Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.903 din 20 noiembrie 2023  privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare  a acţiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor  cu accidente vasculare cerebrale acute în secţiile de neurologie (AP-AVC-REAB)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.903 din 20 noiembrie 2023 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor cu accidente vasculare cerebrale acute în secţiile de neurologie (AP-AVC-REAB)

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1059 din 23 noiembrie 2023
    Văzând Referatul de aprobare nr. AR 21.083/2023 al Serviciului medicină de urgenţă din cadrul Ministerului Sănătăţii,
    având în vedere art. 100 alin. (5) şi (6) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Modul de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor cu accidente vasculare cerebrale acute în secţiile de neurologie, denumite în continuare AP-AVC-REAB, se derulează în conformitate cu prevederile prezentului ordin.
    (2) Acţiunile prioritare prevăzute la alin. (1) se adresează cazurilor critice de accident vascular cerebral acut, iar costurile specifice pentru tratamentul acestor pacienţi care nu pot fi acoperite din fondurile obţinute pe baza contractelor cu casele de asigurări de sănătate judeţene, a municipiului Bucureşti şi Casa de Asigurări de Sănătate a Armatei, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti (C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.) vor fi suportate din fondurile alocate acestor acţiuni.
    (3) AP-AVC-REAB sunt elaborate, derulate şi finanţate de către Ministerul Sănătăţii şi se implementează prin unităţi sanitare care au în structură secţii/compartimente de neurologie.

    ART. 2
    (1) Colectivul de lucru format din specialişti în specialitatea neurologie, denumit în continuare CL AP-AVC-REAB, coordonează din punct de vedere ştiinţific şi metodologic la nivel naţional AP-AVC-REAB, în conformitate cu prevederile art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) CL AP-AVC-REAB are în componenţă: un preşedinte, un vicepreşedinte şi 3 membri.
    (3) Pentru perioada 2023-2026, componenţa AP-AVC-REAB se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii, pe baza propunerilor înaintate Ministerului Sănătăţii de către Societatea de Neurologie din România.
    (4) Secretarul de stat care are în coordonare AP-AVC-REAB şi şeful Serviciului medicină de urgenţă al Ministerului Sănătăţii sunt invitaţi permanenţi ai CL AP-AVC-REAB.

    ART. 3
    (1) În exercitarea atribuţiilor sale, CL AP-AVC-REAB formulează propuneri, fundamentări, analize, recomandări şi informări referitoare la AP-AVC-REAB pe care le transmite Serviciului medicină de urgenţă.
    (2) Secretariatul tehnic permanent al CL AP-AVC-REAB se asigură de către Serviciul medicină de urgenţă.
    (3) CL AP-AVC-REAB îşi desfăşoară activitatea în şedinţe organizate ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui sau a secretarului de stat care are în coordonare AP-AVC-REAB.
    (4) Şedinţele sunt legal constituite în prezenţa majorităţii simple a CL AP-AVC-REAB.
    (5) În situaţia în care preşedintele CL AP-AVC-REAB este în imposibilitatea de a conduce şedinţele, acestea vor fi conduse de vicepreşedinte.

    ART. 4
    (1) CL AP-AVC-REAB este coordonatorul naţional al AP-AVC-REAB din punct de vedere ştiinţific şi metodologic, iar Serviciul medicină de urgenţă reprezintă structura centrală a Ministerului Sănătăţii responsabilă cu coordonarea administrativă a acestei acţiuni.
    (2) La nivelul spitalului, derularea şi monitorizarea AP-AVC-REAB se realizează de către un coordonator local desemnat de către managerul spitalului; acesta poate fi şeful de secţie sau un alt medic din cadrul structurii care derulează AP-AVC-REAB.
    (3) Numele şi datele de contact ale coordonatorului local - număr telefon fix, număr telefon mobil, fax, e-mail, adresa poştală a spitalului şi a secţiei în cazul în care acestea diferă - vor fi comunicate Serviciului medicină de urgenţă din Ministerul Sănătăţii.
    (4) Atunci când derularea AP-AVC-REAB într-un spital se realizează prin mai multe structuri de neurologie, managerul desemnează un coordonator local la nivelul spitalului; repartiţia fondurilor alocate fiecărei structuri se stabileşte de către managerul spitalului, la propunerea coordonatorului local şi după o consultare cu şefii structurilor implicate în AP-AVC-REAB.

    ART. 5
    Spitalele care derulează AP-AVC-REAB au obligaţia gestionării eficiente a mijloacelor materiale şi băneşti şi a organizării evidenţei contabile a cheltuielilor, precum şi a organizării evidenţei nominale, pe bază de cod numeric personal, a beneficiarilor AP-AVC-REAB.

    ART. 6
    AP-AVC-REAB se finanţează de la bugetul de stat de la titlurile bugetare 20 „Bunuri şi servicii“ şi 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“, prevăzute în Clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice.

    ART. 7
    (1) Pentru fondurile alocate la titlul 20 „Bunuri şi servicii“, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti încheie contracte pentru derularea AP-AVC-REAB, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, cu spitalele nominalizate din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, precum şi a autorităţilor administraţiei publice locale.
    (2) De la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“ se finanţează cheltuielile aferente activităţilor prevăzute în AP-AVC-REAB desfăşurate de spitalele din subordinea Ministerului Sănătăţii.
    (3) Din fondurile alocate spitalele pot finanţa activităţi specifice AP-AVC-REAB.
    (4) Din fondurile alocate AP-AVC-REAB spitalele nu pot finanţa cheltuieli de natura utilităţilor şi cheltuieli de capital.
    (5) Finanţarea AP-AVC-REAB din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sănătăţii se face lunar, pe total titlu, pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite secundari şi terţiari, însoţite de documentele justificative ale acestora, semnate şi parafate lizibil de coordonatorul local, în raport cu:
    a) gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior;
    b) disponibilul din cont rămas neutilizat;
    c) indicatorii fizici realizaţi în perioada anterioară;
    d) bugetul aprobat cu această destinaţie.

    (6) Cererile de finanţare fundamentate ale ordonatorilor de credite, detaliate pe tipuri de cheltuieli, se transmit spre avizare Serviciului medicină de urgenţă, pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail avc-neuro@ms.ro, până cel târziu în data de 5 a lunii pentru care se face finanţarea, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
    (7) Cererea de finanţare fundamentată este însoţită de cererea detaliată pe tipuri de cheltuieli, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3, precum şi de borderoul centralizator, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4.
    (8) Cererile de finanţare transmise de către ordonatorii de credite după termenul prevăzut la alin. (6) nu vor fi finanţate în luna pentru care se face solicitarea. Acestea se finanţează în luna următoare celei pentru care a fost transmisă solicitarea întârziată, în baza unei noi cereri transmise în termenul prevăzut la alin. (6), cu încadrarea în limitele alocărilor bugetare.

    ART. 8
    Sumele alocate pentru AP-AVC-REAB sunt cuprinse în bugetele de venituri şi cheltuieli ale direcţiilor de sănătate publică, respectiv ale spitalelor, se aprobă odată cu acestea şi se utilizează numai potrivit destinaţiilor stabilite.

