Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 3.874/C din 16 iulie 2021 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administraţiei penitenciare, aprobate prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.415/C/2018
EMITENT: Ministerul Justiţiei PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 734 din 27 iulie 2021
În temeiul dispoziţiilor art. 28 alin. (4) şi art. 90 din cap. II al anexei nr. VI - Familia ocupaţională de funcţii bugetare „Apărare, ordine publică şi securitate naţională“ la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul justiţiei emite următorul ordin:
ART. I
Normele metodologice de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administraţiei penitenciare, aprobate prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.415/C/2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 556 din 3 iulie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 45 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 45
(1) Titlul are o valabilitate de 5 ani şi se acordă pe baza unui referat întocmit de şeful ierarhic nemijlocit personalului care îndeplineşte condiţiile şi standardele de performanţă pentru fiecare domeniu/clasă în parte.
(2) Referatul prevăzut la alin. (1) conţine în mod obligatoriu:
a) numele, prenumele şi gradul profesional;
b) studiile în specialitatea domeniului;
c) funcţia ocupată, structura şi domeniul în care îşi desfăşoară activitatea, precum şi vechimea în domeniul respectiv;
d) calificativele corespunzătoare perioadei de vechime prevăzute la art. 49 alin. (1) lit. f);
e) menţiuni dacă cel în cauză se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare aplicate, dacă are raportul de serviciu suspendat ori dacă este pus la dispoziţie;
f) descrierea modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu.
(3) Referatul se încheie cu propunerea de acordare sau neacordare a titlului."
2. Articolul 46 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 46
(1) Domeniile de activitate pentru care se acordă titlul de specialist de clasă sunt următoarele: siguranţa deţinerii şi regim penitenciar, reintegrare socială, psihologia personalului, inspecţie penitenciară, audit, medical, secretariat şi relaţii cu publicul, resurse umane şi formare profesională, juridic, prevenirea criminalităţii, informaţii clasificate, cooperare internaţională şi programe, securitate şi sănătate în muncă, situaţii de urgenţă, economico-administrativ, tehnologia informaţiei, implementare proiecte, protecţia datelor cu caracter personal, inspecţia muncii, controlul calităţii în construcţii şi urbanism, amenajarea teritoriului şi autorizarea lucrărilor de construcţii.
(2) Pentru funcţiile de director general, director general adjunct şi director de unitate penitenciară se instituie specialitatea management penitenciar, specialitate care constituie vechime pentru toate domeniile prevăzute la alin. (1)."
3. Articolul 47 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 47
(1) În sistemul administraţiei penitenciare titlul de specialist de clasă se acordă lunar, cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-au împlinit condiţiile de acordare, prin act administrativ, conform competenţelor de gestiune a resurselor umane.
(2) Structura de resurse umane informează şeful ierarhic nemijlocit cu privire la personalul din subordine care îndeplineşte condiţiile de acordare, cu cel puţin 15 zile calendaristice anterior îndeplinirii condiţiilor de acordare."
4. Articolul 48 se abrogă.
5. La articolul 49, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 49
(1) Pentru obţinerea titlului de specialist de clasă, poliţiştii de penitenciare şi personalul civil din sistemul administraţiei penitenciare trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii, standarde de performanţă şi condiţii:
a) să desfăşoare activităţi în domeniul în care se acordă titlul de specialist de clasă;
b) să aibă studii în domeniul în care se acordă titlul de specialist de clasă; titlul se poate acorda şi personalului care nu posedă studii specifice domeniului respectiv, dacă are cel puţin un an în plus faţă de vechimea minimă în domeniul clasei respective;
c) să aibă o vechime minimă de 3 ani în domeniu, pentru clasa a 3-a;
d) să aibă o vechime minimă de 5 ani în domeniu, pentru clasa a 2-a;
e) să aibă o vechime minimă de 7 ani în domeniu, pentru clasa 1;
f) calificativele corespunzătoare perioadei de vechime minimă în specialitate să fie cel puţin «Bun», iar ultimul calificativ acordat să fie cel puţin «Foarte bun»;
g) să nu se afle sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
h) să nu fie pus la dispoziţie;
i) să nu aibă raporturile de serviciu suspendate."
6. Articolul 50 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 50
(1) În interiorul termenului de valabilitate de 5 ani prevăzut la art. 45 alin. (1), titlul de specialist de clasă este menţinut atât timp cât persoana îndeplineşte criteriile, standardele şi condiţiile de acordare şi nu se face o propunere de către şeful ierarhic nemijlocit de retragere a acestuia sau de retrogradare într-o clasă inferioară.
(2) La împlinirea termenului de valabilitate de 5 ani a titlului de specialist de clasă, structura de resurse umane verifică îndeplinirea criteriilor, standardelor şi condiţiilor de acordare şi emite actul administrativ de menţinere a titlului, conform competenţelor de gestiune a resurselor umane."
7. Articolul 51 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 51
(1) Pentru personalul mutat/detaşat/schimbat din funcţii în cadrul aceluiaşi domeniu de activitate, vechimea acumulată se consideră continuitate în stagiu pentru obţinerea/menţinerea titlului de specialist de clasă.
