Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere Referatul Direcţiei transport naval nr. 27.508/995 din 12.08.2024 de aprobare a Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 717/2006 privind cerinţe specifice de stabilitate pentru navele de pasageri de tip Ro-Ro, în temeiul art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul transporturilor şi infrastructurii emite prezentul ordin. ART. I Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 717/2006 privind cerinţe specifice de stabilitate pentru navele de pasageri de tip Ro-Ro, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 480 din 2 iunie 2006, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 2, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins: "e) cerinţe specifice de stabilitate - atunci când sunt utilizate ca termen colectiv, cerinţele de stabilitate menţionate la art. 6;" 2. La articolul 2, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins: "f) Convenţia SOLAS - Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 1974), încheiată la Londra la 1 noiembrie 1974, la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979, împreună cu protocoalele şi amendamentele la aceasta, în versiunile lor actualizate;" 3. La articolul 2, după litera f) se introductreinoi litere, literele f^1)-f^3), cu următorul cuprins: "f^1) SOLAS 90 - Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, astfel cum a fost modificată prin Rezoluţia MSC.117(74), acceptată de România prin art. 4 din Legea nr. 624/2002 pentru acceptarea unor amendamente adoptate prin rezoluţii de către Organizaţia Maritimă Internaţională la Londra la 18 mai 1998, 26 mai 2000, 5 decembrie 2000 şi, respectiv, la 6 iunie 2001 la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, adoptată la Londra la 1 noiembrie 1974, precum şi a Codului internaţional pentru instalaţiile de protecţie contra incendiului (Codul FSS);f^2) SOLAS 2009 - Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, astfel cum a fost modificată prin Rezoluţia MSC.216(82), acceptată de România prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.029/2008 privind publicarea acceptării amendamentelor la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin anexa 1 la Rezoluţia MSC.216(82) a Comitetului Securităţii Maritime din 8 decembrie 2006;f^3) SOLAS 2020 - Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, astfel cum a fost modificată prin Rezoluţia MSC.421(98), acceptată de România prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.241/2019 privind publicarea acceptării amendamentelor la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.421(98) a Comitetului de siguranţă maritimă din 15 iunie 2017;" 4. La articolul 2, literele i) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "i) navă de pasageri Ro-Ro existentă - pasager Ro-Ro cu chila pusă sau care se află într-un stadiu similar de construcţie înainte de 5 decembrie 2024. Stadiu similar de construcţie înseamnă stadiul la care: (i) construcţia începe să fie identificată cu o anumită navă; şi (ii) asamblarea navei respective a început, cuprinzând cel puţin 50 de tone sau 1% din masa totală estimată a întregului material structural, luându-se în considerare valoarea cea mai mică dintre acesteaj) navă de pasageri Ro-Ro nouă - pasager Ro-Ro care nu este pasager Ro-Ro existent;" 5. La articolul 2, litera l) se modifică şi va avea următorul cuprins: "l) serviciu regulat - o serie de traversări ale pasagerelor Ro-Ro efectuate pentru a asigura legătura dintre aceleaşi două sau mai multe porturi sau o serie de curse dinspre şi spre acelaşi port fără escale: (i) conform unui orar publicat; sau (ii) cu o astfel de regularitate sau frecvenţă încât constituie o serie sistematică recunoscută;" 6. La articolul 2, litera m) se modifică şi va avea următorul cuprins: "m) stat al portului - România sau un alt stat membru al Uniunii Europene spre sau dinspre porturile căruia un pasager Ro-Ro efectuează servicii regulate;" 7. La articolul 2, după litera n) se introduce o nouă literă, litera o), cu următorul cuprins: "o) companie - proprietarul unei nave de pasageri de tip Ro-Ro sau orice persoană fizică sau juridică, precum administratorul sau navlositorul