Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3 din 7 ianuarie 2008  pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3 din 7 ianuarie 2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 4 februarie 2008
ORDIN nr. 3 din 7 ianuarie 2008
pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"
EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI EGALITÃŢII DE ŞANSE
Nr. 3 din 7 ianuarie 2008
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
Nr. 185 din 21 ianuarie 2008
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 4 februarie 2008


În temeiul <>art. 14 din Hotãrârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse,
în temeiul <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 13 din Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale,
având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale,

ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse şi ministrul economiei şi finanţelor emit urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) În înţelesul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) fonduri publice - sume alocate din bugetele prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) subcontract/subcontractare - orice acord scris prin care contractorul, aşa cum este el definit la alin. (3), încredinţeazã execuţia unei pãrţi din contractul de achiziţie publicã unei terţe pãrţi. În cazul finanţãrilor nerambursabile acordate în baza unui contract de finanţare, subcontractul reprezintã acel acord scris prin care beneficiarul încredinţeazã o parte limitatã a acţiunii unei terţe persoane, alta decât entitãţile partenere;
c) diurnã - suma forfetarã zilnicã primitã de personalul contractorului/beneficiarului sau partenerului acestuia, care participã la o activitate din proiect, acoperind cheltuielile cu hrana şi alte cheltuieli diverse, cu excepţia cheltuielilor de cazare.
(2) Termenii beneficiar şi operaţiune au înţelesul prevãzut în Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006 de stabilire a prevederilor generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 şi în Regulamentul Comisiei nr. 1.828/2006 stabilind regulile pentru implementarea Regulamentului Consiliului nr. 1.083/2006 în care se stabilesc prevederile generale cu privire la Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi pentru implementarea Regulamentului nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului pentru Fondul European de Dezvoltare Regionalã.
(3) Termenii "contract de achiziţie publicã" şi "contractor" au înţelesul prevãzut în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Termenul de "leasing" are înţelesul prevãzut de <>Ordonanţa Guvernului nr. 51/1997 privind operaţiunile de leasing şi societãţile de leasing, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
În vederea implementãrii Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" (POSDRU) se definesc urmãtoarele categorii de cheltuieli eligibile:
a) cheltuieli cu personalul;
b) cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna;
c) cheltuieli aferente managementului de proiect/program;
d) taxe;
e) cheltuieli financiare şi juridice;
f) cheltuieli pentru închirieri, amortizãri şi leasing;
g) subvenţii şi burse;
h) cheltuieli generale de administraţie;
i) cheltuieli aferente organizãrii de evenimente;
j) cheltuieli de informare şi publicitate;
k) cheltuieli pentru instruirea personalului din Autoritatea de management/organismul intermediar şi a potenţialilor beneficiari;
l) cheltuieli de tip Fondul European pentru Dezvoltare Regionalã (FEDR).
ART. 3
(1) Pentru a fi eligibilã o cheltuialã trebuie sã îndeplineascã cumulativ prevederile <>art. 2 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, precum şi urmãtoarele condiţii cu caracter specific:
a) sã fie efectiv plãtitã de cãtre beneficiar de la data intrãrii în vigoare a contractului de finanţare/deciziei de finanţare;
b) sã nu fi fãcut obiectul altor finanţãri din fonduri publice, cu excepţia prevederilor <>art. 7 lit. b) din Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale.
(2) În cazul acordãrii de finanţãri nerambursabile, cheltuielile eligibile trebuie sã îndeplineascã şi criteriile definite la art. 172a din Regulamentul nr. 2.342/2002 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunitãţii Europene.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. a), cheltuielile efectuate cãtre Autoritatea de management, organismele intermediare şi/sau alte structuri din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse cu rol de control şi audit, pentru implementarea operaţiunilor finanţate în cadrul POSDRU, sunt considerate eligibile de la 1 ianuarie 2007 sau de la data înfiinţãrii/desemnãrii, dacã aceasta este ulterioarã datei de 1 ianuarie 2007.
