Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.875 din 12 octombrie 2023  privind aprobarea ajutoarelor de stat individuale asociate Programului pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile pentru proiectele care se finanţează din cadrul componentei C9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare şi inovare, investiţia 4. Proiecte transfrontaliere şi multinaţionale - Procesoare cu consum redus de energie  şi cipuri semiconductoare, finanţate prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.875 din 12 octombrie 2023 privind aprobarea ajutoarelor de stat individuale asociate Programului pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile pentru proiectele care se finanţează din cadrul componentei C9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare şi inovare, investiţia 4. Proiecte transfrontaliere şi multinaţionale - Procesoare cu consum redus de energie şi cipuri semiconductoare, finanţate prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă

EMITENT: Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 997 din 2 noiembrie 2023
    Ţinând cont de prevederile:
    - Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă, cu modificările ulterioare;
    – Deciziei de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării planului de redresare şi rezilienţă al României din data de 3 noiembrie 2021 (CID);
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 134/2021 pentru aprobarea Acordului de împrumut (Mecanismul de redresare şi rezilienţă) dintre Comisia Europeană şi România, semnat la Bucureşti la 26 noiembrie 2021 şi la Bruxelles la 15 decembrie 2021, aprobată prin Legea nr. 114/2022;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
    – Hotărârii Guvernului nr. 856/2022 privind aprobarea Programului pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile pentru proiectele care se finanţează din cadrul Componentei C9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare şi inovare, Investiţia 4. Proiecte transfrontaliere şi multinaţionale - Procesoare cu consum redus de energie şi cipuri semiconductoare, finanţate prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă;
    – art. 107 alin. (3) lit. (b) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;
    – Comunicării Comisiei - 2021/C 528/02 - Criterii pentru analiza compatibilităţii cu piaţa internă a ajutorului de stat destinat să promoveze realizarea unor proiecte importante de interes european comun;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Avizului Consiliului Concurenţei nr. 5.412 din 20.04.2023,

    luând în considerare Decizia Comisiei Europene C (2023) 3.817 din 8.06.2023 cu privire la aprobarea ajutoarelor de stat individuale pentru proiectul important de interes european comun în domeniul microelectronicii şi al tehnologiilor comunicaţiilor,
    ţinând cont de Referatul de aprobare nr. 146.746 din 4.09.2023,
    în temeiul prevederilor art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, cu modificările şi completările ulterioare, şi al prevederilor art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 864/2023 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului,
    ministrul investiţiilor şi proiectelor europene şi ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului emit prezentul ordin.
    ART. 1
    (1) Se aprobă ajutoarele de stat individuale asociate Programului pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile pentru proiectele care se finanţează din cadrul componentei C9. „Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare şi inovare“, investiţia 4. „Proiecte transfrontaliere şi multinaţionale - Procesoare cu consum redus de energie şi cipuri semiconductoare“, finanţate prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă.
    (2) Ajutoarele de stat individuale se acordă în favoarea întreprinderilor Robert Bosch - S.R.L., Continental Automotive - S.R.L şi NXP Semiconductors Romania - S.R.L., în calitate de participanţi direcţi la proiectul important de interes european comun în domeniul microelectronicii şi al tehnologiilor comunicaţiilor, denumit în continuare PIIEC, care au depus cereri de proiecte din cadrul KDT JU/Chips JU, conform art. 10 alin. (3) şi (4) din Hotărârea Guvernului nr. 856/2022 privind aprobarea Programului pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile pentru proiectele care se finanţează din cadrul Componentei 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare şi inovare, Investiţia 4. Proiecte transfrontaliere şi multinaţionale - Procesoare cu consum redus de energie şi cipuri semiconductoare, finanţate prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, denumite în continuare întreprinderile, în limita bugetului disponibil alocat prevăzut la art. 4 alin. (1).

    ART. 2
    Ajutoarele de stat individuale se acordă pentru sprijinirea întreprinderilor în vederea implementării proiectelor selectate pentru finanţare de către Comisia Europeană, potrivit Deciziei Comisiei Europene C(2023) 3.817 din 8.06.2023 cu privire la aprobarea ajutoarelor de stat individuale pentru proiectul important de interes european comun în domeniul microelectronicii şi al tehnologiilor comunicaţiilor, aferente Investiţiei 4. Proiecte transfrontaliere şi multinaţionale - Procesoare cu consum redus de energie şi cipuri semiconductoare, finanţate din Mecanismul de redresare şi rezilienţă, în cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă, (PNRR), componenta C9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare şi inovare.