    ART. 9
    (1) În baza contractelor încheiate conform prevederilor art. 7 alin. (1), direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti decontează cheltuieli de natura bunurilor achiziţionate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-AVC-REAB.
    (2) Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti decontează contravaloarea bunurilor achiziţionate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-AVC-REAB, în limita sumelor disponibile cu această destinaţie, în ordine cronologică, în termen de până la 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru bunurile achiziţionate conform contractelor încheiate

    ART. 10
    În vederea realizării activităţilor AP-AVC-REAB, Serviciul medicină de urgenţă din Ministerul Sănătăţii are următoarele atribuţii:
    a) evaluează şi fundamentează anual necesarul de resurse financiare în raport cu obiectivele şi activităţile propuse pentru AP-AVC-REAB pe baza indicatorilor realizaţi în anul precedent şi propune spre aprobare ministrului sănătăţii alocarea fondurilor AP-AVC-REAB, precum şi repartiţia fondurilor pe spitale, pe baza fundamentării CL AP-AVC-REAB şi a propunerilor formulate de către direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti sau spitale, după caz;
    b) elaborează structura AP-AVC-REAB, în colaborare cu direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, pe baza analizelor şi propunerilor CL AP-AVC-REAB şi a propunerilor coordonatorilor locali;
    c) evaluează trimestrial şi anual realizarea obiectivelor AP-AVC-REAB şi face propuneri pentru îmbunătăţirea acestora în scopul îndeplinirii obiectivelor aprobate;
    d) comunică direcţiilor de sănătate publică şi spitalelor care derulează AP-AVC-REAB sumele repartizate, precum şi activităţile pentru care acestea se utilizează;
    e) avizează solicitările de finanţare lunară ale direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi ale unităţilor sanitare care derulează AP-AVC-REAB, realizează centralizarea acestora şi o înaintează către Direcţia generală economică, pentru întocmirea cererilor de deschideri de credite;
    f) monitorizează şi analizează trimestrial, anual şi ori de câte ori este necesar realizarea indicatorilor specifici AP-AVC-REAB, evaluează gradul de îndeplinire a obiectivelor şi dispune măsurile ce se impun în situaţia unor disfuncţionalităţi în utilizarea fondurilor aferente, după caz;
    g) verifică încadrarea în disponibilul de credite bugetare şi avizează referatul privind finanţarea lunară a AP-AVC-REAB;
    h) propune misiuni de control şi persoane care pot participa la acestea, pe baza propunerilor CL AP-AVC-REAB.


    ART. 11
    În vederea realizării activităţilor AP-AVC-REAB, Direcţia generală economică din Ministerul Sănătăţii are următoarele atribuţii:
    a) elaborează proiectul bugetului Ministerului Sănătăţii în care sunt cuprinse sumele aferente AP-AVC-REAB, pe baza propunerilor şi fundamentărilor prezentate de Serviciul medicină de urgenţă din Ministerul Sănătăţii;
    b) comunică Serviciului medicină de urgenţă, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la aprobare, fondurile bugetare aprobate, pe surse de finanţare şi titluri bugetare, în vederea repartizării acestora;
    c) elaborează şi supune spre aprobare ordonatorului principal de credite filele de buget, pe surse de finanţare, titluri bugetare şi articole de cheltuieli, şi le comunică unităţilor care derulează AP-AVC-REAB;
    d) primeşte lunar solicitările de finanţare ale unităţilor care derulează AP-AVC-REAB, centralizate de Serviciul medicină de urgenţă;
    e) efectuează deschiderile de credite bugetare necesare pentru finanţarea AP-AVC-REAB.


    ART. 12
    În vederea derulării şi monitorizării AP-AVC-REAB, CL AP-AVC-REAB are următoarele atribuţii:
    a) formulează propuneri cu privire la strategia, organizarea şi desfăşurarea anuală a AP-AVC-REAB, pe care le înaintează Serviciului medicină de urgenţă până cel târziu la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor;
    b) formulează anual propuneri cu privire la structura AP-AVC-REAB, pe care le înaintează Serviciului medicină de urgenţă până cel târziu la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor;
    c) fundamentează necesarul de resurse pentru AP-AVC-REAB şi îl înaintează Serviciului medicină de urgenţă până la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor;
    d) formulează propuneri cu privire la repartiţia fondurilor aferente unităţilor sanitare, pe care le comunică Serviciului medicină de urgenţă;
    e) realizează analiza trimestrială şi anuală a indicatorilor prevăzuţi în cadrul AP-AVC-REAB, centralizaţi la nivel naţional, şi o transmite Serviciului medicină de urgenţă;
    f) informează Serviciul medicină de urgenţă asupra problemelor şi disfuncţionalităţilor întâmpinate în derularea AP-AVC-REAB şi formulează propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a acestora.


    ART. 13
    (1) Direcţiile de sănătate publică au următoarele obligaţii în vederea derulării şi monitorizării AP-AVC-REAB:
    a) centralizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual indicatorii specifici AP-AVC-REAB raportaţi de spitale în condiţiile prezentului ordin;
    b) transmit Serviciului medicină de urgenţă pe suport hârtie şi în format electronic, la adresa de e-mail avc-neuro@ms.ro, trimestrial şi anual, în primele 20 de zile calendaristice după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii prevăzuţi în cadrul AP-AVC-REAB, centralizaţi în conformitate cu prevederile lit. a);
    c) monitorizează modul de derulare a AP-AVC-REAB;
    d) verifică organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor AP-AVC-REAB, pe bază de cod numeric personal, de către unităţile de specialitate care derulează AP-AVC-REAB, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
    e) întocmesc un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii locali din spitalele care derulează AP-AVC-REAB;
    f) transmit Serviciului medicină de urgenţă, pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail avc-neuro@ms.ro, până la sfârşitul lunii următoare celei încheierii trimestrului pentru care se face raportarea, raportul de activitate prevăzut la lit. e);
    g) transmit Serviciului medicină de urgenţă, pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail avc-neuro@ms.ro, până la data de 15 iulie a anului curent, fundamentarea necesarului de resurse pentru anul următor.

    (2) Raportul de activitate centralizat prevăzut la alin. (1) lit. e) cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-AVC-REAB, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentul ordin, problemele şi disfuncţionalităţile întâmpinate în realizarea activităţilor, propunerile de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-AVC-REAB.

    ART. 14
    Spitalele care derulează AP-AVC-REAB au următoarele atribuţii:
    a) organizează evidenţa nominală a beneficiarilor AP-AVC-REAB, pe bază de cod numeric personal, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
    b) raportează direcţiilor de sănătate publică sau, după caz, Serviciului medicină de urgenţă, pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail avc-neuro@ms.ro, în funcţie de subordonare, trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, în primele 20 de zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii specifici AP-AVC-REAB, în condiţiile prezentului ordin;
    c) monitorizează modul de derulare a AP-AVC-REAB;
    d) întocmesc un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii AP-AVC-REAB;
    e) transmit CL AP-AVC-REAB şi, în funcţie de subordonare, Serviciului medicină de urgenţă pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail avc-neuro@ms.ro sau direcţiei de sănătate publică, după caz, date pentru întocmirea raportului de activitate prevăzut la art. 13 alin. (1) lit. e), până la data de 20 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea.


    ART. 15
    Coordonatorii locali ai AP-AVC-REAB, desemnaţi în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (2), au următoarele obligaţii cu privire la monitorizarea activităţilor cuprinse în cadrul acestora:
    a) organizează evidenţa nominală a beneficiarilor AP-AVC-REAB, pe bază de cod numeric personal, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
    b) raportează conducerii spitalului, trimestrial şi anual, în primele 5 zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii specifici AP-AVC-REAB, în condiţiile prezentului ordin;
    c) monitorizează modul de derulare a AP-AVC-REAB pe care îl coordonează;
    d) monitorizează permanent consumul de materiale sanitare şi medicamente care se acordă în cadrul AP-AVC-REAB;
    e) întocmesc un raport de activitate trimestrial, respectiv anual, pe care îl transmit conducerii instituţiei până la data de 10 a lunii următoare trimestrului pentru care raportează; raportul de activitate cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-AVC-REAB, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentul ordin, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-AVC-REAB;
    f) informează permanent conducerea instituţiei cu privire la disfuncţionalităţile identificate în derularea AP-AVC-REAB şi propune măsuri de soluţionare a acestora;
    g) avizează documentele justificative (facturile) care însoţesc cererile de finanţare lunară.


    ART. 16
    Ordonatorii de credite secundari, reprezentaţi de direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, şi terţiari, reprezentaţi de unităţile sanitare care derulează AP-AVC-REAB, au următoarele obligaţii în realizarea AP-AVC-REAB:
    a) utilizează fondurile în limita bugetului aprobat şi potrivit destinaţiei specificate, cu respectarea dispoziţiilor legale;
    b) gestionează eficient mijloacele materiale şi băneşti;
    c) organizează evidenţa contabilă a cheltuielilor pe surse de finanţare şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în prevederi, cât şi în execuţie;
    d) raportează indicatorii specifici prevăzuţi în AP-AVC-REAB, în condiţiile prezentului ordin;
    e) transmit Serviciului medicină de urgenţă sau direcţiilor de sănătate publică, după caz, cererile de finanţare fundamentate, însoţite de documentele justificative, în condiţiile prezentului ordin;
    f) desemnează prin act administrativ al conducătorului instituţiei publice câte un coordonator local pentru AP-AVC-REAB;
    g) completează fişele de post ale coordonatorilor desemnaţi cu atribuţiile corespunzătoare activităţilor prevăzute în cadrul AP-AVC-REAB;
    h) organizează, prin directorul financiar contabil al spitalului şi al instituţiei publice prin care se derulează AP-AVC-REAB, evidenţele contabile, evidenţele tehnico-operative ale spitalului/instituţiei publice, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    i) transmit structurilor de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii orice alte date referitoare la AP-AVC-REAB pe care le derulează şi răspund de exactitatea şi realitatea datelor raportate;
    j) transmit lunar Direcţiei generale economice, în primele 20 de zile calendaristice ale lunii curente pentru luna precedentă, execuţia bugetară a bugetului aprobat pentru AP-AVC-REAB derulate;
    k) achiziţionează materiale sanitare şi medicamente cu respectarea legislaţiei în vigoare din domeniul achiziţiilor publice.


    ART. 17
    Raportarea indicatorilor specifici AP-AVC-REAB se realizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, atât în format electronic, cât şi pe suport hârtie, conform modelului de raportare prevăzut la anexa nr. 4 - Borderou centralizator.

    ART. 18
    Costul mediu se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi. În cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se cheltuiala pe fiecare acţiune.

    ART. 19
    Monitorizarea activităţilor cuprinse în AP-AVC-REAB se referă la:
    a) modul de realizare şi de raportare a indicatorilor prevăzuţi în prezentul ordin;
    b) încadrarea în bugetul aprobat;
    c) respectarea destinaţiilor stabilite pentru fondurile alocate spitalelor care derulează AP-AVC-REAB;
    d) urmărirea respectării de către persoanele implicate a responsabilităţilor stabilite prin prezentul ordin referitoare la derularea AP-AVC-REAB;
    e) identificarea unor posibile disfuncţionalităţi în derularea AP-AVC-REAB.


    ART. 20
    În cadrul AP-AVC-REAB se pot desfăşura următoarele activităţi:
    1. Neuroreabilitarea accidentului vascular cerebral acut în secţiile de neurologie:
    1.1. Reabilitarea precoce a deficitului motor
    a) la nivelul membrului superior - mănuşi pentru terapia de constrângere a mişcării, oglinzi adaptate pentru terapia „în oglindă“, dispozitive de realitate virtuală, mănuşi robotizate pentru mână, dispozitive de stimulare electrică, atele de mână (resting hand splints), suportul farmacologic conform ghidului EAN-EFNR;
    b) la nivelul membrului inferior - orteze gleznă-picior, dispozitive de stretching, intervenţii farmacologice conform ghidului EAN-EFNR;
    c) reabilitarea mersului şi echilibrului, evitarea căderilor - orteze glezne-picior, bandă de mers cu/fără suport pentru greutatea corporală, biciclete medicale, dispozitive de realitate virtuală, dispozitive de asistare a mersului (cârje, baston, cadre de mers, fotoliu cu rotile, dispozitive de verticalizare automată), dispozitive de stimulare electrică, mingi, intervenţii farmacologice conform ghidului EAN-EFNR.

    1.2. Reabilitarea cognitivă şi emoţională - dispozitive care folosesc realitatea virtuală
    1.3. Reabilitarea afaziei şi a tulburărilor de comunicare - tablete cu programe adaptate pentru logopedie, scris
    1.4. Reabilitarea tulburărilor de vedere - dispozitive care folosesc realitatea virtuală
    1.5. Reabilitarea tulburărilor de coordonare - dispozitive care folosesc realitatea virtuală, mingi
    1.6. Durerea (umăr dureros şi subluxaţie, spasticitate) - toxina botulinică, dispozitive de sprijin pentru membre superioare
    1.7. Reabilitarea tulburărilor sfincteriene - dispozitive pentru incontinenţă urinară (condom urinar, sac colector de urină, sonda Foley, cateter urinar), scutece, scaun cu WC/toaletă
    1.8. Prevenţia complicaţiilor acute
    a) disfagie - endoscop cu fibră optică, soluţii de evaluare a tulburărilor de deglutiţie, pulberi de îngroşare a lichidelor;
    b) escare - saltele antiescară, fotoliu adaptat;
    c) pneumonie de aspiraţie - sondă nazo-gastrică, truse PEG;
    d) tromboză venoasă profundă - compresie pneumatică intermitentă sau secvenţială.


    2. Achiziţii pentru tratamentul menţionat la pct. 1:
    a) Lista medicamentelor şi materialelor sanitare de care beneficiază bolnavii prin AP-AVC-REAB pentru neuroreabilitare timpurie:
    1. medicamente pentru sistemul nervos (ATC: N07XXN3) cu indicaţie în tratamentul complicaţiilor post-AVC ischemic;
    2. gel - agent de îngroşare a alimentelor şi lichidelor;
    3. truse perfuzie, transfuzie, prelungitor seringă automată, truse infuzomat;
    4. cateter/sondă urinară, gel ureteral cu lidocaină, pungi urinare, condoame urinare;
    5. soluţii aminoacizi pentru administrare perfuzabilă şi enterală, soluţii de nutriţie completă pentru administrare perfuzabilă (centrală şi periferică) şi enterală;
    6. dispozitive pentru evitarea leziunilor cutanate de decubit: saltea antiescară, sistem de compresie pneumatică intermitentă a membrelor inferioare; colac antiescară, cremă, plasturi escare;
    7. orteze de gleznă şi mână pentru utilizare în timpul nopţii şi în timpul posturării în ortostatism;
    8. glucometru, bandelete testare glicemie;
    9. termometre, pulsoximetre, tensiometre;
    10. aspirator secreţii, filtru bacterian, borcane de aspiraţie;
    11. monitor funcţii vitale;
    12. infuzomat, injectomat, injectomat pentru nutriţie enterală;
    13. dispozitive care folosesc realitatea virtuală pentru reabilitarea cognitivă şi emoţională;
    14. tablete cu programe adaptate pentru logopedie şi scris;
    15. mănuşi pentru terapia de constrângere a mişcării.

    b) Lista serviciilor ce pot fi contractate pentru desfăşurarea activităţilor din cadrul AP-AVC-REAB:
    1. logopedie;
    2. psihoterapie;
    3. fizioterapie;
    4. kinetoterapie;
    5. consult interclinic MFR.




    ART. 21
    De activităţile prevăzute la art. 20 beneficiază pacienţii cu accident vascular cerebral ischemic şi hemoragic acut, care îndeplinesc toate criteriile de eligibilitate conform protocolului terapeutic specific acestui tip de intervenţie în accidentul vascular cerebral ischemic şi hemoragic acut.

    ART. 22
    Indicatorii de evaluare ai AP-AVC-REAB sunt următorii:
    a) Indicatori fizici:
    1. numărul de pacienţi critici cu accident vascular cerebral acut (anexa nr. 5);
    2. evidenţa nominală a pacienţilor critici cu accident vascular cerebral acut care au efectuat protocoale de neuroreabilitare timpurie, pe bază de cod numeric personal (anexele nr. 6 şi 7).

    b) Indicatori de eficienţă:
    1. cost mediu/pacient critic cu accident vascular cerebral acut;
    2. execuţia bugetului aprobat pentru AP-AVC-REAB (anexa nr. 8).

    c) Indicatori de rezultat:
    1. registre naţionale pentru patologiile specifice;
    2. ghiduri şi protocoale de diagnostic şi tratament ce vor fi actualizate periodic.



    ART. 23
    Criteriile de eligibilitate pentru unităţile care derulează AP-AVC-REAB sunt:
    a) unităţi care derulează acţiuni prioritare pentru tratamentul internaţional al pacienţilor cu accident vascular cerebral acut în condiţiile legii;
    b) prezenţa personalului calificat (cel puţin 1 medic neurolog specialist/primar, 1 fizioterapeut sau 1 kinetoterapeut, 1 asistentă medicală şi 1 infirmieră, disponibile pe tot parcursul internării pacientului pe secţia de neurologie);
    c) secţie de neurologie, în structura căreia este de preferat să existe o unitate de accidente vasculare cerebrale acute care are capacitatea de a prelua şi monitoriza toate cazurile tratate prin fibrinoliză cu rtPA sau tenecteplază administrată intravenos sau prin proceduri endovasculare;
    d) toate structurile medicale prevăzute la lit. a)-c) asigură un circuit optim al pacientului, care să permită iniţierea neuroreabilitării timpurii, în fereastra terapeutică de maximum 72 de ore de la debutul clinic al primelor simptome sugestive pentru un AVC acut în condiţiile respectării riguroase a tuturor criteriilor de eligibilitate şi excludere, precum şi a monitorizării clinice neurologice, cardiovasculare, respiratorii şi generale conform protocolului specific de diagnostic şi tratament.


    ART. 24
    Unităţile sanitare care derulează AP-AVC-REAB sunt următoarele:
    1. Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti;
    2. Spitalul Universitar de Urgenţă Elias;
    3. Institutul Naţional de Neurologie şi Boli Neurovasculare Bucureşti;
    4. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş;
    5. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Pius Brânzeu“ Timişoara;
    6. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Bihor;
    7. Spitalul Clinic de Urgenţă „Prof. Dr. N. Oblu“ Iaşi;
    8. Spitalul Clinic Colentina Bucureşti;
    9. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca;
    10. Spitalul Judeţean de Urgenţă „Sfântul Ioan cel Nou“ Suceava;
    11. Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central „Carol Davila“;
    12. Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti;
    13. Institutul Clinic Fundeni;
    14. Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia;
    15. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad;
    16. Spitalul Judeţean de Urgenţă Piteşti;
    17. Spitalul Judeţean de Urgenţă Bacău;
    18. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Bistriţa;
    19. Spitalul Judeţean de Urgenţă Brăila;
    20. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei“ Constanţa;
    21. Spitalul Judeţean de Urgenţă „Dr. Fogolyán Kristóf“ Sf. Gheorghe;
    22. Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgovişte;
    23. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova;
    24. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei“ Galaţi;
    25. Spitalul Judeţean de Urgenţă Giurgiu;
    26. Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc;
    27. Spitalul Judeţean de Urgenţă Deva;
    28. Spitalul Judeţean de Urgenţă „Dr. Constantin Opriş“ Baia Mare;
    29. Spitalul Judeţean de Urgenţă Piatra-Neamţ;
    30. Spitalul Judeţean de Urgenţă Slatina;
    31. Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti;
    32. Spitalul Judeţean de Urgenţă Satu Mare;
    33. Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalău;
    34. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu;
    35. Spitalul Judeţean de Urgenţă Alexandria;
    36. Spitalul Judeţean de Urgenţă Tulcea;
    37. Spitalul Judeţean de Urgenţă Vaslui;
    38. Spitalul Municipal de Urgenţă „Elena Beldiman“ Bârlad;
    39. Spitalul Judeţean de Urgenţă „Sf. Pantelimon“ Focşani;
    40. Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu;
    41. Spitalul Judeţean de Urgenţă Mavromati Botoşani;
    42. Spitalul Judeţean de Urgenţă Buzău;
    43. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov;
    44. Spitalul Municipal de Urgenţă Roman;
    45. Spitalul Judeţean de Urgenţă Vâlcea;
    46. Spitalul Judeţean de Urgenţă Drobeta-Turnu Severin.


    ART. 25
    Direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi unităţile sanitare care derulează AP-AVC-REAB, indiferent de subordonare, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 26
    Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 27
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru-Florin Rogobete,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 20 noiembrie 2023.
    Nr. 3.903.
    ANEXA 1





    CONTRACT
    pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-AVC-REAB
    nr. ..... din ............
    1. Părţile contractante
    1.1. Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ................................/Municipiului Bucureşti, cu sediul în municipiul/oraşul ......................., str. ........................................ nr. ......, judeţul/sectorul .................., telefon ....................., fax ...................., reprezentată prin director executiv .....................,
    şi
    1.2. Unitatea sanitară ..........................., cu sediul în ......................, str. ............................................. nr. ......., telefon .................., fax ............, reprezentată prin ......................................................., având Actul de înfiinţare/organizare nr. .............., Autorizaţia sanitară de funcţionare nr. ......................, Dovada de evaluare nr. ..........., codul fiscal ............................ şi contul nr. ............ deschis la Trezoreria Statului sau contul nr. ............... deschis la Banca ............................, dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă pe toată durata contractului de furnizare servicii medicale spitaliceşti.

    2. Obiectul contractului
    2.1. Obiectul prezentului contract îl constituie desfăşurarea acţiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor cu accidente vasculare cerebrale acute în secţiile de neurologie (AP-AVC-REAB), finanţat din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor cu accidente vasculare cerebrale acute în secţiile de neurologie.

    3. Durata contractului
    3.1. Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de .............. .
    3.2. Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul părţilor.

    4. Obligaţiile părţilor
    4.1. Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti are următoarele obligaţii:
    a) centralizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual indicatorii specifici AP-AVC-REAB raportaţi de unităţile sanitare/instituţiile publice în condiţiile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor cu accidente vasculare cerebrale acute în secţiile de neurologie;
    b) transmite Serviciului medicină de urgenţă, trimestrial şi anual, în primele 20 de zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii prevăzuţi în cadrul AP-AVC-REAB, centralizaţi în conformitate cu prevederile lit. a);
    c) monitorizează modul de derulare a AP-AVC-REAB;
    d) verifică organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor AP-AVC-REAB, pe bază de cod numeric personal, de către unităţile de specialitate care derulează AP-AVC-REAB, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
    e) întocmeşte un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii din unităţile sanitare/instituţiile care derulează AP-AVC-REAB; raportul de activitate centralizat cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-AVC-REAB, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în Ordinul ministrului sănătăţii nr. 3.903/2023, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-AVC-REAB;
    f) transmite Serviciului medicină de urgenţă, până la sfârşitul lunii următoare celei încheierii trimestrului pentru care se face raportarea, raportul de activitate prevăzut la lit. e);
    g) transmite Serviciului medicină de urgenţă, până la data de 15 iulie a anului curent, fundamentarea necesarului de resurse pentru anul următor.