navei nude, căruia proprietarul i-a încredinţat responsabilitatea exploatării pasagerului Ro-Ro." 8. La articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(2) Înainte de a efectua voiajuri în cadrul unui serviciu regulat dinspre sau spre porturile româneşti, ANR verifică dacă pasagerele Ro-Ro care nu arborează pavilionul român sau al unui alt stat membru al Uniunii Europene respectă în totalitate cerinţele prezentului ordin, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor nr. 926/2020*) privind inspecţiile obligatorii la navele de pasageri de tip Ro-Ro, precum şi la navele de pasageri de mare viteză care operează în serviciu regulat. *) Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor nr. 926/2020 privind inspecţiile obligatorii la navele de pasageri de tip Ro-Ro, precum şi la navele de pasageri de mare viteză care operează în serviciu regulat a transpus Directiva (UE) 2017/2.110 a Parlamentului European şi a Consiliului din 15 noiembrie 2017 privind un sistem de inspecţii pentru operarea în condiţii de siguranţă a navelor de pasageri de tip ro-ro şi a ambarcaţiunilor de pasageri de mare viteză care desfăşoară servicii regulate şi de modificare a Directivei 2009/16/CE şi de abrogare a Directivei 1999/35/CE a Consiliului (JO L 315, 30.11.2017, p. 61)." 9. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 4 Înălţimea semnificativă a valului Înălţimea semnificativă a valului [h(s)] va fi utilizată la determinarea înălţimii apei pe puntea pentru automobile a pasagerului Ro-Ro, în aplicarea cerinţelor specifice de stabilitate prevăzute în secţiunea A din anexa nr. 1. Probabilitatea de depăşire a valorii înălţimii semnificative a valului nu trebuie să fie mai mare de 10% pe o perioadă de un an." 10. La articolul 5, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "(1) ANR, împreună cu autoritatea competentă a statului membru al Uniunii Europene spre sau dinspre ale cărui porturi sunt angajate pasagerele Ro-Ro într-un serviciu regulat, stabileşte şi actualizează lista cuprinzând zonele maritime traversate de aceste nave, precum şi valorile corespunzătoare ale înălţimii semnificative a valului din aceste zone. ...............................................(3) ANR publică lista prevăzută la alin. (1) într-o bază de date accesibilă publicului pe site-ul său. De asemenea, ANR notifică Comisiei Europene locaţia acestor informaţii şi orice actualizare a acesteia, însoţită de motivele care au stat la baza actualizării." 11. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 6 Cerinţe specifice de stabilitate (1) Fără a aduce atingere aplicării prevederilor Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 422/2011 privind normele tehnice de siguranţă pentru navele maritime de pasageri, cu modificările şi completările ulterioare, pasagerele Ro-Ro noi care sunt autorizate să transporte peste 1.350 de persoane la bord trebuie să respecte cerinţele de stabilitate specifice prevăzute în cap. II-1 partea B din SOLAS 2020. (2) Pasagerele Ro-Ro noi care sunt autorizate să transporte cel mult 1.350 de persoane la bord trebuie să respecte, la alegerea companiei: a) cerinţele de stabilitate specifice prevăzute în secţiunea A din anexa nr. 1; sau b) cerinţele de stabilitate specifice prevăzute în secţiunea B din anexa nr. 1. Pentru fiecare astfel de navă, ANR trimite Comisiei Europene, în termen de două luni de la data eliberării certificatului menţionat la art. 8, o notificare a opţiunii reţinute dintre opţiunile menţionate la primul paragraf şi include în respectiva notificare detaliile menţionate în anexa nr. 3. (3) La aplicarea cerinţelor prevăzute în secţiunea A din anexa nr. 1, ANR utilizează instrucţiunile din anexa nr. 2, în măsura în care acest lucru este practic şi compatibil cu proiectarea navei respective. (4) La alegerea companiei, pasagerele Ro-Ro existente care sunt autorizate să transporte peste 1.350 de persoane la bord, cu care compania a început să efectueze servicii regulate spre sau dinspre un port românesc sau al unui alt stat membru al Uniunii Europene după 5 decembrie 2024 şi care nu au fost autorizate anterior în conformitate cu prevederile Directivei (UE) 2023/946 a Parlamentului European şi a Consiliului