Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere: - art. 27 alin. (2^1) şi art. 65 alin. (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare; – Referatul de aprobare nr. 1.132 DGIP din 17.05. 2022 al proiectului de ordin privind aprobarea Planului-cadru de învăţământ pentru grupele de intervenţie timpurie organizate pentru copiii cu dizabilităţi senzoriale/dizabilităţi senzoriale multiple, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.071/2013 privind aprobarea Conţinutului educativ pentru intervenţie timpurie antepreşcolară destinat copiilor cu deficienţe senzoriale multiple/surdocecitate, ministrul educaţiei emite prezentul ordin. ART. 1 Se aprobă Planul-cadru de învăţământ pentru grupele de intervenţie timpurie organizate pentru copiii cu dizabilităţi senzoriale/dizabilităţi senzoriale multiple, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Se aprobă Metodologia privind acordarea serviciilor de intervenţie timpurie pentru grupele de copii cu dizabilităţi senzoriale/dizabilităţi senzoriale multiple, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 3 Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară, Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul, Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, inspectoratele şcolare judeţene, respectiv Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, şi unităţile de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, partea I. p. Ministrul educaţiei, Gigel Paraschiv, secretar de stat Bucureşti, 7 iunie 2022. Nr. 3.975. ANEXA 1 PLAN-CADRU de învăţământ pentru grupele de intervenţie timpurie organizate pentru copiii cu dizabilităţi senzoriale/dizabilităţi senzoriale multiple
┌───────────────┬───────────┬──────────┐
│ │Număr de │Număr de │
│Terapia/ │ore/ │ore/ │
│Activitatea │activităţi │activităţi│
│ │săptămânal │săptămânal│
│ │ │- normare │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│Terapii │Minim-Maxim│ │
│specifice │ │ │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│1. Activităţi │3-6 │4 │
│de comunicare* │ │ │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│2. Activităţi │ │ │
│de educaţie │4-6 │4 │
│senzorială şi │ │ │
│cognitive** │ │ │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│3. Activităţi │ │ │
│de orientare, │ │ │
│mobilitate şi │2-3 │4 │
│stimulare │ │ │
│motorie │ │ │
│generală*** │ │ │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│4. Activităţi │ │ │
│de dezvoltare │4-6 │4 │
│emoţională şi │ │ │
│socială**** │ │ │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│Total ore │ │ │
│terapii │13-21 │16 │
│specifice │ │ │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│Alte activităţi│ │ │
│de sprijin │ │ │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│5. Activităţi │ │ │
│de │6-8 │8 │
│kinetoterapie │ │ │
└───────────────┴───────────┴──────────┘
* Activităţile de comunicare pot fi: - comunicare timpurie; – formarea şi stimularea limbajului; – abilitare-reabilitare auditiv-verbală; – tehnici de intervenţie şi educare; – comunicare totală; – utilizarea sistemelor de comunicare alternativă şi augmentativă. **Activităţile de educaţie senzorială şi cognitive includ: - stimulare multisenzorială; – educaţie perceptiv-auditivă; – educaţie perceptiv-vizuală; – stimulare cognitivă etc. ***Activităţile de orientare, mobilitate şi stimulare motorie generală includ: - conştientizarea corpului copilului prin: masaj, stimulare tactilă/vibratorie; – explorarea mediului pe baza indicilor vizuali, auditivi, olfactivi, tactili; – diversificarea mişcărilor în coacţiune, coparticipare cu adultul; – tehnici de orientare şi mobilitate la nivelul spaţiului mic şi mare şi tehnici de utilizare a materialelor şi mijloacelor pregătitoare pentru folosirea bastonului etc. ****Activităţile de dezvoltare emoţională şi socială includ: - identificarea şi exprimarea emoţiilor în relaţia cu propriul corp; – explorarea şi interpretarea expresiilor faciale; – exprimarea emoţiilor; – exprimarea nevoilor; – formarea unor deprinderi de autonomie personală; – formarea abilităţilor de interacţiune socială etc. ANEXA 2 METODOLOGIE
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.