    4.2. Obligaţiile direcţiilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti prevăzute la pct. 4.1 se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii.
    4.3. Pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-AVC-REAB din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, unităţile sanitare au următoarele obligaţii:
    a) să asigure buna desfăşurare a activităţilor prevăzute în cadrul AP-AVC-REAB, în concordanţă cu actele normative în vigoare;
    b) să se asigure că serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calităţii în prevederile legale privind calitatea asistenţei medicale, elaborate în condiţiile legii;
    c) să asigure tratamentul adecvat şi recomandarea dispozitivelor medicale conform reglementărilor în vigoare;
    d) să utilizeze fondurile primite pentru AP-AVC-REAB, potrivit destinaţiei acestora;
    e) să dispună măsuri pentru gestionarea eficientă a mijloacelor materiale şi băneşti;
    f) să organizeze şi să conducă, prin directorul financiar contabil, evidenţele tehnico-operative, precum şi evidenţele contabile ale cheltuielilor pentru AP-AVC-REAB şi pe paragrafele şi subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât pentru bugetul aprobat, cât şi în execuţie;
    g) să efectueze, în condiţiile legii, achiziţia bunurilor necesare pentru realizarea obiectivelor şi activităţilor cuprinse în AP-AVC-REAB;
    h) să organizeze evidenţa beneficiarilor AP-AVC-REAB prin înregistrarea la nivel de pacient, în format electronic, a următorului set minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu AP-AVC-REAB, medicul curant (cod parafă), bunurile acordate, cantitatea şi valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor;
    i) să dispună măsuri pentru respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
    j) să deţină autorizaţie pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea AP-AVC-REAB, emisă, în condiţiile legii, de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal;
    k) să transmită direcţiei de sănătate publică, atât în format electronic, cât şi pe suport hârtie, raportările lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind sumele utilizate pentru AP-AVC-REAB, precum şi indicatorii realizaţi, răspunzând de exactitatea şi realitatea atât a datelor raportate pentru justificarea plăţii contravalorii facturii pentru bunurile acordate în cadrul AP-AVC-REAB în luna precedentă, cât şi a indicatorilor raportaţi;
    l) să cuprindă sumele contractate pentru AP-AVC-REAB în bugetul de venituri şi cheltuieli şi să îl aprobe odată cu acesta, în condiţiile legii;
    m) să transmită direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti orice alte date referitoare la AP-AVC-REAB şi să răspundă de exactitatea şi realitatea datelor raportate;
    n) să transmită trimestrial, până la data de 20 a lunii următoare încheierii trimestrului, direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti raportul de activitate întocmit de coordonatorul AP-AVC-REAB din cadrul unităţii sanitare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    o) să înregistreze, să stocheze, să prelucreze şi să transmită informaţiile legate de AP-AVC-REAB, conform prevederilor legale în vigoare;
    p) să dispună măsurile necesare în vederea asigurării realizării obiectivelor AP-AVC-REAB;
    q) să raporteze corect şi la timp datele către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti;
    r) să transmită direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, cuprinzând indicatorii fizici şi de eficienţă, precum şi valoarea bunurilor acordate în cadrul AP-AVC-REAB în perioada pentru care se face raportarea;
    s) să asigure publicarea pe site-ul propriu a bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi a execuţiei bugetare înregistrate pe parcursul derulării AP-AVC-REAB, detaliat;
    t) să asigure organizarea permanenţei activităţii în secţiile de neurologie, conform reglementărilor legale.

    4.4. Obligaţiile unităţilor sanitare prevăzute la pct. 4.3 se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, precum şi prin personalul implicat în realizarea activităţii programelor naţionale AP-AVC-REAB, în limitele competenţelor, potrivit legii.

    5. Valoarea contractului
    5.1. Valoarea contractului în anul ............... este de ............................................... lei.

    6. Decontarea contravalorii bunurilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-AVC-REAB
    6.1. Decontarea contravalorii bunurilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-AVC-REAB se realizează în limita sumelor disponibile cu această destinaţie, în ordine cronologică, în termen de maximum 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru bunurile realizate conform contractului încheiat.
    6.2. În vederea decontării contravalorii bunurilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-AVC-REAB, unitatea sanitară prezintă în primele 15 zile lucrătoare ale lunii curente următoarele documente:
    a) cererea justificativă, întocmită conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezentul contract;
    b) decontul pentru luna precedentă, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul contract;
    c) copiile facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor acordate în perioada pentru care se face raportarea;
    d) copii ale ordinelor de plată (cu viza trezoreriei) cu care s-a efectuat plata contravalorii facturilor pentru bunurile decontate în luna precedentă celei pentru care se solicită decontarea.

    6.3. Cheltuielile angajate în cadrul prevederilor bugetare aprobate în anul precedent şi rămase neplătite până la data încheierii prezentului contract vor fi plătite în condiţiile prevăzute la pct. 6.1.

    7. Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti analizează indicatorii prezentaţi din decont, precum şi gradul şi modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi decontează, în limita sumei prevăzute în prezentul contract, în termenul şi condiţiile prevăzute la pct. 6.2, sumele facturate de unitatea sanitară, pentru bunurile acordate, pentru luna precedentă.
    8. Răspunderea contractuală
    8.1. Managerul, inclusiv managerul interimar, răspunde de îndeplinirea obligaţiilor contractuale ale unităţii sanitare, aşa cum sunt prevăzute la pct. 4.3.
    8.2. Personalul implicat în realizarea activităţilor prevăzute în AP-AVC-REAB are următoarele obligaţii:
    8.2.1. coordonatorul AP-AVC-REAB:
    a) răspunde de utilizarea fondurilor primite pentru derularea AP-AVC-REAB, potrivit destinaţiei stabilite pentru acestea;
    b) răspunde de organizarea evidenţei beneficiarilor AP-AVC-REAB, pe baza setului minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu programul, medicul curant (cod parafă), bunurile acordate, cantitatea şi valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor;
    c) dispune măsurile necesare aplicării metodologiei AP-AVC-REAB, în vederea asigurării îndeplinirii obiectivelor prevăzute în aceasta;
    d) răspunde de desfăşurarea activităţilor prevăzute în cadrul AP-AVC-REAB, în conformitate cu prevederile în vigoare;
    e) răspunde de analiza, centralizarea şi raportarea la timp a datelor cu caracter medical către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, precum şi de realitatea şi exactitatea acestora;
    f) se asigură că produsele medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calităţii în prevederile legale, în normele privind calitatea produselor medicale, elaborate în condiţiile legii;
    g) răspunde de respectarea prevederilor legale referitoare la recomandarea dispozitivelor medicale şi la modul de acordare a tratamentului, în cadrul AP-AVC-REAB;

    8.2.2. contabilul-şef al unităţii sanitare:
    a) răspunde de modul de organizare a evidenţei tehnico-operative;
    b) răspunde de utilizarea sumelor alocate potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
    c) răspunde de exactitatea şi realitatea datelor raportate, la termenele stabilite;
    d) asigură efectuarea plăţilor către furnizorii de bunuri contractate de unitatea sanitară pentru realizarea activităţilor prevăzute în AP-AVC-REAB finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, în baza documentelor justificative legal întocmite;
    e) verifică documentele justificative prevăzute la pct. 6.2 prezentate de unitatea sanitară în vederea decontării pentru activităţile prevăzute în AP-AVC-REAB finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii;
    f) organizează şi conduce evidenţa contabilă a cheltuielilor pentru AP-AVC-REAB, pe paragrafele şi subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în cadrul bugetului aprobat, cât şi în execuţia acestuia;
    g) răspunde de analiza, centralizarea şi raportarea la timp a datelor cu caracter financiar către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    h) are obligaţia să cuprindă sumele contractate pentru AP-AVC-REAB în bugetul de venituri şi cheltuieli, pe care îl supune aprobării, în condiţiile legii.



    9. Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti controlează trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate şi analizează indicatorii prezentaţi.
    10. Controlul prevăzut la pct. 9 efectuat de către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti va urmări, fără a se limita la acestea, următoarele:
    a) respectarea reglementărilor legale în vigoare;
    b) existenţa unor disfuncţionalităţi în derularea AP-AVC-REAB;
    c) încadrarea în sumele contractate pe program;
    d) dacă fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite;
    e) dacă au fost realizate obiectivele AP-AVC-REAB;
    f) respectarea de către persoanele implicate a responsabilităţilor stabilite;
    g) realitatea şi exactitatea datelor înregistrate şi raportate;
    h) stocurile de materiale sanitare specifice comparativ cu consumul mediu lunar.

    11. Neprezentarea de către unitatea sanitară a documentelor prevăzute în Ordinul ministrului sănătăţii nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor cu accidente vasculare cerebrale acute în secţiile de neurologie atrage amânarea decontării până la următoarea perioadă de raportare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
    11.1. În cazul în care direcţia de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de către unitatea sanitară de natură a prejudicia grav derularea contractului, poate solicita încetarea acestuia.
    11.2. Prevederile pct. 11.1 nu sunt de natură a înlătura obligaţiile anterioare deja scadente şi neonorate ale părţilor.

    12. Soluţionarea litigiilor
    12.1. Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. În situaţia în care părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente.

    13. Clauze speciale
    13.1. Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin actele normative în materie care intră în vigoare ulterior datei la care s-a încheiat prezentul contract, au fost aprobate modificări în volumul, structura sau bugetul AP-AVC-REAB, pe parcursul derulării acestuia.
    13.2. Dacă o clauză a acestui contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului.