ART. 4
Contribuţia beneficiarului la realizarea operaţiunii trebuie sã fie realizatã sub formã financiarã.
ART. 5
(1) Cheltuielile referitoare la urmãtoarele subcontracte nu sunt eligibile pentru cofinanţarea din POSDRU:
a) subcontractele care determinã o creştere a costului de executare a operaţiunii, fãrã a aduce o valoare adãugatã proporţionalã;
b) subcontractele încheiate cu intermediari sau consultanţi, în temeiul cãrora plata se defineşte în procente din costul total al proiectului, cu excepţia cazurilor în care o asemenea platã este justificatã de beneficiarul final, cu referire la valoarea realã a lucrãrilor sau a serviciilor furnizate.
(2) Pentru toate subcontractele, subcontractorii se angajeazã sã furnizeze organismelor de audit şi de control toate informaţiile necesare privind activitãţile subcontractate.
ART. 6
(1) Regulile de eligibilitate a cheltuielilor finanţate din POSDRU în funcţie de localizarea activitãţilor sunt prezentate în anexa nr. 1.
(2) Regulile de eligibilitate a cheltuielilor finanţate din POSDRU în funcţie de localizarea activitãţilor se aplicã doar proiectelor finanţate la nivel regional.
ART. 7
(1) În cazul activitãţilor de cooperare transnaţionalã, sunt eligibile urmãtoarele cheltuieli:
a) cheltuieli cu organizarea şi/sau managementul reuniunilor, evenimentelor, schimbului de experienţã, reţelelor de vizitare;
b) cheltuieli aferente studiilor şi/sau analizelor necesare pentru pregãtirea şi implementarea operaţiunilor;
c) cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna necesare pentru desfãşurarea activitãţilor de organizare şi/sau management al reuniunilor, evenimentelor, schimbului de experienţã, reţelelor de vizitare;
d) cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna aferente activitãţilor de realizare a studiilor şi/sau analizelor necesare pentru pregãtirea şi implementarea operaţiunilor;
e) cheltuieli de personal ale partenerului/partenerilor transnaţionali, în mãsura în care acele persoane sunt implicate direct în derularea proiectului;
f) cheltuieli de comunicare, traducere şi interpretare;
g) cheltuieli cu alte servicii (expertizã, formare profesionalã).
(2) În cadrul acţiunilor de cooperare transnaţionalã pot fi finanţate şi alte tipuri de cheltuieli în limita aprobãrii acestora de cãtre Autoritatea de management.
ART. 8
Pentru cheltuielile cu cazarea, transportul şi diurna se aplicã urmãtoarele reguli specifice de eligibilitate:
a) În cazul personalului autoritãţilor şi instituţiilor publice, indiferent de finanţarea acestora, pe perioada delegãrii şi detaşãrii în altã localitate, precum şi în cazul deplasãrii în cadrul localitãţii, în interesul serviciului, drepturile acestora se stabilesc potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autoritãţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegãrii şi detaşãrii în altã localitate, precum şi în cazul deplasãrii, în cadrul localitãţii, în interesul serviciului.
b) Pentru cheltuielile de transport se aplicã urmãtoarele reguli de decontare:
(i) avionul, pe orice distanţã, clasa economicã;
(ii) trenul, dupã tariful clasei a II-a, pe distanţe de pânã la 300 km, şi dupã tariful clasei I, pe distanţe mai mari de 300 km;
(iii) navele de cãlãtori, dupã tariful clasei I;
(iv) mijloace de transport în comun, dupã tarifele stabilite pentru acele mijloace;
(v) mijloace de transport auto, costul real al combustibilului.
c) Costul tichetelor pentru rezervarea locurilor, costul suplimentelor de vitezã, precum şi comisioanele percepute de agenţiile de voiaj intrã în cheltuielile de transport care se deconteazã.
d) Sunt eligibile cheltuielile pentru utilizarea vagonului de dormit numai în cazul cãlãtoriilor efectuate pe timp de noapte, pe distanţe de peste 300 km.
e) Sunt considerate eligibile şi:
(i) cheltuielile pentru transportul efectuat cu mijloacele de transport în comun la şi de la aeroport, garã, autogarã sau port, în cazul în care acestea sunt situate în altã localitate;
(ii) cheltuielile de transport efectuate în localitatea unde se executã delegarea, cu mijloacele de transport în comun, dus-întors, pe distanţa dintre garã, aerogarã, autogarã sau port şi locul delegãrii ori locul de cazare;
(iii) cheltuielile de transport pe distanţa dintre locul de cazare şi locul delegãrii;
(iv) taxele pentru trecerea podurilor;
(v) taxele de traversare cu bacul;
(vi) taxele de aeroport, garã, autogarã sau port;
(vii)alte taxe privind circulaţia pe drumurile publice, prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare.
f) Pentru cheltuielile aferente diurnei se aplicã urmãtoarele reguli de decontare:
(i) numãrul zilelor calendaristice în care persoana se aflã în delegare se calculeazã de la data şi ora plecãrii pânã la data şi ora înapoierii mijlocului de transport din şi în localitatea unde îşi are locul permanent de muncã, considerându-se fiecare 24 de ore câte o zi de delegare;
(ii) pentru delegarea cu durata de o singurã zi, precum şi pentru ultima zi, în cazul delegãrii de mai multe zile, diurna se acordã numai dacã durata delegãrii este de cel puţin 12 ore;
(iii) maxime de referinţã: 350 lei pe zi/persoanã.
g) Pentru cheltuielile de cazare se aplicã urmãtoarele reguli de decontare:
(i) sunt eligibile cheltuielile de cazare pe baza documentelor justificative emise de structurile de primire turistice, încadrate cu maximum 3 stele. În structurile de primire turistice se includ: hoteluri, moteluri, vile, bungalouri, cabane, campinguri, sate de vacanţã, pensiuni, popasuri turistice, spaţii de campare organizate în gospodãriile populaţiei destinate prin construcţie cazãrii;
(ii) la stabilirea cheltuielilor de cazare care se deconteazã se iau în considerare taxa de parcare hotelierã, taxa de staţiune şi alte taxe prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare;
(iii) în situaţia în care în costul cazãrii este inclus şi micul dejun, se deconteazã şi contravaloarea acestuia;
(iv) maxime de referinţã: 450 lei pe zi/persoanã.
ART. 9
Pentru cheltuielile financiare şi juridice se aplicã urmãtoarele reguli specifice de eligibilitate:
a) Atunci când proiectul necesitã deschiderea unui cont separat pentru punerea în aplicare a acestuia, cheltuielile bancare legate de deschiderea şi gestionarea contului sunt eligibile.
b) Onorariile pentru consultanţã juridicã, taxele notariale, costurile aferente expertizelor tehnice sau financiare, precum şi costurile de audit sau contabilitate sunt eligibile în cazul în care sunt legate direct de proiect şi în cazul în care sunt necesare pentru punerea în aplicare a acestuia.
c) Costul aferent garanţiilor bancare este eligibil în mãsura în care garanţiile sunt cerute de Autoritatea de management la acordarea prefinanţãrii.
ART. 10
Pentru cheltuielile privind închirierile, amortizãrile şi leasingul se aplicã urmãtoarele reguli specifice de eligibilitate:
a) Costurile de amortizare a bunurilor sau echipamentelor care sunt direct legate de obiectivele proiectului constituie o cheltuialã eligibilã cu respectarea prevederilor <>art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 , cu condiţia ca finanţãrile nerambursabile din fonduri publice sã nu fi contribuit la achiziţionarea acestor bunuri sau echipamente.
b) Regulile de eligibilitate privind leasingul sunt prezentate în anexa nr. 2.
ART. 11
În cazul proiectelor finanţate din POSDRU, orice venit (neprevãzut) generat de proiect trebuie sã fie dedus din totalul costurilor directe eligibile declarate pentru proiectul respectiv. În acest caz, cheltuielile generale de administraţie vor fi declarate în mod forfetar, luând în calcul cheltuielile directe eligibile corectate cu veniturile (neprevãzute) generate de proiect.
ART. 12
Regulile de eligibilitate privind cheltuielile aferente managementului şi implementãrii POSDRU sunt prezentate în anexa nr. 3.
ART. 13
(1) Regulile de eligibilitate pentru cheltuielile de tip FEDR referitoare la achiziţionarea de terenuri sunt prezentate în anexa nr. 4.
(2) Regulile de eligibilitate pentru cheltuielile de tip FEDR referitoare la achiziţionarea de bunuri imobile sunt prezentate în anexa nr. 5.
ART. 14
Se aprobã lista cheltuielilor eligibile aferente axelor prioritare 1-6, prevãzutã în anexa nr. 6, şi lista cheltuielilor eligibile aferente axei prioritare 7 "Asistenţa tehnicã", prevãzutã în anexa nr. 7.
ART. 15
Prevederile prezentului ordin sunt aplicabile cheltuielilor efectuate din asistenţa comunitarã, precum şi din cofinanţarea naţionalã pentru operaţiunile derulate în cadrul Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" în cadrul urmãtoarelor axe prioritare:
a) axa prioritarã 1 "Educaţia şi formarea profesionalã în sprijinul creşterii economice şi dezvoltãrii societãţii bazate pe cunoaştere";
b) axa prioritarã 2 "Corelarea învãţãrii pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii";
c) axa prioritarã 3 "Creşterea adaptabilitãţii lucrãtorilor şi a întreprinderilor";
d) axa prioritarã 4 "Modernizarea Serviciului public de ocupare";
e) axa prioritarã 5 "Promovarea mãsurilor active de ocupare";
f) axa prioritarã 6 "Promovarea incluziunii sociale";
g) axa prioritarã 7 "Asistenţã tehnicã".
ART. 16
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 17
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul muncii, familiei
şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

ANEXA 1

REGULILE DE ELIGIBILITATE
a cheltuielilor finanţate din POSDRU în funcţie
de localizarea activitãţilor

1. Normã generalã
Activitãţile finanţate din POSDRU se desfãşoarã în mod normal în regiunea eligibilã.
2. Excepţie
2.1. În cazul în care regiunea unde se implementeazã proiectul beneficiazã total sau parţial de o activitate executatã în afara acestei regiuni, Autoritatea de management poate accepta cofinanţarea operaţiunii în cazul în care este îndeplinitã condiţia stabilitã la pct. 2.2. Prevederile pct. 2.2 nu sunt aplicabile cheltuielilor aferente activitãţilor de cooperare transnaţionalã.
2.2. Pentru fiecare proiect, cheltuielile eligibile acceptate în temeiul pct. 2.1 nu trebuie sã depãşeascã 10% din cheltuielile totale eligibile ale proiectului.

ANEXA 2

REGULILE DE ELIGIBILITATE
privind leasingul

1. Normã generalã
Cheltuielile efectuate în cadrul operaţiunilor de leasing sunt eligibile pentru finanţarea din POSDRU în condiţiile stabilite la pct. 2 şi 3.
2. Ajutorul acordat locatarului
2.1. Utilizatorul de leasing este beneficiarul direct al finanţãrii din POSDRU.
2.2. Ratele de leasing plãtite de utilizatorul de leasing locatorului, însoţite de o facturã achitatã sau de un document contabil cu valoare justificativã echivalentã, constituie o cheltuialã eligibilã pentru finanţarea din POS DRU.
2.3. În cazul unui contract de leasing care conţine o clauzã de rãscumpãrare sau prevede o perioadã minimã echivalentã cu durata de viaţã utilã a bunului care face obiectul contractului, suma maximã eligibilã pentru finanţarea din POSDRU nu trebuie sã depãşeascã valoarea de piaţã a bunului închiriat. Celelalte costuri legate de contractul de leasing (taxe, marja locatorului, costuri de refinanţare, cheltuieli generale, cheltuieli de asigurare) sunt excluse din cheltuielile eligibile.
2.4. Asistenţa financiarã nerambursabilã legatã de contractele de leasing prevãzute la pct. 2.3 se plãteşte utilizatorului de leasing în una sau mai multe tranşe, în funcţie de ratele de leasing plãtite efectiv. Atunci când durata contractului de leasing depãşeşte data finalã prevãzutã pentru luarea în calcul a plãţilor cu titlu de asistenţã financiarã nerambursabilã, numai cheltuielile legate de ratele de leasing datorate şi achitate de utilizatorul leasingului pânã la data finalã a plãţilor cu titlu de asistenţã financiarã nerambursabilã pot fi considerate eligibile.
2.5. În cazul unui contract de leasing care nu conţine o clauzã de rãscumpãrare şi a cãrui duratã este mai micã decât perioada corespunzãtoare duratei de viaţã utile a bunului care face obiectul contractului, chiriile sunt eligibile pentru finanţare din POSDRU proporţional cu perioada operaţiunii eligibile. Cu toate acestea, utilizatorul de leasing trebuie sã fie în mãsurã sã dovedeascã faptul cã leasingul a fost metoda cea mai rentabilã pentru a obţine folosinţa bunului. În cazul în care se dovedeşte cã preţurile ar fi fost mai mici în caz de utilizare a unei metode alternative (de exemplu, închirierea de echipamente), cheltuielile adiţionale se deduc din cheltuielile eligibile.
3. Vânzare şi leaseback
Ratele de leasing achitate de un utilizator de leasing în cadrul unui regim de vânzare şi leaseback pot fi considerate cheltuieli eligibile în temeiul regulilor definite la pct. 2. Cheltuielile de achiziţie a bunului nu sunt eligibile pentru finanţarea din POSDRU.

ANEXA 3

REGULILE DE ELIGIBILITATE
privind cheltuielile aferente managementului
şi implementãrii POSDRU

Normã generalã
1.1. Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de cãtre angajat şi angajator, ale personalului de conducere şi de execuţie încadrat cu contract individual de muncã pe duratã determinatã sau nedeterminatã, cu normã parţialã sau întreagã de lucru, având atribuţii în procesul de gestionare a POSDRU, încadrat în urmãtoarele structuri:
a) Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane;
b) organism intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Nord-Est;
c) organism intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Sud-Est;
d) organism intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Sud Muntenia;
e) organism intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Sud-Vest Oltenia;
f) organism intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Vest;
g) organism intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Nord-Vest;
h) organism intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Centru;
i) organism intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Bucureşti-Ilfov;
j) organism intermediar pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului;
k) organism intermediar pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã;
l) organism intermediar pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Centrul Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic;
m) douã organisme intermediare pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane, care urmeazã sã fie desemnate prin licitaţie publicã, cu respectarea legislaţiei naţionale şi a reglementãrilor comunitare;
n) structuri din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse cu rol de control şi/sau audit.
1.2. Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de cãtre angajat şi angajator, ale personalului încadrat cu contract individual de muncã pe duratã determinatã sau nedeterminatã, cu normã parţialã sau întreagã de lucru, pentru activitãţile adiacente de naturã tehnicã, financiarã, contabilã, juridicã sau audit, încadrat în structurile precizate la pct. 1.1.
1.3. Cheltuielile de personal prevãzute la pct. 1.1 şi 1.2 se deconteazã conform contractului de muncã sau proporţional cu procentul prevãzut în fişa postului/foaia de prezenţã, aferent atribuţiilor specifice gestionãrii POSDRU sau activitãţilor adiacente gestionãrii POSDRU.
1.4. Sunt considerate eligibile cheltuielile privind intervenţiile experţilor şi ale altor participanţi la reuniunile comitetelor de monitorizare, inclusiv participanţi provenind din state membre, în cazul în care preşedintele acestor comitete considerã necesarã prezenţa acestora (cazare, transport şi diurnã/onorarii).
1.5. Sunt considerate eligibile cheltuielile detaliate în anexa nr. 7.

ANEXA 4

REGULILE DE ELIGIBILITATE
pentru cheltuielile de tip FEDR referitoare
la achiziţionarea de terenuri

Normã generalã
1.1. Costul achiziţionãrii de terenuri virane este eligibil pentru cofinanţarea din POSDRU numai în cazul în care sunt îndeplinite urmãtoarele trei condiţii, fãrã a aduce atingere aplicãrii normelor interne mai stricte:
a) trebuie sã existe o legãturã directã între achiziţionarea de terenuri şi obiectivele operaţiunii cofinanţate;
b) partea din suma totalã a cheltuielilor eligibile legate de operaţiune, reprezentatã de achiziţionarea terenului, sã nu depãşeascã 10% din costul total eligibil al proiectului;
c) trebuie sã se obţinã o certificare din partea unui expert calificat independent sau a unui organism oficial desemnat, care sã confirme faptul cã preţul de achiziţie nu este superior valorii de piaţã.
1.2. În cazul regimurilor de ajutoare care intrã sub incidenţa art. 87 din Tratatul privind Uniunea Europeanã (Mstricht), eligibilitatea achiziţionãrii de terenuri trebuie sã fie evaluatã luând în considerare ansamblul regimului de ajutoare.

ANEXA 5

REGULI DE ELIGIBILITATE
pentru cheltuielile de tip FEDR referitoare
la achiziţionarea de bunuri imobile

1. Normã generalã
Costul achiziţionãrii de bunuri imobile, adicã de clãdiri deja construite şi terenuri pe care se aflã acestea, este eligibil pentru cofinanţarea din POSDRU, în cazul în care existã o legãturã directã între achiziţie şi obiectivele operaţiunii în cauzã, cu respectarea condiţiilor enumerate la pct. 2.
2. Condiţii de eligibilitate
2.1. Trebuie sã se obţinã o certificare din partea unui expert calificat independent sau a unui organism desemnat oficial, care sã confirme cã preţul de achiziţie nu depãşeşte valoarea de piaţã. În plus, aceastã certificare atestã conformitatea clãdirii cu legislaţia internã sau precizeazã aspectele care nu sunt conforme şi pentru care este prevãzutã o rectificare din partea beneficiarului în cadrul operaţiunii.
2.2. Clãdirea nu trebuie sã fi fãcut, în ultimii 10 ani, obiectul unei subvenţii naţionale sau comunitare care ar putea da naştere unui ajutor dublu în caz de cofinanţare a achiziţiei din POSDRU.
2.3. Bunul imobil este afectat destinaţiei hotãrâte de Autoritatea de management, pentru perioada prevãzutã de aceasta.
2.4. Clãdirea poate fi utilizatã numai în conformitate cu obiectivele operaţiunii. Aceasta poate gãzdui servicii ale administraţiei publice numai în cazul în care aceastã utilizare este conformã cu activitãţile eligibile ale POSDRU.

ANEXA 6

LISTA CHELTUIELILOR ELIGIBILE
aferente axelor prioritare 1-6

1. Cheltuieli cu personalul
1.1. Salarii şi asimilate acestora
a) salarii;
b) prime, stimulente, bonusuri.
1.2. Onorarii
1.3. Contribuţii sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori)
a) contribuţii de asigurãri sociale de stat;
b) contribuţii de asigurãri de şomaj;
c) contribuţii de asigurãri sociale de sãnãtate;
d) contribuţii de asigurãri pentru accidente de muncã şi boli profesionale;
e) alte contribuţii.
2. Cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna
2.1. Transport de persoane (personal propriu, alte persoane)
2.2. Transport de materiale şi echipamente
2.3. Cazare
2.4. Diurnã
3. Cheltuieli aferente managementului de proiect
3.1. Multiplicare
3.2. Traducere şi interpretare
3.3. Servicii de sonorizare
3.4. Prelucrare date
3.5. Conectare la reţele informatice
3.6. Întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice
3.7. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publicã
3.8. Achiziţionare de publicaţii, cãrţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipãrit şi/sau electronic
3.9. Abonamente la publicaţii de specialitate
3.10. Concesiuni, brevete, licenţe, mãrci comerciale, drepturi şi active similare
3.11. Materiale consumabile:
a) cheltuieli cu materialele auxiliare;
b) cheltuieli privind combustibilul;
c) cheltuieli privind materialele pentru ambalat;
d) cheltuieli privind piesele de schimb;
e) cheltuieli privind hrana;
f) cheltuieli privind alte materiale consumabile.
3.12. Materiale de natura obiectelor de inventar:
a) biroticã;
b) papetãrie.
4. Taxe
4.1. taxe de certificare a competenţelor (inclusiv taxe de certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale)
4.2. taxe de evaluare/acreditare/autorizare a programelor de formare/educaţie (inclusiv a acelora care furnizeazã pregãtirea teoreticã în cadrul programelor de ucenicie)
4.3. taxe de eliberare a certificatelor de calificare
4.4. taxe de autorizare pentru angajatorii care organizeazã ucenicia la locul de muncã
4.5. taxe de atestare pentru persoanele din întreprinderi care au rol de maiştri de ucenicie
4.6. taxe de autorizare a centrelor de evaluare de competenţe
4.7. taxe de participare la programe de formare/educaţie
5. Cheltuieli financiare şi juridice
5.1. Prime de asigurare (imobile, bunuri şi rãspundere profesionalã)
5.2. Cheltuieli aferente deschiderii şi gestionãrii contului bancar al proiectului
5.3. Costul aferent garanţiilor oferite de bãnci sau de alte instituţii financiare
5.4. Onorarii pentru consultanţã juridicã
5.5. taxe notariale
5.6. Expertize tehnice şi financiare
5.7. Audit
5.8. Contabilitate
6. Cheltuieli pentru închirieri, amortizãri şi leasing
6.1. Închiriere (locaţii, bunuri):
a) închiriere sedii, inclusiv depozite;
b) închiriere spaţii pentru desfãşurarea diverselor activitãţi ale operaţiunii;
c) închiriere echipamente;
d) închiriere vehicule;
e) închiriere diverse bunuri.
6.2. Amortizare active
6.3. Rate de leasing plãtite de utilizatorul de leasing pentru:
a) echipamente;
b) vehicule;
c) diverse bunuri.
7. Subvenţii şi burse
7.1. Subvenţii acordate pentru elevi, studenţi, tineri absolvenţi, ucenici şi însoţitorii acestora
7.2. Subvenţii pentru angajatori:
a) subvenţii pentru întreprinderile care angajeazã ucenici, tineri absolvenţi;
b) subvenţii pentru plata salariilor pentru proaspãt angajaţi, pe o perioadã de 6 luni;
c) alocaţii financiare pentru întreprinderile ai cãror angajaţi sunt implicaţi în programe de formare profesionalã continuã, în vederea suplinirii absenţei acestora în perioada de formare.
7.3. Subvenţii pentru angajaţii care fac parte din grupuri vulnerabile şi au nevoie de sprijin financiar suplimentar în vederea participãrii la formarea profesionalã continuã sau la programe de ucenicie (de exemplu, persoane care aparţin minoritãţilor etnice, persoane cu dizabilitãţi, persoane care trãiesc în comunitãţi izolate/sãrace, alte persoane dezavantajate)