(2) Pentru personalul care este mutat/detaşat/schimbat din funcţie în alte domenii din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, vechimea acumulată în domeniile de activitate anterioare mutării/detaşării/schimbării din funcţie se consideră continuitate în stagiu pentru obţinerea/menţinerea titlului de specialist de clasă, în măsura în care unele atribuţii îndeplinite, dovedite prin fişa postului şi studiile necesare în specialitatea postului, sunt specifice domeniului în care aceştia şi-au desfăşurat activitatea anterior."
8. Articolul 53 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 53
Perioada în care poliţiştii de penitenciare şi personalul civil s-au aflat în concediu pentru creşterea copilului se consideră vechime pentru obţinerea/menţinerea titlului de specialist de clasă, iar condiţia privind calificativul este considerată îndeplinită."
9. La articolul 54, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) La revenirea într-o funcţie din domeniul pentru care s-a acordat titlul de specialist de clasă, în termenul de valabilitate de 5 ani a titlului, personalul redobândeşte titlul."
10. Articolul 56 se abrogă.
11. Secţiunea a III-a „Modalitatea de desfăşurare a examenului. Evaluarea candidaţilor“, cuprinzând articolele 57-85, se abrogă.
12. Secţiunea a IV-a „Comisii şi atribuţii“, cuprinzând articolele 86-92, se abrogă.
13. Articolul 93 se abrogă.
14. Articolul 94 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 94
(1) Retrogradarea dintr-o clasă superioară într-una inferioară se face în mod gradual atunci când se constată că nu mai sunt îndeplinite condiţiile şi standardele în baza cărora a fost acordat titlul, în funcţie de nivelul titlului deţinut.
(2) Retragerea titlului se face doar în situaţia specialistului clasa a 3-a, atunci când se constată că nu mai sunt îndeplinite condiţiile şi standardele în baza cărora a fost acordat, în funcţie de nivelul titlului deţinut.
(3) Constatarea neîndeplinirii condiţiilor şi standardelor se face de către emitentul actului administrativ de acordare, dacă a fost sesizat despre aceasta de către structura de resurse umane."
15. Articolul 95 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 95
Plata majorării salariului de funcţie/salariului de bază cu 2,5%, 5%, respectiv 7,5%, corespunzător clasei a 3-a, clasei a 2-a sau clasei 1, încetează în următoarele cazuri:
a) în toate situaţiile în care nu se acordă salariului de funcţie/salariul de bază;
b) în situaţia punerii la dispoziţie."
16. Articolul 98 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 98
(1) În situaţia în care şeful ierarhic nemijlocit formulează o propunere de neacordare a titlului, structura de resurse umane din unitate transmite, în termen de 3 zile lucrătoare de la formularea propunerii, Direcţiei management resurse umane din Administraţia Naţională a Penitenciarelor referatul prin care se propune neacordarea titlului, însoţit de documentele care au stat la baza propunerii.
(2) Pentru personalul din unităţile subordonate Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor referatul prin care se propune neacordarea titlului, însoţit de documentele care au stat la baza propunerii, se depune prin grija structurii de specialitate, în termen de 3 zile lucrătoare de la formularea propunerii, la Direcţia management resurse umane.
(3) Pentru a stabili dacă se menţine sau nu propunerea de neacordare a titlului în cazul personalului prevăzut la alin. (2), prin act administrativ al directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, se constituie o comisie formată din 3 ofiţeri, cu aceeaşi clasă sau mai mare, cu următoarea componenţă:
a) preşedinte - şeful structurii de specialitate din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, în raport cu specialitatea pentru care s-a propus neacordarea titlului;
b) membru - un specialist în raport cu specialitatea pentru care s-a propus neacordarea titlului;
c) membru - un specialist din cadrul Direcţiei management resurse umane.
(4) Pentru a stabili dacă se menţine sau nu propunerea de neacordare a titlului pentru personalul din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor numeşte prin act administrativ o comisie formată din 3 ofiţeri, cu aceeaşi clasă sau mai mare, un membru fiind numit din cadrul Direcţiei management resurse umane.
(5) Comisiile prevăzute la alin. (3) şi (4) menţin sau pot modifica propunerea de neacordare a titlului, iar hotărârea comisiei se comunică persoanei competente să emită actul administrativ de acordare a titlului de specialist de clasă.
(6) La solicitarea personalului, în cadrul lucrărilor comisiilor prevăzute la alin. (3) şi (4) poate asista, în calitate de observator, un reprezentant al organizaţiei sindicale din care personalul face parte."
17. Articolul 99 se abrogă.
18. Articolul 104 se abrogă.
19. Articolul 105 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 105
Evidenţa personalului care deţine titlul de specialist de clasă se ţine de către structura de resurse umane din fiecare unitate penitenciară, pe domenii şi clase."
20. Articolul 106 se abrogă.
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul justiţiei,
Stelian-Cristian Ion
Bucureşti, 16 iulie 2021.
Nr. 3.874/C.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: