Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.892 din 25 noiembrie 2024  pentru modificarea şi completarea Normelor privind autorizarea şi controlul centrelor de pregătire şi perfecţionare profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.212/2015, a Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.214/2015 pentru aprobarea normelor privind pregătirea şi atestarea profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere şi a Normelor privind atestarea profesională a conducătorilor auto care efectuează transport de persoane în regim de taxi sau transport în regim de închiriere şi agrearea autovehiculelor care efectuează transport în regim de taxi, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 3/2008     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.892 din 25 noiembrie 2024 pentru modificarea şi completarea Normelor privind autorizarea şi controlul centrelor de pregătire şi perfecţionare profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.212/2015, a Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.214/2015 pentru aprobarea normelor privind pregătirea şi atestarea profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere şi a Normelor privind atestarea profesională a conducătorilor auto care efectuează transport de persoane în regim de taxi sau transport în regim de închiriere şi agrearea autovehiculelor care efectuează transport în regim de taxi, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 3/2008

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1233 din 9 decembrie 2024
    Având în vedere dispoziţiile prevederilor art. 66 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 6 alin. (3) lit. g) şi h) din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 27 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 67 alin. (1), (2), (5), (6) şi (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele privind autorizarea şi controlul centrelor de pregătire şi perfecţionare profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.212/2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 867 din 20 noiembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Cursurile de pregătire profesională a conducătorilor auto care efectuează transport rutier de persoane în regim de taxi sau în regim de închiriere pot fi organizate şi în limba engleză."

    2. La articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Un manager al centrului de pregătire şi perfecţionare profesională poate conduce activitatea a maximum 4 centre de pregătire şi perfecţionare.ˮ"

    3. La articolul 7 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) deţine la sediul declarat mijloacele, materialele şi dotările tehnico-didactice minime, respectiv:
    (i) aparat de videoproiecţie;
    (ii) telefon."

    4. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Pentru obţinerea autorizaţiei, solicitantul va depune sau va transmite prin poştă, cu confirmare de primire, la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii următoarea documentaţie:
    a) cerere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2;
    b) declaraţia pe propria răspundere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3;
    c) suport electronic - stick conţinând documentele scanate care demonstrează îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 7."

    5. Anexele nr. 2, 4 şi 6 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezentul ordin.


    ART. II
    Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.214/2015 pentru aprobarea normelor privind pregătirea şi atestarea profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 903 şi 903 bis din 4 decembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatul (5) se abrogă.
    2. La articolul 1, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (7^1), cu următorul cuprins:
    "(7^1) Se aprobă Normele privind pregătirea şi atestarea profesională a conducătorilor auto care efectuează transport de persoane în regim de taxi sau transport în regim de închiriere, prevăzute în anexa nr. 7^1."

    3. Anexa nr. 1 „Norme privind pregătirea şi atestarea profesională a managerilor de transport“ se modifică după cum urmează:
    a) La articolul 2, partea introductivă a alineatului (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) Certificatul de competenţă profesională se obţine în urma promovării de către candidaţi a unui examen teoretic, care, conform prevederilor Părţii II din Anexa I la Regulament, constă din următoarele probe:"

    b) La articolul 2, alineatul (15) se abrogă.
    c) La articolul 3, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(8) Actualizarea cunoştinţelor constă în promovarea de către candidaţi a unui examen teoretic care constă într-o probă cu durata de o oră, cuprinzând un studiu de caz cu 10 întrebări. Pentru promovarea examenului, candidaţii trebuie să obţină cel puţin 50% din totalul punctelor posibile."

    d) La articolul 6, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. ţine evidenţa certificatelor de manager de transport eliberate şi a documentelor privitoare la susţinerea probelor examenelor prevăzute la art. 2 alin. (10).
    (2) Certificatele de manager de transport emise de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. şi rezultatele actualizării cunoştinţelor devin nule, dacă pentru obţinerea lor au fost prezentate documente conţinând informaţii false sau eronate ori au fost eludate orice prevederi legale aplicabile."

    e) Anexa nr. 1c) se abrogă.

    4. Anexa nr. 2 „Norme privind pregătirea şi atestarea profesională a anumitor categorii de conducători auto“ se modifică după cum urmează:
    a) La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) CPI poate fi obţinut prin susţinerea unui examen teoretic în termen de maximum 12 luni de la data înscrierii şi a unui examen practic, conform prevederilor art. 4. Examenele vor urmări însuşirea nivelului minim de cunoştinţe, conform tematicilor prevăzute în anexa nr. 2a)."

    b) La articolul 3, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:
    "(5^1) Valabilitatea cursului de pregătire profesională periodică prevăzut la alin. (5) este de 12 luni de la data absolvirii. Candidaţii care nu au promovat examenul în acest termen trebuie să urmeze un nou curs de pregătire profesională periodică."

    c) La articolul 4, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Examinarea pentru obţinerea CPI se face conform normelor prevăzute în anexa nr. 8 la ordin. Examinarea pentru obţinerea CPI se organizează în limba română sau în limba engleză. Examinarea pentru obţinerea CPI în limba engleză se desfăşoară numai în municipiul Bucureşti, în cadrul unor sesiuni speciale, în baza programului care se afişează pe pagina de internet a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R."

    d) La articolul 4, alineatul (4) se abrogă.

    5. Anexa nr. 3 „Norme privind pregătirea şi atestarea profesională a consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier al mărfurilor periculoase“ se modifică după cum urmează:
    a) La articolul 8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) Examinarea teoretică pentru obţinerea certificatului de consilier de siguranţă se face conform normelor prevăzute în anexa nr. 8 la ordin; în cazul organizării examenelor pentru obţinerea certificatelor de consilier de siguranţă valabile pentru mărfuri din clasa 7, Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare asigură suport de specialitate prin desemnarea unui reprezentant."

    b) La articolul 8, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Pentru fiecare tip de marfă prevăzut la art. 6 alin. (4), examenul teoretic cuprinde două probe:
    a) rezolvarea, prin utilizarea sistemului informatic, a unui chestionar care conţine câte un set de 40 de întrebări cu 4 variante de răspuns, din care una corectă, care trebuie rezolvate în 40 de minute; şi
    b) rezolvarea unui studiu de caz prin care candidatul demonstrează că deţine cunoştinţele necesare pentru a îndeplini sarcinile ce revin consilierului de siguranţă, care trebuie rezolvat în 120 de minute. Pentru rezolvarea studiilor de caz candidaţii pot consulta textul anexelor A şi B la Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase (A.D.R.), încheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, la care România a aderat prin Legea nr. 31/1994, cu modificările şi completările ulterioare, disponibil pe pagina de internet a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R."


