeazã activitatea prin filiale, agenţii, echipe, instituţii subordonate etc., fãrã gestiune şi contabilitate proprii. De exemplu:
- o societate de construcţii cu sediul în municipiul Bacau executa în permanenta lucrãri de construcţii-montaj atât la unitãţile beneficiare din municipiul Bacau, cat şi pentru alte unitãţi beneficiare cu sediul în alte unitãţi administrativ-teritoriale atât în judeţul Bacau, cat şi din alte judeţe, pentru care calculeazã salariul din care retine, la nivelul societãţii, impozitul pe salarii;
- direcţia sanitarã judeteana sau inspectoratul şcolar judeţean, dupã caz, plãteşte salariile personalului de specialitate care îşi desfãşoarã activitatea în comune, din care retine impozitul pe salarii.
2. Potrivit prevederilor <>Legii nr. 189/1998 , începând cu anul 1999, pentru salariile plãtite personalului angajat de persoanele juridice şi fizice, care în exercitarea activitãţii folosesc salariaţi care îşi desfãşoarã activitatea temporar sau permanent în raza comunelor, oraşelor sau a municipiilor şi în municipiul Bucureşti, dupã caz, unitãţile administrativ-teritoriale respective au dreptul sa încaseze o cota de 40%, respectiv 50% pentru municipiul Bucureşti, din impozitul pe salarii reţinut din salariile personalului respectiv, iar judeţele, o cota de 10% .
3. Unitãţile plãtitoare de impozit pe salarii au obligaţia ca, începând cu anul 1999, sa efectueze plata salariilor, pe baza de state de plata în care sunt cuprinse câştigurile realizate în luna respectiva, întocmite distinct pentru fiecare subunitate, agenţie, echipa etc., care îşi desfãşoarã activitatea într-o singura unitate administrativ-teritorialã, în care, dupã totalul impozitului pe salarii, se înscrie şi repartizarea acestuia pe cele trei destinaţii.
4. Consiliile locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor au obligaţia de a inventaria, începând cu anul 1999, unitãţile plãtitoare de impozit pe salarii, aflate în raza lor de activitate şi care urmeazã sa verse lunar, o data cu plata salariilor, cota de 40% din impozitul pe salarii.
Totodatã consiliile locale respective vor comunica unitãţilor plãtitoare obligaţia de a vira în contul bugetului local cota de 40% din impozitul pe salarii, indicând trezoreria şi contul deschis în acest scop.
5. Impozitul pe salarii pe destinatiile stabilite de lege se vireazã de cãtre plãtitor, cu ordin de plata-tip trezoreria statului (OPHT), astfel:

A. În cadrul judeţelor în care funcţioneazã trezorerii ale statului

a) Suma totalã a impozitului pe salarii reţinut şi cuvenit atât bugetului de stat (50%), bugetului judeţului (10%), cat şi unitãţilor administrativ-teritoriale (40%) se vireazã de cãtre unitãţile plãtitoare cu cont la bãncile comerciale, cu un singur ordin de plata-tip trezoreria statului (OPHT), în contul curent al trezoreriei statului nr. 36.12...., deschis la sucursala judeteana a Bãncii Naţionale a României pe seama direcţiei de trezorerie judeteana.
La ordinul de plata (exemplarul roz) astfel întocmit, unitãţile plãtitoare cu cont la bãncile comerciale întocmesc şi anexeazã ordine de plata interne, potrivit modelului din anexa, prin care dispun cãtre trezoreria statului ca din suma totalã a impozitului virat sa efectueze:
- virarea cotei de 50% din impozitul pe salarii în contul bugetului de stat 20.02.01.01 "Impozit pe salarii", deschis la trezoreria statului în raza cãreia unitatea plãtitoare îşi are sediul fiscal;
- virarea cotei de 10% din impozitul pe salarii în contul bugetului consiliului judeţean 21.32.02 "Cote defalcate din impozitul pe salarii", deschis la trezoreria municipiului-resedinta de judeţ;
- virarea cotei de 40% din impozitul pe salarii în contul fiecãrei unitãţi administrativ-teritoriale din acelaşi judeţ, în raza cãreia şi-a desfãşurat activitatea (comuna, oraş, municipiu), şi anume 21.32.02 "Cote defalcate din impozitul pe salarii", deschis la trezoreria statului.
În cazul în care activitatea agentului economic se desfãşoarã numai în raza unitãţii administrative în care îşi are sediul fiscal, cota de 40% din impozitul pe salarii se vireazã în contul localitãţii respective - 21.32.02.
Unitãţile plãtitoare de impozit pe salarii vor asigura ca totalul sumelor înscrise în ordinele de plata interne sa corespundã cu suma totalã înscrisã în ordinul de plata de virare în contul trezoreriei statului (se anexeazã şi banda de control), dupã care vor specifica la rubrica "menţiuni din ordinul de plata" numãrul ordinelor de plata interne anexate.
b) Direcţia de trezorerie judeteana, pe baza ordinului de plata înregistrat în extrasul de cont primit de la sucursala judeteana a Bãncii Naţionale a României şi a ordinelor de plata interne, procedeazã astfel:
- verifica suma din ordinul de plata, care trebuie sa corespundã cu totalul sumelor rezultate din adunarea ordinelor de plata interne;
- transmite ordinele de plata interne la trezoreriile din acelaşi judeţ la care bugetele locale ale unitãţilor administrativ-teritoriale îşi au deschise conturile;
- ordinul de plata intern pentru virarea cotei de 50% din impozitul pe salarii în contul bugetului de stat se anexeazã la ordinul de plata-tip trezoreria statului (OPHT) de virare a sumei totale a impozitului pe salarii şi se transmite la trezoreria în raza cãreia unitatea plãtitoare îşi are sediul fiscal;
- pe baza ordinelor de plata interne, unitãţile trezoreriei statului înregistreazã în contul bugetului de stat şi în conturile bugetelor unitãţilor administrativ-teritoriale sumele încasate.
Începând cu anul 1999 se introduce evidenta analitica pe plãtitor şi la bugetele locale pentru contul 21.32.02 "Cote defalcate din impozitul pe salarii".
c) În situaţia în care unitãţile plãtitoare de impozit pe salarii, cu conturi la bãncile comerciale, îşi desfãşoarã activitatea şi prin colective, echipe, subunitati, instituţii etc., fãrã gestiune şi contabilitate proprii, în unele unitãţi administrativ-teritoriale din alte judeţe, acestea au obligaţia de a vira cota de 40% din impozitul pe salarii unitãţilor administrativ-teritoriale respective (comuna, oraş, municipiu) şi cota de 10% în contul bugetului consiliului judeţean.
Operaţiunea de virare se efectueazã pe baza ordinului de plata-tip trezoreria statului (OPHT), care se întocmeşte distinct pentru:
- fiecare unitate administrativ-teritorialã (comuna, oraş, municipiu, dupã caz), pentru virarea cotei de 40% din impozitul pe salarii;
- bugetul consiliului judeţean, pentru cota de 10% din impozitul pe salarii.
În ordinele de plata se înscrie la rubrica "beneficiar" denumirea unitãţii administrativ-teritoriale, iar la cont se înscrie contul trezoreriei statului 36.12...., deschis la sucursala judeteana a Bãncii Naţionale a României.
Pe versoul ordinului de plata se înscrie la rubrica respectiva cota de 40% din impozitul pe salarii în contul 21.32.02.
În cazul în care unitãţile plãtitoare de impozit pe salarii cu sediul în judeţe desfãşoarã activitãţi prin colective, echipe, subunitati, instituţii etc., fãrã gestiune şi contabilitate proprii, în municipiul Bucureşti, acestea au obligaţia de a vira cu ordin de plata cota de 50% din impozitul pe salarii în contul bugetului Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 63..., deschis la Sucursala Municipiului Bucureşti a Bãncii Comerciale Romane - S.A. pe seama Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti.
d) Instituţiile publice care au conturile deschise la unitãţile trezoreriei statului vireazã cu ordin de plata-tip trezoreria statului (OPHT), întocmit distinct pentru:
- virarea în contul bugetului de stat 20.02.01.01 "Impozit pe salarii" a cotei de 50% din impozitul pe salarii;
- virarea în contul bugetului local al unitãţii administrativ-teritoriale (comuna, oraş, municipiu, dupã caz) 21.32.02 "Cote defalcate din impozitul pe salarii" a cotei de 40% din impozitul pe salarii stabilit pe baza statelor de plata întocmite pe localitãţile în care îşi desfãşoarã activitatea colectivele de salariaţi din unitãţile care nu au gestiune şi contabilitate proprii;
- virarea cotei de 10% în contul bugetului judeţului 21.32.02 "Cote defalcate din impozitul pe salarii", deschis la trezoreria municipiului-resedinta de judeţ.