    ART. 3
    (1) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 856/2022, este furnizor al ajutoarelor de stat individuale acordate întreprinderilor pentru implementarea proiectelor care contribuie la realizarea obiectivelor PIIEC.
    (2) Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 856/2022, este administrator al ajutoarelor de stat individuale acordate întreprinderilor, cu respectarea cadrului legal în vigoare în materia ajutorului de stat.

    ART. 4
    (1) Valoarea maximă a ajutoarelor de stat individuale acordate în temeiul prezentului ordin se stabileşte astfel:

┌────────────────┬──────────────┬──────────┐
│ │ │Valoarea │
│ │ │maximă a │
│ │ │ajutorului│
│Proiect │Întreprindere │de stat │
│ │ │individual│
│ │ │(milioane │
│ │ │de euro) │
├────────────────┼──────────────┼──────────┤
│EuroDrives │Robert Bosch -│34,31 │
│ │S.R.L. │ │
├────────────────┼──────────────┼──────────┤
│Automotive │ │ │
│Systems Smart │ │ │
│Energy-efficient│Continental │ │
│Transducers - │Automotive │74,8 │
│Innovation │Romania - │ │
│across value │S.R.L │ │
│Chain │ │ │
│(ASSET-IxC) │ │ │
├────────────────┼──────────────┼──────────┤
│ │NXP │ │
│Senthicom │Semiconductors│86,52 │
│ │Romania - │ │
│ │S.R.L │ │
└────────────────┴──────────────┴──────────┘


    (2) Valoarea maximă a ajutorului de stat individual nu va depăşi deficitul de finanţare identificat prin raportarea la costurile eligibile, stabilit prin Decizia Comisiei Europene C(2023) 3.817 din 8.06.2023 cu privire la aprobarea ajutoarelor de stat individuale pentru proiectul important de interes european comun în domeniul microelectronicii şi al tehnologiilor comunicaţiilor.
    (3) Valoarea maximă a ajutoarelor de stat individuale conform alin. (1) nu reprezintă un angajament de finanţare publică din PNRR acordat de Guvernul României, ci o valoare maximă, care nu va fi depăşită de ajutoarele de stat individuale acordate efectiv.
    (4) Durata acordării ajutoarelor de stat individuale începe de la data intrării în vigoare a prezentului ordin până la data de 31 decembrie 2026. Valoarea ajutoarelor de stat individuale este calculată în lei, la cursul de schimb InforEuro valabil la data acordării ajutoarelor de stat, respectiv data semnării contractelor de finanţare.
    (5) Orice diferenţă rezultată între deficitul de finanţare identificat şi valoarea ajutorului de stat individual acordat este asigurată de către întreprindere.
    (6) Perioada în care se realizează plăţile începe de la data semnării contractelor de finanţare cu întreprinderile şi se încheie la data de 31 decembrie 2028.

    ART. 5
    (1) În vederea acordării ajutoarelor de stat individuale, întreprinderile depun o cerere de finanţare în conformitate cu ghidul de contractare şi/sau instrucţiunile emise pentru aplicarea ghidului.
    (2) Ghidul de contractare menţionat la alin. (1) se aprobă prin ordin comun al ministrului investiţiilor şi proiectelor europene şi al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului.

    ART. 6
    (1) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului demarează procedura de încheiere a contractelor de finanţare, cu respectarea prevederilor ghidului de contractare menţionat la art. 5 şi ale prezentului ordin.
    (2) Contractele de finanţare se vor încheia tripartit între Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în calitate de furnizor de ajutor de stat, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, în calitate de administrator de ajutor de stat, şi fiecare întreprindere beneficiară a ajutorului de stat individual.