din 10 mai 2023 de modificare a Directivei 2003/25/CE în ceea ce priveşte includerea unor cerinţe de stabilitate îmbunătăţite şi alinierea directivei respective la cerinţele de stabilitate definite de Organizaţia Maritimă Internaţională, trebuie să respecte: a) cerinţele specifice de stabilitate stabilite în cap. II-1 partea B din SOLAS 2020; sau b) cerinţele specifice de stabilitate prevăzute în secţiunea A din anexa nr. 1, pe lângă cele prevăzute în cap. II-1 partea B din SOLAS 2009. Cerinţele de stabilitate aplicate se consemnează în certificatul navei prevăzut la art. 8. (5) La alegerea companiei, pasagerele Ro-Ro existente care sunt autorizate să transporte cel mult 1.350 de persoane la bord, cu care compania a început să efectueze servicii regulate spre sau dinspre un port românesc sau al unui alt stat membru al Uniunii Europene după 5 decembrie 2024 şi care nu au fost autorizate anterior în conformitate cu prevederile Directivei (UE) 2023/946 a Parlamentului European şi a Consiliului din 10 mai 2023 de modificare a Directivei 2003/25/CE în ceea ce priveşte includerea unor cerinţe de stabilitate îmbunătăţite şi alinierea directivei respective la cerinţele de stabilitate definite de Organizaţia Maritimă Internaţională, trebuie să respecte: a) cerinţele specifice de stabilitate prevăzute în secţiunea A din anexa nr. 1; sau b) cerinţele specifice de stabilitate prevăzute în secţiunea B din anexa nr. 1. (6) Cerinţele de stabilitate aplicate se consemnează în certificatul navei menţionat la art. 8. (7) Pasagerele Ro-Ro existente care au efectuat servicii regulate spre sau dinspre un port românesc sau al unui alt stat membru al Uniunii Europene până la 5 decembrie 2024 trebuie să respecte în continuare cerinţele specifice de stabilitate prevăzute în anexa nr. 1" 12. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 8 Certificate (1) Toate pasagerele Ro-Ro noi şi existente, care arborează pavilionul român, trebuie să deţină un certificat care să ateste conformitatea cu cerinţele specifice de stabilitate prevăzute la art. 6. (2) Certificatul prevăzut la alin. (1) se emite de către ANR şi poate fi combinat cu alte certificate conexe. (3) În cazul pasagerelor Ro-Ro care respectă cerinţele de stabilitate specifice prevăzute în secţiunea A din anexa nr. 1, în certificat se indică înălţimea semnificativă a valurilor până la care nava poate îndeplini cerinţele de stabilitate specifice. (4) Certificatul prevăzut la alin. (1) rămâne valabil atât timp cât nava este exploatată într-o zonă cu aceeaşi valoare sau cu o valoare mai mică a înălţimii semnificative a valului. (5) În România, în calitatea sa de stat al portului, ANR recunoaşte certificatele emise de un alt stat membru al Uniunii Europene în conformitate cu prevederile legislaţiei interne de transpunere a Directivei 2003/25/CE, cu modificările şi completările ulterioare. (6) În România, în calitatea sa de stat al portului, ANR recunoaşte certificatele emise de un stat terţ care atestă faptul că o navă care arborează pavilionul acestuia corespunde cerinţelor specifice de stabilitate în conformitate cu prevederile Directivei (UE) 2023/946 a Parlamentului European şi a Consiliului din 10 mai 2023 de modificare a Directivei 2003/25/CE în ceea ce priveşte includerea unor cerinţe de stabilitate îmbunătăţite şi alinierea directivei respective la cerinţele de stabilitate definite de Organizaţia Maritimă Internaţională." 13. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 9 Exploatarea sezonieră şi pe termen scurt (1) Dacă o companie care operează în serviciu regulat întregul an spre sau dinspre un port românesc doreşte să introducă pasagere Ro-Ro suplimentare care să fie exploatate o perioadă mai scurtă de timp în acel serviciu, aceasta notifică ANR şi autoritatea competentă a statului portului de la capătul celălalt al rutei asupra acestei intenţii cu cel puţin o lună înainte ca respectivele nave să opereze în acel serviciu. (2) Totuşi, dacă în cazuri neprevăzute o înlocuire de pasager Ro-Ro trebuie să fie efectuată rapid în scopul asigurării continuităţii serviciului, prevederile art. 4 alin. (4) din Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor nr. 926/2020 şi ale pct. 