7.4. Subvenţii pentru cursanţi pe perioada derulãrii cursurilor
7.5. Subvenţii pentru înregistrarea drepturilor de autor
7.6. Subvenţii pentru servicii sociale de îngrijire pentru persoanele dependente (bãtrâni, copii, persoane cu dizabilitãţi)
7.7. Premii în cadrul unor concursuri
7.8. Burse de studii pentru elevi, studenţi, doctoranzi
7.9. Burse post doctorat
7.10. Burse sociale
7.11. Burse de merit
8. Cheltuieli generale de administraţie
8.1. Salarii şi asimilate acestora aferente personalului administrativ, secretariat şi personalului auxiliar, precum şi contribuţiile sociale aferente
8.2. Utilitãţi:
a) apã şi canalizare;
b) servicii de salubrizare;
c) energie electricã;
d) energie termicã şi/sau gaze naturale;
e) telefoane, fax, internet, acces la baze de date;
f) servicii poştale;
g) servicii curierat.
8.3. Servicii de administrare a clãdirilor:
a) întreţinerea curentã;
b) asigurarea securitãţii clãdirilor;
c) salubrizare şi igienizare.
8.4. Servicii de întreţinere şi reparare echipamente şi mijloace de transport:
a) întreţinere echipamente;
b) reparaţii echipamente;
c) întreţinere mijloace de transport;
d) reparare mijloace de transport.
8.5. Arhivare documente
9. Cheltuieli de informare şi publicitate
10. Cheltuieli de tip FEDR
10.1. Terenuri
10.2. Amenajãri de terenuri:
a) defrişãri;
b) demontãri;
c) evacuãri materiale rezultate;
d) devieri reţele de utilitãţi din amplasament;
e) drenaje;
f) amenajãri pentru protecţia mediului;
g) refacerea cadrului natural dupã terminarea lucrãrilor: plantare copaci, reamenajare spaţii verzi.
10.3. Construcţii:
a) achiziţie de clãdiri;
b) reabilitare/modernizare clãdiri;
c) construcţie de clãdiri.
10.4. Instalaţii tehnice
10.4.1. Echipamente tehnologice (maşini, utilaje şi instalaţii de lucru):
a) utilaje şi echipamente tehnologice şi funcţionale.
10.4.2. Alte echipamente:
a) echipamente de calcul şi echipamente periferice de calcul;
b) cablare reţea internã;
c) achiziţionare şi instalare de sisteme şi echipamente pentru persoane cu dizabilitãţi.
10.4.3. Aparate şi instalaţii de mãsurare, control şi reglare
10.5. Mobilier, aparaturã, biroticã, echipamente de protecţie a valorilor umane şi materiale
10.6. Alte cheltuieli pentru investiţii
10.6.1. Cheltuieli pentru avize, acorduri, autorizaţii:
a) taxe pentru obţinerea/prelungirea valabilitãţii certificatului de urbanism;
b) taxe pentru obţinerea/prelungirea valabilitãţii autorizaţiei de construcţie;
c) obţinerea avizelor şi acordurilor pentru racorduri şi branşamente la reţelele publice de apã, canalizare, gaze, termoficare, energie electricã, telefonie;
d) obţinerea acordului de mediu;
e) obţinerea avizului PSI;
f) obţinerea avizelor sanitare de funcţionare.
10.6.2. Cheltuieli privind proiectarea şi ingineria:
a) elaborarea tuturor fazelor de proiectare (studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, detalii de execuţie);
b) plata verificãrii tehnice a proiectului;
c) elaborarea documentaţiilor necesare obţinerii acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor aferente obiectivului de investiţii, documentaţii ce stau la baza emiterii avizelor şi acordurilor impuse prin certificatul de urbanism, documentaţii urbanistice, studii de impact, studii/expertize de amplasament.
10.6.3. Cheltuieli pentru elaborarea studiilor de teren: studii geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografie şi de stabilitate a terenului
10.6.4. Cheltuieli pentru organizarea de şantier:
a) cheltuieli pentru lucrãri de construcţii şi instalaţii aferente organizãrii de şantier;
b) cheltuieli conexe organizãrii de şantier.
10.6.5. Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor şi/sau reabilitarea şi modernizarea utilitãţilor:
a) alimentare cu apã, canalizare;
b) alimentare cu gaze naturale;
c) agent termic;
d) cãi de acces;
e) facilitãţi de acces pentru persoane cu dizabilitãţi;
f) energie electricã.