    14. Forţa majoră
    14.1. Orice împrejurare de fapt independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul prezentei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargou.
    14.2. Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
    14.3. Dacă nu se procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea la termen.
    14.4. În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.

    15. Dispoziţii finale
    15.1. Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părţi, prin act adiţional.
    15.2. În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător, prin act adiţional semnat de ambele părţi.
    15.3. Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilităţii acestuia poate fi făcută numai cu acordul părţilor.

    Prezentul contract s-a încheiat astăzi, ................, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi se completează conform prevederilor legale în vigoare.

┌──────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│Direcţia de Sănătate Publică a │Unitatea Sanitară │
│Judeţului ................ / │.................... │
│Municipiului Bucureşti │Manager, │
│Director executiv, │..................... │
│…...................... │Director adjunct executiv economic,│
│Director adjunct executiv economic, │...................................│
│….....................................│Director medical, │
│Avizat: │...................................│
│Biroul/Compartimentul juridic, │Avizat: │
│............................. │Biroul/Compartimentul juridic, │
│ │............................. │
└──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘


    ANEXA 1

    la contract





┌──────────────────────┬────────────────┐
│ │Direcţia de │
│ │Sănătate Publică│
│Unitatea Sanitară │a Judeţului │
│Spitalul │................│
│......................│/ Municipiului │
│Nr. ........... din │Bucureşti │
│.............. │Nr. ........... │
│ │din │
│ │.............. │
└──────────────────────┴────────────────┘


    Către
    Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ..................../Municipiului Bucureşti
    CERERE JUSTIFICATIVĂ
    în vederea decontării bunurilor acordate în luna .........../anul ......... în cadrul AP-AVC-REAB
    1. Sold iniţial = ......................... mii lei
    2. Suma decontată de Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ...................../Municipiului Bucureşti în luna precedentă = ........................ mii lei
    3. Suma achitată de spital furnizorilor pentru bunurile acordate în cadrul AP-AVC-REAB în luna precedentă = ................. mii lei
    4. Gradul de utilizare a sumelor decontate în cadrul AP-AVC-REAB în luna precedentă rând 3/ rând 1 + rând 2 * 100 = .... %
    5. Suma rămasă neutilizată la finele lunii precedente (1 + 2 – 3) = .............. mii lei
    6. Suma necesar a fi decontată în luna în curs = ......... mii lei
    Manager,
    .............
    Director financiar-contabil,
    ............................
    NOTE:
    a) Cererea justificativă întocmită de unitatea sanitară pentru luna curentă va fi însoţită de copia facturii emise de furnizor pentru bunurile achiziţionate în cadrul AP-AVC-REAB în luna precedentă.
    b) Cererea justificativă se va întocmi distinct, în două exemplare, din care un exemplar se va depune la Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ............../Municipiului Bucureşti în primele 5 zile lucrătoare ale lunii în curs pentru luna precedentă.


    ANEXA 2

    la contract





┌──────────────────────┬────────────────┐
│ │Direcţia de │
│ │Sănătate Publică│
│Unitatea Sanitară │a Judeţului │
│Spitalul │................│
│......................│/ Municipiului │
│Nr. ........... din │Bucureşti │
│.............. │Nr. ........... │
│ │din │
│ │.............. │
└──────────────────────┴────────────────┘


    Către
    Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ................................/Municipiului Bucureşti
    DECONT
    privind utilizarea sumelor alocate de Direcţia de Sănătate Publică
    a Judeţului ........................./Municipiului Bucureşti în luna ............../anul .......... pentru AP-AVC-REAB
    1. Număr de indicatori fizici realizaţi*): ...........................
    *) Se vor menţiona distinct indicatorii fizici realizaţi prevăzuţi în Ordinul ministrului sănătăţii nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor cu accidente vasculare cerebrale acute în secţiile de neurologie.

    2. Costul mediu/indicator fizic realizat**): ......................... lei
    **) Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi; în cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se cheltuiala pe fiecare acţiune

    3. Sumele achitate furnizorilor de materiale sanitare specifice aprovizionate în luna ....../anul .....: ....... lei
    4. Nr./Data şi suma achitată conform documentelor justificative (copii ale ordinelor de plată):
    4.1. .............................. lei
    4.2. .............................. lei
    4.3. .............................. lei

    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
    Manager,
    .............
    Director financiar-contabil,
    ............................
    NOTE:
    a) Decontul se întocmeşte lunar.
    b) Decontul va fi însoţit de copia ordinelor de plată (cu viza trezoreriei) enumerate la pct. 4, de copia facturilor pentru materialele sanitare specifice, aprovizionate de spital, care fac obiectul plăţilor în luna pentru care se întocmeşte raportarea.
    c) Decontul lunar se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se depune la Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ................/Municipiului Bucureşti în primele 10 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna precedentă.


    ANEXA 2





    CERERE DE FINANŢARE FUNDAMENTATĂ
    Unitatea*) ................. Judeţul .................
    Cererea de finanţare fundamentată pentru AP-AVC-REAB pentru luna .......
    Sursa de finanţare: ....................**)
    Nr. ...... din ............
    Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
    A - sume finanţate (cumulat de la 1 ianuarie, inclusiv luna curentă)***)
    B - plăţi efectuate (cumulat de la 1 ianuarie până în ultima zi a lunii precedente celei pentru care se face solicitarea)***)
    C - gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior
    D - se acoperă din disponibil
    E - necesar de alimentat


┌────────────┬─────────┬─┬─┬─┬────────────────────────┬────────────┐
│ │ │ │ │ │ │Sume │
│ │ │ │ │ │Disponibil │necesare │
│ │ │ │ │ │ │pentru luna │
│ │Prevedere│ │ │ │ │curentă │
│ │bugetară │ │ │ ├────────────┬───────────┼────────┬─┬─┤
│ │aprobată │ │ │ │Total │ │Total │ │ │
│AP-AVC-REAB │pentru │A│B│C│disponibil │Se │necesar │ │ │
│ │anul │ │ │ │din cont │utilizează │pentru │ │ │
│ │..... │ │ │ │rămas │în luna │luna │D│E│
│ │ │ │ │ │neutilizat │pentru care│curentă,│ │ │
│ │ │ │ │ │la data │se solicită│din │ │ │
│ │ │ │ │ │solicitării,│finanţarea.│care: │ │ │
│ │ │ │ │ │din care: │ │ │ │ │
├──────────┬─┼─────────┼─┼─┼─┼────────────┼───────────┼────────┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │4│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │=│ │ │7 = 8 + │8│ │
│- │0│1 │2│3│3│5 = 2 – 3 │6 │9 │=│9│
│ │ │ │ │ │/│ │ │ │6│ │
│ │ │ │ │ │2│ │ │ │ │ │
├──────────┼─┼─────────┼─┼─┼─┼────────────┼───────────┼────────┼─┼─┤
│Titlu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cheltuieli│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼─┼─────────┼─┼─┼─┼────────────┼───────────┼────────┼─┼─┤
│****) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│......... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴─┴─────────┴─┴─┴─┴────────────┴───────────┴────────┴─┴─┘


    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor raportate.
    *) Unitatea este, după caz:
    a) direcţia de sănătate publică pentru AP-AVC-REAB implementate de unităţile din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale sau a instituţiilor cu reţea sanitară proprie;
    b) spitale din subordinea Ministerului Sănătăţii care implementează AP-AVC-REAB.