    6. În anexa nr. 4 „Norme privind pregătirea şi atestarea profesională a conducătorilor auto care transportă mărfuri periculoase“, la articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) Examinarea teoretică pentru obţinerea certificatului A.D.R. se face conform normelor prevăzute în anexa nr. 8 la ordin; în cazul organizării examenelor pentru obţinerea certificatelor A.D.R. valabile pentru mărfuri din clasa 7, Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare asigură suport de specialitate prin desemnarea unui reprezentant."

    7. Anexa nr. 5 „Norme privind pregătirea şi atestarea profesională a conducătorilor auto care efectuează transport rutier cu vehicule având mase şi/sau dimensiuni de gabarit depăşite“ se abrogă.
    8. În anexa nr. 6 „Norme privind pregătirea şi atestarea profesională a conducătorilor auto care efectuează transport rutier cu troleibuzul“, la articolul 4, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Examinarea teoretică pentru obţinerea certificatului pentru transportul cu troleibuzul se face conform normelor prevăzute în anexa nr. 8 la ordin."

    9. În anexa nr. 7 „Norme privind pregătirea şi atestarea profesională a conducătorilor auto care efectuează transport rutier naţional contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate“, la articolul 4, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Examinarea teoretică pentru obţinerea certificatului pentru transportul de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate se face conform normelor prevăzute în anexa nr. 8 la ordin."

    10. După anexa nr. 7 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 7^1 „Norme privind atestarea profesională a conducătorilor auto care efectuează transport de persoane în regim de taxi sau transport în regim de închiriere“, al cărei cuprins este prevăzut în anexa nr. 4 la prezentul ordin.
    11. Anexa nr. 8 „Norme privind examinarea în vederea atestării profesionale a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere“ se modifică şi se completează după cum urmează:
    a) La articolul 2, literele d) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) examinare - verificarea cunoştinţelor şi competenţelor candidaţilor pentru obţinerea atestatelor/certificatelor de pregătire profesională prevăzute de reglementările în vigoare pentru personalul de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, care cuprinde proba teoretică şi, după caz, proba practică;
    ...............................................................................................
h) specialist în domeniul transportului rutier - persoană care îndeplineşte condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare."

    b) La articolul 4, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. este administratorul sistemului informatic pentru pregătirea şi desfăşurarea examinării teoretice în vederea atestării profesionale a personalului din domeniul transporturilor rutiere.
    (2) Examinarea teoretică este independentă şi se efectuează de către comisia de examinare alcătuită din:
    a) doi specialişti în domeniul transportului rutier, desemnaţi din cadrul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.; şi
    b) un specialist în domeniul transportului rutier, desemnat din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii."

    c) La articolul 4, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Componenţa comisiilor de examinare se aprobă de către ordonatorul de credite pe baza propunerilor înaintate acestuia de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. şi Direcţia transport rutier.
(2^2) Propunerile prevăzute la alin. (2^1) au în vedere şi următoarele criterii de performanţă:
    a) vechimea în activitate în domeniul transportului rutier;
    b) cunoaşterea temeinică a legislaţiei în domeniu;
    c) eficienţa în desfăşurarea tuturor activităţilor care compun procesul de examinare;
    d) capacitatea de organizare şi gestionare a procesului de examinare;
    e) conduita în timpul procesului de examinare;
    f) numărul de reclamaţii şi/sau contestaţii admise privind activitatea de examinare;
    g) disponibilitatea la deplasări în teritoriu sau pe distanţe lungi."

    d) La articolul 4, alineatele (3), (4) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) Examinarea candidaţilor pentru proba teoretică se desfăşoară în zilele de sâmbătă şi, după caz, duminică, în baza Programului anual de examinare teoretică întocmit de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., cu consultarea Direcţiei transport rutier, care se afişează pe pagina de internet a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. cu 30 de zile înainte de prima programare.
(4) Programul anual de examinare prevăzut la alin. (3) poate fi modificat/completat din motive justificate de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. Programul anual de examinare modificat se afişează pe pagina de internet a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.
    ................................................................................................
(7) Programarea candidaţilor pentru susţinerea examenelor în sălile prevăzute la alin. (5) se face de către comisia de examinare, în funcţie de specialităţile pentru care aceştia susţin examenele, în ordinea alfabetică a numelor candidaţilor. Programarea se afişează cu cel puţin 36 de ore înainte de susţinerea examenelor pe pagina de internet a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R."

    e) Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) Examinarea pentru proba teoretică, prevăzută în anexele nr. 1-7^1 la ordin, precum şi în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 733/2013, se desfăşoară numai pentru candidaţii înscrişi în sistemul informatic de către centrele autorizate sau personal, pe platforma online pusă la dispoziţie de A.R.R., în cazul candidaţilor pentru examenul de vizare a certificatului de conducător auto în regim de taxi sau în regim de închiriere.
    (2) Poate susţine examinarea pentru proba teoretică candidatul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
    a) are cursul de pregătire finalizat de către centrul autorizat care l-a înscris în vederea susţinerii examinării, finalizare care atestă faptul că, în ceea ce priveşte respectivul candidat, sunt respectate prevederile reglementărilor specifice în vigoare referitoare la condiţiile de înscriere, perioada în care candidatul a efectuat pregătirea teoretică şi/sau practică, precum şi condiţiile pentru susţinerea examinării; candidaţii pot participa la examinarea pentru proba teoretică numai în judeţul/municipiul Bucureşti în care îşi are sediul centrul autorizat la care a efectuat pregătirea teoretică şi/sau practică; reexaminarea pentru proba teoretică poate fi susţinută în orice judeţ sau în municipiul Bucureşti;
    b) prezintă documentele legale prevăzute pentru susţinerea examenului şi răspunde pentru autenticitatea acestora;
    c) completează tabelul conţinând numele şi prenumele, codul numeric personal şi semnătura candidaţilor care susţin examinarea, pus la dispoziţie de către comisia de examinare;
    d) nu foloseşte în sala de examinare înscrisuri ajutătoare, echipamente tehnice de comunicare sau înregistrare audio/video sau orice fel de obiecte/echipamente care ar putea fi folosite la fraudarea examenului;
    e) nu poartă discuţii cu alţi candidaţi, nu se manifestă zgomotos sau într-un mod care poate perturba examinarea celorlalţi candidaţi şi are o ţinută decentă;
    f) nu se prezintă la examen sub influenţa băuturilor alcoolice sau a substanţelor psihotrope.
    (3) În vederea susţinerii examenului pentru obţinerea certificatului de manager de transport, candidatul trebuie să prezinte următoarele documente:
    a) actul de identitate, în original;
    b) actul care demonstrează îndeplinirea condiţiei de studii, în original sau copie legalizată;
    c) declaraţie pe propria răspundere că se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 8 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.071/2009 de stabilire a unor norme comune privind condiţiile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea ocupaţiei de operator de transport rutier, în cazul cetăţenilor din alt stat membru UE.
    (4) În vederea susţinerii examenului pentru obţinerea certificatului de manager de transport în regim de taxi şi închiriere sau consilier de siguranţă, candidatul trebuie să prezinte următoarele documente:
    a) actul de identitate, în original;
    b) actul care demonstrează îndeplinirea condiţiei de studii, în original sau copie legalizată.
    (5) În vederea susţinerii examenului pentru obţinerea certificatului CPI şi/sau CPC, candidatul trebuie să prezinte următoarele documente:
    a) actul de identitate, în original, sau permisul de şedere, în original, după caz;
    b) permis de conducere, în original, eliberat de autorităţile competente din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European sau ale Confederaţiei Elveţiene sau dovada înlocuitoare a permisului de conducere cu drept de circulaţie;
    c) adeverinţă valabilă eliberată de autoritatea competentă, care atestă că permisul de conducere este depus pentru preschimbare, în cazul candidaţilor care deţin un permis de conducere eliberat într-un stat nemembru al Uniunii Europene, precum şi copia faţă-verso a permisului de conducere depus pentru preschimbare;
    d) declaraţie pe propria răspundere, după caz, că se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 1 alin. (6) din Normele privind pregătirea şi atestarea profesională a anumitor categorii de conducători auto, prevăzute în anexa nr. 2 la ordin, în cazul în care candidatul doreşte obţinerea certificatului CPI;
    e) declaraţie pe propria răspundere, după caz, că se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 1 alin. (7) din Normele privind pregătirea şi atestarea profesională a anumitor categorii de conducători auto, prevăzute în anexa nr. 2 la ordin, în cazul în care candidatul doreşte obţinerea certificatului CPC.
    (6) Prevederile alin. (5) lit. c) se aplică şi în cazul candidaţilor care prezintă un document de identitate eliberat de un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European sau al Confederaţiei Elveţiene şi permis de conducere eliberat în Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord după data de 31.12.2020.
    (7) Prevederile alin. (5) lit. d) şi e) se aplică şi în cazul candidaţilor care prezintă un document de identitate eliberat de un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European sau al Confederaţiei Elveţiene şi permis de conducere eliberat în Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord înainte de data de 31.12.2020.
    (8) În vederea susţinerii examenului pentru obţinerea certificatului pentru transport rutier de mărfuri periculoase, pentru transport rutier de vehicule avariate sau pentru transport rutier cu troleibuzul, candidatul trebuie să prezinte următoarele documente:
    a) actul de identitate, în original, sau permisul de şedere, în original, după caz;
    b) permis de conducere, în original, eliberat de autorităţile competente din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European sau ale Confederaţiei Elveţiene sau dovada înlocuitoare a permisului de conducere cu drept de circulaţie;
    c) adeverinţă valabilă eliberată de autoritatea competentă, care atestă că permisul de conducere este depus pentru preschimbare, în cazul candidaţilor care deţin un permis de conducere eliberat într-un stat nemembru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European sau al Confederaţiei Elveţiene.
    (9) În vederea susţinerii examenului pentru obţinerea certificatului de conducător auto în regim de taxi sau în regim de închiriere, candidatul trebuie să prezinte următoarele documente:
    a) actul de identitate, în original, sau permisul de şedere, în original, după caz;
    b) permis de conducere valabil, în original.
    (10) În vederea susţinerii examenului pentru obţinerea certificatului de instructor auto sau a certificatului de profesor de legislaţie rutieră, candidatul trebuie să prezinte următoarele documente:
    a) actul de identitate, în original;
    b) permis de conducere valabil, în original;
    c) cazier auto valabil, în original;
    d) certificat de cazier judiciar valabil, în original;
    e) aviz medical şi aviz psihologic, în original sau în copie;
    f) actul de studiu, în original;
    g) după caz, document care face dovada îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (2) şi (3) sau documentul prevăzut la art. 8 alin. (1) lit. e) din Normele privind atestarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor de conducere auto, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 733/2013 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto, a Normelor privind atestarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor de conducere auto, a Metodologiei de organizare şi desfăşurare a cursurilor de pregătire teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, a Programei de şcolarizare, precum şi privind condiţiile şi obligaţiile pentru pregătirea teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, cu modificările şi completările ulterioare.
    (11) Persoanele care solicită examinarea în vederea obţinerii certificatului pentru manager de transport marfă/persoane, manager de transport în regim de taxi şi închiriere, consilier de siguranţă sau instructor auto fac dovada îndeplinirii condiţiei de studii prin oricare dintre următoarele documente:
    a) certificat de absolvire a liceului;
    b) diplomă de absolvire a liceului;
    c) diplomă de bacalaureat;
    d) adeverinţă de absolvire, adeverinţă de promovare a nivelului de studii/examenului sau adeverinţă simplă în care să fie menţionat în mod obligatoriu faptul că persoana în cauză a absolvit liceul sau, după caz, a promovat examenul de bacalaureat.
    (12) Candidaţii care prezintă o diplomă de absolvire a unui nivel de învăţământ superior se consideră că îndeplinesc condiţia de studii minime prevăzute pentru manager de transport marfă/persoane, manager de transport în regim de taxi şi închiriere sau consilier de siguranţă.
    (13) Actele de studii eliberate în alte state trebuie recunoscute/echivalate de către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor - CNRED prin atestatul de recunoaştere/echivalare, a cărui copie se va depune la dosar.
    (14) Documentele prevăzute la alin. (3)-(13) în vederea susţinerii examenelor de către candidaţi se solicită şi la înscrierea acestora de către centrele de pregătire şi perfecţionare profesională autorizate."

    f) Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Membrii comisiei de examinare au următoarele atribuţii/obligaţii privind organizarea şi desfăşurarea examinării pentru proba teoretică, pe care le exercită în mod unitar, obiectiv şi imparţial:
    a) efectuează programarea candidaţilor în conformitate cu dispoziţiile art. 4 alin. (7);
    b) pregătesc documentele şi materialele necesare desfăşurării procesului de examinare teoretică;
    c) păstrează confidenţialitatea cu privire la codul şi parola proprii de acces în sistemul informatic;
    d) verifică din punct de vedere logistic sălile de examinare, înainte de începerea examinării, pentru certificarea funcţionării echipamentelor electronice, a conexiunii la internet, a echipamentelor de birotică şi a sistemelor de monitorizare a examinării;
    e) deschid sesiunea de examinare în sistemul informatic;
    f) informează candidaţii, înainte de începerea examinării, cu privire la condiţiile de desfăşurare a examinării şi de promovare a probei teoretice, precum şi la posibilitatea susţinerii reexaminării la proba teoretică pentru candidaţii declaraţi respinşi;
    g) verifică existenţa şi valabilitatea documentelor prevăzute la art. 5 alin. (3)-(8), care fac dovada îndeplinirii condiţiilor de participare la examinarea pentru atestare profesională;
    h) introduc datele necesare pentru emiterea codului unic de identificare a fiecărui candidat şi îl înmânează acestuia;
    i) repartizează candidatului o staţie de lucru funcţională;
    j) generează din sistemul informatic studiile de caz şi le repartizează candidaţilor în funcţie de tipul de examen susţinut;
    k) verifică completarea tabelului de prezenţă cu datele candidaţilor, respectiv nume, prenume, cod numeric personal şi semnătura acestora;
    l) interzic accesul în sala de examinare al candidaţilor aflaţi sub influenţa băuturilor alcoolice, produselor sau substanţelor stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora sau al candidaţilor care prin comportamentul lor perturbă examinarea celorlalţi candidaţi;
    m) interzic accesul în sala de examinare al oricărei persoane care nu este candidat, cu excepţia persoanelor care asigură suport tehnic şi logistic comisiei de examinare;
    n) întrerup examinarea candidaţilor care nu respectă condiţiile prevăzute la art. 5 alin. (2) lit. d)-f) din prezentele norme;
    o) nu comunică candidaţilor răspunsurile la întrebările din testul de examen;
    p) păstrează confidenţialitatea datelor cu care lucrează pe durata desfăşurării examinării, precum şi a răspunsurilor la întrebările/studiile de caz aferente probelor scrise;
    q) desfăşoară activităţile de examinare în mod unitar, obiectiv şi imparţial;
    r) generează prin sistemul informatic tabelul centralizat al candidaţilor care au susţinut examinarea pentru proba teoretică;
    s) evaluează/corectează lucrările scrise ale candidaţilor, anulează spaţiile necompletate pe foile/formularele de examen, notează pe lucrări rezultatul obţinut de aceştia, atât în cifre, cât şi în litere, şi înscriu rezultatele obţinute de către aceştia în sistemul informatic în vederea stabilirii calificativului final «Admis»/«Respins»;
    t) generează din sistemul informatic procesul-verbal privind lucrările scrise ale candidaţilor şi consemnează în acesta, la rubrica de observaţii, orice incident de întrerupere/perturbare a examinării intervenit înainte de finalizarea examenului;
    u) întrerup examinarea atunci când intervin defecţiuni tehnice, contactează, în caz de necesitate, serviciul de asistenţă tehnică - call center şi dispun reluarea examinării după remedierea acestora;
    v) nu permit candidaţilor să părăsească sala de examinare decât după terminarea probei teoretice, fapt confirmat prin afişarea mesajului «Admis»/«Respins» pe ecranul de examinare. În cazul părăsirii voluntare a sălii înainte de finalizarea testului, candidaţilor respectivi li se interzice reintrarea în sală, rezultatul la proba teoretică fiind «Respins»;
    w) reţin toate foile/formularele de examen predate de candidaţii care au susţinut proba scrisă, completează şi semnează un proces-verbal care conţine numărul de foi/formulare de examen predate de candidaţi; foile/formularele de examen şi procesele-verbale aferente se arhivează la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.;
    x) închid sesiunea de examinare în sistemul informatic la finalul examinării sau în cazul în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile de desfăşurare a acesteia, astfel cum sunt prevăzute de prezentele norme;
    y) predau spre arhivare structurii desemnate din cadrul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. documentele aferente examinării, respectiv lucrări scrise, tabele de prezenţă, procese-verbale.
    (2) Centrului autorizat i se transmite automat din sistemul informatic câte un exemplar al centralizatoarelor conţinând rezultatele finale ale examinării candidaţilor proprii, pentru fiecare tip de probă teoretică susţinută."

    g) Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    Centrul autorizat are următoarele obligaţii în vederea participării candidaţilor la examinarea pentru proba teoretică:
    a) să verifice îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de înscriere la cursuri;
    b) să înscrie în sistemul informatic numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile prevăzute de reglementările în vigoare pentru participarea la cursuri sau la examene;
    c) să finalizeze în sistemul informatic cursul pentru care candidatul solicită examinarea, pentru candidaţii care au urmat cursurile de pregătire sau perfecţionare profesională sau să completeze toate datele solicitate în sistemul informatic pentru candidaţii care nu au obligaţia legală de a urma un curs;
    d) să certifice în sistemul informatic, pentru candidaţii care doresc să susţină examen în vederea obţinerii certificatelor/ atestatelor de competenţă profesională, absolvirea unui curs de pregătire profesională, în cazul în care au obligaţia legală de a urma un curs, precum şi îndeplinirea condiţiilor legale pentru participarea la examen;
    e) să efectueze în sistemul informatic programările necesare pentru susţinerea examenelor în vederea obţinerii certificatelor/atestatelor de competenţă profesională, până în ziua de joi, ora 13.00, a săptămânii în care urmează a se susţine respectivele examene."

    h) La articolul 8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) Examinarea teoretică constă în rezolvarea unui chestionar/set de întrebări prin utilizarea sistemului informatic şi, după caz, rezolvarea în scris a unui studiu de caz, conform prevederilor specifice în vigoare."