ANEXA 7

LISTA
cheltuielilor eligibile aferente axei prioritare 7
"Asistenţa tehnicã"

1. Cheltuieli cu personalul
1.1. Salarii şi asimilate:
a) salarii;
b) prime, stimulente, bonusuri.
1.2. Onorarii
1.3. Contribuţii sociale aferente remuneraţiilor, cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori):
a) contribuţii de asigurãri sociale de stat;
b) contribuţii de asigurãri de şomaj;
c) contribuţii de asigurãri sociale de sãnãtate;
d) contribuţii de asigurãri pentru accidente de muncã şi boli profesionale;
e) alte contribuţii.
2. Cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna
2.1. Transport persoane (personal propriu, alte persoane)
2.2. Transport materiale şi echipamente
2.3. Cazare
2.4. Diurna
3. Cheltuieli aferente managementului de program
3.1. Multiplicare
3.2. Traducere şi interpretare
3.3. Servicii de sonorizare
3.4. Prelucrarea datelor
3.5. Conectarea la reţele informatice
3.6. Întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice
3.7. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publicã
3.8. Achiziţionarea de publicaţii, cãrţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipãrit şi/sau electronic
3.9. Abonamente la publicaţii de specialitate
3.10. Concesiuni, brevete, licenţe, mãrci comerciale, drepturi şi active similare
3.11. Materiale consumabile:
a) cheltuieli cu materialele auxiliare;
b) cheltuieli privind combustibilul;
c) cheltuieli privind materialele pentru ambalat;
d) cheltuieli privind piesele de schimb;
e) cheltuieli privind hrana;
f) cheltuieli privind alte materiale consumabile.
3.12. Materiale de natura obiectelor de inventar:
a) birotica;
b) papetarie.
3.13. Studii, analize, rapoarte şi strategii
4. Cheltuieli financiare şi juridice
4.1. Prime de asigurare (imobile şi bunuri)
4.2. Cheltuieli aferente deschiderii şi administrãrii unui singur cont bancar pentru fiecare proiect
4.3. Consultanţã şi expertizã tehnicã, financiarã, contabilã şi juridicã
4.4. Servicii de evaluare
4.5. taxe notariale
4.6. Audit
5. Cheltuieli pentru închirieri, amortizãri şi leasing
5.1. Închiriere (locaţii, bunuri):
a) închiriere sedii administrative şi/sau operative, inclusiv depozite;
b) închiriere spaţii pentru desfãşurarea diverselor activitãţi ale operaţiunii;
c) închiriere echipamente;
d) închiriere vehicule;
e) închiriere diverse bunuri.
5.2. Amortizare active
5.3. Rate de leasing plãtite de utilizatorul de leasing pentru:
a) echipamente;
b) vehicule;
c) diverse bunuri.
6. Cheltuieli generale de administraţie
6.1. Salarii şi asimilate acestora aferente personalului administrativ, secretariat şi personalului auxiliar, precum şi contribuţiile sociale aferente
6.2. Utilitãţi:
a) apã şi canalizare;
b) servicii de salubrizare;
c) energie electricã;
d) energie termicã şi/sau gaze naturale;
e) telefoane, fax, internet, acces la baze de date;
f) servicii poştale;
g) servicii curierat.
6.3. Servicii de administrare a clãdirilor:
a) întreţinere curentã;
b) asigurarea securitãţii clãdirilor;
c) salubrizare şi igienizare.
6.4. Servicii de întreţinere şi reparare echipamente şi mijloace de transport:
a) întreţinere echipamente;
b) reparaţii echipamente;
c) întreţinere mijloace de transport;
d) reparare mijloace de transport.
6.5. Arhivarea documentelor
7. Cheltuieli de informare şi publicitate
7.1. Cheltuieli de informare şi publicitate pentru program:
a) producţia materialelor publicitare şi de informare;
b) tipãrirea/multiplicarea, producţia materialelor publicitare şi de informare;
c) difuzarea materialelor publicitare şi de informare;
d) dezvoltare/adaptare pagini web;
e) producţie, tipãrire/multiplicare şi distribuţie materiale promoţionale;
f) închirierea spaţiului de antenã privind organizarea de evenimente, conferinţe, workshop-uri, inclusiv campanii de mediatizare şi conştientizare (difuzarea şi producţia spoturilor publicitare radio şi TV);
g) publicitate prin intermediul presei.
7.2. Cheltuieli de informare şi publicitate pentru proiect
8. Cheltuieli aferente organizãrii de evenimente
9. Cheltuieli pentru instruirea personalului din Autoritatea de management/organismele intermediare şi a potenţialilor beneficiari
10. Cheltuieli de tip FEDR
10.1. Reabilitarea/modernizarea clãdirilor
10.2. Echipamente:
a) echipamente de calcul şi echipamente periferice de calcul;
b) cablare reţea internã;
c) achiziţionarea şi instalarea de sisteme şi echipamente pentru persoane cu dizabilitãţi.
10.3. Mobilier, aparaturã biroticã, echipamente de protecţie a valorilor materiale şi a informaţiei
10.4. Reabilitarea/modernizarea utilitãţilor:
a) alimentare cu apã, canalizare;
b) alimentare cu gaze naturale;
c) agent termic;
d) cãi de acces;
e) facilitãţi de acces pentru persoane cu dizabilitãţi;
f) energie electricã.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016