1.3 din anexa nr. 15 la Hotărârea Guvernului nr. 811/2010 privind controlul statului portului, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în locul cerinţei de notificare prevăzute la alin. (1). (3) Dacă o companie doreşte să opereze în serviciu regulat spre sau dinspre un port românesc, în regim sezonier de maximum 6 luni pe an, aceasta notifică ANR şi autoritatea competentă a statului portului de la capătul celălalt al rutei asupra acestei intenţii cu cel puţin 3 luni înainte de a începe operarea în acel serviciu. (4) În cazul pasagerelor Ro-Ro care îndeplinesc cerinţele specifice prevăzute în secţiunea A din anexa nr. 1, atunci când sunt exploatate, astfel cum se menţionează la alin. (1)-(3) din prezentul articol, în condiţii de înălţime semnificativă a valurilor mai mică decât cea stabilită pentru aceeaşi zonă maritimă pentru exploatări care se desfăşoară pe parcursul întregului an, valoarea înălţimii semnificative a valurilor aplicabilă pentru perioada mai scurtă poate fi utilizată de ANR pentru a stabili înălţimea apei pe punte la aplicarea cerinţelor de stabilitate specifice prevăzute în secţiunea A din anexa nr. 1. Valoarea înălţimii semnificative a valurilor aplicabilă pentru această perioadă de timp mai scurtă se stabileşte de comun acord, între ANR şi autoritatea competentă a statului portului de la capătul celălalt al rutei, în cazul în care este aplicabil şi posibil. (5) Ca urmare a acordului dintre ANR şi autoritatea competentă a statului portului de la capătul celălalt al rutei pentru operarea în sensul alin. (1)-(3), pasagerul Ro-Ro care efectuează astfel de servicii trebuie să deţină un certificat care să ateste conformitatea cu prevederile Directivei (UE) 2023/946 a Parlamentului European şi a Consiliului din 10 mai 2023 de modificare a Directivei 2003/25/CE în ceea ce priveşte includerea unor cerinţe de stabilitate îmbunătăţite şi alinierea directivei respective la cerinţele de stabilitate definite de Organizaţia Maritimă Internaţională." 14. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 13 Anexe Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin." 15. La anexa nr. 1, după titlu se introduce un nou subtitlu, cu următorul cuprins: " SECŢIUNEA A " 16. La anexa nr. 1, după subtitlul prevăzut la punctul 15 se introduce un paragraf introductiv, cu următorul cuprins: "În sensul secţiunii A, trimiterile la regulile din Convenţia SOLAS se interpretează ca trimiteri la regulile respective, astfel cum au fost aplicate în temeiul SOLAS 90." 17. La anexa nr. 1, partea introductivă a paragrafului 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: "1. În plus faţă de cerinţele regulii II-1/B/8 din Convenţia SOLAS referitoare la compartimentarea etanşă şi stabilitatea în condiţii de avarie, toate pasagerele Ro-Ro prevăzute la art. 3 alin. (1) din ordin trebuie să respecte prevederile din prezenta secţiune." 18. La anexa nr. 1, paragraful 3.1 se modifică şi va avea următorul cuprins: "3.1. În cazul navelor care sunt exploatate o perioadă mai scurtă, în sensul art. 9 din ordin, ANR, împreună cu autorităţile competente ale statelor ale căror porturi sunt incluse în ruta navei, va determina printr-un acord înălţimea semnificativă a valului aplicabilă." 19. La anexa nr. 1, după paragraful 4 seintroduceo nouă secţiune, secţiunea B, cu următorul cuprins: " SECŢIUNEA B Se respectă cerinţele prevăzute în cap. II-1 partea B din SOLAS 2020. Cu toate acestea, prin derogare de la regula II-1/B/6.2.3 din SOLAS 2020, indicele de compartimentare necesar R se determină după cum urmează:
┌─────────────┬────────────────────────┐
│Persoane la │Indice de │
│bord (N) │compartimentare (R) │
├─────────────┼────────────────────────┤
│N < 1.000 │R = 0,000088 * N + │
│ │0,7488 │
├─────────────┼────────────────────────┤
│1.000 ≤ N ≤ │R = 0,0369 * ln (N + │
│1.350 │89,048) + 0,579 │
└─────────────┴────────────────────────┘