    ART. 7
    Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în calitate de furnizor de ajutor de stat, asigură conformitatea cu normele aplicabile în materia ajutoarelor de stat şi are următoarele atribuţii:
    a) informează Consiliul Concurenţei cu privire la intrarea în vigoare a prezentului ordin şi a oricăror modificări ale acestuia, în termen de maximum 5 zile de la intrarea în vigoare;
    b) păstrează evidenţe detaliate privind ajutorul acordat pentru o perioadă de cel puţin 10 ani de la data la care ultimul ajutor individual a fost acordat în baza prezentului ordin. Aceste evidenţe vor trebui să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra conformarea cu condiţiile de acordare a ajutoarelor de stat în baza prevederilor art. 107 alin. (3) lit. (b) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene şi ale prezentului ordin, cum sunt, dar fără a se limita la: datele de identificare a beneficiarului, durata, cheltuielile eligibile, valoarea, momentul şi modalitatea acordării ajutorului, originea acestuia, durata, metoda de calcul al ajutoarelor acordate;
    c) respectă orice obligaţie de raportare care are legătură cu ajutoarele de stat acordate prin prezentul ordin;
    d) furnizează oricărei entităţi abilitate, potrivit dispoziţiilor legale incidente, toate informaţiile necesare pentru a susţine conformitatea investiţiilor finanţate cu reglementările aplicabile în materia ajutorului de stat;
    e) permite Comisiei Europene, Departamentului pentru lupta antifraudă (DLAF), Curţii Europene de Conturi şi, dacă este necesar, şi Parchetului European (EPPO) să îşi exercite drepturile prevăzute la art. 22 lit. e) din Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă şi să dispună respectarea aceloraşi obligaţii de către toate întreprinderile, în cadrul măsurilor aferente ajutoarelor de stat individuale şi prezentului ordin;
    f) se asigură de îndeplinirea obligaţiilor privind transparenţa prin publicarea informaţiilor privind ajutoarele de stat individuale acordate pe site-ul instituţiei;
    g) monitorizează ajutoarele de stat individuale acordate, în conformitate cu dispoziţiile legale incidente;
    h) în calitatea sa de coordonator de reforme şi/sau investiţii, are obligaţia să furnizeze coordonatorului naţional informaţiile cu privire la beneficiarii reali, în înţelesul art. 3 pct. 6 din Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului şi de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Directivei 2006/70/CE a Comisiei, aşa cum sunt ele reglementate de obligaţiile impuse de art. 22 alin. (2) lit. d) din Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului.


    ART. 8
    Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, în calitate de administrator de ajutor de stat, asigură conformarea cu normele aplicabile în materia ajutoarelor de stat şi are următoarele atribuţii în acest sens:
    a) asigură încărcarea şi completarea informaţiilor privind contractele încheiate cu întreprinderile (beneficiarul final, data contractului, valoarea nominală a ajutorului acordat etc.), în baza prezentului ordin, în Registrul ajutoarelor de stat din România (RegAS);
    b) ţine evidenţe detaliate cu ajutorul acordat, pentru o perioadă de cel puţin 10 ani de la data la care ultimul ajutor individual a fost acordat în baza prezentului ordin. Aceste evidenţe vor trebui să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra conformarea cu condiţiile de acordare a ajutoarelor de stat în baza prevederilor art. 107 alin. (3) lit. (b) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene şi ale prezentului ordin, cum sunt, dar fără a se limita la: datele de identificare a beneficiarului, durata, cheltuielile eligibile, valoarea, momentul şi modalitatea acordării ajutorului, originea acestuia, durata, metoda de calcul al ajutoarelor acordate;
    c) respectă orice obligaţie de raportare care are legătură cu ajutoarele de stat acordate prin prezentul ordin;
    d) furnizează toate informaţiile necesare pentru a susţine conformitatea investiţiilor finanţate cu reglementările aplicabile în materia ajutorului de stat;
    e) colectează detaliile privind identitatea (numele, prenumele şi data naşterii) beneficiarilor reali de la nivelul întreprinderilor şi pune aceste informaţii la dispoziţia autorităţilor relevante în cazul unor controale/audituri;
    f) permite Comisiei Europene, DLAF, Curţii Europene de Conturi şi, dacă este necesar, EPPO să îşi exercite drepturile prevăzute la art. 22 lit. e) din Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă şi să dispună respectarea aceloraşi obligaţii de către toţi beneficiarii finali;
    g) se asigură de îndeplinirea obligaţiilor privind transparenţa prin publicarea informaţiilor privind ajutoarele de stat individuale acordate pe site-ul instituţiei şi introducerea lor în cadrul RegAS;
    h) monitorizează utilizarea ajutoarelor de stat individuale acordate şi respectarea de către întreprinderile beneficiare a obligaţiilor contractuale, în conformitate cu dispoziţiile legale incidente.


    ART. 9
    Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, în calitate de punct unic de contact pentru PIIEC, răspunde solicitărilor periodice de informaţii ale Comisiei Europene în legătură cu derularea proiectelor finanţate potrivit prevederilor art. 4, cu informarea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în calitate de coordonator de reformă şi/sau investiţie, după caz.