    i) Capitolul III se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. III
    Organizarea şi desfăşurarea examinării pentru proba practică
    ART. 11
    (1) Examinarea practică în vederea atestării profesionale a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin şi în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 733/2013, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează în limba română sau în limba engleză, după caz, de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. pentru candidaţii care au fost declaraţi admişi la proba teoretică.
    (2) Pentru efectuarea examinării practice a candidatului, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. va desemna o persoană instruită din cadrul instituţiei, care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
    a) este absolvent cu diplomă al studiilor universitare;
    b) deţine permis de conducere corespunzător categoriei de vehicule pentru care efectuează examinarea;
    c) nu a avut o relaţie contractuală sau un raport de muncă cu centrele de pregătire a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere în ultimii 5 ani, fapt certificat prin declaraţie pe propria răspundere.
    ART. 12
    (1) Programarea candidaţilor la proba practică se efectuează în termen de 7 zile lucrătoare de la data susţinerii examenului teoretic şi este adusă la cunoştinţa acestora de către centrele de pregătire şi perfecţionare.
    (2) Poate susţine examinarea pentru proba practică doar candidatul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
    a) a fost declarat admis la proba teoretică;
    b) prezintă documentele prevăzute la art. 5 alin. (5) lit. a)-c);
    c) completează fişa de evaluare în rubricile destinate candidatului şi o semnează;
    d) nu se află sub influenţa băuturilor alcoolice, a produselor sau a substanţelor stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora.
    (3) Candidaţii pot susţine proba practică a examenului şi în alte judeţe/municipiul Bucureşti faţă de cel în care au susţinut proba teoretică, numai în baza unei solicitări transmise în acest sens la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data examinării. Reexaminarea pentru proba practică poate fi susţinută în orice judeţ/municipiul Bucureşti.
    (4) Examenul practic este format din două probe:
    a) proba de conducere, cu durata de 60 de minute, prin care se urmăreşte atingerea a zece obiective; pentru a fi declarat admis, candidatul trebuie să obţină un punctaj de cel puţin 7;
    b) proba practică, cu durata de 30 de minute, prin care se urmăreşte atingerea a şase obiective; pentru a fi declarat admis, candidatul trebuie să obţină un punctaj de cel puţin 7.
    (5) Într-o zi pot fi examinaţi la examenul practic maximum 5 candidaţi de către un examinator.
    (6) Procedura privind desfăşurarea examenului practic în vederea obţinerii certificatului de calificare profesională iniţială pentru conducătorii auto CPI este stabilită în anexa nr. 2 la ordin.
    (7) Desfăşurarea probei practice va fi întreruptă în cazul restricţionării circulaţiei pe drumurile publice de către autorităţile competente pentru condiţii meteo rutiere nefavorabile ori în cazul apariţiei unor defecţiuni tehnice, urmând a fi reluată de îndată ce condiţiile de circulaţie au revenit la normal.
    ART. 13
    (1) Centrul de pregătire şi perfecţionare care a înscris candidatul care susţine proba practică are obligaţia de a pune la dispoziţie vehiculele/ansamblurile de vehicule utilizate la examinare.
    (2) Vehiculele/Ansamblurile de vehicule rutiere prevăzute la alin. (1) trebuie să fie corespunzătoare din punct de vedere tehnic, conform legislaţiei aplicabile.
    (3) Examinarea pentru proba practică se susţine numai în cadrul programului normal de lucru, pentru cel mult 5 candidaţi/zi.
    ART. 14
    Persoana desemnată să efectueze examinarea practică are următoarele obligaţii:
    a) să desfăşoare activitatea de examinare în baza nominalizării, la centrele de pregătire şi perfecţionare la care este desemnată, în perioada stabilită, şi să examineze candidaţii înscrişi în programator;
    b) să respecte traseele şi punctele de plecare stabilite;
    c) să verifice identitatea candidaţilor, documentele acestora şi prezenţa conform programatorului de examen;
    d) să permită accesul în vehicul doar candidaţilor şi, dacă este cazul, persoanelor delegate din cadrul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., în limita numărului de locuri pe scaune disponibil;
    e) să urmărească şi să evalueze obiectivele şi competenţele din fişa de evaluare;
    f) să întrerupă examinarea în situaţii deosebite când, din cauza unor manevre periculoase/interzise, se pot produce accidente de circulaţie;
    g) să verifice cunoştinţele conform obiectivelor prevăzute în art. 4 alin. (8) lit. a) şi b) din anexa nr. 2 la ordin, acordând în acest sens note/calificative;
    h) să verifice datele candidaţilor prevăzute în fişa de evaluare, inclusiv semnătura;
    i) să angajeze cu candidaţii doar discuţii legate de executarea probelor respective;
    j) să indice candidaţilor doar efectuarea unor manevre care nu încalcă regulile de circulaţie sau semnalizarea rutieră;
    k) să desfăşoare activitatea de examinare cu respectarea reglementărilor în vigoare, a procedurilor instituite la nivelul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., a normelor şi instrucţiunilor de protecţia şi siguranţa muncii, precum şi a prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679."

    j) Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    (1) Pentru susţinerea examinării/evaluării teoretice, candidatul achită în contul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. tariful de examinare în cuantum de 67 de lei pentru fiecare probă teoretică susţinută, nefiind permisă achitarea fracţionată a tarifului.
    (2) Susţinerea examenului sau a evaluării teoretice de către candidat este condiţionată de prezentarea dovezii achitării tarifului prevăzut la alin. (1) comisiei de examinare, care trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele elemente de identificare: numele candidatului şi/sau CNP, data achitării tarifului, denumirea agenţiei teritoriale al A.R.R. în contul căreia se face plata, codul fiscal şi contul IBAN ale agenţiei, precum şi suma de 67 de lei sau multiplu de 67 de lei.
    (3) În lipsa oricărei menţiuni obligatorii de pe dovada achitării tarifului, conform prevederilor alin. (2), candidatul nu poate susţine examenul.
    (4) În cazul în care, la momentul solicitării de către candidat a eliberării/vizării/reînnoirii/prelungirii atestatului/certificatului de pregătire profesională, se constată că suma corespunzătoare tarifului de examinare pe baza căreia a susţinut examenul nu se regăseşte în evidenţele agenţiei teritoriale a A.R.R., aceasta nu va elibera/viza/reînnoi/prelungi atestatul/certificatul respectiv.
    (5) Pentru prestarea activităţii de examinare, membrii comisiei de examinare sunt remuneraţi de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. pentru fiecare probă teoretică susţinută, din cuantumul prevăzut la alin. (1), în limitele şi conform structurii tarifului, stabilite de reglementările specifice în vigoare."

    k) La articolul 17, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Contestaţia prevăzută la alin. (1) se soluţionează în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii acesteia de către o comisie alcătuită din 3 membri, după cum urmează:
    a) un membru din cadrul Direcţiei transport rutier;
    b) doi membri din cadrul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.
(3) Rezultatul contestaţiei se transmite, în scris, candidatului, în termen de 3 zile lucrătoare de la data soluţionării acesteia."




    ART. III
    Normele privind atestarea profesională a conducătorilor auto care efectuează transport de persoane în regim de taxi sau transport în regim de închiriere şi agrearea autovehiculelor care efectuează transport în regim de taxi, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 3/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 34 din 16 ianuarie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. Capitolul I se abrogă.
    2. Anexele nr. 1a), 1b), 2a) şi 2b) se abrogă.


    ART. IV
    (1) Întrebările în limba engleză pe baza cărora candidaţii susţin examinarea pentru obţinerea CPI sau a certificatului de conducător auto în regim de taxi sau în regim de închiriere se traduc şi se introduc de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. în sistemul informatic, care generează în mod aleatoriu chestionare pentru fiecare candidat la data susţinerii examinării.
    (2) Baza de întrebări redactate în limba engleză se publică pe pagina de internet a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. şi se actualizează ori de câte ori se impune.