unde: N = numărul total de persoane la bord." 20. La anexa nr. 2, partea I „Aplicare“, paragraful introductiv se modifică şi va avea următorul cuprins: "Conform prevederilor art. 6 alin. (3) din ordin, ANR utilizează prezentele instrucţiuni la aplicarea cerinţelor specifice de stabilitate definite în secţiunea A din anexa nr. 1 la ordin, în măsura în care acest lucru este posibil şi compatibil cu proiectarea navei în discuţie. Numărul paragrafelor de mai jos corespunde celor din secţiunea A din anexa nr. 1 la ordin." 21. După anexa nr. 2 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 3, având cuprinsul prevăzut în anexă care face parte integrată din prezentul ordin. ART. II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării. Prezentul ordin transpune Directiva (UE) 2023/946 a Parlamentului European şi a Consiliului din 10 mai 2023, de modificare a Directivei 2003/25/CE în ceea ce priveşte includerea unor cerinţe de stabilitate îmbunătăţite şi alinierea directivei respective la cerinţele de stabilitate definite de Organizaţia Internaţională Maritimă. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Sorin-Mihai Grindeanu Bucureşti, 2 decembrie 2024. Nr. 3.928. ANEXA 1 (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 717/2006) Detalii despre notificare Informaţii care se notifică în conformitate cu art. 6 alin. (2) din Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 717/2006 privind cerinţe specifice de stabilitate pentru navele de pasageri de tip Ro-Ro, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare ordin: I. Date generale 1. cerinţele de stabilitate aplicabile: secţiunea A sau B din anexa nr. 1 la ordin 2. numărul de identificare al navei (numărul de identificare OMI, indicativul radio) 3. principalele caracteristici 4. planul de ansamblu 5. numărul de persoane la bord 6. tonaj brut (GT) 7. vehiculele pot fi încărcate pe la ambele capete ale navei: da/nu 8. nava are cale inferioare lungi: da/nu II. Date specifice - pentru pasagerele Ro-Ro care fac obiectul cerinţelor probabilistice stabilite în Convenţia SOLAS 1. dl, dp, ds; 2. R - indicele necesar; 3. planul de situaţie (planul de etanşeitate) pentru subcompartimente, cu toate punctele de deschidere interne şi externe, inclusiv subcompartimentele conectate ale acestora, şi caracteristicile utilizate pentru măsurarea spaţiilor, cum ar fi planul de ansamblu şi planul rezervorului; trebuie să fie incluse limitele longitudinale, transversale şi verticale ale compartimentelor^(1); ^(1) Această documentaţie trebuie prezentată administraţiilor în conformitate cu pct. 2.2 din apendicele la Rezoluţia MSC.429(98) a OMI. 4. indicele de compartimentare atins A, alături de un tabel sinoptic al tuturor contribuţiilor pentru toate zonele avariate^(2), cu o coloană separată pentru indicele de compartimentare care poate fi atins (w*p*v); ^(2) Această documentaţie trebuie prezentată administraţiilor în conformitate cu pct. 2.3.1 din apendicele la Rezoluţia MSC.429(98) a OMI. 5. pentru cazurile de avarii în zonele 1 şi 2, procentul de cazuri de avarii care nu au fost investigate [şi anume cazurile care nu sunt incluse în factorul (w*p*v)], când s = 0, s = 1 şi 0 < s < 1; 6. pentru cazurile de avarii în zonele 1 şi 2, procentul de cazuri de avarii în care au fost implicate spaţii ro-ro şi care nu au fost investigate [şi anume cazurile care nu sunt incluse în factorul (w*p*v)], când s = 0, s = 1 şi 0 < s < 1; 7. pentru fiecare avarie care contribuie la indicele de compartimentare atins A, identificarea spaţiilor inundate, valoarea contribuţiei şi factorul „s“^(3); ^(3) Această documentaţie trebuie prezentată administraţiilor în conformitate cu pct. 2.3.1 din apendicele la Rezoluţia MSC.429(98) a OMI. 8. caracteristicile avariilor fără contribuţii (s = 0 şi p > 0) pentru pasagerele Ro-Ro cu cală inferioară lungă, inclusiv detaliile complete ale factorilor calculaţi^(4). ^(4) Această documentaţie trebuie prezentată administraţiilor în conformitate cu pct. 2.3.1 din apendicele la Rezoluţia MSC.429(98) a OMI. III. Date specifice - pentru pasagerele Ro-Ro care aplică secţiunea A din anexa nr. 1 la ordin 1. Metoda de conformitate: - încercări pe model – calcule Vă rugăm să indicaţi dacă a fost evitată calcularea volumului de apă de pe punte ca urmare, de exemplu, a unei înălţimi a bordului liber rezidual mai mari de 2,0 m în toate cazurile de avarii: da/nu 2. Înălţimea semnificativă a valurilor stabilită în temeiul ordinului ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.