    **) Se consemnează sursa de finanţare „buget de stat“ sau „venituri proprii - accize“, după caz.
    ***) Pentru anul 2024 se vor înscrie plăţile efectuate şi sumele finanţate cumulat de la 1 mai 2024.
    ****) Se consemnează titlul de cheltuieli:
    - „Bunuri şi servicii - AAPL“ - pentru AP-AVC-REAB implementate de unităţile sanitare din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale;
    – „Bunuri şi servicii - DSP“ - pentru AP-AVC-REAB implementate de direcţiile de sănătate publică şi instituţii publice din subordinea Ministerului Sănătăţii;
    – „Transferuri“ - pentru programele naţionale de sănătate publică implementate de unităţile sanitare din subordinea Ministerului Sănătăţii.

    a) Directorul executiv al direcţiei de sănătate publică
    Numele şi prenumele ...........
    Semnătura ...........
    Director executiv adjunct economic
    Numele şi prenumele ...........
    Semnătura ...........

    b) În situaţia în care cererea se întocmeşte de către alte unităţi sanitare/instituţii care implementează AP-AVC-REAB, aceasta se semnează de către conducerea instituţiei respective, precum şi de către persoana responsabilă cu AP-AVC-REAB în unitatea respectivă.
    NOTE:
    1. Macheta se va completa distinct, pentru fiecare sursă de finanţare şi titlu de cheltuieli, cu încadrarea în bugetul aprobat.
    2. Cererea de finanţare fundamentată se însoţeşte de cererea de finanţare detaliată pe tipuri de cheltuieli, prevăzută în anexa nr. 3, şi borderoul centralizator, prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.
    3. Termenul maxim pentru transmiterea cererii de finanţare este data de 5 a lunii pentru care se solicită finanţarea.


    ANEXA 3





    CERERE DE FINANŢARE
    detaliată pe tipuri de cheltuieli
    Unitatea*) ................. Judeţul.................
    Cererea de finanţare detaliată pentru AP-AVC-REAB pentru luna ...........
    Sursa de finanţare: ....................**)
    Nr. ..... din ............
    Titlul cheltuieli***) ..............

┌────────────────┬────────────┬────────┬────┬────────┐
│ │Natura │ │ │ │
│ │cheltuielii │ │ │ │
│ │(obiectul │ │ │ │
│ │plăţii, │ │ │ │
│ │conform │Nr. şi │ │Scadenţa│
│ │listei │data │Suma│de plată│
│- │materialelor│facturii│(mii│a │
│ │sanitare de │fiscale │lei)│facturii│
│ │care │ │ │ │
│ │beneficiază │ │ │ │
│ │bolnavii │ │ │ │
│ │prin │ │ │ │
│ │AP-AVC-REAB)│ │ │ │
├────────────────┼────────────┼────────┼────┼────────┤
│Total mii lei │ │ │ │ │
├────────────────┴────────────┴────────┴────┴────────┤
│Furnizori neachitaţi din lunile anterioare - Total │
├────────────────┬────────────┬────────┬────┬────────┤
│Factura │ │ │ │ │
│Factura ........│ │ │ │ │
├────────────────┴────────────┴────────┴────┴────────┤
│Furnizori neachitaţi din luna curentă - Total │
├────────────────┬────────────┬────────┬────┬────────┤
│Factura │ │ │ │ │
│Factura ........│ │ │ │ │
├────────────────┴────────────┴────────┴────┴────────┤
│Sume necesare pentru luna pentru care se solicită │
│credite bugetare - Total │
├────────────────┬────────────┬────────┬────┬────────┤
│Categoria de │ │ │ │ │
│cheltuială │ │ │ │ │
│................│ │ │ │ │
└────────────────┴────────────┴────────┴────┴────────┘


    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor raportate.
    a) Directorul executiv al direcţiei de sănătate publică
    Numele şi prenumele .........................
    Semnătura ..........................................
    Director executiv adjunct economic
    Numele şi prenumele ..........................
    Semnătura ..........................................

    b) În situaţia în care cererea se întocmeşte de către alte unităţi sanitare/instituţii care implementează AP-AVC-REAB, aceasta se semnează de către conducerea instituţiei respective, precum şi de către persoana responsabilă cu AP-AVC-REAB în unitatea respectivă.
    NOTE:
    1. Macheta se va completa distinct, pentru fiecare sursă de finanţare şi titlu de cheltuieli, cu încadrarea în bugetul aprobat.
    2. Termenul maxim pentru transmiterea cererii de finanţare este data de 5 a lunii pentru care se solicită finanţarea.

    *) Unitatea este, după caz:
    a) direcţia de sănătate publică pentru AP-AVC-REAB implementate de unităţile din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale sau a instituţiilor cu reţea sanitară proprie;
    b) spitale din subordinea Ministerului Sănătăţii care implementează AP-AVC-REAB.

    **) Se consemnează sursa de finanţare „buget de stat“ sau „venituri proprii - accize“, după caz.
    ***) Se consemnează titlul de cheltuieli:
    - „Bunuri şi servicii - AAPL“ - pentru AP-AVC-REAB implementate de unităţile sanitare din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale;
    – „Bunuri şi servicii - DSP“ - pentru AP-AVC-REAB implementate de direcţiile de sănătate publică şi instituţii publice din subordinea Ministerului Sănătăţii;
    – „Transferuri“ - pentru programele naţionale de sănătate publică implementate de unităţile sanitare din subordinea Ministerului Sănătăţii.


    ANEXA 4





    BORDEROU CENTRALIZATOR
    Unitatea care derulează AP-AVC-REAB ..........................................
    Borderou centralizator nr. ...../data ..........., cuprinzând documentele justificative
    ale ordonatorului secundar/terţiar de credite care însoţesc
    cererile de finanţare fundamentate pentru luna ..................

┌─────┬──────────────────────────────┬────────────┬──────────┬─────────────┐
│ │Documentul │ │Suma │Denumirea │
│Nr. ├───────┬─────┬───────┬────────┤Termenele de│solicitată│bunurilor/ │
│crt. │ │ │ │Data │plată a │de │serviciilor │
│ │Felul*)│Seria│Numărul│emiterii│obligaţiilor│finanţat │achiziţionate│
│ │ │ │ │(z/l/a) │ │ │ │
├─────┼───────┼─────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │
├─────┼───────┼─────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼─────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼─────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼─────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────────┤
│TOTAL│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───────┴─────┴───────┴────────┴────────────┴──────────┴─────────────┘


    Subsemnatul, ..................................., în calitate de persoană împuternicită de ordonatorul de credite, confirm pe propria răspundere că am realizat verificarea documentelor justificative menţionate în prezentul borderou centralizator şi, ca urmare a acestei verificări, confirm că sunt îndeplinite toate condiţiile de legalitate necesare în vederea vizării acestora pentru „Bun de plată“.
    Semnătura persoanei împuternicite

┌──────────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│Ordonatorul de credite, │Coordonatorul AP-AVC-REAB, │
│..............................│.............................│
│(numele în clar şi semnătura) │(numele în clar şi semnătura)│
└──────────────────────────────┴─────────────────────────────┘


    *) Se va menţiona numele documentului în conformitate cu legislaţia privind documentele financiar-contabile, precum şi în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare (de exemplu, factura fiscală, statul de plată, angajamente legale etc.)

    ANEXA 5





    MACHETA
    de raportare a indicatorilor de evaluare (fizici şi de eficienţă)
    [conform art. 22 pct. 1 lit. a) din Ordinul ministrului sănătăţii nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor cu accidente vasculare cerebrale acute în secţiile de neurologie]
    Unitatea ........................
    Acţiuni prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor cu accident vascular cerebral acut în secţiile de neurologie (AP-AVC-REAB)
    Raportare pentru trimestrul*) ..........
    Nr. .... din ..................
    Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
    A - plăţi efectuate în trimestrul de raportat (lei)
    B - plăţi efectuate cumulat de la începutul anului (lei)
    C - suma rămasă neutilizată de la începutul anului


┌────────────────┬─────────┬──────────┬──────────┬─────────┬──────────┬──────────┬──────────┬─────────┬──┬──┬──┐
│ │ │ │Indicatori│ │Indicatori│Cheltuiala│Cheltuiala│Cost │ │ │ │
│ │ │Finanţare │fizici │Finanţare│fizici │efectivă │efectivă │mediu │ │ │ │
│ │Prevedere│primită în│realizaţi │primită │realizaţi │realizată │realizată │realizat │ │ │ │
│AP-ATI │bugetară │trimestrul│în │de la │cumulat de│în │cumulat de│pe │A │B │C │
│ │anuală │de │trimestrul│începutul│la │trimestrul│la │fiecare │ │ │ │
│ │(lei) │raportat │de │anului │începutul │de │începutul │indicator│ │ │ │
│ │ │(lei) │raportat │(lei) │anului │raportat │anului │fizic │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │(lei) │(lei) │(lei) │ │ │ │
├────────────────┼─────────┼──────────┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┼─────────┼──┼──┼──┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │12│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │= │
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 = 8/6 │10│11│5 │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │– │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │11│
├────────────────┼─────────┼──────────┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┼─────────┼──┼──┼──┤
│Numărul de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pacienţi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│neuroreabilitare│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│timpurie AVC din│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│secţiile de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│neurologie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────┴─────────┴──────────┴──────────┴─────────┴──────────┴──────────┴──────────┴─────────┴──┴──┴──┘


    Managerul unităţii care derulează AP-AVC-REAB**),
    ........................
    Directorul financiar-contabil al unităţii sanitare**),
    .........................
    Coordonatorul AP-AVC-REAB,
    .............................................
    Directorul executiv al direcţiei de sănătate publică***),
    .................................
    Directorul executiv adjunct economic al direcţiei de sănătate publică***),
    ...................................
    NOTĂ:
    Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi. În cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se fiecare acţiune. Sumele care se găsesc în tabel se exprimă în lei.