B. În judeţul Ilfov, în care nu funcţioneazã trezoreria statului

Pana la înfiinţarea trezoreriei statului în acest judeţ, care va avea loc în primele luni ale anului 1999, unitãţile plãtitoare de impozit pe salarii vireazã cu ordin de plata-tip trezoreria statului (OPHT), întocmit distinct pentru:
- virarea cotei de 50% în contul bugetului de stat 60.02.01 "Impozit pe salarii", deschis pe seama Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului Ilfov la filiala sectorului 4 a Bãncii Comerciale Romane - S.A. din municipiul Bucureşti;
- virarea cotei de 40% din impozitul pe salarii stabilit pe baza statelor de plata pe unitãţile administrativ-teritoriale din judeţul Ilfov (comune şi oraşul Buftea) în contul acestor bugete:
63... "Disponibil al bugetului local", deschis pe fiecare comuna la filiala sectorului 4 a Bãncii Comerciale Romane - S.A. din municipiul Bucureşti;
63... "Disponibil al bugetului local" pentru oraşul Buftea, deschis pe seama circumscripţiei financiare a oraşului Buftea la filiala Bãncii Comerciale Romane - S.A. din oraşul Buftea;
- virarea cotei de 10% din impozitul pe salarii în contul bugetului judeţului Ilfov 63... "Disponibil al bugetului local", deschis pe seama Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului Ilfov la filiala sectorului 4 a Bãncii Comerciale Romane - S.A. din municipiul Bucureşti.
În cazul în care unitãţile plãtitoare vireazã cota de 40% şi, respectiv, de 10% din impozitul pe salarii la unitãţi administrativ-teritoriale din alte judeţe, se procedeazã potrivit precizãrilor de la lit. A c) de mai sus.