    ART. 10
    (1) Întreprinderile care primesc ajutor de stat au următoarele obligaţii:
    a) să respecte destinaţia ajutorului de stat şi condiţiile de acordare a ajutoarelor de stat în baza prevederilor art. 107 alin. (3) lit. (b) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, ale Deciziei Comisiei Europene C(2023) 3.817 din 8.06.2023 cu privire la aprobarea ajutoarelor de stat individuale pentru proiectul important de interes european comun în domeniul microelectronicii şi al tehnologiilor comunicaţiilor şi a prevederilor prezentului ordin;
    b) să nu fi efectuat o relocare, în sensul definiţiei din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat, cu modificările şi completările ulterioare, către unitatea în care urmează să aibă loc investiţia pentru care a solicitat ajutorul, în cei doi ani anteriori depunerii cererii de finanţare. De asemenea, acestea se angajează că nu vor face acest lucru pentru o perioadă de până la doi ani după finalizarea investiţiei iniţiale pentru care se solicită ajutorul;
    c) să nu fie întreprindere în dificultate la data acordării ajutorului de stat individual, aşa cum este definită aceasta potrivit art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014;
    d) să respecte pe toată perioada implementării proiectelor conformitatea cu Orientările tehnice DNSH (2021/C 58/01);
    e) să nu facă obiectul unei decizii de recuperare, emisă de către un furnizor de ajutor, de către Comisia Europeană sau de către Consiliul Concurenţei din România, în urma căreia nu au rambursat respectivul ajutor şi dobânda aferentă;
    f) să păstreze, timp de cel puţin 10 ani de la data primirii ultimei alocări specifice, toate documentele privitoare la ajutorul de stat primit conform prezentului ordin, pentru a putea demonstra conformarea cu toate condiţiile solicitate în această schemă;
    g) să răspundă în termenul stabilit de Consiliul Concurenţei şi de furnizorul/administratorul măsurilor de ajutor la orice solicitare de informaţie cu privire la ajutorul de stat primit. Termenul-limită stabilit de către Consiliul Concurenţei este de cel puţin 5 zile lucrătoare;
    h) orice alte obligaţii care incumbă beneficiarilor ajutoarelor de stat care decurg din cadrul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

    (2) Pentru a se conforma regulilor de cumul al ajutoarelor de stat, întreprinderile vor depune o declaraţie pe propria răspundere în care să precizeze dacă beneficiază, la data acestei declaraţii, de un ajutor de stat primit anterior. În cazul în care intervin modificări la nivelul informaţiilor furnizate în declaraţia dată pe propria răspundere între momentul depunerii respectivei declaraţii şi momentul acordării ajutorului, întreprinderile trebuie să actualizeze declaraţia.

    ART. 11
    (1) În vederea îndeplinirii scopului pentru care se acordă ajutoarele de stat individuale, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, în calitate de administrator al ajutorului de stat, asigură monitorizarea utilizării ajutoarelor de stat individuale acordate şi respectarea de către întreprinderile beneficiare a obligaţiilor contractuale şi propune Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene recuperarea totală sau parţială a acestuia dacă se constată nerespectarea prevederilor legislaţiei naţionale şi europene în domeniul ajutoarelor de stat, inclusiv mecanismul clawback prevăzut în Decizia Comisiei Europene C(2023) 3.817 din 8.06.2023 cu privire la aprobarea ajutoarelor de stat individuale pentru proiectul important de interes european comun în domeniul microelectronicii şi al tehnologiilor comunicaţiilor.
    (2) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului vor elabora şi aproba în termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin norme metodologice privind aplicarea mecanismului clawback, pe care le vor aduce la cunoştinţa întreprinderilor beneficiare.
    (3) Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului sesizează Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene despre orice situaţie de neregulă/dublă finanţare, neregulă gravă apărută în obţinerea şi utilizarea ajutoarelor de stat individuale acordate, identificată în implementarea proiectelor finanţate în baza prezentului ordin.

    ART. 12
    (1) În conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului pot realiza controale la faţa locului pentru a verifica respectarea condiţiilor de acordare a ajutorului, iar dacă aceste condiţii nu sunt respectate, se vor lua măsurile care se impun.
    (2) Nerespectarea de către întreprinderi a destinaţiei ajutoarelor de stat acordate prin prezentul ordin, în baza prevederilor art. 107 alin. (3) lit. (b) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, determină aplicarea de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a măsurilor necesare în vederea recuperării ajutoarelor de stat şi a dobânzilor aferente, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 70/2022 privind prevenirea, verificarea şi constatarea neregulilor/dublei finanţări, a neregulilor grave apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora şi recuperarea creanţelor rezultate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2023.
    (3) În situaţia nerespectării de către beneficiari a prevederilor prezentului ordin, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene va emite decizii prin care va solicita suspendarea sau recuperarea ajutorului de stat individual. Aceste decizii au putere executorie.

    ART. 13
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Adrian Câciu
                    Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
                    Ştefan-Radu Oprea


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016