    ART. V
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. VI
    Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. şi Direcţia transport rutier din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. VII
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin-Mihai Grindeanu

    Bucureşti, 25 noiembrie 2024.
    Nr. 3.892.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la normele aprobate prin Ordinul nr. 1.212/2015)
    CERERE
    pentru autorizarea centrului de pregătire şi perfecţionare profesională

┌──────────────────────────────────────────────┐
│Subscrisa persoană juridică, având următoarele│
│date de identificare: │
│denumire^1 │
│………………………………………………………………………….....…………………………..,│
│C.U.I. …………………………., nr. de înregistrare la │
│registrul comerţului: …………...........………………., │
│telefon: …………………………, e-mail: ………………………………, │
│adresă^2 │
│…………………………………………………………………………………………………………….., │
│adresa unde se desfăşoară pregătirea practică │
│(ADR): ……..……………………............…………………. │
│……………………………………………............……………, prin │
│managerul de centru ….........……, deţinător al│
│documentului de identitate tip …., seria │
│……….., nr. …………, eliberat de ……………….... la │
│data de …………, având CNP …………………., cu │
│domiciliul în …………………...….........…………., │
│solicit prin prezenta autorizarea ca centru de│
│pregătire şi perfecţionare a personalului din │
│domeniul transporturilor rutiere pentru │
│efectuarea cursurilor de pregătire şi │
│perfecţionare^3 │
│[ ] pentru manageri de transport; │
│[ ] pentru instructori auto; │
│[ ] pentru profesori de legislaţie rutieră; │
│[ ] pentru consilieri de siguranţă pentru │
│transportul rutier al mărfurilor periculoase; │
│[ ] pentru conducătorii auto care efectuează │
│transport rutier de mărfuri periculoase; │
│[ ] pentru conducătorii auto care efectuează │
│transport rutier de mărfuri cu vehicule a │
│căror masă maximă autorizată este mai mare de │
│3,5 tone şi pentru conducătorii auto care │
│efectuează transport rutier naţional contra │
│cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt│
│avariate; │
│[ ] pentru conducătorii auto care efectuează │
│transport rutier de persoane cu vehicule cu │
│mai mult de 8 + 1 locuri şi pentru │
│conducătorii auto care efectuează transport │
│rutier cu troleibuzul; │
│[ ] pentru conducătorii auto care efectuează │
│transport rutier în regim de taxi şi transport│
│rutier de persoane în regim de închiriere, │
│care vor fi desfăşurate la adresa menţionată. │
│Centrul utilizează pentru pregătire următorii │
│lectori: │
│tipul de curs: ….........., lector/instructor:│
│………………………………….., atestat seria …………………..; │
│tipul de curs: ….........., lector/instructor:│
│………………………………….., atestat seria …………………..; │
│tipul de curs: ….........., lector/instructor:│
│………………………………….., atestat seria …………………..; │
│tipul de curs: ….........., lector/instructor:│
│………………………………….., atestat seria …………………..; │
│tipul de curs: ….........., lector/instructor:│
│………………………………….., atestat seria …………………..; │
│tipul de curs: ….........., lector/instructor:│
│………………………………….., atestat seria …………………..; │
│tipul de curs: ….........., lector/instructor:│
│………………………………….., atestat seria …………………..; │
│tipul de curs: ….........., lector/instructor:│
│………………………………….., atestat seria …………………..; │
│tipul de curs: ….........., lector/instructor:│
│………………………………….., atestat seria …………………..; │
│tipul de curs: ….........., lector/instructor:│
│………………………………….., atestat seria …………………. . │
│şi următoarele vehicule: │
│nr. înmatriculare ……………………, categoria ………….., │
│marca …………….., tipul …….........………..; │
│nr. înmatriculare ……………………, categoria ………….., │
│marca …………….., tipul …….........………..; │
│nr. înmatriculare ……………………, categoria ………….., │
│marca …………….., tipul …….........………..; │
│nr. înmatriculare ……………………, categoria ………….., │
│marca …………….., tipul …….........………..; │
│nr. înmatriculare ……………………, categoria ………….., │
│marca …………….., tipul …….........………..; │
│nr. înmatriculare ……………………, categoria ………….., │
│marca …………….., tipul …….........………..; │
│nr. înmatriculare ……………………, categoria ………….., │
│marca …………….., tipul …….........………..; │
│nr. înmatriculare ……………………, categoria ………….., │
│marca …………….., tipul …….........………. . │
│Documentele care atestă îndeplinirea │
│condiţiilor legale de autorizare sunt │
│prezentate în format scanat pe suportul │
│electronic anexat. │
│………………………..^4 ………………………….^5 │
├──────────────────────────────────────────────┤
│CONFIDENŢIAL! │
│ATENŢIE! Date cu caracter personal prelucrate │
│în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului│
│(UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al │
│Consiliului privind protecţia persoanelor │
│fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor│
│cu caracter personal şi privind libera │
│circulaţie a acestor date şi de abrogare a │
│Directivei 95/46/CE (Regulamentul general │
│privind protecţia datelor), precum şi ale │
│Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor│
│cu caracter personal şi protecţia vieţii │
│private în sectorul comunicaţiilor │
│electronice, cu modificările şi completările │
│ulterioare. │
└──────────────────────────────────────────────┘


    ^1 Se vor menţiona denumirea şi forma juridică de organizare.
    ^2 Se va menţiona adresa sediului filialei/sucursalei/punctului de lucru pentru care se solicită autorizarea.
    ^3 Se vor marca cu „x“ căsuţele corespunzătoare tipurilor de cursuri pentru care se solicită autorizarea.
    ^4 Semnătura managerului de centru.
    ^5 Data completării cererii.

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 4 la normele aprobate prin Ordinul nr. 1.212/2015)
    Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier
    Nr. ............. data: ........................
    RAPORT DE CONTROL
    Anul ..............., luna ........................., ziua ................, localitatea .................................
    Comisia de control a Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (I.S.C.T.R.), formată din:
    - .......................................................;
    – .......................................................;

    a procedat la verificarea centrului de pregătire şi perfecţionare ........................................, cu sediul în localitatea ........................, str. ....................... nr. ........, bl. ........, et. ........., ap. ....., judeţul ......, şi spaţiul destinat pregătirii practice în localitatea ....................., str. .................. nr. ..., având telefon ...................., fax .........................., e-mail ................................................, pagină de internet ......................., având Autorizaţia seria ............ din ............., valabilă pentru tipurile de cursuri .................................... .
    Centrul de pregătire şi perfecţionare a fost reprezentat de managerul de centru ....................... .
    Cu această ocazie au fost constatate următoarele:

┌────┬─────────────────────────┬───────┐
│Nr. │ │Conform│
│crt.│Obiect de verificat ├───┬───┤
│ │ │DA │NU │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│ │Sediul are acces facil │ │ │
│ │atât pietonal, cât şi cu │ │ │
│ │autovehiculul şi este │ │ │
│1 │situat la o depărtare │ │ │
│ │suficientă de sursele de │ │ │
│ │poluare chimică, fonică │ │ │
│ │sau cu reziduuri │ │ │
│ │menajere. │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│ │Existenţa la sediu a cel │ │ │
│ │puţin unei săli de curs │ │ │
│ │cu minimum 20 de locuri; │ │ │
│ │fiecare sală trebuie să │ │ │
│ │aibă un volum util de │ │ │
│ │minimum 5 mc şi o │ │ │
│ │suprafaţă efectivă de │ │ │
│ │minimum 2 mp pentru │ │ │
│ │fiecare cursant. │ │ │
│ │Sălile de curs au: │ │ │
│ │- sala 1: lungime: │ │ │
│ │..........., lăţime: │ │ │
│ │............, nr. de │ │ │
│ │locuri: ..........; │ │ │
│2 │- sala 2: lungime: │ │ │
│ │..........., lăţime: │ │ │
│ │............, nr. de │ │ │
│ │locuri: ..........; │ │ │
│ │- sala 3: lungime: │ │ │
│ │..........., lăţime: │ │ │
│ │............, nr. de │ │ │
│ │locuri: ..........; │ │ │
│ │- sala 4: lungime: │ │ │
│ │..........., lăţime: │ │ │
│ │............, nr. de │ │ │
│ │locuri: ..........; │ │ │
│ │- sala 5: lungime: │ │ │
│ │..........., lăţime: │ │ │
│ │............, nr. de │ │ │
│ │locuri: .......... . │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│ │Existenţa la sediu a unor│ │ │
│ │spaţii destinate │ │ │
│ │activităţilor de │ │ │
│3 │secretariat, unui spaţiu │ │ │
│ │acoperit pentru │ │ │
│ │petrecerea pauzelor, │ │ │
│ │arhivă şi evidenţe, grup │ │ │
│ │sanitar │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│ │Existenţa spaţiului │ │ │
│4 │destinat pregătirii │ │ │
│ │practice │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│5 │Aparat de retroproiecţie/│ │ │
│ │videoproiector şi ecran │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│6 │Telefon │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│7 │Copiator │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│ │Reţea informatică │ │ │
│ │funcţională formată din │ │ │
│ │minimum 20 de ansambluri │ │ │
│ │de echipamente de calcul │ │ │
│ │(PC) alcătuite din │ │ │
│ │unitate centrală şi │ │ │
│ │monitor, care asigură: │ │ │
│8 │- rularea programelor │ │ │
│ │software corespunzătoare │ │ │
│ │cursurilor; │ │ │
│ │- rularea programelor │ │ │
│ │software de verificare a │ │ │
│ │cunoştinţelor; şi │ │ │
│ │- accesul permanent la │ │ │
│ │internet. │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│ │Programele de pregătire │ │ │
│9 │pentru cursurile care fac│ │ │
│ │obiectul autorizării │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│ │Suporturi de curs pentru │ │ │
│10 │cursurile care fac │ │ │
│ │obiectul autorizării │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│ │Echipamentul pentru │ │ │
│ │protecţia generală şi │ │ │
│ │personală în vederea │ │ │
│ │luării măsurilor generale│ │ │
│ │de urgenţă sau măsurilor │ │ │
│ │specifice diferitelor │ │ │
│ │pericole, conform │ │ │
│11 │instrucţiunilor scrise │ │ │
│ │prevăzute în secţiunea │ │ │
│ │5.4.3 din anexa A la │ │ │
│ │Acordul european │ │ │
│ │referitor la transportul │ │ │
│ │rutier internaţional al │ │ │
│ │mărfurilor periculoase │ │ │
│ │A.D.R. │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│ │Stingător pentru │ │ │
│12 │incendii, cu capacitatea │ │ │
│ │de minimum 6 kg, pentru │ │ │
│ │focare de tip A, B, C │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│ │Cuvă metalică cu │ │ │
│ │suprafaţa bazei de │ │ │
│13 │minimum 0,8 mp pentru │ │ │
│ │pregătirea în vederea │ │ │
│ │abordării unui început de│ │ │
│ │incendiu │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│ │Spaţiul utilizat pentru │ │ │
│14 │pregătirea practică a │ │ │
│ │conducătorilor auto ADR │ │ │
│ │este corespunzător. │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼───┤
│ │Sunt respectate │ │ │
│15 │programele de pregătire │ │ │
│ │pentru fiecare tip de │ │ │
│ │curs. │ │ │
└────┴─────────────────────────┴───┴───┘



    Personalul didactic este compus din:

┌──────────────────────────────────────┐
│tipul de curs: ..........., lector/ │
│instructor: ......................, │
│atestat seria ..................; │
│tipul de curs: ..........., lector/ │
│instructor: ......................, │
│atestat seria ..................; │
│tipul de curs: ..........., lector/ │
│instructor: ......................, │
│atestat seria ..................; │
│tipul de curs: ..........., lector/ │
│instructor: ......................, │
│atestat seria ..................; │
│tipul de curs: ..........., lector/ │
│instructor: ......................, │
│atestat seria ..................; │
│tipul de curs: ..........., lector/ │
│instructor: ......................, │
│atestat seria ..................; │
│tipul de curs: ..........., lector/ │
│instructor: ......................, │
│atestat seria ..................; │
│tipul de curs: ..........., lector/ │
│instructor: ......................, │
│atestat seria ..................; │
│tipul de curs: ..........., lector/ │
│instructor: ......................, │
│atestat seria ..................; │
│tipul de curs: ..........., lector/ │
│instructor: ......................, │
│atestat seria .................. . │
└──────────────────────────────────────┘



    Autovehiculele utilizate la pregătirea practică sunt:

┌──────────────────────────────────────┐
│nr. înmatriculare .................., │
│categoria .........., marca │
│......................, tipul │
│........................; │
│nr. înmatriculare .................., │
│categoria .........., marca │
│......................, tipul │
│........................; │
│nr. înmatriculare .................., │
│categoria .........., marca │
│......................, tipul │
│........................; │
│nr. înmatriculare .................., │
│categoria .........., marca │
│......................, tipul │
│........................; │
│nr. înmatriculare .................., │
│categoria .........., marca │
│......................, tipul │
│........................; │
│nr. înmatriculare .................., │
│categoria .........., marca │
│......................, tipul │
│........................; │
│nr. înmatriculare .................., │
│categoria .........., marca │
│......................, tipul │
│........................; │
│nr. înmatriculare .................., │
│categoria .........., marca │
│......................, tipul │
│........................ . │
└──────────────────────────────────────┘



    Observaţii/Constatări^1:

┌──────────────────────────────────────┐
│………………………………………………….. │
│…………………………………………………... │
│………………………………………………….. │
│………………………………………………….. │
│………………………………………………….. │
│………………………………………………….. │
│………………………………………………….. │
│………………………………………………….. │
│………………………………………………….. │
│………………………………………………….. │
│………………………………………………….. │
└──────────────────────────────────────┘



┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──┐
│Comisia de control a I.S.C.T.R. certifică faptul că sunt îndeplinite │Da│
│condiţiile pentru acordarea autorizaţiei de centru de pregătire şi │^2│
│perfecţionare, valabilă pentru tipurile de ├──┤
│cursuri.....................................................................│Nu│
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──┘



┌───────────────────┬──────────────────┐
│ │Am luat la │
│ │cunoştinţă │
│Comisia de control │Reprezentant │
│a I.S.C.T.R: │C.P.P. │
│…………………………………. │…………………………………. │
│…………………………………. │(numele, prenumel,│
│ │semnătura_ │
│ │Nr. înreg. C.P.P. │
│ │…../….. │
└───────────────────┴──────────────────┘

    ^1 Se va avea în vedere, după caz, şi modul de desfăşurare a cursurilor.
    ^2 Se anulează cu „X“ varianta incorectă.

    ANEXA 3

    (Anexa nr. 6 la normele aprobate prin Ordinul nr. 1.212/2015)
    INFORMARE
    privind prestarea transfrontalieră a activităţii de pregătire şi perfecţionare profesională
    a personalului de specialitate din domeniul transportului rutier

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Subscrisa persoană juridică, având următoarele date de identificare: │
│denumire │
│..............................................................................,│
│nr. de înregistrare în statul de stabilire │
│.........................................................., │
│telefon ............................., fax │
│..........................................., e-mail │
│..............................................., │
│adresa din statul de stabilire: │
│................................................................, │
│autorizată în statul de stabilire de autoritatea competentă │
│....................., în data de ............................, pentru │
│cursurile .................................................................., │
│adresa din România unde se desfăşoară pregătirea teoretică │
│.................................................................., │
│adresa din România unde se desfăşoară pregătirea practică │
│................................................., │
│prin managerul de centru ..........................., cetăţean │
│..................., deţinător al documentului de identitate tip │
│.............., nr. ................, eliberat la data de ................., │
│având datele de contact: telefon ......................, fax │
│..........................................., e-mail │
│........................................, │
│informez că desfăşor în România, în perioada următoare, următoarele cursuri de │
│pregătire şi perfecţionare a personalului din domeniul transporturilor rutiere^│
│1: │
│1. [ ] pentru manageri de transport; │
│2. [ ] pentru instructori auto; │
│3. [ ] pentru profesori de legislaţie rutieră; │
│4. [ ] pentru consilieri de siguranţă pentru transportul rutier al mărfurilor │
│periculoase; │
│5. [ ] pentru conducătorii auto care efectuează transport rutier de mărfuri │
│periculoase; │
│6. [ ] pentru conducătorii auto care efectuează transport rutier de mărfuri cu │
│autovehicule a căror masă maximă autorizată este mai mare de 3,5 tone şi pentru│
│conducătorii auto care efectuează transport rutier naţional contra cost de │
│vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate; │
│7. [ ] pentru conducătorii auto care efectuează transport rutier de persoane cu│
│vehicule cu capacitatea mai mare de 9 locuri, inclusiv conducătorul auto, şi │
│pentru conducătorii auto care efectuează transport rutier cu troleibuzul; │
│8. [ ] pentru conducătorii auto care efectuează transport rutier în regim de │
│taxi şi transport rutier de persoane în regim de închiriere. │
│Personalul didactic este format din: │
│tipul de curs^2: ................, lector/instructor^3: ......................,│
│atestat nr. ......................; │
│tipul de curs: ................, lector/instructor: ......................, │
│atestat nr. ......................; │
│tipul de curs: ................, lector/instructor: ......................, │
│atestat nr. ......................; │
│tipul de curs: ................, lector/instructor: ......................, │
│atestat nr. ......................; │
│tipul de curs: ................, lector/instructor: ......................, │
│atestat nr. ......................; │
│tipul de curs: ................, lector/instructor: ......................, │
│atestat nr. ......................; │
│tipul de curs: ................, lector/instructor: ......................, │
│atestat nr. ......................; │
│tipul de curs: ................, lector/instructor: ......................, │
│atestat nr. ......................; │
│tipul de curs: ................, lector/instructor: ......................, │
│atestat nr. ......................; │
│tipul de curs: ................, lector/instructor: ......................, │
│atestat nr. ...................... . │
│La pregătire sunt utilizate următoarele vehicule: │
│nr. înmatriculare ...................., categoria ............., marca │
│.........................., tipul ...................................; │
│nr. înmatriculare ...................., categoria ............., marca │
│.........................., tipul ...................................; │
│nr. înmatriculare ...................., categoria ............., marca │
│.........................., tipul ...................................; │
│nr. înmatriculare ...................., categoria ............., marca │
│.........................., tipul ...................................; │
│nr. înmatriculare ...................., categoria ............., marca │
│.........................., tipul ...................................; │
│nr. înmatriculare ...................., categoria ............., marca │
│.........................., tipul ...................................; │
│nr. înmatriculare ...................., categoria ............., marca │
│.........................., tipul ...................................; │
│nr. înmatriculare ...................., categoria ............., marca │
│.........................., tipul .................................. . │
│Mijloacele didactice utilizate sunt: │
│.............................................................................. │
│.............................................................................. │
│............................................................................. │
│........................................................................... . │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Informez că desfăşor aceste cursuri în următoarele state membre ale Uniunii│
│Europene şi/sau ale Spaţiului Economic European: │
│...................................................... . │
│Informez că de la autorizare şi până în prezent mi-au fost impuse │
│următoarele sancţiuni referitoare la activitatea de pregătire profesională │
│în transportul rutier: │
│- statul: .................., sancţiunea: │
│..........................................................................;│
│- statul: .................., sancţiunea: │
│..........................................................................;│
│- statul: .................., sancţiunea: │
│..........................................................................;│
│- statul: .................., sancţiunea: │
│..........................................................................;│
│- statul: .................., sancţiunea: │
│..........................................................................;│
│- statul: .................., sancţiunea: │
│..........................................................................;│
│- statul: .................., sancţiunea: │
│......................................................................... .│
│Documentele justificative sunt anexate în format scanat. │
│................................^4 ................................^5 │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│CONFIDENŢIAL! │
│ATENŢIE! Date cu caracter personal prelucrate în conformitate cu │
│dispoziţiile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al │
│Consiliului privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte │
│prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a │
│acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general │
│privind protecţia datelor), precum şi ale Legii nr. 506/2004 privind │
│prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în │
│sectorul comunicaţiilor electronice, cu modificările şi completările │
│ulterioare. │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ^1 Se marchează cu „x“ după caz.
    ^2 Conform enumerării de mai sus.
    ^3 Nume şi prenume.
    ^4 Semnătura managerului de centru şi ştampila solicitantei.
    ^5 Data şi localitatea completării cererii.

    ANEXA 4

    (anexa nr. 7^1 la Ordinul nr. 1.214/2015)
    NORME

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016