C. În municipiul Bucureşti

a) Unitãţile plãtitoare cu cont la bãncile comerciale cu sediul fiscal în sectoarele 1, 2, 3 şi 6, în care funcţioneazã trezorerii ale statului, vireazã impozitul pe salarii cu ordin de plata-tip trezoreria statului (OPHT) pentru:
- cota de 50%, în contul bugetului de stat 20.02.01.01 "Impozit pe salarii", deschis la trezoreria sectorului în raza cãruia îşi au sediul fiscal;
- cota de 50%, în contul bugetului Consiliului General al Municipiului Bucureşti 63... "Disponibil al bugetului Capitalei", deschis pe seama Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti la Sucursala Municipiului Bucureşti a Bãncii Comerciale Romane - S.A.
b) Unitãţile plãtitoare cu cont la bãncile comerciale cu sediul fiscal în sectoarele 4 şi 5, în care nu funcţioneazã încã trezorerii ale statului, vireazã cu ordin de plata-tip trezoreria statului (OPHT), întocmit distinct pentru:
- cota de 50%, în contul bugetului de stat 60.02.01 "Impozit pe salarii", deschis pe seama administraţiei financiare a sectorului 4 sau 5, dupã caz, la filiala corespunzãtoare a Bãncii Comerciale Romane - S.A.;
- cota de 50% din impozitul pe salarii, în contul 63... "Disponibil al bugetului local", deschis pe seama Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti la Sucursala Municipiului Bucureşti a Bãncii Comerciale Romane - S.A.
c) Instituţiile publice care au conturile deschise la trezoreria statului din sectoarele 1, 2, 3 şi 6 vireazã cota de 50% cu ordin de plata-tip trezoreria statului (OPHT), întocmit distinct pentru contul bugetului de stat 20.02.01.01 "Impozit pe salarii", deschis la trezoreria respectiva, iar cota de 50% se vireazã în contul bugetului Consiliului General al Municipiului Bucureşti 63... "Disponibil al bugetului Capitalei" menţionat mai sus.
d) Ordonatorii de credite principali şi secundari, care au conturile deschise la Sucursala Municipiului Bucureşti a Bãncii Comerciale Romane - S.A., vireazã cu ordin de plata-tip trezoreria statului (OPHT), distinct pentru contul de venituri al bugetului de stat 60.02.01 "Impozit pe salarii" (cota de 50%), precum şi pentru contul Consiliului General al Municipiului Bucureşti 63... "Disponibil al bugetului local" (cota de 50%), conturi deschise pe seama Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti la Sucursala Municipiului Bucureşti a Bãncii Comerciale Romane - S.A.
e) În cazul în care unitãţile plãtitoare de impozit pe salarii din municipiul Bucureşti desfãşoarã activitãţi prin colective, echipe de salariaţi, subunitati, instituţii, fãrã gestiune şi contabilitate proprii, în localitãţi din alte judeţe, au obligaţia sa vireze cota de 40% şi, respectiv, 10% din impozitul pe salarii, potrivit precizãrilor de la lit. A c).
6. Unitãţile plãtitoare de impozit pe salarii au obligaţia sa vireze cotele ce revin bugetelor locale ale unitãţilor administrativ-teritoriale cãrora li se cuvin legal sumele respective.
Nevirarea sumelor cuvenite la termenele legale atrage obligaţia calculãrii şi plãţii majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor prevãzute de lege, care se fac venit la bugetul de stat în contul bugetar corespunzãtor.
Pentru aducerea la îndeplinire a mãsurilor asiguratorii şi pentru efectuarea procedurii de executare silitã, prevãzute de lege, sunt abilitate organele de specialitate din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, inclusiv unitãţile subordonate acestora.
7. Impozitul pe salarii aferent lunii decembrie 1998, precum şi restantele din anii precedenti se vireazã integral în contul bugetului de stat curent, deschis la trezoreria statului şi la unitãţile Bãncii Comerciale Romane - S.A., dupã caz.
În cazul în care impozitul pe salarii aferent anului 1999 este plãtit parţial, cotele menţionate mai sus se aplica la suma respectiva.
8. Bãncile la care agenţii economici au conturile deschise au obligaţia ca la ridicarea numerarului pentru plata salariilor sa verifice prezentarea ordinelor de plata, întocmite potrivit prezentelor norme metodologice, pentru virarea impozitului pe salarii în cotele şi pe destinatiile prevãzute de <>Legea nr. 189/1998 .
Aceeaşi obligaţie o au atât unitãţile trezoreriei statului, cat şi unitãţile Bãncii Comerciale Romane - S.A. din municipiul Bucureşti pentru instituţiile publice cu conturile deschise la acestea.
9. Consiliul General al Municipiului Bucureşti va stabili modul de repartizare şi de alocare pe bugetele sectoarelor municipiului Bucureşti a cotei de 50% din impozitul pe salarii încasat.
10. Verificarea modului de calcul, defalcare şi virare a impozitului pe salarii se efectueazã de cãtre organele fiscale ale Ministerului Finanţelor.


ANEXA 1
-------
- Model -



┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ ORDIN DE PLATA INTERN │
│ Nr. .... data ..... │
│ │
│ │
│ Emitentul ................................................, │
│ adresa ......................................................, │
codul fiscal nr. .........., Contul bancar nr. .............., │
│ Cãtre trezoreria judeţului ..............., dispunem din suma │
│ virata cu ordinul de plata nr. ....., data ........., virarea │
│ sumei de ............ lei .................................. │
│ (în cifre) (în litere) │
│ în contul nr. ................. al .........................., │
│ deschis la trezoreria statului ................., reprezentând │
│ ........ % din impozitul total pe salarii, în suma de ........ │
│ lei, cu termen la data de ............... . │
│ │
│ │
│ Director, Contabil-şef, │
│ ........ .......... │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘



NOTA:
Ordinul de plata intern nu se tipareste, ci se întocmeşte prin multiplicare sau se elaboreazã pe calculator, cu condiţia respectãrii modelului prezentat mai sus.
El se utilizeazã numai în cazul operaţiunilor de virare a impozitului pe salarii la unitãţile din acelaşi judeţ în care unitatea plãtitoare îşi are sediul fiscal.
Agenţii economici pot folosi şi ordine de plata-tip trezoreria statului (OPHT), întocmite distinct pentru fiecare buget şi destinaţie.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016