    *) Raportarea se întocmeşte trimestrial şi anual.
    **) Semnează raportările întocmite de unitatea sanitară pentru AP-AVC-REAB derulate la nivelul acesteia, pe care le transmit direcţiei de sănătate publică. Pentru unităţile sanitare aflate în subordinea Ministerului Sănătăţii, raportările vor fi transmise Serviciului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor cu accidente vasculare cerebrale acute în secţiile de neurologie.
    ***) Semnează raportările centralizate la nivelul judeţului pe care le transmit Serviciului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor cu accidente vasculare cerebrale acute în secţiile de neurologie.

    ANEXA 6





    FORMULAR
    de raportare lunară a numărului de pacienţi cu accident vascular cerebral acut
    care au beneficiat de neuroreabilitare timpurie în secţiile de neurologie
    Unitatea sanitară ..................................................

┌─────┬───┬──────────────┬─────────────┐
│Nr. │CNP│Localitatea de│Secţia de │
│crt. │ │domiciliu │provenienţă │
├─────┼───┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼───┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼───┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼───┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
└─────┴───┴──────────────┴─────────────┘



┌───────────────┬──────────────┬────────────────────────────┐
│ │Lista │ │
│Manager, │beneficiarilor│Coordonator local, │
│...............│AP-AVC-REAB │............................│
│ │Luna/anul │ │
│ │..............│ │
└───────────────┴──────────────┴────────────────────────────┘



    ANEXA 7





    FIŞĂ INDIVIDUALĂ PACIENT
    Formularul de raportare pentru pacienţi cu accident vascular cerebral acut care au beneficiat de neuroreabilitare timpurie în secţiile de neurologie
    (Nu se transmite, se păstrează în secţie. Este destinat analizei medicale a complexităţii cazului şi tratamentului.)

┌───────────┬─────────────────┬───────┬──────────────┐
│ │Indicator │Valoare│Format valoare│
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│Unitatea │Denumire │ │Text │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│Unitatea │Cod │ │Text │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│A. Date │ │ │ │
│pacient │ │ │ │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│A.1. │Nume pacient │ │Text │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│A.2. │Prenume pacient │ │Text │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│ │ │ │string 13 │
│A.3. │CNP pacient │ │caractere │
│ │ │ │numerice │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│A.4. │Nr. foaie de │ │număr întreg │
│ │observaţie │ │ │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│A.5. │Data internării │ │data │
│ │în secţie │ │ │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│A.6. │Data externării │ │data │
│ │în secţie │ │ │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│A.7. │Diagnostic │ │politraumatism│
│ │internare │ │ │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│A.8. │Diagnostic │ │Text │
│ │externare │ │ │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│A.9. │Domiciliu pacient│ │Text (Siruta) │
│ │- Localitatea │ │ │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│A.10. │Domiciliu pacient│ │Text (Siruta) │
│ │- Judeţ │ │ │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│A.11. │Secţia de │ │Text │
│ │provenienţă │ │ │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│ │Evidenţa nominală│ │ │
│ │a pacienţilor cu │ │ │
│B. Evaluare│accident vascular│ │ │
│- │cerebral care au │ │ │
│determinări│beneficiat de │ │ │
│de │...., precum şi │ │ │
│laborator │prin ...., pe │ │ │
│ │bază de cod │ │ │
│ │numeric personal │ │ │
├───────────┼─────────────────┼───────┼──────────────┤
│ │Neuroreabilitarea│ │ │
│B.1. │precoce în │ │da/nu │
│ │secţiile de │ │ │
│ │neurologie │ │ │
└───────────┴─────────────────┴───────┴──────────────┘



    ANEXA 8





    MACHETĂ
    de raportare a execuţiei bugetare pentru AP-AVC-REAB
    Acţiuni prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor cu accident vascular cerebral acut în secţiile de neurologie
    Unitatea care derulează AP-AVC-REAB*)/Direcţia de sănătate publică**) ..........................
    Raportare pentru***) .................................................
    Execuţia bugetară
    Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
    A - plăţi efectuate în trimestrul de raportat (lei)
    B - plăţi efectuate cumulat de la începutul anului (lei)


┌─────┬───────────┬──────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│ │ │Buget de stat │Venituri proprii │
│ │ ├─────────┬──────────┬─────────┬─┬─┼─────────┬──────────┬─────────┬──┬──┤
│ │ │ │Finanţare │Finanţare│ │ │ │Finanţare │Finanţare│ │ │
│Nr. │Titlul │Prevedere│primită în│primită │ │ │Prevedere│primită în│primită │ │ │
│crt. │bugetar │bugetară │trimestrul│de la │A│B│bugetară │trimestrul│de la │A │B │
│ │ │anuală │de │începutul│ │ │anuală │de │începutul│ │ │
│ │ │(lei) │raportat │anului │ │ │(lei) │raportat │anului │ │ │
│ │ │ │(lei) │(lei) │ │ │ │(lei) │(lei) │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼──────────┼─────────┼─┼─┼─────────┼──────────┼─────────┼──┼──┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5│6│7 │8 │9 │10│11│
├─────┼───────────┼─────────┼──────────┼─────────┼─┼─┼─────────┼──────────┼─────────┼──┼──┤
│1 │Total, din │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼──────────┼─────────┼─┼─┼─────────┼──────────┼─────────┼──┼──┤
│ │Bunuri şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1.1 │servicii, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼──────────┼─────────┼─┼─┼─────────┼──────────┼─────────┼──┼──┤
│ │Bunuri şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1.1.1│servicii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │AAPL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼──────────┼─────────┼─┼─┼─────────┼──────────┼─────────┼──┼──┤
│ │Bunuri şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1.1.2│servicii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │DSP │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼──────────┼─────────┼─┼─┼─────────┼──────────┼─────────┼──┼──┤
│1.2 │Transferuri│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───────────┴─────────┴──────────┴─────────┴─┴─┴─────────┴──────────┴─────────┴──┴──┘


    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor raportate.
    Managerul unităţii care derulează AP-AVC-REAB*),
    ..............................
    Directorul financiar-contabil al unităţii sanitare*),
    ..............................
    Coordonatorul local,
    ..............................
    Directorul executiv al direcţiei de sănătate publică**),
    ..............................
    Directorul executiv adjunct economic al direcţiei de sănătate publică**),
    ..............................
    *) Semnează raportările întocmite de unitatea sanitară pentru AP-AVC-REAB derulate la nivelul acesteia, pe care le transmit direcţiei de sănătate publică. Pentru unităţile sanitare aflate în subordinea Ministerului Sănătăţii, raportările vor fi transmise Serviciului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor cu accidente vasculare cerebrale acute în secţiile de neurologie.
    **) Semnează raportările centralizate la nivelul judeţului pe care le transmit Serviciului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 3.903/2023 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru neuroreabilitarea timpurie a pacienţilor cu accidente vasculare cerebrale acute în secţiile de neurologie.
    ***) Raportarea se întocmeşte trimestrial şi anual.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016